Új hozzászólás Aktív témák
-
Hieronymus
veterán
Ugye a jármű vezetőjének ezen helyzetekre fel kell készülnie és vizsgázni is kell belőle?
A valóság az, hogy egy kereket sem tud lecserélni biztonsággal a vezetők többsége, nemhogy egy műszaki hiba esetében értelmesen beavatkozni.
A probléma racionális megközelítése egyszerű. Az automatizált közlekedő rendszerek kevesebbet "hibáznak". Ez csökkenti az anyagi kárt és az elszenvedett sérülések mennyiségét és erősségét.
A fizikai határokat és törvényeket az elektronikus rendszerek sem tudják átlépni. Viszont sokkal gyorsabban reagálnak mint az ember. Ezzel az ütközés következményeit csökkentik, az emberi reakcióhoz képest.
A vasúti irányítórendszerek automatizálása jelentősen csökkentette a balesetek számát. A bajor baleset oka az volt, hogy a felelős dolgozó felülbírálta az automatikát és tovább engedte a szerelvényt.
Majd ezt a hibát, további hibákkal akarta kompenzálni. -
válasz
Hieronymus #14 üzenetére
Nem viccelek. Szerintem te sem gondolod komolyan az ellenkezojet. Amugy sem ertem miert menne vezeto nelkul a jarmu barhova is. Az autonak az a rendeltetese, hogy emberek menjenek vele A-bol B-be.
-
Hieronymus
veterán
"Olyan sosem lesz, hogy nem ul benne vezeto."
Ugye most viccelsz?
Már a mai autók esetében is egyre többször segíti vagy bírálja felül a jármű vezetőjét a jármű informatikai rendszere.
ABS, ASR. ESP, LDWS / LGS, városi ráfutásos baleset megelőző rendszer, automatikus parkoló rendszer, ...A nagyvárosokból fogják legelőször kitiltani a hagyományos járműveket.
A járművek szennyezőanyag kibocsájtásának nagyjából felét nem a motor bocsátja ki.
A gumik, fékbetétek kopása jelentős mértékű finomszemcsés szennyezést okoz. A teljesen automatikus rendszerek csökkentik a a szennyezés mértékét. Nem nyomják a kelleténél jobban a gázt és a féket. -
Stanlee
őstag
válasz
Hieronymus #10 üzenetére
Ertem. ahhoz kepest, hogy mindjuk az uber a Ford-ra mekkora bazinagy felepitmenyt keszitett, ezek itt a BMW-nel akkor nagyon miniaturizaltak a dolgokat.
-
válasz
Hieronymus #6 üzenetére
Olyan sosem lesz, hogy nem ul benne vezeto. En maximum azokat tamogatom, amik a vezeto elalvasa eseten figyelmeztetnek, illetve a hibajat megprobaljak korrigalni.
-
kovy79
őstag
válasz
Hieronymus #10 üzenetére
Már ahol.
Az Audi felé, a beszállítók tesztelnek vezetéstámogató rendszereket is külső szenzorokkal, nem csak autonóm rendszereket. Ha csak ideiglenesen/gyorsan kell valamit kipróbálni, nem csinálnak hozzá egy pl. lökhárítót/új szélvédőt. -
kovy79
őstag
válasz
Hieronymus #4 üzenetére
Ez milyen/melyik cég?
-
Stanlee
őstag
Tavaly volt vmi hir, hogy Munchenbe beengedik az onvezeto autokat teszt jelleggel. Merget azert nem mernek ra venni, hogy jol emlekszem ra.
Amugy meg mibol gondolod, hogy ez itt egy onvezeto jargany? Szenzort raknak tobbet is a tesztpeldanyokra, amik nem onvezetoek.
-
Hieronymus
veterán
Értem én, hogy nem szeretnéd az önvezető járműveket.
Sajnos túl sok a figyelmetlen vagy spontán idióta az úton.Szerdán Blitzmarathon megrendeztek felénk. Minden mérőpontot PDF formájában le lehetett tölteni. Talán még újságban is megjelent.
A nyertes, országúton 188 km/h óra sebességgel rongyolt bele mérőeszköz látóterébe.
1200 Euró bírság, 3 hónap jogosítvány bevonás és két pont lett a jutalma. -
válasz
Hieronymus #4 üzenetére
Csak nem ezen a bolygon.
-
Hieronymus
veterán
Bejelentve soha sem volt leállás. Viszont a fejlesztők egy része távozott a cégtől.
Utoljára egy évvel ezelőtt láttam érzékelőkkel felszerelt autót közúton tesztelni.
Mivel kicsi vállalkozás és időnként mellé is nyúlnak a dolgoknak, félő hogy lemaradnak az önvezető járművek fejlesztésében.
(#3) Lauda:
Nem fogják elfelejteni. Belátható időn belül az emberi vezetésű járművek kikerülnek a közlekedésből. -
Ezt az onvezeto auto otletet nem bannam ha elfelejtenek orokre. Meg az onvezeto metrot is.
-
kovy79
őstag
Én itt Ingolstadt környékén már rezisztens vagyok az ilyen látványra, ezek mindig készülnek valamire.
Az önvezető technika fejlesztése szerintem sem állt le. Miért állt volna? -
aero.
veterán
Mikor állt le az önvezető autók fejlesztése/tesztelése? Az álca alatt amúgy a köv. generációs X5 van.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3084, 95% Akkumulátor
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest