Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
phanzetomox #91 üzenetére
Nem kérdezel hülyeséget.
Viszont nem, annyira nem egyszerű. Max file-t nem tudsz maya-ban megnyitni.
Maxban exportálni kell a secene-t OBJ-be, vagy FBX-be, és maya-ba beimportálni. Viszont így is nagy valószínűséggel gondok lesznek. Jobb esetben csak a smoothing groupokat dobja le, rosszabb esetben a texturákat is ledobálja...
Ha nem muszáj, ne váltogass, jobban jársz. -
Lenry
félisten
válasz
phanzetomox #91 üzenetére
némi konvertálgatás után igen, de kérdezd meg a 3ds max topikban, ott nálam okosabbak vannak
(#93) icecave: ugyanabban a másodpercben
-
phanzetomox
őstag
lehet nagy hülyeséget kérdezek
az lenne a kérdésem hogy a 3ds max kompatibilis a mayával ? tehát egy 3ds max-ban elkészített teret megtudok nyitni mayával ?
-
Lenry
félisten
válasz
phanzetomox #89 üzenetére
hát anélkül leginkább sehogy sem
-
Lenry
félisten
válasz
phanzetomox #87 üzenetére
-
phanzetomox
őstag
ha valaki esetleg tud olyan helyet ahol jó tanító videók vannak az linkelje be ide, vagy írja meg nekem pü-ben. Ezer köszönet
-
Andrew_31
Modder
[link]
Meg ezet is. -
Andrew_31
Modder
[Ferrari]
Ezt meg én csináltam Solidworksel. -
-
Peter93
csendes tag
Nos, jó cikk!
Én is modellezak, Ac3D-vel, ami nem annyira profi mint a tiéd, mivel mint látom Maya-val dolgozol, ami egy nagyon profi modellező program! Ha esetleg valakit érdekel, én is modellezek!
Itt egy kb 5%-os kisgép! (3701 polygon)
[link]
Aztán itt egy 11 000 polygonos konténeres, csak egy ifa kellene alá
[link]
[link]
Majd egy szép kis talajlazító, 11 000 polygon
[link]
És végül egy 46 000 poly-s vetőgép
[link]
Akit érdekel vagy valami munkát adna az szóljon -
]Phobos[
senior tag
B' meg!
El nem tudod képzelni, meddig kerestem egy ilyen tutorial-t a neten, modellezés/stb. van annyi, mint a szemét, nem piskóta cuccokat dobtam így össze, de textúrázásról szinte csak fizetős van, van diszkréten kihagynak néhány kattintást belőle.
Nagyon köszi, ezzel új lendületet adtál, remélem még lesz hasonló írás tőled Max-ról, esetleg adott témában kicsit részletesebben!Köszi és maxi
-
Grat az íráshoz... jó lenne egy ilyesmi, egy ingyenes variációhoz is (ne mindenki warezolgassa már le a programokat, mert kétlem, hogy sokan megvennék, és csak páran próbálkoznának trial verziókkal, ami idővel le is jár)...
Egy ilyen kombináció lehetne mondjuk a (de sok más kombináció is lehetséges):
Gimp -- Blender -
Lenry
félisten
A javaslatokat pedig azért tettem (lehetett volna még párat), mert oktató jellegű a cikk, az alapoktól indul, és ilyenkor nagyon fontos, hogy ne rosszul szokd meg a dolgokat.
én személy szerint mindenki topikbéli javaslatainak örültem, mert úgy láttam, hogy nálam bőven szakértőbbek próbálnak nekem tanácsokat adni, úgyhogy érdemes őket megfogadni
-
Lipton
őstag
Csak arra a felvetésre válaszoltam, hogy játékfejlesztésben dolgozik e. A cikk alapján nem tartom valószínűnek, mert oda több tudás kell, főleg manapság, amikor a fejlesztőcégek is bajban vannak, és sorban rugdossák ki az embereket.
A javaslatokat pedig azért tettem (lehetett volna még párat), mert oktató jellegű a cikk, az alapoktól indul, és ilyenkor nagyon fontos, hogy ne rosszul szokd meg a dolgokat.
Gondolom az a telefon egy jelentéktelen, funkció nélküli objektum az említett játékban, de ami kicsit is fontosabb, azt rendesen ki kell dolgozni (viszonylag részletes modell, diffuse textúra, specular textúra, normal map).
Pl az [oldalamon] a Stormregion dirben van pár low poly objektum. A jelentősebb objecteket legalább ilyen szinten ki kell dolgozni. -
Hát igazán nagyszerü bemutató,Hiánypotló írás csak gratulálni tudok érte.
Esetleg lehetne folytatása is?Kicsit bonyolultabb dolgokkal -
kovsol
titán
válasz
Feruendios #56 üzenetére
én is, pl. CATIA -ban csináltam a szakdolgozatomat és kb. mindent abban terveztem amit eddig csináltam és most már ott tartok, hogy alkatrészekben gondolkozom a tervezésnél
, de érdekelnek a nem gépészeti tervező rendszerek is, meg mostanában sok a szabad időm, szóval lehet neki állok a témának
cikk tetszik amúgy
-
kelekyle
őstag
Ja és még egy ami eszembe jutott
Edit UVWs ablakban jobb a texturákat behelyezni tehát kész vagyunk a PSD-vel azután jobb felsősarokban CheckerPattern helyére katt és a legördülő sávból pick texture; kiválasztjuk a PSDnket és utána látjuk a modellünk 2ds hálóján a textúrákat amit még tudunk modósítani illesztgetni. Amúgy érdemes úgy csinálni, hogy a PS-t nem zárod be mert mentesz egyet PS-ben és utána renderelsz egyet 3Dsmaxban akkor a max újra olvassa a PSDből tehát a javított dolgokat mutatja neked
-
kelekyle
őstag
Grat az íráshoz. De én egy kicsit az UVW-t egyszerűbben csinálnám. Úgye Unwrap UVW-> Face majd CTRL+A azután mapping/flatten-mapping így is kiterített lesz és teljesen ugyanaz amit te csináltál fél óráig
Hogyha csinál fölösleges elemeket (sarkoknál pici kis fecniket) akkor töröljük azokat a szegmenseket és végül tool / render UVW és ott beállítod, hogy 1024x1024 és Solid mode
Én csak ennyivel egészíteném ki. Remélem hasznosítani fogot ezt a kis építő kritikát.
-
válasz
montressor #58 üzenetére
Látom átjött a cikk mondanivalója
-
Lenry
félisten
válasz
montressor #58 üzenetére
mert jól hangzik, és mert nem vagyok író
-
montressor
aktív tag
2. mondat: ha biztos vagy benne, minek kerdezed?
-
tobal
tag
Az én készülő játékomhoz majd a Blenderbe akarom beleásni magam, mert csak nyílt forráskódú eszközökkel akarom fejleszteni. Eddig inkább csak 3D-s grafika programozással foglalkoztam, modellezéssel csak keveset.
-
Feruendios
tag
Érdekes mikor leültem először 3d-s Cad program elé egyből jött magától mit kell nyomni, ha akarok egy Hengert vagy egy Téglatestet, viszont ezeket sosem értetem, pedig próbálkoztam velük régebben sokat.
Jó írás grat, az a Troli busz pedig zsíros.
-
JoeYi
őstag
Displacement Mapping tényleg mehetne rá billentyűzetnek
-
Elmör
őstag
Hogy miről írhatnál?
Hát pl hogyan csinálod meg majd a Crysis 7-et.
Ha a konzolos térhódítás így halad tovább, akkor lassan tényleg meg kell tanulnunk magunknak gyártani játékokat. Látom ahogy a jövőben összeül 10-15 fiatal PC-s tehetség és elkezdik csinálni a játékot amit az egyikük kitalált, a másik modellezi, a harmadik programozza, a negyedik optimalizálja stb.
Én a tesztelést szívesen vállalom vagy a forgatókönyvet. -
johniee
senior tag
Wááó!
Most kezdtem 3DsMax-ozni, úgyhogy ez is jól jön gyakorlásnak -
Titan44
tag
Just
-
Apollyon
Korrektor
Ez csúcs, ha gondolod jöhet még ilyen, tőled is lehet tanulni
Én mondjuk még a tutorialoknál vagyok, meg a 3D világa könyvnél, 9-es (nem 2009-es!) maxhoz, azt használom amúgy is.
A buszt amúgy mennyi idő alatt ütötted össze?
-
-
motorhead
aktív tag
Jó ideje "ismerkedem" a 3DSMAX-al, éppen ezért nagyon jó volt olvasni a cikkedet. Bőven lehetne még folytatni, főleg ha belegondolok, hogy egy 3DSMAX könyv akkora mint egy enciklopédia. De sokkal jobbak az ilyen tutorial-ok, hamarább megmarad az emberben.Maga a bumpmapping már nem lett volna túl sok szerintem ha még beleírod,de így legalább lehet rögtön azzal folytatni. Hajrá!
-
l@czko
aktív tag
Gratula a cikkhez!
Apró megjegyzés, ami nem lényeges, de észrevehető: A noti a valóságban bal oldalon hordja a csatlakozókat és jobb oldalon az optikai meghajtót.
Ha számít a valóság.......
-
ügyes, király.. tetszik..
-
janos666
nagyúr
Ezt a snap-elést én is javasolni akartam. Furcsálltam is, mert nekem kb. csak ezt tanították meg AutoCAD-ben (ezzel kezdték, és sokkal tovább nem is jutottak, de elég alap dolog vektorterekben
).
Illetve még a másolgatás, és tükrözgetés. Azt hittem a billentyűzetnél erre utalsz az elején, hogy nem kell végigrajzolni minden billentyűt, hanem becopyzni ugyan azt 100x, aztán itt-ott alakítgatsz még rajta...Amúgy jó kis cikk (bár csak átfutottam, mert én meredeken mást csinálok modellezés címen, mikor pl. vasúti pályát "tervezek" 3D-ben -> ilyen cikk érdekelne esetleg valakit?
).
-
Lipton
őstag
A vertexeket a pontosság miatt ne scale-el állítsd be, hanem igazítsd (snappeld) az alaprácsra, akkor teljesen pontos lesz. Ez elég fontos, mert ha összetettebb dolgokat kell modellezni, akkor nagyon fontos a pontosság.
Ha túl nagy az alaprács, akkor állítsd át, hogy centis vagy milliméteres osztása legyen.
A sarkokat pedig inkább a chamfer-el törd le, az is sokkal pontosabb, paraméterezhető, és direkt erre való.
A képernyő pivot pontjának a megadásánál is snappelni kell, csak a snappelést vertexre kell állítani. Így nem kell zoomolni, zoomolni és zoomolni (ami még így is pontatlan lesz), csak egyszerűen odarakod, és halálpontosan ott lesz a pivot ahol kell. -
WonderCSabo
félisten
Érdekes cikk, egy kezdőt jól elindíthat a rögös úton!
-
HDDave
csendes tag
Ez most pont kapóra jött, köszönöm!
Maya használó vagyok de most kezdtem bele nem rég a dsMax elsajátitásába. Nem egyszerű.Ha bárkit érdekel van egy ötletünk egy kedves barátommal egy sci-fi animációs filmre, de ketten sehova nem fogunk jutni. Nagyon sok dolgot megterveztünk, már "csak" modellezni, texturázni, shaderelni és animálni kéne. Minden segítség bármilyen szinten szívesen fogadott. Ha van érdeklődés felrakom a scriptet.
Köszönet a cikkért újra!
-
Régebben én is csináltam tutorialokat, azt hiszem, 1-2 oldalon még fent is vannak.
Tanács a kezdőknek: ne adjátok fel, pár éve én majdnem feladtam, mert nagyon nem ment, aztán végül nem tettem, és most szeretem a munkámat. A nagyokhoz (gondolok itt 1-2 általam nagyon tisztelt kollégámra) képest én is "p*csafüst" vagyok még, szóval van mit tanulnom, de messze nem olyan nehéz bármit is megtanulni egy haladó szintről, mint a kezdeti lépéseket elsajátítani.
-
daninet
veterán
Én is kb. hasonló szinten járok -ahogy felmértem- veled, annó az üveg tárgyak modellezéséért voltam megőrülve. Klasszikus példa az üveg sakktábla, amolyan orvosi ló a modellezésben. Aki végigcsinálja az biztosan kezeli utána a modelleket. Lehet érdemes lenne bemutatnod ha kedved van hozzá. Kicsit a mappingokat bemutatni, pl. bumpmapping nagyon állat egy rozsdás felülettel. Ésatöbbi. Sajnos amiket csináltam mind elvesztek, feltöltöttem őket annó egy oldalra, ott pedig a szerver ment tönkre, ugyhogy most nem tudok mutatni példát.
Respekt a cikkért, szívesen látnék még MAX-os tutorialokat logouton. -
pincehely
addikt
Respect!!!!
-
rizso
addikt
Grat a cikkhez!
Én is kedvet kaptam egy kis "babramunkához"Talán még a fotóretusálás megy valamennyire, de ez a modellezés kicsit komolyabb feladat lesz
-
Lenry
félisten
az eredeti terv szerint még a billentyűzet bump mapjét megcsináltuk volna, de még én is csak tanulom, és nem lett olyan jó, mint szerettem volna, úgyhogy végül nem került bele. de a későbbikre jó ötlet
embert modellezni viszont nem tudok
esetleg ilyen baltával faragottat, mint amilyen a régi GTA-kban volt -
BloodyEddie
őstag
Kiváló cikk
-
Lenry
félisten
válasz
Mr.Csizmás #1 üzenetére
nono. ez egy Škoda 22Tr (annak is az AC verziója, tolócsuklóssá alakítva, 25Tr motorral)
a 21Tr szólótöbbieknek: nagyon köszönöm.
meg a kiemelést is.
meg a sok lekérést: már több, mint 5000folytatás... hát nem tudom, hogy miről írhatnék még
-
huszar90
aktív tag
javaslat: kérlek folytasd mester!
-
JanR
addikt
Igenyes, osszeszedett iras! Koszi, most legalabb egy kis belatasom kerult ilyen korokbe is
-
iSonic
addikt
HUU ez nagyon jó lett NAGY GRATULA
-
OTIS_
tag
Nagyon hasznos volt.
Köszi és várom a folytatást! -
Jó írás grat! Lehet majd folytatás, kicsit nagyobb szintre lépve.
A troli téma: egy ilyen modellre kb. 20 ezer polygont kapunk maximum, a többi részletet normal mappal kell megoldani (és ehhez jönnek a diffuse, specular mapok). -
nagyon jó írás
köszönöm -
Jhonny06
veterán
Remek írás, köszi! És bízom benne, hogy összejön az a munka!
-
Djuree
félisten
"GPU legyen a nyákján, aki ezzel megbirkózik."
király busz
-
Elmör
őstag
válasz
The Bachelor #8 üzenetére
Így tényleg egyszerűnek néz ki, de gondoljunk bele, hogy ott van egy játékban a sok-sok modell és mindegyiket meg kell szerkeszteni, kicsit másabbra is ha lehet, mert ma már követelmény szinte, hogy legyenek különféle helyszínek, tárgyak, fegyverek, emberek, stb. ezért azt gondolom, hogy pepecselős, időigényes munka a modellezőjé. Respect nekik, meg Lenrynek is a cikkért!
-
Galdemorph
csendes tag
Mayat is érdemes kipróbálni. Én speciel azt jobban szeretem...Textúrázni meg Zbrush-t .Mondjuk a jó modellezés ennél lényegesen idő és tudásigényesebb, de vhol el kell kezdeni és ez erre pont jó. Már rengeteg irodalom és videó tutorial van a neten és könyvesboltokban. Pár link ha vkit érdekel:
Max:
http://www.alexandra.hu/scripts/cgi/webshop.cgi/SearchBook
http://www.doksi.hu/get.php?lid=758Maya:
http://kiado.perfact.hu/maya.php
És egy nagyon hasznos tutorial video kollekció (csak legyen időd végigmenni rajta, de nagyon tanulságos). (Senkit nem akarok semmirre sem csábítani de ezen termékeket ha jó helyen keresed
, elérheted. Autodidakta otatásod így egy fillérbe se kerül, mégis a legmagasabb színvonalat kapod...
)
http://www.digitaltutors.com/09/training.php
-
JanFe
aktív tag
Jo cikk.
-
proof88
addikt
Na ez jó cikknek ígérkezik, majd elolvasom este, és majd jól belekötök.
-
Savaria_01
tag
Grat, jó írás
-
The Bachelor
tag
Igazán érdekes cikk. Nem gondoltam volna, hogy ilyen (viszonylag) egyszerű a modellezés. Felkeltetted az érdeklődésem, ha sok időm lesz lehet elkezdek majd modellezgetni
-
ThaBoss
senior tag
Nagyon szuper, remélem kapunk majd folytatást!
-
Ez most jól jött, nyáron szeretnék belevágni egy nagyobb prodzsektbe.
-
Lipton
őstag
válasz
Killerking #3 üzenetére
Ahhoz azért kicsit több kell. A leírásból látszik, hogy nem profi, inkább amatőr lehet.
-
szablya
aktív tag
Nagyon jó!
Még a héten ki fogom próbálni
-
Killerking
csendes tag
Viszont ügyes vagy. Dolgozol valakinek fejlesztésbe (játékfejlesztésbe)?
-
Killerking
csendes tag
Nem rossz cikk, bár a notebook modell egyszerű és én kicsit részletesebbre csináltam volna (billentyű stb) mert igy feltextúrázva kissé régi modelnek hat
-
Mr.Csizmás
titán
Škoda Tr.21 4eva
amúgy régen '98-99 körül próbálkoztam modellezéssel, de addig jutottam, hogy csináltam egy fürdőkádat, íves vonalból húzva, és piszkadrótlábai sikeredtek
Új hozzászólás Aktív témák
- A/C klima, with all pipes and remote
- iPhone 16 PRO 256GB fekete titán gyönyörű ISTYLE számla! Akku:99%! November 14-ig Apple garancia!
- Újszerű Lenovo Thinkpad T16 gen2 (13.gen Core I7 32Gb DDR5 1 Tb SSD) MAGYAR laptop 2 év garancia!!
- Gamer PC - i5 12400f, RTX 3080 és 32gb RAM + GARANCIA
- Apple AirPods Max (2024) 2027.01.27. Apple jótállás iSTYLE jótállás
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Vadiúj számlás VGA kártyák! Már kamatmentes rèszletre is! Kèszleten lèvő termèkek
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3540
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3435
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3133, 95% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest