Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
fél kilencre datált az F1 szerelés
Majonéz: ha szerkeszted az írást, tégy már a címbe egy update jelet, most láttam csak, hogy az airbrush írás ki lett bővítve.
-
Majonéz
csendes tag
Köszönöm mind a kettőtök válaszát minden meg tudtam belőle amit akartam.
-
biker
nagyúr
válasz
#65675776 #33 üzenetére
már megbocsáss, de ő nem festett felület érdesítését kérdezte, illetve érdes hatás elérését, hanem a makett érdesítését.
én feltételezésem szerint azért, mert sík felülete lett az anyagnak öntéskor, és érdessé szeretné tenni.ha festésre gondolt, akkor a leírásod perfekt, de akkor hülye kérdésre hülye válasz
---
fogkefét meg fogod, festéket nagyon lapos tálkára vékonyan elteríted, ráfekteted a sörték hegyét, óvatosan lehúzod a fölösd, és ütögetve, mint a maszkoló ecsettel, el lehet érni hasonló jó hatást.
-
#65675776
törölt tag
Na úgy pont nem...
Majonéz: Van rá egy pár módszer...
Szárazecsetelés: fogsz egy ecsetet (minél lepukkantabb annál jobb), és a kívánt színű festékbe mártod. Aztán az ecsetből egy lapon kihúzod szinte az összes festéket. Utána a szimpatikus helyeken megdolgozod ezzel az ecsettel a felületet. Főleg élek kiemelésére alkalmas.
Átködölés: az alapszín erősen hígított/ fakított változatával átködölöd a felületet.
Só: Első körben arra a színre fested a gépet, amire majd vissza akarsz koptatni (azaz festéklepattogzódást akarsz szemléltetni). Nedves sót raksz a felületre, és így fújod fel a fedőszínt. A végén a sót leszeded a felületről.
Filterezés: Ez inkább antikolás, mint koptatás. A készre festett felületre pár színnel pöttyöket viszel fel tömény festékből (tubusos olajfesték a legjobb erre) össze vissza. Aztán lefolyási irányban hígítós ecsettel szétmosod a pöttyöket.
És még ezernyi módszer. Természetesen egy már leselejtezett régebbi készleten érdemes kísérletezni.
-
Majonéz
csendes tag
Valaki el tudná nekem magyarázni hogyan lehet kopottá tenni a makettek felületét
-
Majonéz
csendes tag
Hát először is hűűűűűűűűűű
másodszor szerintem megérte mert marha szép kis terepasztal lett.Nem hittem volna hogy ennyire drága tudtam hogy nem olcsó de hogy ennyire.Minden tiszteletem a készítőknek
.Van egy kép azon az oldalon amit linkeltél egy ház és előtte egy tengeri sün váza ha jól látom , na attól leeset az állam.Zseniális
Köszönöm hogy ilyen részletességgel írtad ezt le nekem. -
tkazmer
addikt
hát jó kérdés, nem emlékszem pontosan
egy ilyen hegyépítős készlet talán 10-20e lehetett (kettő alapból elfogyott), szükség volt extra fűre, kavicsokra (kicsire és nagyra), útmatricára, fákra, bokrokra, hegyborítóra (amire a fű,a kövek, a bokrok, a fák, stb megy), rengeteg ragasztóra, purhabra, gipszre a kőomlásokhoz illetve gipszből álló téglákból vannak a hídpillérek is az egyik hídnál (ehhez kellett egy téglakészítő szett is). meg aztán persze kellett egy nagy alap is, amire építkezni lehetett, ez is barkácsolva lett, egy céges tárgyalóasztal lett a lába és néhány praktikeres falapból lett összerakva a lap.
ez így eddig mondjuk olyan 100k körül van, és nyilván szükség volt még házakra, állomásokra (ezek emlékeim szerint olyan 2-15e forint között voltak), épületre is biztosan elment vagy 50-60e.
vonatokra, sínekre és vonatirányításra meg szerintem legalább egy 150-200 ment ismét, tekintettel arra, hogy pl. egy H0-s taurus mozdony ha jól emlékszem, 18-19 volt akkoriban (van összesen 6-8 mozdony biztosan, persze nyilván nem mindegyik ilyen árban volt), egy elektromos váltó talán 2-3e lehetett (ilyenből is van 6-8 biztosan, nem mindegyik lett felhasználva végül). 1db máv kocsi olyan 2-4e forint volt akkor (van belőle talán 7), 1db tehervagon 4-8e forint (ebből vagy 10db biztos van) a sínek db árára nem emlékszem sajnos egyáltalán.a vonatirányítás persze közel sem profi, 2 különálló analóg pálya van (tervezve volt egy átállás digitálisra, azonban akkor már annyi minden volt analóg, hogy végül ez elmaradt)
és végül jött mondjuk 15-20e apró kiadásokra, mint kellett egy kocsi, ahonnan az irányítást lehet végezni, kellettek kis kábelek a váltók és a házvilágítások áramellátásához, kellettek kis váltó és világítás kapcsolók, stb. stb.összegezni inkább nem fogom, ezt rád bízom, de az biztos, hogy marha drága dolog egy terepasztal
(ja, a miénk szerintem abszolut kis-középméretű, talán 2.5x3.5m, nem tudom pontosan, de nem egy nagy darab, ha bárhol jársz kiállításokon vagy nézel prospektusokat, tervező katalógusokat, ez igencsak alulról súrolja a középosztályt is..) -
biker
nagyúr
válasz
#65675776 #24 üzenetére
az is játszik nálam, hogy jelenleg 40nm-en a kompresszoros megoldás mind felszerelés helyigényileg, mind koszolás szempontjából nem szerencsés.
inkább szenvedek vele ecsettel, de egy kis dobozban elfér mindenem.az f1 makett építéshez kész a teljes képsorozat
csak meg kell írni, az pár nap. nincs sok időm mostanság.
-
#65675776
törölt tag
Sőt, jó festékkel szar technikával is lehet szar felületet csinálni...
A pisztoly egy másik világ. Ha az ember jól csinálja, akkor leheletvékony rétegeket tud fújni megfelelő fedés mellett. Véknyabb réteg -> kevesebb eltüntetett részlet. Persze nem kevés befektetést és nem kevés gyakorlat is kell hozzá. Egy értelmesebb pisztoly beszerezhető 10-12k-ból, ami komolyabb költség, az a kompresszor. Meg lehet építeni otthon is, ha vannak hozzá innen onnan alkatrészek, akkor szinte nulla forintból.
A tükörsima felületet egyébként a lakkozás feladata kialakítani, és igazából csak matricázás előtt lényeges. Természetesen fényes lakkal.
A műgyanta/olaj és az akril/vízbázisú téma megint érdekes. Ecsethez jobb az előbbi, fújáshoz az utóbbi. Utóbbinál viszont nagyon oda kell figyelni a hígításra és a fújási távolságra, különben a festék már félig megszáradt állapotban ér a felületre, és olyan lesz, mint a krumpliföld. Viszont sokkal kevésbé hajlamos a megfolyásra. Emellett ott a másik téma, a koszolás. Ha visszamosással csinálja az ember, akkor nem szerencsés olajra olajjal csinálni, mert azzal a lendülettel vissza tudja mosni az alapszínt is.
-
tkazmer
addikt
itt van néhány kép a terepasztalról[link]
-
tkazmer
addikt
szerintem jó dolog. nem is írtam az előbb, tényleg, egy tankom is van, de sajnos azt sem tudom már, hogy merre lehet
régi, 2.vh-s angol tank.
amire szerintem figyelj, hogy olyan méretű terepasztalt készíts, ami szükség esetén migrálható (kifér az ajtón), illetve az elemek vagy 1db-ban leszedhetőek vagy oda vannak ragasztva rendesen. mi most vinnénk át a terepasztalt egyik szobából a másikba, és pl komoly probléma, hogy a vasúti sínek közé leszórt "kővel" mi legyen, hiszen az nincs odaragasztva (csak sínnel együtt lehetne, azt meg nem szeretnénk), viszont könnyen lehullik.
a téma amit kitaláltál meg nagyon jól hangzik, csak nehéz, mert egy akciót kell 1 bizonyos pontban "ábrázolni", és ahhoz, hogy jól nézzen ki, legyen dinamikája, szerintem borzasztóan sokat kell majd vele dolgozni. -
Majonéz
csendes tag
Az írásod nagyon felkeltette az érdeklődésemet a terepasztalok után és is szerettem volna egyet csak hát nem tudnám hová tenni.
Én most próbálkozom azzal hogy nem egy komplett terepasztalt csinálok hanem egy egy kis részletet pl: csatákból harckocsi ütközetekből.Neked mi a véleményed ezzel kapcsolatban
-
tkazmer
addikt
4-5 éve csináltam úgy 5-6 repülőmakettet illetve egy hajót is, de mára már nem tudom, hova lettek. további eredményem 2 ház, egy váltórendező, egy kis kápolna és egy 2 háznyi vasútállomás a terepasztalunkhoz. nyilván ezen kívül még kellett építeni hegyeket, hidakat, meg kellett tervezni az egész elektronikáját (váltók állítása, vagy éppen a házak világítása, esetleg a fénysorompó vagy a jelzőlámpák állítgatása, stb).
ja, meg raktam össze vasúti kocsit is, miután leesett az asztalról és elég sok felé esett szét
sajnos márkákat nem nagyon tudok mondani, max a vasút terén, ott roco elemeket felhasználva építkeztem, illetve a hegyek építéséhez volt egy speciális készlet, ami hegyépítésre szolgált. na meg persze purhabde azzal csak rombolnom sikerült...
-
biker
nagyúr
képek, nem volt kedvem a vitrint lebontani, így az üveg be-be csillog, ill. mobillal készültek a képek. azért látszik, mi micsoda.
-
biker
nagyúr
eleinte a repcsik a plafonra damilrendszerre voltak lógatva, és nagyon megsínylették a port és takarítást, ill. a 20évvel ezelőtti ragasztások engedtek, sárgultak, matt plexi, stb
és költözéskor helyhiány miat sok el lett ajándékozva gyerekeknek.
4-5 utasszállító és bombázó, meg vagy tucatnyi kisgép -
biker
nagyúr
én mikor mit, bármit, ami tetszik
korábban épületeket is csináltam terepasztalos szomszédnak, illetve régen 90% repcsiket csináltam, ezekből úgy 20-25db már az enyészeté
ezen kívül űrhajó modult, repülőt, vitorlás hajót, tengeralattjárót (nyitott oldalú), kis reptéri kaonákat csak úgy, harckocsi mentőjármű, F1 autó, van itt minden. csak hely kellene hozzá kicsit több
-
biker
nagyúr
nincs fújási ingerem, és felszerelésem sem.
ez korlátoz egy kicsit, tudom, de ez van.jól hígítva jó ecsettel el lehet érni tükörsíma felületet (mint ahogy rossz festékkel rossz technikával el lehet érni szar felületet)
majd csinálok képeket a makettekről, sajnos hely híján egyre kevesebbet csinálok
-
Majonéz
csendes tag
Akkor feldobok egy témát !! Ki milyen festéket szeret használni vizes vagy hígító alapút ??
Vagy gyártók értékelését.Akármit amit akartok!!
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3127
- Patika hibátlan Iphone 14 PRO MAX 128GB Független - Dark Purple - 5 Mobilxof tok + Üvegfolia
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3319
- 143 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13500H, RTX 4060
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest