Új hozzászólás Aktív témák
-
kobemarha
újonc
Uber sofőrök blogolnak is, így már árnyaltabb a kép:
http://uber-driver.blog.hu
http://ubersofor.blogspot.com -
Te valamit nagyon benéztél. Nem haragszom a taxisokra általában, csak az olyanokra, mint te vagy. Rengeteget utaztam taxival régebben. Most már az olyan taxisokra sem haragszom, mint te vagy, mert a pártunk és kormányunk megoldotta, hogy ne utazzak taxival. Én örülnék neki legjobban, ha minden olyan volna, mint régebben.
-
catroot
veterán
Azért beszédes, hogy kb. lehetetlen törölni az Uber-fiókot.
-
Entryy
aktív tag
[moderálva]
Csúnya bukó volt ez a hétvége nekik.Azt sokan elfelejtik ám, hogy az UBER nem kötelező - főállásnak alkalmatlan - pár ember a szabadidejét áldozza erre. Rengetegen csalódtak az uberben és 30-90perc várakozás után beültek taxiba.
Visszafelé sült el, bontottam is egy pár sört az asztalomnál miközben röhögtem rajtuk,hogy dekkolnak a hidegben[ Módosította: radi8tor ]
-
szabacsik
őstag
kaptam egy 2500ft-os kupont. Ha most tudnék egy elérhető autót fogni akkor ezt le is utazhatom egyből? Ilyenkor az uber fizeti ki a sofőrnek vagy hogy van ez? Még uber szűz vagyok.
-
Keem1
veterán
Lehet, hogy tök jó az Uber, de ma még folyton a "Nincs elérhető autó" jelzést kaptam. Nem kellett volna esetleg erre az ingyenes utazás miatti rohamra előre felkészülni?
-
#35193216
törölt tag
"Az mindenkinek jó, de volt mindig is, ehhez nem kell UBER, csak beszélgetned a kollégáidal és akkor kiderülne, hogy a szomszédodban lakik..."
A kollégáiddal igen, de aki 3 házzal arrébb lakik, és 3 házzal arrébb dolgozik, azzal nem. Annak kicsi az esélye, hogy a kollégáddal ugyanott laktok, de annak nagy, hogy egy környékről egy környékre sokan mennek.
-
Szívesen kipróbálnám,föleg így ingyen.
-
beholder00
tag
Én szívesen kipróbálnám, de a bankkártyámat nem engedi regisztrálni:S
-
Mahone.
csendes tag
Ez nagyon jó kérdés. Engem is többször elzavarták már. A saját szerződött szórakozó helyünk elött állunk vagy 15 kocsival, jön a hiéna beáll a bejárat elé és beültet pár szerencsétlen fiatal lányt akik ép kijöttek. Mi meg ott állunk és hadjuk. Én nem rég óta csinálom, de azt látom félünk tőlük. Az utast meg jól lehuzzák, és ebből jön az, hogy a taxisok lehuznak. De gondoljatok már bele. Nekünk is tabra, telefonra jön a cím, nekünk is rögzíti a gps az útvonalat. Ha túlszámlázás van itt is visszakövethető és kirugás jár érte. Ha az útvonal volt rosszul választott és hoszabb azért pedig etikára kell menni és az utast kártalanítani. Én személy szerint ilyet nem szeretnék, így ha tévesztek, mondom számoljunk le belőle amennyit gondol. És ilyenkor vagy azt mondják, jajj ugyan vagy elfogadják. A lényeg nincs belőle panasz és mindenki jó szájízzel távozik. De tudom igen tenyleg van bunkó taxis. De van bunkó eladó is, bunkó tanár is, bunkó rendőr is, bunkó szomszéd is stb.
-
Mahone.
csendes tag
Igen látod, ha mi is 150 forintal mennénk, te is velünk utaznál. És ezzel több ezren vannak így. Aki minket tönkretesz az nem az Uber, hanem a törvény amivel mi nem vihetünk annyiért. Az mikor majd negyven év múlva sorban állunk a nyugdíjfolyosítónál, majd magunkra mutogassunk, ne másra, hogy egy mutyi országba éltünk. És itt már akkor nem az Uberről van szó, hanem az egész rendszerröl.
-
Én megértem amit mondasz. Én viszont csak utazni akarok. Amíg normális árak voltak, rendszeresen utaztam taxival, gyakran hetente többször is, a mai árakat viszont nem vagyok hajlandó megfizetni. Az áremelés óta egyetlen utat se mentem. Én nem szavaztam ere az idióta bagázsra, akik ezt a baromságot kitalálták, fizessenek azok, akik ezeket odaengedték a kormányhoz. Akár sajnálhatnám is a taxisokat, de nem teszem. Rosszul nem jártak a megduplázott tarifákkal, harmad-negyed annyi melóval is megvan ugyanaz a jövedelem, mint régen. Én meg utazok az uberrel.
-
Mahone.
csendes tag
Én nem tudok nem elfogult lenni az Uber ellen, mert Taxizom. És itt sokan nem értik a lényegét, hogy embereknek ez a munkájuk, ebből tartják el a családjukat. Könnyen írjákbsokan nézzünk más munkát. Csak egy, ez nem olyan künnyü, kettő ez egy vállalkozás több millió befektetett pénzel. Az autó, a sárgítás, a droszt engedély, a bankártya lehúzó, az éves műszaki vizsga, a millió papír. Aki vállalkozó tudja mi az. És erre minket törvény kötelez. És az árat se mi találtuk ki, tehát ha mi versenyezni szeretnénk és levinnénk a tarifát 130 forintra, megbuntetne a bkk. Bevonná az engedélyem. Magyarul itt igazságos árversenyről szó se lehet. És aki azt írja külfödön sikeres, nézzen már utána, hány Európai országban van betiltva. A hiénákról meg annyit, hogy mi se szeretjük őket. Minket is elzavarnak sok helyről.
-
A taxis szabályokat akarjuk kiterjeszteni? Az semmiféle bbiztonságot nem ad, csak a lehúzásra megy. Sok taxissal utazam már és lépten-nyomon lehúzzák őket a szabályok miatt az autók műszaki vizsgálatakor, az ellenőrzésekkor, stb. Természetesen ezeket a mezitlábas taxisoknak sem kell betartani. Akkor miről is beszélünk? Ma Bp-en taxizni veszélyes, ha nem azzal az 1-2 céggel utazik a mókus, akik megbízhatóak (és akik szívnak a hatóságok és a sok paraszt miatt).
Akkor már inkább az Uber rendszerében szállítanák az embereket például a Keleti környékéről vagy a reptérről, ha nem a drosztról kér valaki kocsit.
Vay legalább tennének a mezitlábasok ellen is valamit... a Nokiás dobozokon és a felérenézéseken kívül.
-
Már itthon is van? Szuper!
Tiszta vicc az ami taxizás címén folyik 2015-ben. -
azopi74
addikt
"Nem képzettek a sofőrök??? Van jogsijuk?
Nem megfelelő a kocsi??? Van érvényes forgalmi?"Nincs ezek egyike sem, sőt, az uber sofőröket úgy választják ki, hogy csak Y komoszróma túltengésben szenvedő köztörvényes bűnözők léphetnek be, ezért aztán lépten-nyomon megerőszakolják minden utasukat, nemtől és kortól függetlenül.
Nem is tudtad? Nem olvasol elég bulvármédiát. -
Keem1
veterán
Nem jó a példád, de egyfelől jogos a felvetés, másfelől van rá megoldás.
A szituációd inkább: a főnököm munka nélkül maradna, velünk együtt, mert egy külföldi cég olcsóbban csinálná ugyanezt. Ha a főnök nem tudná ugyanúgy kihozni, csak olcsóbban, akkor átmennék a külföldi céghez.
Ne érts félre, nem a taxisokat utálom (a nagybátyám is az), hanem az anyázást emberek bizonyos részéről, azért, amiért az általuk elvégzett meló olcsóbban is megoldható. Ezek szerint ők lehúznak engem. Na ez nem tetszik. Majdnem mindenben az olcsóbbat keresem (van persze kivétel, de ha el akarok jutni A-ból B-be, az pont nem kivétel). -
-
Entryy
aktív tag
Tévedésben vagy!
Ha nem cégautóként van a jármű a vállalkozásban ( nem fizetsz utána külön adót) akkor az üzemanyagot, nem hogy visszaigényelni nem lehet, de még csak költségként elkönyvelni sem se személyszállítás, se személyfuvarozás körben.
Ez a taxisok egyik legnagyobb bánata!Noorbertt: elvileg rájuk is ugyan azok a szabályok vonatkoznának, de ált. Nincs utasbiztosításuk.
Keem1: pusztuljon az aqua, az edigital, az MM és mindenki aki legálisan dolgozik, értékesít!
Éljen a fekete gazdaság!
Nyilván te is örülnél ha a Főnököd a felére csökkentené a fizetésed,mert bevándorlókkal olcsóbban tud dolgoztatni és vagy megszokod vagy mehetsz.Nemlehet: akkor emeld ki a hiszen,ből azt a részt is, hogy reggeli, délutáni csúcsban persze, csináld...
Akkor úgy sem elég a taxi. -
noorbertt
őstag
Azt tudja valaki,hogy ilyenkor van e utas biztosítás? Mármint UBer igénybevétele esetén
-
A legtöbb uber sofőr, akivel beszéltem csak mellékesnek tekinti az uberkedést. Az ÁFA egy bonyolult kérdés, egy UBER sofőr akkor teszi legjobban, ha KATA adózásban van, akkor pedig az ÁFA nem az ő gondja. Tehát azt kár levonni. Meg a számításodban a benzinárból sem vontad le, ha már ÁFA-körbe soroltad szegény sofőrt.
Szóval a költségek:
26 ft uber
30 ft benzin.
Marad 74 ft, abból kell fenntartani az autót és saját magát.A változás előtt egy csomó taxitársaság 130Ft alatt vitte az utasokat. Romániában, Bukarestben 1,4 lei, azaz kevesebb, mint 100 forint a kilométerdíj, és végtelen mennyiségű taxi van. A legjobb közlekedési eszköz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mellékesnek? Kinek érné meg? Ott jön az első csapda, amikor a gazdaságtan jön és jól rárúgja az ajtót a vállalkozáshoz nem értő vállalkozóra és vakarja a fejét, hogy miért is dolgozik ingyen. Ezer meg ezer kalkulációt megfuttattak már hivatásos fuvarozók, hogy megéri-e az Uberrel dolgozni. Általános vélemény, hogy nem, több részesedést kér, mint a hagyományos taxitársaságok és se adót, se járulékot nem fizet utánad és a fuvarból keresett zseton szerény megélhetést még talán biztosít, de csak ha elegánsan elsiklunk a fő kenyérkereső eszköz amortizációja mellett.
Én alapvetően azt olvastam ki sok taxis véleményéből, hogy örülnének ha megszabadulnának a taxitársaságoktól, de nem olyan áron, hogy egy jobban kizsákmányoló új gazdira cseréljék.
-
nemlehet
őstag
100 km egy nap? Az nem túl sok. kb 6-7 fuvar egy nap. Ha valaki 8 órában csinálja nem hiszem hogy csak ennyi jönne össze, pláne ha esetleg 10-12 órában nyomja. De ha erre van valami adatod, akkor szivesen elhiszem.
Ebből a 4700 forintból kell az autót karban tartani, szervizelni, mosni,fizetni a könyvelőt, tb stb és Ebből kell UBER sofőrnek megélnie.
És adott esetben fizetnie az autó törlesztőjét vagy félretenni a következő autóra.Szerintem itt követik el a hibát és talán ez az egyetlen pont ahol az über átveri az embereket. Ez nem főállásnak van kitalálva, hanem mellékesnek. Sokan dolgoznak 24-48-ban, lehet valaki átmenetileg munkanélküli vagy éppen csak ráérős a munkája mert pl ügynök vagy üzletkötő. De aki utánaszámol rögtön láthatja. Ha viszont ilyen lehetőségként gondolsz rá azért nem rossz az a pénz.
Aki ebből akar új autót venni, meg hitelt fizetni, meg nyaralni vinni a szeretőit az meg is érdemli.
-
Kasya
nagyúr
válasz
Stauffenberg #26 üzenetére
Akkor itt voltam tevedesben. Azt hittem Oszkar szeru uzletpolitikat folytat. Igy viszont mar nem eri meg nekem... se utaskent, se soforkent.
-
Entryy
aktív tag
Nem a létezése baj a UBERnek, hanem az élősködő és kihasználó üzleti modellje.
1: 130huf/km ből nem tartható fenn hosszútávon és hivatalosan a munkavállaló és annak eszközei.
130ből 26huf a UBERé (aki egyébként a legkevesebbet fekteti be a rendszerbe!)
130/0,2126 ÁFA ~kb 27 huf
Átlagosan elmondható,hogy km-enként 30forint (időszaktól,autótól, üzemanyagártól,vezetési stílustól
függően ez 45-50huf is lehet!) az üzemanyagköltség, ami nem csak az utas km-t érinti!
130-83= 47 forint, ami 100 utas km-re 4700 forint.Azért a 100km, mert kb átlagosan ennyit lehet egy munkanap teljesíteni. (Péntek-szombat természetesen lehet több, ahogy szilveszterkor is)
Ebből a 4700 forintból kell az autót karban tartani, szervizelni, mosni,fizetni a könyvelőt, tb stb és Ebből kell UBER sofőrnek megélnie.
És adott esetben fizetnie az autó törlesztőjét vagy félretenni a következő autóra.
Nem fenntartható a modell, csak az utazó közönség azt nem látja,hogy emberek cserélődnek, mert sorra dölnek bele, vagy nem veszik észre,hogy a szerencsétlen 30 órákat dolgoznak egyhuzamban!Persze, az hogy amúgy is mész munkába reggel, meg haza délután, persze csináld. Az mindenkinek jó, de volt mindig is, ehhez nem kell UBER, csak beszélgetned a kollégáidal és akkor kiderülne, hogy a szomszédodban lakik...
A cégautóval, céges üzemanyagkártyára tankolókat ne vegyük ide, mert az tényleg nagyon megéri, csak ne bukjon le vele
Az UBER modell ugyan olyan káros, mint a hardveraprón a L*C féle eladók akik istenítve vannak a vásárlóik álltal.
Holott átlag 3-7% al adja bolti ár alatt a cuccait csak közben nem fizet utánnuk semmi az állam felé, ahogy nincs neki kötsége a vállalkozására sem.Csak egy élősködő a rendszeren
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem lehetsz csak úgy fuvarozó, be kell jelentkezned hozzájuk, szerződést kell velük kötnöd, részt kell venned a fejtágításokon (tanfolyamokon), ellenőrzik az autódat, stb.
Ez egy taxitársaság, csak a törvényeket kikerülve próbálja nem taxitársaságként eladni magát.
Ez nem carsharing, hanem üzletszerű utasszállítás!
-
Az alkalmazás egy kicsit zizi. Főleg akkor, ha az ember nem ismeri, és épp olyankor próbálkozik először, amikor nincs elérhető autó. Ilyenkor ugyanis egyszerűen nincs megrendelés gomb.
(#25) Kasya
Ha 7 percen belül nem tudnak autót küldeni, akkor nincs rendelési lehetőség sem. -
Kasya
nagyúr
Feltettem a telefonra, de tok hasznalhatatlannak velem. Nem tudom hogy tudok fuvart hirdetni, nem tudom hogy tudok fuvart talalni...
Lehet en nem latom at a tul egyszeru feluletet... -
E770
aktív tag
-
Szeretjük az Ubert, nagyon ráfért a magyar taxis piacra egy ekkora maflás.
-
E770
aktív tag
-
nemlehet
őstag
Szerintem meg nem ugyan az, sőt KELL a piacnak ez a cég. Nekem nincs igényem arra, hogy 10x ellenőrzött, minősített, államilag garantált minőségű autó vigyen el bebaszva a margit hídtól kőbányára. Nekem az kell, hogy ezt minél gyorsabban, egyszerűbben, olcsóbban tegye meg valaki. Van akinek fontos, hogy "profi" (már amennyire sok taxis profi) sofőr vigye, nekem egyáltalán nem.
Ha úgy tetszik a taxi az extra menü, de ha nekem nem kell annyi, akkor had válasszak már fél adagot. Most az, hogy az Uber nem adózik, vagy elhallgat jövedelmeket vagy nem tisztázott az adózása más tészta, ezt lehetne normálisan szabályozni ahelyett, hogy betiltják.
-
daczkó
aktív tag
Tudjuk neked a linux-al sem lesz bajod, amint windows lesz a neve. Egy magán busztársaságnak is a Volán árait kellene követni ezek szerint? Jó vicc.
Érdekes minden értelmes országban működik és virágzik az Uber, csak ott nem ahol erős a lobbi (nokiásdoboz) illetve az ilyen házmester országokban mint a miénk. -
anulu
félisten
majd ha betartják az összes, taxisokra is érvényes szabályokat (árak, autókra vonatkozó előírások, stb, elvégre a profil ugyanaz), akkor nem lesz bajom velük.
-
Gusztáv
addikt
Érdekes, velem a taxisok sem szokta parasztok lenni, mondjuk nem is intek le mindenfajta (cég nélküli) taxis, fixen egy társasággal utazom. Ettől eltekintve semmi bajom a Uber-el, kíváncsian várom mi sül ki az egészből (Mo elég erős a konkrétan egy cég ellen megalkotott jogszabályokban).
-
leeate
senior tag
Az Uber a szabad versenyt jelenti egy hatóságilag korlátolt rendszerrel (taxisok) szemben, aminél Pesten mint tudjuk, már az árat is rögzítették, tehát echte kommunista. Vakmajom írta múltkor, hogy hasonló volt a helyzet a középkorban a céhek vs. szabad mesterek kérdésben (és ezért zúdultak fel hőbörögve a céhtagok egy bizonyos etnikum ellen, akik nem lehettek céhtagok, és ezért jóval versenyképesebbnek bizonyultak..). Ennek alapján pedig nem nehéz kitalálni, hogy minek van jövője és minek nincs.
-
E770
aktív tag
"Paraszt a sofőr mint a normál taxik túlnyomó részében? Nem, mert akkor lepontozod és senki sem fogja igénybe venni."
Bp-en a legdurvább taxi dolog a hiénák brutalitása, amivel főként külföldiekkel szemben élnek vissza, de nem kímélnek senkit sem.
Én szégyellem magam miattuk, de soha nem léptek még fel velük szemben hatásosantalán most egy részüket mellőzik - bár szerintem simán összetörnek egy Uberes autót ha a területükre megy
-
freestailo
őstag
Szimpinek tűnik ez az ingyenes hétvége dolog, még meggondolom, lehet kipróbálom, úgy is mennem kell város másik végébe. A honlapjukon lévő díjkalkulátor mennyire megbízható árat szokott kidobni az útra? A maximálisnál nem szokott több lenni?
-
daczkó
aktív tag
Van ahol a miniszoknya van betiltva, akkor a miniszoknya rossz dolog? Az Uber a legjobb közlekedéssel kapcsolatos dolog, amit az utóbbi 10 évben feltaláltak, heti rendszerességgel használom és eddig sosem volt problémám, sőt...
Kell jogosítvány hozzá? Kell.
Kell forgalmi hozzá? Kell.
Tud trükközni a sofőr az útvonallal? Nem.
Tudod értékelni a sofőrt és látod az értékeléseit? Igen.
Tud trükközni a sofőr a fizetéssel? Nem.
Ha elhagysz valamit a kocsiban, számon tudod kérni a sofőrtől? Igen.
Fele annyi mint a "rendes" taxi? Igen.
Paraszt a sofőr mint a normál taxik túlnyomó részében? Nem, mert akkor lepontozod és senki sem fogja igénybe venni. -
Oliverda
félisten
válasz
stickermajom #7 üzenetére
Igen, mivel az útvonalat egy terkép progi (googla maps vagy waze) tervezi, amit közben te is látsz a saját készülékeden.
Az sem hátrány, hogy tudod a rendszámot, ergo ha véletlenül bent maradt valamid az autóban, akkor azt jó eséllyel vissza tudod kapni. Taxinál már jártam pórul pár éve.
-
Oliverda
félisten
Eddig nagyjából 10 utam volt, amiből 9-re 5 csillagot, egyre pedig 4-et adtam a maximális 5-ből. (Taxi esetében nálam lényegesen rosszabb az arány, ergo két taxizásból egynél általában valami nem tetszik.) Már rendelés előtt pontosan látom, hogy hol vannak szabad autók, és hogy kb. mennyi idő amíg odaérnek hozzám, illetve ki tudom számítani a várható díjat is, ami több utas esetében végül egyszerűen elosztható. Legvégül pedig olcsóbb, és nem kell se készpénzzel se bankkártyával vacakolni az utazás végén.
dfdfdf: Nem tudom hogy a taxisok milyen képzésen esnek át, de kétlem hogy túl alapos lenne. Jogsi és forgalmi természetesen van (és erkölcsi bizonyítvány), illetve az autó állapotát is felmérik. Azt hiszem 10 évnél nem lehet idősebb, illetve nem is lehet egy leharcolt tragacs.
-
dfdfdf
őstag
Nem képzettek a sofőrök??? Van jogsijuk?
Nem megfelelő a kocsi??? Van érvényes forgalmi? -
-
Apollyon
Korrektor
Valahol jó, de valahol meg olyan túl rizikós ez az egész Über téma.
-
E770
aktív tag
Köszönjük a reklámot!
Bár még személyesen nem próbáltam, azért drukkolok az Ubernek - mert a hiénákkal talán felveszik a harcot a keselyűk
aztán majd egyszer csak eljön a szebb jövő, taxirendelet nélkül szabad választással széles kínálatból - akár egy városi telekocsi is
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 16/512 FHD IRIS Xe
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3107, 100% Akkumulátor
- Eladó egy wittings steel hr sport hibrid okos óra dobozával töltővel
- HP ZBook Studio 8 WorkStation i7-11850H 16GB 256GB Nvidia Quadro T1200 15.6" FHD IPS 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest