Új hozzászólás Aktív témák
-
zizidor
őstag
Nekem egy kicsit furcsa az a hozzáállás, hogy zene streamingre nem fizetünk elő, mert hát milyen az, fúj-fúj, meg milyen sok pénz az az 5 vagy 8 €. Kábeltévére persze kérdés nélkül, pedig ott nem választhatsz az étlapról, azt kapod amit összeállítottak neked, nem nézed meg akkor és annyiszor ahogy neked tetszik.
Mondjuk egyik sem kötelező, mindenki eldöntheti, hogy neki mi a jó. Nekem bejött a családi csomag, nem szeretném megvenni azt a CD mennyiséget, amit a gyerekeim meghallgatnak, főleg úgy, hogy sok olyan van, ami pár hónap után már nem tetszik annyira, addigra másik a kedvenc.
Ami számomra értékes és "időtálló" zene, azt én is megveszem akár CD-n, akár mp3/flac-ként (pl. megaboon $0,1/szám). A kettő jól kiegészíti egymást.
-
tecsu
addikt
A linkeden a fickó isteníti az MQA-t, arra pedig itt egy riposzt.
Ezek a hangmérnökök éppen arra hajlanak, ahol többet fizetnek. -
#16820480
törölt tag
Aha, ha egy CD árát elosztod 15 évre, akkor őőőő. És ha mondjuk 500 CD árát?
Nem is beszélve hogy hova a fenébe tegyek ennyi lemezt fizikailag.
A többit ne is haragudj, de nem vagyok képes végigszenvedni. Senki nem beszélt hi-res dologról, viszont sima 16/44.1 flac zenét streaming szolgáltatók közül csak a TIdal ad, és ezt is használom, nem az MQA-t. De sikeresen idekevertél valamit, aminek semmi köze a témához, de jót pörögtél rajta és írtál 3 oldalnyi szöveget. Gratulálok.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
#16820480 #62 üzenetére
Rengeteg féle zenét hallgatok, de többnyire a múltamból származnak, mert a jelenben lényegesen kevesebb érdemileg értékelhető zene képződik. De ez mindegy is.
Havi kevesebb mint egy CD. De azt minden hónapban, ha előfizus, így van ?
Az Enya CD-t megveszem egyszer és hallgatom. 15 év múlva ugyanúgy álomszépen szól az Orinoco flow, mint anno, amikor megvettem párezerért. 15 évet elosztok az anno megvett CD-m árával, öööö ...
Az offline elérés oké (pláne, ha CD minőség flac). De ettől még mindig nem vagyok hajlandó havidíjba belemenni, egyszeribe igen, ahhoz meg nem kell Spoti (meg a többi sem)..
A Tidal-ról inkább Te hallgass meg egy 30+ éve az amerikai zeneiparban dolgozó HD Audio Engineer-t és utána lehet gondolkodni (nem szájkaratézni, csak szolídan, megpihenten gondolkodni) azon, hogy amit Tidal-ön hallasz, vajon micsoda. [link]
Többek között ő nevelte rá az összes ilyen oldalt, hogy ezt a Hi-Res audio bullshitet felejtsék el, hívják valami másnak, mert megtéveszti a fogyasztókat. Nagyon kevesen vannak tisztában az analóg és digitális technika közötti eltéréssel, a konverziók működésével, a fül (és agy!) képességeivel, de ha még ezeket szépen utána is tanulja valami, még mindig csak abból az egyetlen mocskos kis szarból építkezik, amit a hangmérnök neki összerakott CD-re, mert ugye a legelső mesterszalagtól kiindulva (SZALAG!!!) jön annak az első, második gen-es kópiája (-3dB dinamikabukás másolatonként) és majd talán a másodikról-harmadikról hozzák létre ténylegesen a CD-t, LP, akármit, LP-nél ott egy RIAA korrektor oda-vissza, egy 80Hz körültől lefele mono mély, sercegés, még szalagnál is kisebb dinamika tartomány, soroljam még ?
Nyilván nem hangmérnök vagy, hiszen ha az lennél, tudnád ezeket és nem dőlnél be a Hi-Res hülyeségnek, hiszen egy CD 44.1/16 PCM minőséget SEM tölt meg információval a ma a piacon lévő zenék 95% -a, azok pedig, akik jönnek a 24 bit Remastered csicsával, ugyanúgy szimplán marketing fogást használnak ki, egy sima CD dinamikatartomány akkorát szólna egy csendes (!) szobában is, hogy lerepül a fejed.
Namost, amiket átlag júzer hallgat, lásd Madonna, Eric Clapton, Dire Straits, stb stb stb, egy csoffadt LP dinamikába beférnek úúúúgy, hogy arra még csorgatja is a fél világ a nyálát, mert bár az élethű reprodukcióhoz sok köze nincs, a fülnek nagyon kellemesen színez, de hát a hangsúly nyilván nem azon kéne, hogy legyen, hogy hogyan színez egy rendszer, hanem hogy hogyan ne színezzen
És mehetünk tovább, jönnek a nagy Jazz klasszikusok, egy Miles Davis a kommerszebb kategóriából, vagy ilyesmik .. mi vaaaan ? Tidal-ön jobban szól, csak mert bele lett téve egy 24/96-os vagy urambocsá még nagyobb bit-konténerbe, aminek a nagy része csupa nulla ?
Tuuudom tudom, jön a másik mókus a netről, aki meg majd megmondja, hogy bár a forrásban nincs több infó, ha felkonvertáljuk mondjuk 24/192-re, az miért jobb nekünk .. [link] De ez meg még mindig a reprodukáló rendszer egyik láncszeme, azaz a DAC "hibája".
Figy, ezek kicsit mágiák. Mert szarból nem lehet várat építeni. Két szélsőséget nézve, egy Elvis Presley SOHA nem fog egy Tidal-ről Hi-Res-ből jobban szólni, mint ugyanezen eljárásokkal masterelt (vagy remasterelt, kicsit itt-ott máshogy EQ-zott és zajszűrt) anyag CD-ről, hacsak a DAC-od viselkedése nem olyan, hogy a HiRes FLAC-od jobban szereti, mint a CD-dbe épített DAC a korongról leolvasott anyagot.
Az érdekes az, amikor fogsz egy ilyen és egy olyan anyagot, maradjunk Elvisnél, de lehet akár Madonna Substitute for love is, fogsz egy külső, I2S buszos DAC-ot (mert ugye az USB-t nem szeretjük, ha igényesek vagyunk), clock-ok rendben, minden rendben elméletben, csilivili a rendszer és aztán ABX teszten olyat vérzel, hogy atyaég. CSak ez meg már nem a zenéről szól, hanem a pszicho faktorról és placebóról. Ha ez is a zenehallgatás része (mert miért ne?) - akkor nem is vitatkozom tovább, legyen mindenki abban a hitben, hogy úúú a hi-res Tidal jobban szól, mert a rajta lévő remastered anyag úúú mostmár így jobb, úgy izé és kell neki a 24/192
Hidd el, Mark Waldrep és az a közeg, amiben ő mozog, a teljes amerikai elit zeneipar és hangmérnök ipart ismerve, nem az a random jöttment valaki, aki bemond valamit érvek nélkül, pláne nem égeti és járatja le magát nyilvánosan mindenhol. Nagyon jól elmondja a video-jában, hogy mire való a mai Hi-Res őrület: $$$$$$$$
Neki van demó anyaga, ami túlmegy a spektrogramon is látva, a legjobb 44.1kHz/16bit-en is. Hogy meghallod-e, vagy - szokás mondani - érzed-e, ki tudja, hisz az erősítőd is olyan, amilyen. A DSD meg egyenesen egy vicc, mert ha már hűen kellene valamit reprodukálni, lehetőleg nagyfrekis zaj és ultrabrutál órajel-igény nélkül, legalább maradjunk PCM-en belül, de neee ez a DSD (tetszik is, hogy kikopóban, mondom ezt úgy, hogy van Mark Knopfler Shangri-La SACD-m és beteg jól szól, pedig ez "csak" DSD64, ami durván egy 24/88.2 PCM ekvivalens legjobb esetben - de ezt is elmondja és még rengeteg mindenre kitér, ide-oda konverziók, stb).
Szóval az van, hogy míg a zeneipar összességében a CD minőség fölé megy és kínjában, mert fogy a lóvé, kitalálta a Hi-Res dolgokat, Tidal , hdtracks stb. le is csaptak erre az új hullámra, forrás oldalon nem történt semmi. Nincs Freddy Mercury-nk újra felénekelni minden Queen-t egy mikrofontól tökcsutkadigitális sokbites láncra, akik pedig vannak, mint Enya és társai, tööökmindegy kit és mit mondok, nem fogja a régi albumját ÚJRA kiadni, mert máshogy fog szólni, nem tudja már megcsinálni azzal identikusra (hangszerileg-zeneileg), satöbbi. Lásd virágboltban Jean Michel Jarre Remastered anyagai, 24/192-es LP rip-ek. Mivaaaan ?
Facepalm.
Van a 95%-on felül egy nagyon vékony réteg, aki TÉNYLEG igazi Hi-Res-ben vesz fel, már a felvétel is digitálisan 24/96-on történik minden egyes hangszerről és emberhangról, majd ezt feltolják egy 32/48-as nagyobb bit-domain-be, mindenfélét fiszfaszolnak rajtuk, majd lehozzák egy "szolídabb" de már ugyanígy nem igazán kommersz-ready 24bit/192-re, józanabb esetben rengeteg nullát kidobva, 24/96-ba. De ha CD-re hozza le a legvégét, Te még mindig jó eséllyel bukod a vaktesztet
mert egyszerűen bukod, a Philips / Sony mérnökei nem a levegőbe lőttek anno, mikor a fostos DAC-jaikkal és ADC-ikkel azt mondták, hogy legyen a CD 44.1/16, rengeteg kutatás előzte meg az emberi fülről, hallásról, teljes pszichoakusztika, minden.
Hidd el, én nem téríteni akarok senkit bármi ellen, mindenki azt fogyaszt, amit akar, online, offline, havidíj, nemhavidíj, de amikor valaki azzal jön, hogy a Tidal hi-res-ben nyújtott anyaga úúúdejobban szól, körbekuncogom.
Egy Chesky-n mondjuk igen, ahol a lánc 24/96 natívan, a mikrofon végén ott lóg instant egy ADC, bár amikor arról van szó, hogy egy csendes (!) szoba alap zajszintje mellé fülsüketítő sugárhajtómű mögé is ülhetnél - és ez belefér egy CD dinamikába, 2x is meggondolnám, mi a péket akar egy Chesky a 24 bit környékén.
De legalább ők megideologizálják, mert high-end-ek vagyunk, audiofilek vagyunk, meg igényesek vagyunk.
Vagyis azok, és ezek nemes törekvések is, csak így összességében az egész világot ugyanúgy elvarázsolta pillanatok alatt a zeneipar azzal, hogy a streaming jó (amit offline-ra is felajánlanak, jaaa, akkor miért streaming, lol), a hi-res valid (nem, kommersz lejátszásban nem valid, felvételkor és masteringnél valid) .. ugyanolyan ez, mint ahogy lehúzott a világ eddig lassan 100+ évet kőolaj alapú üzemanyagon, holott már 1950 óta villanyozhatnánk, kb akkor most az akku technológia is máshol járna valszeg, akkor is, ha nem hiszünk a konteóknak, hogy polcon van már rég, csak késleltetik.
Üzlet, üzlet, üzlet, pénz, pénz, pénz. És Te még mindig csak egy közepes hangerőn hallgatsz zenét, még egy ABX összehasonlító teszt alatt is, ahol a csutka forte hogy ne okozzon halláskárosodást Nálad, épp a fülsiketítő hangerő szint alá lövöd a max hangerőd (ha tudod, mert a legtöbb rendszer képtelen rá), míg mondjuk a szintén még mindig CD dinamikájú lepkefing a zenében, vagy ahogy a karmester lapoz, rohadtul nem jön már át, pedig a felvételen ott nem nulla van a bitfolyamban. És se nem zenét így hallgatsz, se nem ABX tesztelsz így.
Elmondom, hogy csinálod: megveszed a
pár watt-os csövest egy autó áráérta hordozható JBL-taz éppen aktuálisan ajánlott Dali sztereót a Media-ban, igényesebbek mennek más márkára, kinek mi, puding, mákos guba, egyre megy itt ebben a ligában .. beüzemeled, leülsz elé otthon a fotelbe és barátkozol a hangjával, hallgatgatod, aztán indul a vudu, fórumozgatás, előkerül egy kis interkonnekt cserebere, tápkábel cserebere, betolás sarokba, ó nem, vissza, összébb húzás, széttolás, aztán jönnek a tüskék, először a hangfalak alá, aztán már a 230V elosztó alá is, lemezjátszó tű csere, újrakábelezés, Litze huzal, új szedő, satöbbi, aztán jönnek a Shakti kövek, LP újrakondicionáló löttyök, tojástartók a falra, elkezdesz mindent hülyére szedni és szénné-rommá vuduzni, megnézed a félig üres , félig teli unikumos üveg video-kat , sarokba, ide oda amoda, elhangzanak vagy 1000x a szokásos szavak, mint TÉR, SZÍNPAD, TRANSZPARENCIA , EGYENKÉNT SZÓLALNAK MEG, MEGSZÓLÍTANAK, innen énekel, onnan énekel, anyámkínja, és még mindig csak egyhelyben tekeregsz a saját rendszered körül, belül kicsit savanyúan, kicsit keserűen, hogy hát backikám, mostmár nagyon tutin kell szólnia annak a Hi-Res-nek.Forrás oldalon meg ha tudnád, hogy a 3. gen-es szalagos másolatról készült az LP-d, ami felett tűt cserélsz, minden egyes lejátszáskor lefaragsz a barázdákból egy kicsit a tűvel, vagy amikor jön a hiper DAC-od hogy ez már tud DSD1024-et is, tegyük be a nativedsd.com-ról szedett DSD256-os Mahler-t, hallgassuk meg, mi van a végén (kb. halálcsillag robbanás erejű dinamikatartományról beszélünk, amit se a fizikumod nem bírna ki, se a füled, se a szobád, se a hifid, se semmid) ..
Na jó. Tidal-özz csak
Én meg maradok "süket". Jó az, béke van.
-
#16820480
törölt tag
Ez akkor működik, ha legfeljebb néhány-tíz albumot hallgatsz. Amúgy a streaming költséghatékonyabb. Havi kevesebb mint egy CD árát fizeted ki értet. Ha havi egy lemezt/albumot akarnék megvenni, úgy 40-50 év múlva már talán meg is lenne az a repertoár, amit most hallgatni szoktam.
Arról nem is beszélve, hogy minden streaming szolgáltató ad offline elérést, így a "pályán" sem fog akadni semmi.
Az meg, hogy a Tidal nem jobb, hát... Maradjunk annyiban, hogy ha nem hallod a különbséget vagy nincs rá igényed, akkor nem jobb. Amúgy meg: [link] -
Dißnäëß
nagyúr
Hát amúgy ja, pöcs kivan a streaming-el, pályán több helyen akadhat is, hiába bufferel be + havidíjak stb, .. a zeneipar még mindig a lóvéról szól (persze ma mi nem ?) .. értem ezt arra, hogy ÉRTELMESEN csinálni, ami a fogyasztóknak is jó, nagyon kevesen csinálják.
Így aztán marad a youtube hallgatózás, rádió, Shazam, ilyesmik és ha ezek alapján valami megtetszik és még nincs meg, felmegyek az adott együttes/énekes saját oldalára és ott lekattintom, megveszem. Legyen az egy Boris Brejcha vagy akár egy Loreena McKennitt vagy Thievery Corporation.
-
KaitouP
nagyúr
Haha, nagyon nagyot kéne villantani a Sony -nak jóval olcsóbb havidíj ellenében, hogy én elmozduljak Spotify -ról.
Évek óta használom és vagyok előfizetője, 99,99% -ban csak itt hallgatok zenét, és teljesen elégedett vagyok az árazással, a kínálattal, többnyire a minőséggel is. Utóbbit érinte mondjuk érdekelne a magasabb zenei minőség, nem tudom mi van azóta a Spotify Hi-Fi -al.
-
Cifu
félisten
válasz
Corleone33 #56 üzenetére
Nincs saját szolgáltatásuk, és az idézet források alapján tervben sincs jelenleg, hogy csinálnának.
Mindössze arról beszélt, hogy a piac változik, változhat, és lehet, hogy pár év múlva már lehet, hogy lesz más értékesítési platform, ahol több beleszólásuk lehet a pénzelosztásba. Magyarul némi kritikát fogalmazott meg a Spoti jelenlegi működési koncepciójára. -
Corleone33
senior tag
-
Corleone33
senior tag
nagyon nagy móka lesz, ha rakás zene és együttes eltűnik spotify-ról hogy átnyargaljanak n+1 szolgáltatásra á la Tidal.
-
válasz
turbulencia8 #51 üzenetére
Ezért kell a CD-t lemásolni, majd legalább egy backupot csinálni belőle, utána meg akármi történhet a CD-vel.
Én így oldom meg pl azokat a zenéket, amik elérhetetlenek Tidalon, bár van, amit meg csak azért veszek meg fizikai formátumban is, mert imádom az előadót, és hogy meglegyen fizikailag is. -
tecsu
addikt
válasz
turbulencia8 #51 üzenetére
A nyomott CD azért jobban bírja az időt, mint az írott.
-
turbulencia8
őstag
Sok zenet hallgatok, de en a CD idotallosagaban nem hiszek, mert polimer. Apam eszmeletlen mennyisegu cd/dvd-t halmozott fel, koztuk azert nehany mar ugral rendesen a lejatszoban, pedig nem karcosak. Szamomra talan a kulso vinyo a leghasznosabb, pedig a spotify nagyon szimpi.
-
leviske
veterán
válasz
turbulencia8 #49 üzenetére
Ez azért nem annyira elképesztően látványos a mindennapokban. Nekem az 1000+ számot tartalmazó favorite listámról két album tartalma (egy Jay-Z és egy Overwerk) vált elérhetetlenné és ezt jelzi is az adott számokat elhalványítva. Azt sem zárnám ki, hogy ezek majd random idő elteltével visszajönnek. Szerintem ezt megtehetik a kiadók a Deezerrel és a Tidallal is. Sőt, a filmekből kiindulva az iTuneson vásárolt zeneszámok is eltűnhetnek idővel, ha a kiadóval nem tud megegyezni az Apple.
Szóval, ha Te átlagban egyetlen albumot hallgatsz, akkor tényleg a lemez vagy az "alternatív utak" maradnak.
-
<Lacy85>
addikt
Ezzel én is így vagyok. Páromnak van Deezer előfizuja, nekem Spotify, mellette meg HBO GO.
A zene teljesen le van Spoti-val fedve, mert kb. már a mikróra is van app-juk, filmeket meg vagy HBO-n nézem, vagy letöltöm.
De az 1000%, hogy egynél több filmes szolgáltatásra elő nem fizetek. -
vmarci21
tag
"Ha neked Coca Cola kell azt veszel, de vehetsz Pepsit, Dr. Peppert és még ezerféle közül választhatsz. Annyit veszel, amennyit akarsz"
Nem ezzel van a probléma, hanem azzal, hogy (a példád alapján) jelenleg kólát csak a Teszkóban, Pepsit meg csak az ósanban lehet venni.
Hogyha azért büntet az EU, mert az androidon fent van alapból a Chrome, akkor ezért is kéne, mert a film gyártás és a streaming szolgáltatás pont annyira különböző dolog, mint egy operációs rendszer és egy böngésző. Lehet hogy ugyanaz a cég van mögöttük, de egyébként ezen kívül semmi közük egymáshoz.
-
-
Cifu
félisten
Akkor az lenne a probléma, hogy akkor a többi kiadó feltenné a kérdés: most a konkurenst pénzeljük azzal, hogy sápot húz a mi zenéinkből?
Anno a Spotiban úgy szereztek a nagy kiadók egyenlő részesedést, hogy ezzel garantálták azt, hogy a Spoti független digitális értékesítési platform lesz, és így mindannyiuknak érdeke, hogy jól fusson.
Egy csak Sony-tulajdonú platformra nem fogja a Warner Music vagy az Universal Music odavinni a saját zenéit...
-
Őszintén szólva nem bánnám, ha megvennék a Tidalt, mert legalább adna egy pénzügyi stabilitást nekik, meg ha még elkezdenének exkluzívvá válni a tartalmaik ott, az megint egy löketet adna a Tidalnak, pláne ha még összekapcsolják a szolgáltatást a hardvereikkel, szóval a legkülönbözőbb eszközeiken, amik valamire való zenei minőségre képesek, ott figyelne a Tidal out of the box, még pár hónapot adnának is ingyen.
Én így csinálnám a helyükben. -
BBencK
csendes tag
válasz
janeszgol #39 üzenetére
Az a legnagyobb probléma, hogy általában kizárólagos szerződést kötnek, hogy máshol ne jelenhessen meg a média. Ezt nyugodtan be lehetne tiltani és akkor valószínűleg több szolgáltatónál megjelennének a sorozatok/filmek/zenék. Esetleg maximum egy hónapos kizárólagosságot vehetnek. (Az a lényeg, hogy ne tartson túl sokáig mire megjelenik másik szolgáltatónál.) Ezek után pedig a vásárló majd eldönti melyik szolgáltatás a jobb. Undorító, hogy ilyen kényszerekkel befolyásolnak mindent. Tényleg tönkre fogják tenni a piacot.
-
janeszgol
félisten
Nem. A gyártók elkezdik mazsolázni a sorozatokat. Ezen buktak ki. Ezt itt, azt ott. És ez sincs kőbe vésve, a pénz nagy úr. Persze meg lehet azt is csinálni, hogy most erre fizetek elő, gyors megnézek mindent, aztán arra és ott is, majd vissza erre, mert jött valami érdekes. Tudod ki akar bajlódni ezekkel. A mai háttérinfrastruktúra nem támogatja az ilyen laza erkölcsöket.
Meg szenvedjen vele a f*szom. A kényelem jegyében vannak ezek meghirdetve és akkor cigánykodnak, meg variálnak. -
leviske
veterán
Köszi. Mentségemre szóljon, hogy ezzel a hírrel csak itt futottam össze. Akkor felteszem a sejtelmesség arra vezethető vissza, hogy "meglátják, mit fut a Disney". Mindenesetre akkor sem lenne rossz, ha arra tényleg lenne egy EU-s szabályozás, hogy legalább hány, egymástól független streaming szolgáltatásban kell jelen lennie a tartalmaival egy-egy kiadónak adott méret felett.
-
#16820480
törölt tag
Elvileg nem fizetsz elő az összes kiadóra és az összes együttesre, csak a lehetőségre. A havidíjad elosztása elméletileg azok alapján történik, amit ténylegesen hallgatsz. Ehhez nem kell fragmentálni a szolgáltatást. Az meg teljesen irreális, hogy ha most 10€ a havidíja a minden kiadót tartalmazó szolgáltatásnak, akkor ha öt felé bontják a piacot, akkor 2€ lesz mindegyik, és majd te válogatod össze melyik kell. Szépen 10€ lesz mindegyik, és mind azt hiszi majd, hogy rájuk fogsz előfizetni.
-
#65675776
törölt tag
A Spotify egyik legnagyobb baja a kiadók idiótasága és a rendszeres machinációk a régióhoz kötéssel. A gyüjteményemben nekem is van nem egy album, ami csak úgy eltünt, pontosabban minden ki lett szürkítve benne, merthogy itt nem elérhető. Ezek a dolgok nyilván nem a Spotify hülyeségei. Eleve olyan albumokról van szó, amelyek Európában is megjelentek, sőt, maga az előadó is mondjuk angol. És gondolom ez nem lesz máshogy más rendszereken sem. Szóval ezen albumoknál nincs is más lehetőség, mint a warez.
-
Dr. X
aktív tag
Senki nem várja el, hogy mindért fizess, csak ha mind KELL neked. Ha neked Coca Cola kell azt veszel, de vehetsz Pepsit, Dr. Peppert és még ezerféle közül választhatsz. Annyit veszel, amennyit akarsz. A cégek meg versenyeznek a termékükkel, hogy őket válaszd. Miért lenne ez máshogy a filmeknél vagy a zenéknél? Ha House of Cardsot szereted előfizetsz a Netflixre, ha a Szolgálólány meséje, akkor a Hulura. A warez felfutásával meg semmi probléma, mert így is egyre többen fizetnek elő legalább az egyik szolgáltatásra.
-
mepet
addikt
válasz
zsoltzsolt #29 üzenetére
+1,csak az Audio CD: minősége bőven elég, ha már nem tetszik, eladhatod, ha megtartod, az örökösödre száll majd, stb...
No meg az érzés, mikor a tokot a kezedben tartva nézegeted az artworköt, miközben szól, azt az élményt mindenkinek kívánom, hogy legalább egyszer életében átélhesse. -
Cifu
félisten
válasz
bitblueduck #31 üzenetére
1.: Az a bizonyos történet az amerikai jogrendről szól inkább.
2.: A logikád alapján mivel számtalan esetben vertek át bankok az ügyfeleiket, akkor az mindenkit feljogosít arra, hogy bankot raboljak. -
válasz
zsoltzsolt #29 üzenetére
zenészekkel nincs problémám, csak az iparral. éljenek meg ebből nálam itt szakadt el a cérna. azóta nem költöttem zenére. nekem jó lesz a youtube. meg kicsit sarkítottam, steamen van 2 albumom.
-
zsoltzsolt
addikt
válasz
bitblueduck #22 üzenetére
Hát én a mai napig veszek zenei cd-ket
Persze nem százasával, de amit zenét, zenészt nagyra tartok , tőlük igen. -
Cifu
félisten
Én ezeket a gomba módra szaporodó streaming szolgáltatásokat nem értem. Ha bajuk van a Spotify-al, még mindig ott volna a Deezer és a Tidal. Miért kell egy n+1. szolgáltatást létrehozni?
Most olvastam utána, és az én olvasatomban az jön le, hogy szó nem volt itt arról, hogy a Sony kivonná az általa birtokolt zenéket a Spotiról vagy máshonnam, és arról sem szólt, hogy a Sony saját streaming szolgáltatást indítana.
Itt van a forrásom:
"Making clear this wasn’t any kind of grand plan (more of a subtle reminder of Sony’s in-case-of-emergency options), Stringer said: “Do we want to take all our stuff off a major streaming platform? No – we have an arrangement that is working for both of us.
“But the next chapter might be in five years. Who knows?”"
Ugyanezt viszhangozzák más oldalak is.
Mindössze sejtelmesen annyit mondott, hogy most nincs itt az ideje ilyesmiről beszélni, de a jövőben bármi meglehet. Ez nem a Spoti ellen szólt, hanem inkább arról, hogy nem kötelezik el magukat, és lehet, hogy a jövőben olyan megoldás felé fordulnak, amely több kontrolt ad a zenék után kapott bevételek felett.
-
zizidor
őstag
Miből gondolja a Sony, hogy neki majd sikerül az, amivel a Spotify 10 éve küzd (profit)?
Az Apple és a Google simán megtehetik, hogy más üzletágból finanszírozzák a streaminget, a Sony miből fog erre pénzt áldozni úgy, hogy a kellően nagy felhasználói bázisra semmi garancia?
-
leviske
veterán
Én ezeket a gomba módra szaporodó streaming szolgáltatásokat nem értem. Ha bajuk van a Spotify-al, még mindig ott volna a Deezer és a Tidal. Miért kell egy n+1. szolgáltatást létrehozni?
Eleve azt sem értem, hogy az EU miért nem koppint rá a Disney és Sony orrára hatalommal való visszaélés vádjával? Hosszú távon ez is rongálja a versenyhelyzetet és károsítja a valós tartalomgyártókat.
(#22) bitblueduck: Teljesen felesleges emiatt a hír miatt megszegni a fórumszabályzatot.
-
Pahli
tag
munka? blockbuster film költségvetése 100 millió, akkor abból 50 millió a reklám. ezt nehezen nevezném munkának pláne irreális összeget fizetni valami középszerű hulladékért, 4k-ban. @bitblueduck-nak totál igaza van. én is így vagyok vele, steam/gog, humblebundle, filmért zenéért nem adok. eddig 2 számot vettem életemben
-
zzola
titán
válasz
bitblueduck #22 üzenetére
Én nem fizetnék a munkádért, ha te sem fizetsz más munkájáért!
Játékban nem warezolsz? Jah, hogy a tört játékokkal nem lehet online játszani?Muhahaha!
-
Filmért, zenéért elvből nem fizetek, kivéve moziban. Ezt a kiadók köszönjék maguknak. Játékért viszont szívesen. Évek óta csak jogtiszta játékokat használok. 95% steam 5% gog. Origins, uplay stb nothx. Fragmentált piac exklúzívokkal nem tetszik. Remélhetőleg a piac eldönti ezeket a jó irányba egyszer.
-
Cifu
félisten
A kiadó a zene megjelentetéséért felel, ő intézi az ezzel kapcsolatos adminisztrációt (ISRC kódok, jogosítás, itthon az artisjus lejelentés (máshol az adott jogvédő szervezethez való lejelentést), stb.).
Az aggregátor csak annyit csinál, hogy kapocs lesz a zene tulajdonosa (hogy ez kiadó vagy zenész, az más tészta) és az eladási felületek között. Te feltöltöd az ő kezelőfelületén a zenédet, megadod a szükséges információkat (ISRC, előadó, számcím, zeneszerző, szövegíró, stb.), amik alapján az aggregátor szoftvere azt feltölti és rögzíti az eladási felületeken.
-
Cifu
félisten
Csak a tisztánlátás kedvéért: eddig sem kellett kiadó, hogy a zenéd megjelenjen a Spotin. A legáltalánosabb lehetőség az, hogy egy aggregátor céggel (pl. DistroKid, TuneCore, Rebeat, stb.) szerződsz le, és ők fogják neked felrakni a zenéidet a különféle digitális zeneértékesítési oldalakra (Spoti, iTunes, Deezer, Tidal, stb.). Amiért persze fizetned kell...
Ahhoz, hogy a Spotihoz közvetlenül mehess, ahhoz eddig neked nagy kiadónak kellett lenni (Sony, WMG, EMI, UMG, stb.).
Itt jön a különbség, hogy az aggregátor és a kiadó fogalmával tisztába legyünk...
-
#16820480
törölt tag
Köszi Sony, nem kérném azt a zenei piacra is, ami miatt most használhatatlan szinte a videós streaming (fragmentáltság az exkluzív tartalmak miatt).
Az ilyen kapzsi agymenések miatt él és virul a warez.
-
Huntszy
tag
Marad a Spoty, aztán ha Sony kivonul a hiányzó számokat letöltöm és "Helyi fájl"-két behúzom a Spoty listámba. Aztán tegyék a fregmentált piacukat ahova szeretnék.
-
MASSlag
tag
Igen, ez így nem szerencsés megfogalmazás, forgalmazóról van szó ez esetben. Erre gondoltam: Spotify to Allow Indie Artists to Upload Music Directly to Service, Bypassing Distributors
-
berVi
senior tag
"Pl. az indie zenészeknek már nem kell kiadóval rendelkezni"
Az indie zenesz, per definicio, nem rendelkezik kiadoval. Konkretan ebbol jon a neve, az independent roviditese.
Az persze lehet, hogy a Spotify es/vagy a nagyerdemu a kevesbe ismert, de kiadoval rendelkezo zeneszeket is indie-nek titulalta, de attol meg ez ugyanugy kepzavar.
-
berVi
senior tag
Ha, tudtam, hogy gyanus a nev. Ez a csavo a korabbi (elbukott) Sony CEO Howard Stringer occse.
Es a cikk picit felreertheto, Rob nem a Sony CEO-ja (ahogy a cim sugallja), hanem a Sony Music Entertainment-e.
-
[CsuCsu]
őstag
A filmekkel en ugy vagyok, hogy valtogatom, eppen melyikre vagyok befizetve. Ugysincs idom egyszerre nezni mindet. Ezert a jelenlegi helyzet nem erint kulonosebben.
A zene viszont problemasabb, ugyanis a lejatszasi listakat erosen erinti, ha a huzocimek kulon szolgaltatoknal vannak.
-
MASSlag
tag
Nincs ennek köze ahhoz, hogy a Spotify egy kis szemléletváltáson ment át? Pl. az indie zenészeknek már nem kell kiadóval rendelkezni, hogy elérhetőek legyenek a zenéik náluk.
Amikor ennek az ellenkezője volt akkor valahogy nem ágált ennyire a Sony (amikor kérdés nélkül behúzta a zenéket a kisebb előadóktól)
Szerintem csak próbálkozik a Sony. -
Pete55555
addikt
Magyarul: kevés a lóvé amit kapnak, ezért inkább megcsinálják maguk. Aztán vagy bejön, vagy nem...
Részemről, én biztos nem fogok nekik fizetni.
-
modd3r
őstag
Megint a felhasználók fognak szopni....
-
Hunpriest
senior tag
Sajnos tényleg így van. Valami jó kis aggregátor szolgáltató kéne, aki egy normálisabb összegért add hozzáférést több streaming szolgáltatóhoz IS.
A cégek meg elmennek a ...
- most napi hír volt, hogy az autógyártók nagy nehezen megegyeztek a káros anyag kibocsájtás csökkentésében - persze még így is Mad Max világ lesz itt 50 év múlva, de nehogy már a profit marginjük bánja...
-
nem tudom hol élnek a kiadók... "biztosan" elő fognak fizetni az emberek 12 féle szolgáltatónál
miért fizetnék elő a sonyéra, ha ott nincs meg a választék, ami spotifyn igen?
ellenben ha a spotifyről kivonul sok kiadó és ott sem marad meg a széles választék, akkor az sem kell.
akkor igazságos lesz a bevételek elosztása, amikor 0 ft landon a japók zsebében?és igen, ugyan ez igaz a netflixre - tartsak mellette hbo go-t, amazon primet, disney-t és társait?
kösz, inkább egyiket SE. -
Cifu
félisten
Jajj, de jó nekem. Még egy digitális zeneértékesítési platform. Mert nincs még elég...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 11 Pro / 64GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 100% akku
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad Gaming L340-17IRH i7-9750H I 16GB I 256SSD I GTX1650 I Cam I W11 I Gari!
- Bontott, vadiúj, SKY BLUE MacBook Air 13.6" M4 10C/8G 16GB 256GB 13 Gar.: 1 év APPLE világgarancia
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3400, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest