Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
"Előbbit giroszkóppal még le lehetne követni utóbbi kivitelezése gondolom kérdéses."
Szerintem előbbi nélkül nincs VR headset, és amennyire tudom se az OC, se a Re Vive nem használ giroszkópot, optikai megoldást használnak, a mobilos cuccok meg a telefon saját érzékelőit és/vagy kameráját használják. A Re Vive érzékenységét a miniméternél kisebb tűrésűnek adták meg és nem csak a fejlekövetés, hanem az egész testlekövetésre.
Az utóbbi kivitelezése se lenne ördöngösség, anno az első EOS kameránál volt még szenzáció, hogy arra fókuszál, amire nézel. Azóta picit olcsóbb lett ennek megoldása. A probléma az, hogy a light field kijelzők jelenleg igen kis felbontásúak, hiszen X x Y felbontású kijelző kitesz 16-32 képet, így egy sztereo 1080p képhez kellene kb. 61.440 x 34.560 felbontású képet renderelni KÉTSZER (szemenként), ehhez meg se kijelző, se vas nincs a látóhatáron sem. Ezért vannak ilyen 128x128 meg 200x128-as prototípusok csak. -
-
#40935168
törölt tag
Bár én is kőkocka vagyok
, Ti nem fostok ettől a virtuál világtól ? Közben a külvilág meg lassan szétrohad-elrohad, elpusztul. 100 év
semés itt a Mátrix, bebújhatunk a kapszulákba. -
t72killer
titán
Mivel az Optimus topic halott, itt tenném fel a kérdést: ez a Frame bufferbe másolás (ami gyakorlatilag VRAM->RAM adatmozgás, ha jól értem) gyorsítható, ha gyors/kétcsatornás RAM-ot tesz az ember a notiba?
Sajna az Optimus sokmindent tönkrevág - pl a 3D vision-t is, inkább kábeleznék duplán a kijelzőt és a HDMI/DP portokat és az ember biosból választhatná, hogy szerencsétlenkedik-e egy sort két különböző gyártó GPU-jával vagy kiválasztja a feladatra megfelelőbbet.
-
stratova
veterán
válasz
Blindmouse #9 üzenetére
Hmm szemkövetéssel többen is foglalkoznak:
FOVE Eye Tracking VR Headset
SMI HMD Eye Tracking Upgrade for the Oculus Rift DK2
Sony - Project Morpheus - Eye tracking
Sony gaze tracking (ez kicsit más) -
tlac
nagyúr
válasz
Blindmouse #9 üzenetére
hát majd előre nézel, ha nem akarsz homályt látni
-
Blindmouse
senior tag
"amelynek minősége a szem fókuszához igazodik, vagyis a képkocka közepe egy rendkívül minőségi szűrést és élsimítást kapna, és a képkocka széle felé haladva a minőség fokozatosan csökkenne"
ÖÖÖ és ha nem előrefele nézünk? -
Abu85
HÁZIGAZDA
A notiknak mindegy. Ott szinte egyik sem jó VR-hez, mert a szoftveres átkapcsolás a frame buffer másolását igényli, ami egyrészt késleltetéssel jár, másrészt nem lehet alkalmazni direct-to-display technikákat sem. Ezzel a képkocka megjelenítése egy jó 10 ms-os szoftveres késleltetést adó csatornán is átmegy. Ezen mérgelődött már Timothy Lottes is, hogy az Optimus megöli a VR-t. [link] - most egyébként pont ennek a problémának a megoldásán dolgozik az AMD-nél.
(#6) Kopi31415: Egy darabig nem. De tervbe van véve, hogy ezek két-három év múlva szabványosítva lesznek. Eddig mindenkit egyedileg kell támogatni.
-
#06658560
törölt tag
Valami szabványos, ne adj isten nyílt megoldás nem lesz?
-
stratova
veterán
Ennél frissebb hírmorzsáról nem tudok:
-
Dr. Akula
félisten
Már csak az a kérdés mikor érkeznek az elvileg a Broadwellel együtt debütáló Skylake procik.
-
Taranti
senior tag
"mennyire jellemző a fej- ill. a szemmozgás" Pontosan, mert mi van akkor a VR-ben, ha nem a fejemet mozdítom, csak a szemem? Ez a valóságban simán előfordul, de inkább azt mondanám, a kettő együtt. Tehát pl. vízszintes 45fokkal balra nézni kb. 30% fej és 70% szem mozgás.
Azért általánosságban az Intel grafikus szoftverei, legyen az driver vagy API, nálam okoznak némi szkepticizmust. Bár persze amire a cég komolyan ráfekszik, az működik is - vagy minimum lapos lesz...
-
t72killer
titán
Szemenkénti 8k render, real time - na asszem nem fogom lélegzetvisszafojtva várni, dedikált asztali GPU-kkal is még minimum 2-3 generáció. Puszta megjelenítés (egyszerűbb VR filmlejátszás) talán menne mai vasakon.
#1: ott a pont. Épp ezért még a jövendő utazós laposomban is fog dVGA ketyegni. Lehet nem egy izompacsirta (840m), de legalább nem fogja vissza a procit pont akkor, amikor a legnagyobb szükség van rá.
-
stratova
veterán
Erra a turbó kezelésre kíváncsi leszek. A szükségessége érthető az implementálása lesz a nagy kérdés. de láttunk már problémát abból, hogy a GPU turbó a CPU viszont majdnem a legalacsonyabb p-state-en üzemelt.
A 8K problémája jogos. Viszont aki használt már újabb VR sisakot, nyilatkozhatna mennyire jellemző a fej- ill. a szemmozgás. Előbbit giroszkóppal még le lehetne követni utóbbi kivitelezése gondolom kérdéses. Ha nem tévedek a PH családtól Rudi és Eszter?
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3452
- Részletfizetés . ASUS TUF Gaming A18 FA808UM-S8019
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Xiaomi Redmi 12C 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest