Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7116 üzenetére
Persze én elfogadom, hogy kezdetben a külső akkuk, nagyobb méretű motorok nem voltak a legszebbek, és a nagyobb motor miatt a láncvillák is hosszabbak voltak, de azt is vegyük figyelembe, hogy mondjuk 2015-16 környékén az analóg bringák sem úgy néztek ki mint a maiak. És ahhoz mérten már az elektromos verzió is teljesen jól használható volt. Én úgy gondolom, hogy az áttörés nem 2020-ban volt, maximum Magyarországon a bringások tudása, tapasztalata akkor érte el azt a szintet, hogy belátták, nem volt igazuk, amikor temették az e-mtb sztorit mondjuk 5 éven keresztül.
Az áttörést a Bosch Gen2 hozta el, 2014-ben, innentől kezdődött az a korszak, amikor már kezdtek valódi alternatívát kínálni a montisoknak az ebike-ok. Az már egy erős és megbízható rendszer volt. Aztán 2016-ban jött a Shimano E8000 rendszer, ami elhozta a kicsi, szépen integrált motorok világát. És ekkor már tudtak rövid láncvillákat is gyártani ebike-hoz. 2017-ben már piacon volt a Merida eone sixty 160-as rugóúttal, 439,5mm-es láncvillával, és bár nem rejtett, de szerintem szépen integrált akkuval. Ez a gép már tulajdonképpen majdhogynem kompromisszum mentes volt az akkori analóg Enduro bringákkal szemben is. Az 500-as akku is már egészen használható volt, 1000-1500m szinteket el lehetett vele menni, egyéni használat függvényében. Nem véletlenül választották akkor ezt a bringát nagyjából a világ legjobb E-MTB kerékpárjának. Aztán persze a konkurencia is hozzá erősödött, itt ott le is hagyta. És nyilván ma már szebb egy EP8/Gen 4cx-es váz, meg a vázba rejtett akku, ezzel nem vitatkozom. A light e-mtb vonalról nem is beszélve.
Én 2014 év végén eladtam az utolsó analóg montim, majd kíváncsiságból 2015-ben megrendeltem az első elektromosat. Amint kipróbáltam tudtam, hogy többet analóg gépre nem ülök vissza. Nekem ez a bringa már akkor hozta azt, amivel bőven együtt tudtam élni, pedig 1992-ben kezdtem montizni a Budai-hegységben. Pro rider soha nem voltam, de azért szerettem sportosan lefelé csapatni, voltak azért elvárásaim egy montival kapcsolatban.
Időrendi sorrendben, a 2015-ös bringám.
Aztán 2016-2017-ig ez a gépet használtam.
Majd jött 2018-ban ez.
Aztán 2019-2020-ig ez.
És végül 2021-2022-ig ez a gép boldogított.
Természetesen az idő előrehaladtával, egyre jobbak lettek a bringák, én magam is éreztem, a 2015 és a 2021-es között ég és föld volt a különbség, mind kinézetben mind használhatóságban, ez is tény, viszont mindegyik bringámon nagyon jól éreztem magam, a maguk idejében jó montik voltak. Mindegyik bringámmal voltam csapatban tekerni, úgy is, hogy 10 emberből csak én ültem elektromoson, még is mentem mindenki után, tökön, paszulyon, soha nem éreztem azt, hogy a bringa miatt nem tudok lefelé elég gyors lenni, mert bármiben is korlátoz. Sőt, sok esetben még előzgettem is lefelé, volt, hogy elöl mentem. És abban is biztos vagyok, hogy sok mtb ridernek megfelelő alternatíva lett volna bármelyik, csak túl nagy volt az előítélet és túlzottan hiányos volt a tapasztalat/tudás az ebike-al kapcsolatban.
Persze most már sokan megvilágosultak, aminek örülök, mert már nincs az a feszültség analóg és ebike-os között, ami megvolt 5-6-7-8 évvel ezelőtt.Magyarországon még ez a nagy túrázás ebike-al talán kevésbé divat, inkább a városi ingázók és a montisok elterjedtebbek, de való igaz, hogy külföldön rengetegen tesznek hatalmas túrákat ebike-al.
A km-t a motor rögzíti. Abba nem tudsz belenyúlni, még a szervizek sem tudnak, csak a gyártó tudna. Illetve motorcserével tudod módosítani.
Én azért ajánlom inkább a garisat, mert a legtöbb vevő nem tapasztalt szervizes. Alapvetően a km-től nem kéne félni, 5-6 ezer km nem sok egy bringában, ha annak volt gazdája. Sokan egy év alatt mennek annyit, analóg gépekkel is, de ha kontár kezébe kerül, akkor még a 3000 is sok.
A Shimano-ra és a Bosch-ra is tudtommal 2 év a garancia. Brose esetében hallottam 5 évről, de az is olyan, hogy az első 2 év a rendes gari, utána kedvezményesen kapod a motort. Valami ilyesmi.#7120 pècsimunkás
Ahogy sebgutkopf is mondja, a láncot, sort és az első lánckereket is nyírod a lassú pedálfordulatos, nagy nyomatékú használattal. A motor ettől nem döglik meg, a motort a tuning hamarabb megöli, ha állandóan 40-el hajtod, max teljesítményen, például városban. Meg a víz a nagy ellenség, nagy nyomású mosó, rengeteg saras bringázás stb.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest