Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
Hát, ha vontatás & EV, akkor F-150 Lightning-ot kell venni
Azzal 10.000 lbs-t (4.46 t) lehet vontatni.
Korábban ugyan azt írtam, hogy sz@rra se jók ezek a behemót EV-k, de a villany F-150-nek mégis látom értelmét. Persze nem számomra - én nem tudnám kihasználni - de el tudom képzelni azt a vállalkozót / vállalkozást, ahol ki lehetne használni a terhelhetőségét, a rengeteg rajta lévő konnektort, azt, hogy visszatáplálni is tud, no és a vontatási képességét.#117 8th
" ... a megengedett össztömeg. Ilyen téren az elektromosok, de főleg a hibridek nem igazán tündökölnek." - ugye az a fránya önsúly (akksik)...
Erről nem, hogy kevés, de semennyi szó nem esik. Pedig - főleg ezeknél a nagy dögöknél - nagyon nem mindegy, hogy most azon kívül, hogy elférne, tényleg beülhet-e 4 "díjbirkózó" a csomagjaikkal ... -
Uzi74
senior tag
Vontatás tekintetében a saját tömeg és a teljesítmény koránt sem az összes faktor, ICE járműveknél is nagy az összevisszaság. ( 500 lovas ICE autók sem tobzódnak, amikkel nehéz utánfutót vontatni is lehet
)
Mercedes c220d - 1800kg, c350h - 1600 kg, c43 amg - 1800 kg, c63 amg - 0 kg
BMW 330i - 1600 kg, 330e- 1500 kg (az előző generációban meg 0)
Ford mustang - 0 kg (450 kg egyedi vizsgával) -
8th
addikt
A vontatás is jó de amiről nem nagyon szoktak beszélni az a megengedett össztömeg. Ilyen téren az elektromosok, de főleg a hibridek nem igazán tündökölnek. Egyikbe másikba beleül öt nyolcvanöt kilós ember némi csomaggal és máris átlépték a megengedett legnagyobb össztömeget ami nálam erősen a vicc kategóriába esik egy amúgy tágas utazásra termett kombinál. (Optima PHEV Wagon)
-
k-adi
nagyúr
tanknak tank, de ez a trend.
A kinézete az új otromba vonalat viszi tovább, agresszív design mindenhol. Ezzel ki lehet tűnni, az tény. Sajnos az árával is... itt inkább ez a nagyobb gond. A kinézeten lehet vitatkozni estig, de ameddig ennyi az ára.. hát köszi
-
Somatom
veterán
Közben megleltem az infót.
-
Uzi74
senior tag
Melyik tesla? Model X 2270Kg-ot vontathat gyárilag, model S-re van 1850 Kg-os (nem gyári, de vizsgáztatott) , model y 1600 Kg....
Ioniq 5 is 1600Kg-ot tud.
A probléma inkább a hatótáv, nekünk lovaink vannak - azokkal állatkínzás lenne töltőre beállni, többek között ezért van ICE jármű is - de az állatorvosig elérnél egy ioniq-al is, ha kellene (max 1 lóval). -
Somatom
veterán
válasz
worxland #108 üzenetére
Rosszul tudom, hogy egy Tesla 900Kg -ot vontathat? Összevetésként a Daewoo Kalosom 1,1 tonnát vontathatott. Az egytengelyes, 525 -ös Tabbert lakókocsimhoz 1350Kg -os vontathatóság kell. Hol van az egy trélertől, vagy egy olyan hodály lakókocsitól, amiket a németek, meg a hollandok szoktak húzgálni? A legnagyobb vontatási súly az Audi E-troné, ami 1,8 tonna. Ehhez képest az Espace -omon 2 tonnás horog van. Egy E-tron méretű dízel vontatási súlya olyan 3,5 tonna körül van. Ezeket most emlékezetből írtam, remélem, nem tévedtem!
Ezért kérdeztem korábban, hogy vajon ez a villanyos X BMW mennyit húzhat? -
Somatom
veterán
Neki mi érdeke fűződött bármelyikhez? Fizettek neki azért, hogy hazavigyen egy Tesla -t. A Passatot sem árulta a videóban. Sztem elég korrekten dokumentálta a történetet.
De, ha késztetést érzel rá, akkor megismételhetjük a tesztet. Szerda este indulok haza. Akár felgurulhatok Wuppertalig is, ha odajössz egy Tesla -val. -
Noukoum
veterán
válasz
#16820480 #102 üzenetére
Ennyire butának gondolod? Itt a cél az volt hogy olyan eredmény szülessen mely az ő érdekeiknek kedvez. Ez pedig az hogy a belsőégésű a jobb. Be is dobták a plebsnek hogy kétszer annyi idő utazni a villannyal, és semmivel sem olcsóbb. Láthatod sokan látták a videót, sokan el is hitték. Elérték a célt.
-
Somatom
veterán
Nem csak ez a baj.
A matek sem adja ki. A 23 ezer és a 26 ezer közti különbözet sem kompenzálja a szívást.
Egy ilyen korú kombi Passat -tal is járunk ki és szűkösen férünk el benne. Egy Tesla esélytelen lenne.
Másik kollégám úgy keres mellékest, hogy néha hazatrélerezik egy autót. Konkrétan egy X5 -ös dízel BMW -vel húzza a trélert. Megnézném, hogy melyik villanyautónak lehetne utána kötni és mi lenne vele a fogyasztás. Ezt csak azért írom, mert bár otthon nem divat, de nyugatabbra elég komoly népvándorlás szokott lenni lakókocsikkal, hajókkal, meg mindenféle egyéb vontatmányokkal. Kevés dologra tartok ideálisnak egy X5 -öt, de erre az. Persze, csak ha nem villanyos. -
Uzi74
senior tag
Azóta azért a V3-as superchargerek lettek felszerelve azon az úton is meg nem teslákból is van jócskán gyorsabban töltő. (nyilván aki heti szinten 1000 Km-et megy, annak továbbra is a diesel a jobb választás)
Szubjektívben igazad van, nekem is esélytelen meggyőzni a családot, hogy menjünk elektromosan, bár 2 órával lassabban fogunk odaérni (főleg ha a gyerek is ott van) Ott marad a hagyományos -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #102 üzenetére
Nem értelek. Kifejezetten mondta, hogy nem töltött 100% -ra, mert az túl sokáig tartott volna. Amit a Passat tudott, az még belefér egy vezetős napba. Amit a Tesla, azt már veszélyesnek tartom. Abba már kéne egy szállás, ami ugyebár ....
Egyébként én sem biztos, hogy tudnám profin kezelni a kamerát, de attól még sofőrnek sztem elég jó vagyok. -
#16820480
törölt tag
Amellett, hogy egy kamerát nem tud szegény kezelni és a felét nem hallani annak, amit mond, már párszor ki lett beszélve, hogy sajna nem sikerült megértenie, hogy azzal jobban járt volna, ha nem 100%-ra töltöget, mert az lassú. Ezért jobb olyanokat nézegetni, akik foglalkoznak egy ideje komolyabban villanyautózással, mint például Byörn.
<Adamsky>: Nem, egy M3-as BMW-t hoztam fel az imént, hogy szegény mennyire kormolt, onnan indult a beszélgetés, hogy de azért az másra való.
-
<Adamsky>
nagyúr
Srácok, most a tesztben szereplő BMW-ről van szó?
... ill. milyen Tesla-ról?
Előbbiből azért létezik olyan, amivel "a szalonból kigurulva" tényleg lehet pályára menni (az iX nem az), míg a Tesla-ból nem. Plusz a Tesla - meg úgy általában az EV-k - sár-nehéz. Még ha alkalmassá is tesszük pályázásra (jobb fékek & futómű), akkor is "enni" fogja a gumikat (és jó eséllyel a féket is).#99 sheratan
Mi Franciaországba szoktunk járni síelni (1200-1500 km). Nem "speedrun", de mindenhol tábla szerint megyünk, és amilyen hamar csak lehet mindig oda is akarunk érni. Egyelőre - ilyen felhasználásra - nekünk pl. semmilyen EV nem lenne alkalmas, mert befonnánk a hajunkat, mire megérkezünk.
Az EV-k szerintem városba és ilyen agglomerációs kiruccanásokra valók (max. Balcsi). Ennek megfelelően a kisebb és olcsóbb modelleket kellene tolni. Pl.: Škoda Citigo e (ilyet még vennék is). Ezekre a batárokra - amiről a teszt is szól - szvsz. semmi szükség. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #99 üzenetére
Szubjektív, hogy mihez képest nem vészes.
-
#16820480
törölt tag
Azért annyira nem vészesek ezek hosszabb távra sem, ha nem speedrun-t akarsz csinálni belőle, ahol palackba pisilsz meg 120-as tempónál fél kézzel eszed a csirkecombot
Egy id3-at simán elfogadnék, ha nem lenne ilyen félresikerült a szoftvere meg a kezelőszervek. -
Szakiii
addikt
"Aztán leírod hogy hát tulajdonképpen a bmw sem pályanapra való. Hoppá. "
Őszintén hol írtam hogy a bmw nem pályanapra való, 10 hsz óta csak ezt írom hogy ODA VALÓ, de a bmw oda való, kifejezetten oda való, oda készül, arra a felhasználásra, hogy ott használd (remélem így átment). Légyszivesz kerüljük egymsát mert már most feszegeted nálam azt a szintet amit egy 5 évestől is elvárnék...
-
Szakiii
addikt
A tesla magyarországon A-ból B-be eljutásra olcsón kényelmesen, kellő erőtartalékkal, ha kell.. a mindennapokra kiválló. A bmw meg, hogy ha nem akarsz illegális "megnyilvánulásokat" tenni
közúton, akkor kimész egy pályanapra és egész napon át élvezed és "gyilkolod", hiszen közútra teljesen értelmetlen módon erős minden téren.
Sokkal több ész érv van egy tesla vásárlás mellett mint az említett bmw mellett. Ha valaki nem jár pályanapokra vele vagy ki németbe nagy tempóval nagy távokat megtenni akkor ott egy elég nagy kidobott pénz van a teljesítmény felárra. Hozzáteszem nagyon jól tudjuk hogy ezekkel itthon sem 130al mennek, de sehol.. őszintén szólva kb semmire nem való
az M-es a pályanapon kívül amíg a tesla szinte mindenre, de oda pont nem.. meg nagy távok gyors megtételére, lehet vele nagy távokat megtenni csak nem gyorsan...
-
Noukoum
veterán
Nem a valóságban élsz, ez van. Majd szólj ha egy 20-30 milliós sport sedannal mész pályanapra, majd utána tárgyalunk mert addig teljesen felesleges amíg a fellegekben jársz.
De magyarázok mint az oviban. Te írtad hogy a bmw jó pályanapra meg pályázásra, szemben a teslával ami nem.
Én meg írtam hogy pont ugyanolyan jó a tesla is ezekre. Aztán leírod hogy hát tulajdonképpen a bmw sem pályanapra való. Hoppá. Pont ugyanannyira alkalmas, kimész szétnézel, kipróbálod, hazamész. Nem a határait fogod feszegetni, megnyugodhatsz mert egyik sem arra való. Tehát akkor miről beszélünk? -
Szakiii
addikt
Milyen nagy szövegeket? Versenyfék? Te miről beszélsz? Milyen verseny fék?
Több típus van egy M-es bmwn is... nem annyi hogy versenyfék és jónapot. (pl kerámia fék kifejezetten arra jó h kapja a terhelést hidegen nem fog jól és ez egy opcionális extra az említett autónál) Nem versenyfék, és de egy M-es bmw pályanapokra kiválló. Mi az hogy nem fogok annyit menni egy családi sedánnal hogy visszavegye a teljesítményt, te miről beszélsz? Elolvastad mit írtam? Pályanapon, ahol mész és határait feszegeted az autónak, igenis vissza veszi egy idő után mert nem oda való ÉS EZZEL NINCS SEMMI BAJ.
Össze vissza beszélsz, csűröd csavarod amit írok.
"Te nem vagy objektív, nem próbáltad és mégis mondod a nagy szövegeket. Ezzel van a baj."
Hogyne lennék objektív, elismerem a pozitív és negatív dolgait ellenben veled. Elismerem hogy arra amire VALÓ arra jó. Te jössz itt azzal hogy autópályára és pályanapra jó, pedig nem.
De ezzel befejeztem, hihetetlen amit művelsz
.
Még most kiszállok.
-
Noukoum
veterán
Versenyféknek hívják amire gondolsz, nagyon sokat olvashatsz a témában… Nem fogsz annyit menni egy családi sedannal hogy visszavegye a teljesítményt megnyugodhatsz.
Igen nem pályanapra való ahogy a bmw sem.pályanapokra nem jó és pályára se azzal szemben amivel most ment az összehasonlítás, viszonyítás kérdése M-es bmwhez képest gyenge ezekben, kész.
Te nem vagy objektív, nem próbáltad és mégis mondod a nagy szövegeket. Ezzel van a baj. -
Szakiii
addikt
válasz
GreenGoblin #89 üzenetére
Azt nem tudom
-
Szakiii
addikt
Persze, mert rengeteget olvasok a téma után és nézek teszteket, nem kell ehhez nekem beülni és pályanapozni, ha egyszeer mindenhol elmondják hogy elmelegszik a fék és idővel jelentősen visszavesz a teljesítményből. Miért kellene nekem ehhez pályanapozni? Ha meg választhatnék sem egy model 3-al mennék hanem valamivel ami oda való...
Itt te legalább annyira nyomod azt hogy az elekromos autó milyen jó mint az említett haterkedő hogy mennyire rossz. Nehéz objektívnak maradni?
Ezek nem sportautók ebből kifolyólag nyilván nem pályanapra valók...
Egyébként tök jó mikor valaki mindig ezzel jön, hogy volt már neked ilyened? Mire valók a tesztek ha nem erre? Valaki teszteli és elmondja mi az eredmény ez alapján tudsz választani mit veszel.
-
Szakiii
addikt
válasz
GreenGoblin #85 üzenetére
Ez is igaz
Ez még érdekesebbé teszi az elekromos autó vs belsőégésű párhuzamot.
Egy 20-25 éves swiftbe 450 ft+ a benzin amíg egy sok sok milliós teslaba fillérekért esetleg ingyen "tankolsz". Persze nem kötelező autóval járni, de azért sok embernek a mindennapjaihoz elengedhetetlen viszont pénze nincs teslara, de egy indulo 10-12 milliós kis elekromos autóra sem.
-
Szakiii
addikt
-
#16820480
törölt tag
Igen, a 3 sáv olyankor kevés, ha az egyik megtelik kamionokkal. De ez inkább nagy forgalomban problémás csak, én amikor voltam, simán lehetett úgy menni, hogy amikor kellett, akkor bementem előzni a belsőbe, aztán ki.
Lehetne haladni annál többel is, ha nem valami kezdetleges elektromost nézel. Miért van az, hogy meglátsz egy lassan közlekedő elektromost és egyből a kényszer jut eszedbe? Bőven látni benzinest/dízelt is kamion mögött szélárnyékozni. Ott meg lehetne mondani, hogy hát ha lenne pénz üzemanyagra, akkor mehetne gyorsan, de hát a kényszer nagy úr.Kicsit más vezetési stílust igényel egy elektromos, az tény, de azért nem a világ vége.
-
Szakiii
addikt
Kell vele több ezer km-t tennem? Komolyan már.
Szóval minden autó amiről lehet véleményt mondani azzal több ezer km-t kell megtenni hogy elmondhasd a véleményed? Sőt ezek nem is igazán vélemények ezek tények, nincs abban semmi véleményhogy nem pályanapozásra való, hogy vereesd neki egész nap, bírja a fék, az aku, a pályázást bírja komoly tempóval több száz km-n át.
Ezért nekem komoly bele kellene ülnöm és végigtolnom ezt? Neked mi bajod van?
A 60-s hsz tiszta haterkedés, hagyd figyelmen kívül
nekem semmi bajom az elektromos autókkal, messze a legjobbak városba és bár lenne nekem is egy agromerációba járkáláshoz.
Egyszerűen csak van amire jó van amire még nem, a még szón nagy hangsúly van. Még nem tartunk ott hogy mindent le tudjon váltani úgy hogy ténylegesen jobb legyen. Biztosan eljön majd sőt hamarosan az M-es bmwk is elektromosak lesznek és nem lesz csak elekromos autó, de egyelőre még van amire nem a legjobb, én csak ennyit akartam ebből kihozni.
-
Szakiii
addikt
válasz
#16820480 #77 üzenetére
Bár lehetne 130al szépen itthon is menni külső sávban, de gyakorlatilag sima tempomat ami nem távolságtartó nem lehet itthon tempomatozni a megengedettel, mert csak 2 sáv van külső tele kamionnal, belsőben meg mennek a 180-200as tempóval (ami engem egyáltalán nem zavarna ha lenne 3 sáv és középsőben lehetne szépen 130al menni).
Ezért elég gyakran kell gázt adni elvenni, fel le gyorsulni és azért ez viszi az akut rendesen pályán.
Rendszeresen látom a jobbnál jobb elektromos autókat 100 körül szép lassan közlekedni külsőben amivel nem is lenne baj, de a kényszer nagy úr viszont baj (egyszerűen így van értelme használni), értem én hogy lámpánál szárnyal de gyakorlatilag bármi más jobb pályára mint egy elektormos autó jelenleg.
-
Szakiii
addikt
Ki mondta hogy kötelező és milyen hisztiről beszélsz?
Kulturáltan beszélgetünk.. pályanapokra nem jó és pályára se azzal szemben amivel most ment az összehasonlítás, viszonyítás kérdése M-es bmwhez képest gyenge ezekben, kész.
Senki ismétlem senki nem mondta hogy szar a villanyautó, de még nem mindennek alternatívája...
-
Noukoum
veterán
válasz
#16820480 #75 üzenetére
De még mindig nem kötelező villanyautót venni, használni. Ezért is nevetséges ez az egész hiszti, bár ugye az élet minden területén ez megy. Nyilvánvalóan hiába promózod egy olyan embernek villanyt aki nem tudja megvenni / nem jó neki még most x y dolog miatt. De attól még nem azt fogod mondani a szüleidnek hogy sz@r a villany, hanem hogy nekik nem a legjobb választás x y miatt. Főleg nem fogsz hazugságokat terjeszteni róla, mert annak mi értelme van? Lásd az ilyen fél napos töltés, tesla nem jó pályanapokra, tesla nem jó autópályára….
-
#16820480
törölt tag
Az egy dolog, hogy pályanapokra kiviszi valaki, és ez teljesen rendben is van, a megfelelő közegében használva azt az autót
A bajom azzal van, amikor a pályanap drága/messze van/minek, és inkább a városban használja.
Amúgy autópályán 130 a sebességhatár (néhány országban 120), és tudom, hogy ez sokaknak semmit nem jelent, de azt a sebességet azért egy Tesla is elég jól tudja teljesíteni -
Szakiii
addikt
válasz
#16820480 #75 üzenetére
Azért egy M-es bmw és tesla két külön dolog, pályanapozni pl teljesen kuka a tesla és azért aki vesz egy m3-m4et azért ki ki néz pályanapokra. Autópályán szintén gyengén szerepel, értem én hogy jól gyorsul sőt akár jobban, de az nem minden inkább csak egy nagyon kis része annak hogy van egy erős autód főleg, hogy egy hátsókerekes bmw nem rajtol túl jól ezért sem hiszem hogy feltétlen ez a két autó alternatíva egymásnak.
Jelenleg nem nagyon van elektromos alternatívája egy m3nak pl. De a füsttel egyetértek
csak ez kevés ahhoz, hogy valaki ezért vegyen teslat, ha egyszer m3 kategóriát szeretne.
-
#16820480
törölt tag
Nem általánosítás, de elég sokan vannak, hogy sajnos meghatározó élmény legyen. Őszintén én egy V8 hangért sem vagyok oda, de a kipufogótuning 4 hengeresek meg aztán botrányosak. Ha már szép motorhang, akkor legalább egy turboprop kell.
Amire akartam amúgy célozni, korábban már a szennyezés kapcsán is, és itt erre is igaz, hogy oké, hogy egy megfelelően modern és jól karbantartott benzines/dízel még egész élhető tud lenni, ha megfelelően vezetik (nem bőgetve motort). Viszont az elektromosnál ott az előny, hogy ha nem megfelelően tartják karban és nem megfelelően vezetik, akkor sem képes hangos és szennyező lenni. Pont valamelyik nap ment előttem egy elég újnak tűnő M-szériás BMW, minden gázadásnál fekete füst a kipufogóbólLehet hogy a szalonból kigördülve még minden oké volt, de aztán ennyit tud a tulaja kezében sajnos. Ha vett volna egy Teslát, megkapná ugyanazt a gyorsulást, nem is drágábban és nem fulladnék meg, ha mögötte kell közlekedjek.
GreenGoblin: Azért mostanában eléggé igyekeznek rágyúrni a töltőkre arrafelé, erre gondolok inkább. Valami 300 millió fontot tettek félre a töltőhálózat bővítésére, ami nem rossz kezdés.
Noukoum: Az mondjuk tény, hogy ha most a szüleimnek akarnám promózni hogy vegyenek elektromost, ha egyszer kihal a Suzukijuk, azzal nem sokra mennék, mert egyszerűen nincs semmi olyan autó, amit akár használtan meg tudnának fizetni és mondjuk számukra kényelmesen használható is. Első generációs Leafek meg iMiev, amit kb a Balatonig is 3x kell tölteni, ha le akarnának menni nyaralni. Remélem pár év múlva hasonló árban már legalább Kona lesz, az tökre elég lenne, még a 39kWh-s akksival is.
-
Uzi74
senior tag
Speciel 2 év alatt még nem untam meg, van egy vidámpark feelingje
Sajnos ritkán van, hogy te állsz elől és szabad az út, az a pár elindulás nem sokat oszt-szoroz - ha így alakul álalában kihasználom. A technikát sem bünteti annyira, mint belső égésűnél. Hosszú úton utópályatempónál amúgy is WLTP/2 a hatótáv, ott kell figyelni az egyenletes haladásra, átlagos napi közlekedésben nem kell spórolni megfelelő méretű akksival.
A hangos autók sajnos inkább proli hangon szólnak, mint szép v8-as hangon. A környéken leginkább bmw 1m-ek és a450 amg-k durrognak, hamar meg lehet unni. -
Noukoum
veterán
válasz
#16820480 #69 üzenetére
De csak EU-ban akarnak, ott meg simán lehetséges. Pont ezért nincs semmi értelme ennek a 2035-s EU-s felvetésnek, hiszen akkor már alig fognak belsőégésű autót gyártani, így gyakorlatilag csak megerősítik a piaci helyzetet. Futnak utána, nem pedig megelőzik. Az meg hogy a média úgy húzgálja az embereket, ez ilyen. Sok emberrel könnyű elhitetni hogy kiakarják alóla szedni az 1 milliós használtautót, hogy aztán vegyen tízmilliókért egy elektromost. Fórumon a trollok is ugyanezt csinálják.
-
worxland
addikt
MIjaf@szért kellene 400 ló az elinduláshoz? Millió meg egy sportautó mellett szoktam letekerni az ablakot, hogy hallgassak egy kis V8 koncertet, erre direkt mind hangtalanul indul el a lámpánál. EV-vel is két hét örömködés után normál tempóban indulnál el, mert különben a hatótáv villámgyorsan le fog esni a WLTP harmadára, a költségek meg triplázódnak.
-
#16820480
törölt tag
válasz
<Adamsky> #65 üzenetére
Az, hogy tele a net videókkal, egy dolog. Tele van olyanokkal is, hogy befékeznek idióták az ember elé, meg elütnek gyalogosokat meg baltával fenyegetnek meg ha dudálsz, de azért ez nem tűnik reprezentatívnak.
Az tény, hogy most még főleg nálunk elég fejletlen a töltőrendszer, de erre kellene ráfeküdni, főleg ha már látszik, hogy ebbe az irányba mozdul az egész ipar. Az angoloknál már sokkal jobb a helyzet, és folyamatosan fejlesztik ők is. Ha nem kezdünk bele, sosem lesz változás.A teherszállítás egy jó kérdés, de amúgy is volt szó olyanról is, hogy tranzitforgalmat át kellene terelni inkább vasútra, a "last 10 mile" meg mehet elektromos furgonokkal vagy teherautókkal már. Ott az Arrival, éppen ezt célozzák meg, hogy a futárok és buszok át tudjanak állni elektromosra.
Amúgy az lesz izgi, hogy ugye 2035-ig kellene teljesen elektromosra átállni az EU tervezet szerint, és mindenki itt a topikokban azzal számol, hogy majd akkor 2035+10-15 év lesz majd mire kikopnak a benzinesek. A Stellaris bejelentésben amúgy az volt, hogy 2028-ra az EU-ban már kizárólag elektromost akarnak forgalmazni, jóval hamarabb mint kötelező lenne.
worxland: Azért most hogy főút mellett lakom, rendszeresen hallani lámpától túráztatott motorral induló autókat, elég nagy zajt tudnak generálni. A legrosszabbak a motorok mondjuk, de az autókat sem kell félteni.
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... e-teher is látható ... " - ja, hát ez még arrafelé is ritka. És kb. addig jó, mert a 4. vagy 5. már nem férne sehová. Ha pedig lenne valamilyen utánfutó vagy nyergesek lennének, akkor pedig a forgalmat is blokkolnák. Ezek a töltőállomások nagyon nem ilyen járművekre lettek kitalálva.
-
Uzi74
senior tag
Egyenletes haladásnál igazad van, de ha valaki nagyobb teljesítményt hív le, pl lámpánál tempósabb indulásnál vagy kigyorsításnál kicsit más a helyzet, főleg a gyalogosok és környéken lakók irányába.
Ha egy elektromos autóval elindulsz 400Le-t leadva senki fel sem szisszen, benzinessel ugyanez a mutatvány városban erősen antiszociális.A teslák fő kritikája továbbra is, hogy a gördülési zaj jobban bejön, mint a többi eautóban. A másik véglet az etron, a többi a kettő között van.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
GreenGoblin #62 üzenetére
"Tele a net olyan videókkal ... " - igen, ez dermesztő. Ehhez képest egy hagyományos kúthoz odamész "letolt gatyával", és ha van nálad egy ötös, akkor pá perc múlva már gurulhatsz tovább.
"Azt a kamionokkal mi az istent kezd a kedves EU?" - hú, ezt a témát ki sem akartam nyitni. Mert ugye most az EV személyautókkal akarjuk megmenteni a világot, miközben szinte ezek jelentik a legkisebb problémát.
Szerintem egy v. max két kezemen meg tudnám számolni, hogy hány elektromos kis furgon ("áruterítő") létezik, miközben kamionokból, teherautókból, nehézgépekből egy se. Vicces volt, pl. látni ahogy a VW építette a karbon semleges gyárát az új ID.4-nek csupa-csupa dízel géppel ...
Kamionok: nem, nem vagyok kamionos, de néha szoktam nézni ST22 Lacikát, és onnan tudom, hogy ott bizony a súly is számít. Vagyis marhára nem mindegy, hogy milyen nehéz a traktor, ugyanis amennyivel könnyebb, annál több cuccot tud magával vinni (ez a V8 Scania vs. új kamionja esetén került szóba). -
worxland
addikt
válasz
#16820480 #41 üzenetére
Hát ültem Teslában (taxiutasként X-ben és S-ben Amszterdamban, ahol minden második taxi Tesla volt) és most van szerencsém naponta ülni egy vadonatúj Kia Ceedben. A Teslák nem tűntek túl halknak, a szél+kerék hangja eléggé bejött az utastérbe. A Ceedben a gördülési zaj + szélzaj normál tempónál sokkal erősebb, mint a motor hangja. Így az a megfogalmazás, hogy üvölt a motor, igencsak barokkos túlzás.
-
Uzi74
senior tag
válasz
SkyLine3000 #60 üzenetére
Azért ne túlozzunk, model 3-al München-Budapestet behúzod 30 perc töltéssel, Frankfurt-Budapestet 45 perc töltéssel.... Az én autóm lassabban tölt, ott 2 óra töltes kell egy MUC-BUD távon, ekkora távra belsőégésű kétségtelenül még gyorsabb (és olcsóbb is), én is inkább azzal szoktam jönni..
Szokott ellenérv lenni, ha mindenki átállna eautóra, akkor nem lenne elég elektromos áram, képzeld el ezt üzemanyagcellás átállás esetében - sokszor több áram hiányozna a rendszerből, annyival kisebb a hatékonyság (alternatíva, hogy szénhidrogénből nyerik a hidrogént) -
GreenGoblin
őstag
válasz
<Adamsky> #61 üzenetére
Van egy érzésem azt az időt amit kitűztek ki fogják tolni.
A töltő hálózatban nagy káosz van jelenleg. Tele a net olyan videókkal, hogy nem működik a töltő, nem olyan hatásfokkal tölt, állandóan foglaltak, ergo nincs elég. Különböző díjak vannak mindenhol, sok helyen ugyanannyiba kerül, mint a benzin-dízel es még tovább is tart bele pumpálni. Van ahol app kell és reggelni kell sőt klub kártyát igényel, rendes bankkártyát nem fogad el, nem indul el a töltés, fel kell őket hívni de hétvégén, késő este senki sem veszi fel, stb. Szóval káosz van. Nincs egy kiépült rendszer. Ezer szolgáltató van már most és mind meg akarja vetni a lábát és lehúzni az embert.
Azt a kamionokkal mi az istent kezd a kedves EU? Mert hogy abba nem kicsi akku kéne, aminek mér akkor súlya lesz, hogy az utakat pillanatok alatt tönkre fogják vágni. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
SkyLine3000 #60 üzenetére
" ... majd akkor erőltessék rám ... " - az, a baj, hogy nem fognak megkérdezni.
A "folyamat pedig folyamatban van" (Kerpel-Fronius után szabadon...). A belsőégésű autókat első körben csak feldrágítják a villanyosokhoz, majd szép lassan kinyírják őket. Persze, használt autók vételével még jó ideig el lehet majd karistolni, de újat (jót és megbízhatót!) már egyre nehezebb lesz venni.
Azzal, hogy az EV-k hatótávja még nem igazán megfelelő, a töltés lassú (vagy kevés az igazán gyors töltő), a töltőhálózat foghíjas, szemlátomást nem nagyon zavar senkit. A nagy gyártóknál már meg vannak a céldátumok ami után már nem fejlesztenek új belsőégésű járművet (vagy kb. +5-6 év és "kampó"). Szóval addig vagy megtörténik a csoda, vagy "egyik reggel" ott állunk majd egy csomó EV-vel, ami nem tudunk hol tölteni (vagy lecsapjuk a "biztosítékot" az EU-ban, mert ugye magát a hálózatot is fejleszteni kellene). Esetleg a gyártók kifarolnak az ígéreteikből.Az üzemanyagcella sok szempontból szimpatikus lehet(ne), de az még cefetebbül áll, mint a villanyos vonal. Sajna az EU-ba full-ba nyomják ezt a villanyos dolgot. Gyakorlatilag mindent egy lapra tesznek fel. Aztán - ahogy fentebb írtam - vagy bejön, vagy nem.
-
SkyLine3000
addikt
Én úgy vagyok ezzel az elektromos autózással, hogy majd akkor erőltessék rám, ha minimum 8-900km megtehető egy feltöltéssel és nem fog tartani a töltés fél napig.... Ha tele lennék pénzzel, mint kutya bolhával és tudnék választani, inkább egy üzemanyagcellás verdát vennék, még ha drágább is. Nincs több 100kg-os akkupakk, pillanatok alatt megtankolható, mint egy akármilyen belsőégésű. De még egyik sincs kiforrva, főleg az utóbbi. Nem véletlen, hogy a Toyota sem erőlteti annyira az e-autókat. Remélem 10 év múlva sokkal használhatóbbak lesznek a mindennapokban az e-autók (is). De legyen alternatívájuk is.
Aki meg BMW párti, nem fog Hyundait venni. Nekem kinézetre az utóbbi jobban bejön, mint a bömös. Ha pisztolyt tartanának a fejemhez, inkább a H betűst venném. -
Szakiii
addikt
válasz
GreenGoblin #57 üzenetére
Én ezt csak árkategóriákra lebontva tudom hova tenni, 20 milliós árnál sajna nekem kiesik a hyundai. 10 körül bmw esne ki az fix, de egy bmw 330d touringra ha most telne nekem se több se kevesebb nem kellene(15 körül van az alap felszereltséggel).
Suvokat nem tudom értelmezni, sedan szép, de nem praktikus, elektromos autó a jövő de majd a jövőben lesz érdemes rá cserélni.
20ért már egy nagyon jól felextrázott 30d touringot lehet kapni amire ha vigyáz az ember tartós, jól megy, praktikus, minőségi, hatótáv meg csillagos ég, keveset eszik.
sheratan: 118i és társai nem is igazán bmw-k ott tényleg semmi érv nincs hogy valaki azt vegye márka mutogatást leszámítva.
Sajna nekem sincs 20 misim autóra, de ami késik nem múlik, reméljük lesz itt mindenkinek rá idővel és lehet élménybeszámolót tartani, kinek mi vált be vagy sem!
-
#16820480
törölt tag
Ebben valószínűleg igazad lesz, a Hyundai sem szeretetszolgálat, hanem pénzt akar keresni, minél többet lehetőleg. A különbség az jelenleg, hogy technológiában eltűnt minden előnye a BMW-nek ahogy bejöttek az e-autók, így már csak a márkanévvel meg a "prémium" belsővel tudja max megindokolni, hogy miért kérne többet.
Telefonoknál amúgy ezt inkább arra hasonlítanám, amikor bejöttek a modernebb okostelefonok, akkor a Nokia koppant nagyot, mert eltűnt minden előnye a többiekkel szemben, túlságosan a régi felállásra voltak berendezkedve.Én amúgy semmilyen árkategóriában nem gondolkodnék BMW-ben. Régebben még tetszett 1-2 modelljük, de inkább csak falra poszternek, amúgy nem indokolja semmi az árukat számomra. Persze a 20 milliót sem tudnám kifizetni egy Hyundai-ért (meg semmi másért sem), de az valamennyire azért várható, hogy a Hyundai hoz majd kisebb és elérhetőbb autókat, míg a BMW-től ez nem nagyon várható, amíg egy alap 118 is 10 milliónál indul.
-
Szakiii
addikt
válasz
#16820480 #54 üzenetére
Kevésbé drága de nem is lehet drágább, értem én hogy tök jó a hyundai de eladhatatlan lenne 28ért ezt kell belátni, amíg a bmw eladható 28ért hiába jobb választás a hyundai megoldása.
Én értem amit mondtok, hogy ész érveket nézve ez drága és van jobb megoldás jóval olcsóbban, de mindig volt.. és mégis itt tartunk.
Az meg hogy 10-20 év múlva változik a piac az lehet de ahogy tudom más kategória telefonoknál is felfutási idő volt (ma már egy csúcs xiaomi is brutál drága, vagy one plus stb). Nyilvan a hyundai is arra törekszik hogy a csúcs autóit felzárkóztassa árban másokéhoz, nem arra hogy lehúzza a bmw árát magához, ha ez a folyamat amit leírtatok hogy elpártolnak szépen a bmw-től és mennek át mondjuk oda, az eredménye tuti ez lesz, hogy további drágulás lesz.
-
Szakiii
addikt
"de mikor lámpától gyorsulva lenyomja egy Ioniq"
18i-t most is lenyomja szinte minden 2. autó vagy 18d-t, nem hiszem hogy ez valaha is szempont volt vagy akinek szempont az nem ezeket veszi a bmw-n belül, hanem valamelyik M-es modelt vagy 50i-t és társait.
Ez mint írtad is egy alap model, szóval nem az lesz a szempont hogy mi nyomja le vagy sem.
Ezt én nem érzem ilyen drasztikusnak, mindig is volt egy ilyen érthetetlen gap a premium márka alap modelljei és egy nem premium fullos verziós hasonló kategóriás autói között.
Az említett 18i-k se voltak soha olcsók, cserébe soha nem mentek jól és nem is voltak soha jól felszereltek mégis nagyon sok megy belőlük az utakon 20d ami meg már megyeget na azokból meg dunát lehet rekeszteni.
-
Szakiii
addikt
Nem érzem hogy ez olyan borzasztó lenne, ez kb egy reális brand különbség hyundait itthon 20ért eladni nem kicsit lehet nehéz..
amíg bmwt 28ért jóval könnyebb.
Szerintem itt nem a bmw drágult hanem a hyundai...
hemaka: bangle dizánjnon sírni is csak adott korban ment, most egy e60 mpacket lassan 20 évesen is mutatós
-
Yeffy
veterán
ezek a mostanaban bemutatott hodpofak meg mindig ocsmanyak. jo, tudom, china matters.
amugy nem lenne rossz, de a szokasos presztizs felar... lol. majd lesz meg pislogas, ha a konkurencia a nyakukra lep.
-
danielreindl
csendes tag
válasz
GreenGoblin #46 üzenetére
Egy kis gondolatébresztő: A nagy átlagnak ez az igénye globálisan, a logika mellékes. A nagy méretű autók nagymotorral = magas co2 kibocsátás, azért is ezek a preferáltak a legtöbb helyen. Meg ugye divatos. Egy x5 m50i katalógus kibocsátási adata 260-280 g/km között van, a valós meg ugye kitudja hol jár. Ha egy 140-150 grammot kibocsátó autót váltanának le, nem lenne akkora a “spórolás” per autó. Meg ugye jellemzően egy kisebb autó futásteljesítménye is általában elmarad ezekétől. A darabszám pedig a prémium autóknál jellemzően nem a kisebb autókból a legnagyobb.
-
GreenGoblin
őstag
válasz
#16820480 #47 üzenetére
Az érintő gombokat nem tudom mi a fenéért erőltetik. Veszélyesek vezetés közben. Kb. egy szinten van azzal ha az ember nyomkodja a telefonját. Én úgy állítom a dolgokat az autómba magas sebességnél hogy nem veszem le a szemem az útról, mert mindenre van gomb, tekerő. Ennek így kéne lennie.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #41 üzenetére
Nem vagyok szakértője a témának, de!
Egyfelől az autó nem téglatest formájú belülről, így szerintem egy klasszik szobai kiosztás itt nem játszik
Másfelől gyanítom - szintén a belső tér kialakításából adódóan - az a hangfal, ami a szobában 1db, azt itt számolhatják akár 2-3-nak is. Ugyanis külön helyre kerül a mély, közép és magas hangszóró. Meg ugye ismerjük a marketinges számtantSzóval szerintem engedjük is ezt el, mert szvsz. messze nem ez a legnagyobb baj az autóval. A külső ugye már említésre került. Polkorrekten fogalmazva: a szép, nem ilyen.
Szerintem a belső sem egy matyó-hímzés. Azon kívül pedig ott vannak a haptikus gombok. Ezek csak engem zavarnak? Csak én gondolom úgy, hogy ez csak egy hajszálnyival jobb, de ugyanúgy balesetveszélyes megoldás, mint az érintőképernyőn matatni menet közben?
Ott van pl. a hangerőszabályzó. Nem hiszem el, hogy ennek ez a legjobb helyen. Mondhatjátok erre, hogy OK, de biztos rajta van a kormányon is. Hááát ... nem tudom. Bal oldalon tuti nincs, de én a jobb oldalon lévő +/- esetén se vennék mérget rá, hogy az az (ha, igen, miért nincs ott a "vol." felírat?). -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #43 üzenetére
Biztosan azért van ennyi hangszóró, hogy akár mind az öt utas mást hallgathasson jó minőségben. Pl. ha a vezető kihangosítón telefonál, azt ne kelljen mindenkinek hallgatnia, hanem a hangszórók aktív zajszűréssel szigeteljék el a vezető beszélgetését a többiek zenehallgatásától. Ennyi pénzért ez a minimum.
-
#16820480
törölt tag
-
tixem
addikt
Wow, egy újabb 5 méteres 2 tonnás tank malomkerekeken. Természetesen szigorúan a környezetvédelem jegyében. Agyrém ami Európában autógyártás címszó alatt folyik éppen.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Vig Zsolt #37 üzenetére
Mivel ezeknek a dodgemeknek semmilyen hangja nincs, ezért egyrészt kell valami ami elnyomja a gördülési, szél és egyéb zajokat (aktív zajcsillapítás), másfelől ha van / lesz benne valamilyen kamu hang, akkor annak sem árt a "nagy zene". Szóval a komolyabb villanyautók elterjedésével - sajnos vagy sem - számolni kell azzal is, hogy alap lesz a drága (de legalább minőségi) hifi.
Kicsit OFF, de a hang téma: szóval mérhetetlen elismeréssel adózok Mate Rimac iránt, aki a semmiből csinált egy olyan céget, ami egyfelől letette az asztalra a Nevera-t, másfelől olyan nagy cégekkel került most "egy kalapba", mint a Bugatti.
Visszatérve az autóra (Nevera). Brutális a gép. Nagyon kipróbálnám, akár csak utasként, de félnék tőle, hogy annyira nem hozna lázba, mint egy hasonló "hiperautó". És, pont azért mert nulla hang mellett képes pár perc alatt kivégezni a rátett Michelin Pilot Sport-okat.
Nekem egy ilyen géphez nagyon kell(ene) a hang... -
Vig Zsolt
tag
Kinek van szükség 30 hanggszóróra ?
Egyébként jól néz ki, szokásosan drága is.. -
<Adamsky>
nagyúr
" ... borzasztó módon túl van árazva."
Így lenne? Pedig minden fórumon fennen hirdetik, hogy náluk már egy árban van az azonos kategóriájú ill. teljesítményszintű villamos autó a belsőégésűekkel. Szóval innentől kezdve nem lehet azt mondani, hogy az iX drága, max. azt, hogy a BMW. Utóbbira persze indok lehet a képzelt v. valós prémiumság. Csakhogy, - ahogy itt azt már más is említette, - már a kisebb, kommerszebb gyártók is tudnak ilyet.
Egyébiránt én attól félek - ami gyakorlatilag már látszik is - hogy az "olcsó" autók drágulnak majd jobban, ill. drágulnak hozzá a drága / prémium autókhoz.#17 Busterftw
"Eleg Alfa Romeo-s lett ..." - ezt, hogy sikerült belelátnod?
Kb. annyi hasonlóság, mint Charlize Theron és Baranyi Krisztina között.
Utóbbi és az iX is annyira szép, mint egy lóharapás.Más
Ezeket a hülye haptikus gombokat most kellene betiltani, míg nem késő. Nem is néz ki jól, és totál balesetveszélyes. Ezeket pl. képesek voltak a könyöklő elé letenné. Agyrém, komolyan!
Megy a vakítás a hajlított kijelzőről, a vezető felé forduló műszerekről, kezelőszervekről azért, hogy a sofőrnek egy pillanatra se kelljen levennie a tekintetét az útról, aztán betesznek egy ilyet. -
Trava
tag
Finoman szólva sem szép, ezután mivel hodíthatna, ha nem a magas árával!
-
Füleske
addikt
Nekem ez hulladék, kívül-belül. Mint a Mercedes EQB. Abban mondjuk még rendes Auto Hold sincs.
-
Szörnyű...
-
LittleLombax
csendes tag
Egy szóval nem mondtam hogy ezzel bármi probléma lenne. Én teljesen tiszteletben tartom azt, hogy ki milyen márkát választ, amúgy sincs semmi közöm ahhoz, hogy ki mit csinál a pénzével. Én csak arra reagáltam, hogy a BMW-hez hasonló prémium brandeknek félnie kell-e a piacvesztéstől vagy sem.
-
#16820480
törölt tag
Mert ez is egyfajta előítélet, ami miatt lemarad(hat) valami jobbról, újabbról, modernebbről. A CaNikon példához visszakanyarodva, ott is meddig lehetett hallani, hogy a MILC vonal csak óbort, az igazi profi gépek tökrösek, aztán amikor ez a két gyártó is végre beszállt, akkor jöttek rá sokan, hogy jé mennyi előnye is van, csak sok szempontból addig a konkurencia meg lelépte őket.
-
Noukoum
veterán
válasz
LittleLombax #22 üzenetére
Ha bevált valami, miért is váltana az ember? Ez teljesen normális hozzáállás, függetlenül az anyagi helyzettől.
-
8th
addikt
Remélem a dizájn részleget már kirúgták ezért az aljas merényletért.
-
Értem én kell valami különleges beltér ha már új vonal... de nekem az se adja. Aa kormány meg számomra nagyon gáz.
-
LittleLombax
csendes tag
Teljesen logikus amit mondasz, de az a réteg aki eddig is 3-5 évente cserélte a 40+ milliós prémium márkás kocsiját továbbra is ezeket fogja választni, mert ezekben a körökben a presztízs sem utolsó. Pont múlt hétvégén volt szerencsém egy "elitebb" eseményen részt venni, ahol mögöttem ketten arról beszélgettek hogy a Canon vagy a Nikon a jobb, aztán azt a párhuzamot állították fel, hogy ez totál olyan mint a BMW és a Mercedes, ha egyszer olyat veszel utána márkánál maradsz. Én a világomban maximum a Pepsi és a Coca között tudtam volna hasonlót mondani, de mindig lesz felső osztály, akik továbbra is maradnak a tradicionálisan prémium brandeknél.
-
arn
félisten
De miert ilyen gnom?
-
Gyönyörű szép, de az átlag embernek sosem lesz sajnos pénze rá.
-
Noukoum
veterán
válasz
Di Natale #16 üzenetére
Persze. De a Nokia vásárlók is iPhone-t vettek anno, nem pedig Huaweit vagy Samsungot. És itt most nem a nevek a lényegek hanem a márkapresztízs.
Nem lefognak lemaradni, már rég le vannak maradva. Persze mindent belehet hozni, csak úgy nehéz lesz ha mindenen pénzt akarunk keresni. -
Busterftw
nagyúr
Eleg Alfa Romeo-s lett az eleje.
-
nevemfel
senior tag
válasz
GreenGoblin #8 üzenetére
Csoda hogy a világon csak pár százalék EV gördül az utakon.
0.9% a plugin hibridekkel együtt.
-
nincsnév007
addikt
30 hangszóró? az durva
-
tovgab
aktív tag
Igen, akinek eddig BMW kellett, annak nem volt alternatíva egy Hyundai. Eddig. Az első pár hónapban/évben még biztos lesz olyan ember akit a márkanév vonz majd, de mikor lámpától gyorsulva lenyomja egy Ioniq, vagy messzebb megy a haver Kiája horvát pályán nyaralásba menet, sőt gyorsabban fel is tölt és még több csomag is fér bele, hidd el hamar lúzernek fogja magát érezni a BMW tulaj. Ja, mindezt ~10 misivel drágább autóban.
S bár a külső megítélése szubjektív, azért itt mernék szavazást kezdeményezni, hogy melyik a jobban kinéző verda?!
Ha nem változtat hamar a BMW (de fog), akkor nem marad lassan érv mellette...a dicső múlton kívül... -
Somatom
veterán
A lényeges infók lemaradtak. Vontatási képesség? Első/hátsó terepszög? Gázlómélység?
-
Noukoum
veterán
Maradjunk annyiban hogy autóvásárlás sem racionális alapokon zajlik, ergo ha valakinek bmw kell akkor neki bmw kell ajánlhattál neki te eddig is hyundai-t. És ezen túl sem fog hyundait venni mert az nem "prémium". Sokkal veszélyesebb a Tesla ilyen szempontból aki ugyanúgy prémium márka és ezzel az emberek is tisztában vannak. Már pedig ez a lényeg sajnos nem sajnos.
-
Huntszy
tag
válasz
GreenGoblin #8 üzenetére
Majd lesz az is ha lesz rá kapacitás. De ameddig nem a kereslet hanem a leggyártható mennyiség szabja meg az eladásokat addig nyílván felülről fogják közelíteni a piacot. Ha van 100 egység aksid ami mondjuk elég 100 drága SUV-ba amin van összesen 50 pengő profitod vagy tudsz gyártani 120 kisebb, olcsóbb kocsit amin viszont csak 35 pengőt keresel összesen akkor a SUV-at fogod gyártani. Egyszerűen erőforrás/profit optimalizáció.
Majd ha lesz elég kapacitás ahhoz, hogy több aksihoz férjenek hozzá mint amennyi prémium (profitú
) autót el tudnak adni akkor elkezdenek lefelé is csorogni a típusok.
Szerk:
Amíg ez nem történik meg addig marad az a felállás, hogy az EV-vel rohangálás megmarad a viszonylag nagytestű és drága autót maguknak megengedhetők kiváltsága.
Persze azért egyre inkább érezni a változás szelét mert sorra jelentik be minden kontinensen (itthon is) az aksigyárak építését/bővítését de mire egy-egy ilyen bejelentésből kézzel fogható aksipakk lesz még lefolyik egy kis víz a Dunán. -
GreenGoblin
őstag
Jól néz ki de ismét egy SUV, ismét egy túlárazott autó. Nem ilyenekre lenne szükség.
Csoda hogy a világon csak pár százalék EV gördül az utakon. -
tovgab
aktív tag
Ahogy áll át minden márka elektromos autók gyártására, úgy szűkül a különbség a tudás/minőség terén közöttük, pedig a tetemes felárért illene valami plusz nyújtani. Csak egy gyors összehasonlítás például a Hyundai Ioniq 5-tel:
Igen, jól látjátok! A 20,9 misi a Hyundai full extra változata, a 28,8 misi pedig a BMW alapára.
Ha esetleg valaki a beltér minőségét hozná fel érvnek a BMW mellett, annak ajánlom megnézésre HAndrás idevágó videóját.
Úgy gondolom a jövőben nagyon fel kell majd kötni a gatyát a prémium gyártóknak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Új és újszerű 13"-14" Gamer, ultrabook, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Update 07.31. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- 150db - 24600Ft/szett - DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest