Új hozzászólás Aktív témák
-
axlfsi
veterán
-
Eastman
addikt
Jó cikk.
Trabiztam én is évekig. Kalandokkal teli élményeket és mosolygós emlékeket ad. Oli bácsi biztosította a szakmai supportot. Nem hagyott ott a Trabi sehol.
-
mmdms
addikt
válasz
JetiRulez #81 üzenetére
Ezen sajnos nem csak megereszkedett az ajtó, nővérem négyszer forgatta át a tetején mire megállt. Háliste' egy kis csuklófájással megúszta, a trabin ajtócsere, A oszlop csere, lámpacsere, meg futómű igazítgatást kellett csinálni.
Kár érte, 44 000 km volt csak benne, friss műszaki, alvázvédelem, uj gumik, új akksi, motor rendbe rakva. És előtte 2-3 héttel vette. A magas padkákra, hullámos dobálós úton nagyon kell figyelni vele.
Azóta egyszerűen az alapjárat nem létező fogalom, illetve ha nem gyorsít a kasznin a motor, csak sebességet akarok tartani, rángat, egyszer kétszer ki is hagy a gyújtás. Prémium üzemanyaggal ez megszüntethető.
De városba oltári nagy feeling, mikor a lámpánál ez a kis vacak hagy ott mindenkit nyikorgó kerékkel. -
JetiRulez
őstag
-
JetiRulez
őstag
Hidd el, nem rosszak az Alfák! A motoros incidenst leszámítva (ami ugye önhibából történt), 30 000 km futás alatt semmilyen hiba nem ütött még ki. Simán vállalható lenne most, vagy akármikor egy ugyanilyen kiruccanás vele. Hova tovább, immár nekem is lett egy Alfa 146-osom, fater 156-osa mellé. Az OK, hogy egy 17 éves autónál előjöhetnek spontán meghibásodások, de nagyon elégedett vagyok vele, kifejezetten szeretem, szerethető autó. A Trabi meg most pihen a garázsban.
-
mmdms
addikt
Hát igen, minden autószerelő ismerősöm azt mondta, ha kalandot akarok magamnak, akkor vegyek csak alfát. Látom ti megtettétek.
Lehet nem volt egy jó döntés, de másképp lemaradtunk volna egy nagyon jó irományról. Jó volt olvasni, köszi!Az első horvát nyaralásunk alkalmával szelepszár szimeringes ezeröcsivel indultunk el, valahol 27 liter környékére jött ki az átlagfogyi mire hazaértünk.
A hatalmas negatívum, amivel csak ott szembesültünk, hogy minden apartmanba ahol bementünk érdeklődni van-e szállás, ránéztek a kocsira és egyből mondták hogy nincs. Mindezt a 6 férőhelyes parkolóba, ahol egyedül álltunk..Szóval ha valami retró géppel indul el az ember, szállást ajánlatos előtte lefoglalni. -
JetiRulez
őstag
Igazából már kiderítettük, hogy emberi mulasztás okán hibásodott meg a Mafla motorja.
-
Fryskitt
addikt
Jó kis írás.. mondjuk ott hátul beszorulva vsz halálfélelmem lett volna. De hogy a kis Trabi lenyomta megbízhatóságban az Alfát.............
-
sziku69
őstag
Szia.
Nagyon jó az írás. Trabival nekivágni, azért nem semmi. Ez még jobban emeli az utazás élményét!
Mi tavaly ugrottunk át Szlovéniából az utolsó nap Krk szigetére. Mondhatom, hogy ez lett a nyaralásunk talán legemlékezetesebb napja. A sziget gyönyörű. Njivicében a tengerpart szintén nagyon tetszett.
Mi viszont gyerekberát tengerpartot kerestünk. Ezért tovább vettük az irányt délkelet felé, Baska városába. Azt hiszem sosem felejtem el azt a gyönyörű látványt, ami ott fogadott minket. A tengerpart valóban apró kavicsos. Picit beljebb már homokos. A kisfiam nagyon élvezte a hatalmas hullámokat.
Délután megebédeltünk. Este sétáltunk a tengerparti bazárban, ettünk egy finom fagyit, hallgattuk a tengerparti élő zenét. Felejthetetlen élmény volt! Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Este fél 10 körül indultunk haza. Hajnali fél 4 körül gurultam be az udvarba. Igaz nem Trabival. -
zozoka79
tag
go trabi go feeling.
aki nem látta a filmet,nézze meg. amúgy:ez aztán a merészség
-
Móci
addikt
Nem semmi út volt, le a kalappal a Trabi előtt! Anno unokatestvéreméknek volt egy fehér 601-es gépe, ha jól emlékszem egyszer hatan utaztunk benne, plusz jó pár kád, doboz, mindenféle, ami cocavágáshoz kellett...
Két éve Senj-ben voltunk, nekem tetszett, igaz a második napon mi is megkaptuk a szelet, s a vihart hazafelé. Előző nap meg odasültem a tengerparti kövekre...
-
hallador
addikt
Köszönöm a cikket otthon nekünk is van egy trabink, nagyon szeretem.
-
JetiRulez
őstag
Archer: Ja, hogy négyen és plusz bicaj? Akkor nem szóltam.
DEJVID: Nem rossz amúgy az Alfa. 20000 km alatt semmi baja nem volt (leszámítva a szorítást, de már készül a tökéletesített motor).
Povi_: Hát igen! A dobfék nem éppen a leghatásosabb fajta.
-
Povi_
csendes tag
Én is bejártam Trabanttal fél Európán, a képen éppen valahol Lengyelországban vagyunk, 2007 novemberében.
A legmesszebb, ahová eljutottunk, a Garda-tó volt (Olaszország), a legmagasabb pedig a Dolomitokban, 2000 m felett. Fölfelé nem is volt gond (kettesben föl ment akárhova), hanem inkább lefelé nem bírták a fékek, mert ugyebár motorféknél (ami nem túl sok egyébként se), csak pörög a motor, de kenést nem kap, szóval üresben kellett lefelé menni, nehogy besüljön a motor. -
Francia91
veterán
Ja, az MZ ETZ-t is szidjak, pedig csak erteni kell hozza, es a vilagbol is kivisz
Nekem egy 250-es ETZ-m van, de meg se kottyan neki Nemetorszag oda-vissza (elektromos gyujtas, Bing84 karbi), mert rendszeresen karbantartom, gondozom, ezaltal nincsenek bajai. Aki meg nem ert hozza, szidja, kozben o a hulye. Jok ezek a regi 2T-k, a vilagbol is kivisznek
-
sqpp
őstag
Hát ez vicces is meg nem is
Nekem tetszett, szépen megírtad. Azért szerintem biztosan volt feelingje nyomatni trabanttal.
Én is vennék, csak én inkább motorra költöm majd a pénzem. Trabant max szórakozásnak.
De ahogy látom utazásra sem rossz
Mindenesetre remélem jól éreztétek magatokat.A trabant is végre repesztett egy jót
-
DEJVID
őstag
Nekünk is 156-osunk van
-
Archer
őstag
Többen itt hüledeznek, hogy hűű Trabanttal ekkora utat. Régen is ezekkel mászkáltak az emberek, kölyök koromban bejártuk (igaz az 4T volt) vele egész Magyarországot, a környező országokat, Frankfurtban is voltunk (máig sem értem, hogy egy rakás ruha, bőröndök, egy bicikli, gyorsvágó, körfűrész, fúró (akkor ilyesmi gépeket még nem nagyon lehetett itt kapni normális minőségben), 4 ember meg a jó ég tudja még mi hogyan fért bele abba a kasztniba, de hazaértünk
-
JetiRulez
őstag
mohabá 007, Kalandor: Vigyázzatok a kis kocsikra! Van olyan, hogy komoly terepeket mászok meg vele. Olyan utakra bemerészkedek, ahova az Alfával álmomban sem mernék. Utoljára a kockaAudi volt ilyen kocsink.
Valóban, ki kell kormolni időnként. A tengerpartra leérve a városban valóban érezhető volt, hogy milyen bikás lett. Ugrott azonnal, ha odaléptem neki.
Nekem lassacskán esedékes lesz egy komplett motorfelújítás. Azért már csörög rendesen. Közel járhat a 100000 km-hez az aktuális motor, nem tudom megmondani pontosan. Ez már csereérték szokott lenni.
-
Earl_Muttley
őstag
válasz
mohabá 007 #57 üzenetére
A régi autókban én ezt szeretem. Semmi elektronika, semmi szoftver!
-
mohabá 007
aktív tag
Pontosabban, a hátsó kipufogó dobot.Sok városi használat mellett olajsár csapódik (nem ég el) le.Ez meg is látszik a cső végén.Hosszú úton, ahol lehet menni 90-100-al aggyadneki!
Hát az olyan mint egy füstbomba
Aki szembe jön is lelassít,mert nem lát semmit.Kb:15km után kiég,füst megszünik,érezhetően fürgébb lesz.A motort kb.20-25-e km ként szétkapom,megnézem,hogy rendben van e.Dugókon,hengerfejben,kipuff leömlőben lévő estleges koromlerakódástól megpucolom,(nekem nem nagyon van,mert a dugótetőt, hengerfej égésterét, kiömlő részeket felpolíroztam,így a mocsok nem nagyon tud mibe megkapaszkodni)
Főtengely,hengerek,dugók,csapágyak,dug.gyűrűk,vezérlőtárcsák leellenőrizve,motor összerak.
A trabi vezérlő elektronikája,pedig a kormány,és a vezetőoldali ülés között van elhelyezve. -
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz
mohabá 007 #55 üzenetére
Anyámnak is Trabantja van, 89-ben vette, az utolsó nem négyütemű szállítmányból van. MM-53-53 volt a rendszáma (ez 53-52 egyik ajtaja rosszul csukódott, ezért ezt hozták el), szóval 25 éves, és 46.000 km van csak benne, meg van kímélve.
Eddig sose hagyta cserbe, pedig volt már a faluban árvíz, minden, elakadtak az autók, csak a Trabant pöfögött vígan át a sáron
Apám szerint a Trabant szervizelésére felére csökkenthető, ha legalább 100 km-enként legalább 5 km-et üveghang alatt mennek vele ("ki kell égetni a motort").
-
mohabá 007
aktív tag
Trabira pedig vigyázni ! Kis odafigyeléssel, és a rá jellemző, rendszeres karbantartásokkal / beállításokkal / apróbb felújításokkal hűséges használati eszköz marad hosszú ideig.
Ahogy mondod.Nekem is megvan már 29 éve.(Első tulaj)Napi használatban van télen,nyáron,városi használat.Télen fűtött garázsban pihen estétől reggelig.Műszaki állapota: OT-s lesz 2év múlva.
Ő az:
Nem szégyenlem,hogy nekem ilyenem is van.(Sokak szerint libakergető,fostalicska)
-
JetiRulez
őstag
Az elkövetkező mondjuk 1-2 évben belül fogom elkezdeni szépen restaurálni a kocsit saját kezűleg. Lehet a folyamat is el fog tartani hasonló ideig. De nagy valószínűséggel arról is fogok készíteni egy írást.
pszichiáter: Szép kis járműpark.
joshua7: Nálam is előfordult, hogy egyszer csak beesett a fékpedál és a főfékhenger benyomta az utastérbe az összes fékfolyadékot. Itt jött képbe hasonlóképpen a kézifék.
-
Jó írás
-
joshua7
veterán
Jó cikk, elő is hozott pár emléket. Nálunk egy Wartburg 353W üzemelt 1981-2003 között. A 80-as évek 2. felében szüleinkkel megjártuk vele a jugoszláv és bolgár tengerpartot. Voltunk vele a lengyeleknél is, ott 4 felnőtt, 2 gyerek kombinációban. :-) Azt is simán bírta, azt leszámítva, hogy visszafelé jövet a fék elment a Kárpátok lejtőin. :-) De édesapám megoldotta kézifékkel. :-)
-
jerry311
nagyúr
Amint megláttam az Alfa 156-ot...
Nos, én alapból a Trabantot választottam volna.
Mint ahogy mi is egy 1.2-es Clioval mentünk Szlovéniába, mert kb. faék egyszerűségű. Nyugalmunkat csak tovább erősítette, hogy feltűnően sok hasonló korú Cliot láttunk ott. De tányleg, mindenhol Clio. Volt hogy szembejött egy 10 autós kocsisor és 4 Clio volt benne. -
PistiSan
addikt
Nem semmi kaland, a cím miatt kezdtem bele, öröm volt olvasni az élménybeszámolót.
-
#09819904
törölt tag
Hátha megjön a kedv hozzá!
-
JetiRulez
őstag
Nem tudom, hogy említettem-e, de júliusban egyik haverom is lement a barátnőjével, csak 4T Trabival. Azért azt is megnézték.
Chiller: Hasonlókat soha nem tapasztaltunk, amikor kint jártunk. Érdekes.
rdt89: Ha okádja a füstöt, na akkor keletkezik lúdbőr. Simán illene ezekre a járgányokra egy Smoke&Charm matrica.
-
Chiller
őstag
válasz
#42431471 #42 üzenetére
Mi airbnb-n foglaltunk 3 éve szállást, és a házigizdák este 9fől megkövetelték a TELJES csendet, nem viccelek, még beszélgetni se lehetett, se tévézni (halkan!), se semmi. Fenyegetőztek, hogy ránk hívják a rendőröket, mert merészeltünk pókerezni (na ahhoz még beszéd se kell ugye igazán)....
Szóval szép-szép Horvátország, de a Görögök mégiscsak ezerszer korrektebbek, rendesebbek.
Egyszer azért megnéznék egy magyar-horvát nyugger vitát -
petipetya
nagyúr
Remek beszámoló, jót nevettem az elhagyott üzemanyag pálcán.
-
#42431471
törölt tag
"lesütött tekintet" : nekem múlt héten a szomszéd apartman tulaj nénije lelopta az ablaktörlőket, mert rosszul parkoltam (szerinte). Nem jött volna szólni inkább... Hja Hvar szigetén.
-
-PLevi-
senior tag
válasz
JetiRulez #38 üzenetére
Tavaly utazási irodás hercehurcával 8 óra alatt lent voltunk a tengerparton, 10 óra alatt már a szálláson (Ajkáról). Idén ez az utazási iroda kiiktatásával is csak bő 12 óra alatt sikerült, hála a csúcsforgalomnak.
Direkt korábban indultunk, mint tavaly, ahhoz képest idén több tapasztalat birtokában is később értünk le úgy, hogy tudtuk hova kell menni...
Az időjárásról annyit, hogy állandó 30-35 fok, két év illetve 16 nap alatt végig napsütés, mindössze tavaly első nap volt egy órás vihar, de azon kívül semmi.
A part menti városok ahol mi jártunk, mind gyönyörűek. Primosten, Rogoznica, Razanj, Trogir és Split. Igaz Split az kicsit más jellegű, de mégis csak egy nagyváros. -
Simi87
senior tag
Jó volt olvasni. Nálunk a 80-as évek elején kikoptak a családból a keleti csodák, csak pár IFA (mármint nagy IFA, nem vartyogó, meg trabicsek)maradt meg. A barátnőm nagyapja tavaly adta el az 1200-as zsigáját, csak párszor ültem benne, de nagyon tetszett.
Nálunk a 123-as Merci, 626-os Mazda, mitsubishi galant, porsche 924, bogár, malac Passat volt a 80-as évek vége, 90-es eleje.
Most csorgatom használtautó.hu-n a nyálam egy 123-as mercire, jövőre én azzal mennék nyaralni. -
JetiRulez
őstag
Köszi, hogy volt időtök végig olvasni és véleményezni. Hadd válaszoljak egy pár hozzászólásra!
oxox: Tud azért ez a kis motor fűteni rendesen. Országúton égeti a lábamat a forró levegő. Kerül még bele egy IFA fűtőmotor és városban is pólós idő lesz az utastérben.
rdt89: Ez 2T Warnyú volt? Mert az az igazi, annak van csak igazán feelingje. Jó kis bádoghang.
105kacsa: Gondolom néztetek nagyot, mi, hogy ki ez az elvetemült bagázs.
-PLevi-: Belső-Horvátország valóban nagyon szép hely, de mikor régen arra jártunk, kihagyva az autópályát, tartott vagy 1,5 napig lejutni a tengerre. Látom a térképen Razanj-t, ott voltunk 5 éve tőle pár km-re Seget Vranjica-ban. Akkor még a 30 éves Audi 90 kocka-traktorral. Szerettem azt a kocsit is, mert 5-6 liter gázolajjal kivitt a világból és soha nem hagyott ott sehol.
TaaT: Előre is felkerül a másik két pár Bömös felni, csak valamiképpen osztókört kellene módosítani, esetleg 1.1-esből vagy Polo-ból bemókolni tárcsaféket és felmenne.
Vesa: Érdekes, mert a régiek, felém jó véleménnyel voltak mindig is a Skodákról.
DuplaZso: Nekem annyira hátul nem volt kényelmetlen, mert viszonylag kis termetű vagyok és úgymond ki van párnázva a hátsó felem (egy kis túlsúly
). Egy biztos, 4 fővel még egyszer már nem vágnék neki, mert úgy az igazi, ha csattra hátra tolhatom a vezető ülést. Akkor tényleg kényelmes és mellettem pedig ülne a majdani párom (remélem lesz olyan
).
vadászcsiga: Nekem is a film jutott eszembe és még gondolkoztam is azon, hogy miként szőhetném bele a filmcímet a bejegyzés címébe. Aztán hagytam így.
sanchezsa: Lehet, hogy több évtizede még arra az autóra vártak nagyon sokat és azóta kiszolgálja őket.
-
Earl_Muttley
őstag
Ugye parszor lattam mar azt a Trabit. Nem gondoltam volna hogy ekkora tavra kepes meg!
Mindenesetre masodszor is elmeny volt olvasni! Nalunk anyai agon Wartburg volt 30 evig, apai Nagyfaterom meg Skodaval jart ki rengeteget melozni, a nemetekhez altalaban.
-
antikomcsi
veterán
válasz
vadászcsiga #35 üzenetére
Mint szerintem egyikünk sem, akiknek nem csak egy buli autó, hanem maga a napi élet volt anno.
Persze régen az utak sem ilyenek voltak, lehet nosztalgiázni, de akkoriban, mire Budapestről eljutottunk az ország keleti részébe a szovjet határhoz, az egy egész napos mentet volt. Reggel indultunk, délután érkeztünk 360Km ~ 8óra. Az ember szét ülte az ülepét, azért ne gondolja senki, hogy ugyan olyan komfortos volt ülni egy trabiban, vagy kispolskiban, mint egy mai közép kategóriás autóban.
Olyanok is voltak, amin ma már csak nevet az ember. DKW jól megrakva, négyen ültünk benne, én még csak kis gyerek voltam, tehát nem is a mai súlyommal kel számolni, de amikor hazafelé a szolnoki felüljáróhoz értünk nem sikerült leküzdeni a hatalmas tereptárgyat. Az első kísérletet még kettő követte, egyre messzebbről, nekifutásból. Persze ezek is hasonló eredménnyel zárultak, mint az előzőek. Maradtunk az indulási oldalon.
Ekkor jött a mentő ötlet. Megfordulni, és hátramenetben nekivágni a leküzdhetetlennek hitt felüljárónak.
Ez bevált, hatalmas tempót diktálva ami volt úgy 5Km is óránként, sikerült felkapaszkodni a csúcsra, de máig sem tudom, hogy ki félt jobban, én, vagy édesanyám, aki vezetett.
-
vadászcsiga
félisten
válasz
Sanchez638 #32 üzenetére
Nekem volt trabantom de nem kívánom vissza. Egy két szépen felújított darabot tényleg jó látni az országban de ennyi, legalábbis nekem.
-
Findzs
addikt
tetszett az írás és gratula a trabihoz
-
LordVader80
őstag
jó írás, tetszett
-
Sanchez638
addikt
válasz
vadászcsiga #31 üzenetére
De még ha nem is a határon túlra, de egy két helyet bejárni kellemes tud lenni, főleg hogy egyre kevesebb a trabant. Valamelyik nap egy idős pár láttam 601-el. Jó volt látni, hogy a kapcsolat is olyan öreg lehet mint az autó
-
vadászcsiga
félisten
válasz
Sanchez638 #30 üzenetére
Bizonyos kor felett már a kényelem ami számít. Autóban, utazásban, szallasban. De fiatalon kétségtelen hogy így van
-
Sanchez638
addikt
válasz
vadászcsiga #29 üzenetére
Nekem volt már egy két csodám, és sok minden túl éltek. Am szórakozásnak jó. Bár ezt csak az tudja akit érdekel az autózás. Mint most a bmw őrület is ilyen.
-
vadászcsiga
félisten
válasz
Sanchez638 #28 üzenetére
Én még ha fizetnének sem
-
Sanchez638
addikt
Öröm volt olvasni
, ha lehetőségem lenne én is bevállalnék egy utat egy trabival
-
vadászcsiga
félisten
A Go Trabi go című film ugrott be rögtön. Jó írás
-
wocsok17
tag
Mi bulgáriában voltunk vele a tengerparton 2x, bár az kombi volt + tetőcsomagtartó, én meg a csomagokon utaztam pár ezer km-t.
Egyik legszebb emlék! -
DuplaZso
aktív tag
Normális műszaki állapotú járművel miért ne lehetne nekivágni egy ekkora útnak ? Az, hogy az egy Trabi, a meghibásodások körét is erősen leszűkíti. Elég vinni magaddal egy fél készletnyi anyagot a gyújtás áramköréhez + 1-2 bizti meg az egyébként is kötelező égőkészlet. Szerszám is csak néhány kell. Én inkább tartok kockázatosnak egy nem _tökéletesen_ megbízható, bármiféle aktuális műszaki fícsörökkel megrakott járművet. Merthogy ha a műszerfalon kigyullad "a" piros lámpa, és/vagy az elekrtonikus/számítógépes vezérlés tiltja a motort, akkor biz bakkhatod. Jó drágán autómentő, körömrágás a szervízben, hogy sikerül-e és mennyiért ? Ilyenkor szokott egyébként besegíteni az asszony és a gyerekek a "mikor indulunk már ?", "meddig kell még várni ?", "éhesvagyok/pisilnikell/fájahajam/öcsémnemhagybékén", satöbbi együttérző félmondataikkal. A hab a tortán pedig amikor behisztizik a fáradt gyerek, az asszony pedig azzal vígasztal téged, hogy "Ugye megmondtam ? / Na, kinek volt igaza ?".
Egyéb iránt bitang kényelmetlen lehetett ekkora távot 4 normális méretű embernek megtenni akkora utastérben.
Remélem mindőtök elmondhatja a történtek fényében, hogy simán meglépné ugyanezt atortúrát mégegyszer. Akkor ugyanis tuti megérte.Trabira pedig vigyázni ! Kis odafigyeléssel, és a rá jellemző, rendszeres karbantartásokkal / beállításokkal / apróbb felújításokkal hűséges használati eszköz marad hosszú ideig. Az pedig, hogy ritkán bedobja a durcát valamiért, kit érdekel, ha egyszer könnyen ki lehet engesztelni ? Néha elég hozzá egy csavarhúzó és egy darabka polírvászon.
Kívánom, hogy minél hamarabb újra kiruccanhassatok, és köszönjük az írást !
-
Chiller
őstag
Nem semmi sztori, grat!
Mi kétszer voltunk horvátba kocsival, egy focussal és egy rover 200-al. Szép emlékek
-
KAMELOT
titán
Hát te sem vagy beteg! Trabival ? Hardcore!
-
Én kispolskival németekhez jártam, 1,5 hónap alatt 3x fordultam. (Celldömölk-Weihmörting oda-vissza 840km.) Kamionok ledudáltak az emelkedőn, akkor még volt határ, az osztrák-magyarnál meg a határőrök körberöhögtek, de szó szerint.
Mindez 1997-ben történt.
(Egyetlenegyszer volt műszaki problémám, de az is akkor, amikor odaértem másodszor, a megszakító besült.) -
Vesa
veterán
A bátorság előtt emelem kalapom, de ezzel együtt, engem a cikk olvasása közben elkapott egy olyan nyomasztó érzés, amit csak az érthet meg, aki már javában élt az átkosban. Amikor még a magyarok 1-2 Gorenjével a trabantok és wartburgok tetején grasszáltak az autópályákon. Siralmas volt, nem kellemes emlék, szánalmas volt nézni ezt akkoriban.
Nekem a Skoda nevű csoda jutott az akkori szarból, amivel még a Balatonig is erőteljes kihívás volt az út. Nem élveztem azt a korszakot, ezért az írás ilyen értelemben számomra kicsit talán mást jelent, de tény, hogy bátorság kell egy ilyen "autóval" ekkora utat bevállalni. -
C$abi
aktív tag
A Trabant elpusztíthatlan, mint a W124-es Mercedes-Benz. Egy élmény volt olvasni a beszámolót. Szép munka!
-
dredbiro
senior tag
Remek kis nyaralásod volt,tetszett az írás,köszönöm szépen,élmény volt olvasni.
-
TaaT
nagyúr
Hátul BMW lemez felni? Laza.
-
dredbiro
senior tag
"Előbb tankolni kell, aztán hozzáönteni az olajat. Kicsit megborogatni a kocsit, hogy összekeveredjen, és kész is vagyunk. Indulás!
" ,tovább olvasom ha fene fenét eszik is
-
antikomcsi
veterán
A TSZ udvarban a kútnál lehetett fogadásokat kötni, azért sietett úgy a kis Géza megkérdezni, hogy mi történt, amikor begurultatok tankolni!
Ja, csak szólok, hogy Ők nem hittek a dologban!
-
r0ach
tag
Azt a mindenit! Le a kalappal a Trabi előtt! Illetve a bevállalós család előtt is!
-
Sztbeni
őstag
"Alapjában véve minden (még az alapvető élelmiszerek is) a haza árakhoz mérten mindenhol legalább 1,5x-2x annyiba kerülnek. Talán kisebb közértek árulnak mindent még drágábban. Nem tudom, a horvát bérekhez viszonyítva ez mennyire megfizethető a pórnép számára.
A sörök is drágák. A legtöbb 10 kuna körül mozog (átszámítva 430 Ft körül)."
Ezen meglepődtem. Én tavaly amikor voltam, akkor nekem úgy tűnt, hogy a tengerparton a bolt kicsit drágább, mint itthon, de nem vészesen. De volt ahol azonos vagy akár olcsóbb. És fél liter Karlovacko emlékeim szerint 6 kuna körül volt. Ennyit emelkedtek tavaly óta az árak?
-
-PLevi-
senior tag
Nagyon jó írás, okozott pár kellemes mosolyt így este!
Szép kis út lehetett, minden elismerésem! Elég vakmerő Trabival nekivágni egy ekkora útnak!
Még mindig sokkal jobb 100 km/h-val autópályán, mint Sveti Rok-tól Sibenik-ig átlag 50-70 km/h-val hegyek között és szinte folyton falvakban haladni.
(Dugó volt az A1-esen, fél óra lépésben vánszorgás után meguntuk és alternatív útvonalat választottunk. Az úticél Razanj volt.) Bár látnivaló lényegesen több van a hegyek közt.
-
icezozo
addikt
jó írás köszönet a beszámolónak!
-
105kacsa
őstag
Láttalak benneteket.Hazafele jövet a Magyar határnál előztünk meg egy szürke Focus-al.
-
BlackPriest
őstag
tök jó írás, jövőre talán a bogárral is nekivágok egy hasonló körnek kisebb létszámmal
életem első külföldi vezetése is krk-re történt, életem első koccanásával együtt még a balcsinál
búvárkodás részhez, ha lefelé menet befogod az orrod és fújsz egyet, kiegyenlíted a nyomást a füledben és mehetsz lefelé. 10 méterig kell pár ilyen, utána már ritkábban -
gabe_
őstag
Jó kis írás.
-
AndrewBR
senior tag
Grat az íráshoz!
-
PhaetonV10
tag
Jó volt olvasni az írásod. Bár amondó vagyok, hogy Magyarok vagyunk, ez a faterozás engem idegesít.
-
#09819904
törölt tag
Nagyon tetszett az írásod!
Mondjuk a Trabi rendszámánál elmosolyodtam... -
oxox
addikt
nice!
mi faterral trabant kombival (80-as evek vegen), bejartuk jugoszlaviat ill. megjartuk berlint (meg NDK volt), es romat (90-es evek elejen) is trabival (romaban volt sikere)...nincs is jobb mint mikor berakod a globus konzeveret a motorterbe es a kovetkezo pihenonel mar meleg is
gyerekkent nem elveztem, hogy abban eltunk, es nincs penz gyakorlatilag kint semmire, de most szivesen emlekszem vissza ra
-
AAntii
őstag
Nem semmi autókázás lehetett, le a kalappal a vakmerő család előtt!
-
pazirezz
tag
Élvezetes olvasmány volt, köszi szépen
Más: végig abban a tudatban voltam, h kis-hazánk országhatárait "fekete matricás" rendszámmal (katalizátor nélküli) nyugatra, dél-nyugatra nem szabad elhagyni, mert az ottani szabályozás nem engedi?!
Rosszul tudtam?
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- Asus TUF Gaming A17 - 17.3"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 6800H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 Ti - HUN
- Új állapotú, csúcstechnológiás Roborock Saros Z70 robotporszívó (katt a szóviccért!)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3310
- Samsung Galaxy A21s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest