Új hozzászólás Aktív témák
-
hhenry
őstag
A radeon software nálam meglepően jól teljesített
-
Most próbálgattam kicsit World of Tanks-ban az új funkciókat, számomra eléggé felamás a végeredmény.
- Az FPS korlátozás üdvözölendő, tetszik az ötlet, szép folyamatos 60 FPS-en a kép (az eddigi 120-as beállításhoz viszonyítva).
- A Chill teljesen szétcseszi a játékélményt nálam. Lövések után (klikkelés) folyamatos a kép pár másodpercig, de előtte és utána is mintha húzná a képet a játék. Ezt így azért annyira nem érzem forradalminak. ~20 perces tapasztalatom van csak, így közel sem megalapozott, és lehet másnál megy rendesen, de nálam ezt produkálja, ha aktiválom...
- Enchanced Sync: RX580-al FullHD játékban nem tapasztaltam semmi olyan problémát eddig, amiért szükség lenne erre.Ez utóbbi esetében nem tudom mennyire releváns a Frame Rate Target Control mellett/helyett, mert egy elég izmos kártyánál, ha csak beállítom 60-ra az értéket, akkor is ugyanúgy 60 FPS-t tart majd. Az Enchanced Sync-hez való "válogatáshoz" max-on járatni a hardvert szerintem erősen felesleges - legalábbis az én kicsiny 60Hz-es monitoros esetemben, így "környezettudatosságból" marad a 60FPS-es limit, minden egyéb cicoma felesleges számomra.
-
janos666
nagyúr
Szerintem inkább a Windows újratelepítés az, amit durván a 7-es óta teljesen feleslegesnek tartok. Hacsak nem verte rommá valami totális katasztrófa (pl. hardware hiba vagy instabil OC, esetleg vírus), akkor jó eséllyel megold mindent egy offline chkdsk + offline DISM restorehealth, és néha a beépített startup repair (kis bakiknál még online is jól működik a DISM, csak akkor kell offline, ha fel sem tud már állni a saját lábán).
Persze a DDU is túl van misztifikálva. Attól, hogy néha maradhat vissza olyan config file, ami néha bezavarhat az új verzióval, még nem jelenti azt, hogy mindig csodát tenne.
-
bozont
veterán
Én sosem ajánlom senkinek a DDU-t vagy hasonló tisztító progikat. Max ha nem sikerül megoldani a problémát, akkor win újratelepítés előtt még egy próbát megér. De csak egy driver frissítésnél érdemes mellőzni. Elméletileg a rátelepítésnek nem kellene problémát okoznia, hiszen a windows külön kezeli a driver verziókat, de ugye ilyenkor nem csak meghajtók települnek. Szerintem ebben az esetben a vezérlőpult régi és új elemi akadhatnak össze, de nem tudom pontosan ez hogy frissül ilyenkor.
Ami nekem hosszú évek óta bevált: a régi driver törlése előtt alaphelyzetbe állítom, aztán uninstall és egy gép újraindítás után mehet a frissebb meghajtó. A végére még egy újraindítás a biztonság kedvéért (de ezt talán kéri is a telepítés végén).
-
PuMbA
titán
válasz
MasterMark #166 üzenetére
Én körülbelül 8 AMD drivert telepítettem egymásra és semmiféle buggal nem találkoztam. Most éppen Intelem van, itt is így csinálom, ha kijön egy új verzió, de hamarosan megint AMD-m lesz
Amennyiben a programozók valami nagy dolgot nem rontanak el, simán működnie kell a rátelepítésnek, mert én minimum 5 éve így csinálom és eddig szerencsére semmi gondom nem lett belőle.
-
ribizly
veterán
Csak egy naiv kérdés (nvidia-nál így használom évek óta):
Az nem működik, hogy nem törlitek az előző driver-t, hanem csak upgrade és csá?
Mármint azt értem, hogy sokszor gond van a driver-ekkel, de az ilyen remover progik ki tudja leszedik e amit tényleg le kell, hogy clean install történjen valóban. Az upgrade véleményem szerint még mindig jobb megoldás elsőre, mert általában a teljesítményt ma már nem kéne, hogy befolyásolja ez a clean install vs upgrade. -
janos666
nagyúr
"egy AAA játék (WD2)"
Mondjuk én már majdnem azóta rosszul vagyok, ha ezt az "AAA játék" dolgot olvasom, hogy divattá vált maga a jelző ebben az ipar/sajtóban. Az jut róla eszembe, hogy béta állapotban kiadott bughalmaz, abszolút tömegigényre készült (butított) tartalommal, többnyire egy sorozat részeként, ami nem viszi előbbre a story-t (ha singleplayer), vagy újítja meg az élményt (ha multi, vagy lényegében story nélküli játék, pl. "ügyességi"), feleslegesen nagy pénzből, amit így az én megítélésem szerint kár volt elkölteniük (persze tisztelet a kivételnek), viszont most vissza kell húzni (és akkor ugye drága DLC-k, eszement számú mikrotranzakciók, stb).
-
BReal
addikt
A Crimsonnal az AMD javított a driverek általános állapotán, a Catalyst vége óta pedig ugyanolyan gyakran ad ki driver frissítéseket, mint az NV. Mindeközben kb. 1,5 de lehet már 2 éve az NV driverek minősége (csak az NV tulajok beszámolóira hivatkozva) folyamatosan esik. Volt már hotfix hotfixe is kiadva, legutóbb ugye egy AAA játék (WD2) konkrétan kifagyott a driverrel. Ami előnyt ilyen téren kiépítettek maguknak, azt 1-2 év alatt lerombolják.
-
-
haxiboy
veterán
Sok újítás egyben kib@szás...3rd Party OC programoknak búcsút mondhatunk, de vannak olyan programok amik megszűntek működni normálisan (szoftverből vezérelt ház ventillátor szabályzás a gpuk hőmérsékletének függvényében) mert nem tudják kiolvasni a GPU alapvető adatait sem...
ty amd ty
keserítsd meg az életünket mégjobban....
-
janos666
nagyúr
Szerintem ha több képkockányi a hossza (főleg ha csak <=60fps-re nézzük a képkockaidőt, nem >=120fps-re és feltesszük nem minden motor olyan épeszű, mint a Frostbite és megy akár 3 fölé is), és üzemszerűen tele van csordítva (legalább is ahogy Vsync mellett állítólag tele van), akkor könnyen lehet probléma.
Arra gyanakszom, hogy ettől van a hirtelen irányváltáskor a stabilan magas fps mellett is némi akadás/dadogás, hogy a RAQ-ban sorakozik pár képkocka, ami még nem ezt követi (és így késve reagál, ráadásképp kevéssé "simán", mint amit előtte megszoktunk a látványtól).Azért ne ess át a ló másik oldalára, az nVidia is foglalkozott ezzel. Sőt, szerintem ők kezdték ezt az FCAT-el és hasonlókkal (+ ősidők óta van RAQ beállítás a driver-ben [ha nem is mindig bírálja felül ténylegesen a játékmotort] és előbb kezdték a custom Vsync-et is, de még a FreeSync is csak a G-Sync után jött...).
Az lehet, hogy az nV utána megállt egy nekik kényelmes ponton, miközben az AMD mára nem csak felzárkózott, hanem most épp akár messzebb is ért, de történelmileg nem ők ebben a nagyobb úttörők.-- Egy kis extra kérdés --
Most Win10-en DX11-el (hagyományos Win32, nem "modern" progik) van lag különbség exclusive fullscreen + Vsync és borderless windowed + Vsync (mármint a játékmenüben is bekapcsolva, mert tudom, hogy a WDM ilyenkor mindig Vsync-el, és ha kikapcsolom a játékban, akkor lényegében FastSync folytonosságot kapok [ami már nem jó], de vélhetően teljes Vsync laggal [ami így rossz üzlet])?A FreeSync önmagában ma az én szememben nem sokat ér a G-Sync mellett.
Ha meg tudnék barátkozni egy <42" LCD-vel (de túlzottan hozzászoktam az ~50" TV mérethez, és mindig rühelltem az LCD-k minden nyavalyáját), akkor biztos G-Sync monitort vennék, mert tudtommal FreeSync esetén semmi garancia nincs az alacsony lagra, míg úgy látom, hogy a G-Sync "matrica" gyakorlatilag beleszól ebbe is. Egyrészt ugye a külön modullal (ami garantáltan egyforma lesz minden G-Sync monitorban, míg FreeSync-nél tetszőlegesen változó, csak a gyártón múlik miből, milyet, hogy...), illetve úgy látom, hogy ha nem is kötelezi őket erre az nV, de mégis szinte minden mai új G-Sync monitor real-time scan-out megoldású (persze a csak FreeSync-es is lehet ilyen, de ott nem érzem erre a "nyomást", és mivel tágabb az ársávjuk is, így az olcsóban gondolom bátrabban spórolnak, ha pedig drága modellek közt nézelődök, akkor már miért ne fizessem meg a garantált megoldást nyomozgatás vagy lottózás helyett...?).Kíváncsi leszek, hogy jövőre mely kijelzők és VGA-k jönnek már HDMI 2.1-el, és azokon belül melyek támogatják majd a "Game Mode VRR"-t. (Érdekes lenne, ha esetleg real-time scan-out megoldást is kapna egy OLED a VRR mellé alacsony lag-al, de "álmodik a nyomor", ha az LG-től kell várni hasonlót, már most is túlteljesítik magukat.) Nyilván az nVidia döntése lesz érdekesebb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #151 üzenetére
De azt nem kell minimálisra csökkenteni. Nem az a baj, hogy sok feldolgozásra váró adat van a parancslistában, hanem az, hogy túl rendszertelenül keletkeznek. Erre pedig az RTSS limit vagy az FRTC-féle megoldások nem jók. A Chill scene pacingje koncentrál direkten erre a problémára, viszont jelzi, hogy mennyire nehéz ezt normálisan kezelni, hogy minden egyes játékhoz teljesen egyedi profilozás kell. Eredetileg a HiAlgo nevű startup találta ki ezt az elgondolást, de gyorsan rájöttek, hogy képtelenség úgy megcsinálni, hogy nem ismerik a grafikus meghajtó forráskódját. Ezután arra törekedtek, hogy valamelyik cég felfigyeljen rájuk. Az AMD felvásárolta őket és tulajdonképpen ebből lett a Radeon Chill.
Külső programmal scene pacingelni gyakorlatilag képtelenség. Annyira időigényes visszafejteni a meghajtók forráskódját, hogy a gyakorlati támogatást nem lehet megoldani. Ha meglehetne, akkor a HiAlgo nem tett volna fel mindent a cég eladására.Igen a Frostbite maga kezeli ezt az értéket, és a driverek ezt nem bírálják felül. Tulajdonképpen meg van előre beszélve, hogy melyik hardver milyen paramétert kap és arra írják a gyártók a profilokat.
A probléma nem a CPU, hanem a meghajtó optimalizálása. Az AMD rengeteget költ arra, hogy alacsony késleltetésű legyen a működés, míg az NVIDIA a késleltetéssel annyira nem törődik. Igazából a GeForce-ból is ki lehetne hozni jobb teljesítményt minimális méretű parancslistával, csak az egész meghajtó nem erre készült. Ahhoz, hogy ez jó legyen egy rakás dolgot újra kellene benne írni, ahogy az AMD tette ezt 2015-ben. Nekik sem a mikulás hozta el ezeket.Szóval ez nagyrészt annak a kérdése, hogy az optimalizálás fókusza mi a meghajtó oldalán... Csak csőlátásban a magas fps, vagy valami egyensúly az alacsony késleltetés és a magas fps között.
Sok minden van abban a G-Sync FPGA-ban, ami kihasználatlan. De itt is az a probléma, hogy érdemes-e rá pénzt költeni. Maga az ASIC sem készült el, mert nem látják értelmét a további fejlesztési zseton beleömlesztésének. Nincs annyi megrendelés, hogy reálisan szükség legyen rá. Eleve nincs hátránya, ha nem fejlesztik igazán. Mit tudsz tenni? Veszel egy FreeSync kijelzőt a GeForce-hoz? Nyilván nem.
-
janos666
nagyúr
Azt tudom, hogy az RTSS limit csak fps limit, ami nyilván nem váltja ki a kijelző-szinkront.
A linkelt hsz arról szól, hogy állítólag minimálisra csökken a RAQ-ban pihenő képkockák száma, ha picivel a sync frekvencia alá limitáljuk az fps-t CPU oldalon (itt épp most azért RTSS-el, mert ez tud ma ismert módon ilyen ezred-fps precizitással limitálni, illetve a lánc kellően korai pontján dolgozik ehhez, amit itt el akarunk érni vele), mert ha csak maga a kijelző-sync ad egy limitet a lánc végén (ami már a GPU oldalon is a lánc vége, míg a RAQ a CPU oldalán él a GPU előtt), olyankor tervszerűen felduzzad a RAQ az (általában statikus értékként előre, és "liberálisan" kiszabott) maximális megengedett hosszára, míg ha valami CPU oldalon "folytja" az fps-t (vagy épp nincs használatban semmi olyan képernyő-szinkron, ami valamiképp limitálna a GPU oldalán), akkor minden képkocka csak minimális időre kerül a RAQ-ba (ideális esetben, ha egyik hardware elem sincs 100%-ra terhelve, és elég sűrű ciklusban fut a RAQ kezelése --- ez még egy érdekes kérdés lehet, hogy ez polling-szerű, vagy direkt elküldik aludni az algót sok ms-re, hadd' duzzadjon csak az a queue, legyen mindig tele), ezzel csökkentve a lagot.
Nekem régen az volt az empirikus szubjektív meggyőződésem, hogy a hagyományos Vsync az egyben scene-pacing is (bár akkor valószínűleg még senki nem hívta így, és én sem találtam ki rá új kifejezést, implicit a Vsync részének tekintettem), sőt direkt ezért is ragaszkodtam hozzá még akár online multiplayer FPS-ben is (amit már >10 éve nem játszok, és azóta rengeteg minden változott).
-> Ezt még ma sem értem igazán, főleg mióta látom azt is, hogy mit csinál a FastSync, mennyire nem folyamatos a kép akkor sem, ha az fps a frissítési freki durván duplája, míg sima Vsync-el nincs ilyen bajom (így fura elhinni, hogy ez nem ad egyfajta scene-pacing megoldást is), kivéve esetleg egy anomáliát [***].A saját szűk megfigyelésem alapján (Frostbite3: DAI és MEA, mert ezekkel sokat időztem, és itt könnyű ezt kapcsolgatni a játék újraindítása nélkül devkonzolból) a Hawaii-nak, Polaris-nak és Pascal-nak is elég RAQ=2 (3-ra emelve semmi számottevőt nem látok az fps számlálón), de a RAQ=1 valóban feltűnőben bünteti a Pascal-t (CPU idő az egekben, az fps romokban, míg az AMD csak tűrhetően lassul..., de nem tudom ezt be lehetne-e hozni erősebb CPU-val, hisz a GTX1070 eleve gyorsabb kártya mint a 290X vagy RX480, illetve elméletben hajlandó lehetnék erőseb CPU-ra költeni, ha esetleg emiatt lenne értelme), és lehet hogy ez placebó, de mint ha kevesebb lenne az a jelenség, [***] mikor végig 60fsp Vsync mellett egy néha hirtelen egérmozgatáskor (ha pl. épp folyamatosan jobbra húzom az egeret, de valamiért meggondolom magam, és hirtelen elrántom balra) "zakatolva megugrik" a kép (nem tudom jobban körbeírni, de mint ha egy pillanatra lefagyna, és aztán kicsit dadogva, kapna észbe), amit régen (mondjuk 5-10 éve) nem rémlik, hogy bármikor tapasztaltam volna. Ebből érzem úgy, hogy túl "lomha" lett minden, hosszú queue-ra és ezzel magas késésre kezdtek optimalizálni mindent (játékmotorok, VGA driver-ek, stb), hogy kisajtoljanak még pár fps-t az ÁTLAG mutatókban (nem törődve azzal, hogy a játékos ebből mit tapasztal, akár rosszabb lesz neki összességében) és közben máshol próbálják csökkenteni az elszabaduló lag-ot (pl. végletekig kisajtolni mindent a monitorokból, hogy valahol csökkenjen a lag, ha már máshol duzzad, ami win-win, mert el lehet adni a "gamer" monitort, és mutogatni az erekciót, hogy milyen jól "optimalizált" a játékmotor/driver ÁTLAG teljesítményre).
Persze lehet, hogy csak én öregszem és leszek egyre háklisabb mindenre.Általánosságban szerintem ez most ugyan az a klasszikus buffer-bloat probléma, mint amit jól nyomon lehet követni iskolapéldaként a Linux network és később Block layer fejlesztésében. Először az egekbe lövik a bufferelést, aztán kitalálnak helyette valami okosabbat, mikor zavaróvá válik az egyre több latency spike, amit nem mindenki tud tolerálni. Lehetne jobban, csak nem akarja senki, míg nem sírnak elég sokan és hangosan, de közben mindenhol máshol próbálják ellensúlyozni a baki hatásait (és talán a megoldás alapja is ott van a "történelemben", akár épp a Linux network fejlesztői naplók).
Azt hiszem van is valami kihasználatlan RAM a G-sync modulon, amiről már elmélkedett valaki, hogy mire lehetne jó (de pontosan nem rémlik, rég olvastam), és talán köze lenne ehhez. De nyilván jobb lenne valami szabványos megoldás (nekem személy szerint olyan, ami HDMI standard is lesz TV-k miatt).
Ironikus, hogy részben pont emiatt akartam idén újra Geforce-ot, mert azt hittem itt jobb a helyzet ilyesmikben (az átlag fps alatt lapuló apróságokban), erre most az AMD tolja a driver fejlesztéseket ebbe az irányba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #118 üzenetére
Az RTSS megoldás nem igazán sync, inkább olyasmi, mint az AMD FRTC-je.
Nézd, tulajdonképpen igen. A render ahead queue a nehézség. De ezt a parancslistát nem tudod elvenni, mert nagyon sok hardver jelentős teljesítményt veszít nélküle. Azért itt nagyon komplex és méretes heterogén processzorokról van szó, tulajdonképpen ezres nagyságrendű ALU-kkal. Ezeknek már muszáj egynél több képkockát számolni az optimális működéshez. Az AMD meghajtója alapértelmezett működésben kettőt számol, míg az NVIDIA-é négyet. Ez is egy architektúrára vonatkozó döntés lehet. Valószínűleg a GCN nem veszít sok fps-t, ha csak kettőt számol, ezért van ez engedélyezve, míg az NV dizájnja erre sokkal érzékenyebb lehet. De az is jelentős probléma, hogy a parancsátadás rendkívül kiszámíthatatlan. Egyszerre beeshet sok, vagy kevés.
A FreeSync és a G-Sync nem igazán változtat a render ahead queue működésén. Az attól ugyanúgy rendszertelen, míg a Fast Sync csak annyit csinál, hogy front bufferes leképezésre áll át.
A Chill az amit erre a problémára kitaláltak, és az magát a render ahead queue-t nem szünteti meg, de a parancsátadást rendszerezi. Tulajdonképpen egy scene pacing eljárást vezet be, hogy a kiszámíthatatlanságot kezelje. Ezáltal a 99th percentile késleltetés sokkal alacsonyabb lesz például. Akár a harmada a normális működés mellett mért értékeknek.
Az AMD korábban mondta, hogy ők ezt a témát átrágták és igazán jó megoldás nincs. Ezáltal ma már arra törekednek, hogy a lehetséges alternatívákat (jelenleg Enhanced Sync, FRTC, Chill) felkínálja a driver és a user majd dönt. De mindegyiknek megvan a maga hátránya. Azt is mondták, hogy hosszabb távon az lehetne az ideális, ha a motorokba építene minden stúdió egy scene pacing megoldást. De ez egyelőre eléggé utópia jellegű felvetés. -
beef
őstag
A beállítások menüben mi az az intelligens alvás (smart sleep) ?
Semmi infót nem találtam róla. -
janos666
nagyúr
válasz
Vigilante #142 üzenetére
"Nem mindegy, hogy 4ms IPS vagy 1 ms TN."
Pedig de!
Ezen a szinten gyakorlatilag teljesen lényegtelen már a válaszidő, mert a "retinal persistence" és "eye tracking motion blur" lesz meghatározó. Nem az LCD kristályok lassú forgása miatt fogsz csóvázást látni, hanem azért mert folyamatosan világít a képen egy fix képkocka, miközben követi a szemed a mozgást, és úgymond "ráég a látott képre a mozgás" (amit a szemed csinál reflexből).
Egy jó BFI pedig mindkettőt "kitakarja" (pixel response és eye tracking blur), miközben BFI nélkül mindegy milyen alacsony a válaszidő, akkor is lesz eye tracking motion blur alacsony fps mellett.
Egyetlen fontos határérték van a válaszidőre: legyen a maximális értéke (nem a gyártók által szívesebben megadott "jellemző", vagy átlag érték, hanem a legrosszabb, ami ténylegesen előfordulhat) alacsonyabb, mint a használni kívánt aktív idő, tehát pl. 120Hz-es samle-and-hold frissítésnél legyen <= 8 ms (hogy befejeződjön a váltás, mielőtt jön a következő frissítés 1/120 másodpercenként), vagy példaképp 50% duty cycle (50/50%-ra felezett fekete és fehér idő BFI-vel, ami már viszonylag agresszív és bőven sok 120Hz-hez) mellett legyen <= 4 ms (azért vettem ezt a példát, mert 4ms szerepel fent).
120Hz + 50/50% BFI mellett a teljes 4ms váltási idő a fekete időbe esik, de 120Hz-hez már nem is kell 50/50, elég rövidebb időre kikapcsolni a LED-eket az LCD mögött, tehát még 6ms is belefér, vagy mehetünk 144-160Hz magasságokba is a 6ms panellel, mielőtt gond lesz a válaszidő.
Változó, hogy mennyi fps, illetve milyen duty cycle kell az éles mozgóképhez, de 120fps BFI-vel már biztos elég a legtöbbeknek a legtöbb szituációban, ahogy a 240fps is BFI nélkül, és lényegében még utóbbihoz is elég a 4ms válaszidő.
-
Yany
addikt
válasz
janos666 #120 üzenetére
A BFI egészen biztosan nem a "folyamatosság-éményt" javítja (bár szubjektíve elhiszem, ha valaki így éli meg). Pumbánál a pont. Egyébként az anatómiának (vagy neurológiának?) is van köze hozzá: nézz egy forgó objektumot, ami picit már elmosódik a szemedben. Aztán kezdj el olyan gyorsan pislogni, ahogy csak bírsz, miközben nézed. (vagy este vezetéskor kövess egy ledlámpás autót, ami alig láthatóan vibrál nagy frekvencián és egy hagyományos izzósat) A BFI elsősorban ugyanez, másodsorban pedig annyit még hozzátehet (de csak tökéletes időzítés esetén), hogy a képkocka váltásokkor fellépő response time-függő sebességgel történő színelváltozás köztes fáziainak egy jó részét elfedi, vagyis alig/vagy egyáltalán nem látod a két szín közti crossfade-et, így ez is segíti az explicitebb kép érztét.
De mind a kettő a felbontás-érzetet javítja, nem a folyamatosságot, sőt. Inkább hasonlítanám egy rövid záridős filmfelvételhez, ahol a motion blur jóval kisebb a képkockákon.
-
kolopele
nagyúr
válasz
Vigilante #142 üzenetére
Ne idegeld fel magad, felesleges. Már az RX topikban is ment a folyamatos okoskodás, vannak itt emberek akik mindenkinél mindent jobban tudnak, sok-sok hozzászólás miatt félistenek, jómunkásemberek lesznek (mint tudjuk ez nem tudás, hanem hozzászólás mennyiség függő), majd sokukról kiderül hogy csak az a bajuk hogy másoknak 1080 TI van a gépükben meg hatalmas OLED feszül a nappalijukban
-
MasterMark
titán
válasz
Vigilante #142 üzenetére
Mar bocs, de egy ilyen benyoges utan, hogy: "input lag-ot nem fogod tudni mérni nagyon, elég nehezen mérhető dolog, így marad a minél kisebb response time-al ellátott monitor választása", megis mit vartal?
Az input lag az egy dolog, a valaszido az meg egy masik dolog. Ha ugy beszelsz ezekrol mintha tudnad, akkor ne lepodj meg rajta, hogy nem magyarazgatom.
Egyebkent mar az elejen is csak utalni akartam arra, hogy valamit nem jol tudsz, ezert hivtam ra fel a figyelmed. Esetleg utananezhetnel, nem pedig rogton megsertodni kell.
szerk.: Megsugom a valaszidonek a mozgasmegjeleniteshez van koze, es nincs semmi koze az input lag-hoz. Tovabbra is ugy beszelsz ezekrol mintha kozuk lenne egymashoz...
-
Vigilante
őstag
válasz
MasterMark #141 üzenetére
No akkor csak, hogy mennyire ne lenne fogalmam erről, képzeld el anno még teszteket is csináltam ezzel kapcsolatosan. Igen az input laggot nem függetlenítettem el a response time-tól, mivel azt meg se adják a monitoroknál. De magát a response time-ot tudom, hogy mi.
Nem magyarázol el semmit, csak kioktatsz, hogy neked erről semmi fogalmad és a többi. Én is, ha valaki nem tud valamit az adott fórumon nem fellengzősen hozzávágom, hogy neked semmi fogalmad nincs erről és bla-bla. Remélem érted miről beszélek épp.
Megsúgom, az a nagy marketing 1ms határozza meg az egyik színes képpontból a másik színes képpontba váltás mértékét is. Nem mindegy, hogy 4ms IPS vagy 1 ms TN. Külön a bemeneti késleltetést nem vettem figyelembe és rögtön szerinted fogalmam sincs az egészről.
De gondolom neked tuti 1ms-os és van még 5ms-os monitorod is, hogy megtudd mondani, hogy ez csupán bullshit.
-
Vigilante
őstag
válasz
MasterMark #138 üzenetére
Nah magyarázd el nekem, mi az amit nem tudok? Nem ez a meghatározása a válaszidőnek!? Egyébként már most is 1ms-os monitorom van full HD-ban (PG248QE). De várom a válaszod, most erre a kérdésedre miért is ne tudnám a választ!? Taníts mester!
-
Vigilante
őstag
válasz
MasterMark #133 üzenetére
A kijelző aktív fekete képpontjai mennyi idő alatt váltanak át inaktív fehérbe, majd vissza. Most ez valami kérdez felelek vagy mi!?
-
janos666
nagyúr
válasz
Vigilante #131 üzenetére
Sokféleképp mérhető, vagy legalább is jó közelítéssel becsülhető az input lag.
1: Régimódi, hogy fényképezgetsz egy analóg CRT-t és a tesztelt cuccot, ez a digitális kijelző saját késését adja (+/-0.5*képkocaidő hibával, mert a CRT soronként frissül, a digitális progresszíven, nem végtelenül kicsi a kamera záridő, ha látod amit kell, stb)
2: Használható hozzá többféle műszer (akár erre specializált kütyü, de pár színmérésre használt szenzor is befogható erre kicsit nagyobb hibatűréssel --- utóbbihoz először hozzáadódik az OS asztalkezelő késése is, de ha előveszed az analóg CRT-t, az azon mért értéket kivonva megkapod a monitorét)
3: Ha játékmotorral együtt akarod lemérni, akkor kötsz egy kis analóg kapcsolós lámpát egy egérgombra, és nagyon gyors mintavételű kamerával (több 100, akár 1000 fps rögzítés) videózol úgy, hogy látszódjon a lámpa és a kijelző is, aztán elsütögetsz egy fegyvert a játékban (ilyet még nem csináltam), és vond ki az 1-10ms-t, ami az egéré (inkább áldozz be egy garantáltan 1ms kopott régi játékos egeret).
Inkább válaszidőt nem fogsz mérni otthon, az általában egy más nagyságrend, így sokkal nagyobb precizitást és pontosságot, másféle eszközöket és technikákat igényel.
De amúgy kő egyszerű a dolog. Ha érdekel a garantáltan minimális lag, akkor vegyél G-Sync monitort (ez az egy előnye van ennek a dolognak a FreeSync-el szemben, ahol nincs erre ilyen explicit garancia).
-
Vigilante
őstag
válasz
MasterMark #129 üzenetére
Válaszidő akkor nah, input lag-ot nem fogod tudni mérni nagyon, elég nehezen mérhető dolog, így marad a minél kisebb response time-al ellátott monitor választása. Ezért írtam, hogy a TN panel inkább, nem kell az IPS.
Egyébként itt egy teszt az általam kiszemelt monitorról, nem lesz ezzel baj: [link]
-
Sajnos én rosszul jártam,a telepítést követően több hibát jelzett,néhány funkció nem települt.
Újra telepítéssel sem volt rendben.
AMD uninstallál eszközzel lepucoltam,majt telepítettem,renben feltelepült minden,de a Windows nem indult el (Win10 64)Semmilyen indítási javítással sem.Maradt a rendszer visszaállító eszköz.
Nem tudom mi lehetett a probléma,més soha nem volt semmilyen problémám az AMD driverekkel.
Lehetséges,hogy a DDU-t is le kellett volna futtatni?
-
Cifu
félisten
@Habugi / #112: Köszönöm az elismerő szavakat, de az általam leírtak jó részét te vezetted le a 290/390 topicban, szóval én csak tanonc vagyok.
@Vigilante / #113: Én nem állok neki ennek az AMD / nVidia fanság dolognak. Szerettem az AMD és az nVidia kártyáimat is, még akkor is, amikor két napom elment rá, hogy pl. a Radeon 8500LELE (egen, olyan is volt....
) kártyámon rendesen menjen az Operation Flashpoint, és ne villogjanak a textúrák, látszódjon az eső effektje és a többi. Káromkodtam egy ízeset, és megoldottam, akkor is 3rd party szoftverrel.
Szívtam nVidia kártyával is, de én nem fogom egyik oldalt sem pusztán azért anyázni / ajnározni, mert piros vagy zöld.
Az AMD viselkedése adott esetben szerintem bicskanyitogató. Abu elmondta a nézőpontját, én is elmondtam az enyémet. A nézetek nem közeledtek, további köröket futni szerintem felesleges (aztán most mégis azt teszem - Don Quijote vagyok vajon, vagy a szélmalom
).
@Abu85 / #115: Abu, én szeretlek, tisztellek, becsüllek.
De a Radeon 7950-esem csaknem 4 évig húzta azonos tuningbeállítások mellett. Olyanra volt példa, hogy egy-két játéknál, tesztnél nem bírta esetleg, elkezdett szemetelni, de akkor visszavettem, és kész. A másik három maréknyi játék alatt az eredetileg kitapasztalt feszek és frekik mellett stabil volt.
Én elfogadom, hogy esetleg a ReLive olyan nüasznyi változásokat hozott, amiért az én R9 390 kártyám nem bírná el a korábban kitapasztalt frekiket az adott feszeken. Kétségeim vannak, és ha lenne lehetőség rá, addig heftelném az AB-t, amíg nem sikerülne rendesen működésre bírni ReLive mellett, csak hogy megcáfoljalak, hogy márpedig itt nem arról van szó, hogy a ReLive finomhangolása miatt nem bírja el azokat a frekiket.
De azt is leírtam, hogy én szíves-örömest feladnám azt a tuning-előnyt, ha cserébe kapnék valamit, amitől tényleg jobb lesz nekem. Mondjuk több FPS-t nyújt azonos beállítások mellett, vagy magasabb részletesség mellett is hozza a korábbi FPS-t, esetleg csak stabilabb lenne az FPS, és kevesebb lenne a bezuhanás mondjuk egyes esetekben. Én semmi ilyet nem tapasztaltam. Lehet, hogy csak nem játszottam olyan játékkal, ahol ez kiugrott volna - még ezt sem zárom ki.
Mint említettem, olvasgattam én bőszen a fórumokat, de lehet rossz fórumokat olvasgattam, mert sehol senki nem írt olyat, hogy márpedig nála megtáltosodott bizony a 290/390-es kártyája a ReLive drivertől, vagy olyan extrát tapasztalt volna, amitől a haját letette volna.Tahát az én személyes tapasztalatom az, hogy a ReLive nem nagyon nyújt sok extrát, de viszont elvette a 3rd party támogatást az AB-től, ami eddig megvolt. Én emlékszem még azokra az időkre, amikor az AMD (de lehet, hogy akkor még ATi volt, ennyire jól már nem emlékszem) külön támogatást nyújtott a 3rd party fejlesztőknek, és bátorította őket.
Én, személy szerint, mint felhasználó, nem örülök annak, hogy az AMD így viselkedik (jaj, de diplomatikus voltam...), és szerecsenmosdatásnak érzem azt, hogy ilyenkor azzal próbáljuk megmagyarázni a történteket, hogy az AMD nem ígért olyat, hogy az új driverek mellett jól fognak működni a 3rd party programok...
-
Tyrel
őstag
Jah 8500 volt az, csak rosszul emlékeztem a nevére... de azt nem vitatom hogy akkoriban sok driver gond volt, de hozzátartozik hogy mindenki másnál is, nem csak az ATi kártyákkal, sőt úgy általánosan nem is csak videokártyák drivereiben voltak komoly problémák. Írtam is hogy én is Omega driverrel használtam, sőt ha jól emlékszem abból is megvolt hogy melyik játékhoz melyik verziót kell feltenni... régi szép idők.
Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, lettek szigorúbban szabványos API-k, WDDM, sok sok év tapasztalat, stb... én már jó ideje teljesen elégedett vagyok a Radeonok drivereivel, de a tuning nem foglalkoztat, ez tény.
Az mondjuk igaz, hogy amikor jön az éves Radeon Software nagy csomag a sok új funkcióval, azt én úgy tapasztaltam hogy az első 1-2 patch-ig nem szabad felrakni, szépen meg kell várni amíg más elrágja a kefét a kezdeti bugok miatt, de utána egy évre megint jó az összes driver. Nekem ezt szoftverfejlesztőként tökre nem esik nehezemre megérteni, a QA ált. még ilyen nagy cégeknél is túl kevés erőforrást és/vagy időt kap, óhatatlanul is lesznek hibák nagy verzióváltások után.
Ez egyébként mindenhol így van, pl. autógyárak is rendre adnak ki szériahibás modelleket, pl. egy új motorgenerációnak is ált. kell pár revízió mire megbízható lesz, az első példányok meg nagy százalékban mennek a kukába a fogyasztók kárára, de ott ez valamiért sosem okoz világraszóló botrányt... még az agysebésztől sincs elvárva a tökéletesség, csak a sok szerencsétlen programozótól...Visszatérve az 1440p-re, én mindig azt mondom hogy ésszerű beállítások mellett kell játszani és akkor egy nem 150-200 ezer Forintba kerülő kártyával is nagyon vidáman el lehet az ember. Pl. az említett élsimítás tipikusan egy olyan dolog amit sosem emelek 2x fölé, mert mi a francnak, nagyítóval kell keresni a különbséget amit nyersz rajta, azt meg szabad szemmel egy (jellemzően gyorsan) mozgó képen úgy se látod.
Ez is egyébként a legáltalánosabb baj, szerintem, hogy sokan elkezdenek egy álló screenshotot pixelenként végig elemezni hogy mennyivel jobban néz ki ha valamit átkapcsolsz, de értelme nincsen, a játékot nem így játszod. Pl. ott van Crossout, a HBAO+ sokat dob a látványon? Igen, hát akkor be kell kapcsolni. A 2x AA-hoz képest a 4x AA sokat dob a látványon? Egy nagy francot se, tehát nem kell. Bár gyanítom ezt neked nem kell magyaráznom, de általánosan zavar ez a problémakör hogy sok vérpistike mindent felteker az abszolút maxra aztán sírnak hogy fúj szar a gép me úgy már csak 30-40 fps-el fut a játék...A legtöbb játéknál amivel játszottam megvan egy olyan egyensúly a beállításokban valahol High és Ultra közt, amivel megvan a 60+ fps (sokkal én se megyek fölé, 75Hz-es a monitorom) és mellette gyönyörű a játék is.
Az igazat megvallva egyedül Star Citizen fut szarul, de az meg komoly optimalizálatlansági problémákkal és CPU bottleneck-el küzd, lévén még Alpha verziónak is alig nevezhető. -
CJ4567
nagyúr
RX460-at használok, nálam az új driver óta volt egy teljes fagyás, és F1 2016 indításakor(néha 1x elindul, és ennyi volt.) TDR-t dob a driver, és utána már csak reboottal használható az AMD beállítások.
17.7.1-el nem volt idáig gond(amióta kijött ezt használtam, illetve mától megint), F1 2016 egyből indul. Tuning nincs, csak TDP limit van 50%-ra emelve. (ASUS Strix RX460 4GB, tápcsatlakozós.)
-
putti
aktív tag
Én feltelepítettem és kipróbáltam ezt a legújabb meghajtót. Éppen a Fallout 4-et tolom és az új driverrel belassult vagy 30 fps köré/alá. Bármit próbáltam nem változott. Visszatettem az előző meghajtót, azzal tökéletesen működik. Igaz nekem egy "régebbi" R9 290X-em van.
-
janos666
nagyúr
Amikor folytonosságot írok, akkor arra gondolok.
Azt nem hiszem el, hogy a BFI kifejezetten rontaná a mozgás folytonosságának élményét, mikor a pulzálási frekvencia azonos, vagy egész számú többszöröse a valós képkocka-sebességnek (legfeljebb nem segíti számottevően).
Szerintem mindkettőn segít, bár utóbbira most hirtelen nem tudtam előhúzni semmi "tudományos igazolást", csak rémlik, hogy már futottam át ilyenen, illetve szubjektíven mindig ezt tapasztaltam (de lehet, hogy ez a része placebó).Miután évek óta csak 60Hz impulzus módban játszom 60fps Vsync-el, én már a 60Hz sample-and-hold módtól érzem magam hasonlóan rosszul, mint aki fordítva szokta meg, és az agresszív BFI-től áll égnek a haja első bekapcsolás után (pár óráig, max napig). Egyáltalán nem látom már a "stroboszkóp" effektet akkor sem, ha akarom, viszont "olvad és folyik a képernyő" s'n'h módban (főleg LCD-n, ahol még a válaszidő sem elhanyagolható).
Abu85 - Ezt még neked #118-hoz:
Annak idején bevallom nem értettem meg igazán, hogy a Chill miként csökkenti a lagot (pedig kérdezgettelek és válaszoltál is
). Ez lenne akkor a megoldás, a render ahead queue-ra van hatása a Chill-nek is?
Ki kéne bányásznom egy bányászgépből egy Radeon-t és kipróbálni ezt az új Vsync-et és a Chill-t (együtt és külön), csak akkora romhalmaz már a játékos gépem, hogy ha beerőszakolok egy VGA-t a csövek közt az alsó slotba, akkor eláraszt a víz mindent, ha pedig szétszedem, többet már nem lehet így összerakni gépház és alaplap+hűtés csere nélkül (letört csavarfej és hasonlók).
-
PuMbA
titán
válasz
janos666 #117 üzenetére
Szerintem rossz szót használsz, mert ha egy TV-n bekapcsolod az interpolációt, amely 100fps-t állít elő a TV adás 50fps-éből, akkor az jóval folytonosabb, mint bármilyen BFI. Amiről te beszélsz az szerintem a BFI miatti elmosódás csökkenés, nagyobb mozgásfelbontás és az élesebb kép, de ezt nem folytonosságnak hívjuk. A folytonosság az én olvasatomban csak az információt tartalmazó képkocka szám növekedésével változik, tehát 80 fps folytonosabb, mint 60 fps
-
janos666
nagyúr
Abu85, ha már ennyire sync-elünk, akkor erről mi a véleményed?
Szerinted valódi probléma a render ahead queue hossza/megléte?
Illetve valódi megoldás lehet az ilyen minimálisan Vsync freki alatti CPU oldali fps limit trükk? (Ez tényleg működik, és nem csak placebó)?Ha a fenti igen/igen, akkor miért nincs erre "normális" megoldás, tehát konfigurációs beállítások a játékmenükben, esetleg a VGA driver-ben (főleg mióta úgyis van fps limit a AMD-nél, csak nem ilyen finom skálázással, mint az RTTS-el, illetve most már mindkét gyártónak van custom vsync módja), amikkel kényszeríthető rövid queue mód hagyományos Vsync és bizonyos custom módok mellé (akár az átlag/összteljesítmény kárára)?
Gondolom a Free és Gsync mellett is üres ez a queue, ahogy nV féle FastSync mellett is.
Folyton szidják a Vsync buffer hosszát, főleg ha tripple-buffered, akkor végképp paráznak, a render ahead queue pedig csendben ott lapul hasonló hosszakkal (2-3 képkocka) és a fenti link/elmélet szerint Vsync mellett ez mindig megtelik (pedig ugye ott van a Vsync buffer is, ami épp elég lag). -
janos666
nagyúr
Pont a "villódzástól" látod folytonosnak, mert attól könnyebben elhiszed, hogy folyamatos mozgóképet és nem "diavetítés" látsz.
Amire kevesen szoktak kitérni az az, hogy szerintem itt van egy kis passzív tanulási fázis, tehát ha ilyesmit tesztelsz, és nem vagy hozzászokva még hasonlóhoz se, akkor erősen szokni kell, mire eltűnnek a káros mellékhatások és megszereted a pozitív oldalát, aztán visszaváltáskor lesz igazán feltűnő, hogy milyen jó is volt az a villogtatás és milyen hülyén néz ki a maszatos csóvázás, illetve milyen kevés is az a 60fps ilyen trükkök nélkül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor nem jött át a lényeg. Olyan dologért hibáztatod az AMD-t, amire egyrészt sosem vállaltak garanciát, mert biztos nem halottad vásárlás előtt, hogy a VGA x órajellel biztosan tuningolható lesz. Másrészt nem ők írják a 3rd party programokat.
Az, hogy neked jót tesznek-e? A meghajtót azért fejlesztik, hogy egyre hatékonyabb legyen a gyári órajelen, azt nem tudják garantálni, hogy a tuningoddal is működni fog pár optimalizálás után. De ezt le is írják, amikor telepíted a tuningprogramot, illetve kilockolod a Wattmant. Megmondják előre, hogy egy olyan terepre lépsz, amire felületet ugyan biztosítanak, de a stabilitás megőrzése a te felelősséged. Ha te ragaszkodsz a megszokott tuningodhoz, akkor továbbra is használhatod a gyengébb hatásfokú meghajtót, így az nem terheli annyira a hardvert, hogy instabil legyen tőle a tuningod. Elárulom, hogy többet vesztesz ezzel, mintha használnád a legújabb drivert akár alapórajelen, mert az új fordító már annyival hatékonyabb kódot fordít, ami 100 MHz-es tuningot simán utolér, főleg a mai bandwidth limited motorokkal. -
-
Vigilante
őstag
Jó az, csak szar a balancing...
Olyan brutál kiegyenlítetlen meccseket ad le, hogy csak nézek néha. És akkor persze egy idő után elkezdenek lemászni a csapatomból is a "bátor" emberkék, én meg maradok az egyetlen +-os K/D-vel rendelkező emberke a team-be. Fenomenális érzés tud mindez lenni. :/
Cifu: Annyira ismerhetnéd Abu-t, hogy ő megszállott AMD-s, neki akármit mondhatsz. Érdekes pl nekem NV kariknál egyszer beállítottam egy tuningot, ami stabil volt és utána azzal ment akár évekig a rendszer.
Lehet az AMD-nél kissé brutálisabb az elöregedés mértéke!?
-
PuMbA
titán
válasz
janos666 #108 üzenetére
"Arra jó, hogy hatékonyan növelje viszonylag alacsony (pl. 50-60 vagy kevesebb) fps mellett az ember által tapasztalt mozgókép élességét, és a mozgás folytonosságának érzését."
Folytonosságot nem növel, hanem csökkent, hiszen a beszúrás miatt villódzást okoz, ahogy a szemléltető oldalon is látszik
-
janos666
nagyúr
Black Frame Insertion (szemléltető demó). Arra jó, hogy hatékonyan növelje viszonylag alacsony (pl. 50-60 vagy kevesebb) fps mellett az ember által tapasztalt mozgókép élességét, és a mozgás folytonosságának érzését. A valós magas fps persze még jobb, de szinte minden tekintetben "drágább" (sokkal erősebb CPU+VGA kell, nagyobb sávszél kell a VGA és kijelző közé, a kijelzők más komponenseit és másképp terheli jobban a "fapados" alacsony frekis módihoz képest, stb). Gyakorlati hátránya, hogy nem optimális (szinte lehetetlen/értelmetlen, nem is csinálja ma egy gyártó sem) adaptív sync-el (G/Free-Sync) kombinálni és kihangsúlyozódik a gond, mikor a vsync freki alá esik az fps (csóvázás/maszatolás helyett halványan, de élesen "duplán látni" a 30fps-en a mozgó éleket 60Hz-es BFI-vel, mintha "bandzsítanál" az állóképre), szóval fontosabbá válik a stabil 60fps.
-
-
#85552128
törölt tag
Az egyik ami sokaknak elég nagy fejfájást okozott az az volt amikor 5 hónapig tartott kijavítani a "Radeon WattMan may fail to apply settings on some Radeon R9 390 series graphics products" hibát [link] ami azzal járt, hogy több kártya is beakadt a kártya a 150 MHz-es memóriaórajelre ha tuningolni próbáltál a Wattmannal.
Amúgy meg (legalább) két opció van ami a Wattmanból hiányzik, de 3rd party programmal (évek óta) megoldható: az egyik ami a fapados min/target ventikezelésre ad alternatívát pl. MSI AB vagy Speedfan szintű megoldások: [kép], a másik pedig a feszültség emelése ami AMD kártyánál szinte "kötelező" ha tuningolni akarsz - enélkül kb. tényleg csak pár MHz-es emeléseket vagy alulfeszelést lehet elérni, nem komoly tuningot így meg köszönjük szépen a built-in tuningszoftvert csak nem sokra megyünk vele
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ezek normális dolgok. Tényleg. A meghajtó iszonyatosan sokat változik az idők folyamán. Ez köszönhető a fordítók fejlesztésének, a rutinok folyamatos bővítésének, illetve a PowerTune változásainak, valamint részben hozzájárul az is, hogy a parancsfeldolgozás során is hatékonyabb lesz időről-időre a meghajtó. Ezeket összesítve előfordulhat, hogy a hardver tipikus belső kihasználása akár 10-15%-kal is megnő az életciklusa alatt, ami bőven azt eredményezi, hogy jelentősen kisebb lehet a stabilan beállítható tuningórajel.
Arról nem is beszélve, hogy a PowerTune fő fejlesztési irány az órajelváltások időigényének csökkentése. Ez logikus, mert minél hamarabb vált órajelet a GPU, annál hamarabb tud nagyobb sebességen működni, illetve hamarabb kapcsolhat vissza. Mikromásodpercekről beszélünk, de a hardver szinjén ez is hozhat olyan változást, hogy a 2D-3D ugrást már nem birja a hardver tuning mellett, mert egy második váltás túl gyorsan következhet be az előző után. Alapórajelen viszont semmi baj nincs ugye. -
CJ4567
nagyúr
Enhanced Sync mellé kell Vsync játékból? Mert BF4-ben 60FPS mellett is tearinget vettem észre kameramozgatásnál.
-
Cifu
félisten
. 1440p monitorral még ma is tök szépen visz mindent ami engem érdekel, magas beállítások mellett, de ha véletlen szembejön egy játék amit nem szeret azon +50 MHz a világon semmit nem változtat.
Én csak FHD-ban játszom, ráadásul max. 60Hz, de ettől még akadnak játékok bőven, ahol bizony ki lehet fektetni a kártyát, például ha az élsimítást is jobban rápakolná az ember...
A plusz 50Mhz pont 5%, csak GPU szinten. A memóriánál megint lenne még pár százalék, de az más tészta, mert a Strap-váltások miatt bizony az 1550 lassabb is lehet, mint az 1500, anno kikísérleteztem, 1600Mhz-en is gyengébben szerepelt valamivel a kártyám, mint 1575-ön. Legyen a kettő együtt 6-7%. Ez, ha többé-kevésbé szeretném a fix 60fps-t, akkor már tényező tud lenni.
És akkor térjünk vissza a másik dologra, amit írtam. Egye fene, vissza veszek egy-két változót, hogy stabilabb fps értéket lássak - de akkor kapjak érte valamit. De nem kapok. Most tehát a ReLive mellett gyakorlatilag csak az szól, hogy az újabb játékokra szóló optimalizációk / bugfixek megvannak. Ráadásul még a kártyám teljesítményéből is adjak le 6-7%-ot. Csodálkozol, hogy nem tapsolok hozzá?
Én sokkal jobban örülnék ha a Wattman engedne dinamikus venti profilt definiálni, mert egy 5-10°C-al szívesen feljebb engedném némi csendért cserébe, de... csak fix rpm-et enged állítani (vagy auto-t), a fixetm eg nem tudom úgy belőni hogy üresjáratban ne legyen indokolatlanul hangos, de magas terhelés alatt is elég legyen.
Ezt már nem is említettem, de igen, ez is egy hibája. Az AB ventivezérlése sokkal jobb és használhatóbb. De hát hallottuk, ha nem áll be a 3rd party fejlesztő a sorba, akkor így jártunk....
Igen, régen (2000-es évek meg a 3D fénykorának elején) tényleg voltak még gondok (mindkét ill. mindhárom oldalon!), sokáig használtam én is Omega drivert, de már régóta nem érzem semmi hasonló szükségét.
A Radeon 32DDR (később ezt hívták 7500-nak) és a 8500 (volt a 8000-es szériából 600-as?
Nem a 9600-asra gondolsz?), illetve a 9000-es szériánál bizony elég tré volt a gyári szoftver, és sok változót nem lehetett benne állítani. Ott mush have volt a 3rd party finomhangolás (még a nevére is emlékszem: Rage3D Radeon Tweaker volt talán a legnépszerűbb). Az én foghíjas emlékeim szerint mindvégig kellett a normális tuninghoz 3rd party szoftver (emlékszem, még itt, a PH!-n is meg volt valamelyik tesztben jegyezve, hogy a gyári Overdrive helyett inkább az AtiTool-t használták tuninghoz).
-
Tyrel
őstag
Hát nekem egy 390 NITRO van, de én úgy vettem észre hogy elég ... kötött a viselkedése ennek az architektúrának. 1440p monitorral még ma is tök szépen visz mindent ami engem érdekel, magas beállítások mellett, de ha véletlen szembejön egy játék amit nem szeret azon +50 MHz a világon semmit nem változtat. No meg amúgy is épp elég sokat fogyaszt, minek ezt még húzni?
Én sokkal jobban örülnék ha a Wattman engedne dinamikus venti profilt definiálni, mert egy 5-10°C-al szívesen feljebb engedném némi csendért cserébe, de... csak fix rpm-et enged állítani (vagy auto-t), a fixetm eg nem tudom úgy belőni hogy üresjáratban ne legyen indokolatlanul hangos, de magas terhelés alatt is elég legyen.
Amúgy Radeon 8600 óta végig ATi kártyám volt/van, és nem értem a sok panaszkodót, hogy így meg úgy szar a driver.
Igen, régen (2000-es évek meg a 3D fénykorának elején) tényleg voltak még gondok (mindkét ill. mindhárom oldalon!), sokáig használtam én is Omega drivert, de már régóta nem érzem semmi hasonló szükségét. Arra emlékszem hogy a HD 3870-em már végig gyári driverrel ment gond nélkül, meg azóta is mindegyik, a korábbi kártyákról már nem tudom pontosan hogy volt... -
5150
aktív tag
Úgy tűnik az opengl végleg le van sz#rva
-
whYz
őstag
A memoria orajel csokkentese nagyon hianyzott, mert az en kis polarisom nem mukodik gyari beallitasokkal (fagy) igy eddig biosban kellett turkalnom, hogy levegyem.
-
kolopele
nagyúr
válasz
Vigilante #93 üzenetére
Nekem elég a 60fps, ha alatta van azt nem tudom elviselni, meg mint írtam én nem játszom online. Persze még majd meglátjuk a későbbiekben variálok e valamit, kisebb felbontás vagy még egy kártya
Mondjuk előtte 1080 SLI - m volt, és elég sok volt a problémám vele a skálázódás miatt. A Vega sem fog csodát tenni ezen a téren ebben biztos vagyok.
-
Cifu
félisten
Nem csak az én problémám, mint említettem.
Én csak a 290/390 topicokat nézem, de ott folyamatosan téma.
Nem csak tuningnál, Habugi alulfeszelésnél is szembesült vele például.Nem ragaszkodom én az 1100/1575Mhz-hez, de gyakorlatilag Wattman-al cirka 40-50Mhz-et tudok húzni a GPU-n, a memórián pedig még kevesebbet. Mindezt magasabb feszek és (a tesztek alatt magasabb) hőmérséklet mellett, mint amivel anno a 1100/1575 betonstabil volt.
Én elfogadnám azt, hogy a driver fejlesztése ezzel jár, ha cserébe olyan pluszt adnának, ami ezt ellensúlyozza. De nem adtak. Mint említettem hónapokig használtam és folyamatosan vizslattam a ReLive drivereket, és nem láttam semmi olyat, amitől nekem jobb volt. Kétlem, hogy a PowerTune profilváltások észrevehetően alacsonyabb villanyszámlát hoztak volna.
Most a játékok optimalizációját / bugfixeit kihagyom a képletből, az ebből a szempontból nem releváns.
Elhiszem, hogy a Polaris új megközelítést követelt meg, nem vagyok a fejlődés ellen.
De itt gyakorlatilag a kompatibilitást és a használhatóságot nyiszálták meg érte, és szúrtak ki a régebbi felhasználókkal... -
Vigilante
őstag
-
kolopele
nagyúr
válasz
Vigilante #76 üzenetére
Én meg hiába is akarnék 4K - n többet mint 60 fps az újabb játékoknál, jó ha annyi megvan, és még így is visszább kell venni a beállításokból. Az a szerencse hogy ma már ultra, very high meg high között nagyon kicsik a különbségek, régebben jobban észre lehetett venni. Némi kis variálással azért mindent be lehet állítani.
-
bivalyolo
őstag
Tegnap este feltettem, de újraindítás után a kurzor mozgatáskor megáll egy pillanatra majd egy darabig jó, és ismét előjön ez a jelenség. Olyan mintha lagolna az egér, rángat. Tapasztalt más is esetleg hasonlót_?
Az előző 17.7.1-el semmi probléma nem volt. Tiszta telepítéssel tettem fel az újat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A te problémád speciális. Ragaszkodsz a korábbi tuningodhoz úgy, hogy rengeteget fejlődött maga a driver. A te megoldásod emiatt az, hogy a régebbi, rosszabb hatásfokú csomagot telepíted. Várhatsz még 100 évet is, nem fogják visszatenni a korábbi fordítókat, powertune profilokat, rutinokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én amióta a Wattman van csak azt használom. Nem kell más, mert minden benne van, amire szükség lehet. Emellett nyilván elfogadom, hogy akinek ez nem elég az más program után néz. Idővel azokat is felkészítik az érintett fejlesztők az új csomagra, csak arra várni kell.
(#82) 8zabi: De jelent, viszont csak akkor, ha túllépi a futtatási sebesség a variálható frissítési tartományod. A tartományon belül viszont semmi előnye.
(#84) e00dgy: Ha a meghajtóban be vak kapcsolva az Enhanced Sync, akkor az felülbírál minden Sync beállítást. Kivéve a FreeSync-et. Azt csak kiegészíti.
-
válasz
JegesEmber20 #86 üzenetére
olvass vissza, ajánlom az Cifu vs Abu szálat
-
JegesEmber20
aktív tag
Frissítés után nem mozgatható a power limist sliderem msi afterburnerben
Ötletek?
-
Cifu
félisten
Ez tök jó, csakhogy akárhogy is csűröd-csavarod, az AMD hozzáállása romboló szándékú, holott emberemlékezett óta, már az ATi-s időktől kezdve a 3rd party szoftverekkel lehetett csak normálisan használni a VGA kártyáikat.
A Radeon 32MB DDR óta ha nem is folyamatosan, de használom a családot, és nem emlékszem olyanra, hogy nem kellett volna 3rd party szoftver a rendes használathoz (óóó... amikor még 3rd party programokkal kellett szórakozni ahhoz is, hogy ne villogjanak a textúrák a játékokban...). Nem véletlen, hogy annyi 3rd party megoldás volt melléjük.
Most is itt tartunk! Vagy szerinted a Wattman egy normális használható tuningprogram?!?
Persze, lehet hülyének nézni a felhasználókat, olyan sokszor bevált már ez a múltban is...
-
jól értem: FreeSync-es monitor esetén az Enchanted Sync nem jelent semmi extrát?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #80 üzenetére
Megvárják amíg a 3rd party programok igazodnak. Vagy használhatják a Wattmant. A 3rd party support mindig ilyen lesz. Nem felel értük az AMD, így nem tudják garantálni, hogy időre lesz minden új meghajtóhoz támogatás a 3rd party programok részéről. De akinek így is jó, használja nyugodtan ezeket az applikációkat, mert a lehetőséget megadják rá. Mindenki el tudja dönteni, hogy melyik utat választja.
-
#85552128
törölt tag
Ez is egy olyan funkció ami csak a Polaris kártyákat érinti, de azok is szívnak miatta akik meg sem kapták.
"Egyébként semmiképpen sem a 3rd party fejlesztők fogják ezt meghatározni. Ők azért léteznek, mert az AMD eltűri őket, nem azért, mert létezniük kell. Az AMD egy pillanat alatt eltörölhetné mind."
Ők azért léteznek, mert igény van rájuk és a szoftvereikre, mert a gyári megoldások, hogy is mondjam, "kevésbé jók"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #77 üzenetére
Most például azért módosították, mert az új Wattman bevezette a power state-ek kontrollját. Ezt a korábbi nem támogatta, és ez olyan jelentős változás, hogy sok dolgot módosítani kellett. A visszafelé kompatibilitást megőrizhették volna, de akkor ketté kellett volna szelni a fejlesztést, így nem csak egy Wattman verzió lett volna. A régi funkciók kivégzésével viszont egy csapat kell a Wattmanra kettő helyett, és tudnak hozzá igazodni majd a 3rd party fejlesztők is, amint megkapják az alapvető leírást az új konstrukcióhoz. Elég sokára persze, de megkapják majd.
Egyébként semmiképpen sem a 3rd party fejlesztők fogják ezt meghatározni. Ők azért léteznek, mert az AMD eltűri őket, nem azért, mert létezniük kell. Az AMD egy pillanat alatt eltörölhetné mind.
-
CJ4567
nagyúr
Amiről nem írtak sehol, hogy a streamelési bitráta is megnőtt 10Mbps-ről 20Mbps-re.
-
#85552128
törölt tag
Folyamatosan, de minek ? Milyen előny származik belőle mikor a régi kártyák még a wattmannal is szívnak a beragadó órajelekkel, meg az elfelejtett/nem alkalmazott beállításokkal ?
Pont ez az ADL api lenne a driver által támogatott tuningfelülethez a kulcs, ami ismét egyik napról a másikra mindenféle előzetes infó nélkül módosult és a régi funkciók már nem működnek.
Odaadják, csak legutóbb is 3 hónap késéssel a bevezetés után adták ki a dokumentációt és a mintákat: [link]Az ilyen elsietett, anti-fejlesztő hozzáállással csak saját maguk alatt vágják a fát. Ha hetekkel előtte kint lennének a minták vagy épp lenne egy "legacy" kiegészítése az új funkcióknak akkor már más lenne a helyzet és a program fejlesztőjén lenne a sor, hogy frissítse az alkalmazást.
-
Vigilante
őstag
Bezony én is full HD - 144 Hz mellett hajtok egy GTX 1080 Ti-t egy 6 magos i7-el (sajna a sima 4 magos i7-ek voltak már 1-2 gameben kevesek így full HD 144 Hz mellett.
) és bizony vannak gamek, ahol bemegy azért 100 FPS alá.
Azt pedig már lehet érezni 144 Hz-en. Nekem spec a 60 FPS már kevés, lehet a sok multi miatt, ahol 200-300 FPS-el nyomom mindig.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #70 üzenetére
Ezek folyamatosan változnak. De mint írtam az AMD biztosít a 3rd party tuningprogramoknak driver által is támogatott felületet. Ha azt használják az applikációk, akkor nem lesz gond a változásokból. Ha nem azt használják, akkor muszáj reagálniuk ezekre a változásokra, és nyilván ez időigényes.
Ezek után mindenki eldöntheti, hogy mit vállal be. Persze lehet sírni, hogy nem adják oda a dokumentációkat, illetve nem jelentik be előre a változást, de ez nem változtat semmin. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ezért nem tudják használni. Az a gond, hogy vissza kell fejteni a rendszert, és ezt nem teszik meg az Afterburner fejlesztői. Ettől még használhatod a programot, csak egyik fél sem garantálja, hogy működik.
Attól az AMD nem fogja odaadni az Afterburner fejlesztőinek a forráskódot, mert neked erre a programra van szükséged. Minden más partner megoldja enélkül. Előbb-utóbb az Afterburner is átáll erre, mert így csak szenvednek.
Sok dologtól változhat a tuning stabilitása. Már önmagában az is elég, hogy változik a PowerTune profillal a 2D-3D ugrás időtartama. Lehet, hogy régebben 15 mikromásodperces tartással stabil volt, míg 10-zel nem lesz az.
-
Cifu
félisten
Persze nüansznyi változásokról van szó, de minden extrák érdemes kiszedni.
Szerinted ezt le lehet nyomni a felhasználók torkán a mellett, hogy ezért nem tudjuk az AB-t használni?
Persze költői kérdés. Lenyomják, nekünk meg kuss van...
Erre egy régi meghajtó a megoldás, ahol még a fordító kevésbé hatékony AMDIL-t fordított, és azzal több volt a hardveren belüli üresjárat, több regisztert allokált, így kevesebb wavefront futhatott, stb.
A magyarázat akár még vonzó is lehetne, csak az a baj, hogy az első ReLive driverrel, Wattmanban beállítva élből a desktopon szénné fagy minden, azonos beállítások (fesz, freki, stb.). Ismétlem, azonos beállítások mellett, amit korábban AB-ben állítottam be. Tehát nem terhelés alatt lett instabilabb...
@Szaby59: Yepp, de szép....
Nehéz az egészet nem úgy értelmezni, hogy az AMD-nek szúrják a szemét a 3rd party tuningprogramok, ezért ott gáncsolja el őket, ahol tudja.
-
#85552128
törölt tag
Az AB ugyan nem cserél ki alapjáraton semmilyen profilt, van olyan opciója, de nem az az alapértelmezett, eleve nem csak az unofficial oc nem működik, hanem semmi.
Az oka annak pedig, hogy megint nem működik az, hogy az AMD megint variált egyet a saját apijuk működésén, a frissített verzió dokumentációja/mintái pedig még nem voltak kint: [link]"With 17.7.2 AMD just ruined their next "new" ADL overclocking API, which they introduced with the very first version of Wattman. So any tool based on it like AB or WattTool stops working again. ADL2_OverdriveN_Capabilities_Get and ADL2_OverdriveN_SystemClocks_Get are no longer working at all, they are replaced with ADL2_OverdriveN_CapabilitiesX2_Get and ADL2_OverdriveN_SystemClocksX2_Get.
Updating third party tools could make it working, but... AMD still provides SDK just for old and currently killed overclocking API. I'm wondering again, if "backward compatibility" terms mean anything for AMD deverlopers?"
Nagyon fontos volt odatenni azt az "X2"-t a legacy lekezelése nélkül... Ilyen amatőr "partnerekkel" meg aztán elég nehéz fejleszteni vagy előre felkészülni. Nem kéne 2-3 havonta olyasmin variálni amihez jó esetben egyszer kéne hozzányúlni és nem lenne gond. Azt meg nem igazán lehet mondani, hogy ezektől a PT módosításoktól lényegesen jobb lenne a kártya.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A minereknek nem sokat jelent. Ott a PowerTune nem igazán segít. Ezeknek a profiloknak leginkább a játékokban van haszna, ahol a tipikus terhelési szint 30-50% közötti. Ilyenkor nyilván lehet változtatni a lehetőségeket és úgy növelni a teljesítményt, hogy a fogyasztás csökkenjen. Persze nüansznyi változásokról van szó, de minden extrák érdemes kiszedni.
Annak nem biztos, hogy a szoftver az oka, hogy már nem megy annyin. Azért a meghajtó hatékonysága folyamatosan fejlődik. A fordító jobb kódokat fordít, vagyis a belső kihasználás nő, így a korábbi tuning instabillá válhat. Erre egy régi meghajtó a megoldás, ahol még a fordító kevésbé hatékony AMDIL-t fordított, és azzal több volt a hardveren belüli üresjárat, több regisztert allokált, így kevesebb wavefront futhatott, stb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PowerTune profil változásával főleg a hatékonyság javul.
Már egy csomó 3rd party tuningprogram ilyen. Mint írtam az MSI azért csinálta meg a saját Gaming App-ját, mert tudják, hogy az Afterburner nem kompatibilis az AMD meghajtójával. Már a puszta jelenléte hibákat generál. Az AMD azokat a 3rd party tuningprogramokat tartja kompatibilisnek, amelyek nem cserélik ki a PowerTune profilt.
-
Cifu
félisten
A gyári funkciók közül melyik is az, aminek én mint felhasználó hasznát látom? Radeon R9 390 tulajként. Hoz nekem hasznot a folyamatosan frissített PowerTune profil?
Nekem nem tűnt fel ilyesmi, pár hónapig mazochistaként próbálkoztam pusztán ReLive-al élni, és Wattman-al tuningolni. Ez a tapasztalatom szerint Zuzu Petals szint alatti, egyáltalán nem volt élvezetes, inkább csak fájdalmas. Aztán visszamentem a Crimson driverekre és az AB-re. Az legalább használható és működik. Max. néhány újabb játékban szívás. Tök jó.
Én, mint felhasználó azt látom, hogy van a ReLive driverben egy kvázi használhatatlan tuningfelület, ami se nem szép, se nem használható, de legalább még bugos is. A PowerTune változások vagy nem látványosak, vagy nincs is érdemi hatásuk a Hawaii GPU-s kártyákon. A Crimson, illetve az azt megelőző Cataclyst driverek sem nyújtották a tuningopciók garmadáját, de legalább a 3rd party szoftverekkel normálisan használhattuk és tuningolhattuk a kártyáinkat.
Az mondjuk jó hír, ha lesz egy olyan 3rd party szoftver, amely kiválthatja az AB-t. De mielőtt elkezdek hullámozni, inkább megvárom, hogy valóban képes lesz-e erre...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennél bonyolultabb a probléma. Az AMD PowerTune egy zárt rendszer, amit az AMD nem ad ki még a partnereknek sem. A partnereknek vagy Unwindernek pedig nincs lehetősége állandóan visszafejteni, tehát nem tudnak rá normális támogatást írni. Emiatt rossz az Afterburner használhatósága. Gyakorlatilag két havonta változik a rendszer, vagyis mire az egyik meghajtóra elkészülne a visszafejtett támogatás az Afterburnerbe, akkorra már lehet újrakezdeni a munkát a módosult PowerTune miatt. Emiatt a partnerek ennem hozzá sem fognak, hanem hagyják, hogy a Wattmant, és úgy tervezik meg a tuningprogramjaikat, hogy kompatibilis legyen. Az Afterburner még próbálkozik, láthatóan kevés sikerrel.
Ezt hiába jelzitek az AMD-nek. A cég azt akarja, hogy az Afterburner álljon be a sorba és a gyári funkciókkal való kompatibilitásra törekedjen. Az MSI ezért tervezett egy Gaming applikációt az Afterburner mellé, ami pont ezt csinálja.
-
Cifu
félisten
válasz
#85552128 #61 üzenetére
Sajnos nem csak a Wattman önmagában a probléma, illetve az, hogy kinyírja az Afterburner normális használhatóságát, hanem az is, hogy PowerTune is piszkálva lett a ReLive driverekben a korábbi Crimson driverekéhez képest. Javaslom a 290/390 topicban Habugi hozzászólásaira rákeresni a témában.
Egy hulladék a ReLive, legalábbis ha Radeon 290/390 tulaj vagy...
Egy időben alaposan elkezdtem utánaolvasni, jelezték sokan a problémát, de az AMD magasról tesz a felhasználóira.Emiatt pedig érthetően Unwinder, az Afterburner fejlesztője is berágott, mert az AB fórumszekció tele van (volt) 290/390 tulaj sirámokkal. Holott nem Ő tehet arról, hogy az AMD software supportja egyszerűen magára hagyta a Hawaii GPU tulajokat...
-
#85552128
törölt tag
Inkább tennék opcionálisan telepíthetővé a Wattmant mint a Relive-et és nem lenne annyi probléma, mert láthatóan nem tudják megoldani normálisan a régi architektúrákra. Külső tuningprogramokkal sem kavarna be legalább.
Tegnap még működött rendesen ma reggelre meg blackscreen fogadott a bejelentkező képernyőnél, reset után pedig "Default Wattman Settings has been restored" - eddig ilyen baja nem volt
Arról nem is beszélve, hogy mennyire helypazarlóan és logikátlanul van megoldva az egész UI. -
olymind1
senior tag
Idén is jött ki hozzá újabb driver, nem egészen 1 hónapja: Kisebb szeretetcsomagot kaptak a háttérbe szorított Intel hardverek
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PIX szimpla hardware counteröket használ. Nagyon jó cucc, csak nem annyira mély, mint ez. Ennek egyébként az lesz a hátránya, hogy amíg a PIX egy átfogó megoldás, az AMD konstrukciója Fiji-t, Polaris GPU-kat, illetve Vegát igényel. Mással nem működik, mert kell a programra a hardver oldali támogatás.
-
Silεncε
őstag
Radeon GPU Profiler az első olyan PC-s fejlesztőeszköz, amely képes a grafikus vezérlő alacsony szintű nyomkövetésére -- ez biztos?? Ha jól tudom, januárban megjelent a PIX is Windowsra (itt is volt hír róla), igaz az még csak béta release volt (vagy az mást csinál és keverem?)
-
#65675776
törölt tag
A Wattman felületét nem akarják rendberakni? Mert jelenleg kb csak teljes képernyőn átlátható. Ha csak kicsit is lekicsinyíti az ember az ablakot, akkor csak arra jó, hogy koptassa az egér görgőjét.
-
ttt
senior tag
Kb. dasznak a problémákra. Mindig a zászlóshajóval törődnek és amikor kijön egy új kártyájuk a régi kb le van sz@rva.
A Vegával kb. már azt se fogják tudni, hogy valaha gyártottak R290/R380-s, RX480-s kártyákat. Uh. ne csüggedj én se teszem, a CPU után GPU-ból se veszek soha többet AMD-t.
-
WZP
aktív tag
Hát igen. Érdekes.
Én egyszerűen kézzel letöltöttem 8.1-re és 290-re és felraktam. Telepítés közben nem problémázott, de újraindítás után a CCC nem indul be, és dob egy hibaüzenetet hogy nincs AMD driver a gépemen, és szedjek le megfelelő drivert a hardveremhez. Néztem egy 3DMark-ot, látszólag faszán megy az új driver maga, szóval gondolom csak a CCC halódik.. egyelőre marad fent ha nem lesz komolyabb baja.
-
DRB
senior tag
Mi a franc, Win 8.1-re nincs, Win 7-re meg van, mi van ezekkel?
-
ZuluMASTER
csendes tag
Szóval 1max 2hét és üdv közöttünk Vega?
-
asaca
tag
-
Cifu
félisten
Csak Habugit tudom ismételni. Ez nem Radeon szoftver, ez Polaris Software.
A Wattman problémáit mikor oldják meg az R290/390 kártyákon? Ha meg nem foglalkoznak vele, akkor gyakorlatilag Legacy szintre száműzték a két éves felső kategóriás kártyákat, mert effektíve a Pre-ReLive (vagyis Pre-Wattman) driverekkel lehet normálisan használni...
"Köszönjük" AMD, hogy ennyire törődsz a vásárlóiddal...
-
#45185024
törölt tag
Ez a késleltetés ez VR-nél érdekes nem ? 37 milisec tvnél az átlag késleltetés hát ezen nem hiszem hogy sokat tudna jobbá tenni
-
Köszi a részletes ismertetőt.
Kíváncsi vagyok milyen háború alakul itt ki estig...
-
awexco
őstag
válasz
Pécsi gyerek #40 üzenetére
Elképzelésem sincs mi lehet a difi de programból kivételesen elsőre nem ment .
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Blindmouse #31 üzenetére
Üdv egérke,én egy időutazó vagyok 2008 tájékáról.És nagyon menő is vagyok,mert...
Én köszönöm elvagyok egy Rx 460 4 gb- al,meg egy pentium G4560- al,8 Gb ddr4 2400 mhz-el vígan Fhd-n.
Minden játék megy közepes ,magas beállításokkal 35-60 fps-el és képzeld ez nekem(meg sok menőnek így 2008- ban,ja nem 2017- ben bocsika
) bőven jó.Köszi hogy meghalgattál,de most megyek vissza a retró 2008- ba,mert korlátozott a tér,és idő ugrás ideje.Szia
Más :valaki elmondaná,hogy mi a különbség,ha Amd programból frissítek,vs letőltöm az Amd oldaláról a drivert és úgy.Én programból szoktam,és nem találkoztam hibával vagy bármilyen hátrányal idáig. -
janos666
nagyúr
Hát, ahogy elnézem azon a női arcon nem sokat segít 50Mbps-nyi smink.
awexco - Sőt, még 60Hz és 60Hz közt is van élet (BFI).
-
-
kolopele
nagyúr
válasz
#25237004 #35 üzenetére
Nem állt szándékomban menőnek lenni senki szemében, csak egy csúcskártya mellé minimum kell egy WQHD vagy egy 4K (néha azt érzem két 1080 TI sem ártana) monitor. Nekem semmi bajom a FHD 60 fps - sel, sőt elárulom neked gyerkőceim nagyon szép képminőségben tudtak játszani 60 fps mellett 1440x900 - as monitoron is elsőként 1050 TI - vel, kicsivel HD felbontás felett van ugye, natív képe meg minden monitornak szép. Engem a 60 fps feletti élet nem izgat, az az alatti viszont kerülendő ha csak lehet.
-
#25237004
törölt tag
válasz
Blindmouse #31 üzenetére
Nehéz a kommentedre érdemben reagálni a láthatóan eltérő preferenciarendszerünk, általános életszemléletünk miatt, mert engem vajmi kevéssé érdekel, hogy mi a "menő". Az 1080p/60fps meg talán napjainkban standard elvárás általában, a legtöbb ember erre törekszik, ezt célozza meg, nyilván azért írtam, nem azért, mert az "menő".
kolopele: A Mafia 3-mal és a ME:Andromedával nem játszottam, a Dishonored 2-nek pedig a demóját próbáltam, néhány beállítást visszavéve korrekt módon futott az is, néhol beesett 50-re.
A 4k miatt meg Blindmouse szerint egész biztosan menő vagy. Ugye Blindmouse? (vagy kell még hozzá egy iphone 7 meg ferdén hordott baseball sapka is, miközben tombol a fülesből a Wellhello?)
-
awexco
őstag
Warthunder alatt nem sikerült normálisan belőnöm ezt a kibővített sync-et vagy túl sok vagy túl kevés fps volt
144hz es moncsi mellett . Képkocka vezérlés sem segített
pedig az alacsony inputlag hasznos dolog egy fps-nél -
Én egy jobb ventilátor profilozási módot szeretnék még bele, és repülne a gépemről lefele az "msi afterburner"..
csak amiatt van fent ..minden mást ami nekem kell meglehet a gyári driverben csinálni
... tök jó dolog az, hogy belehet állítani, hogy csak pár játékban overlockolja magát a gpu, amiben meg nem kell ott meg még vissza is lehet venni.
-
#25237004
törölt tag
válasz
Blindmouse #27 üzenetére
"Ne aggódj, ez az eset a gyakorlatban nem igazán eshet meg.
Mármint egy AMD kártya bármilyen értékelhető FPS-t kipréseljem magából."Érdekes, 1080p-ben még nem mentem high 60 fps alá a 470-emmel. Az én kártyám lehet a Kiválasztott.
szerk.: Hazudtam, egy játék volt a Wolfenstein: New Order, az tragikus AMD kártyákon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #28 üzenetére
Nem abszolút nem kezeli, hanem valamennyire kezeli, ha a szinkronablakból kicsúszik a tempó, de nem tudni, hogy miképp működik. Valami speckó dolog lehet. Olyan megoldást akartak, ami nem akadozik, mint a vsync vagy a fast sync, de nem is büntet a késleltetésével, mint az adaptive vsync. Ez sem a legjobb, de mindenhol a kompromisszumra törekszik.
Akinek ennél is jobb kell mehet Freesync-re. Az Enhanced Sync a maximum, amit a fix frissítésű kijelzőkön lehet tenni, de a csodát már a fix frissítés ténye akadályozza. -
Blindmouse
senior tag
válasz
#85552128 #22 üzenetére
"Az AMD a fentiek miatt a két véglet közé behozza az Enhanced Sync képességet. Ez alapvetően a képtöréseket nem tünteti el, ha a képszámítási tempó kisebb, mint a kijelző frissítési frekvenciája, de az akadásokat már igen. Ugyanakkor, ha a teljesítmény a frissítési frekvencia fölé kúszik, akkor már nem lesz képtörés, illetve a késleltetés is kisebb lesz a vertikális szinkronhoz viszonyítva."
Ne aggódj, ez az eset a gyakorlatban nem igazán eshet meg.
Mármint egy AMD kártya bármilyen értékelhető FPS-t kipréseljem magából. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22 üzenetére
Ugyan miért hasonlítana? A fast sync csak egy vsync front buffer leképezéssel. Minden vsync probléma jellemző rá csak kisebb a késleltetése a vsyncnél.
Az adaptive vsync és az enhanced sync előnye, hogy a szinkronablakról lecsúszó frame-ek esetén nem lesz akadás, na persze hátrány, hogy megmarad a képtörés. Akadás például nagyon is van fast sync es vsync mellett, de nincs képtörés.
De ha annyira akarod hasonlítani, akkor az Enhanced Sync leginkább egy adaptive vsync megoldás, fast sync közeli késleltetéssel és fps limit nélkül. Ezért nem hasonlít igazából egyikre sem, teljesen egyedi. -
pomorski
őstag
-
-
#85552128
törölt tag
"Érdemes kiemelni, hogy az NVIDIA is rendelkezik egy hasonló megoldással, ami az Adaptive V-Sync nevet viseli. "
Az Adaptive Syncet még a Keplernél hozták be.
Az nVidia hasonló alternatívája a Fast Sync nevet viseli ami tavaly a Pascallal jött és nem utolsó sorban elérhető a 2014-es Maxwell2 sorozatra is, nem úgy mint ez a csoda. -
kolopele
nagyúr
Ha az nVidia továbbra is ilyen f@s drivereket fog kiadni eladom az 1080 TI - t és veszek majd egy Vegá - t. Soha nem volt még Radeon kártyám, mindig is tartottam tőlük (mondjuk eddig nem is tudtam volna csak középkategóriásat tőlük venni, az meg nem kell), de hátha megveri az nVidia jelenlegi csúcskártyáját, bár lassan nem is ez lesz a fő lényeg hanem hogy milyen driverek jönnek ki. Az utóbbi nVidia driverek mint mondtam csapnivalóak.
-
CJ4567
nagyúr
válasz
Balathruin #8 üzenetére
A program magyar. Szerintem ez jobb megoldás, legalább helyesen van megírva.
-
#45997568
törölt tag
4-ik oldal utolso bekezdes masodik sor: a működük némileg eltér.
-
CJ4567
nagyúr
Több mint 1 év után végre nem beállításokv-t ír ki.
(#4) Yany Nem csak Polaris 20 és 21-en működik, működik Polaris 11-en is.
-
bozont
veterán
Na, ez már hozott olyan újításokat ami miatt érdemes frissíteni a 17.3.1-ről.
Mondjuk nem siették el a régi Advanced beállítások átültetését az biztos. -
Yany
addikt
"[...]illetve a Polaris 20-as és 21-es lapkákat használó, 500-as sorozatú Radeonok esetében lehetőség lesz a videomemória órajelének csökkentésére is."
Ezt nem értem. Eddig is lehetett csökkenteni a VRAM órajelet.
-
Habugi
addikt
Kösz a részletes ismertetőt..!
Megjegyzem nagyon kár a látszat kedvéért Radeon Softwarenek csúfolni, ez Polaris Software.
-
#45997568
törölt tag
!Yes
Johet a Vega!
Új hozzászólás Aktív témák
- Le Mans Ultimate
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- Asus DUAL-RTX5070-O12G nVidia 5070 12GB GDDR7 OC videokártya bontatlan dobozában eladó!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming 8GB Garanciával!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD Touch I W10 I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Asus TUF Gaming A15 FA507 - 15,6"FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB SSD - RTX 4050 -2+ év gar
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Plus / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest