Új hozzászólás Aktív témák
-
awexco
őstag
Szerintem az picit másképp működik , de lehet tévedek . Az dinamikusan változtatja a minőséget . De nem a felbontásét hanem mondjuk kisebb felbontásban használja a textúrákat de lehet tévedek .
Nekem gyanús , hogy anno a Mass Effect: Andromeda -ban is volt valami hasonló eljárás.Azért ez a videó eléggé helyre rakja a dlss-t [link]
Szerintem a dlss kényszerből születhetett meg , hogy az RTX FPS csökkenését kompenzálja.
Ha jól értem egyik kézzel nem ad semmit a másikkal meg elveszIdővel majd biztosan változhat. Annak idején mikor behozták az AA -t az is nagyon ette a gépet , majd csökkentettek az éhségéből .
-
Cythyel
senior tag
ez a dlss már működik egy jópár éve konzolokban (xbone és ps4), csak persze nem így nevezik mivel ott radeonok vannak, és lásd, teljesen jól működik, minőségbeli gond sincs, sokszor csak onnan lehet tudni hogy nem a natív felbontáson számol az engine, hanem felskáláz, hogy a fejlesztők megmondták, mondhatni csak állóképek analizálásával lehet észrevenni, szal így nézve van még hova fejlődnie a dlss-nek még akkor is ha csak egy szükségszerű megoldásról van szó az rtx erőforráséhsége miatt
-
MeszesKPT
őstag
Kijött a DigitalFoundry DLSS elemzése Metro alatt. Sajnos ez eddig beigazolta a kétségeimet, hogy nagyjából egy tupírozott 1440p-ről van így csak szó.
A későbbi tesztekben így majd tényleg mindig kereshetem, hogy éppen milyen DLSS beállítást használtak, hogy reális képet kaphassak a teljesítményről.
-
#25068288
törölt tag
Ha téged ...és láthatólag ezzel eléggé egyedül vagy ezen az elvakult szinten... szóval, ha téged ennyire zavarnak Abu írásai, és folyamat meghazudtolod őt, csupán a saját hamis, butaságos érdekében, akkor miért nem mész szépen, csendben el egy másik oldalra és rontod ott a levegőt?
-
válasz
MeszesKPT #98 üzenetére
We then repeat the process, but this time we train the model to generate additional pixels rather than applying AA. This has the effect of increasing the resolution of the input. Combining both techniques enables the GPU to render the full monitor resolution at higher frame rates.
Ez igazából az, amit hiányolsz, bár valóban jól be van csomagolva.
-
-
MeszesKPT
őstag
Elolvastam, de újat nem tudtam meg belőle.
Dicséretes, hogy egy fejlesztő válaszolt, de rendesen áthatja a marketing. Egy szóval nem említi meg, hogy a render alacsonyabb felbontáson megy, az upscale sem szerepel sehol. Ellenben vannak ilyenek, hogy "boost your frame rates" meg "render the full monitor resolution at higher frame rates".
Persze mindezt csak egy szintig, mert 60 Hz felett már túl alacsony a frame time a DLSS futtatásához és ott nem hoz semmit a konyhára. De legalább elismerte, hogy a képminőséggel azért akadnak problémák, vagyis tényleg nem csak a szemem káprázott.
Szerintem öt hónappal a rajt után ez elég harmatos, hogy a tensor magok néhány játékban bizonyos feltételek teljesülése esetén foghatóak csak munkára.
A végső kérdés még mindig az, hogy az Nvidia mire fel is gondolta, hogy egy sávval feljebb tolhatja az árazást? Ez meg a jelenlegi RT?
Szerk:
Régen mindenki az AMD-t ekézte, hogy mindig csak a jövőnek fejlesztett. Most Nvidia lépett erre az útra: sok új feature mindenféle megkötésekkel. -
válasz
DeltaPower #87 üzenetére
-
hajbel
addikt
Nem. Mindig a natív felbontásnál alacsonyabb felbontást skáláz fel a natív felbontásra úgy, hogy a natív felbontást nem éri el a képminőség, viszont fps-t nyersz. Tehát ha FHD-n használod, 25%-al alacsonyabb felbontást skáláz FHD-re, gyengébb képminőséggel, jelentős fps növekedéssel.
-
Ferke77
aktív tag
Sziasztok! Van egy kis kavar az elmémben. Amenyiben a monitor FHD felbontású és a DLSS-t FHD-n használom, akkor olyan felbontásra (pl. 4K) skálázna fel, amit a monitor nem tud megjeleníteni? Vagy ez ettől független és egy "javított" képet fog adni a monitor natív felbontásán vagy a FHD használatnak nincs értelme ebben az esetben? Fúh, remélem érthető a dilemmám
.
-
-
"es mit korlatoztak?"
Egy olyan features-t, amivel az egész RTX szériát reklámozták."es melyik megoldas jobb?"
A tesztek alapján ez egy butítás gyakorlatilag, úgyhogy bármi."kenyszerit vki a hasznalatukra?"
Visszautalnék az első pontra. Ezzel reklámozzák, aztán kiderül, hogy nem, vagy nem úgy működik. Ez szimplán köcsögség az Nvidia részéről. -
Raysen623
addikt
Ugyanoda mutat a két link. A Hardware Unbox YT videóját én is átfutottam ha már fel vagyok iratkozva a csatornára.
-
DeltaPower
addikt
A linkelt cikk semmivel se támasztja alá amit mondtál (még azt se tartalmazza hogy csak 4K-ra tréningelik, csak hogy "4K-ban is lagmentesen játszható sebességet biztosít"). Sőt:
"DLSS is also flexible enough to allow developers to choose the level of performance and resolution scaling they wish rather than being locked to certain multiples of the physical monitor or display size."
Magyarul a fejlesztők a DLSS beállításánál nem lennének a fizikai felbontás egész többszöröseire korlátozva a mintavételezést tekintve, hanem igényeik szerint maguk állíthatnák be a felbontást a teljesítmény figyelembevételével.
Szép bullshit, de ha az nV csak egyes kártyákon és felbontásokban engedi működni a DLSS-t, akkor a fejlesztői szabadság a beállítására nem igazán értelmezhető.
-
#45185024
törölt tag
válasz
MeszesKPT #84 üzenetére
TVknél mindigis volt ilyen pl a SONYnál hogy 60 képkockád van és mind közé beilleszt egyet. Ami nincs rajta a DVD-n bármin mint adat.
Pl
1. kockaképernyő jobb oldalán van a labda
3.as kocka képernyő baloldalán van a labda
csinál mégegy képet amin a képernyő közepén lesz és késleltetve beilleszti.
Ezen mindig gondolkoztam hogy egy ilyen utófeldolgozóval GPUkba miért nem hozzák át ??? -
MeszesKPT
őstag
Az a baj, hogy olyan eljárást még nem láttam ami képes lett volna nem létező pixeleket kitalálni, pedig több területen is régóta küzdenek már a gyártók felskálázással.
Amit az eddig készült tesztekből láttam szintén felemás eredményű volt és most csak a képminőségre gondolok. DF-t én is várom.
Nekem úgy tűnik, mintha a marketingesek találták volna ezt ki, mert milyen jól hangzik, hogy a DLSS x százalékot "gyorsít". Sokkal meggyőzőbb lenne, ha mondjuk az lenne az állítás, hogy valódi 4K-n olyan minőséget hoz mint a 8xMSAA fele akkora teljesítmény veszteséggel. (Mondjuk ez már kb. megvan MFAA-val.) Így legalább alma lenne az almával összehasonlítva.
-
arn
félisten
válasz
Geri Bátyó #77 üzenetére
es mit korlatoztak?
es melyik megoldas jobb?
kenyszerit vki a hasznalatukra? -
válasz
Scarletiel #81 üzenetére
Erre én is gondoltam, de szerintem mégsem lenne akkora gond, mert ugyanúgy lenne több 4k élmény kategória, mint most a G-sync monitoroknál: „G-Sync compatible” és „G-Sync Ultimate”.
Tehát lenne a felskálázott „paraszt” 4K ilyeneknek mint én, olcsóbb kártyákkal, illetve a „pcmasterrace” native 4K azoknak, akik úgyis meg tudják és meg is fogják venni a drágább kártyákat, mert neki a legjobb kell. A felskálázott 4K meg sosem lesz olyan, mint a natív 4K, szóval minőségbelileg és árbelileg is elkülönülne a 2 kategória.
Ha így működne a DLSS és mondjuk a jövőbeli játékok fele támogatná, ráadásul te mint user szabadon használhatnád és beállíthatnád magadnak, hogy milyen felbontásra skálázzon, akkor én azt nagyon támogatnám. Sőt, tegyék bele az Nvidia Control Panelbe és ha a játékban nincs is, tudjam ráerőltetni a driveren keresztül, ha én éppen azt akarom használni. Na úgy látom ennél is az AMD megoldására érdemesebb várni, mert az Nvidia már megint inkább a dollárjeleket tartja szem előtt...
-
Scarletiel
őstag
válasz
Hopkins95 #78 üzenetére
De akkor semmi nem kényszerítené az embereket jóformán, hogy erősebb VGA-t vegyen méregdrágán, mert az olcsóval is némi minőségromlás árán meg tudja oldani, hogy 4k-n játsszon. Így szegény Nvidia nem jutna pénzhez és nem tudnának a befektetők még 10 szigetet meg 3 hajót venni.
-
#16939776
törölt tag
-
#16939776
törölt tag
Nem a távolsággal van a baj, ebben a jelenetben a rácsok előtt lévő üvegek vannak egyedül fényvisszaverő felületnek definiálva, ezek a másodlagos fényforrások semmi más. Mivel ezek is "koszosak" így az izzóból rájuk jutó fénynek, pár (5-8) százalékát verik csak vissza, ami ennyire gyengén deríti a karakter arcát.
Kalibrált 8 bites IPS panelen nézve, úgy hogy "fekete" is sávosodás nélkül megvan, teljesen vállalható.
-
válasz
Geri Bátyó #77 üzenetére
+1 Tehát ez komoly, hogy itt lenne ez a DLSS, de tulajdonképp inaktív DXR mellett gyakran nem is használható a feature?
Meg ne az Nvidia mondja már meg nekem, hogy gyakran csak Ray Traycinggel használhatom a DLSS-t egy bizonyos felbontáson...Ez úgy lett volna jó deal, ha veszel mondjuk egy RTX 2060-at vagy RTX 2070-et relatív olcsóért, s aztán tudod skálázgatni az FHD felbontást QHD, 4K vagy valami magasabb ultrawide felbontásra(RTX OFF), ugyanakkor a teljesítményed megmarad, csak mégis most már a DLSS lehetővé tette volna, hogy felskálázza a képet a monitorod natív felbontására, s nem kellett volna a monitorodétól kisebb felbontásra nézned jövőbeli játékoknál sem, mert a DLSS megoldja a felskálázással. Kvázi ezzel lehetővé vált volna a 4k gaming a középkategóriában... De ez így akkor nem lehetséges...
-
-
arn
félisten
válasz
Geri Bátyó #73 üzenetére
van jobb?
-
- Inkább nem folyok bele.
-
awexco
őstag
válasz
hombre[EU] #72 üzenetére
A jegesmedve bőre is fekete csak a szőre fehér
-
Nvidia megint hozott egy korlátozott cuccot. Ez kit lep meg? Szánalmas.
-
kikikirly
senior tag
válasz
hombre[EU] #67 üzenetére
Semmi.RTX miatt oda kevesebb fény terjed,ettől eltűnnek a finom részletek,ezért olyan mintha ki lenne lapulva az öreg szakálla(Ha erre gondoltál).
Forditva is van a screenshotok alapjám,RTX-be van fény RTX-offba terem ugyanazon részén nincs/kevesebb fény jut,ugyanígy elvesznek modellek finom részletei.
-
Nem, ezek csak ilyen spot check jellegűek (ráadásul mindkettő ugyanaz a link, gondolom, nem szándékos). Rendes analízisre gondolok, egy hosszabb szekvencián - mondjuk pixelszintű differencia-analízis a DLSS, a noAA és az SSAA megjelenítés között. Sok munka, megfelelő játék is kell hozzá, toolokat kell hozzá építeni, és maga az elemzés is időigényes - de abból lehetne okosabbnak lenni.
-
hombre[EU]
nagyúr
OFF: Valaki megmagyarázná,hogy mit mūvel az RTX szegény szakállas öreggel 2:00-nál?
-
hajbel
addikt
Pl. ilyenek?
Hardware Unboxed
Gamers Nexus
Digital foundryét még nem láttam. BF V-ből és Metroból láttam képeket, amik nem túl bíztatóak. -
válasz
MeszesKPT #63 üzenetére
Önmagában jó ötlet a DLSS - az az implicit állítás mögötte, hogy annyira "okos", hogy az alacsonyabb felbontáson renderelt képet úgy tudja rekonstruálni, hogy megegyező minőséget kapunk a natívan célfelbontáson renderelt képpel, plusz még élsimítva is lesz.
Hogy ez az állítás mennyire hiteles, azt az idő fogja eldönteni - az tény, hogy láttam már olyan DLSS-es képeket, amiken nem tudtam minőségromlást felfedezni, alacsonyabban renderelt vagy sem. Sajnos miután a szubjektív benyomások nem igazán meggyőzőek, valami idővel jól eleresztett tesztoldalnak kellene egy komparatív video-analízist csinálni, hogy lehessen objektívebben értékítéletet mondani.
És persze a titkolózás meg a kavarás nem segít a dolgon...
-
Cyberboy42
senior tag
Hol vannak már a régi szép idők amik csak AA volt, és esetleg választhattad hogy 2x, 4x vagy 8x
-
MeszesKPT
őstag
Csak vakarom a fejemet ezt a kavarást látva.
A DLSS-nél eleve nem értem, hogy miért a felbontás csökkentésével trükköznek. Így mindig csak alma lesz a körtével összehasonlítva. Ha évtizedekig jó volt, hogy az adott élsimítási eljárás a teljesítmény rovására hozott képminőségbeli javulást, akkor ezen most miért kellett változtatni? Ha lejjebb veszem a felbontást több fps-em lesz, wow.
Ráadásul mindezt bedugják egy zárt middleware mögé, remek. Se a fejlesztő, se a felhasználó ne tudjon belenyúlni.
Előre irigylem a tech oldalak tesztelőit is.
-
wwenigma
Jómunkásember
Azt a rohadt csalást amit ezek csinálnak.
-
Yany
addikt
Azt hiszem ez a DLSS alaposan felkavarja a benchmark állóvizet. Innentől kezdve minden teszt kötelező eleme lesz az IQ comparison is, anélkül totál fölösleges és igénytelen hozzáállás DLSS fps-értékeket mutogatni.
-
kikikirly
senior tag
Köszi már értem.Igy nézve nem hülyeség.Techpowe Up szerint 4K DLSS szebb minta sima/nativ 1440p.
Aki nem érzékeny az elmosásra(pl.én) annak 4K felbontáson teljesen használható megoldás,ha több FPS-t szeretne.Abu leirása alapjánm jó minőségű ugyanakkor alacsony teljesitmény igényű(mint a HRAA) hoz képest nyújt 17-30% teljesítmény többletet. Igy azért nem rossz.Sőt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #56 üzenetére
Az analitikai leginkább egy gyűjtőnév. Olyan élsimítási eljárások sokasága, amelyek egymáshoz vannak tervezve, és egyfajta problémára reagálnak direkten, majd a főbb problémákra való reakcióból lesz egy olyan kód, amely elég jó eredményt ad összességében. Például az Ubisoft HRAA-ja egy analitikai élsimítás, de hogy a Metro Exodus milyen komponenseket használ, arról fogalmam sincs. Analitikai az AA az biztos. A temporális AA az valószínűleg ezt egészíti ki, így a mintavétel nem csak az adott képkockára vetítve történik. Ezt azért választhatják külön, mert ennek valamivel nagyobb lehet az erőforrásigénye, de így se valami nagy szerintem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #54 üzenetére
Analitikait és temporálist. Nem kapcsolhatók ki, még DLSS aktiválása mellett is működik az analitikai. A temporális még Low beállítás mellett inaktív, de az analitikai itt is működik.
A DLSS-sel azért változik az interfész, mert az a kijelölt felbontás 75%-án számolja a képet. A Metro Exodus az interfészt ehhez igazítja hozzá. Ez ellen úgy lehetne tenni, ha az interfész mérete még külön beállítható lenne.
-
kikikirly
senior tag
Abu lehet tudni Metro Exodus milyen élsimitást használ DLSS-en kivűl?Tech Power Up tesztnél nem írják csak azt hogy a DLSS teljesítménye 17% és 30% jobb a kikapcsolt állapotnál.Ugyanakkor panaszkodnak az elmósásra is és csak 4K felbontáson lehet bekapcsolni RTX nélkül.Nekem alapvetően nincs problémám vizuálsian A DLSS-el,viszont az FXAA-val sincs.Jó néhányan panaszkodnak FXAA-ra hogy elmossa a dolgokat.Belezoomolva a DLSS képekbe,ez is elmossa a dolgokat rendesen.Én ugyan nem látom ha cigénykereket hányok akkor se(kivétel belezoomolok,de a játékba ez nem lehetséges meg amúgyse ezzel szórakoznék értitek),viszont azt saját méréseimből tudom hogy az FXAA alig vesz le az FPS-ből.Jó lenne tudni milyen eljáráshoz képest nyújt FPS többletet a DLSS.Mert akinek nem tetszik az FXAA,garantáltan nem fog a DLSS-se,Techpower up is megemliti hogy a felhasználói felület is láthatóan alacsonyabb felbontású,ilyet FXAA se csinál.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Te azt írtad, hogy én régen arról írtam, hogy a DLSS egy 4K-s fícsőr. Ilyet sose írtam.
A tréning része az objektumok felismerésére vonatkozik.
Egy teljesen konvolúciós háló átméretezhető újratréningelés nélkül is, tehát elég egy megfelelően nagy felbontásban elkészíteni, és onnan a kisebb felbontásokra méretezni, egyedül a képarány kötött.
A DirectML ezen annyit változtat csak, hogy a fejlesztők kezébe adja a döntést, és nem a gyártó fog küldeni egy pár fájlt, aminek a működését úgy kell elfogadni, ahogy paraméterezve van.
-
macman507
aktív tag
Lemaradtam, én még az RTX-en röhögök, de mi a bánat ez a DLSS?
NV kártyám van jelenleg, de az NV-ban mindig lehet bízni, hogy újítanak valamit és olyan kevés játék használja ki, hogy igazából kár volt kifejleszteni.
Konkrétan az NV Hairworks és az Ansel jut most eszembe, mint példák erre. -
ez teljesen mindegy most, nem ez volt a lényege kommentemnek, hanem a megfogalmazásod amit kiemeltem és megcáfoltam,ami enyhén szólva sem korrekt semmilyen szemszögből, kivéve a ha a bulvár a célod és abszolút nem volt igazad sem ezzel a megjegyzéseddel.Egy a sok közül.
Jó lenne ha kezdenéd megérteni, hogy szeretnénk többen ha megszűnne a PH-n ez a kettős mérce, mert ezért épül lefele az oldal.Ez az oka, ha meg ezt folytatod akkor akár személy szerint magadra is veheted.Sokkal nagyobb felelősség van rajtad, mint gondolnád , főleg hogy ilyen fajsúlyú cikkíró már csak te maradtál.Nem egy egyszerű döntés kérdése hisz minden felbontáson tréningelni kell a hálót , baromi költséges és munka/ pénzigényes eljárás lehet .
DirectML is majd az Azure alapjain lesz kihasználva majd valamikor.
Egyébként szerintem meg fogják oldani több felbontásban is idővel, azoknál a játékoknál ahol ennek van is értelme és megtérül. BF5 nél is szerintem hamarosan elérhető lesz egyéb felbontás is kártyánként. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Édesmindegy, hogy mire tréningelsz. Tényleg csak egy egyszerű döntés kérdése, hogy hol engedi bekapcsolni, illetve hol nem. Mivel zárt a middleware, így kizárólag ők döntenek erről. A neuronháló megoldja magát a problémát. Az más kérdés, hogy milyen hatásfokkal, de ez az egész rendszer rákfenéje, mivel jelenleg nem éri meg a szükséges gépidőt megfizetni, mert ha nem működik jól, attól nem hal meg senki, csak a képminőség lesz rossz. Ezt pedig jelenleg kb. minden stúdió leszarja.
Mint írtam az utolsó bekezdésben, valószínűleg vannak az NV-nek olyan igényei, amelynek meg akarják feleltetni a DLSS-t, és csak ott engedik aktiválni, ahol a kijelölt szint hozható. Mivel nem látjuk, hogy a tiltott helyeken mit ad, így nehéz objektíven megítélni, hogy valóban ennyire limitált a rendszer működése, vagy csak szándékosan van limitálva. Valószínűleg az van, hogy az NVIDIA nem akar erre túlzottan nagy gépidőt fordítani, így ahol nem adna jó eredményt, ott letiltják.
(#46) Yany: Csak úgy maradt. Javítva.
-
-
Yany
addikt
A legelső táblázatban miért szerepel 2x minden felbontás? FF-ben is van DXR?
-
érdekes fejlemény amit nvidia elfelejtett közölni @ limitációk. kimásoltam neked az előbbiben.meg a cikket is róla mit nyilatkozott eredetileg nvidia.
nekem korán sem úgy tűnik,hogy elfelejtette volna közölni, mikor eredetileg a DLSS@ 4 K felbontásra volt bejelentve. Inkább azt fellejtették el közölni, hogy elérhető lesz kisebb felbontáson is.A" limitáció" az eredeti verzió lett volna, ha csak 4 K-n működik és tréningelnek, ezzel szemben minden felbontáson elérhetővé tették, kikötésekkel.
-
-
"de egy érdekes fejlemény, hogy nem minden felbontáson érhető el. Ezt az információt elfelejtették közölni a zöldek, így gyakorlatilag a felhasználók, illetve a média jött rá a nehezen megmagyarázható limitációkra."
Tényleg? talán néha kellene olvasni egy kis Nvidia szájtot is az AMD propaganda mellett, mondjuk itt: [link]
Abu neked elég szelektív a memóriád nemrég még arról kommenteltél, hogy a DLSS csak 4K ficsőr nvidiánál, most meg az is gond, hogy be lehet kapcsolni kisebb felbontáson is?
Ugye nvidia azt nyilatkozta eredetileg Hivatalosan , hogy csak 4 K ra tréningelik a DLSS-t ezzel szemben most behozták kisebb felbontásban is, hogy menjen több kártyán és hasznos funkció legyen de persze te eladod ezt is szarnak, mert így kell ezt...
tehát most azért hibás Nvidia mert többet ad, mint amit ígér, a szemetek... -
ChavalieR
csendes tag
szvsz jobb megoldás lett volna egy külön kártyát kiadni erre a sugárkövetéses hülyeségre. Megveszi akinek kell a realtime tükröződés a pocsolyában, aki meg sajnálja a -150 FPS-t az nem veszi. Persze aki még emlékszik az tudja hogy ez volt a PhysX-el mielőtt az Nvidia felvásárolta volna, külön kártya kellett hozzá. Nem is volt persze akkoriban népszerű, meg túlságosan széleskörben támogatott, kb mint most a sugárkövetés a játékokban.
-
GodGamer5
addikt
1660ti-ben is lesz Dlss nem?
Tudom az még holnapig Nda alatt van, de akkor is... -
M107
addikt
-
awexco
őstag
Lehet van az rt-nek vagy dlss nek sebesség limitje ami visszafogná az fps-t .
Alapvetően ez az egész rt dolog jó lehetne , ha nem erőltetve beletolnák az ember arcába , hanem csak a top kártyán . Majd ha kiforrott a dolog és támogatott minden téren akkor behozni kisebb kártyákra is a köv generációkon.
-
kikikirly
senior tag
RESI 2-be akkor lép működésbe ha kevesebb memóriád van mint amennyit a beállitott textúra felbontása igényel.Ha elegendő VRAM-od van akkor nem variálja a textúra felbontásokat(spammelést azon felül csinálja).
Annyi előnye van a dolognak hogy 4 gigás kártyán is bekapcsolhatod a 6gigás textúrákat,oszt ha megtelik a VRAM lejjebb veszi a textúrákat.Nem tudom mennyire inteligens a rendszer, ha vették a fáradságot,úgy csinálták hogy a távoli textúrák felbontását csökennti,és a közeliek maradnak,lehet csak random cserélgeti.
Negativ hatása nincs neki.6 meg 8 gigás kártyákon is gyönyörűen néz ki,nem igényli a 10 meg afölötti memóriát -
M107
addikt
Mit nem értünk ???
Xtra dolog van egy autó 6 millió és van u.az 9-10 millió, de xtra-kkal vagy full extrásan.
Ha van pénzed megveszed ha nincs és kell akkor meg hozzádobod a többit.Ha maximalista akarsz lenni fizess......
Persze vannak olyanok, akik eleve lenéznek mert nincs pénzed a "legjobb" és legújabbra......
Sajnos a régi elv, hogy normális pénzmagért kapsz egy normálisan használható dolgot a számítástechikában már 4 éve a múlté.
Pénz lehúzás és a hype megy az Fps minimás számának növeléséért stb stb....
Aki meg felszáll és nincs pénzmagja fejleszteni az meg is érdemli. -
bozont
veterán
Nem olvastam még utána részletesen mit is csinál, de ez lényegében ugyan az lenne mint sok játék esetében a resolution scale beállítás megspékelve egy kis élesítéssel?
Mondjuk nálam a natív felbontás (render is) és a textúra részletesség az ami szent és sérthetetlen, utóbbi is rögtön ultra beállítást kap minden játéknál.Ez a DLSS nem nekem készült az biztos.
És remélem PC-n nem terjednek el az ilyen dinamikus felbontás és textúra beállítás dolgok, mint pl az utóbbi a Resi 2 esetében.Vagy legalább legyen kikapcsolható.
-
Raymond
titán
A technikai akadaly ha annak akarnak nevezni gondolom a traning ido. Ha ugy menne a dolog hogy eleg egy felbontason tanitani es hasznalhato a tobbin is akkor nem lenne ez a limitacio. VIszont egyelore meg mindig ugy nez ki hogy kulon kell tanitani minden tamogatott felbontasra igy csak a legelterjedtebb kombinaciok vannak takarva.
-
X Factor
addikt
-
hajbel
addikt
Igen, az RTX-nek az lenne a lényege, hogy dinamikus objektumok mentén, vagy változó helyszíneken legyenek realisztikusak a fények, ilyen fix helyszíneken ez attól függ, hogy a fejlesztő hogyan variálja a fényforrásokat. Itt nagyjából direkt elrontották az alap megvilágítást, hogy az RTX jobbnak tűnjön. Persze majd még otthon nézek videókat, hogy mennyire dinamikusak ezek a fények. Látva, hogy alig zabálja a gpu-t, valószínűleg nem nagyon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért vannak jellegzetességek, ami alapján sok helyen belőhető. Emellett az RT sok helyen problémás a Metro Exodusban. Például itt: [link] Mindössze másfél virtuális méter a sugarak lekövetési távolsága, az egyszerűen még a szűk helyekre sem elég, így nem jut el a fény az arcig. Legalább 4, de optimálisan inkább 8 virtuális méterrel kellene számolni.
-
kikikirly
senior tag
válasz
#61111040 #18 üzenetére
Nézd meg a képeket.Jó nem kapod meg ugyanazt,de majdnem ugyanazt és nem kerül kb 1db FPS-be se.Arról nem beszélve hogy a fejlesztők is cinlhatnak szűrőt,jobb végeredménnyel mint amatőr modderek.
Legelső kép,RTX-On elég sötét,tényleg realisztikusak az árnyékok,ennek ellenére RTX off- vizuálisan jobban tetszik,fény miatt jobban látszanak részletek,több szín van,élettel telibb a jelenet.Csinálnál vaktesztet valszeg emberek többségének RTX off tetszene jobban.
Felváltva On-ba hol Off-ba néz ki jobban.Az meg hogy ez a realisztikus,elnézést nem tud érdekelni.És célozható piac hiányába úgyis be kell építeni jó darabig a helyettesitő/trökköző eljárásokat, parasztvakítás ez, semmi több.§19Hajbél:+1
-
K0vasz
aktív tag
-
Meteorhead
aktív tag
Én várom mikor jönnek az első perek amit a zöldek nyakába akasztanak "false advertising" címszó alatt. Simán megnyernék szerintem. Hasonlóan, mint a nő, aki a megtévesztő iPhone képernyő méret miatt perel (ami valahol szintén jogos), vagy akár csak a korábbi zöld fiaskó, az inaktív memória vezérlő okán.
What a time to be alive!
-
hajbel
addikt
válasz
kikikirly #17 üzenetére
Ha hazaérek melóból, jobban áttanulmányozom az RTX-et. Az látszik, hogy realisztikusabban hat a fény, pl. csak az ablakon beszűrődő fény világítja be a szobát + a gyertyák, a vonaton a hóról visszatükröződő fénytől világosabbak az árnyékos helyek. Az a gyanúm, hogy mivel ezek fix helyszínek, RTX nélkül is el lehetne érni ugyanezt a hatást, kevesebb erőforrással. A DLSS képminőség pedig no comment. Szót nem érdemes rá fecsérelni, egyszerűen ocsmány.
-
kikikirly
senior tag
Techpowerup Metro Exodus Benchmark Performance, RTX & DLSS
RT egyetlen különbsége a képek alapján hogy van ahol világosabb/több a fény igy jobban kijönnek a részletek, viszont olyan is van hogy RT off-ba van világosabb-ott jobbak a részletek.
Ehhez nem kell RTX,Fallout 4-hez rengeteg szűrő,Shader meg egyéb modok vannak,"gyárilag" is lehet ilyeneket csinálni.
FPS-re most is hazavágja a dolgokat,2060-al RTX off 1440p 64,6 Avarage FPS, RTX high-on 38,3.fps.RTX2060 1440p-s kártyának mondható de le kell menned FullHD-ra ha RTX-et akarsz,ott is csak 59 avarage, a minimum kevesebb.FullHD RTX-el kevesebb FPS-ed van mint 1440p RTX Off-ba.1060 6g-en 56 avarage FPS, RX580 8g-n 46.
AMD támogatású Resident Evil 2 RX 580 61minimum 81 avarage
1060 6g-n 56 és 77,15 FPS, lényegébe megvan a minimum 60 képkocka zöld kártyákon is.(4 min. fps úgyse veszed észre).
Így is lehet csinálni. -
regener
veterán
Az FFXV táblázat kicsit fura lett
-
#45185024
törölt tag
-
Raymond
titán
A jelek szerint 21:9-en nem mukodik, legalabbis aszerint hogy a reddit-en post-olt kepek alapjan ott csak elmosott paca lett a DLSS verzio.
"From my testing, DLSS doesn't work at 3440x1440, at least in SP. Yes, you can enable it, but it doesn't try to inference anything. It just scales. Performance was about identical to raw 1080p as well."
Valami lehet ebben mert sokkal elmosottabb mint mas DLSS kepek sima 16:9 felbontasokbol.
-
Cythyel
senior tag
-
hajbel
addikt
Ez bizony megmagyarázza, hogy miért néz ki 1800p TAA-nak. Azt már nem, hogy miért zabál pont ugyanannyi erőforrást. Helyenként FFXV-ben jobban néz ki a haj, az árnyékok, de baromira idegesítően villognak a vékony objektumok. Remélhetőleg lesz majd valami haszon is belőle ebben a generációban.
-
Duddi
aktív tag
Lehet benne valami.
Kíváncsi vagyok ez alapbeállítás e a játékokban pl.: ha feltolom a felbontást magától bekapcsolja e figyelmeztetés nélkül.
Mert ha igen akkor pár figyelmetlenebb tesztelőnek meglepően jó eredményt fog hozni.
Hasonlóan az alaplapoknál az alapértelmezett Multicore Enhancement és társai.
-
K0vasz
aktív tag
végülis ahhoz képest, hogy eddig úgy volt, hogy csak 4K-n működik a dolog, ez egy előrelépés...
-
Televan74
nagyúr
Még a fejlesztő sem láthat a színfalak mögé.Így ahol nem olyan jó sebességet kapnak ott nem engedélyezik kisebb kártyákon,alacsonyabb felbontáson. Érdekes egy megoldás,ez olyan Nvidiás.
-
chris0000
őstag
ez vmi vicc??teljes leépülés van az nvidiánál??jött a kártya ár + tönkremenetel...most ez is...
-
Raymond
titán
A TPU Metro Exodus teszteredmenyeibol eleg egyertelmu miszerint lett eldontve hogy van vagy nincs DLSS bizonyos kombinacioban. Ez a 60FPS.
1080p-ben DXR nelkul sehol nincs engedelyezve mert meg a 2060-al is 90FPS van. DXR mellett a 2060-nak mar kell, a 2070-nek pedig nem art. 1440p-ben DXR nelkul a 2060 hatareset, szerintem ott lehetne, de nincs, DXR-el pedig mar egyertelmuen kell mindegyik kartyanal. 2160p-ben pedig meg DXR nelkul is kell mert ott mar csak a 2080Ti amelyik 60FPS felett van.
-
Kinder
senior tag
Azt hittem, a játékosok a felbontásfüggőek.
-
awexco
őstag
Nincs erő egy felbontáshoz a kártyában és ezért hasára csap a kártya és kiegészíti . Ez mióta ficsőr ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- EA Sports WRC '23
- OLED TV topic
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- DUNE médialejátszók topicja
- Autós topik
- hcl: Philips M120D/10 kamera hackelés és parajelenségek
- További aktív témák...
- Takamine GD20CE elektroakusztikus gitár keménytokkal együtt. Kb 10 alkalommal használt,nem hordoztam
- Surface Laptop 4 i7-1185G7 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- Apple iPhone 12 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3291
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3408
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest