Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz
proci985 #101 üzenetére
Elsősorban nem a youtube messiásokkal van baj mert az, hogy valaki fog egy kamerát és belemondja a véleményét, az attól még vélemény marad. A vélemény meg ugye olyan, mint a mellbimbó: mindenkinek van de nem mindenkié érdekes.
Sokkal komolyabb gond, hogy iparági elemző intézetek beszélnek hülyeségeket, amiket aztán átvesz a mainstream média.
Az pedig már a média jellemző hozzáállása, hogy ha egy elemző jóslata téves, akkor a valóságban van a hiba, nem a jóslatban, mert a fals információ terjesztésében partner az azt átvevő sajtó is, így inkább megy a kenegetés, mint hogy beismernék, hogy tévedtek.Nézd meg pl. hányszor lőtték mellé az apple negyedéves számait: akkor is huhogtak, ha rekordot döntöttek az eladások, mert az "elemzők" nagyobb rekordra számítottak. Erre a sajtó nem az elemzőt kezdte ki, hogy mégis milyen módszertan az olyan, ami rendre felsül, hanem az apple-t, hogy nagy baj van, mert az eredményei nem feleltek meg a "várakozásoknak".
Na a VR-el is most ugyanez zajlik.
Amikor az egész technológia elindult, akkor teljesen irreális számokkal jöttek, hogy majd a facebook egymaga százmillió hmd-t fog értékesíteni 2020-ig, meg hogy a VR biznisz 5 éven bellül 100 milliárd dollár feletti üzletág lesz.
Hogy milyen adatok és számítások alapján nyögnek be ilyen számokat, azt senki sem kérdezi, aztán ha a tizede sem jött be, akkor jaj jaj haldoklik a VR, mert? .... Mit is mondtunk a legutóbb? Ja megvan: "nem felel meg az várakozásoknak".Erre még rájön persze az is, hogy a hype-ot meglovagoló startupok úgy adják elő az ötleteiket, mintha azok már sorozatgyártott kész termékek lennének, sőt már postára is adták Kínában, jövő hétre itt lesz a közvetlenül a retinádra vetítő 8K VR hmd, ami csak 5 gramm, 48 órát bírja aksiról és egy 1080ti-t is hazavág grafikában. Csak gyorsan vegye meg valaki a céget lehetőleg 10 milliárd dollárért.
A sok bullshitet meg ellenőrizetlenül leközli a sajtó, nincs egyetlen újságíró vagy szakértő sem, aki rákérdez, hogy mégis mi a valóságalapja az ígéreteknek, mert az nem növeli a kattintásszámot.Az ember meg csak pillázik, hogy hú de meglendült a fejlődés, tényleg mindjárt itt a szuper-vr, na azt a pár hónapot még kivárom, amíg kijön a retinakövető 8K, meg a Skyrim VI. hozzá.
Persze előbb-utóbb szembe jön a valóság és az már nem olyan színes szagos, ahogy a hypeban beígérték és így sokak az első találkozásukat a technológiával csalódásként élik meg, hogy hát pixeles, meg kicsi a fov, meg nem wireless.
Pedig 6-7 évvel ezelőtt még a földet csókolgatták volna, ha gépük elbírja a fullHD-t, most meg egy bevezetés elején tartó technológiától várják el, hogy fél év alatt elérje azt a fejlettségi szintet, amihez a játékiparnak kb. 30 év kellett. -
#54625216
törölt tag
válasz
kiskuplung #98 üzenetére
Az egész onnan indult, hogy mára a legtöbb IT multi már legalább egyszer megégette magát azzal, hogy elszalasztott egy technológiai trendváltást.
A HP elszalasztotta az otthoni számítógépek forradalmát, pedig ott volt a kezében Wozniak fejlesztése, az Apple 1.
A Xerox elszalasztotta a GUI forradalmat, amikor eladta a fejlesztését Steve Jobs-nak.
Az IBM elindította a PC korszakot, majd kicsúszott a kezéből, amikor kiderült, hogy nincs olyan, hogy IBM PC, hanem Intel-Microsoft PC van.
A Microsoft és a Nokia elszalasztotta a mobil forradalmat.
És így tovább.Így aztán ha olyan technológia tűnik fel a láthatáron, ami jó eséllyel trendváltást idézhet elő az informatikában, akkor a tech óriások ma már "biztos ami biztos" alapon két kézzel lapátolják bele a pénzt, nehogy lemaradjanak a következő nagy durranásról.
Ez viszont spekulációs buborékokat gerjeszt, mint anno a .com lufi: ezrével bukkannak fel startupok, amik az új technológia úttörőinek állítják be magukat, és kidolgozatlan koncepciókkal, gyorsan összedobott tervekkel vagy félkész prototípusokkal házalnak, hogy tessék minket felértékelni, hogy aztán jó pénzért felvásárolhassanak a nagyok.
Az iparági megmondóemberek, piaci "elemzők" (értsd: profi hazudozók) pedig fel is értékelik őket, hypeolják az új technológiát, hogy ez kérem az most új trend, az új PC, az új iPhone, ide szórjátok a pénzt.
Így viszont a startupok értékét nem az erősíti, hogy valami valóban működőképes dolgot hoztak össze, hanem a tömeghisztéria. Klasszikus spekulációs buborék, ami persze egy idő után törvénszerűen ki is pukkan.Az "elemzők", bloggerek, megmondóemberek - mivel nem az iparág fejlődésében érdekeltek, hanem az árfolyamok ingadozásában és a drámában, ami növeli a kattintásszámot - amit az elején az egekig hype-oltak, arról pár évre rá kerek perec kijelentik, hogy megdöglött. Azaz előbb felfújják a buborékot, majd ők maguk ki is pukkasztják, hogy elmondhassák, hogy ők voltak az elsők, akik észrevették, hogy az egész egy lufi. (A sok tini fórumhuszár, aki a jólértesültség illúziójába ringatja magát pedig minden tapasztalati háttér nélkül tovább mantrázza a szólamaikat, mert az a trendi.)
Azt kell tehát észrevenni az egész folyamatban, hogy mind a hype, mint a huhogás totál független a valóságtól.
Mindent lehet úgy tálalni, hogy felívelő pályán van és úgy is, hogy döglődik. Pl. ha nőnek a VR eladások, akkor azon kell fanyalogni, hogy a növekedés elmaradt az "elvárásoktól". (Hogy az elvárások megalapozottak voltak-e azt senki sem firtatja, mert azzal az elemző hozzáértése kérdőjeleződne meg ugyebár, pedig ez lenne a valódi kérdés.)
De ha esetleg az eladások túlszárnyalják az elvárásokat, akkor azon lehet huhogni, hogy a növekedés növekedési üteme lassul, ha az sem, akkor a növekedés növekedésének a növekedése, és így tovább.Az informatika fejlődése teli van ilyen történetekkel, a VR sem kivétel.
Ez viszont csak hullámzás, zaj, a valóság ettől függetlenül az ami, a VR technológia, a hardver- és szoftver piac pedig fejlődik a maga egészséges ütemében.PS:
Már most meg merem jósolni, hogy pár éven belül lesz majd egy olyan új VR termék, szolgáltatás, tartalom, nemtommi, amire az emberek fel fogják kapni a fejüket és akkor majd az lesz a mantra, hogy "feltámadt" a VR, véletlenül sem az, hogy "meg sem halt, mert a halálát huhogó elemzők többségének fogalma sincs róla, hogy mi zajlik az iparágban".
-
kiskuplung
őstag
Én azt vettem észre, hogy főleg a magyar, de a nemzetközi sajtó is valami hihetetlen ellenszenvvel áll a VR témához.
Itt a prohardveren például még soha egyetlen, akár picit is pozitív hangvételű cikket nem olvastam.
A játékos oldalakon meg olyan súlyos tévedéseket hoznak le, mint például legutóbb a Doom VFR-rel kapcsolatban, hogy nem működik Oculus RIft-tel, csak HTC Vive-val.
És az is igaz, amit a többiek írnak, hogy nem is cikkeznek ezekről a megjelenésekről. Feltételezem, még nincs akkora "lefedettség", hogy elég kattintást generáljanak ezek a cikkek. A TheVR-os srácok is teljesen leálltak a VR-os anyagokkal, pont most, amikor már nem kell mindenféle 3rd party vacakkal ráerőszakolni a régi DX9-es játékokra a VR-t, hanem vannak eleve VR-ra tervezett anyagok, dögivel.
Én azt mondom, hogy egyáltalán kell elzárkózni a témától, ki kell próbálni élőben is. Gyakran elhangzik, hogy ezek még csak prototípusok, és tény, hogy látszanak a gyengeségek. Viszont engem tényleg a mai napig meglep, mennyire el tudja varázsolni már most az embereket, akiknek megmutatom. Vagy akár engem, aki már lassan 1 éve napi szinten használom
Szerintem inkább arról van szó, hogy egyszerűen ezek még drága termékek, és egyszerűen nem elérhetők mindenkinek, ezért megy a savat köpködés. Remélem, ha kijön a következő generáció, akkor lekúsznak a mostani high-end headsetek a használt piacra, és onnantól várható a tömeges elterjedés.
-
#54625216
törölt tag
Ennek a csávónak a youtube csatornáját ajánlom, ha érdekel a téma. Heti rendszerességgel felrakja a fontosabb híreket és bemutatja az arra érdemes szoftver újdonságokat.
-
ripla
addikt
válasz
kiskuplung #86 üzenetére
Meglestem őket, valóban vannak köztük ígéretes alkotások, már csak azt nem értem, hogy akkor miért nincsenek ezek is előtérbe helyezve? Napi szinten olvasok játékos oldalakat, de a felsoroltjaid közül talán 2 van, amit ismerek.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
kiskuplung #91 üzenetére
en mar eljutottam oda, hogy mindennel ki tudom varni a salet
.
-
t72killer
titán
válasz
kiskuplung #84 üzenetére
Szoftveresre gondoltam, persze ha a hardveres megoldás optikailag jobb, akkor ebbe az irányba kell menni. A való életben sem látok színihibásan, úgyhogy nem kérek a "képszélekre" szivárványt se lila halo-t (ugye kedves Samsung...)
-
kiskuplung
őstag
Shame on you, eddig ezt is nem láttam, de felírtam a TODO listámra
Az EVE-t vettem meg még decemberben, azóta se volt időm tolni... De gyanítom, hogy az annyira nem fog hosszútávon tetszeni a multiplayer miatt (én azokat nem szeretem)
Viszont most láttam, reklámozni ezt (End Space), ez is nagyon jónak néz ki.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
kiskuplung #88 üzenetére
szerintem elegge szimulator
es jelenleg annak van a legjobb VR supportja. meg ott a redout is.
hu, nekem a house of dying sun amit lassan meg ki kene probalni, avagy tie fighter 2017, VRben.
-
-Solt-
veterán
válasz
kiskuplung #88 üzenetére
Engem csak a szimulátorok miatt érdekel (egyelőre) a VR, de az Elite Dangerous úgy beszippantott, hogy elfelejtettem megvenni az új kormány szettet, pedig a réginek az árát már visszakaptam és az alu profilból készült cockpit is ott figyel a sarokban!
-
kiskuplung
őstag
Igen, de azokat direkt kihagytam, mert ő szemmel láthatóan Touch-os címeket szereti.
De most jut eszembe, hogy az Onwardot meg se említettem.De amúgy ha bevesszük a szimulátor témát, akkor egy új világ nyílik meg. A PC2 új szintre emelte a VR szimulátorozást, szerintem (most abba ne menjünk bele, hogy mennyire casual, pls).
Az Elite Dangerous pedig így vált teljessé
Én kb egész életemben valami ilyesmire vágytam.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
kiskuplung #86 üzenetére
kb
es akkor meg nem beszeltunk a szimulatorokrol, project cars 2ben lassan 60 oram van tisztan VRben.
-
kiskuplung
őstag
Nem mondtam, hogy a Te tiszted, csak kíváncsi voltam, mégis milyen elvárásaid vannak.
És komolyan, nem szeretnélek elkeseríteni, de az általad leírt dolgok jórésze elérhető már.Az általad leírt kontroller az Oculushoz adott Touch kontroller, amivel pontosan azt lehet csinálni amit írtál.
A 65 éves öregapám 2 perc szoktatás után úgy használta, mintha egész életében ezt tette volna.Most így a teljesség igénye nélkül,már egy From other suns is tartalmaz kb. annyi lehetőséget. Kontrollerrel kavarsz, nem egyhelyben állsz, odamész ahova akarsz. Javítod az űrhajód, beszélgetsz másokkal, harcoltok közösen, stb.
Vagy mondhatnám a Solus projectet. amit sajnos utólag lett VR-osítva, ez meg is látszik rajta, de így is pont azt az élmény adja, mint amit Te hiányolsz. (ps vr trailer találtam csak, de van Steam-re is)
Vagy itt van szerintem az Oculus egyik legjobb címe, a Lone echo, amiben még a irányítás is forradalmi, és eleve VR-ra tervezett.
Már az Oculushoz adott ingyenes appokban is napokig-hetekig el lehet veszni, akár játékok (pl. Robo Recall), akár egyéb appok, pl. Medium tekintetében. Ez utóbbi szerintem a 3D modellezés jövője: elnagyolt modellt kifaragsz VR-ban, aztán 3Dstudioban finomítod. Zseniális.
Közösségi anyagok is annyi van, amik pontosan úgy működnek, ahogy leírtad. itt van pl egy, amit elsőre találtam. vTime
Javaslom, hogy próbáld ki egyszer a fentieket.
Tudod, én mikor megvettem a Riftet, 3 hónapig gyűjtöttem csak a tapasztalatokat, és csak utána folytam bele az itteni VR topikba is, mert egyrészt nem éreztem magam kompetensnek a témában, és féltem, hogy ha elmúlik a WOW-hatás, akkor utána csak porosodni fog.
De nem ez van, hanem pont, hogy már a monitoron játszható anyagok nem érdekelnek már kicsit se.
Most is hegyekben áll a sok megvásárolt, akciósan vásárolt VR only anyag az accountomon, és nincs annyi időm, hogy toljam őket.
Már rég nem az a helyzet, mint régen, hogy volt pár húzócím. Most már mindenki megtalálja a számítását. -
ripla
addikt
válasz
kiskuplung #84 üzenetére
Igazából nem az én tisztem eldönteni, hogy mi lenne a jó iránymutató. Annyit tudok, hogy amit eddig láttam hozzá, az leginkább suta és esetlen.
De mondjuk szívesen vennék egy teljesen virtuális teret, ahol szabadon mozoghatsz és ismerkedhetsz, akár a világ túloldalán lakókkal is, megmutathatnák neked hogy hol laknak és vica versa, ha úgy alakul akkor VR szex is lehetne a vége, szóval bármi amit akarsz..
Vagy szívesen látnék olyat is, hogy az egész internet szép lassan elérhető lenne virtuális formában is, tetszés szerint beállítható témákkal. De az ellen se lenne kifogásom, ha a játékok is sokkal komplexebbek lennének, nekem a VR nem arról szól, hogy 3D-ben lövöldözhetek egy helyben állva, hanem mondjuk arról, hogy egér+bill. irányítással odamegyek ahová akarok, a VR szemcsivel meg 360 fokban bármelyik irányba fordulhatok és bármit megnézhetek, bármilyen irányból. Vagy lehetne olyan eszköz hozzá, amit a kezedbe veszel, használhatod mondjuk a virtuális térben fegyverként, de lenne rajta egy joypad is a mozgáshoz, vagy egy hanyattegér-szerűség, vagy mittudomén, találják ki.
Lehetnének olyan játékok is, hogy te szereled magadnak VR-ben a saját űrhajódat, esetleg egy fullos virtuális világ, ami egyszerre MMO, egyszerre közösségi tér, egyszerre Star Wars mondjuk, mindez megspékelve egy irdatlan nagy élő és lélegző világgal, küldetésekkel, kihívásokkal, fejlődéssel, mindezt természetesen 2018-as grafikával megspékelve. Vagy mindez fantasy környezetben, vagy amiben akarod. Valami ilyesmi. -
kiskuplung
őstag
-
t72killer
titán
Nem, csak 4db mobilteló a feje köré, úgy, hogy a hátsó kettőt esélye se lenne látni. De csak hogy érezzük a törődést, h ők azokról se feledkeztek meg, akiknek hátul is van szemük (megboldogult irodalomtanárném, aki puskázás közben elkapott?)
#81: engem személyesen az, ha tényleg 8k lenne, szemenként - ahogy pl egy normál monitor/TV is "szemenkénti" 4k - és ezt nem egy focipályányi 200fokra terítené ki papagályokra tervezve, hanem mondjuk egy emberi 140fok körüli látómezőt célozna meg.
Ezenkívül játékokhoz/mindenféle renderelő feladathoz alapvető lenne egy szemkövető algoritmus, ami a retina egy kb pluszmínusz 10-15 fokos körzetére* adna full felbontást onnantól kifelé pedig egyre inkább spórolna az erőforrásokkal. A pixeltenger kb felét kiadó periférián már egy 720p szintű részletesség is bőven elég.
*:
, a kék görbét kell nézni, az jelzi az éleslátásért felelős sejtek eloszlását.
-
blountex
senior tag
Ha már ennyire fellendült a topic akkor itt van ez is:
Hands-on: Pimax “8K” Has Come a Long Way but There’s Still Real Kinks to Iron Out -
#54625216
törölt tag
válasz
cskamacska #75 üzenetére
A PC master race-nek ott vannak a PC-s HMD-k.
Ennek a közönségnek amúgy se jó semmi, ami nem 4K 120 fps ultra, tök mindegy, hogy ki a célközönség vagy mi a hardver, legyen az laptop, tablet, mobil, vékony-kliens, bármi, mindig ugyanaz a hozzáállás: ár/teljesítményben a házilag legózott PC a király, más szempont meg nincs.
Az olcsó, nem üzleti célú VR amúgy elsősorban azoknál lesz tényező, akik most a vr-chat uganda szobájában baromkodnak, vagy hasonló minimál-vr közösségi élményre vágynak, meg van a kézi konzolok közönsége, akik eddig is hajlandóak voltak lemondani a grafikai minőségről a hordozhatóság és az alacsonyabb ár érdekében. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
cskamacska #75 üzenetére
VR != 3D.
teljesen mashogy mukodik a ketto. ami viszont kulonbseg, hogy a VRnel tenyleg mukodik a magas immerzio
-
cskamacska
addikt
válasz
#54625216 #74 üzenetére
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy emberenként változó mennyire jön be a (mostani) csoda 3D élmény. Nulladik lépésben nem hátrány, ha nincs akármilyen nyavalyája ami miatt nem is látja rendesen, aztán ha látja sem biztos hogy hirtelen VR szekta tag lesz tőle.
Tény viszont, hogy sokaknak nagyon is meghatározó a VR élmény, és megtapasztalása "elrontja" a rendes síkképernyős szórakozást, utána minden más flat game és flat video lesz. Utóbbiak nyilván könnyebben gondolják hogy ez a jövő, sőt, a második eljövetel, és mindenkinek kötelezően meg kellene tapasztalnia, akár testi kényszer alkalmazása árán is.
ripla: Szimulátor fanok már nagyon régóta több(minimum 3) monitorral, és TrackIR féle fejkövető rendszerekkel szenvednek, ahhoz képest egy akármennyibe kerülő akármilyen VR sisak bőven jobb mindenben.
Raymond: Nagy gondom ezzel a zolcsósított VR témával, hogy mobil alapon a PC Masterrace számára gyártott játékok hogyan kerülnek felkínálásra? És viszont?
Egyébként is milyen graf minőség lesz ott elérhető, ha a PC-s nagy vasak is megizzadnak? -
#54625216
törölt tag
"Kb. 2 éve követem a VR piac alakulását, amit eddig láttam hozzá anyagokat, egyik sem hozott lázba."
Ez kb. olyan, mint hogy "amit eddig koncertet láttam felvételről hang nélkül, egyik sem hozott lázba". Persze hogy nem, mert nem érzékelted a lényeget.
"De amúgy meg sima matek, ha annyira jó lenne, minden ötödik háztartásban lenne legalább 1."
Ez logikailag hibás érvelés. Ha népszerűség alapján akarod megítélni valaminek a minőségét (ami az esetek többségében eleve rossz ötlet), akkor csak a trendből indulhatsz ki, nem a pillanatnyi helyzetből, mert a népszerűség időben változik, a minőség meg nem.
A VR népszerűsége pedig folyamatosan nő.
A médiahype-on élősködő "elemzők" ugyan huhognak, mert az elején elszálltak a jóslataikkal és most szokásukhoz híven a valóságot hibáztatják az ostobaságuk helyett, de még ők sem állítják, hogy a VR népszerűsége csökken vagy stagnál, hanem hogy nem olyan ütemben növekszik, mint ahogy azt "elvárnák".Egyébként ugyanez a vita lezajlott a 80-as években az első személyi számítógépek megjelenésekor ugyanezekkel az érvekkel:
- majd ha hitelkártya méretű lesz, beszéli és érti is az emberi nyelvet és nem kerül többe egy heti fizetésnél, akkor esetleg beruházok egyre (értsd: irreális elvárások)
- csak múló trend, pár éven belül kihal
- ha olyan hasznos lenne, miért nincs minden háztartásban
és így tovább.A 80-as években abban termszetesen igazuk volt a szkeptikusoknak, hogy az otthoni informatikából akkor, azon a technikai szinvonalon nem lehetett kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket, de - mint az később kiderült - a trend alakulását csúnyán benézték.
Első sorban azért, mert az akkori technológiát, az általa nyújtott felhasználói élményt és a népszerűségét nem egy hosszú távú fejlődési folyamat részeként fogták fel. -
Raymond
titán
válasz
Tigerclaw #72 üzenetére
Olcsonak nem olcso, de az Oculus Go gyakorlatilag egy GearvR+GalaxyS7 mar ami a VR hardvert illeti, tehat csak 3DOF. A Vive Focus viszont 6DOF, mert van inside-out-tracking mint a WindowsMR HMD-knel, picit jobb a hardver (Snapdragon 821 vs. Snapdragon 835) es a display is jobb (2560x1440 LCD vs. 2880x1600 AMOLED). A Vive Focus nem jon US/EU-ba, de a hardver megfeleloje a Lenovo Mirage Solo ami a Google Daydream platformal mukodik. Annak meg egyelore nincs ara, majd kiderul.
-
Tigerclaw
nagyúr
Most nézem, hogy a HTC Vive Focus-ra már van ár a kínai piacon. Hát ezek nem normálisak. Átszámolva 600 dollár. Én mintha arra emlékeztem volna, hogy a hasonló Occulus Go-ra esetén valami 200 dollárról volt szó. 600 dolláros árral sehová sem jutnak.
-
t72killer
titán
válasz
kiskuplung #70 üzenetére
Ja, csak fel kell kopogtatni a p.hubra, van ott tartalom bőven
Komolyra fordítva, nagyon kár, hogy Attenborough kezd kiöregedni a szakmából és erre a médiára már nemigen fog gyártani.
-
-Solt-
veterán
Konkrétan melyik tömegtermékre gondolsz?
450 euróért szerintem maga az Oculus a "tömegtermék", de normális minőségben és még olcsóbban ott a PSVR, de használtan is lehet Oculus-t venni, sőt a DK2-t konkrétan fillérekért meg lehet venni, bár annak megvannak a rizikói.
Nem azt várjuk, hogy tökéletes legyen és olcsó(még nem), de azt igen, hogy ha már tökéletlen és drága, ne akarjátok másnak beállítani.
Olvastál olyat itt, hogy tökéletes és olcsó? Én nem emlékszem ilyenre... az ár/érték aránya zseniális, nekem!
Az a félmondat pedig nem konkrétan rólad szól(akkor azt írtam volna), de nyilván te is tudnál olyan fórumtársakat megnevezni, akiről igen.
Én nem futottam bele még olyanba, aki a VR-t e-pénisz nővelőnek tekinti és szeretné is ezen mivoltában konzerválni. Pont ellenkezőleg, azok akiknek van, próbálnak ellenérveket sorakoztatni a sok károgóval szemben, akik jó része nagyon azt sem tudja, hogy miről beszél... élén a 3D TV-l párhuzamot vonókkal.
-
Kansas
addikt
Konkrétan melyik tömegtermékre gondolsz?
Nem azt várjuk, hogy tökéletes legyen és olcsó(még nem), de azt igen, hogy ha már tökéletlen és drága, ne akarjátok másnak beállítani.
Az a félmondat pedig nem konkrétan rólad szól(akkor azt írtam volna), de nyilván te is tudnál olyan fórumtársakat megnevezni, akiről igen.
-
-Solt-
veterán
A Ferrari/OLED/1080Ti mind csúcskategóriás presztizstermék, aminek van funkcionális tömegtermék megfelelője.
Mint ahogy az Oculus / Vive párosnak is van "tömegtermék" megfelelője, sőt előbbi ma már konkrétan olcsóbban elérhető mint egy normálisabb monitor.
Ez mind nem lenne baj, csakhogy a VR-t tömegtermékké szeretnék tenni, mert akkor éri meg rá tartalmat gyártani.
Egy "új" technológia, ami az út elején jár. Ez komolyan olyan bonyolult? Tényleg azt várjátok, hogy derült égből villámcsapásként azonnal minden tökéletes és olcsó? Az 1 évvel ezelőtti viszonyokhoz képest az Oculus + Touch majdnem féláron elérhető, plusz egyre több minőségi tartalom érkezik hozzá. Mit szeretnétek még?
Csak ezt annak nehéz elfogadni, aki prémium terméknek szeretné megtartani a VR-t, virtuális-péniszt növelni - ahogy a 1080Ti-t, az OLED-et és pláne a Ferrarit is nagyon sokan arra használják.
Légyszíves a kisebbségi komplexusodat ne vetítsd ki rám, részemről én lennék a legboldogabb, ha egyre szélesebb körben elérhető lenne minél hamarabb. Már csak azért is, hogy a sok VR károgó orra alá lehessen dörgölni.
-
Kansas
addikt
A Ferrari/OLED/1080Ti mind csúcskategóriás presztizstermék, aminek van funkcionális tömegtermék megfelelője.
A VR készülékekből viszont a jelenleg legdrágábbak tudnák az alap VR élményt, amivel egyáltalán érdemes foglalkozni. Magyarul nem OLED még, max egy TN OLED árban, hogy maradjunk a hasonlatodnál. TN meg van legalább minden 5. háztartásban.
Ez mind nem lenne baj, csakhogy a VR-t tömegtermékké szeretnék tenni, mert akkor éri meg rá tartalmat gyártani.
Csak ezt annak nehéz elfogadni, aki prémium terméknek szeretné megtartani a VR-t, virtuális-péniszt növelni - ahogy a 1080Ti-t, az OLED-et és pláne a Ferrarit is nagyon sokan arra használják. -
Raymond
titán
A minimum gepigenyt igen, azt messze tulteljesiti, csak a recommended-et nem eri el mert oda egyel ujabb modellt irnak
Nem problema egyebkent az az i5-3470 ami ezekbe van es a 290X se lenne rossz bele csak ott ra kell nezni a tapra mert lehet sok lenne neki. Egy 1060 siman belefer meg ha a kis 280W-os van benne, de ez egy 290X-el az mar nem birna el.
-
Raymond
titán
Es a PC bovitesnek ott ahol kene most a RAM es grafikus kartya arak tenyleg betettek. Hiba olcso az alaplap es a proci ha 16GB RAM a 200EUR-t nyaldossa grafikus kartyabol meg ahogy epp nezem talan meg a GF1060 6GB de mar az sincs 300EUR alatt.
Ami meg megoldas lehet az a most mar 200EUR alatti Dell Optiplex 7010-es gepek MD kivitelben i5-34xx CPU-val es abba plusz 4GB vagy 8GB RAM es egy GF1060 3GB vagy ha belefer 6GB. Az meglenne olyan 500EUR korul.
-
proci985
MODERÁTOR
bleeding edge technologia.
jelenleg ket oka van annak, hogy nincs meg ketto a csaladban a sajatomon kivul:
- 350 euro a HMDert belefert volna mindegyikuknek, +750 euro szintrehozni a PCket ala (also hangon, 1600X / 16GB ram / akarmi b350es lap / 1070) mar nem annyira.
- neha kell a rendszernek egy reset es neha ujra kell konfolni a jatekteret. foleg a guardian szereti eldobalni magat.btw, ha nem probaltad akkor el se tudod kepzelni mennyire jo.
-
-
-
ripla
addikt
válasz
kiskuplung #55 üzenetére
Kb. 2 éve követem a VR piac alakulását, amit eddig láttam hozzá anyagokat, egyik sem hozott lázba.
De amúgy meg sima matek, ha annyira jó lenne, minden ötödik háztartásban lenne legalább 1. -
t72killer
titán
Mert nincs hely a lakásban 150"-os TV-nek? Ezenkívül vannak már konkrétan VR-tartalmak is, azokat hogy nézed TV-n?
A VR mostani formája (nagy bumszli sisak, kábelek) valszleg tényleg el fog tűnni a süllyesztőben, majd ha lesz az általad is említett napszemüveg, akkor újra terjedni kezd majd.
-
ripla
addikt
válasz
Tigerclaw #51 üzenetére
Filmet nézni miért kellene felvennem egy kényelmetlen bukósisakot, amikor sokkal kényelmesebb nagyképernyős tévére/monitorra vagy projektorra kilőni a képet? Sürgős melóhoz ott a laptop, tablet, aki ilyeneket visz magával utazásra, gondolhatod, hogy nem a szutykos/rozsdás járműben fog ülni/állni, a sok egymásnak támaszkodó, nyomorgó ember között. Egy ilyen ember ennél igényesebb helyen utazik, tehát ismét nem indokolt számára a bukó.
Jelen felhozatal szerint egyetlen helyen tudom elképzelni, azok pedig a szimulátorok és az FPS-ek, de azokban is úgy, hogy joy vagy kormány vagy egér+bill. az irányítás, a bukó meg csak azért van rajtad, hogy 360 fokban körülnézhess, akár előredőlve láthatód a kocsi/repülő/akármi elejét, kinézhetsz a lehúzott ablakon, stb.
Munkához max. egy olyat tudok elképzelni, amit már írtam, ami nem sokkal vastagabb egy napszemüvegnél. Most érted, cipelsz magaddal egy bukót, amire úgy kell vigyáznod, mint a hímes tojásra? Nonszensz, akkor már ugorjanak neki a fejlesztésnek, aztán menjen le a méret olyan picire, hogy az egész cucc beférjen a mellényzsebbe, a táp meg ami a cuccos lelke, az meg egy nadrágzsebbe, mint egy mobil, plusz néhány vezeték, és szevasz. Ezen a ponton majd beszélhetünk innovációról, addig meg minden más csak útkeresés, meg reménykedés, hogy kijön a befektetett összeg legalább nullszaldóra.
Sajnos nem bízok abban, hogy robbanás lesz a VR iparban, szerintem is a 3D-vel együtt fog elsüllyedni, egyszerűen alig érdekli az embereket, ami érthető is, hiszen alig van rá normális és innovatív tartalom.
Minek húzzanak a fejükre egy bukósisakot, aminek baromi fárasztó a viselése, amikor ott van helyette a monitor/tévé/projektor. Engem is ez tart vissza főleg, a mérete, a fárasztó viselet, meg az hogy nincs rá normális tartalom. Majd ha elérte a napszemüveg méretet, akkor beszélhetünk róla megint. -
Tigerclaw
nagyúr
Igen, ezért fontosak a Focus és Go szerű megoldások, amik várhatóan olyan áron indulnak, ami már belefér nyugaton abba a sávba, amire már beugrik az átlagvásárló, mert nem nagy anyagi kockázat.
A VR egy marketinges rémálom, mert nem tudják megmutatni az élményt, se papíron, se tévén, se sehogy....amit meg meg tudnak mutatni, az inkább elriasztja az átlagembert, mert nehogy már rajta röhögjön a család, rokonok, haverok, amikor felveszi a sisakot és bénán hadonászik, meg feletegyék a netre, amikor megijesztik közben, vagy lever valamit.
Eleve nem csak a játékokra kellene helyezni a hangsúlyt. Meg kellene mutatni, hogy van más is a VR sisakban, mint a játékok. Fel lehetne használni, mint videoszemüveg vagy mint 3D-s személyi mozi, ha mindkét szem külön kijelzőt kap. Sőt személyi monitorként is használható lehetne utazás, ingázás közben, főleg ha egyben AR képes is a sisak. Felveszed a vonaton, repülőn és akár böngészhetsz is a neten, olvashatod a híreket, a leveleidet anélkül, hogy más látná, hogy te mit látsz.
-
proci985
MODERÁTOR
strategia shooterre ott az Onward es van egy VR CS klon is.
room scaleben azert szep azert lehet gyorsan mozogni, ha kell
.
de egyebkent tenyleg bleeding edge a technologia, de latszik, hogy szep lassan ahogy 400 eur ala esett az Oculus hirtelen eleg sok felhasznalo lett.
egyebkent ugyanez itt en is kb kizarolag VR jatekokkal tolom miota megvan a headsetem.
-
-Solt-
veterán
Oda szánják, nem használnék múltidőt. Sőt, inkább mondanám azt, hogy a széles rétegek célbavétele majd csak most jön. Az árazásból és a termékek jelenlegi képességeiből adódóan ez jelenleg inkább szól egy szűkebb rétegnek, de fogalmazhatnék úgy is, hogy most zajlik a nyílt béta teszt.
Ugyanúgy ahogy bármilyen technológiai újdonságnak, ennek is idő kell ahhoz, hogy elérje azt a pontot, ahonnan ugrásszerűen nőnek az eladások, mert ugye az Apple sem az iPhone X-l kezdett...
Nálam akik kipróbálták, mindnek leesett az álla és a többség első reakciója az volt, hogy ha csökken a gépigénye akkor nekik is kell, egy kisebb szegmens pedig azt mondta, hogy ez nekik még képminőségre nem az igazi (főleg repülés esetén, célazonosításra), de a következő generációra már vevők lesznek.
Ott ahol nem annyira lényeges a távoli képélesség, viszont az élmény magával ragad, meglehetősen nagy az érdeklődés az árcsökkentés óta. (autó szimulátorok) Más szegmensre nagyon nincs rálátásom, de a VR topikban van olyan aki szimulátorozásra vette, de a touch annyira megfogta, hogy inkább VR specifikus játékokkal játszik. Én például amióta megvan a Rift, 90%-ban csak VR támogatott játékokkal játszom. A GTA V és társai mentek a sarokba, mert nekem nem hozzák azt az élményt amit a VR.
A CS Go és társainak a célközönsége soha nem lesz a VR célkeresztjében, mert arra az ugrálásra és rohangálásra a VR alkalmatlan, pontosabban ezekben az FPS játékokban kellene a mozgásokat élethűbbé varázsolni. Amint jön egy olyan HMD ami a jelenlegieknél jobb képminőséget nyújt úgy, hogy ezt a képminőséget egy jelenlegi GTX1070 körüli kártyával is lehet prezentálni, plusz az ára beáll erre a 400 USD körüli árra, onnantól kezdve ugrásszerűen nőni fog a felhasználók száma, és ezzel párhuzamosan jönni fognak a minőségi AAA tartalmak is.
Szóval elhasalásról semmiképpen nem beszélnék, főleg nem jelenleg... egyszerűen az út elején járunk, szerintem ennyi a történet.
(#43) proci985: A 3D Tv előtt én kipróbálás után ültem némán, és percekig gondolkoztam azon, hogy kérdezem meg a haveromat finoman arról, hogy tényleg kiadott ennyi pénzt ezért?
-
Raymond
titán
-
proci985
MODERÁTOR
be tudsz nézni pl a holtterekbe VR-ben?
VRben van fejkovetes, tehat igen, korbe tudsz nezni az autodban es olyan, mint amikor az ember a legnagyobb vasznu imaxos filmet az elso sorbol nezi.tehat tenyleg, ott a labad az autoban ahol a sajat labad van, ott a kezed a kormanyon ahol az autoban is es ugyanugy korbe tudsz nezni, mintha egy igazi autoban ulnel.
pCars2 VRben van annyival jobb, hogy az en haromkijelzos setupomat is korbefutja elmenyre.
amik megkövetelik a VR meglétét.
ez igy igaz, a Lone Echo, a Robo Recall, a Gorn, a Superhot VR, az Arizona Sunshine mind kizarolag VRben elerheto. -
Kansas
addikt
ETS2/ATS pont el bírná adni nekem is a VR-t, de egy normális(min 540, de inkább 900 fokot forduló) kormánnyal együtt már annyiba kerülne, amennyit nem szánok rá egyhamar.
(#39) Raymond: ezért a "semmiért" anno zsír új MOMO-t vettem
, de a mai kormány árakhoz képest tényleg egész baráti...
-
-Solt-
veterán
Indexes színvonal, szokás szerint a béka segge alatt jó mélyen.
Attól függetlenül, hogy indexes cikk, ezzel a mondattal tökéletesen egyetértek:
"A VR legnagyobb baja, hogy a mai napig nem tudta senki kitalálni, mi az az élmény, ami miatt az emberek beruháznának rá, enélkül pedig mindenki csak a potenciális lehetőséget látja benne. Azért viszont csak nagyon kevesen hajlandók pénzt adni. "Dehogynem... a szimulátorosok (vezetés, repülés) kapásból rácuppantak, és most, hogy egyre megfizethetőbb, szépen mennek a 3 monitoros konfigok a sarokba. Tipikusan egy olyan nyilatkozik a témáról aki nem lát bele és kivetíti a saját szemszögét globálisan.
-
Kansas
addikt
Szerinted remek, ok. Mondjuk egy autóverseny játék valóban pont nem az a terület ahol nagy lenne a különbség a kettő közt, de mivel én nem játszottam vele, mondd, be tudsz nézni pl a holtterekbe VR-ben?
Ahol szvsz nagy lehet a különbség, az pl . a first person RPG-k és kalandjátékok, amire jó példa pl a legújabb Resident Evil( egyelőre ott sem szakadtak el a 2D élménytől túlságosan) illetve a logikai-ügyességi játékok és a még inkább a filmek.
Tartom azt a véleményem, hogy van egy pont, aminél ha jobban optimalizálják a VR élményt, az már egyre többet elvesz a 2D élményből, és játékoknál ez a pont az lehet pl. amikor a játékmenetbe olyan elemek kerülnek, amik megkövetelik a VR meglétét. Filmnél pedig talán az, amikortól már nem csak körülnézni lehet, hanem helyet is változtatni a jeleneten belül interaktívan(tehát nem a rendező döntésének köszönhetően).(#27) t72killer : Tényleg, erre használják most a VR-t a filmekben, hogy behazudnak egy moziterembe? Szvsz a szánalmas ötlettelenség iskolapéldája, igaz, így legalább 2D filmekkel is műxik. De kb. az egyetlen előnye az igazi mozival szemben, hogy nem zavar a sok büdös bunkó a nézőtéren.
Az hogy nő a user bázis, szart se jelent, amíg a teljes user bázis százaléka 2-3-5% környékén tanyázik... művészfilmeket néznek ennyien...
-
ripla
addikt
Én mondjuk ezt már számtalanszor leírtam, de engem pl. majd akkor fog érdekelni, ha elfér egy mellényzsebben, mindezt minimum 4k és 120 hz mellett. Az akksi meg az adat jöhet egy mobilteló méretű cuccból is, vezetékkel megoldva zsebben elfér. Igen tudom, várjak még vagy 10 évet, hát fogok is, nekem ilyen otromba és randa bukósisakok nem kellenek.
Attól függetlenül, hogy indexes cikk, ezzel a mondattal tökéletesen egyetértek:
"A VR legnagyobb baja, hogy a mai napig nem tudta senki kitalálni, mi az az élmény, ami miatt az emberek beruháznának rá, enélkül pedig mindenki csak a potenciális lehetőséget látja benne. Azért viszont csak nagyon kevesen hajlandók pénzt adni. " -
proci985
MODERÁTOR
ez nem igaz, pl project cars 2 2dben es 3dben is remek.
(#28) ripla: hulyeseg, egyertelmuen latszik, hogy no az user bazis a magas bekerulesi koltsegek ellenere.
summer of VR utan pl gombamod szaporodott a felhasznalobazis, avagy valaki megvette aztan lett az ismerosi koreben tobb is.
-
cskamacska
addikt
Kiváló választás, a Vega(szigorúan csodameghajtóval) meg a Vive Pro fogja megmenteni a világot.
Most már bármelyik évtizedben.
total90: 2000 euró még a techgyíkoknak is _nagyon_ húzós, annyiért kicsit sem fog terjedni. Terjedni pedig kéne, mert egyébként nem éri meg tartalmat fejleszteni rá, most sincs dúskálás (jobb) VR játékokban.
Persze hogy egy friss AAA cím 2880x1600-ban milyen gyorsan lesz futtatva az megint más kérdés.ripla: Egy kellően el nem terjedést nem szükségszerűen követi a nemzethalál. Lehet ezt úgy is csinálni, hogy fejlesztenek több generációt is, mire odáig jutnak hogy olcsón tudjanak minőséget adni ami már terjedni fog, és végre "meghódítja a világot".
Facsénak van ideje, nem zsíroskenyérre kell az Oculus bevétele, kivárhatják mire beérik a népheadset. HTC már lehet addigra a Xiaomi vagy a Huawei ülepéből lesi a világot, de magát a Vive sorozatot szerintem nem fogják kukázni, akár a Valve is ráülhet helyettük. 3D tévéknél is az volt a gond, hogy tegnapra várták a megváltást, nem jött meg, azonnal dobták az egészet, hátha a HDR, vagy a 16K majd segít a 400% évenkénti növekedés bedurrantásához, ill az sem volt előnyös hogy a tartalom teljesen a filmkészítőktől függött, azok meg vagy összegründoltak látványos 3D filmeket, vagy nem. -
ripla
addikt
Itt azt írják, hogy már most kezd körvonalazódni, hogy a 3D-s tévék sorsára fog jutni, ha nem lesz sürgősen valami előrelépés.
[link]
Vélemények? -
t72killer
titán
Telefonon is próbáltam a "hagyományos mozizást", a dimenziók fantasztikusak
Tényleg mintha valódi mozivászon előtt ülnél - miközben otthon vagy a fotelban. Ehhez egyébként 100"-os 3DTV kéne 10+k$-os költséggel és egy jókora nappali. Ja, és így teljes jogosultsággal értelmet kapnak a 3D filmek is, amikből azért készült néhány jó, amíg ki nem nyírták azzal, hogy az átlag 40"-os TV-kre próbálták nyomni a tartalmat.
Sztem a VR filmeknek kellene meghozni az áttörést, játékosok ugyanis mindíg kevesebben lesznek, mint passzív nézők. Ehhez tolni kéne a jobb minőségű 3D(!!!) VR-kamerákat is, hogy pl a youtube teljen ilyen tartalommal. Az XxX-ipar már rákattant a témára.
-
ripla
addikt
Viszont otrombán néz ki, ránézésre piaci bóvli, plusz a hülye megoldások, ha a füles elromlik, akkor modulárisan cserélhető, vagy kuka az egész?
Nem kéne, majd ha nem lesz nagyobb egy hegesztőszemüvegnél, 4k-ban, vezeték nélkül 120 hz-en -
normen82
tag
Akkor lesz nagy sikerük a Vr szemüvegeknek,ha majd felbontásban elérik azt a szintet,hogy a szemnek olyan élmény legyen,mintha 4k tévén játszanánk.
-
2000 euró körüli árról lehet hallani... húzós. Kipróbálni ki fogom, de megvenni tuti nem, szerintem még nincs ott a technológia, amire én vágyom.
-
Barnuss
tag
Még van hova fejlődni
-
Kansas
addikt
válasz
t72killer #14 üzenetére
Hát, ha neked az bejön...
Szerintem a VR játék és film is ott koppan a falon, hogy ha valódi VR élményt akarnak öszehozni, akkor olyan szinten arra kell kihegyezni az alkotást, hogy 2D-ben élvezhetetlen lesz. Így viszont olyan mértékben leszűkítik a közönséget, hogy a büdös életben nem hozzák be a gyártási költségeket...
Ha meg úgy lövik be, hogy 2D-ben is élvezhető legyen, a töredékét nem használják ki a technológia lehetőségeinek, és megint ott tartunk, hogy van egy több százezres szetted, ami nem ad akkora többletet, hogy megérje, legalább is nem sokaknak. -
Joshi
titán
Nem lett nagy előrelépés, itt is látszik hogy ez még gyerekcipőben jár. Ja nem azért mert használhatatlan, azért mert 800€-ért kicsit vicces ez a sok kompromisszum. A nagyobb FOV és felbontás igenis kell, hiába mondják az ellenkezőjét.
-
t72killer
titán
GTX 1050 Ti. Én filmekre hajtok, nem krájzisz 99-re
.
Még ez a felbontás is nagyon halovány, WQHD-s felbontást (galaxy s7e) próbáltam. Tudom, csak telefon, de iszonyat az a drótkerítés/féltéglányi pixelek. Majd úgy szemenkénti 4-5k-nál (amit nem a fejem mögé szerelt 3.-4. képernyővel, hanem egy értelmes 110°körüli kétképernyős megoldással érnek el) ébresszenek fel
#13: "Szerintem teljesen felesleges a 8K, elég az 5K is"
Nem a 8k, hanem a pixelek 200 fokra szétszórásának nincs semmi értelme. A nagy pixelsűrűségnek bőven van helye, valamelyik régi topikban számolgattuk, hogyha a vakfolt környékét ki akarjuk szolgálni valahol 8k és 16k-nyi pixelt között kéne bezsúfolni egy Vive-os látómezőbe.Amúgy pixelszám-igény a részemről:
Hagyományos UHD filmeket szeretnék VR-moziban nézni. Ez ugye ideálisan kb 90 fok FOV-ra "kihúzott" vásznat jelent, azaz ekkora területen kell szemenkénti 3860*2160db pixel. Ezt még a "csoda Pimax" se tudja, kb fullHD szint az, amit érdemben kiszolgál. Ami azért valljuk meg, mozivászon méretben elég ciki már így 2018-ban... -
blountex
senior tag
Szerintem teljesen felesleges a 8K, elég az 5K is, és azt kb. olyan 400$ körül láttam.
Ez szerintem mindent elmond:
"Yes, we plan to start ship on Jan.We want to ship the headsets to you as soon as possible, meanwhile, the opinion of our community makes total sense that quality comes first.
Our plan is to invite VR enthusiasts to check out our new prototype at CES on Jan. If they give us the green light, then we stick to our original shipping plan; if they think we need to further improve the product, then we prefer not to rush. It all depends on whether enthusiasts like the experience or not.
When we launch on Kickstarter several months ago, we only have a prototype with us and want to learn from the expectations of the talented global VR community. We are lucky enough to have people to try out the prototypes and share their thoughts, and now we are working on 8K to make it better.
We are still trying to keep our original shipping schedule, and again, quality comes first.
People don't have to wait anymore when we launch 8K on e-commerce channels, the price will be different though. "
Szóval ha CESen megkapják a zöld utat, akkor folytatódik a normál szállítás, de valamikor nyáron jelenhet meg.
-
Tigerclaw
nagyúr
Úgy látom a linken, hogy lesz vezeték néküli adapter is hozzá...persze gondolom jó pénzért:
VIVE Wireless Adapter - Powered by Intel® WiGig Wireless
WITH TRUE FREEDOM COMES TRUE IMAGINATION
Lose the cable and enjoy true freedom with the most powerful VR wireless solution - VIVE Wireless Adapter. Unleash the full potential of your VIVE experience with WiGig™ technology. Stand, dodge, fly - whatever works. Prepare for untethered VR beyond 360º degrees.Most Powerful Audio & Visual Data Transmission at Over
60Ghz
Li-ion Battery Powered for Long Hours of VR FreedomEz azért elég hasznos opció lehet.
Nálam mondjuk továbbra sincs tervbe véve ez a kategória. Egy Vive Focus vagy Oculus Go-ra talán beruházok. A VR játékok nem érdekelnek, de a VR fotók, videók, élő közvetítések igen. Remélem az ilyen tartalomszolgáltatások dinamikusan fejlődni fognak, ha ez a két olcsó mobil VR sisak piacra kerül és várhatóan megsokszorozza a piac keresleti oldalát.
-
Raymond
titán
Senki nem kínál ekkora látószöget.
Beleertve a Pimax-ot, mert meg nincs kint es a CES esemenyekbol itelve par honapig meg nem is lesz
Az ár ráadásul jóval kedvezőbb lesz mint a Vive Pro ezt már most kimerem jelenteni.
Lehet hogy igen, lehet hogy nem. A Vive Pro ara egyelore ismeretlen, de szerintem is $800 folott lesz. A Pimax 8K Kickstarter ara (amire megmondtak hogy alacsonyabb joval mint a vegso retail ar majd) $500 csak HMD es $799 Full pack (HMD + 2 controller + 2 base station).
-
blountex
senior tag
Habár a Mixed virtual reality egy nagyon jó árban versenyeznek, és nem sokkal több mint egy PSVR jobb felbontással.
de
a HTC Vive Pro most nem lett rossz, viszont tuti hogy rohadt drágán fogják árulni akárcsak az első Viveot.
Ebből a szempontból a Pimax 5K, de még a 8K is jobban megérné nem beszélve a 200 fokos látószögről. Senki nem kínál ekkora látószöget. Az ár ráadásul jóval kedvezőbb lesz mint a Vive Pro ezt már most kimerem jelenteni. -
ForRedGlory
félisten
Nagyon future a kinézete, de eléggé bejön. Kár, hogy pokoli drága lesz.
-
kiskuplung
őstag
Innen például tudsz hozzá rendelni külön: https://vr-lens-lab.com/product/vr-frames-virtual-reality-glasses/
-
erer1000
őstag
minden esetre gyönyörű színe van
-
VictorHUN
aktív tag
kancsaloké lesz a jövő
-
Kansas
addikt
Meghajtani mi fogja vajon? Titan 2020?
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- T Tablet 2 5G - megkopott magenta
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Google Pixel topik
- Nintendo Switch 2
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OLED TV topic
- Egészséges evolúciót mutat a Sony Xperia 10 VII
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- Alcatel tablet // GYEREK MÓD // Számla+Garancia //
- új bontatlan 13 hüvelykes MacBook Air M4 256GB SSD silver ezüst Apple 3 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2927, 100% Akkumulátor
- Macbook Pro 2020 13" // M1 // Számla + Garancia //
- Samsung 213T 4:3 1600x1200 VA monitor eladó
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest