Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
A 25kmph feloldást akartad hekkelni? Én egy darabig úgy léptem át ezt, hogy mágnest ragasztottam a pedál belső oldalára, a szenzort átforditottam és egy gyorskötözővel odafogtam. Ment szépen a rásegítés 30-40-ig simán, (gyorsabban már én nem birtam hajtani) Ekkor a sebességet ugyan rosszul mutatja, de a kis öntapadós mágneslap nem volt egy nagy beruházás..
-
kenand
veterán
Köszönöm a tippet kipróbáltam volna 32-ig (USA szabvány), nekem nyomatékszenzoros, ott nem működik szerintem ez a hack. De most hogy a 38T->44T első lánckerék csere meg volt, jóval gyorsabban tudok menni ha akarok, igaz 25 felett emberi erővel
Korábban írtam - probléma miatt- egy Eleglide City crosser-ről, ott simán át lehet állítani 32Km/h.ra de nem sok haszna van, mivel elöl ugyan 42T-van, hátul viszont nem elég kicsi (legegyszerűbb 7 fokozatú Shimano) a legkisebb, így 25 km/h felett nagyon gyorsan kell tekerni. Hátsó motor miatt bajosabb lenne a hátsó fogaskerék csere, egyszerűbb ott is a 4x104-es első lánckerék csere nagyobbra.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Az első néha nekem is úgy érzem h lehetne nagyobb..
Viszont mivel az enyém pedálszenzoros, át lehet verni könnyen: tudok úgy játszani, hogy szinte alig tekerve megyek 30-32-vel. De azért jobban szeretem ha én is viszek erőt a hajtásláncba, úgy nem merül annyira meg nekem is jobb a lelkiismeretem.
-
Joke21
aktív tag
Sziasztok!
Egyik napról a másikra el kezdett olyat produkálni a pedálszenzoros bicajom, hogy ha nincs bekapcsolva a rásegítés, akkor nagyon visszafogja a motor a kerékpárt. Konkrétan elindulni nehéz vele, sík terepen szenvedés a 22km/h -val tekerni. Eddig nem ilyen volt, kényelmesen el lehetett vele tekerni, de most sima használatra esélytelen. A hátsó kerékben van a motor. Mi romolhatott el benne?
-
Ijk
nagyúr
Ti hogy tartjátok kerékpáron a kijelzőt? Nekem mágneses Kiox van, és dilemmában vagyok.
Mivel munkába járásra használom, ill. városban max 45 percre beszaladok (leginkább 5-10perc) pont a határeset hogy ha rácsvarozom az M3-as csavarral le tudják tépni erővel vagy kicsavarozni ha van imbusz és csillagfejű is kéznél. Viszont ha egyszer meg véletlen elfelejtem levenni, akkor simán lekapják róla./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Vesa
veterán
Igen, ilyesmire lenne szükség. Nézegettem a Shimano e8000 motort szétszedve, a csapágyakon kívül nagybából nem sok minden cserélhető random boltból.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6649 üzenetére
Köszönöm, megpróbálok utánanézni az általad írottak szerint, mert az a váz nekem nagyon bejön, de ahhoz még használtan is drága, hogy azt gazdasági totálkárban végezze.
A tudomány a valóság költészete!
-
kenand
veterán
Általában 1-es rásegítéssel használom ( nagy akksi és középmotor miatt 0-án jóval nehezebb,mint sima biciklivel), csak dombon felfelé teszem rövid ideig 2-3-asba. Amíg a 38T volt fenn gyakorlatilag csak 9-es (legkisebb) fokozaton jadználtam, nagyon ritkán váltottam. Most 38T 44T csere után kb a 7es felel meg, a korábbi 9-esnek. Sík terepen 25km/h felett van még egy 8-as 25-30km/h és egy 9-es 30 felett. Varosban jóvolt a 38T, de bicikli úton túrazgatva sokkal jobb 44T-vel sz MTF 6.2 .
-
coolabácsi
tag
Sziasztok !
Nekem lenne egy [FSA E-BIKE 1x steel chainring 104x44T WA546]
Májusi vásárlás, ~20km van csak benne, kipróbálva volt.
4000-ért továbbadnám ha érdekes lehet valakinek.
-
kenand
veterán
-
kenand
veterán
válasz sebgutkopf #6665 üzenetére
Ami nem kínai, az hamis. Kínai Bafang lánctányér van rajt most is mindkettőnknek..... Magyar forgalmazó egyébként 19900Ft-ért adja. FSA lehet jobb, de akkor még meg kell oldani a tárcsavédőt is. 38T-shez adott kisebb.
-
coolabácsi
tag
válasz sebgutkopf #6665 üzenetére
Így van.
@kenand, 5k hozzá egy FSA lánctányér védő Mo-on
Az Ali-s spider-ről, amit adnak a szetthez, csak annyit, hogy én fel nem tenném egy ebike-ra.De kinek mi.Gyakran az olcsó alkatrész sokba kerülhet, utólag. -
#04331520
törölt tag
A német Ortler gyártóról érdekel a véleményetek. A modell ami megfogott pedig a Bozen. Remélem pedálszenzoros és nem szögelfordulásos a rásegítés.
-
sebgutkopf
őstag
A két kerék és a fék oldali kormányvég talajjal érintkezése a legstabilabb háromszög egy bringának. Az mindegyik bringa súlyát elbírja és sose dől el.
Hányszor láttam már kitámasztott bringát eldőlve a tulaj meg azon síránkozott, hogy a teleszkóp becsúszóinak anodizált bevonatát felszántotta valami dőlés közben. -
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6671 üzenetére
Van amikor ez nem opció. Pl. ha trekking és rá van erősítve valami hordtáska vagy ilyesmi, és abban szállít is valamit. Annak nem biztos, hogy jót tesz az oldalra fordítás. Ha mindenképpen ilyet szeretne, szerintem egy maszsív kétoldalú támasz lenne megfelelő, pl. egy ilyen. (+ videó)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Somatom
veterán
Így van. A roller előtt egy kemping bringát hordtam a kamionban a hétvégi bevásárlásokhoz. Csomagtartó, két oldaltáska, kosár. Oldaltámaszon úgy borult fel, mint a büdösbogár. A középsztender lett a megoldás, de ez sem tuti. A kempingen van az a lemez, amihez csavarozni kell, de az nem ilyen terhelésre van tervezve. El tud deformálódni. Ezt úgy vettem észre, hogy járdáról lefelé egyszercsak leért. Amikor a bringa azon áll, akkor hátrafelé deformálja a lemezt, ezáltal csukott állapotban lejjebb ér a villa vége. Sztem egy modern villanybringán már nincs ilyen lemez, úgyhogy ki kell találni, hogy miként lehet felszerelni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6673 üzenetére
Amit linkeltem azt direkt e-bike-hoz is ajánlja a gyártó, 80kg súlyt képes tartani, 50cm szélesen támaszt, elég nehéz lehet megborítani. A felfogatási lehetőségét az adott bringán meg kell nézni, de az e-bike vázak nagyon erősek, nem hiném, hogy ott bármilyen deformálódás fellépne.
A tudomány a valóság költészete!
-
Immy
őstag
válasz sebgutkopf #6671 üzenetére
Ez igaz !
Ettől függetlenül ha valahol kiakarom támasztani és csak lezárni oda azért jól jön
A probléma ott jön elő, hogy a "sima" kitámasztók nem nagyon bírják el a 30kg-os e-bike bicajt.Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
janakbacsi
őstag
ez kuponnal most 278 000 Ft. 5 nap alatt itt van a lengyelektől. mennyire jó vagy nem jó vétel? [link]
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Vesa
veterán
válasz janakbacsi #6677 üzenetére
Nyilván full kínai. A kilométeres marketing maszlag ellenére szinte semmi nem derül ki erről a cuccról. Milyen motor van benne? (ok, 48V 750W, de milyen gyártó, milyen típus)? A "Shimano 21 speed gear" az a leggagyibb Tourney, az első teleszkópról sem derül ki semmi, hogy milyen gyártó melyik típusa, de a többiből kiindulva a létező leggyengébb kínai vacak lehet. Gyakorlatilag egyetlen alkatrészről sem derül ki semmi, csak a hangzatos lózungok (Power motor, Aluminium Alloy, Bright LED, Dual-Disk Brake stb.). Egyébként az adatai alapján segédmotors kerékpárnak minősül Magyarországon, ezt jó ha tudod!
Majd jönnek a profibbak és megmondják. Nyilván keret függő, és ha nincs rá több, akkor ennyi pénzért ezt lehet kapni. Ccsodát ettől ne várj, az anyaghasználat és a minőség esélyesen klasszikus kínai tré lesz. Egy normális ebike nem ez az árkategória. Én inkább vennék egy használtat valami rendes gyártótól, mint ezt, de ez szubjektív.
Videó róla (1 kör után, lötyög a sárvédő és az akku, kotyog a teleszkóp, valótlanságot mér a műszer és az egész bringa a felét tudja annak, amit állítanak róla). Az akkuban a cella azonosíthatatlan, valami AliExpress-es noname, ahogy a motorvezérlő is, de azt legalább még kapni lehet (bár adatokat azt így sem talált az illető). A "tárcsafék" csak dísz, köze nincs a tárcsafékhez.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Atos23
senior tag
válasz janakbacsi #6677 üzenetére
Nem megbántani akarlak, de erről a bringáról a fiatalkorom jut eszembe, amikor azt hittem, hogy az olcsó jó. Mindig megszívtam.
-
kenand
veterán
Mindig az a kérdés mi a cél. Ha munkába járás akkor egy olcsó kínai E-bike is kényelmesebb lehet, mint egy sima bringa. Eleglide Citycrosserben is minden alap, de dombon a motor szépen rásegít
-
Kroni1
veterán
Hát elhiszem hogy fájt, de gondolom neked valami komolyabb bringád is van, hogy ennyit áldoztál rá. Ezek szerint nekem szerencsém volt a dema-val, a flybike-os srác kijött hozzám beállitott mindent a Bafangon ahogy kértem, a max rásegitési sebességet 45kmph-ra felvittük, és a végén egy 20ezressel távozott.
-
nagyúr
Pár hete hosszabb diskurzus ment az s-pedelec-ek kapcsán, és ott elég jól össze lett szedve, mik a kategória hátrányai. Ennek ellenére, pár hónap használat után nekem nagyon bevált a gép (Giant Explore E+ 1 Pro GTS 45), gondoltam összeszedem azt is, mik az előnyök
1. Sebesség
Nyilván nem meglepő, hogy az s-pedelec-kel gyorsabban lehet közlekedni. A régi montimmal külvárosi "terepen" (kevés kereszteződés) 19-21 körüli átlagokat mentem, ez most 2-es fokozatú (Tour) rásegítés mellett 30-33 környékén alakul, és erre magasabb rásegítéssel még kb. 10%-ot rá lehet húzni. Közepesen sok start/stop mellett 17-18-ról 26-28-ra tudtam felmenni, viszont itt a magasabb rásegítés már szinte semmit nem hoz. Ez így Budapesten belül alig valamivel lassabb, mint autóval jó forgalmi viszonyok között - dugóban meg big win.
Standard pedelec-kel az első esetben 23-24, a második esetben 21-22 lehet a reális átlag - olyan 30-40%-kal vagyok előrébb, ami 10km feletti távokon már érezhető különbség.2. Hatótáv (nem akku, humán )
A nagyobb sebesség direkt következménye, hogy messzebre jutok el azonos idő alatt. Ez nálam azért fontos, mert 1.5 óra bringázás felett a derekam elkezd panaszkodni, hiába tudnék izomból / tüdőből többet. Ezt az időt pihenőkkel is csak mérsékelten lehet kitolni. Így a montihoz képest kb. 60%-kal vagyok előrébb, és a sima pedelec-hez képest is 35-40%-kal.3. Sport
Egy ideje már gondolkodtam a pedelec-en (nejemnek 2 éve van), de a fő blokk mindig az volt, hogy a 25-ös sebességet igen könnyen elérem és fenntartom rásegítéssel, és ugyan lehet gyorsabban tekerni, de a többszörös erőfeszítéssel elérhető pár % extra sebesség minden, csak nem motiváló. Az s-pedelec-kel ez a probléma majdnem teljesen megoldódott - Tour fokozatban azért igencsak kell igyekeznem, hogy 40 környékén tekerjek folyamatosan, és ha esetleg ez túl könnyű lesz (őszre mindig javul a kondim), akkor még mindig ott az Eco.4. Félig SMKP
Valamelyik nap nagyon tele volt a f***om, felpattantam a bringára "menjünk csapatni!" felkiáltással. Tour helyett Sport fokozat (4-es), külvárosi és városok közötti utakon majdnem fix 40 - gyakorlatilag mint egy SMKP, csak közben mozgok is. 25-tel ez azért nem ugyanaz.5. Buszsáv használat
Némi meglepetéssel olvastam pár hete, hogy a kerékpárosok csak akkor mehetnek buszsávban, ha ezt a buszsáv kifejezetten engedi - azaz a gyakorlatban szinte soha. SMKP-nál ez nem probléma, by default használhatom a buszsávot.Így hirtelen ennyi. Ha valakinek van kiegészítése, ossza meg
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
-
Kroni1
veterán
Köszi, az összefoglalást, jó volt olvasni. Bár az én bringám most kevésbé legális a tiédhez képest, de nekem is hasonló használati szokásaim vannak, ezért lett kiiktatva a 25-ös korlát rajta, ami sokszor valóban zavaró volt, de igy már tényleg jól használható a városban. Hozzáteszem bringaúton nem szoktam vele 30-35 felett veretni, simán vannak országutisok akik igy is előzgetni szoktak engem..
Az autósok nagyrészének fingja sincs, hogy van ilyen s-pedelec kategória amire valóban más szabályok vonatkoznak. Arra azért számíts, hogy lesz majd pár nagyokos aki próbál téged ledudálni és a bringautra átterelni a közutis sávból. Nekem olyan is volt, hogy bringások által is használható buszsávban mentem (soroksári út), Volánbuszos direkt leszorított, vészfékezéssel álltam meg, ő csak dudált és mikor a lámpánál visszaelőztem még akkor is neki állt feljebb, vadul mutogatott. Elképesztő mennyire béka segge alatt van a közlekedési kultúra itthon.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Igen, a tuningolt bringára az 5-ösön kívül igaz mindegyik pont - amikor én vettem, akkor nem volt drámaian drágább az s-pedelec, mint egy hasonló felszerltségű sima, úgyhogy a tuningot elég gyorsan elvetettem.
Az autósok nagy részének a kerékpáros szabályokról sincs lövése - múltkor Fót és Mogyoród között egy teherautós állt neki üvöltözni, hogy miért megyek az úton. Ezek után azt, hogy megértsék, mi az az s-pedelec, egy több évtizedes szociális projektnek gondolom
És igen, ha gyalogos / kerékpáros út mellett megyek az úton, akkor általában 5 autóból 1 rámdudál. Ez különösen vicces olyan helyeken, ahol az úton is 40-es korlátozás van, és úgy dudál rám az öklét rázva, hogy közben 50%-kal túllépi a rá vonatkozó korlátot, miközben én teljesen szabályosan közlekedek, 39.9 km/h sebességgel#6685 dugo_:
autósok által autósoknak írt szabályokat tartalmazIgen, ebben sok igazság van, de ettől még a KRESZ az érvényes szabály, amihez azért nem árt, ha próbálja magát tartani az ember. Különben anarchia...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
trialboj
őstag
Lajtátok, errefelé nincs ilyen gond, külön bringa utak hiányában mindig ott megyek ahol akarok, és senki nem dudál vagy arcoskodik, mert még a hivatalos eus főúton is szabad veretni
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Kroni1
veterán
"úgy dudál rám az öklét rázva, hogy közben 50%-kal túllépi a rá vonatkozó korlátot, miközben én teljesen szabályosan közlekedek, 39.9 km/h sebességgel "
Na igen, ez tipikus. Nekem is kb csak ez az itthoni morál a legfőbb bajom a bringán közlekedéssel. probálsz környezetbarát, olcsó közlekedési formát választani, az autósok meg nemcsak nem tisztelnek érte, de lenéznek, minden bringást a piroson átvágtató kamikaze bringásfutárokkal egy kalapba tesznek, és ha rosszkor vagy rossz helyen még ki is nyírnak sajnos. (Fájóan aktuális az Árpád-hidon történt baleset példája.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Igen, ez így van, meg van pár egyéb nehézség is - ez a post most az előnyökről szólt.
#6690 Kroni1: amúgy ez nem csak magyar sajátosság. Olvastam egy kísérletről, ahol pár embernek s-pedelecet adtak munkábajáráshoz pár hétre valamelyik Benelux országban - ott ugyanúgy jött olyan visszajelzés, hogy az autós leszorította emberünket, mer'hogy mé'nem a bicikliúton megy...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
arcitec
addikt
Szerintem ha van bringaút és ráadásul jó minőségű is, mi akadálya, hogy nem ott mentek,
mert, hogy lakott területen kívül lehet menni s-pedeleccel ott is. Ilyetén formán talán van abban valami - most tök mindegy mennyivel megy - , hogy pattognak, mert tök fölöslegesen vannak feltartva. Az is a kultúra része, ha van rá lehetőség akkor nem zavarjuk a másikat. Azt meg senki sem tudhatja, miféle, kívülről biciklinek látszik.
De ügye itt szerintem nem is ez a kérdés. -
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6693 üzenetére
Ha van jó minőségű akkor ott mennek, csak ugye nincs. Itt felújították az egyik városi bringaut egy részét van 500m jó aszfalt, előtte-utana rossz minőségűvel, keresztbe bekötő utaknál meg 20cm patkák hogy szinte állóra kell lassulni. Inkább megyek az úton, leszarom ha dudalnak. Nincs a városban egy kilométer kerékpárút ahol kényelmesen végig tudsz menni.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
válasz arcitec #6693 üzenetére
Egyrészt nem volt arról szó, hogy városon kívül mentek, amikor az eset történt. Másrészt az illető országban rendszámköteles az s-pedelec, úgyhogy lehetett látni, hogy valami nem teljesen szokványos a bringában. Harmadrészt ha valaki szándékosan leszorít egy 40-nel közlekedő kétkerekű járművet (legyen az bicikli vagy motor), azt helyből zavarnám a börtönbe, élethosszig tartó jogosítvány-bevonással kombinálva.
A többivel egyetértek
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Atos23
senior tag
-
trialboj
őstag
Románia
De ti most komolyan arról beszéltek hogy egy szutyok 25-re korlátozott ebikal nem szabad bringaúton menni, ezért a közúton tekertek és az autósoknak böki a csőrét? Nem értem mi ez a szabályozás, eleve a legtöbb ebikot, igaz nem hajtottam olyan sokat, sokkal nehezebb offban tekerni mint akár egy enduro analogot, tehát én lazábban tolom 30-al mint bármely nem hekkelt villanybringás, tehát nekem muszáj a bringaúton közlekedni, aki meg csak 25 el tud tekerni annak hivatalosan a közúton kellene tekernie?
Azt azért én is adom, hogy senki nem tudja belőni autóból hogy ki alatt milyen bringa van, amíg utol nem éri, és le nem lassít arra a tempóra.
Én sokat siránkozom hogy itt milyen szinten le vagyunk maradva, de remélem majd he eljön a fejlődés, egyből oda ugrunk ahol a hollandok vannak, és nem kell végig szenvedni ezt a komédiát ami odaát mehet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
Persze. Kb. így fest, ahol van releváns mennyiségű info-m:
- Tour (2) fokozatban kb. 80-90 km
- Active (3) fokozatban kb. 70-75 km
- Sport (4) fokozatban kb. 60-65 kmEz a 625-ös akkuhoz képest kevésnek tűnhet, viszont jellemzően 35-40 közötti sebességgel hajtom, és 30 felett a légellenállás miatt eléggé megnő az energiaigény - főleg, miután trekking a bringa, és viszonylag egyenesen tartom magam.
A gyári specekhez elvileg használt 25-30-as tartományban nemigen mentem eddig huzamosan, de pont terveztem, hogy megnézem, milyen erőfeszítéssel milyen átlag jön ki belőle, és úgy mennyit fogyaszt.
A 19-21 egy hagyományos bringával volt, és olyan sebességgel aligha fogok ezzel a géppel menni. Fizikai képtelenség#6697 trialboj: nem, arról beszélünk, hogy 45-re korlátozott s-pedelec-kel nem lehet városban bringaúton menni. A 25-ös pedelec szabályozása ugyanaz, mint a hagyományos kerékpáré.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Somatom
veterán
Az enyém kb. 45 -ig segít. Télen 30Km alatt megette az 504 -es akkut. 625 -tel még nem teszteltem.
Mondjuk, én játszogattam is vele rendesen. Pl. a Moszkváról fel tudok-e tekerni a libegő tetejéig úgy, hogy nem megy valós 20 alá a sebességmérő.
Egy ilyennél izzad az akku gazdagon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Kroni1
veterán
válasz trialboj #6697 üzenetére
Ahogy irták, a 45-ös, s-pedelec nem legális bringauton lakott területen belül, amúgy meg ha normálisan megy vele az ember akkor talán nem utálják ki, nem is jellemző h büntetnének és vannak ugyis tour szökevények akik országutival önerőböl is versenytempóval járnak munkába.. Én a rolleresektől nem kapok idegbajt, de még robogósok is nyomják Bpen a bringaúton, azzal a jó kétütemü kipufogógáz a bajom leginkább.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Távcső topik
- Mobilhasználat külföldön
- OLED TV topic
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest