Új hozzászólás Aktív témák
-
#25237004
törölt tag
válasz
#00137984 #25 üzenetére
"jobban tennék ha nem készitenének soha több folytatást, mert csak a régi nagynevű játékok emlékét gyalázzák a porba..."
Doom 2016, kritikai és közönségsiker, és cikkek alapján szinte biztos, hogy több mint 5 milliót adtak el belőle, közben pedig készül a folytatás is. Persze megértem, hogy nem mindenkinek tetszik a játék, de azt mondom, hogy bár minden reboot ilyen minőségben jönne. -
saelin
veterán
Közben utána néztem és nem olyan árnyalt a kép, mint ahogy te lefested. A Thronebreaker promóját kicsit túltolták és a Cyberpunk-ba is ment pénz bőven. Szóval lett volna ott profit (sőt, így is volt, csak nem akkora), de ehelyett ők átmozgatták a pénzt az éppen aktuális projektekbe.
-
laceszgamer
addikt
válasz
#00137984 #25 üzenetére
Ez általában nem a fejlesztő hibája hanem a kiadó mögötte. Egyrészt kezdve azzal, hogy nem úgy megy legtöbb esetben, hogy majd kész lesz ha kész lesz, csak legyen minden rendben, hanem adott x dátum azon a napon meg kell jelennie, olyan állapotban ahogy van.
Na meg az is általában a kiadó döntése, hogy mi az ami majd DLC-ként menjen bele, meg a különféle lootboxok, skinek stb is szinte mind kiadói döntésre szoktak belekerülni, hogy több bevételt hozzon, csak általában az alap látja a kárát, főleg a DLC-k esetében mikor sokszor érezni, hogy az kivágott rész, csak jobban megéri eladni 60+x euroért, mint csak egyszer 60-ért.
Ott a WoW is, lényegében már közel sem az előfizetés adja a bevételét, hanem a sok megvehető pet, mount és stb, mondjuk ezekből talán csak a level boost ami kilóg, körülbelül egy kiegészítő áráért fel elhet rántani egy karit, csak az egészben az volt az érdekes, hogy mikor bejött akkor utána lassították be a szintezést a kissebb szinteken drasztikusan, amit igaz azóta már enyhítettek, de elég egyértelmű volt, hogy kiadói nyomásra teszik, hogy vegyék jobban a cuccot.
-
#00137984
törölt tag
BioWare, Blizzard... ID Software. Mekkora játékokat hoztak régebben és most mire mentek ezzel, amikor jobban tennék ha nem készitenének soha több folytatást, mert csak a régi nagynevű játékok emlékét gyalázzák a porba...
Megszokott szinvonalas játékélményeket egyszerűen lehetne biztositani a magasabb felbontások és az új HD Textura frissitésekkel, vagy a játék folytatásokban a minőségileg kidolgozott kampányokat (kooperatív lehetőséggel) kéne megjelentetni. Remake kiadások sem sikerülnek mindig olyanra, amit egy sikeres játékból ki lehetett volna hozni.
-
#25237004
törölt tag
válasz
Fitzgerald #23 üzenetére
"Pl. a BioWare-ék heréjét valószínűleg szöges léccel üti a tetű EA, és nem arról van szó, hogy ők egyszer eldöntötték, hogy akkor mostantól csináljunk szar játékokat."
Nemcsak az EA a probléma ott már, csak a Bioware név maradt, a nagyok rég kiszálltak, a dolgozók teljesen mások (és hát amilyen "többletszempontok" vannak az utóbbi időben az USA-ban és Kanadában a dolgozók felvételénél, gyakorlatilag kódolva van a rendszerbe a mélyrepülés- talán pont te írtad, hogy Európa dominál, nem véletlen ). Olvastam, hogy készült az Anthem, kifejezetten vicces.
A Bioware-től én már semmit nem várnék.
-
Fitzgerald
veterán
Ez így igaz, de a játékos számára a dolog biznisz része a legkevésbé érdekes, sőt. Számomra kifejezetten visszataszító a dolog, mert tudom, hogy a kedvenc sorozataim azért nem kapnak folytatást, mert nem hozták a kiadó által elvárt számokat, amelyek manapság jellemzően bőven a pofátlanság határain túl vannak (tehát ma már sokszor nem arról szól a dolog, hogy sikeres lesz-e a játék vagy sem, hanem hogy sikeres lesz-e, vagy kurvára sikeres lesz-e).
Sajnos azzal, hogy ekkorára nőtt a játékbiznisz az elmúlt 15 évben, csak mi játékosok vesztettünk.@kwzatz
Fejlesztőként írták le magukat elsősorban, nem kiadóként. A Doom meg szerintem az év legtúlértékeltebb játéka volt 3 éve, ettől függetlenül örülök hogy vannak akik jól szórakoztak vele.
@3L1T3
Biztos hogy az, de ez megint csak biznisz, ami a játékosokat tökre nem kell hogy érdekelje.
Elmondom mi a különbség a mai, és a 15-20 évvel ezelőtti mindset között: régen ha készült egy játék ami bukott, vagy nem hozta a kiadó által elvárt számokat, akkor szépen elgondolkodtak azon, hogy hol baszták el a dolgot, és a következő résszel igyekeztek összeszedni magukat.
Ma ha bukik egy játék, vagy sikeres lesz, de mondjuk nem hozza az új, pofátlan biznisz modell alapján projektált hasznot, akkor a kiadó azt mondja hogy "a termék nem volt képes rezonálni a közönséggel, nem lesz folytatás, szarunk rá".
Én leginkább arról beszéltem, hogy ki mennyire volt képes megőrizni a respektjét, integritását fejlesztőként, és kik azok, akik még mindig képesek erre. Ez persze nyilván egy árnyaltabb témakör lesz, ha elkezdi a miérteket keresni az ember.
Pl. a BioWare-ék heréjét valószínűleg szöges léccel üti a tetű EA, és nem arról van szó, hogy ők egyszer eldöntötték, hogy akkor mostantól csináljunk szar játékokat. -
laceszgamer
addikt
Diablohoz és OW-hoz szükséges fejlesztők? Szerencsétlen Diablo amilyen mostohán van kezelve...
-
pepejoe
tag
Nagyon sajnálom hogy a blizzard már csak fejőstehénként néz a játékaikra és azt tolja amiben a legtöbb pénzt látnak. Csodálom hogy kijött egyáltalán az SC2 (igaz 3 darabban).
-
3L1T3
addikt
válasz
Fitzgerald #13 üzenetére
A piaci igények változása az véletlenül sem befolyásoló tényező gondolom!
Ahogy az sem, hogy a casual táborban mindig nagyobb lesz a pénz.
-
#25237004
törölt tag
Pontosan mit láttál erről? És miért 5 évente jön valamennyi? A Witcher 3-ból még 3 évvel később is óriási eladásai voltak, a GOG-ból szintén csurran-cseppen valami folyamatosan. Az, hogy az utóbbi időben rendszeresen jönnek hírek és a jövőben is fognak gyakorlatilag minden cégnél (nem csak játékkiadókra gondolok), leépítésekről és problémákról, az nem meglepő, több szempontból sem, de bonyolult téma.
-
#25237004
törölt tag
válasz
Fitzgerald #13 üzenetére
A Bethesdát, mint kiadót az Arkane-nel és az id-vel (imádtam a Dishonored-öt, Prey-t, Doomot) én azért nem írnám le a baklövéseik ellenére sem.
-
Cifu
félisten
válasz
Fitzgerald #13 üzenetére
Azzal együtt, hogy van benne valami, nézzük meg a másik oldalról. Mert lehet röhögni a Battlefield meg a CoD széria legújabb részein, de közben a kiadók gennyesre keresik magukat velük. Ahogy a Blizzard is az Overwatch-al...
Innen nézve még inkább tiszteletre méltó az, amit pl. a CDPR csinál...
-
Fitzgerald
veterán
A régi nagyok közül már csak a Rockstar tartja magát. Az évek során szépen elvérzett szinte az összes, egykor nagyon nagyra tartott stúdió. Relic, BioWare, Bethesda, Blizzard, id...
Szépen átvették a helyüket az olyanok mint a The Creative Assembly, CDPR, Larian, Rocksteady, Naughty Dog.
A nyugati világban egyre inkább Európa dominál manapság ha játékfejlesztésről van szó, az USA/Kanada duó már közel nem olyan prominens, mint valaha. -
Fitzgerald
veterán
Starcraft engem annyira sosem izgatott, meg a Warcraft sem igazán. Viszont a bejelentendő Diablo játék kapcsán, illetve a tavalyi események tükrében az remélem tiszta a Blizzard számára, hogy idén kötelező lesz bejelenteni, ne adj isten bemutatni a Diablo 4-et.
-
Nem is jó FPS-t telefonon játszani.
-
duvi
nagyúr
Biztos velem van a baj és túl öreg vagyok már, de nekem ez a Blizzard már nem Blizzard
Évek óta tart a lejtmenet és úgy néz ki, hogy még mindig nem értek a gödör aljára. Én gondolkodás nélkül elvenném a nevet is tőlük. Régen a Top 3-ban volt a helyük és iránymutatók, újítók voltak a játékiparban. Mára az összes alapító elhagyta a hajót és az Activisionnek köszönhetően a cég átalakult egy pénzjegynyomdává (EA2). Ezzel a részével még nem is lenne baj, ha visszaforgatnának némi pénzt és lenne innováció, minőség a produktumaikban. De nincs. Anno én is nagyon sajnáltam a Ghost kaszát és bíztam benne, hogy egyszer még kapunk valami újat az SC világából. Erre ismét kukáztak egy jó ötletet, mert félnek a járatlan úttól és inkább maradnak a
(a meleg sz**ban)kitaposott ösvényen, nulla újítással. A tavalyi Blizzconon láthattuk, hogy mit ér ez a "Blizzard". Kínai alvállalkozós mobil "Diablot" -
Tigerclaw
nagyúr
Jöhetne pedig egy SC vagy Diablo témájú RPG is, akár MMO szinten.
-
Medocsabi
addikt
Azért mennyire durva, hogy 10+ éves játékokból él a Blizzard, és nem is kell neki új játékokat kihoznia, hisz kb állandó a játékos bázis. Pedig egy SC vagy WC folytatásért szerintem itt jópáran odaadnánk a fél vesénket
(én talán még a májamból is egy darabkát
)
-
sTERNI
senior tag
Átcsoportosítottak az OW-ra? Bárcsak látszatja is lenne a dolognak.
-
3L1T3
addikt
Néha jó lenne ha sok oldallal együtt nem csak átvenne egy cikki író egy cikket és lefordítaná hanem gondolkodna is.
Nem új Overwatch lesz az , csak egy 2.0 verzió amit kibővítenek a TITAN projektből megmaradt dolgokkal. Ez a leglogikusabb lépés és nem az , hogy elindítanak egy 2. részt. Ezzel szétszedve a játékos bázist.
-
Lavar
aktív tag
Ez szomorú hír. Nagyon szeretem az SC univerzumot, első RTS-em volt anno, az AoE mellett.
A Ghost-ra emlékszem és sajnáltam is, viszont arról nem tudtam, hogy készülőben volt egy FPS, ráadásul 2 éve már, pedig sokat ki lehetne hozni belőle, ha már csak a sztorit nézzük, részemről biztos vétel lenne egy ilyen.
Diablo még érthető, de Overwatch-ból nem tudok egy teljesen új, második részt elképzelni, szvsz tök felesleges, egy single player sztorit azonban még elbírna. Majd kiderül mire gondoltak. -
Cifu
félisten
Nem tudom, hogy csodáljam vagy utáljam a Blizzardot az ilyen húzásokért. A Ghost-ot is nagyon vártam anno.
Egy SC FPS jó poén lehetett volna, de gondolom az Overwatch mellé nem akartak egy konkurenciát. Kár érte.Ilyenkor egyébként technika(vagy inkább játél-)történeti okokból is szomorú, hogy semmit sem tudunk róla. Érdekes lenne látni, hogy milyen elképzelések köré épült, milyen megoldásokkal...
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Battlefield 6
- OLED TV topic
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPhone topik
- További aktív témák...
- KBDFans Tofu 60 Redux, custom, angol feliratozású, PBT kupakos, hot swap, programozható billentyűzet
- Keychron Q0 Plus, kiterjesztett numpad kiosztású, halkított, PBT kupakos makropad billentyűzet
- Samsung Galaxy s24 Dual sim 8/128GB Független
- Keychron Q8 halkított, magyar feliratozású PBT kupakos billentyűzet + második csere belső
- Vegyes szimulátoros kiegészítők
- BESZÁMÍTÁS! MSI B150M i5 7400 16GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB BitFenix NOVA MESH 400W
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3034, 100% Akkumulátor
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest