Új hozzászólás Aktív témák
-
greenmeister
tag
Jó a példa.
Rájöttem igazából ezzel mit is szerettél volna mondani. Ha jól értem te arra gondoltál, hogy egy másodpercnél kisebb időintervallumban vizsgálnád a képkockaszámot miáltal egy pontosabb számot kapnál. Ami igaz is. Határértéknek hívják. Ezek alapján a másodpercet elég kis egységre való bontása esetén mérhetnél ki olyan időpillanatot mikor is a videokártya nem állít elő képet (vagyis 0 Frame Per lim 1/n). Ezért mondtam, hogy szerintem ez szőrszálhasogatás. Nyilván egy hardcore gamernek akinek számít minden időpillanatban hogy hány képkocka van a képernyőn mert ahogy te is említetted "éppen fejbe lövik" azok kedvéért lehet érdemes lenne bevezetni mondjuk egy ilyet, hogy frame/100millisecond. Csak az meg milyen már hogy tört számmal irod a képkockaszámot. Pl: 5,12342 fp100ms
No mindegy, az első hozzászólásomra visszatérve bocsi.
-
szlac77
csendes tag
A kérdés, hogy a különféle sebességekhez (2,4-2,8-3,2) ugyanaz az fsb tartozott-e. Gondolom igen, különben már nem összehasonlíthatók az eredmények.
Ötletes cikk, de a végén a "szürke" nem tetszett: ha a kezdeti megközelítés analitikus, a vége se menjen át "sokat dobhat"-ba. -
Vasinger!
nagyúr
Én is azon emberek közé tartozok, aki észreveszi 100 Fps alatti különbséget, főleg CS-ben.
Szóval nekem mondhat bárki bármit a világon, hogy 25 fps az folyamatos és a fölött nincs különbség, a nagy frászt, én még is látok. Sőt még azt is megtudom különböztetni, hogy valami 30, 60, vagy 100 fps-sel megy. 100 felett már nem tudok különbséget tenni.
-
Nem 10 eve merik, csak a doom idejeben meg nem voltak 3D kartyak.
Amit leirtal az a reciproka annak, amit leirtam
Szoval a 40 ms folotti kesleltetest akadasnak erzed. Nekem mar az is zavaro, ha hirtelen leesik az fps, hiaba kellene folyamatosnak latszni eszre lehet venni. Profik CS hivok eszreveszik, ha leesik az fps 80 ala. Valoszinuleg nem az akadast erzik, hanem a kesleltetesi ido novekedeset. (Az egermozditas -> 3D modell -> szamitas -> kep kozul a szamitsi resz megugrasat.)
-
szacsee
nagyúr
Üdv!
Jó lett a cikked grat!
Viszont lenne egy kis észrevételem amit egy egészséges vita keretében szeretném, ha részletesen kitárgyalnánk.
Hosszú lesz!
Bevezetés:
A számítógépek fejlődésével nőtt a teljesítmény is. A játékok pedig először 2D, majd 3D-ben jelentek meg, ami után a 3D-s hardveres gyorsítás adott egy kis löketet. A gépek közt is volt többféle felépítésű, tudású nem úgy mint konzoloknál (nyugi nem lesz konzol vs PC vita).
Nem tudom mikor kezdték el mérni a játékok sebességét, de sejtem, hogy a Voodoo korszak körtnyékére tehető. Ez pedig jó pár éve volt (2000 környékén vettem a Voodoo 3-as kártyámat 28K pénzért)
Na szóval akkoriban gondolom valamivel ki kellett fejezni, hogy milyen sebességgel megy a játék és erre bőven megfelelt egy olyan mértékegység, ami kifejezte, hogy egy másodpercen belül hány képkockát bír kipréselni magából az adott hardver.
Ez viszont már ~10 éve volt és eljárt felette az idő sajnos.A lényeg:
Az idő előrehaladtával találkoztunk már öreg win-es lassulással, ami tudjuk, hogy a 8millió reg bejegyzés okoz, valamint elcsúszó hanggal film alatt aminek szintén megvan az oka.
Játékok alatt is előfordul, hogy be-beakad a kép illetve akadozik. Van, hogy adott másodpercben tényleg kipréselt a VGA magából 120 FPS-t de ahogy frescho is helyesen példázta a másodperc 1/3-a alatt csak 1 képkockát rajzolt ki és a maradék 2/3 alatt 119-et. ( összesen ez 120 FPS)
A VGA-k teljesítmény felmérését ezután is Min/Max/AVG FPS-ben határozzák meg, de az akadásokat hiba lenne ezzel szemléltetni. A cikkem először inkább csak a tapasztaltabb fórumozók suttering grafikonjának elkészítése céljából jött létre nem magasztos okokból....
Ha viszont már így elmélkedünk, akkor érdemes elgondolkodni. Ha az emberi szem 25FPS felett már folyamatosnak lát egy képsort, akkor az azt jelenti, hogy 40ms alatt kell követniük minimum a képkockáknak egymást ( 1000ms (1 sec) /25 = 40).
Ebből kiindulva ha meglesitek ezt a grafikont példaképp, akkor átlag elmondható hogy javarészt ~12-15ms volt a max időkülönbség a képkockák között, azaz kiszámolva kb 65 FPS-el futott a játék. (amúgy annyi is volt emlékeim szerint).
Viszont látni egy kiugrást, ami ~73ms-os csúcsértéket jelez tehát két képkocka között 73ms telt el ami már majdnem a duplája a 40ms-nek ami alatt folyamatosnak látjuk a képet. (átszámolva kb 13 FPS lenne, ha csak 73ms-os időközönként töltődne be a képkocka). 66 FPS-el játszva egy ilyen beakadás már zavaró is lehet.
Szerintetek nagyon elrugaszkodtam a témától, vagy jófelé tapogatok? -
-
-
Rive
veterán
Ez már tényleg jobb... Én abból indultam ki, hogy ha vsync, akkor szumma kevesebb frame megy ki, azaz kevesebb a számolnivaló- több marad más taskoknak, azaz a negativ csúcsoknak (ahol a más taskokkal való összeakadás volt a lag oka) fogyniuk kell.
Érdekes lenne mondjuk ebből a szempontból egy proccfoglaltság-görbével is összevetni, talán
-
Gyorsan felulbiraltam a program sajat beallitasat. Triple bufferrel + vsync rendereles azzal az elonnyel jar, hogy a pozitiv csucsok rovasara a minimumok erosen csokkennek. A durva beszakadassal persze semmit nem tud kezdeni, de a cikcakkokat szepen simitja. Nincs a double hatranya, tehat a GPU nem varakozik a megjelenitore csak abban az esetben, ha gyorsabb, mint a frissites. Ha lassabbnak bizonyulna, akkor van a talonban egy mar kiszamolt kep pluszban, ergo kesobb fog megakadni. Persze van hatranya is, megpedig az, hogy egy frissitesnyit (itt 1/60) kesik a kep.
Average Framerate: 52.77
Min. Framerate: 0.62 (Frame:14129, 269.71s)A nvidia sajat cp-je valamiert nem akart limitalni. Kis google utan azt talaltam, hogy csak az openGL-t lehet vele szalyozni, igy jott az Ati tool fele DX overrider:
A force nem tokeletes, neha mintha nem menne a vsync. De a teszt nagy reszeben nincs gond vele. Szep sima az FC2 gorbe:
Az eloszlasnal a 60 fps dominal. A 60 folotti annak tudhato be, hogy szerintem nem egeszen pontosan 60 HZ-es a monitor, erdemes lenne a filtert eltolni mondjuk 2-vel folfele. De az eloszlas ettol igen szimpatikus, vegre nem 30 fps adja a derekhadat.
-
Igen, az osszes frame szazaleka. Meg lehetne, csak akkor nem lehet egy ranezesre osszevetni ket eredmenyt, mert ugyanannyi ido alatt akar 100% is lehet a framek szama kozott.
A vsync lerontja, de logikus, hogy miert. Az FC2 double bufferinget hasznal. Az egyik bufferbe szamol, a masikat megjeleniti. Vsnc-nel csereli a kettot. Az uj kepet akkor tudja elkezdeni szamolni, ha megtortent a csere. Abban az esetben, ha a szamitashoz szukseges ido nagyob, mint a ket vsync kozotti ido (1/60 sec), akkor csak minden masodik, harmadik, negyedik... masodpercben lesz csak uj kep. Ez 60/2, 60/3, 60/4... fps-t jelent.
Erre is van megoldas, mar el is inditottam ra a tesztet, ahogy kesz feltoltom.
bubi92:
frames: 1 + 24
ido: 0.5s +0.5s(1+24)frames/(0.5+0.5)second=25/1=25 fps
szerkesztes: Tevedni emberi dolog. Ezt belatni ertelmes emberre vall.
-
Yutani
nagyúr
Nem átlagot számítunk, hanem az 1 másodperc alatt megjelenített képkockák számát. Az pedig 1+24=25 FPS egy másodperc alatt.
Ez a mérőszám viszont azért csalóka, mert ha vesszük a reciprokát, azaz 1/25-öt, az azt mutatja, hogy minden 1/25-öd másodpercben, azaz 0,04 század másodpercenként rajzolódik ki egy képkocka. Elvileg. Mert a fent megadott példa szerint az első képkocka 0,5 másodpercig van kint, az utána következő 24 pedig 0,042 másodpercenként követi egymást. Ez pedig azt jelenti, hogy látsz egy komoly megakadást, utána pedig folyamatossá válik a mozgás. Mindez annak ellenére, hogy az FPS számláló 25 FPS-t jelez, ami folyamatos mozgást feltételez látatlanban.
-
bubi92
őstag
"Ugyanígy, ha egy másodperc első felében 1 képet tud kipréselni magából a gépünk, majd megtáltosodva a második felében sikerül további 24-et kiszámolnia, akkor átlagban megvan a 25fps."
ennek az átlaga 12,5 nem
ezen kívül érdekes írás
-
Yutani
nagyúr
-
proof88
addikt
igen, a vsync rontja a játszhatóságot, ha nem elég erős a gép ... pont azért, mert sokszor kevesebb az fps, mint amennyit a gép tudhatna, mert egy korábbi időpillanatban nem tudott annyit, amennyit tudnia kellett volna
remélem érthető ... egyszer valahol találtam egy nagyon jó érthetően magyarázó cikket a vsyncről, hogy pontosan miért is 30-nál meg 20-nál áll meg az fps, ha nem tudja a gép a 60 fps-t egy adott jelenetnél (ha 60 Hz a beállított képfriss.), csak 55-öt pl ... oké ezt el lehet képzelni hogy miért, nyilván mert ha nem készül el időben a kép, akkor várakozik a következő időpillanatra amikor kirakhatja a monitorra ... de az a cikk ennél sokkal érthetőbben írta le, mint amit én itt összegagyogok... és azt hittem elmentettem a cikket, de nem találom :/
én mindig azt mondom mindenkinek, kapcsolja ki a vsyncet, és ha sokszor megtörik a kép elég idegesítően, akkor kapcsolja be, egyébként meg nem kell ... -
Rive
veterán
Na, ez érdekes. A második grafikonon a függőleges tengely az a szumma frame százalékában mér? Meg lehetne esetleg oldani, hogy abszolut számot mutasson (frame darabszámot, azonosan a két mérésre)? Mert jelenleg ebből az jön le, hogy a vsync bekapcsolása tkp. lerontotta a működést, ami nekem kicsit valószinűtlennek tűnik.
-
Yutani
nagyúr
Érdekes ez a Vsync méréses eredmény. Én az MDK2 demójának mérésekor tapasztaltam egy olyan érdekes dolgot, hogy a 100Hz-es képfrissítés és Vsync=on esetén az FPS számláló beállt 50 FPS-re, és onnan volt alacsonyabb vagy magasabb kiugrás.
Volt is olyan tesztem, amiből emiatt kihagytam. Mondták, hogy a Vsync=on miatt van ez a gond, de én azt hittem, hogy ha Vsync=on és a frissítés 100Hz, akkor valahol 100 FPS körül kéne lennie a beállásnak, azaz levágást vártam volna, nem pedig refresh/2 beállást az FPS-ben.
-
Ime a vsynces eredmenyek:
Average Framerate: 38.22
Min. Framerate: 18.11 (Frame:4732, 125.03s)Az fps gorbe kisimult, de gyakorlatilag beallt 30 fps-re. Ez logikus, de erezheto egy kis tantorgas, mert neha olyan kep jelenik meg, ami eppen csak lemaradt a kovetkezo vsync-rol, maskor meg pont jol jon ki lepes. Ha ket vsyncet is elvet, akkor mar csak 20 fps-t tud a gep.
Az eloszlas is az elozot erositei meg, a 30 spf es a 60 fps koruli tartomany van eros tobbsegben.
-
válasz
greenmeister #10 üzenetére
Megprobalom ismet elmagyarazni. ha ellenvelemenyed van, akkor kerlek kulturaltan fejtsd ki, ez nem politikai forum.
A gep csak idot mer. (SI alap mertekegyseg...) Egesz pontosan a kepek megjelenitesenek az idejet merik a programok. Ebbol lehet egy egyszeru kivonassal kiszamolni a framek kozott eltelt idot (time between frames) A megjelenites pillanatnyi sebessege ennek a reciproka. En ezt hasznaltam. Ha egy adott idointervallumra nezed a megjelenitett kepek szamat, akkor ezen pillanatnyi sebessegek atlagat kapod meg.
Mas is emlitette gepjarmuves peldat. Ha az elozo leiras nem lenne vilagos, akkor talan igy erthetobb lesz:
Jozsi, a reszeg traktoros, az arviz idejen beviszi a tejet a faluba a majorbol. Az elso egy kilometeren alig docog 5-el, mert majd meteres vizben megy az MTZ. Mikor kier a betonutra mar 20-al megy. Persze a visszauton megall Marcsa neni bogrecsardajaban ket decire. Hogy ne bukjon meg a fonok elott, megtolja a gepnek es 40-el repeszt a vizig, ahonnan ismet docogosre veszi a figurat. A pillanatnyi sebessege 5, 20, 0, 40, majd ismet 5 km/h volt. Igy egy ora alatt tett meg 12 kilometert, ergo az egy orara vetitett sebessege 12km/h.
Ugyanez a helyzet az fps-el is. Azert nem szorszalhasogatas, mert amikor az analogiaban Jozsi paleszt iszik, akkor a jatek megtorpan. Ennyi ido alatt valaki kifordul a sarkon es jol bumm fejbe... Ha igy nem erted, akkor folosleges ido szerinti derivaltal es hasonloval dobalozni.
-
"Ha a program nem is használja ki teljesen a 3-4 magot, a tüskék lekezelésében jól jöhet egy plusz mag. "
Jó oprendszerrel persze. Régen mondogatom ezt ismerősi körben, sokan nem hitték el -
L3zl13
nagyúr
válasz
greenmeister #10 üzenetére
Tudod, attól hogy nem értesz valamit, nem más lesz a hülye.
Az FPS olyan mint a sebesség (km/h). Attól, hogy te egy óra alatt 60 km-t teszel meg, nem jelenti azt, hogy egyszer sem csökkent 60 alá a sebességed. Nyugodtan lehet, hogy megálltál fél órára pihenni a másik fél órában meg 120-szal mentél.
Az, hogy az FPS-ben alapul vett 1 másodperc egy rövid idő szakasz, és ezért az ezen belüli ingadozás kevésbé észlelhető, még nem jelenti azt, hogy nincs.
-
Boxi88
őstag
Nagyon hasznos mérés! Ráadásul még összesedet is voltál, nem volt mellébeszélés! Minden elismerésem!
-
Lotusomega
senior tag
válasz
WolfheartGR #8 üzenetére
Nekem is rögtön ez ugrott be
-
Yutani
nagyúr
válasz
greenmeister #10 üzenetére
Nézz utána a dolgoknak, mert a hozzászólásodból az jön le, hogy fingod sincs az egészről, amit Frescho kolléga írt. Ráadásul egy olyan fórumtársat oltasz, aki igen-igen sokat tud a szakmáról, olyan dolgokat, amikről egy átlagos PC-rajongó nem is hallott. Mint például te, szaknéven TROLL.
FRESCHO: köszönjük a cikket! Mindig jó látni, hogy valaki valami újjal kísérletezik!
-
greenmeister
tag
Írtó nagy hülyeség ez az FPS dolog. Mármint amit írtál róla. FPS egy átlag??? Hol??? Mikor???? FPS = frame per secundum. Képkocka egy másodperc alatt. Miért ne lehetne összehasonlítani két adott időpillanatot egymással??? Ami hozzáteszem ráadásul azonos nagyságú is. Azt akarod ezzel bizonyítani, hogy 30fps nem egyenlő 30fps-sel??????????????????? Ez a cikk szerintem szőrszálhasogatásnak jó. Anno olvastam ehhez hasonlóan agyas cikket. Asszem valami ilyesmiről volt szó, hogy hogyan lehet egy bitre tömöríteni bármit is.
-
WolfheartGR
őstag
"...
Kutya ,cica, mérési hiba
Ikea praktiker, baumax és kika..."
0:55-nél kb -
Rive
veterán
Örülök,hogy folytatod a sorozatot. Két kérdésem van:
- nincs valami ötleted olyan demók, játékok mérésére, amiket effélére nem készitettek fel? A kedvencem (X3TC) semmi effélét nem tud. A FRAPS amit emlitettél, tud effélét? Nem egészen értem a vonatkozó részt.
- Vsync on állásban hogyan néz ki a grafikon? Érdemes lenne tudni, hogy csak levág 60Hz-nél, vagy hatással van a kisebb frekiken mutatott lefutásra is.
-
motorhead
aktív tag
Venned kell egy qrva jó procit...
-
Nagyon jó írás és bár elsőre nem esett le, hogy mi végre a mérési módszer megváltoztatása, már értem és tényleg van benne valami... Amúgy a memória is valóban sokat számít. 2 vs 4 GB esetén óriási különbség van töltési idő és mondjuk egy ALT+TAB vagy kilépési művelet között sebességben, időben. Több memória = simább működés.
mmdms:
Mondjuk Qualcomm-ba? -
mmdms
addikt
Nagyon jó és hasznos kis cikk szerintem, bár meglepődtem, ugyanezt a játékot én is kipróbáltam 2,6-3,2-3,6 GHz-es órajeleken, nekem nagyot dobott az fpseken, főleg nekem is a minimum, igaz nálam csak 2 maggal. Ennyit számítana fc2-nél is a 4 mag?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- GIGA AKCIÓ!!! AKTIVÁLATLAN iPad Air M2 11" WiFi + CELLULAR 512GB!!! KÉK
- HP EliteBook 830 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- AMD Ryzen 5 7600 AM5 Box új processzor eladó
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest