Új hozzászólás Aktív témák
-
Chrys_
addikt
"A Loop Energy szerint az első akadályt most leküzdötték, így haladhat tovább a szektor"
Lobbiztak a dízel árának növelése érdekében?
-
shardd
csendes tag
[Tesla Optimus] robot, kb. 6 percbe sűrítve.
[Tesla AI Day] Itt a teljes 3 órás esemény. -
#56573440
törölt tag
-
aelod
veterán
-
#56573440
törölt tag
válasz
nyerek01 #298 üzenetére
Számomra hatalmas móka lesz nyugi
Az előző beharangozón is szénné röhögtem magam, ez a tánc ez mindent vitt, és pontosan definiálta azt, hogy ez hova tart...
Shadowbull: Jaja meg "mesterséges intelligencia" amire azt mondta musk hogy veszélyesebb mint az atombomba és jobban kell tőle félni, aztán később meg inkább megcsinálja mert ha nem más fogja. Mondjuk nem tudom még mindig hogy a kettő hogy függ össze, de ez az egész pont olyan valós projekt mint a NeuralinkÉn készítem a popcornt
-
#56573440
törölt tag
az enyém meg arról, hogy kár elszigetelt, speciális példákat hozni arra, hogy mi hol hogy működik, mert a felszín, a látszat ellenére ezek a kérdések roppant komplexek és az esetek jelentős részében egyáltalán nem reprodukálhatóak máshol.
a 15 perces város olyan utópia jelenleg mint amszterdam. A lakosok túlnyomó többsége boldogan teker akár az ikeába is, meg mindenhova is, és nincs is autója. Sőt igazából nem is akar. Ehhez csak iszonyatosan berögződött, effektíve rossz szokásokat kellett kiölni a társadalomból masszív és globális város és forgalomszervezési megoldásokkal, és infrastruktúrába önteni csilliókat. Olyan szintig, hogy a kereszteződések jelentős részében már nem kell kerékpárral megállnod és gombot nyomnod, az érzékelő hurok sokkal hátrébb van, ahogy megközelíted (!) a csomópontot az atók kapják a pirosat, te meg zöldhullámban mész bicón, meg se kell állni gombot nyomni vagy egyáltalán várni. Van ilyen is. Működik. Csak egy hatalmas, következetes beruházási, tervezési, szervezési rémálmot kellett átverjen a lakókon egy határozott városvezetés akkor, amikor nem feltétlenül minden lépéshez kellett lakógyűlés meg fórumok meg társai. Ezt még európában sem tudod megcsinálni sehol máshol jelenleg, úgyhogy jó példa csak semmitmondó.
Egyébként nem ma lesz a tesla móka? Alig várom
-
-
#56573440
törölt tag
válasz
arnyekxxx #289 üzenetére
A norvég példa tökéletes volt, mert bár technikailag van az a szög ahonnan igaz, mégsem teljesen az...
A norvégoknak van egy termékük ami a gdp 28%-át adja és az export 58%-át. Egy termék aminek az előállítása bődületesen olcsó, mégis mindenkinek kell... És az nem zöld... Nem igazán kivitelezhető világ szinten az, hogy állambácsi bődületes bevételeket szerez a kőolaj és gáz eladásokból majd a befolyó irdatlan pénzeket mindenféle népjóléti meg közlekedésfejlesztési projektekbe lapátolja, mert nem mindenki tud mondjuk ilyen dolgokat termelni a területén...
A példa él, csak annyira releváns mint egy zsákfaluban kijelenteni hogyteljes értékű életet lehet élni gyalog közlekedve, ezért mindenhol és mindenkinek is lehet. pedig nem.
-
Sanya
nagyúr
válasz
nyerek01 #282 üzenetére
A hiszti fő kiváltó oka te vagy, mert minden érvet lesöpörsz és csak amiatt nyugodt a topik, mert elkezdtek téged ignorálni.
Az elektromos autó egy nagyon jó dolog, a saját 70-80%-os energiahatékonyságával jobb, mint a 45%-os energiahatékonyságú füstös benzinesek.
Az elektromosak nem a várost szennyezik, hanem a várostól távol szennyeznek, az erőműben, akkugyárban. Az elektromos autóknak is nagy a könyezetterhelése, koránt sem világmegváltó, mint azt te és sokan mások gondolják.
Zöldnek mondható, de legalább annyira zöld, mint egy takarékos benzines. 2018-ban, amikor a benzines autómat vettem, akkor a német "zöld" autók között a top20-ban bőven benne volt, és volt nála könyezetszennyezőbb elemes autó.
Ugye nagyon sok függ azon, hogy a 45%-os hatásfokú erőműből származó áramot fel kell transzformáljad 220.000 kv-ra, elvinni a városig, ott újabb trafóállomást kell létrehozni, letranszformálni, majd beletölteni a kocsi akkumulátorába, ahol a motor 75-90%-os hatásfokkal mozgási enrgiává alakítja.
A benzines sem sokkal jobb, hiszen kitermeled a nyersolajat, elviszed a finomítóba, ami energiába kerül, majd benzin előállítása, benzin eljuttatása a benzinkútra, éstankolás, ahol a füstö s kocsi kémiai energiát mozgási energiává alakítja.
Egyik sem jobb.
Talán a házad tetején lévő napelem lehetne a legjobb megoldás, de akinek nem rakható fel ( szar a tájolás, társasház, st) mit csináljon? Aki nappal elmegy dolgozni és este ér haza, az megint vegyen otthonra egy akkut, amivel feltölti éjjel a kocsiakkut, ami megint pazarlás.Véleményem szerint az elektromos autó nem megoldás a füstös autók könyezetszennyező hatásainak jelentős csökkentésére, hanem kicsit olyan, mintha porcukorra szórnánk be a szart és mostmár édességként kellene rá tekinteni. Nem, nem az. A villanyautózás jelenleg úri muri, valamivel olcsóbb, mint a benzines, de ha otthon nem tudod tölteni (mert a 3. emeleten laksz és szarul mutatna a lengőkábel az új zöld kocsidig), akkor kb a füstös árába kerül hajtani a zöld kocsidat és szaladgálhatsz töltőért, ülhetsz a töltő kocsidban telefonozva, stb.
Szóval ez még nem megoldás, főleg nem a környezetszennyezés részére. -
válasz
nyerek01 #285 üzenetére
Miért nem?
Egyrészt ha előbb utóbb kiszorul a dínó juice a piacról, az adóbevételt valahonnan pótolni kell, amire kézenfekvő megoldás lehet az azt közvetlen kiváltó energiahordozó megadóztatása.
Másfelől pedig a lítium bányászata súlyos környezetszennyezéssel jár, szóval ha a plusz adó mérsékelné a használatát, és egyszerűen piaci alapon a nagyobb prioritású eszközökhöz jutna el, az valamelyest mérsékelné a feldolgozandó nyersanyag mennyiségét.
Értsd ha emiatt drágább az akku, emiatt pedig főleg az autó, de másodsorban az egyéb elektronikai eszközök is (pl. laptop), az azzal járhat, hogy az emberek ritkábban vesznek újat, vagy ritkábban cserélik ki az akkut az eszközükben. -
nyerek01
tag
Na, egy értelmes kérdés. Kicsit meglepett a hiszti cunami után ami itt van.
Nos, rövid és tömör leszek. Nem tudom, a szakemberekre bízom ennek a megoldását. Legyen az akár jogász, politikus, energetikai szakértő akármi.
Amúgy külföldön láthatsz rá már kezdeményezéseket, még kész ( jó ) megoldást én nem láttam. Esetleg ha nem direkbe az autóba "betöltött" áramot/energiát adóztatják meg, akkor is még van mód indirekt szedni a bevételt. -
nyerek01
tag
Pápá.
-
saril
senior tag
Átment TROLL-ba, én nem követem tovább, még olvasni is fáj, amiket ír. További jó szórakozást, és alacsony ingerküszöböt kívánok a TROLL-hoz.
-
nyerek01
tag
válasz
arnyekxxx #269 üzenetére
Ezért lehet pár százezerért használt benzines/dízel autót venni. [használtautó olcsón]
Újat is kapsz egy havi munkabérért. szabadpiac
Jajj de támogatják az elektromosokra. -
nyerek01
tag
válasz
xsjado93 #264 üzenetére
Tegyük fel, hogy igaz amit írsz.
Akkor van egy kicsit káros dolog szemben egy nagyon károssal. Menni fog a választás, hogy melyik a jobb.
Azért örömteli milyen sok ember kezdett aggódni a nyersanyagok bányászása miatt. Ugyanez volt az energitermelésnél is. Eddig az sem okozott gondod aztán a Teslába nehogy gázerômûvel megtermelt áramot töltsenek mert pokolra kerülünk mind.
Még ha elfogadjuk is az energiatermelés és a nyersanyagok bányászatának környezetkárosító hatását akkor is minden téren jobb döntés elhagyni a füstös autókat/jármûveket és áttérni elektromosra.
-
válasz
nyerek01 #254 üzenetére
Minden élőlénynek hasznos - ez nem igaz, a bányák létesítése nem kicsi természetkárosítással jár, ahogy az azt követő kitermelés is, amit nem ritkán gyerekmunkások csinálnak.
Gazdaságilag megéri - ez meg tipikus kapitalista maszlag, ami pedig a fenntarthatóság fogalmát igencsak mellőzni szokta. Tehát fenntarthatónak sem igazán az, max kevésbé káros, szépre mosva: fenntarthatóbb.
-
nyerek01
tag
Elsô mondtat a cikkbôl: "Several Tesla Semi electric trucks have been spotted being shipped around the country"Na, ezért ne is kérjetek és ne várjatok olyat amire ti sem vagytok hajlandók. Olvasni sem tudtok, buták...
Valaki, más téma?
(vagy élvezkedtek tovább egymás fröcsögésén ) -
nyerek01
tag
Elektromos áruszállítás. Mint írtam a Tesla Semi kiszállítások megkezdôdtek: [Tesla ]
Mert ugye sehol nincsenek még...Az elektromos átállás megkezdôdött, az államok, vállalatok támogatják és jónak tartják. Az irány jó és minden élôlénynek hasznos. Gazdaságilag is megéri és még fenntartható is.
Sírhattok meg vergôdhettek itt, egyrészt engem aztán pont nem érdekel másrész a Valóság nem változik meg tôletek.
Értelmes vitát, beszélgetést követeltek úgy, hogy partnerek nem vagytok benne. ( tisztelet a kivételnek, van aki értelmesen válaszolt nekik köszönet! ) -
8th
addikt
válasz
nyerek01 #236 üzenetére
"Hát ha valami megéri mind a fogyasztónak mind a gyártónak az életképes termék és sikeres lesz a piacon. Lásd EV."
Egy ideális világban ez valóban így működne de elfelejted, hogy az autógyártó nem szeretetszolgálat. Nem igazán érdeklik a fogyasztói igények profitorientált piaci szereplőként olyan autót fog gyártani amin a legtöbb pénzt tudja keresni. Most belemehetnénk, hogy ezért tűnt el 1:1 az olcsó belsőégésű városi mini/kisautó kategória vagy, hogy kinek kéne mondjuk egy villany corsa állami támogatás nélkül 12,5millióért de felesleges. Ahogy én látom masszív szélmalomharcot vív itt mindenki aki eszmecserét próbál veled folytatni a témában. Apró észrevétel: ezzel a stílussal kísértetiesen hasonlítasz a még másfél hónapig parkolópályán lévő Noukoum kollégára.
-
totron
addikt
válasz
#48584626 #248 üzenetére
Felnőttként képesek ezt a habzószajúságoz produkálni sajnos, pech, hogy a kellemetlen vitakultúrájú nagyhangúak mentén ítélődik meg aztán a többi zöld rendszámot vezető is. Jellemzően életközepi válságban szenvedők találják meg maguknak a témát, nem rossz anyagi körülmények között nevelkedve ésvagy újgazdagként, de elengedhetetlen alapvetés, hogy eddigi életük alatt még nem találták meg magukat igazán semmiben - na de majd ebben! Amit hiányolok az az orrnál való tovább látás, úgy az előállítás beleszámítása az emisszióba (egyik szajkózható slágerszó), mint az elektrotáplálék eljuttatásának infrastruktúra-igényének felmérése (meg előállítása és most már ára). Semmi mérnöki szemlélet vagy nyugodt térlátás a témán belül, környezeti változók egészséges súlyozása sem divat, azok közül is csak az létezik amelyik tetszik, a többi ferdítés/nemúgyvan. Egy felhevült focidrukker elánjával csap bele a lecsóba, egyben kapaszkodik meglelt identitásába 20 körömmel, de mivel lecsó, így sok fogás nem esik rajta, ettől meg csak mégingerültebb lesz, ráadásul bosszantó embertársak merészelnek akár kiigazítással, ellenvéleménnyel lenni - hallatlan. A szakmaiság is csak linkek kellemetlen modorral kísért egymásnak csapkodása során merül fel nyomokban. Mindig van egy ilyen aktuális rezidense a témának, ami kár, mert társalgáshoz szokott érdeklődőket jogosan tántorít el.
-
Tewe013
őstag
válasz
nyerek01 #240 üzenetére
Mármint itthon nincs rá támogatás te zseni, ami meg is látszik az eladásokon itthon (pedig kedvezmények vannak arra is). Szóval ez megint csak azt igazolja, hogy ott megy jól az EV, ahol agyon van támogatva. Magyarországon évi egyszer van ilyen pályázat és az eladások is eszerint alakulnak.
-
válasz
nyerek01 #233 üzenetére
Én nem vennék rá mérget, hogy mindenki önként és dalolva ment volna autót cserélni, ha nem állították volna olyan (ha úgy tetszik kényszer) választás elé, hogy “következő évtől vagy lecseréled a kocsidat olyanra, amit mi előírunk, vagy nem autózol a városban / egyes részein”.
Mivel a korlátozások a károsanyagkibocsátásból fakadnak, ezért gondolom az emberek egy része már alapból 0 emissziósra cserélt a korszerűbb belsőégésű helyett, hogy megússza az újabb, általa tervezettnél korábbi autócserét. Nem azt mondom, hogy ez hülye döntés volt (vidékiként eleget éltem ahhoz Bp-n, hogy értékeljem a tiszta levegőt), de messze nem olyan zöld és fenntartható, mint amilyennek a zöld politika megpróbálja beállítani. De legalább haladunk valamerre. -
nyerek01
tag
válasz
#48584626 #235 üzenetére
Érdekes, minden személygépjármû kategóriában olcsóbb venni belsôégést. Tehát akkora nagy támogatás van az elektromosokra, hogy drágább mint az ICE azonos kategóriát nézve.
Hatalmas kényszer, szabadon választhatsz olcsó ICE és drága EV autó között. Az emberek pedig választottak."piaci alapon az egész BEV sztori életképtelen, még ma is."
Gondolom azt írod majd: "Nem tudom mit jelent a piaci alapon"
Hát ha valami megéri mind a fogyasztónak mind a gyártónak az életképes termék és sikeres lesz a piacon. Lásd EV. -
#48584626
törölt tag
válasz
nyerek01 #233 üzenetére
"kényszerítve vannak az autósok az elektromosra, ezért van a váltás. Én erre írtam, hogy nem igaz."
De, igaz. Nézd meg például csodaNorvégiát, milyen brutál büntetőadók vannak az új ICEkre rátéve. Ott gyakorlatilag nincs más választásod mint BEVet venni. De sok országban hasonló, a minimum az hogy óriási állami támogatások vannak a BEV vásárlásra.
Állami támasz nélkül, piaci alapon az egész BEV sztori életképtelen, még ma is.
-
-
nyerek01
tag
válasz
xsjado93 #231 üzenetére
A zónás korlátozásokról én is tudtam. Csak emlékezzünk már mirôl is beszélünk. Azt írtátok, hogy kényszerítve vannak az autósok az elektromosra, ezért van a váltás. Én erre írtam, hogy nem igaz. Nem kényszerbôl hanem józan döntések miatt váltanak EV-re.
Amúgy sem csak régi dizelrôl volt szó, belsôégés vs. elektromos volt a téma. A zéró emissziós zóna már érdekesebb.
-
válasz
nyerek01 #221 üzenetére
Várj, akkor szólj a németeknek, hogy nyugodtan visszavehetik az öreg dízeleket, amiket eladtak
ezekben a városokban egyáltalán nem, vagy csak korlátozva használhatod azokat a kocsikat, amik nem felelnek meg a törvénybe foglalt követelményeknek:
[link]
valóban, a google-s példa nem volt a legjobb magyarul, de csak szemléltetni akartam, hogy te is egyszerűen utánajárhatsz a dolgoknak, főleg ha Magyarországon is túl látsz
Szóval, ha nem haragszol, nem ülök le, és az érdemjegyet sem fogadom el -
arnyekxxx
veterán
-
nyerek01
tag
válasz
xsjado93 #219 üzenetére
Most ezt komolyan is gondolod vagy nekem nem jött át a humor?
Nincs olyan törvény, törvényjavaslat, előírás, jogszabály SEMMI ami tiltja a füstösök használatát. Leülhetsz 1-es.
A három fő piac ahol keresünk: Kína, USA, EU.
Látod pedig egy egyszerű témához értünk, csak egy sima web cím kéne forrásnak, ahol leírják a hivatalos tiltását a használatnak.
Nincs ilyen. -
nyerek01
tag
A lovaskocsi pont jó példa. Akkor is sokan furcsának és alkalmatlannak tartották a belsôégésû motoros jármûveket. Pár évtizedig mégis sikeresek tudtak lenni.
Az évszámokon hiába harcolunk itt, mindegy is mikor váltják le az elektromos személyautók a régi füstös elôdöt. Meg fog törni.
-
nyerek01
tag
válasz
arnyekxxx #207 üzenetére
Ismerjük a matematikai átlag fogalmát. Ezért nem is azt jelenti, hogy minden autós minden nap pontosan 60 km távolságot megy.
A statisztika azért nem egy butaság, se az átlag számítás vagy a szórás vizsgálat stb. Egyszerû és hasznos dolgok ezek.
Ha az elmélet neked nem tetszik akkor nézhetjük a gyakorlati részét, autósok valós tesztjét. EU-ban Björn aki rendszeresen tesztel elektromos autókat 1000 km távon, youtubeon elérhetôek a tesztjei. Amerikában meg 100 számra vannak pl. Tesla hatótáv és tölthetôség tesztek. Szabadon nézhetôek.
-
Hogyha ez így lenne, és ekkora nyűg lenne az egész, akkor miért van az, hogy így sincs elegendő kapacitása a vasútnak az igények kielégítésére?
#202 nyerek01:
Ez oké, de azért a vasút is sokat fejlődik technológiailag. Pl. a kamion esetében a sebességkorlát nem technológiai, hanem jogszabályi, magyarul a technológia fejlődésével sem tudna javulni. Ugyanez a vasút esetén nem igaz, ott csupán technológia, illetve infrastruktúra kérdése az egész. Ha pl kevesebbet költöttek volna autópálya építésre, és többet vasútra, akkor messze nem lenne ilyen rossz a helyzet, személyforgalomra meg a főút hálózat is tökre elég lenne, ehhez kicsit luxus az autópálya imo. -
Ribi
nagyúr
Vonatsíneken nem mehet semmi más csak vonat így közember sem használhatja. Ki lehet építeni sűrű sínpályát, csak rohadt pazarló dolog lenne. Bárhol baleset van, kamion megfordul és kerül egyet. Vonat ilyet nem tud. Eleve igen macerás, hogy mindent pakolj kamionra, vidd el a vonatra pakoló állomásra, az átviszi egy másik nagyváros mellé, ahol megint átrakják kaimonra és az viszi ki. Szóval esetek nagy részében a kamion így is az út x részében szállítja. Valszeg egyszerűbb és olcsóbb nem bajlódni ezzel. Nagy távolságokra lehet ez jobb lenne, bár ott hajóznak, közepes távolságokra valszeg ezt csinálják. De pár100km-nél nem éri meg.
#200sz.balazs.95: És valszeg nagyon sokat kell majd költeni elektromos töltőkre és hálózatra is városszerte az elektromos autók miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kedvenc zene a mai napra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Gitáros topic
- Battlefield 6
- PlayStation 5
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Erősítő, hangfalak
- További aktív témák...
- Micron SO-DIMM laptop memória 4GB DDR4 3200MHz MTA4ATF51264HZ-3G2J1
- 27% SZÁMLÁVAL! Dell Precision 5560 / I7-11800H / T1200 / 16GB DDR4 / 1TB NVMe / BeszámítOK!!!
- Samsung Galaxy A04s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2906, 100% Akkumulátor
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- 10 GB-os RTX 3080 OEM
- HP ZBook Studio 8 WorkStation i7-11850H 16GB 256GB Nvidia Quadro T1200 15.6" FHD IPS 1 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest