Új hozzászólás Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ha nem üt el látványosan attól a CGI-tól (márpedig nem), akkor elég rendesen televerték szűrőkkel, plusz motion capture is létezik, nem csak green screen. A szemek pár helyen elég bárgyún merednek a semmibe, de akkor csak nem foglalkoztak vele, hogy a színészek legalább fókuszáljanak valamire.
-
mzso
veterán
válasz
VaniliásRönk #83 üzenetére
Még csak nem is látszik agyonfilterezettnek. Amúgy lol, hogy van aki azt hitte, hogy így le tudják modellezni az embereket.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
cskamacska #82 üzenetére
Agyonfilterezett felvételekre húzták rá a CGI-t mint annó a Sky Captain című horrorban?
-
Reggie0
félisten
válasz
VaniliásRönk #34 üzenetére
Az osztast vissza lehet vezetni osszeadasokra. Sot, arra vezetik vissza. A kerdes az, hogy altalaban az alkalmazasok gyorsulni vagy lassulni fognak-e attol,hogy ha implementaljak ezeket, mert nem mindegy, hogy az utasitasok hany szazaleka egy adott muvelet es az implementalasa hany szazalekkal noveli egy adott shader meretet, ami miatt vagy no a IC merete, vagy csokken a shaderek szama.
A megoldas szerintem inkabb abban lenne, hogy ha lennenek olyan fix funkcios egysegek, amelyek hardveresen konfiguralhatoak(kb. mint az fpga, csak nem olyan melyen). Pl. van 10 szorzo 20 osszeado egyeg, 1-2 donto logikai egyeg(cmp) es szamlalo es ezek adatutjait lehet konfiguralni.
-
wolfman
veterán
válasz
Meteorhead #73 üzenetére
Szerintem meg jó játékokat kéne legyártani, amik tartalmasak és érdekesek nem pedig futószalagon gyártani a tündöklően csillógó fotorealisztikus sz@rt!
-
Fiery
veterán
válasz
Meteorhead #73 üzenetére
Nem gondolnam, hogy egy szoftver kifejlesztese sokkal idoigenyesebb, mint egy uj GPU architektura kifejlesztese. Attol fugg, milyen szoftverrol van szo, es milyen radikalis valtozasokat tennenk a GPU architekturaba, osszehasonlitva az elodjevel. Ha rajtam mulna, en megcsinalnam mindket reszet a dolognak, hazon belul, egy igazan utos "csomagot" leteve az asztalra, es utana mar csak a jatekfejlesztoket kellene bevonni a buliba. De lehet kisebb lepesekben is haladni, pl. elso korben egy kiegeszito gyorsitot kifejleszteni, ami parosithato a mostani CPU-kkal vagy GPU-kkal, stb. Vegul is, a PPU is igy indult
(Ageia)
Az OpenRT remek otlet, de sajnos a mai vilagban marha lassan mennek az ilyen open dolgok, foleg amikor egy adott, nem feltetlenul piacvezeto ceg inditja el a dolgot. Nem akarok peldalozni, szerintem mindenki tud mondani egy open technologiat, ami mar evek ota keszul, es csak nem tud elkeszulni, raadasul hiaba open, ha nem csatlakoznak hozza a piacvezeto cegek
Az lenne a jo, ha a ray-tracing kapcsan nem fordulna ez elo...
-
Meteorhead
aktív tag
Szerintem meg pont fordítva kellene lennie. Nem a hardver gyártóknak kellene megcsinálni a hardvert és aztán kuncsorogni a fejlesztőkhöz, hogy írjatok már rá egy épkézláb motort. A szoftver kifejlesztése sokkal de sokkal időigényesebb.
Szerintem kéne egy olyan motort/sugárkövetőt írni, amiről tudható, hogy milyen hardver lenne, ami el is vinné, de amíg nincsen, addig emulálva van benne minden trükk meglévő hardverrel. Gondolok itt valami GL-DX szerű cuccra. Mondjuk egy OpenRT vagy akármi, amihez az első driver GPU-n teszi a dolgát, még ha lassan is. Aztán ha használják elegen, mert maga az absztrakció jó és gyorsan lehet vele játékmotort írni, akkor lesz akkora felhasználói bázis, hogy megérje a befektetést a hardvert csinálni rá. Amíg nem tud valós időben renderelni, addig az animációs stúdiók építenek rá.
...szerintem.
-
Valdez
őstag
válasz
antikomcsi #70 üzenetére
Pedig ez főként a fejlesztőkön múlik, ki máson? Hiszen adva van egy fix hw, arra kell fejleszteni. És ha a fejlesztő azt nem képes kihasználni tökmindegy milyen okból, annak látható eredménye lesz. Az Anvilnext alapjai kb 7 évesek lehetnek, akkor még híre-hamva se volt semmi olyasminek, ami most a konzolokban van.
-
antikomcsi
veterán
Ha marad is 6 mag ami használható a rendszer futtatásán kívül bármi másra, és abból mind a 6-ot használja, vagy éppen csak kettőt, ebből mit lát a felhasználó?
A végeredményt.
Eltelt cirka 1 év és ott tartunk, a nagy hype ellenére ahol kezdődött a dolog.
Az pedig, hogy kinek a hibájából szerintem soha nem fog kiderülni, hisz csak egymásra mutogatás van.
Az én véleményem pedig az, hogy azért ebben szerepet játszik a hardver is. Hiába az állandóan szajkózott mega-giga brutál teraflop számítási teljesítmény, ha egyszerűen nem lehet mindent gpu erőből megoldani.
Tudom, egyszer, majd, valamikor...... ha a fejlesztők....
-
Valdez
őstag
válasz
antikomcsi #66 üzenetére
Most lehet rosszul emlékszem, de az anvil motor nem épp a skálázhatóságáról híres.
Az lehet, hogy gyenge magok vannak a konzolokban, de 8 van belőlük, nem lepne meg ha csak 2-öt használna normálisan, ahogy ez eddig is történt az anvil(next) játékokban. Így persze simán lehet cpu limit. -
antikomcsi
veterán
Áááá, dehogy hiszem el, hogy ezeknek a kis harmatos cpu magoknak nem elég a számítási teljesítménye, sokkal hihetőbb, hogy az NV és az MS közösen lefizette az Ubi-t, hogy csak 900p 30fps legyen a játék.
Te még hiszel annak a szánalmas tájékoztatásnak, amit a PH-n olvasol?
-
Duck663
őstag
Erre gondoltam én is, de ezt a grafika finomításával össze lehet fűzni, hogy mondjuk a köpeny, ha már azt hoztad példának, ne csak rásimuljon, hanem mondjuk ki is nézzen valahogy, ne legyen szögletes a mozgása. Szóval a kettőt valahogy párhuzamosan kellene fejleszteni, egymást kiegészítve,
-
Shreky
tag
Valaki írhatna egy fotórealisztikus Tetrist, vagy passziánszt, csak hogy lássák a szkeptikusok is hogy lehetséges a dolog már most is a játékokban.
-
#16939776
törölt tag
Ez megint egy bulvár hír.
Nem akarok foto-realisztikus játékokat.
Nagyon nehezen éli bele magát az ember, mikor valamivel interakcióba kerül, kiderül hogy egy az egésznek semmi köze a valósághoz, és rögtön zavaróvá válik hogy egy cső egyik végéből rohan a másikba...Hozzá a hardvert meg az ürge életbiztosításából szeretném megvenni
-
M@trixfan
addikt
A raytrace témába én csak blevau, ám mint user azt látom, hogy a legalább 30 fps-t tudó real time demókban a tökéletes megvilágítás mellett a grafika nagyon gagyi. Szerintem sokkal inkább azért lesz meg a fotórealizmus pár éven belül hagyományos technológiával mert pszichovizuális szempontból egy bizonyos részleten túl már nem vesszük észre a realitástól való eltérést. Persze ki lehet elemezni, darabjaira szétszedve, de nem ezt tartom fontosnak. Néhol az Alien Isolation játékban látott részletekben már-már fotorealisztikus hangulata van az embernek.
-
ripla
addikt
a hangulatot ez nem fogja pótolni, szóval...tökmindegy.
-
Fiery
veterán
Hogyne lehetne. Rengeteg mindent lehetne a GPU-kban vagy CPU-kban gyorsitani, csak az osszes ilyen megoldas penz-, ido- es terulet (chip terulet) igenyes. Csak akkor eri meg foglalkozni vele, ha egyertelmuen lenne ra igeny, meghozza szeleskoru igeny. Nem veletlen, hogy a GPU-kat is ugy tervezik, hogy minel sokoldalubbak legyenek, minel elemibb muveleteket oldjanak meg nagyon gyorsan. Minden, ami specialis igeny, oldd meg valahogy, es kesz. Ez a legtobb esetben eleg jo megoldas, hiszen me'g igy is gyorsabban kiszamitja az adott szoftver az adott eredmenyt GPU-n, mint CPU-n, de vannak olyan teruletek, ahol tenyleg jo lenne a hardveres implementacio. De valahogy nekem az az erzesem (persze lehet hogy tevedek), hogy nem is akarjak nagyon eroltetni a ray-tracing-et a gyartok, inkabb maradnak a "status quo"-nal, azaz a meglevo technologiak reszelgetesenel. Valamelyik cegnek az asztalra kellene csapnia, azt mondania, hogy akkor itt a cucc, megoldjuk hardverbol, de akkor gyertek es irjatok ra szoftvert, engine-t, jatekot. Talan a szinfalak mogott megy is ilyen puhatolozas, csak epp a szoftver/jatek keszitok nem hajlanak a dologra, nem tudom... Vagy az is lehet, hogy a GPU gyartok tudjak, hogy marha nehezen tudnak ezt megoldani dGPU-val is, iGPU-val is, me'g hardver gyorsitassal is, es me'g messze van az a pont, amikor ez megoldhato lesz, pl. a memoria savszelesseg vagy a videomemoria korlatja miatt.
-
tbs
addikt
...sztemavilágakkorleszfotórealisztik,haoculustavolsagbólszemfeloldóképesség-fölémennek...
-
arfer
senior tag
Most láttam a War Thunder előzetesét, hát leesett az állam. Még ha előre renderelt volt, akkor is... Ez már tényleg majdnem fotorealisztikus...
-
Hiftu
senior tag
Fotórealizmus, mint minőségjelző.
Mégis mihez szeretnénk hasonlítani a számítógép által generált képi információt?
Az első fotógépekhez, vagy az első általánosan elterjedt filmes fotózáshoz esetleg az első digitális fotógéphez vagy valamilyen mai professzionális megoldáshoz? -
Jack@l
veterán
Biztos vagy te ebben?
https://pbs.twimg.com/media/Bwb_0seIEAAg5s3.jpg -
misx
senior tag
Mindig is az volt az elsődleges, mert az NVIDIA/AMD/Intel trió ebből él meg. Láttam én már ronda játékot szaggatni lowon úgy, hogy egy előtte pár évvel fejlesztett játék maxon szebben nézett ki (érdekes, hogy azt meg elbírta a gép?). Mindig mondtam, hogy a PC soha nincs 100%-osan kihasználva, mert millió egy konfigra lehetetlen úgy optimalizálni, mint egy adott fix hardverre. Konzolportoknál egyből kilóg a lóláb.
-
Fotorealisztikussaghoz a raytracing is edes keves... Brute force path tracing kell mindenfele trukkozes nelkul + nagyon jo minosegu globalis illuminacio, visszaverodesek, fenytores, komplex, tobb retegu shaderek, stb. Ezt meg offline rendereloknel is nagyon nehez ma megoldani, nem csak valos idoben.
-
#06658560
törölt tag
Amíg nem megy valós időben animálni az izmokat, szöveteket, valamint nem lesz lehetőség a vázrendszertől felépíteni az élőlényeket. A világ leképezése is majd akkor lesz fotorealisztikus, ha állandóan memóriában lehet a teljes világ minden pontja, s minden fényforrás 360°-ban van számolva, vektormodellekkel.
-
Fiery
veterán
válasz
VaniliásRönk #34 üzenetére
Alapvetoen arra celoztam, hogy a GPU-krol sokan azt gondoljak, hogy minden muveletben nagyon gyorsak, es rengeteg eroforras all rendelkezesukre, brutalisan parhuzamos architekturak. Es ez igy is van, a 3 alapmuveletig bezarolag
A bonyolultabb muveleteknel -- ahogy a CPU-k is -- ezek is belassulnak, mert nagyon keves a dedikalt eroforrasuk. A jelenlegi GPU-knak meg mas szempontbol sem fekszik a ray-tracing, tehat ha valaki (tipp: Intel
) eldontene, hogy a ray-tracing a jovo, es azt mondjuk egy Knights Landing-szeru CPU-val akarja megoldani, akkor gyors iranyvaltas kellene a GPU gyartoktol is. Egyszerubb lenne, ha iparagi osszefogasban (vagy legalabbis egyetertesben) johetne egy fordulat, es mindenki arra koncentralna, hogy sajat hataskorben, sajat megoldasokkal oldja meg minel gyorsabban a ray-tracinghez szukseges szamitasokat. Sosem lesz ilyen, de ha mondjuk kituzne mindenki, hogy full-HD realtime ray-tracing megoldassal all elo 2016 karacsonyara, es valoban egyszerre jelenne meg mindenki ezekkel, az egy rendkivul erdekes -- es szerintem rendkivul hasznos -- fordulat lenne. Marha kivancsi lennek, egy komplett paradigma valtasnal melyik gyarto mikepp teljesitene. Onnantol mindegy lenne, hogy mit tudtal eddig letenni az asztalra (GCN, Gen8, Maxwell)
Tudom, fikcio az egesz... De en akkor is szeretnem, ha vegre befutna a realtime ray-tracing
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Gyokvonasra, logaritmustra, osztasra gondolok, ezekben eleg gyengek a GPU-k, inkabb a 3 alapmuveletben (osszeadas, kivonas, szorzas) erosek, azokra lettek kitalalva. ... ezeket kellene gyorsitani"
Azért gyorsak mind a GPU-k, mind pedig a CPU-k (!) összeadásban, kivonásban és szorzásban, mert ezek mind visszavezethetőek összeadásra. (de szerintem ezzel most nem mondtam újat) Pl. osztásban meg azért rohadt lassúak, mert azzal nem lehet trükközni, sima összeadás(ok)ra visszavezetni. Az osztás, log, faktoriális és társai csak akkor lesznek gyorsak, ha egyszer rendesen megoldják a quantum-számítógépeket.
#31 antikomcsi: Melyik szabálykönyvből?
-
aginor
veterán
A programozás részéhez nem értek, csak mint laikus (játékos) tudom elmondani, hogy szerintem mitől lennének a játékok hihetőbbek: az pedig a fizika és mimika. Bármilyen szép is egy karakter a játékban, ha üveges tekintettel bámul a semmibe, miközben beszéd gyanánt rángatózik a szája és úgy mozog, mint egy csípőficamos nagymama. Illetve a külömböző tárgyak interakciója egymással. Kicsit kiábrándító egy egymáson átfolyó textúra látványa. Tök mindegy mennyire fotórealisztikus a látvány, egy pillanat alatt össze tud dőlni az egész egy-egy ilyen anomália láttán. Szerintem.
-
antikomcsi
veterán
Itt akkor életbe lép a hármas szabály.
-
-
tabu3x
tag
Csak azt mondta, három éven belül megvalósulHAT. Mindenki tudja, h nem fog, de kellenek a hangzatos kijelentések...
-
Fiery
veterán
En meg azt mondom, hogy a mostani megoldasokra kellene vegre kimondani, hogy zsakutca, kukazni az eddigi paradigmat, es egy iranyba, a ray-tracing fele elindulni. De ugy, hogy a hardvergyartok ehhez epitsenek hardvert, megfelelo helyen a megfelelo gyorsitast es trukkozest kihasznalva, a szoftverkeszitok pedig erre fokuszaljanak, es ne a texelekkel bohockodjanak tovabb. No offense persze
-
shteer
titán
majd a Mantle
-
Duck663
őstag
Hát igen a mozgásokon és a mozdulatok/mozgáselemek összefűzésén lenne még mit javítani!
Igen, a különféle interakciókon is lenne mit javítani, erre kellene jobb programozási modellt kidolgozni. Pl a ruha rásimuljon a testre, vagy mozogjon a testen, ha pl a játékos mászik, akkor a ruha annak megfelelően elmozduljon, ha már realitás...
-
Fiery
veterán
válasz
Meteorhead #13 üzenetére
Nagyjabol akkor leirtad a full-HD raytracinghez szukseges vasat: Knights Landing, csak kicsit tobb RAM-mal
A szamitasi kapacitasnal arra gondoltam, hogy van nehany olyan reszmuvelet a raytracingnel, amit nagyon lassan oldanak meg a GPU-k/CPU-k jelenleg, es nem is lehet a GPU-kkal jol parhuzamositani (***), ezeket kellene gyorsitani, adott esetben komplett szamitasi szakaszokat is egyben. Persze amig nincs elegendo memoria es elegendo memoria savszelesseg, addig nem kell ezzel molyolni
***: Gyokvonasra, logaritmustra, osztasra gondolok, ezekben eleg gyengek a GPU-k, inkabb a 3 alapmuveletben (osszeadas, kivonas, szorzas) erosek, azokra lettek kitalalva.
-
Fiery
veterán
Az elso video a "talan" kategoria, de csak azert, mert keves feny szurodik be, es az is siman egy teli uvegen at. A masodik videon pontosan latszik a jelenlegi grafikai motorok korlatja: hiaba tunik szepnek, a fenyek qrvara nem stimmelnek. A fak levelein at szurodo feny, a fak levelei altal a vizre es a falakra vetett arnyekbol szinte semmi nem jelenik meg rendesen. Innentol meg ez csak egy gyenge probalkozas, semmi koze a valosaghoz, sajnos. Ha viszont csak onmagukban nezzuk a videokat, akkor szepek, es biztos sok munka van bennuk, de ennyi.
-
7time
senior tag
Meg kellene allnia a felbontasnovelesnek, es/vagy hardveres gyorsitast kellene kifejleszteni.
Igen csak a hardver gyártók igyekeznek elsózni a vasat valami újításnak tűnő ficsőrrel a szoftveresek meg pont ellenkező irányba szaladnak mert próbálják eladni a régi szoftvert újnak így aztán nagyon soká lesznek közös nevezőn.
-
wolfman
veterán
Ez is igaz, de én azt mondom, hogy magasról bele lehet sz@.ni a fotorealisztikusságba ha a játék bántóan felületes scriptelt mozgásokkal van tele. Minden szép már most is, inkább a realisztikus, összetett mozgáskultúrát fejlesszék a játékokban meg a fizikát. Kinézetre minek gyúrni még? Jah mert el kell adni a VGA-kat.
-
Fiery
veterán
Ennek az az oka, hogy 20 eve 320x200-ban kellett volna megcsinalni, hogy nagyot szoljon, most meg lassan mar 1920x1080-ra is csak legyintenenek sokan
Most meg jon a 4K, tehat hiaba is oldjak meg idovel a 720p vagy 1080p realtime ray-tracing-et, addigra az mar megint keves lesz. Meg kellene allnia a felbontasnovelesnek, es/vagy hardveres gyorsitast kellene kifejleszteni.
-
Duck663
őstag
Nem feltétlenül kell élethű vizuális megjelenítés, fontosabb hogy a játékoknak stílusa legyen és játékélményt/szórakozást nyújtson, ehhez pedig nem kell élethűnek lennie.
-
Meteorhead
aktív tag
Vannak nálam kompetensebb emberek is, akik több műhely titkot tudnak nálam, de a ray trace-t egyáltalán nem tartom kizártnak 3 év múlva 4K-ban sem. A számítási teljesítmény a FullHD-hoz ma is megvan, memória sávszél hiányzik nagyon sok, és egy kicsit jobb random-access a GPU-kon. (Meg egy értelmes compute nyelv (C++?))
Ha beütnek a nem MB-os stacked memóriák (HBM), hanem O(10-100)GB, esetleg 1-2TB, és hoznák az ígért TB/sec tempót (kicsit nagyobb késleltetés mellett, mint amit a RAM tud, ami egy IGP-nek nem fáj), ami a jelenglegi technikai fejlődés mellett lássuk be nem lehetetlen, akkor már nem is tűnik olyan földtől elrugaszkodott kijelentésnek a fotorealizmus 3 év múlva.
Nem rég hallgattam előadást Olaszországban GPU-s octree építésről. 0,1sec alatt építenek maximum 16 mély octreet 1e9 elemszámú pontra a 3D-s térben. Ezt jobb HW-rel és jobb nyelvekben kb másfél nagyságrenddel lejjebb lehet szorítani. Innentől kezdve a TB/sec-hez képest elenyésző memory footprinttel és késleltetéssel be lehet járni a fát és a sávszél 99,99%-át hasznos számíásokra használni.
-
kekegsm
őstag
Amíg a programozóknak mennyiséget kell produkálni (pl COD megjelenés minden évben), addig nem lesz idejük rendes munkát végezni.
Rákényszerítik a szoftvercégeket a dömpingre, ez a legnagyobb probléma. Azok meg spórolnak az embereken, szóval hatványozódik a dolog.
-
Dave™
nagyúr
Ez a csávó is elég élethűre sikeredett, szerintem nem kell hozzá 3 év sem
Amúgy ezt már hallottuk párszor, és valahogy még mindig nem nehéz megkülönböztetni a valóságot az azt utánozni próbáló effekthalmaztól.
-
Jack@l
veterán
Ez nem fotorealisztikus, sima dx11. De hogy némileg on is legyek, a cikk amd bullshit, ray vagy path tracing nélkül soha nem lesz olyan szép egy grafika hogy arra azt mondanád okés.
Ellenben a Brigade engine-t épp integrálják bele az UE4-be... (kár hogy még csak cuda-t támogat, de azzal nagyon jól megy) -
7time
senior tag
De ott nem a hardver a hibás hanem az hogy egy 4-5 éves motort próbálnak egy vadi új hardverre ráerőszakolni mert így könnyebb, szóval azt akartam mondani hogy hiába a modern vas ha senki nem ír rá szoftvert, sokkal komolyabb játékok is probléma mentesen futnak az új konzolon.
-
Findzs
addikt
a legújabb ut enginnel egy francia srác elég baba fotó realisztikus demókat csinált már és elvileg elfutnának egy középkategóriás gépen is
-
Picturemaker
őstag
Nem teljesen témába vág, de az AMD megint túl nagyot akar. Mindig előremutató dolgokba vágják a "processzorukat", a jelenben meg a nagy semmi "van". Talán most kellene összehozni egy minden tekintetben versenyképes procit, talán most kellene a "hú de jó" GCN-hez normális drivert írni azután lehet a nagy jövőképpel foglalkozni. (Nem vagyok az ellentábor szószólója,AMD VGA-t és procit is használok.)
-
Raymond
titán
LOL
-
ilyen_85
senior tag
bevallom nem olvastam el, de minden évben kapunk egy ilyen ígéretet, így csak annyi fogalmazódott meg bennem, hogy "ja persze..."
-
arn
félisten
A raytrace 20 eve is ugyanigy a jovo igerete volt
-
Fiery
veterán
Szerintem hulyeseg, az igazan fotorealisztikus megjeleniteshez ray-tracing-re lenne szukseg, az pedig full-scene full-HD modban nem mukodik, mert nincs hozza eleg eros hardver, es nem is lesz az elkovetkezo par evben sajnos. A mostani grafikai paradigmak rendszeren belul maradva legfeljebb konvergalni fogunk a fotorealisztikus latvanyhoz, de elerni sosem. Vagy letezik olyan fotorealisztikus demo, mondjuk a full-HD-nal joval gyengebb felbontasban, ami ugyanazt az elethu latvanyvilagot tudja adni, mint a ray-tracing? Mert ha most meg tudja csinalni 640x480-ban azt, ami a cel par ev mulva full-HD-ban, akkor oke, addigra gyorsulnak majd a hardverek annyit, de en me'g ilyennel nem talalkoztam.
-
7time
senior tag
Az mindenképp látszik, hogy a probléma szoftveres jellegű, hiszen a modern GPU-architektúrák fel vannak készítve az újabb és jobb programozási modellekre, amiből természetesen lényeges előnyt kovácsolhatnak az aktuális hardverek is.
Az Assassin's Creed Unity -t is sikerült konzolon CPU limitessé tenni, hát ennyit a magas szintű programozásról.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion Go S 32GB/1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Apple iPhone 15 /Gyárifüggetlen / 128GB / 12Hó Garancia / 90% akku
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
- Bezámítás! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest