Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
válasz
Schuler888 #91 üzenetére
Az egy másik kávéház.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Schuler888 #91 üzenetére
Az tényleg jó kocsi és szép is csak ugye az ára brutál.
-
Schuler888
senior tag
válasz
7Heads Drago #90 üzenetére
e-tron GT. Nem kerdes.
-
k-adi
nagyúr
értelmetlen miért kell egy 532 lóerős mellé az M60-as variáns 619 lóerejével... az 532 és annak a gyorsulása nem elég?
inkább az árra gyúrnának rá, meg a +hatótávra
-
winss
tag
Azok a hódfogak hát elég szörnyen néznek ki.
-
Szakiii
addikt
válasz
#16820480 #30 üzenetére
Nem tudom mennyit pályázol, de a 130 a tarthatatlan sebesség, külső ahogy írták 110 körül megy belül meg 140-160 között és ezek közé bekavarnak a kamionok. Én belül szoktam menni mert megöl a külső sávban a folyamatos fel le gyorsítás előzgetés és még gazdaságosnak se sokkal gazdaságosabb ha egyáltalán az.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#48584626 #83 üzenetére
Nekem nem úgy tűnik hogy kisebbségben lennék..... Szerencsére nem a hozzád hasonló, kevés tudással és tapasztalattal rendelkező egyszeri nagyarcú kommentelő
Itt az az érdekes hogy ezekkel az állítólagos tapasztalatokkal vagy egymagad.
hogy mit gondoljak
Szó nincs róla róla. Sokkal inkább te vagy itt a megmondó ember. És mindenki mást hülyének állítasz be. Olyan merev vagy, mint egy betonfal. Az hogy a tervezők mit álmodnak meg és a valóságban a felhasználóknál ez mennyire válik be, és élvezhető az két különböző dolog. És az hogy te vezettél már drága céges autót vagy veszel egyet és javíttatod az megint nem ugyanaz. Csak te szereted itt elmosni a határokat. -
#48584626
törölt tag
válasz
7Heads Drago #82 üzenetére
Nekem nem úgy tűnik hogy kisebbségben lennék, de ha úgy is van, nem érdekel.
Szerencsére nem a hozzád hasonló, kevés tudással és tapasztalattal rendelkező egyszeri nagyarcú kommentelő fogja megmondani hogy mit gondoljak. -
Yeffy
veterán
válasz
#48584626 #76 üzenetére
en a gnom orr-kialakitasra ertettem, nem a meretre. arrol pedig mindenhol azt olvasom, korabban nyilatkoztak is, h Kina es USA a fo celpont.
de egyebkent meg tok mindegy, ha ocsmany. aranytalan. kar erte/uk, foleg olyan kortars, szamomra szepsegek mellett, mint a fentebb emlitett 5-os vagy 8-as szeria.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Schuler888 #72 üzenetére
" de hogy a bmw elektromos auto megoldasai jobbak a teslaknal ez kulon rohej "
Ideznel tolem ilyet? Koszi.
-
tixem
addikt
" 110-85=25Km/h -s sebességkülönbséggel végigelőzöd az egész sort? Az el fog tartani egy darabig és addig esnek rád hátulról a gyorsabb autók."
Természetesen. Semmi szabálytalan nincs benne, ha üres a belső sáv és biztonságosan ki tudok menni. Hogy időközben megérkezik valami seggtitán 150-nel és eszi a kefét mert 2 perccel később ér oda az már más kérdés, mondjuk nem is érdekel egy másodpercig sem a kínja. Van rajta fék, látja előre mi a helyzet, lassít szépen. Türelem rózsát terem. -
madgie
titán
Igen, baleset/dugó esetén gondoltam, egyébként menet közben meg normális esetben úgyis fűtesz/hűtesz, pláne, ha a gyerek ott ül hátul. De a lényeg az, hogy a hőszipkás fűtés/hűtés elég keveset fogyaszt, nekem elektromos autóban sem fordul meg a fejemben, hogy azzal spóroljak, ha nagyon muszáj, inkább lassabban mennék.
-
Vagy, 110-85=25Km/h -s sebességkülönbséggel végigelőzöd az egész sort?
Ez a helyes megfejtés úgy a KRESZ, mind a józan ész szerint.
Az ajánlott sebesség a német autópályán a 130-140
Az ajánlott maximális sebesség ennyi. De egy csomóan ennél ráérősebben mennek.
Elég furcsákat beszélsz a német autópályákról ahhoz képest, hogy állítólag a fél életed ott töltöd.
-
Somatom
veterán
Ezt meg én nem értem. Megy a kamionsor a szélsőben 85 -tel. Te mondjuk 110 -zel szeretnél haladni. Tehát utóléred a sort. Hogyan előzöl? Minden egyes kamion után visszasorolsz és visszalassítasz az ő tempójukra, amíg üressé válik a középső sáv, hogy megint megelőzhess egy kamiont? Erre írtam, hogy egyáltalán nem hatékony haladás. Vagy, 110-85=25Km/h -s sebességkülönbséggel végigelőzöd az egész sort? Az el fog tartani egy darabig és addig esnek rád hátulról a gyorsabb autók. Sztem mindkét módszer kifejezetten balesetveszélyes. Az ajánlott sebesség a német autópályán a 130-140. Ha ezt tartod, akkor nem lesz nagy sebességkülönbség közted, meg az átlag személyautósok között.
-
#16820480
törölt tag
Szerintem itt kicsit elbeszéltek egymás mellett, az a szál, ahonnan ez előkerült, az volt, hogy mész a pályán, baleset miatt leterelnek, és ott araszolsz a dugóban, miközben fűteni vagy hűteni is kellene. Erre jött az, hogy még 10% akku is órákra elég fűteni, de ez nem kapcsolódik a 130-cal megyek is mennyi a hatótáv dologhoz.
Amúgy a 3-4 éves sztereó a hátsó ülésen részemről nem gond, mivel nincs, és valószínűleg nem is lesz -
Az a baj, hogy ha nem tud az autó tartósan legalább 130 -at, akkor nem sokáig maradhatsz a középső sávban
Ezt nem is értem.
Ugye a középső sávban egészen pontosan addig maradhatsz, amig előzöl. Ha nem előzöl, akkor irány a külső. Ha meg ott van egy kamion előtted, ami 85-tel döcög, akkor nem beragadsz mögé, hanem megelőzöd.
Ennyi.(Igen, szoktam német autópályákon is közlekedni.)
-
-
tixem
addikt
válasz
#16820480 #55 üzenetére
Cáfolom, 3 autóról tudok nyilatkozni ami a sajátom és hosszú távú tapasztalatom van vele. Valamennyi tudja a gyár által megadott fogyasztási értéket és nem lejtőn, hátszélben. Országút, vegyes, város sorrendben rendre: BMW 525i 7.7-9.2-13.4 liter (benzin), Renault Koleos 8.1-10.5-12.5 liter (4x4 benzin), Toyota Prius 4.2-4.3-5 liter (hibrid). Előbbi kettő kézi váltós (volt, bmw már nincs meg)
A bmw-vel ráadásul egyszer elkapott a nyugdíjas tempó, 90-nel tempomatozva sikerült 7.1 litert kihoznom belőle egy kb 300 km-es út alatt.
Egyedül a cégesem nem tudja (méghozzá nagyon nem), az konstans 8.9-re beállt (Suzuki Jimny IV), de például a Dusterem ha nincs rányomva az összkerék és nincs terep, hozza a gyári értéket.
-
tixem
addikt
válasz
#48584626 #14 üzenetére
Én a prius-szal és az 525i-vel is ugyanúgy megyek kamion mögött ha olyanom van. Ha nem kamion mögött megyek akkor is ritkán lépem át a 110-120-at, mert totálisan hasztalan.
A sebesség és a vezetés élményét nem közúton/autópályán kell átélni egyrészt, másrészt a 130km/h nem egy kötelező minimum amit muszáj betartani, mert különben kicsi a pöcsöd, hanem a megengedett maximális sebesség, amivel haladni lehet. Ezt itt a balkánon soha nem fogják megérteni. Időben kb negyed óra nyereség a 150-nel haladás, többször mértem már meg, cserébe literekkel többet fogyaszt az autó ami felesleges pénzkidobás, magasabb fordulaton jár a motor, ez sem feltétlen hasznos hosszú távon, illetve magasabb a károsanyag kibocsátás. Hozzáteszem, hogy amúgy dinamikusan szeretek vezetni, főleg városban, de amikor van lehetőség nyugodt haladásra, én inkább azt választom. 50 milliós autóval is szívfájdalom nélkül kísérgetnék kamiont. Ez nem Tesla sajátosság. De ha már itt tartunk. Láttam erre én is példát, de jellemzően a belső sávban húznak el mellettem. Na bumm.
-
válasz
#48584626 #24 üzenetére
A tiéd unalmas már, BMW fanként és a másik oldalon az állását féltő M-részleg (ha még) melósaként. Életedben nem használtál hosszabb távon Teslát. Én vagy egy évig. Szóval orbitális sületlenségekkel vagdalkozol, félretéve a szakmaiságot, valami zsigeri gyűlölettől vezérelve. Erre a szintre nem megyek le, szóval választ ne várj, ha esetleg...
-
tixem
addikt
válasz
#16820480 #46 üzenetére
Hiába főzöd meg a tojásaid, ha a levegő meg amúgy hideg a kocsiban, ugyanúgy fázni fogsz, de legalábbis kellemetlenül fogod magad érezni. Én legalábbis csak arra az 5 percre kapcsolok ülésfűtést amíg az éjszaka utcán álló autómban a bőrülés átmelegedik, egy ponton túl már sok. Utána már az utasteret fűtöm fel gyorsan 24 fokra beállítva és tartom ott, hogy ne kelljen kabátban nyomorognom.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #43 üzenetére
Persze, vannak ilyen extrém tesztek, de sztem épeszű ember erre nem alapoz. Az ICE autó fogyasztása sem jelentős a dugóban, csak hát az ember nem szeret se megfagyni, se megsülni. Sztem ha az ember nem csak a sarki közértbe jár a kocsival, hanem mondjuk elutazik vidékre is, akkor olyan 100Km körül gondolom a reális, megnyugtató tartalékot. De, ez nyilván user függő. Ifjú titán koromban az egyik cimborám Zsigulátorában kiégett a benzinszint jelző figyelmeztető izzója.
-
#16820480
törölt tag
Azt hiszem Björn csinált olyan tesztet idé-mal, hogy mennyit megy még, amikor nullát ír a fedélzeti számítógép, és egész sok volt még ahhoz képest.
Dugóban araszolva pont alig fogyaszt egy elektromos, szemben a mostani autóddal. Hűtés-fűtés más kérdés, de azt is lehet értelmesen csinálni, nem muszáj 30 fokra fűteni az utasteret. Mondjuk ezt is az itteni villanyautó ellenes ligától tudtam meg, magamról nem jutna eszembe ilyen hülyeség. -
Somatom
veterán
Ráadásul nem mindegy, hogy hogyan számolod a hatótávot. Tegnap éjjel hazafelé 50Km -rel többet írt a gép, mint a Hegyeshalom - Bp. táv, de én inkább kiálltam tankolni a Móvári kúton. Nem vagyok nyugodt, ha a szintjelző leesik egy pálcikára, pedig az elvileg még 200Km. Mennyi tartalékot lehet hagyni egy villanyautóban? Mondjuk, kitalálja a navi, hogy hol kell töltenem, de előtte egy baleset miatt leterelnek az útról. Ráadásul olyankor sanszos a dugó, araszolás, közben hűtés/fűtés. Ha nekem most villanyautóznom kéne, tuti lenne egy áramfejlesztő a csomimban.
-
#16820480
törölt tag
Szerintem érthető, hogy piaci újoncként olyan dologra gyúrtak, ami látványos. Minden korai teszt és vélemény attól szól, hogy kb bármit le tud gyorsulni, így könnyen bekerült a köztudatba. Ott vannak a LR modellek, elég jó távot tudnak menni értelmes vezetési stílussal, vagy ha nem kell sorra táv, akkor a SR modell olcsóbban és kisebb tömeggel.
Múltkor direkt megnéztem pár útvonalat, hogy mennyire lenne gáz kisebb akku, és simán elég lenne egy 38-39 kWh is nekem. Mondjuk egy Kona vagy Soul, vagy Ioniq. -
spect80
senior tag
válasz
#16820480 #23 üzenetére
A letolás szimpla tahóság és veszélyeztetés. Ebben az esetben inkább az a ciki, hogy minden villanyautó (különösen a tesla) egyik fő marketingeleme a 0-100-as gyorsulás időtartama, de az már nincs odaírva, hogy ha az ígért hatótávot legalább csak nagyjából meg is szeretnéd közelíteni, akkor az a végsebessége is.
-
Somatom
veterán
Általában nem rosszak a német pályák, ha éppen lehet rajtuk haladni. A baj az, hogy egyszerre három k-ny -i pályát is nagyon dúlnak (A8 Pforzheim, A6 Heilbronn, A3 Nürnberg - Würzburg között).
Belföldön nincsenek nagy távolságok. Még villanyautóval is át lehet szelni az országot úgy, hogy nem kell közben megszállni. -
tixem
addikt
Újabb 3 tonnás anyahajó malomkerekekkel, valószerűtlen gyorsulási adatokkal. Szigorúan a környezetvédelem jegyében
-
Somatom
veterán
Mert Németország elég nagy és nem nagyon lehet megkerülni. Sőt, mivel szgk -val ingyenesek a pályák, ezért nem is érdemes megkerülni. Egyébként Ausztriára is áll, amit írtam. Az elmúlt hat évben minimum 140 -szer mentem át rajta különböző autókkal, úgyhogy képben vagyok azzal, hogy mi a hatékony utazás módja.
-
#16820480
törölt tag
Ott meg sok helyen nem 2, hanem 3 sávos a pálya. Értem én hogy ez német autó és akkor egyből Németország az alapértelmezett terep, de azért nem csak ott árulják, és még csak azt sem lehet mondani, hogy a német autósok lennének többségben.
Ha megnézed, akkor a 130 is már viszonylag méltányos sebességhatár, csomó helyen ennél alacsonyabb. Például mondjuk kínában, ami szintén nagy piac a státusszimbólum autóknak, vagy akár USA-Kanada. És ezek sem éppen kis országok azért. -
-
#16820480
törölt tag
130-at miért ne tudna tartósan. Amúgy a belső sáv nem tartós közlekedésre lenne való, hanem amíg el akarsz menni a lassabbak mellett. Fékezni nagyon nem kell, mert a menetszél és regeneráció visszalassít simán, és még vissza is tölt valamennyit az akkuba.
Meg azért nem minden pályán folyamatos a kamionsor az egyik sávban szerencsére (tudom, amerre te jársz, ott lehet, és ezt részben te okozod), szóval azért ez nem feltétlen hatalmas gond. Nyilván nem ideális, de azért nem is világvége, ha pályára kellene menni.
-
madgie
titán
Nem? Én úgy megspórolok egy havi pályamatrica árát egy kanyarral (Kisvárda-Budapest-Kisvárda), hogy 100-110-zel megyek. És nem szorulok be igazán sehová, pedig az M3-ról beszélünk, nem az M6-ról. Az emberek nagy része pont ezzel a sebességgel megy, 130 körül kevesen, mert aki jobban hajt, az 145 körülre lövi be a tempomatot (őt meg akkor is el kell engednem, ha 130-cal mennék). Meg persze ott vannak a céges Octaviasok, akik bárkit, bármikor letolnak, öt centi követőtávolsággal.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #23 üzenetére
Az a baj, hogy ha nem tud az autó tartósan legalább 130 -at, akkor nem sokáig maradhatsz a középső sávban. Ha kiszorulsz a szélsőbe, akkor meg 85 a kamionokkal, ami emelkedőn még tovább lassul. Vagyis, gyorsítás, előzés, fékezés, lassítás. Kétsávos pályán még rosszabb a helyzet. Ez egyáltalán nem hatékony sem fogyasztásban, sem utazási időben.
-
#16820480
törölt tag
válasz
#48584626 #14 üzenetére
Igen igen, de azért találj ki valami mesét a külsőben szélárnyékozó BMW-re is, láttam már párat, és hát olyan egyszerű eldönteni ránézésre, hogy pontosan mit miért csinál a másik és ítélkezni is felette, hiszen neked kell a prémium felsőbbrendűség. Full iki is, ha valaki nem akar padlógázzal közlekedni, mindenkit letolni az útról, full ciki a hatékonyság is, hiszen mit sem ér az agresszió mellett
-
subset
senior tag
Nem kell a hatótávon parázni. Ez is csak egy tipikus városi rohangálós suv - nagy vesékkel
- vagy nem ?
Erre meg elég a 111kWh akku.
Amennyiben valaki komolyabban gondolja és pályázna is vele, ahova tényleg való egy ilyen dög, annak biztosan könnyeket csal majd a szemébe a gyorsan csökkenő "megtehető hatótáv" paraméter értéke. Nem tudom őket sajnálniMondjuk ide a kis porfészekbe még pont jó lesz a Balcsira (Siófokig) le föl ugrálni a belsőben refivel - aztán mehet a plázás töltőre a játékszer.
-
Benőke
őstag
Valami emészthető külsőt is faraghattak volna mellé... Kezd nagyon barári hányás kinézet felé elmenni. Persze ez csak az én véleményem. És még a bangle féle külsőt szidták. Most meg vissza sírjuk...
-
Menslee
tag
Ez [link] talán még megérdemelt volna egy sort.
Persze, mivan ha koccan az autó stb, de szerintem akkor is kifejezetten érdekes.
(Változtatható a szín/árnyalat.) -
Schuler888
senior tag
Keves szep bmw van, tobbnyire nem a konzumer vonalon de ezek az ujak a konkret hanyas kategoria
-
spect80
senior tag
válasz
Hieronymus #16 üzenetére
"Araszolós dugóban azért szép fogyasztást lehet produkálni a belsőégésű motorokkal"
Ez csak részben igaz, mert ugyan km-re levetítve biztos valamennyivel többet fogyaszt a kocsi, de az igazán mérhető fogyasztásnövekedést a városi használat okozza. -
Hieronymus
veterán
válasz
guriga1234 #15 üzenetére
Nem azt írtam, hogy minden autó ugyan annyit fogyaszt.
Azt írtam, meg lehet csinálni. Ha 120 litert sikerül kihozni az autóból az is ér. Ha csak 95 liter jön össze, az is ér (egy kis jóindulattal).Persze, hogy nem életszerű a helyzet. Araszolós dugóban azért szép fogyasztást lehet produkálni a belsőégésű motorokkal. Illetve minden alkalommal más az életszerű helyzet. Ezért nem lehet reklamálni, hogy nem hozza az autó a gyári értéket.
-
guriga1234
addikt
válasz
Hieronymus #11 üzenetére
"Ha jól csinálják, bármely autóval elérhető a mágikus 100/100. Mármint 100 liter / 100 km." - ez egyrészt nincs így, másrészt egyáltalán nem életszerű. Ha egyébként igaz lenne, amit írsz, azzal azt állítod, hogy minden autó ugyanannyit fogyaszt, ez meg ugye nem igaz.
-
#48584626
törölt tag
válasz
guriga1234 #13 üzenetére
Jó, az azért nem annyira nagy meglepetés, én gyors Teslát még nem láttam. A kamionok között szélárnyékban egerészōt annál többet.
-
guriga1234
addikt
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Küldtem már ki teslát a külsőbe, mert a hatótáv miatt csak totyogott, biztos kevés volt már benne a nafta.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #11 üzenetére
"gyárak közel azonos körülmények között tesztelnek."
Helyesen: a gyárak teljesen azonos, szabványosított, mellesleg törvény által előírt és kötelező körülmények között tesztelnek.
-
Hieronymus
veterán
A fogyasztás illetve a hatótáv egyrészt körülmény függő, másrészt vezető függő.
A gyárak közel azonos körülmények között tesztelnek. De ez csak a fogyasztások felületes összehasonlítására elegendő.
Tisztán belsőégésű motorral könnyen lehet gigantikus fogyasztást kierőltetni. Töviggázzal gyorsulni a megengedett sebességig. Utána tövig fék a nulláig. Ha jól csinálják, bármely autóval elérhető a mágikus 100/100. Mármint 100 liter / 100 km.Az elektromos autók energia visszatáplálása nehezíti dolgot, de vannak erre született zsenik.
-
#48584626
törölt tag
Speciel a Model S Plaid jelenleg 270re van korlátozva. Állítólag a gumik miatt, de ez SZVSZ marhaság.
Csak ezt nem reklámozzák annyira. -
Plug Life
senior tag
Még mindig hányás a kinézete.
-
Quqesz
nagyúr
Látom az elektromos autóknál is jönnek a "labor eredményekv hatótáv terén. Múltkor kipróbáltuk a Ford Makit😄(Mach-E), és zép szám volt az 500km hatótáv, de sajnos a valóság 300-320 körül van, a rákfene meg a töltés. Itthon kis teljesítményű"kutak"vannak, amikkel lassú a töltés(itthon 45pec, németben 15-20 perc). A slusszpoén, hogy a tölr0tési időért fizetsz(ha jól hallottam), szóval megéri ácsingózni...😄😄😄
-
Hieronymus
veterán
"Ezzel ugyan nem nyomja le a Tesla Model S Plaidet, ami alig több mint 2 másodperc alatt megoldja a hipertérugrást, végsebessége sincs elektronikusan 250 km/h-ra korlátozva (322-vel tud menni), mint a BMW-nek, de ennek olyan nagy gyakorlati jelentősége a való életben nincs."
Hogyne lenne jelentősége. A pályán 250-l előtted totyogó BMW-t ki lehet küldeni a külső sávba mazsolázni. Ne foglalja el az utat, a siető járművek előtt. Totyogni a legkülső sávban is lehet.
Arra azért vigyázni kell, hogy a következő töltési lehetőségig saját erejéből jusson el a jármű, mert ha nem, vissza nyal a fagyi. -
spect80
senior tag
3,8 alatt százon. És vajh mennyivel csökken az eméleti 566km hatótáv 2-3 ilyen után? És hol van erre szükség a Váci úti lámpás gyorsulgatásos menőzésen kívül? Közben meg fogcsikorgatva kell matekozni, hogy fűtéssel 130km/h-val az 566WTLP-ből meglegyen pályán legalább a fele.
Konzumidiotizmus új szintje, hogy az egyik fő selling point a termék használhatóságát negatívan befolyásolja. -
Avistan
csendes tag
Sokan szídják ezeket az új veséket, szerintem ennél az autónál pont nem rossz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest