Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Simson, MZ azért drágult meg mert a sokat visznek nyugatra, Simson S51 kb 2000€-ért tudják elpasszolni
-
llax
senior tag
-
Egy teszt idejére kikapcsolható. De hiába rugózunk tovább ezen. A BMW csak alapos tesztelés után kapott engedélyt a forgalomba engedéshez. Az autóknál is az első modellek 40km/óra sebességkorlátozással kerülhetnek forgalomban tesztelésre és időnként a rendőrség be gyűjti ezeket a járműveket szakértői tesztre.
Az elején nem értettem miért visznek a rendőrök tesztautókat, rendőrségi szállító eszközökkel. -
#89309696
törölt tag
Ahogy sokan mondják a kezdő vezetőknek a mai autókban ücsörögve, hogy bezzeg a.... régi kocsiban tudnál megtanulni vezetni. Ugyanúgy igaz a régi sofőrökre akik belecsöppennek az új technikába. Én is löktem fel dolgokat az ABS miatt az autóval, meg kell tanulni használni a másfajta viselkedését.
Nem szar a rendszer ami ezer más esetben megment. ESP-t ugyanúgy tanulni kell.
Összetenném a két kezem, ha lenne a robin ABS és nem akarna kimenni alólam, ha egy kicsit odapörkölök a fékkarnak... -
#89309696
törölt tag
Bőven nagymotor tapasztalat kell? Azért az elég meredek kijelentés egy pufi robogóra, mert a 125 sem több annál. Ha ment ötvenessel két hetet a faluba' és van két keze, két lába akkor simán megvan neki. Egy 125-ös motor gyakorlatilag nem nagyobb és alig erősebb egy 50-esnél vizsga és kezelés szempontból.
Neki azért lenne jobb az A2, mert a régi motorok amik tetszenek neki bőven vannak 150, 200 köbös méretben is és nem fog tudni ráülni.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #31 üzenetére
Csak a GS BMW -ken volt kikapcsolható az ABS.
-
Erre csak akkor lehetne biztosat mondani, ha egy második körben kikapcsolt ABS rendszerrel lehetne próbát tenni ugyan azzal a motorral.
Másrészt egyetlen esetből, nem lehet általános nem lehet általánosítani. Nyilván azért tették kötelezővé az új járművekben, mert a szituációk jelentős többségében pozitív a hatása. -
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #29 üzenetére
A probléma nem a súly volt, hanem az, hogy a felgyűrődött aszfalt hurkáin pattogó kerék megzavarta az ABS -t.
-
Ha keresel, találsz fékút teszteket.
Én arra reagáltam,
hogy a 103 kg tömegű MZ,ABS nélkülnyilván rövidebb úton képes elemészteni a mozgási energiát, mint egy 200-230 kg tömegű BMW, ABS támogatással. Természetesen azonos útviszonyok között.Az nem érv, hogy a fele tömegű motor meg állt volna a kereszteződés előtt, ezért rossz az ABS.
-
válasz
Steve_Brown #14 üzenetére
"Ezert keresek mz-t. Hogy sose legyek masra utalva. Hogy tenyleg fuggetlen legyek a szerelők kényétől, kedvétől."
Ezt értem, és nálam ez biciklivel van.
DE ha végiggondolom a történetet, akkor rá kell jönnöm, hogy ebben az esetben pedig a gyáriparra vagyok ráutalva, attól nem lehet függetlenedni, mert az alkatrészek többsége már olyan, hogy nincs esély otthoni pótlásra. Vagyis ha leállnak a termeléssel, akkor ugyanúgy vége lesz...
-
buherton
őstag
válasz
Hieronymus #25 üzenetére
Ezek szerint neked mérhető és reprodukálható eredményeid vannak arról, hogy milyen rosszak a fogyasztási és fékezési adatok?
-
-
TheLázs
tag
Simsonnál nagyon sokat számít a betét és a dob minősége. Sajnos az EBC és a gyári betétek kivételévwl mind szemétre való.
-
TheLázs
tag
Arról ne is beszéljünk, hogy a Simson és az MZ is úgy készültek, hogy azon két meglett Hansi fog motorozni. Ezért a 70 kilós fejemnek elég a gyorsulás és a fék is.
-
Somatom
veterán
válasz
Steve_Brown #20 üzenetére
Egyszer vezettem ABS -es motort. Vmi BMW boxer-chopper borzalom volt. Féltem rajta. Konkrétan begurultam a kereszteződésbe. A féktávon az autók hurkásra gyűrték az aszfaltot, és a pattogó futómű megkavarta az ABS -t. Hiába húztam, nem volt fék. Egy TS125 -tel símán megálltam volna.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #16 üzenetére
"Ezek a régi járművek gyakorlatilag minden sebességgel haladva életveszélyesek./I]"
A túrót. 11LE, utazó 80Km/h. A TS125 -ön nincsenek alulméretezve a fékek. De, reszelés nélkül, csavarozással beépíthető a 125 -ös ETZ tárcsafékes eleje. Azzal úgy áll meg, mint a szög. -
buherton
őstag
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Gondolom érthető miért MZ és Simson a vágy tárgya. Mert ezek annak idején jók voltak. Örökös értéket képviseltek. Az, hogy ma már mindegyik életveszélyesnek tekinthető, nem számít. A gyenge fékekhez magas fogyasztás társul. De legalább büdös is, mert a környezetvédelem még nem volt lényeges a gyártás éveiben.
Egyszerűbbek, mint a mai motorok és kevesebb dolog is mehet tönkre. Ráadásul olcsóbb az alkatrész, mondjuk a minőség is erősen változó.
Egy rendben tartott dobfék is nagyon jól tud ám fékezni. A fogyasztás is szerintem teljesen jó. A Schwalbe-nake 2,5 liter körül volt a fogyasztása, addig az TS 125-ömnek 3-3.2. Jó, a hasonló méretű 4T motorok kb 1 literrel esznek keveset, de ezek az értékek önmagunkban sem számítanak soknak.
Neked büdös, nekem illat.
Ami viszont nagyon nem hiányzik, azaz olajjal való bajlódás.
-
TheLázs
tag
Én nagyon megértem kisvakondot, ez egy kicsit más világ, mint a modern járművek. Volt modernebb motorom azonos kategóriából, mint a Simson (DT50) és visszatértem a Simsonra, és maradok is még itt egy jó darabig. A korszak iskolája nagyon szerethető (Pl. azonos fékbetét kompatibilis egészen 1964-1990-ig...).
-
válasz
Steve_Brown #14 üzenetére
"Hogy sose legyek masra utalva. Hogy tenyleg fuggetlen legyek a szerelők kényétől, kedvétől."
Tanulj jármű mechatronika szakmát, akkor az újabb járművekkel is tudsz kezdeni valamit.
Ezek a régi járművek gyakorlatilag minden sebességgel haladva életveszélyesek.
Nem fog boldogítani az, hogy egy mai jármű megmenthetett volna a sérüléstől.
Például sikerült volna időben megállni.
Ráadásul az anyagelfáradással is számolni kell ezeknél a veterán járműveknél. Pillantok alatt életveszélyes helyzet alakulhat ki, ha rossz helyen törik valami. -
Steve_Brown
senior tag
Termeszetesen az erzelmeim vezerelnek. Es nagyon szeretek szerelni. Szeretek valamit jol megcsinalni. Nagyon jo erzes az amikor egy megszakitohezagnak 7000 kilometer utan se kell utanallitani a simsonon es azt en csinaltam.
Ezert keresek projektmotort, remek erzes ugy motorozni, hogy tudom: A kerekcsapagyat en raktam a helyere a gyujtotrafot en kotottem be es a valtot is en allitottam be.
Ezert keresek mz-t. Hogy sose legyek masra utalva. Hogy tenyleg fuggetlen legyek a szerelők kényétől, kedvétől.
És egyébként baromi jo moka egy ilyennel csattogni. Az, hogy tenyleg olyan egyszeru mint a faek es annyi ember kozul csak en vagyok hajlando foglalkozni vele egy jo erzessel tolt el. Ugy erzem, hogy hu tarsam lehet egy ilyen gep.
Ez a sebesseg oltara.
-
llax
senior tag
Biztos az, hogy akár 1-2-3 év múlva is így lesz???
Ha valaki mondjuk 40-50 évesen dönt a B125 mellett, az akár meg is érthető... De ha ennél (sokkal) fiatalabb, akkor jöhet még igény nagyobbra is.
Ha nem is akar nagyon nagy vasat, de túrázásra, hegyvidékre, akár autópályán közlekedésre alkalmasabb gépet szeretne, az valahol az A2 kategóriánál kezdődik. Jobb az elején kicsit többet költeni és nyitva tartani az olcsóbb váltás lehetőségét. -
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Ennek van egy érzelmi része is. 15 évesen elérhetetlen volt számomra egy Simson Enduro. De, elhatároztam, hogy lesz. Igaz, hogy 25 évvel később, de lett.
Úgy tudom, hogy ezek most nem olcsók.
-
"Máskülönben te is bemennél egy márkakereskedésbe, és kihoznál egy új motort , ami űrtechnika ezekhez képest..."
Igen. Én bemennék és elhoznám az új motort.
Autóból is inkább az olcsóbb újat, mint a valamikor tuti ám mára már 20 esztendős roncsot.
De a 10 éves sem túl nagy buli megvenni, hiába lehet még benne tíz szép év. Folyamatosan gondoskodni kell róla.Egy új autónál és motornál ezt értékvesztéssel fizeted meg, a roncsoknál meg folyamatos ráfordítással.
Azon viszont érdemes elgondolkodni melyik fog bizonyosan holnap reggel elindulni és estig kitartani.De ez nem teljesen pénz kérdése. Egyszerűen a családból és ismerősöktől megörökölt motivációk és megoldások a példaképek a régiek tákolásának irányába tolják az embereket.
Az antik szoci időkben röpke 10-15 évet kellett várni egy megrendelt autóra.
A három éves Trabantért jóval magasabb összeget lehetett kérni, mint egy nulla kilométeresért, mivel az nem volt eladható három évig.Gondolom érthető miért MZ és Simson a vágy tárgya. Mert ezek annak idején jók voltak. Örökös értéket képviseltek. Az, hogy ma már mindegyik életveszélyesnek tekinthető, nem számít. A gyenge fékekhez magas fogyasztás társul. De legalább büdös is, mert a környezetvédelem még nem volt lényeges a gyártás éveiben.
-
llax
senior tag
+ A semmibe vezető B125 helyett legalább egy A2 jogsi.
(A B125 a B meglétét feltételezi, az pedig min. A2-höz elegendő életkort. A B125-ről nem lehet nagyobb kategóriába lépni, ilyen igény esetén nulláról kell kezdeni a motoros jogsit!)
Mert a végén nem annyi a B125, mint amennyinek hirdetve van... A forgalmi vizsgán a siker esélyéhez kell bőven "nagymotoros" óraszám, még hosszabb robogós előélettel is. Néhány sikertelen vizsga után kiderül majd, hogy csak az elméleti óraszámon lehetett valamennyit spórolni... -
Freiherr
őstag
Szerintem azért, mert a propagandával szemben igen csóró nép a magyar.
Máskülönben te is bemennél egy márkakereskedésbe, és kihoznál egy új motort , ami űrtechnika ezekhez képest, és nem 40-50 éves roncsokat bütykölgetnél otthon a sufniban.
Nekem ez a véleményem, ha anyagi oldaláról nézem, az érzelmi szempontról nem írtál. -
buherton
őstag
Nekem nem folyt soha az olaj.
Nem ajánlom a 74’ sorozatot, de a hasonlóakat sem, mert simplex lánccal van a főtengely a kuplunggal összekötve és ha jól emlékszem, akkor azon az oldalon egy csapágy van.
Ha jól emlékszem, akkor nekem 83’-as van. 3-3,2 literes fogyasztással jártam. Amire készülj fel és erősen ajánlott ezek javítása:
- bimetál villógó. Lassan melegszik fel, ezért már kiérsz a kereszteződésből mire igazából elkezdett villogni. Csere elektronikusra.
- töltés. Ez úgy szar ahogy van. Néhány dolog amit érdemes megtenni:
- a blokk és a fesszab közötti kábelt ki kell dobni és helyére 1,5-es erű kábelt kell tenni. A pozitív és a testet _forrasztani_ kell. 0,75-ös réz és a saru nevetséges ilyen helyen.
- a mechanikus fesszabot ki kell dobni és elektronikust kell a helyére rakni. A mechanikssal vagy nem fog normálisan tölteni vagy forralja az akkumulátort. Felejtsd el, mert évente cserélheted az akksit.
- a forgrórész és szénkefe. Ha a forgórészen már látható a váll, akkor csere! Szénkeféből pedig az M5 bevezetőn kaptam jó minőségűeket, amik nem koptak el 100 km alatt.
- első lámpaizzót egy H4 150/100-asra cseréld ki. Vicces egy 6 V-os rendszerben 12 V-os izzó, de a matek kijön. A biluxot kb 1000 kmeneként kellett cserélni, addig a H4-t nem us tudom mikor cseréltem már. Kb soha nem megy tönkre.Ha ezeket megcsinálod persze egy jó motorgenerál mellett, akkor nem lesz gondod a motorral. Tapasztalat. Még ami eszembe jutott, hogy az első teleszkópba mehet sűrűbb olaj is, ha szeret koppanni. Nekem fékezésnél sikerült egyszer egyszer, amikor még a kátyú is nagy volt.
-
Somatom
veterán
Rengeteg van? Nem is emlékszem arra, hogy mikor láttam utóljára utcán 125 -ös csúzlit. Egyébként készítsd a feladatra apukádat! Pl., hogy mitől nem lesz állandóan olajos a bal cipőd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztrofotózás
- Sorozatok
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Nintendo Switch
- Házimozi haladó szinten
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A Temu diktál Magyarországon, a hazai e-kereskedők fulladoznak
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438, 94% Akkumulátor
- Lenovo 14 Ideapad Slim 3 FHD IPS i5-12450H 4.4Ghz 8mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 6 14IRH8 - 14" WUXGA OLED - i5-13500H - 16GB - 512GB - Win11 - 2+ év garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest