Új hozzászólás Aktív témák
-
gabber01
addikt
"Ha jól emlékszem valamikor 1996, vagy 1997-ben vették ki azt, hogy 3 napon belül vissza lehet vinni bármilyen indokkal a terméket, nem lehet, csak akkor, ha valóban hibás a termék."
Ez így nem teljesen állja meg a helyét. Szabályozás szerint valóban nem kötelezhető a kereskedő ilyen esettben hogy visszavegye vagy sem a terméket, ha az nem hibás, ugyanakkor sok esetben előfordul, hogy a kereskedők sok esetben mégis megteszik különleges időszakokon kívül is (ie. Karácsony) a jó vevőkapcsolatok megőrzése érdekében (feltéve hogy a készüléket hiánytalanul és sértetlenül adják vissza), a szabályozás ugyanis nem tiltja a vevő részére történő pozitív eltérést.
-
asdf_
veterán
-
HUN]Repa
aktív tag
Azt szerintem minden, a számtech hardverben érintett tudja, vagy sejti, hogy lezárt gépház és gépbenyúlás ellenére is lehet olyan fizikai sérülés (hogy a fenti esetben mi volt, az nem derült ki) az alaplapon, amely nem tartozik a jótállás körébe, pl hálózati túláram, villámkár, illetve az USB, vagy egyéb csatakozókon keresztül is szenvedhet az alaplap akár garanciavesztést okozó sérülést, többek között. Véleményem szerint a gyártó által történő elbírálás megvárása (illetve arra nem tért ki a cikk, hogy sok esetben elég lehet a forgalomba hozó álláspontját megvárni, amely közel sem tart addig, mint egy külföldi gyártói elbírálás), azaz a feltételes ügyintézés, amennyiben nem élnek vissza vele, és ezt hangsúlyoznám, nem a fogyasztók ellen van. Így olyan termékekből is lehet működőképes, amely pusztán a jogszabályokat tekintve nem tartozna a garanciába míg, ha pusztán a
jogszabályokra támaszkodva azonnali döntést várnak a kereskedőtől esetleg egy garanciavesztett terméket kapnának vissza. -
Diopapa
addikt
Igazából az adott postban szó sem volt semmilyen összeszerelt gépről, csak arról, hogy ki b*szná meg az anyját két forintért. Nyilván van eltérés az életszínvonal függvényében, de ne csináljunk úgy, mintha ez magyar dolog lenne. Amúgy aki pl külön helyen veszi meg a ramot/cpu-t/lapot azt szívem szerint én is péklapáttal vágnám hátba
-
Diopapa
addikt
""A Dell M.o-on pontosan azért drága, mert 3 év NBD van rajta"
(Amivel ugye, mint említettem, 4 hétig tart nekik egy rohadt notebook alaplap csere...)"Nemtom', nekem 48 órán belül házhoz jött a Dell szerződött partner, miután sikerült átvergődnöm magam az indiai helpdeskesen
Igaz, az szerver volt
-
VaniliásRönk
nagyúr
"...ez meg az nem szabványos méretű/csatlakozójú benne..."
Egyszer láttam DELL-t belülről, végignéztem hány nem szabványos alkatrész van benne, szépen visszaraktam az oldalát és eldönöttem, hogy többet ilyen hulladékhoz nem közelítek csavarhúzóval.
"Szomorú lesz jó pár év múlva, mikor már csak egybe-gépek lesznek... tuti majd hallgathatom egész nap a hajszárítót."
Még néhány év és egy átlag "PC" meglesz teljesen passzív hűtés mellett is... sovány vígasz, de ez is jobb a sikítóknál.
"Na de... ha tető meg kaja lesz, szarni bele...
"
Fenébe a magas elvárásokkal, majd örülünk hogy lyuk van a seggünkön.
-
hallador
addikt
Na igen sajnos ez benne is, van, ha itt elromlik, szervizelik, de ha nagyon macerás, akkor kidobják, az más kérdés, hogy a mai hardver frissülések mellet, 3 év múlva, nem, vagy nagyon drágán fogod megkapni azt az alkatrészt amit megvettél ma, itt egy két alkatrész még beszerezhető lesz, de ha ma sem a legújabbat veszed meg, hanem ami 100 000-be éppen belefér, akkor 3 év múlva vehetsz új gépet. Ez is saját tapasztalat. Szóval sehogyan nem jó.
Aztán a Dell-ben igazad van, ha szerviz garis, akkor megette a fene a legrosszabb, a gaija bárhol. NBD-t persze méreg árban adják, ha 5 évre veszed meg, akkor meg nem éri meg de nagyon. Szóval ez is érthető amit írsz. -
ddekany
veterán
"A Dell M.o-on pontosan azért drága, mert 3 év NBD van rajta"
(Amivel ugye, mint említettem, 4 hétig tart nekik egy rohadt notebook alaplap csere...)
"Ez hozzátartozik, külföldön nem érdemes megvenni, az alkatrészekből összeszedett gépet, mert picit drágábban, vagy pont annyiért Dell-t fog kapni."
Érthető miről írsz persze, de amúgy ha valaki ért hozzá, akkor valószínűleg ott sem érdemes, mert egyrészt még annyira sem tudod mit fogsz kapni, mintha alkatrészekből rakod össze (főleg, zajszint... adott típusba betesznek valami kis ventilátoros tehát sivító tápot, aztán úgy jártál - valós eset). Másrészt, ha te akarsz benne alkatrészt cserélni (pl. jótállás lejárta után, vagy csak mert nincs időd leadni a géped pár hétre), akkor jön a szopás, hogy ez meg az nem szabványos méretű/csatlakozójú benne. Pl. táp jellemzően nem az, csak hogy neked szar legyen. Szomorú lesz jó pár év múlva, mikor már csak egybe-gépek lesznek... tuti majd hallgathatom egész nap a hajszárítót. Na de... ha tető meg kaja lesz, szarni bele...
-
hallador
addikt
Teljesen jogos, de máshol az NBD-s Dell fogalma nagyon nem él. Szóval nem azért veszi ,meg mert egyszerűbb. Amúgy igen ezt én is leírtam, de egy mondatban. A Dell M.o-on pontosan azért drága, mert 3 év NBD van rajta, ezt akkor is meg kell venned, ha Te nem akarod megvenni. Nem tudod máshogy megvenni, mert nem árulja a Nagyker máshogyan. Ez hozzátartozik, külföldön nem érdemes megvenni, az alkatrészekből összeszedett gépet, mert picit drágábban, vagy pont annyiért Dell-t fog kapni. Ez is magyar sajátosság. (És sajnos ez tényleg az.)
Aztán teljesen jogos amit leírsz. -
asdf_
veterán
Ez szep es jo, es van is racioja odakinn, csak amikor egy h61 chipsetes i3-as linuxos dell asztali gep -igaz, 3 ev NBD garival- majdnem 130 ropi, mig ha en osszelegozok egy ugyanilyen konfigot (coolermaster haz es tap, kingston ram, asus deszka, tehat nem dzsunkaszarfost) az meg kerek egy szazasba' van (es akkor az i3-at meg ki sem vagtam belole), akkor azert itthon elgondolkodik az ember, hogy van-e racioja brandes asztali gepet venni, csak azert, mert ha valami baja van, akkor kovetkezo nap kijon egy muki, es jol megszereli -velhetoen alkatresszel jon, igy helyben-. Merti itthon ez a 30 ezer kulonbseg, van ahol valaki egyhavi fizetesenek majdnem felet, de a harmadat-negyedet nagyonlazan kiteszi, es a maradek 30 ezret meg boven van masmire elkolteni...
-
hallador
addikt
Az a helyzet, hogy én az IT-ből indultam ki, és bizony, nyugatabbra, ritkábban vesznek összeépített gépet, főleg nem értenek hozzá ilyen szinten mint a Magyar emberek. Szóval azért írtam, mert itt vesznek inkább egy komplett gépet, nagy általánosságban brand-et, és nem foglalkoznak a cikkben szereplő alaplap problémával.
Nem akaortam semmilyen negatív vonzatban feltüntetni a Magyar embereket, de valljuk be őszintén, én is dolgoztam négy évig ilyen helyen, értelmetlen dolgokon spórolnak, sokszor 3 - 4 helyen veszik meg a gépet, közben esetleg tönkre megy/átneveződik/bezár az üzlet.
Persze hozzá kell tenni, hogy könnyű több pénzből gazdálkodni, viszont az egészséges belátás sokszor hiányzik az emberekből. -
Sasos
senior tag
Igen az amerikaiak megörjíthetőek egy leárazással valóban. Azonban az ugyanaz az amerika ahol egy hajgumihoz 32 oldalas használati útmutató kell és a visszapillantóra rá van garvírozva, hogy a tárgyak a tükörben közelebb vannak, mint a valóságban.
Ott nincs szükség fogyasztóvédelemre, mert a kiperelhető bárkiből bármi.Amúgy a kolléga sem azt mondta, hogy ez csak a magyarokra jellemző, bár azt sem mondta, hogy a magyarokra is jellemző, ennek ellenére nekem például nem jött le úgy a mondanivalója, hogy ez csakis a mi sajátosságunk lenne.
De így már értem a reakciódat.
-
Sasos
senior tag
Azért nem hiszem, hogy mindenhol képesek egy komplett gép vásárlása esetén elautókázni 5-6 boltba az alkatrészekért, mikor a helyi -amúgy teljesen korrekt- boltban ugyanaz 3k-val lett volna több és összerakva kapta volna. (Láttam már ilyet is) És ha visszaemlékszünk a régi időkre, amikor még a Budapesti Piac tele volt számtech hirdetésekkel, biza mindenki úgy ment be a bolta, hogy: "de ezt most láttam az újságban 250Ft-al olcsóbban". Hogy más országokban hogyan fest ez, azt nem tudom, de sajna itthon ez a többség.
Ettől függetlenül az olcsóbb helyek között is ki lehet fogni rendes hozzáállást, és a drágáb helyek között is akad pocsék ügyintézéssel bíró hely. De aki képes 1-2% miatt a bevált megbízható helyet feladni, az biza megérdemli, hogy beleharapjon a fogyasztóvédelem és a szabályozás hiányosságain burjánzó gyümölcsbe.
A jelenlegi helyzet ugyanolyan arányban köszönhető a vásárlói szokásoknak, mint a gyenge szabályozásnak, a kamara nem működésének, és a fogy.véd. csődjének. Amíg 5Ft miatt képesek vagyunk a taplónál vásárolni, a mosolygós helyett, addig ez nem is fog változni.
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
Mivel a számítógép részben munkaeszköz sokaknak, alapvető cuccok mint pl. alaplap esetén garancia arra jó, hogy az ember eladja aprón amit visszakap a kereskedőtől pár hét vagy hónap után. Azaz én ilyen esetekben automatikusan veszek újat, ezzel párhuzamosan megy a hibás a gariba. Ez notebook esetén mondjuk már erősen necces, mert nem pár 10e Ft-ról van szó. De mikor egy garanciális Dell notbookban a Dell szerviz számára az alaplap cseréje 4 hét... vegyen ki illető 4 hét szabadságot? Amúgy az új vásárlás és a javított eladással az is nagy gond a pénzveszteségen felül, hogy ez a gyártóknak jó, holott ilyenkor szeretném őket megkárosítani.
-
ddekany
veterán
"Sokan ugyanis személyesen vesznek át webshopban megvásárolt terméket, így ugyanannyi lehetőségük lenne megvizsgálni azt, mint hagyományos bolti vásárlás esetén"
Azaz ugyan úgy 0 lehetőségük van. Ha meg is nézhetem személyes átvételnél fizetés előtt (de általában nem), azzal a legtöbb IT-s kütyünél sokat nem érek. Működtetni kéne, hogy lássam mi az ábra. Főleg alaplap meg kártyák esetén. Zsákbamacska... ez van.
-
hallador
addikt
Sajnos ez sem nagyon hatja meg a kereskedőket, mert hozzá vannak szokva, hogy 2 - 3 évente nevet váltanak, és megy a business tovább. A magyar emberek meg tökéletesen cégfüggetlenek, ahol olcsóbb, ott veszik meg, nem törődve a többivel, az az először vesz, utána gondolkodik, ami nem lenne baj, csak éppen, ez már nem sok helyen működik, viszont nagyon jó táptalajt biztosít, az ilyen jellegű kereskedőket. Persze az csak egy dolog, hogy a törvény is megadja a táptalajt ehhez a magatartáshoz.
-
asdf_
veterán
Na, az autórádió tipikusan az az eset, amikor írnak valamit a jótállási jegyre, ami jogilag nem áll meg. Nyugodj meg, szakszervizes beszerelés nélkül is él a gari egy autórádióra. Afaik egyetlen beüzemelésköteles termékkör van kishazánkban, az pedig -érthető okokból- a gázüzemű cuccok (sütő, boiler, kazán, cirkó, ilyenek), amit csak és kizárólag engedélyes gázszerelő üzemelhet be.
-
tolts.hu
őstag
Szerintem fölösleges volt az egész cikkre időt fecsérelni,mert ha én veszek egy autórádiót és azt nem autóhifissel szereltetem be, arra sincs garancia.
-
asdf_
veterán
A te olvasatodban lehet akármi, ha 9990 Ft volt a cucc, akkor szerintem jogosan nem kérheted rajta számon, hogy miért nem veszi be és miért nem viszi el a szervizbe helyetted. Más kérdés, hogy annyi jófejség lehetett volna benne, hogy azt mondja, hogy neki ezt nem kéne átvennie, de a két szép szemedért megteszi, amennyiben téged nem zavar, hogy időben egy kicsit esetleg tovább fog tartani.
(megjegyzem amúgy, kicsit előtt is bizonytalanodtam most, hogy nem mondok-e hülyeséget -kezdek arra hajlani, hogy igen- lévén ha kaptál gyártói jótállási jegyet, akkkor ugyan hiába nem tartozik a kötelező jótállás alá a termék, mégiscsak vállaltak valamiféle jótállásnak nevezett dolgot, a nagy kérdés, hogy amikor a jogszabályok jótállást említenek, akkor ebbe, ennek kezelésébe beleértik-e az önként vállalt jótállást is, vagy csak a kötelezőt, amit a törvény előír)
-
-
Rick4
félisten
válasz
Depression #40 üzenetére
Az outletes tévék gyaníthatólag mind hibásak, ez is egy tipikus eset lehet, ugyanis a led panel oldalán vannak a panelvezérléshez szükséges kábelkötegek, amit amúgy cof-nak hívnak. Ha a gyári tévén előjön egy pixelcsík hiba, akkor ott kijelzőcsere, itt viszont jellemzően leszedik az egyik oldali cof-okat, a tévé megy egy másfél évig, hiszen a másik oldal ugyan leterhelődik, de elviszi a kijelzőt, de nem fog sok évig menni, kuka vagy kijelzőcsere. Mivel ezekben a tévékben már semmi sincs a kijelzőn kívül, ami pénzt érne, egy cserénél úszik a tévé ára.
Az is megérne egy misét, hogy ilyen készülékeket hogy mernek forgalomba hozni egyáltalán... Leginkább az lenne a fontos, hogy van-e matrica, ami miatt nem tudod kinyitni otthon, érdemes lenne futni egy kermi-s kört, bár az eredmény kétséges. -
Sasos
senior tag
válasz
Depression #40 üzenetére
Én úgy tudom, hogy javítás esetén a beépített új alkatrészekre, a beépítéstől kezdődően újraidul a garancia. A te példádnál maradva ha újabb táphiba lesz, akkor az előző javítástól számított egy évig lesz garis a táp, amig a készülék egyéb alaktrészeire már adott esetben lejárt.
-
Depression
veterán
Akkor kérnék én is egy kis infót:
Vettem egy led-es tv-t, melyhez nem samsung gyári garancia van, hanem a bolt szervízeli.
A tv Led világítása tönkre ment, vissza kellett vinnem a boltba.
Egy hét alatt meg is csinálták, azt írták rá, hogy tápcsere. A garancia a bent töltött idővel hosszabodott meg.
A tv jól működik, de a felhősödés teljesen más lett, így tudom, hogy képernyőcserét hajtottak végre.Számít egyáltalán valamit, hogy mit cserélték benne? Pl., hogy főalkatrészre elölről kezdődne a garancia?
Ha meg igen, úgysem tudom bizonyítani. -
Rick4
félisten
Mondjuk annyi igazság van benne, hogy a cipő nem tartozik a tartós fogyasztási cikkek közé (most olvastam a listát) így jogos a két pont. Amúgy pár éve a humanic-kal jártam így, egy 15K-s Mustang cipőt vittem vissza kb 8 hónaposan, szerintük nem volt hibás, a bevizsgálás nekem adott igazat, szó nélkül fizették a 15K-s cipő mellé a kb 13 ezernyi bevizsgálási díjat..
-
asdf_
veterán
Ez így van egy 15K-s cipővel is, meg egy 1M-s TV-vel is.
Pont nem, mert a cipo, az artol fuggetlenul szavatossagos tortenet, mig az egymisis tv kotelezo jotallasos (leven benne van a 151-es mellekleteben), es kotelezo jotallasnal 1 ev az, ahol fordul a bizonyitasi kenyszer, nem pedig 6 honap, mint a szavatossagnal.
-
Rick4
félisten
Mit mond ilyenkor a törvény? Azt, hogy a jótállás időtartama alatt a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás a felhasználó hibájából, nem rendeltetésszerű használat miatt történt.
Nem így van, csak az első hat hónapban feltételezi a törvényalkotó, hogy gyári a hiba, és ennek ellenkezőjét kellene a kereskedőnek bizonyítani fügetlen szakértővel (kermi, meei-s történet, előre fizetős, kb 15 ezres bevizsgálási díjjal), viszont 6 hónap után fordul a felállás, ekkor már nem feltételezhető a gyári hiba, tehát ha mégis meghibásodás történik, akkor a vevőnek van lehetősége nem elfogadni a kereskedővel szoros kapcsolatban (és egyazon üzleti érdekben álló) szerviz véleményét, hanem szintén a független szakértő szakvéleményét kérheti. A bevizsgálást itt ő fizeti, de ha a szakértő termékhibát állapít meg, fizetik szó nélkül.
Ez így van egy 15K-s cipővel is, meg egy 1M-s TV-vel is. -
asdf_
veterán
Ilyenkor megkérded, hogy hol tartják a vásárlók könyvét és beleírod, hogy a kereskedő a jótállásos termék javítását megtagadta, miközben a jogszabály azt írja, hogy a vevő a hibás terméket VÁLASZTÁSA SZERINT viheti az eladó szervhez vagy a szervizbe. Másolat egyből mehet az NFH-nak a te példányodból, valamint ha a vásárlók könyve nem volt elérhető helyen (tehát kérni kellett, hogy adják oda), nem volt mellette toll, neadjisten nem volt előre lepecsételve, akkor ezeket ne feledd el megemlíteni a bejegyzésben.
Ellenben, ha csak a sima egyszerű fapad set top boxot vettél és ennek vételára 10 ezer forint alatti volt, akkor teljesen rendben van a történet, lévén a kötelező jótállás -igy annak lehetősége, hogy a boltba vidd a szerviz helyett- csak 10 ezer forint feletti vételár esetén jár (arról, hogy szavatosság esetén viszont természetesen viheted a boltba, most nagyvonalúan feledkezzünk meg, most nem és a szituáció, te gyártói garizni szerettél volna)
-
Sasos
senior tag
Ott a pont! A Fogyasztóvédelem csak elvileg van, gyakorlatilag rájuk is csak az adónk megy el. Azt például tudtátok, ha számlával, nem magánemberként vásároltok., akkor alapból nem is tartozik a fogyasztóvédelem hatáskörébe? Vicc. Ha Gipsz Jakab vásárol egy komplett gépet x boltban, akkor mehet a fogyasztóvédelemhez (hasztalan, de legalább mehet). Ellenben ha Gipsz Jakab egyéni vállalkozó veszi meg ugyanazt a gépet ugyanabban a boltban, akkor már nem fogyasztó, függetlenül attól, hogy állóeszköz, vagy áru lett a termékből.
Pont így nem fordulhat a kereskedő és a nagyker közötti árumozgás esetén sem senki a fogy.véd.-hez. A kamara... meg se említem. Nincs meg a szabályozás (használható, életszerű, szigorú, esetleg kiskapuk nélküli), nincs meg az ellenőrzési rendszer, ebből adódóan nincs szankcionálás sem.
-
hallador
addikt
Klasszikus átverős kereskedő. Nem dobhatja vissza, csak éppen az a baj, hogy az NFH is körülbelül ennyit fog neked mondani, de elmondja mellé, hogy igazából nem tehetnek semmit, de ezt elvileg nem lehet megtenni. Aztán mindenki leszarja, és a vásárló le van szarva. Hát ez van. Magyarországon nincs fogyasztóvédelem, úgy 20 éve.
-
kpityu2
őstag
Nem értem, hogy kínai kilós elektronikai cuccokkal miért kell ennyit nyűglődni. Ezeknél elég gyakori a meghibásodás, tízezerszámra jönnek le a gyártósorról, rendkívül bonyolult struktúrák, mondhatni természetes, hogy valahány százalékuk hibás. Felesleges futni a köröket a javítással, ez nem olyasmi mint a csöves tévé. Integrált alkatrészek, együtt mennek a kukába.
Nekem is volt nemrégiben egy esetem, egy Wayteq settopboxxal. Kínai egycsipes űbergagyi tízezerért. Két hét után se kép, se hang. No problemo, mondom naivan, visszaviszem boltba (Profibolt), adnak másikat (tele volt a polc vele), ezt meg visszadobják a gyárnak, forgalmazónak. Egy francokat. Azt mondta a kereskedő, hogy "gyári garanciás", eltelt a 8 nap, nem cserélik, intézzem magam a javíttatást. Persze a terméken lévő nyereségét nem ajánlotta fel a kárpótlásként. -
Sasos
senior tag
Igen innen is lehet nézni a dolgot, de én nem csak IT téren gondolkoztam. Mi kerékpárokkal foglalkozunk, ráadásul prémium kategóriásokkal. ugy 80k és 2,2millió között mozognak az árak. A gyártó fix 3 évet ad a termékeire. Ebből a cég (ithoni kizárolagos nagykereskedés) vállal 1-et. Vagy! Vállal 3-at, ha a mellékelt adatlapot a vásárlásnál kitöltöd, amin valós e-mail címet kell megadni. Így kapod a hirleveleket a plusz két év gariért. Megjegyzem, egy fillér kiadása nincs vele. A gyártó rugalamas. Hibás termékről fénykép küldés. Egy héten belül visszaigazolják a cserét, amit a következő szállítmánnyal küldenek is (vagy jóváírják a következő rendelésből). Adiggra a vevőnek már adható raktárról a cseredarab. Tehát csak is kizárólag jószándék kérdése lenne.
A megszűnés, cégváltás valós és létező probléma. Ezért kellene a gyártókat szorongatni. Ha kiépített partnerhálózat lenne, akkor egy becsődölt x bt-nél vásárolt termék esetén, a termék gyártóját felkeresve kaphatnánk információt, hogy hol érvényesíthető a garancia.Így működik ez egy-egy iparágban (Autó).
Ezelőtt jó pár évvel én is kis PC-s boltban húztam az igát. Megvetted a nagykerben a cuccost, kaptál rá egy év garit. Ha állt a polcon 1 hónapot, már ennyit neked kellet vállalnod az eladás után, mert biza a nagyker gari már ketyegett mire eladtad. Nem szabályozza jelenleg a törvény, hogy melyik eladásnál indul a garancia (gyártó-->területi elosztó, területi elosztó-->nagyker, nagyker-->kisker, kisker-->végfelhasználó). Elvileg minden adásvételnél indul egy egy éves gar, de közben eltelt 6 hónap... Megoldás csak a gyártók megszorongatásával lenne elérhető.
Ha szalon autót veszel, akkor is a vásárlás napján kezdődik a gar, pedig már 6 hónapja ott áll a szalonban a verda és tökmindegy, hogy az EU-n belül melyik szervízbe sétálsz be vele."Meg aztán miből élbének, ha 5 év jótállást adnának egy egérre."
Nem kell mindenre garanciát adni a végtelenségig, de ha vevőcsalógatónak a gyártó ezt válallja, akkor biza elvárom a forgalmazótol is. Feltételezem az árképzésnél ezt figyelembe is veszik (a gyártók). Másrészt ha az IT szektort nézzük akkor gar ide vagy oda de meg fog élni a fejlődésből és a generacióváltásokból. Úgyis megveszed az újabbat, ami új csatolófelületű, tokozású, stb. illetve a sokkal nagyobb kapacitású, teljesítményű példányokat. -
hallador
addikt
Ez egyrészről igaz, viszont másrészről nem. Itt vannak mindjárt a notebook-ok, ahol a nagyker kötelez, hogy megvegyél x idő jótálást, amire ha nincs szükséged, akkor is megvetetik veled. És nincs döntési jogod.
A másik véglet, mikor egy notebook gyártó nem tart itthon szervízt, elméletileg megfelel az előírásoknak, de nincs semmilyen kontaktod a a gyártóval, ha van, akkor sem tudsz kommunikálni sok esetben a gyártóval. Főleg ha nincs hivatalos képviselete sem. Ez akkor szép, ha a nagyker, kereskedő is felteszi a kezét.
Aztán a másik véglet, mikor megszűnik a kereskedő, a jótállás ugrott. Sok ilyet hallottunk már.
Ez sem megoldott.
De ha már a hazai viszonylatokat említjük jegyezzük meg, hogy sok esetben csak a törvényi minimum garanciát vállalják a kereskedők, nagykereskedők, pedig a gyártó ennél joval többet ad és biza sok esetben ez érvényesíthető is a kereskedő(k) kihagyásával. Én ezt sem engedném.
Az a helyzet, hogy a nagykerek soha nem arról voltak híresek, hogy a vásárlókért vannak... Persze vannak esetek mikor igen, de az sem nekik köszönhetö, hanem a nagy gyártóknak akik fizetik a cehket. Szóval ezen ne csodálkozz el azért.
Meg aztán miből élbének, ha 5 év jótállást adnának egy egérre. Vagy egy HDD-re de őszintén? Nekik nem üzlet, ha vállalja a gyártói garanciát. Vagy megoldhatod magad is, ha a gyártó elfogadja. -
Sasos
senior tag
Meglátásom szerint alapvetően az a probléma, hogy amíg egyszéges (akár világ méretű, akár uniós) szabályozás nem lesz, addig mindenki úgy értelmez és viselkedik ahogy akar. Mit is tudna kikényszeríteni a Magyar Fogyasztóvédelem, amikor annyian vagyunk, mint más országokban egy város lakossága? Tőlünk nyugatabbra, az unió más országaiban pedig (gondolom) mások a vásárlási szokások. Tragédiának tartom, hogy a telefonomhoz nem adnak ki W7 x64 drivert. Nem garanciális probléma, bár a törvény 8 évig kötelez az "alkatrész" ellátásra, ha jól emlékszem. De ugyanez a helyzet a szerver szintű termékek támogatásával is sok esetben. A kiadáskor futó oprendszereket támogatják, de az újabbakat már nem. Tehát feltétlenül meghibásodás sem kell ahhoz, hogy a terméket gyakorlatilag ne tudd használni és még csak a garancia sem vonatkozik rá.
A végleges megoldás az egységes, egyértelmű szabályozás lenne uniós szinten. Akkor elgondolkodna a gyártó, hogy megéri-e kimaradni egy ekkora piacról, vagy aláveti magát a szabályozásnak.De ha már a hazai viszonylatokat említjük jegyezzük meg, hogy sok esetben csak a törvényi minimum garanciát vállalják a kereskedők, nagykereskedők, pedig a gyártó ennél joval többet ad és biza sok esetben ez érvényesíthető is a kereskedő(k) kihagyásával. Én ezt sem engedném.
-
Zotya84
őstag
válasz
bazsi83vp #25 üzenetére
De akkor tegyék bele azt is, hogy ezt a nem a kisker állja, hanem 10 nap után a kisker automatikusan kap egy csereterméket a nagykertől, az meg a gyártótól... Mert lehet, hogy egy kis-kiskernek nincs mondjuk fölös pénze cseretermékek bevásárlására, csak mert valami tönkrement - főleg, amikor úgy cserélődnek pl a procifoglalatok, mint átlagemberen az alsónemű...
-
hallador
addikt
válasz
bazsi83vp #22 üzenetére
Persze persze én sem azt állítottam, hogy tehet, de az meg sajnos bármilyen jelenlegi jogszabályon, törvényen, felül él, hogy nem működik a fogyasztóvédelem Magyarországon IT esetében meg pláne nem.
És igen a legtöbb esetben jó fejek a kereskedők, mert érdekük is. De ha kétes helyzet van, akkor a vásárló már veszített is pont. Vagy mehet a bírósághoz.
Valahol/valamikor volt olyan, (majd aki akarja megnézi él-e) hogy 14 vagy 15 napon túli kiesésnék KÖTELES a bolt cserekészüléket biztosítani.
Hát az lehet, de kétlem, hogy ezt valaki is betartaná egy IT eszköz esetén.
-
bazsi83vp
senior tag
na közbe én is megkerestem:
[link]
E szerint még mindig rohadtul nem tehet velem azt az eladó amit akar..sőt. Szerencsére eddig 1x volt garis ügyintézésem, ott korrektek voltak. Lekopogom.Valahol/valamikor volt olyan, (majd aki akarja megnézi él-e) hogy 14 vagy 15 napon túli kiesésnék KÖTELES a bolt cserekészüléket biztosítani.
-
hallador
addikt
Elhiszem neked
Én 4 évig dolgoztam Magyarország leghírhedtebb üzletláncánál.
Amit leírtál nem működik, miért nem?
Mert nincs benne egy ártalmatlan, szerencsétlen, árva konkrétum sem. Ez szart sem ér, és nem azért mert én mondom, hanem azért mert így van.
Egyetlen egy hatóság járhat az meg úgy hívják, hogy bíróság, pont. És legtöbb esetben ez megoldódik, csak éppen ez nem segít az olyan helyzetekben mint amit a cikk is leír, az az 2 - 3 hónapig nem tudja használni a gépét a vásárló.
Én nem fogok neked jogszabályokat idízgetni mert nem értek hozzé, és nem ismerem minden részét, meg paragrafusát, és nem is érdekel.
Persze gumiszabaly ez is (jelentos kenyelmetlenseg)
(mas kerdes, hogy egy huszropis alaplapnal ki fog nekiallni birosagozni, mert nagy osszegeket mernek tenni ra, hogy egy -jogos!- elallasnal 10 boltbol 9 nem adna vissza a penzt, es csak fizetesi meghagyas, vagy birosag utan lehetne kiverni belole).
Pontosan erről van szó.
-
asdf_
veterán
kereskedő nincs kötelezve semmire,
Ez azert nem igy van, ha meg a kotelezo jotallas elso eveben van a termek, akkor marhara nem lehet honapokig huzni a dolgot:
PTK 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
...
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
Persze gumiszabaly ez is (jelentos kenyelmetlenseg)
(mas kerdes, hogy egy huszropis alaplapnal ki fog nekiallni birosagozni, mert nagy osszegeket mernek tenni ra, hogy egy -jogos!- elallasnal 10 boltbol 9 nem adna vissza a penzt, es csak fizetesi meghagyas, vagy birosag utan lehetne kiverni belole).
-
hallador
addikt
válasz
bazsi83vp #17 üzenetére
Az a helyzet, hogy szerintem egyáltalán nem könnyű a helyzet én ugyan dolgoztam a Legendás Mistrálban a fogyasztóvédelem rémálmában, de az 10 éve volt, akkor még ez ennyire sem működött mint most.
De az a helyzet, hogy a kereskedő sztem akkor hibázik ha megvezeti a vásárlót, ezt a 20 éves informatikai tapasztalatom alapján tudom első kézből mondani neked, (Jótállás bővítéses esetek, hülyének nézés, másra mutogatás stb... )De ha csak él a jogaiva, és mint látható nem csinál semmi büntetendőt akkor bizony nem az ő hibája. Arról nem tehet, hogy a vásárló nem ért hozzá, az vitatható, hogyha a vásárló hallgat rá (A haver, szomszéd srác jobban tudja esete) akkor már viszont a kereskedő is jobban jár, mert olyat ad el ami elméletben, gyakorlatban is működik (Együtt is).
Aztán mikor a kereskedő összerak/at egy gépet, és az össze van rakva nincs az az ... hogy ott sérül az alaplap. Leragasztja, és pont. Onnantól kezdve, ha a géphez nincs belenyúlva, akkor a kereskedő köteles cserélni. (Jaj és akkor az olyan egyértelmű trükkökről ne is beszáéljünk, hogy a termék nem egy számítógépnek számít (Mint egy brandel-t termék esetén), hanem alkatrészként adták el tehát egy alapcsere is lehet 3 hónapos 'buli') Ha viszont a gép komplett ként lett eladva, akkor nem játszhat ilyet.Az hogy Te vagy a vevő mindenki leszarja, és nem azért mondom, mert nem tisztellek, hanem azért mert a kereskedő nincs kötelezve semmire, a nagyker sem, de az állam sem, tehát ha baj van a vevő húzza a rövidebbet. Ajánlások vannak a törvényben, de az semmit nem jelent. Ha elviszi az alaplapot a kereskedő 5* 3 hónapra, akkor elvitte, és le van írva hogy nem lehet, nincs.
Vagy ezt hogy kezelnéd, ha te vagy a pult túlfelén?
Például úgy, hogy én már nem élek jelenleg Magyarországon, de tudom, hogy ez a vásárlónak nem válasz, nincs rá jó válasz. A kereskedők azért jó fejek a legtöbb esetben. De azért vannak helyzetek mikor nem tud az lenni.
Az mondod, van másik bolt, engem meg lehet híresztelni?
Hát ezt egy kereskedőtől kellene megkérdezni, de az a helyzet, hogy vissza tud ütni a helyzet, ha nem a vevőnek van igaza tényleg, és elhiheted a Mistral nem kicsi boltocska volt (5 milliárdos üzlet volt fénykorában), sokszor a vevők is képesek hülyeséget csinálni. Na de a kereskedőt sem kell félteni.
-
bazsi83vp
senior tag
Tudom, jogász (amúgy büntető, szóval nem az én területem...) vagyok, de nem törvényhozó... ugyanakkor vevő is, így utóbbiként nyilvánulnék meg
Ezért írtam, hogy ki kellene a sok lóbaszónak a minisztériumban találni, hogy ilyen esetekben hogy osztozzanak a veszteségen a kisker-nagyker-állam felek... utóbbi sztem forgassa vissza a másik 2 felé legalább a beszedett áfát. (sose lesz ilyen - ne aggódj).
De a lentire jogszabályt?
Ha vmi bibi van mégse lehet azt mondani hónapokig tartó huzavona után, hogy a gyártó visszadobta mert talált egy alig látható (és az áramkört el sem érő) karcolást a lapon (amit persze szállítás közben keletkezett - mittudomén, gyorsulás-fékezéskor táncolt benne a hátlapi takarólemez) és a vevő a gyökér. Én is elküldeném a boltost a szakadár k. anyjába, csak úgy. Itt én vagyok a vevő.
Vagy ezt hogy kezelnéd, ha te vagy a pult túlfelén? Az mondod, van másik bolt, engem meg lehet híresztelni? -
hallador
addikt
válasz
bazsi83vp #14 üzenetére
Alapvetően a gond ott indul, hogy a Távol-keleti hozzáállás teljesen más mint a Nyugati társadalmakban, Távol-Keleten a jótállás fogalma teljesen máshogy értelmezett. És nem is igazán érdeklik a nagy gyártókat, hogy mi a magyar jogszabály.
A Nagyker behozza, forgalomba helyezteti a saját kontójára a terméket, de az ebbe nem tartozik bele, hogy a jótállás helyzete nem megoldott egyáltalán. A Nagyok (Bár pl az Acer szarik erre pl, jártunk úgy, hogy egy 2 éves modellre azt mondta a BRNO-i szerviz, hogy nem éri meg javíttatni levásárolhatod, ebbe és ebbe a nagykerbe, pénz vissza nuku...) azért tartanak több alkatrészt még akkor is ha nem gyártják már (Berendelnek a gyártól x ezer alaplapot, kijelzőt stb... és abból rendezik a jótállást) És Távol-Keleten ez a módszer működik csak ,mivel a gyár letojja a jótállás fogalmát. (Dell, HP, IBM, stb...)
De emlegethetném a Casio-t is, ahol a garanciális javítás úgy történik, hogy a termékből (órából) a nagyker berendel 10-el többet, és abból javítanak, mert alaphelyzetben nincs....Szóval ezt nem veszik figyelembe a törvényhozók, helyette vannak gumi szabályok amik semmire nem jó, csak arra, hogy valamennyire kordában tartsák az elkerülhetetlent amikor is sikerül ez a legtöbb esetben működik is, vagy a nem foglalkozik a vásárló a dologgal, vagy bíróság.
-
bazsi83vp
senior tag
Ezért kéne egy olyan jogszabály, ha 28 nap alatt nem rendeződik a vevő kérhessen más terméket stb... Jó elvileg a kiskereskedő szívná meg, de persze a további lépéseket is kellene szabályozni.
A vevőt csak az érdekli, hogy szar terméket, szolgáltatást kapott és kész, ennyi - ha tele a tudata, picit átírja a történetet és megy a bolt neve a tékozló homártól át ide oda.. kinek jó ez? Hírnévrontás? Az, de hazudott? Nem.A másik vevői véglet... aki visszaél az elállási joggal (mint írtátok a lanpartis), az a nettó szívás, sajna.
-
hallador
addikt
(#12) Mr X
Na akkor most megpróbálom megint....
Hozzátenném, hogy amit a kereskedő mond abban van valami, már az is nagy előrelépés hogy magyar emberek fejébe sikerült így a bevezetés után 17 évvel, hogy a 3 napos szabály nem úgy működik, mint a kölcsönző. (A magyarok 60 % direkt, vagy nem (!?) mintha még a szocializnusban élne!).
Én ezt írtam....
nem úgy működik, mint a kölcsönző.
Az az nem lehet elállni a vásárlástól, csak, ha a termék rossz. Ha nem tettszik, akkor nem lehet visszavinni, de lehet ez a mondat csak nekem egyértelmű....
Ha jól emlékszem valamikor 1996, vagy 1997-ben vették ki azt, hogy 3 napon belül vissza lehet vinni bármilyen indokkal a terméket, nem lehet, csak akkor, ha valóban hibás a termék.Kezd ez részetekről a magyar közoktatásban népszerű irodalomórára hasonlítani, ahol az idióta magyartanár, jobban tudja mire gondolt a költő 400 évvel ezelőtt, mint maga a költő...
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Nekem az nem annyira tettszett, az NFH munkatársának hozzáállása, mert a fogyasztót egyáltalán nem védik a jogszabályok, kezdjük ott, hogy nincsen semmilyen ellenőrzésre alkalmas rendszer amivel le tudják ellenőrizni magát a terméket. Aztán folytassuk ott, hogy a kereskedőnek (Nagykernek) vannak néha eszközei amivel leellenőrzi a terméket. Nem is lehet a legtöbb esetben, mert gyorsan fejlődik az IT szektor. Ez alapján a gyár tud mondani valamit a kétes esetekre. (Az IT-ban ritkábban működik a független szakértő )
És gyakorlatilag ilyen baromságok vannak a cikkben (Nem a cikkírót bántom, mert tényleg ez van ami a cikkben le van írva), hogy 2 hét után hívogassa a kereskedőt, hogy mi van a termékkel, ha még nem cserélte volna ki, vagy nem javította volna meg a terméket.... A Kereskedő nem tehet róla, és nem is tehető felelőssé, viszont a magyar jogszabályok szart sem érnek, vagy a kereskedő enged, vagy a vásárló hagyja a fenébe mert nem éri meg a bíróságot az ügy. Szóval ez a Magyarországon a vásárlók helyzete jobb mint az átlag, kezdjük ott, hogy a jogszabályok olyanok mint a Lenin írta (Vagy a takarítónője, ezt soha nem tudjuk már meg) ki tudja mennyi komplett kötet, létezik, de nem jó semmire.
A kereskedő meg nem hülye nem fog ingyen alaplapokat, notebookokat osztogatni, vagy az árát visszaadni, mert miért tenné. A jogszabályok nem is kötelezik erre. A vásárló le van szarva, ha egyszer megvette így járt...
Az már más kérdés, hogy a kereskedő, mivel meg hogyan próbál kereskedni, de az meg megint más kérdés.
-
asdf_
veterán
#3, #6: Ne keverjük már rögtön az elején. 3 napos nincs, 8 napos van.
-
FlekkeN
aktív tag
Jól leteremteném azt aki egy lanpartyra kihozza a boltból a hardvert majd utána eláll a vásárlástól.
-
hallador
addikt
Hozzátenném, hogy amit a kereskedő mond abban van valami, már az is nagy előrelépés hogy magyar emberek fejébe sikerült így a bevezetés után 17 évvel, hogy a 3 napos szabály nem úgy működik, mint a kölcsönző. (A magyarok 60 % direkt, vagy nem (!?) mintha még a szocializnusban élne!).
Valamint abban én sem hiszek, hogy a 8 napos szabály annyira hátrányos lenne. A kereskedők is megérik a pénzüket sok esetben. Gondoljuk a gyártók által biztosítótt jótállás bővítésr, ahol a magyar notebook kereskedől legjobb hogyan b@ssz&k át a vásárlót, hogy többet költsön, 30 napon belül meg kell venni a jótállásbővítést a notebookra, mert különben nem érvényesíthető.... Hmmmm... Senki nem mondta nekik, hogy a gyártók erről nem tudnak, náluk az alapjótállás ideje alatt, rosszabb esetben 90 napon belül kell megvenni. Szóval a kereskedőt sem kell félteni, ha lehúzásról van szó.
Nem beszélve az olyan esetekről, ahol egy termék I3-al 130 000 Ft, I5-el meg 200 000 Ft, de csak Magyarországon, mert mindenhol a világon ez max 100 $ -os emelkedést idéz elő, Magyarországon ez 300 $. Magyarázat nincs.
Vagy emlegethetném a DELL-t is ahol ha akarod, ha nem 3 év a jótállás azt nem teszik hozzá persze, hogy az alaptermék árába bele van számolva a 3 évre való jótállás bővítés ára, azaz, nem választhatsz, hogy neked kell vagy nem a 3 év. Neked kell pont.Szóval ezeket a dolgokat a kereskedők régen beleszámolták már.
-
Diopapa
addikt
Mondjuk szvsz az nyilvánvaló kamu, hogy olcsóbbak lennének az alkatrészek, ha nem lenne a 8 napos elállás. Minden bokorban szaküzlet és webshop van, kétlem, hogy nagyon tudnák az árakban érvényesíteni az ebből fakadó többletköltségeket. Vagy legalábbis nem számottevő mértékben. Plusz, ha egy boltnak nincs webshopja, most olcsóbban adja a termékeket? Ugye hogy nem...
-
Coq
aktív tag
OMG
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Óvodások homokozója
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- Rack bontás vagy egyben eladó HomeLab
- HP Compaq Elite 8300 USDT - 16GB DDR3 - i7-3770
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad T540P - i7-4710MQ I 16GB I 500SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X201 - i5-480M I 4GB I 128SSD I 12,1" WXGA I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 320S-13IKB - i5-8G I 8GB I 128SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- ASUS ZenBook 14 OLED UM3402 - 14"2.8K OLED - Ryzen 7 7730U - 16GB - 512GB - Win11 - 1,5 év garancia
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo 14 Thinkpad X1 Carbon G9 WUXGA IPS i7-1185G7 vPro 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest