Új hozzászólás Aktív témák
-
GodGamer5
addikt
válasz
#32839680 #147 üzenetére
Ez rendben van, de akkor leírom mégegyszer. A fő probléma sok esetben a gyenge proci és ezen a first party fejlesztők sem tudnak változtatni, mert az exkluzívoknál is épphogy tudják a 30fps-t, ami meg konkrétan röhej. Amúgy meg ezért sem fejlődnek érdemben a játékok mert ha alap szintű grafikára alig elég a hardver, akkor hogy akarunk jobb AI-t, fizikát és egyéb szimulációkat. A játékárakról meg annyit, hogy már így is kb dupla annyiba kerülnek a gammák konzolon, mint pár éve,-ahol a hardver miatt olcsóbbnak kéne lennie-, miközben a pc meg felzárkózott ehhez a szinthez, a játékokban meg kb NULLA a fejlődés, még grafikailag is, nemhogy játékmenetileg... Így fizessen mindenki a nextgennek hazudott marketingbullshitért.
-
HUmenetke
tag
Én meg csak úgy szeretek játszani a PS4-en, ráadásul nem is érdekel, hogy más hogy játszik. Most akkor velem van a baj? Az összes hozzászólás elolvasása után arra jutottam, hogy tényleg megéri az uraknak ennyit vitázni, neadj' Isten összeveszni, személyeskedni azon, hogy DS4 vagy egér? Nálam casual-ebb játékos a világon nincs, de azzal játszom, ami éppen előttem van.
Senkit sem szeretnék meggyőzni arról, hogy ő éppen béna, vagy nem (DS4 vagy egér függvényében)
-
válasz
Carlos Padre #143 üzenetére
a játékot szeretjük de nem lesz ps4 techdemo
-
válasz
Carlos Padre #139 üzenetére
arra a kommentre írtam. Tehát akkor a belső fejlesztők sem úgy írnak rá ahogy a sony elképzelte, vagy sajnos elérte a korlátait. Vagy mindkettő
-
GodGamer5
addikt
Ja ha az átlagnál kicsit többet szeretne a fejlesztő, akkor már túlvállalja magát, értem. Tehát az exkluzívoknál túlvállalják magukat a programozók, a multiplatformnál meg bénák optimalizálni és még véletlenül sem a nagyítóval kiszámolt teljesítmény a hibás... Meg a Rage 2-nél OneX-en, meg Pro-n sem lesz 4k, hogy csak valami frisset is említsek.
A GOW az általad linkelt videóban is van ahol beesik a framerate 27-re sima ps-en, az meg minden csak nem stabil/jó. Én anno Pro-n toltam végig performance módban és volt, hogy minimálisan szaggatott. -
PuMbA
titán
válasz
paprobert #135 üzenetére
"A jelenlegi konzolokban 2db 4 magos Jaguar cluster van. 1-1 cluster megfelel pontosan 1 Zen mag erejének.
Lényegében egy Athlon 200GE-nek megfelelő összteljesítményt nyújt a konzol processzorszinten, DE 8 magra szétdobva!"
Vagy írható úgy is, hogy egy konzolban pontosan 2db Athlon 5150 van, ha már Jaguar-ról beszélünk, mert az elérhető asztali PC-ben is
-
paprobert
őstag
Egyetértek, de az igazság a kettő között van. A konzol is gyenge, és a fejlesztői szemlélet is rossz.
Szaktudás nélkül akart sok fejlesztő aratni, de a gyenge konzol sokszor betett.A jelenlegi konzolokban 2db 4 magos Jaguar cluster van. 1-1 cluster megfelel pontosan 1 Zen mag erejének.
Lényegében egy Athlon 200GE-nek megfelelő összteljesítményt nyújt a konzol processzorszinten, DE 8 magra szétdobva! Nem lehet letagadni, hogy a gyenge hardver emeli a lécet a szükséges fejlesztői tudás irányából, és hogy az egymagos teljesítmény megöl minden modern és komplex elképzelést és megvalósítható implementációt, amik egyébként simán futnának/futnak PC-n.
-
Duck663
őstag
válasz
GodGamer5 #119 üzenetére
A korábbi generációk mennyivel is szaladgáltak a képkockák? A PC az PC a konzol pedig konzol, nem kellene keverni a kettőt. PC-t fejlesztheted évente, a konzol pedig 6-8 évre jön, az optimalizálásról nem is beszélve, hol milyen szinten garázdálkodnak. Ott a RiME nem tudom ismered-e, ha nem nézd meg, olyan teljesítménnyel megy, esetenként picit rosszabbul!!! PC-n!!! mint a Crysis ami egy 2007-es játék, ugyanazon a PC-n azonos felbontással, maximális részletességgel. A vizuális különbség pedig, hát döntsd el magad, hogy mekkora. A probléma pedig itt van, hogy eltelt 10 év minőségben és teljesítményben is visszaléptünk. Hiába növekszik a hardver ereje, ha a képességeit nem használja ki a szoftver.
Értsd már meg, a CPU nem azért tűnik kevésnek, mert az gyenge, hanem azért mert a konzolra nem úgy fejlesztenek, ahogy a Sony eredetileg elképzelte és ahogy a belső stúdiói is megteszik és ahogy pl a PS3-ra is dolgoztak. A multiplatformosok PC-ként tekintenek rá, nem konzolként, ezért érződik kevésnek, de nem lenne az, ha megfelelően használnák a konzol hardverét. Ez korábban nem így volt a PS3-nál nem így volt, de a PC közeliséggel mondhatni kicsit elkalkulálták magukat. Viszont a belső stúdiók be tudták bizonyítani, hogy nem a konzol a gyenge, hanem a fejlesztői szemlélet a rossz!!!
Lehet hozni különféle példákat ott van a Fallout 76, az is szenved mindenhol, de ez nem a konzolt minősíti, hanem a fejlesztőket, mert sok más ellenpélda is ott van, amik meg szárnyalnak!!!
-
keembo
tag
válasz
Synthwave #130 üzenetére
Tebastusassula!
"Cooming soon!"
*meglőtt téglafal vérzik és lángra kap*A Devla bocsássa meg offtopicságomat
Tebaatusasula - csak nem tudtam helyesen leírni elsőre -
keembo
tag
Hozzátenném persze, hogy jó szenzor esetén a jobb dpi/frissítés is tündököl. Középről kezdve, limitet nem érintve, csuklóból körözve teszek egy 20 kört és felmérem mennyit vándorolt el a kezdőpont középről, ugyanazzal a kéztartással. Vagy elég csak 10 kör. Dpi/frissítés/szenzoros torzulás + kerekítési hibák dpi->desktop pointer összeadódnak pikk-pakk, szóval van értelme ezeknek, de a szenzoron az egész elvérezhet.
-
keembo
tag
valamiért elvárod, hogy a fejestől meghaljon az ellen, nem? akkor mégiscsak van valamiféle való világból eredeztethető elvásáféleséged, árkád ide, szimulátor oda?
Nézd, pl. egy arcade játék, a CS:S hasraütéssel, nagyátlaggal dolgozik. 100 hp-val indít mindenki, legyen egy m4a1 fejes 90-94 dmg. Ez annyit takar, hogy 1000-ből 925 hal meg. Ez egy játék, és vagy elfogadom az ilyen megoldását az igazságosságnak vagy nem. Instant elfogadtam.
abszolut el tudom fogadni, hogy valakinek a precizitás a minden, csak bár ne társulna hozzá szinte minden esetben az a szűklátókörűség, fensőbbségérzés amit itt is olvashattam eleget...
Mint leírtam korábban: a vajazókés a kenyér kenésére optimális. A kenyérszeletelő kés a kenyér szeletelésére. Mindkét funkció jó, ki mit használ éppen. Konzolozni jó fotelből, pár sör után vmi fun játékot játszani a haver ellen. Vagy játszhat valaki kicsit komolyabban, ahol igencsak fontos a precizitás, vagy mondhatni a kés élessége. Ezen téma alatt tényleg azt láttam, hogy az ellentábort szavukból kiforgatva próbálják a "konzolosok" (voltak értelmes, progresszív hozzászólások is) bizonygatni, hogy a vajazókés éles.
noha ezzel sincs gondom, továbbra sincs betiltva a pécén, 240hz-en, 3200dpi-n, gémermindennel játszás
Ha jártas lennél a témában, rájöttél volna rég, hogy ez is parasztvakítás, mint anno a 2 Gigával (ddr2) szerelt vga-k. Egy mezei Microsoft egér kenterbe veri a 4-8x akkora dpi-jű, jobb frissítésű A4 tech egeret, csak mert jobb az optikai szenzora.
Ha a PC masterrace-es verziómra lennél kíváncsi, az ilyen:
Terjed a konzol, terjed a noobok kiszolgálása. Ők vannak létszámfölényben.
-
valamiért elvárod, hogy a fejestől meghaljon az ellen, nem? akkor mégiscsak van valamiféle való világból eredeztethető elvásáféleséged, árkád ide, szimulátor oda?
abszolut el tudom fogadni, hogy valakinek a precizitás a minden, csak bár ne társulna hozzá szinte minden esetben az a szűklátókörűség, fensőbbségérzés amit itt is olvashattam eleget... a precizitás az EGY tulajdonsága az egérrel lövöldözésnek, amiben épp jobb, mint a kontroller, de én említettm még néhányat, ami viszont a kontroller javára írható, ám ezt elismerni valamiért nehezére esik a mazterrész jeles képviselőinek - noha ezzel sincs gondom, továbbra sincs betiltva a pécén, 240hz-en, 3200dpi-n, gémermindennel játszás
(rts egyébként más világ szvsz, ott egyelőre nem született értékelhető konzolos megvalósítás, ez vitán felül áll)
-
válasz
GodGamer5 #81 üzenetére
"Sok játéknál processzorlimitesek a jelen generációs konzolok, úgyhogy nem annyira fényes ez a gen."
Sok játéknál meg sikerült tartani a fix frémrátát, szóval akkor mégiscsak elég fényes ez a gen?
Azért mert a legtöbb fejlesztő túlvállalja magát/a hardvert, az nem a gépet minősíti... a gép adott, ahoz kell igazodni. -
keembo
tag
Ez nettó hülyeség, mint elvárás, már bocsánat. Nem is folyt a vita azon, hogy arcade-e vagy szimuláció. Ennyi erővel engem zavar, hogy belenéz távcsövessel a vakító gránátba és nem vakul meg a kör végéig. Szőrszálat lehet arcade/sim szempontjából hasogatni, ezt már tényleg játék válogatja. Az irányítás és a való világ közti kapcsolat itt nem érdekel minket, hanem inkább a precizitás/használhatóság, azon belül az fps-ek és a bill+egér kontra joypad közti különbségek. El sem vitatom, hogy fotelből kényelmesebb a Fifa vagy a Mortal Kombat egy joypaddal és ott nem vérzik el a dolog. De nézzünk meg egy profi Starcraft (tudom, nem fps) vagy Xonotic meccset. Ámulatba ejtő a precizitás, amit jelenleg el sem tudunk képzelni konzolon, Synthwave által leírt input lag/refresh rate és egyéb behatároltságok miatt. A mai vga árak mellett azt mondom, hogy bárcsak ugyanolyan jó lenne a bill+egér kombó konzolon, mint PC-n. Akkor váltok arra, de mivel nem vagyok sem Fifa sem MK fan, így mellőzném ott is a padot. Megmarad nekem az olyasfajta irányítás nosztalgia Ice climberre meg Magical Doropiera.
(1 ujjas irányítás 2D mátrixban azokkal a joypad mellbimbókkal meg biztos nem kényelmes hosszútávon, az ujj behatároltsága miatt meg sosem lesz olyan precíz, mint egy csukló vagy csukló + alkarmozgás kombó, a hw-ről magáról meg már minek is beszélni)
-
válasz
Synthwave #68 üzenetére
Ha már a játékban embert, katonát irányítok, elvárom, hogy annak megfelelően viselkedjen (legalább egy kicsikét...), namost abba a 200 milliseces hátraarc nem fér bele, az egy agyrém; pontosan az elmebeteg esportolók folyton ismételgetett pszihózisát tükrözi.
Én is lőttem már valódi fegyverrel, éles lőszerrel, pisztolyokkal, coltokkal, AK-val, stb, de nem kezdek el Cifuval viaskodni ezen: ha ő nem fogott még xbox kontrollert, nem vélte felfedezni a ravaszok formájában az elsütőbillentyűt, nem asszociált a rezgésből a fegyver visszarúgására, hát sajnálom. (vs. egy mikrokapcsoló GOMB nyomkodása, amiből semmiféle visszajelzés soha nem érkezik, de tény: millisec alatt rángathatod a célkeresztet vele...)
Tehát a pécés béef/cod azért hanyatlott, mert aki akarta, az gémpeddel nyomhatta?
Skillről szóló példabeszéd szintén 10/10.
Komolyan, röhögni való a sok pécén ragadt világlátása...(#73) pilóta - na, a másik... aimbot, lebutítás. Kirakatban amúgy már láttál legalább konzolt?
-
DudeHUN
senior tag
válasz
gianni85 #101 üzenetére
Teljesen jól játszhatóak. Egérrel persze hatékonyabb, de a mai kontrollerekkel már semmi baj nincs. Az auto aim sem olyan agresszív. Van ahol nincs is. Én mindkét perifériával játszom és nem tudnék nyertest hírdetni shootereket játszva. Egyéni preferenciák alapján ofc.
Aki szerint meg nem kell brutál skill mondjuk egy Halo multiban, mert az kontrolleres az nem tudja mit beszél.
H&S, bunyós, autós vagy platformer játékoknál meg a kontroller hatékonyabb fényévekkel. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Carlos Padre #116 üzenetére
Mivel nekem jött a "válaszod" - a #68-at is magába foglaló posztsor után -, nehéz lett volna nem magamra venni.
)
-
GodGamer5
addikt
A 4k konzol marketing az a bullshit része volt a dolognak. Azért jött ki a pro mert a pc-s tábor csak röhögött a 30fps vagy az alatt vánszorgó konzolokon ezért a Sony kénytelen volt felzárkózni mégha ez csak tákolás is volt, mert a procit nyilván nem cserélhették le. És lehet ezt bárhogy szépíteni, gyenge a cpu. Ok, hogy a first party stúdiók csodát tesznek az optimalizálással, de így is előjön a limit sok helyen. A Detroit pl akkorákat szaggat sok helyen sima ps4-en, hogy rossz nézni...
-
Duck663
őstag
válasz
GodGamer5 #81 üzenetére
A neten fent vannak a teljesítményadatok, össze lehet hasonlítani.
A pro a felbontás emelkedésének indulása miatt jött ki, amikor a PS4-et tervezni kezdték, még szó nem volt 4K-ról, pláne nem annak sikeréről, de ha ma megnézzük még most sem beszélhetünk sikerről, de van és van rá igény is, csak tartalom nincs. Ha megnézed a sima 4 és a 4 pro-t egy dolog nem változott és az a CPU, A Sony elégnek ítélte és valójában az is, ha úgy használnák, ahogy a belső fejlesztők, de sajnos a multiplatformozók úgy használják, mint egy PC-t, ahol sokkal több CPU teljesítmény kell. Szóval nem a hardver a gyenge, hanem a fejlesztői szemlélet nem ideális a hardvernek.
-
hombre[EU]
veterán
Most akkor a PS-Navi rt és az Xbox Navi rt különbözō módon lesz megoldva? Gondolom az Xbox "directx" api a dxr feature-t fogja alkalmazni, vagy tévedek?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Carlos Padre #108 üzenetére
@#68: "Félreértés ne essék, elfogadom, hogy valakit annyira nem érdekel az instantprecíz vezérelhetőség (plusz a magas frame rate és képfrissítés, illetve alacsony input lag), hogy simán elbékülget a kanapén egy konzolos shooterrel, netán még jól is érzi magát közben (na, ezt a részét végképp csak elfogadom, de megérteni/átélni nem fogom soha, az biztos)"
"Azt sem tagadom, hogy a magas szintű konzolos puffogtatáshoz is kell skill (mert KELL), de a skill cap jóval alacsonyabb, mint PC-n"
Akkor most ki az idióta, mester?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Atomgeszi #106 üzenetére
Hát nézd, mivel kompetitív quaker körökből jövök, így az elvárásaim gyökeresen különböznek az átlagétól (ez egy tényszerű megfigyelés konklúziója - mondhatni triviális dolog). PC-hez képest fosadvány (és akkor még a frame rate-et, képfrissítést nem vetted számításba).
Ettől függetlenül, ha van rá lehetőséged, tégy vele egy próbát, mert neked lehet, hogy bejön, érted. A padnál még így is sokkal jobb.
(Amúgy a pad is jó dolog; jRPG/SRPG-khez best, ahogy platformerekhez vagy sportjátékokhoz is, platformtól függetlenül. Beat 'em upokhoz szintén korrekt, bár ott már jobban díjazza az ember az arcade sticket. Autóversenyhez csak a kormány vagy egy minőségi joy jobb. 3rd person shooterhez elmegy, de mivel már a műfaj nevében is benne van a "shooter", ahhoz jobb a bill+egér páros.)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ez nyilvánvaló.
Csak a csatlakoztatható perifériáknál lehetnek kompatibilitási problémák, az 500/1000 Hz felejtős és olyan input lag van, hogy megkönnyezed. Ha TV-n játszol vele, az sem lendíti előre az ügyet.
A vicc az, hogy még így is sok konzolos player sir, hogy nem fair az egeres és pados játékosokat egy lobbiba rakni.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ó, PC-n is kb. azonnal feltűnik. Az első fix 90 / 180 fokos fordulatnál (amiket konzisztensen további ilyenek követnek) már jó közelítéssel bekategorizálható, hogy milyen mouse controlja van a megfigyeltnek.
Sokkal kevesebb embernek van színvonalas egérkezelése, mint azt elsőre gondolná az ember. Úgy helytálló, hogy könnyű elkezdeni a dolgot, de a kimaszterelése egy soha véget nem érő folyamat.
-
Az amugy itt a nagy vita mellett ugye mindenkinek megvan, hogy abszolut a jatekfejleszton mulik, hogy a konzolon jatszhatsz-e eger+bill komboval (akar bluetooth vezeteknelkulivel), vagy csak kontrollerrel?
A tamogatas mindket konzolon mar egy jo ideje adott. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Carlos Padre #90 üzenetére
Akkor nem sikerült értelmezve olvasnod a leírtakat.
-
gianni85
veterán
válasz
Atomgeszi #98 üzenetére
Sokszor úgy érzem, hogy maga a játék van szarul belőve, mint pl. az említett TR, ott tényleg botrány a nyíllal célozni. Ha meg az olyan szinten könnyített tps beállításról beszélünk, hogy bal ravasz egyből becéloz és célon is tart, azt hagyjuk, no comment, az ilyen ultra könnyű "I play just for the story" nehezség/beállítás. BF, cod, titanfall szerintem jól játszható kontrollerrel.
Én most dobtam a konzolt és raktam össze újra gépet. Fps-t most én egérrel tolom, de single tps-nél pl maradt a kontroller. -
Atomgeszi
nagyúr
Megint attól függ, hogy milyen játékról van szó.
Eleve single-ben agresszívabb az aim (valószínűleg valami ilyen gamet láthatott pilóta), főleg egy uncharted 4-ben mondjuk ahol tűzharc esetén bebújsz fedezékbe, kinézel célzol lősz és már lő is (persze ez engem rohadtul irritált, mert sokszor olyan jelentéktelen helyekre húzta a célkeresztet, hogy inkább hátrány volt, mint előny, arról nem is beszélve, hogy ha fedezék mögött volt még akkor is agresszívan a fedezék mögött megbújó ellenre húzta a célkeresztet és hiába láttál tiszta ellenséget, és akartál rácélozni, akkor is odavitt).
Multiban azért előbb kiszednek, minthogy te az aim segítségével az ellent lelődd.
Egy GTA 5-ben is hiába volt aim, ha közben a két analógot összehangolva(havernak még ez is nehéz volt, hogy egyenesen menjen, vagy megtanuljon a két analóggal smooth menni akárhova) kellett menni, és eleve nagyobb figyelmet koncentrációt igényelt már csak a járás is.
Tomb Raider szintén nem sokat segített, de ott meg az íjjal való célzás is kész rém álom volt.
A DOOM-ról nem is beszélve, hogyha egy kicsit nehezebb fokozaton próbáltad tolni, egyszerűen nem érted utol az ellent a célkereszttel konzolon, ha meg nagyobb érzékenységet állítottál, akkor simán túlhúztad. Totál retardált.
Titanfall2 multiról nem is beszélve, ahol még a falon is futkosnak az emberek.
Én sem szeretem a kontrollert, de sajnos ez van.
Idő hiányában pedig főleg nehéz tanulni vele, mert sok gyakorlást igényel, ami egy kicsit türelmetlenebb embernek megöli az egész játék élményét. Mert minek xopassa magát, mikor szórakozni akar leülni és nem pedig csecsemőnek érezve magát egy K5 pályán... (tudom tudom takarodjon vissza PC-re .. igen ám, de ott megunta a drága fejlesztést, a folyton kompatibilitási problémát, csalókat a multiban - akkor nincs más lehetősége)
-
Atomgeszi
nagyúr
+1
Meg szerintem az emberek keze inkább van fejlődve (egy két konzolos nagy huszártól eltekintve - mert vannak azért ott is olyan profik, hogy csak nézek) az egérhez és az a fajta mozgáshoz, hiába csak egy ujjal kell finoman precízen mozgatni az analóg kart, ha csuklóból az ember jobban érzi az egérrel a mozgást.
Tizenxévet lehúztam PC FPS, hol CS, hol COD2, hol COD4, hol stratégia. Meguntam utána az évenkénti gép fejlesztést, mentem konzolra, de mai napig gyűlölök rajta FPS-t játszani(anno havernak volt PS1-2 ese és már előbb, mint nekem a PC-s game korszakom - és már akkor utáltam). Pedig volt egymás mellett X360 és PC is.. mégis haverokkal FPS-t inkább PC-n játszottam, a többi játékkal meg konzolon, mert azon legalább elfutott normálisan, nem kellett szarakodni.
Amúgy nekem kényelmes lenne fotelből ölemben egy "etetőszékkel" rajta egy valami WASD billpad és mellette egy legalább 25x25-ös egér pad.. És már dobnám is el a szipiszupi kontrollert.
-
gianni85
veterán
Tényeket nem vitatok, az egér előnye vitathatatlan. Ami nálam kiverte a biztosítékot az a korábbi komment, hogy kontrollerhez nem kell skill. Egy bizonyos szintig még több skill is kell hozzá, aztán ahogy írod eljön a szint ahol kimaxoltad. Bááár.... egy kicsit ki tudod még tolni, ha meghosszabbítod a karokat meg olyan kontrollert használsz ahol lehet plusz gombokra mappelni, és nem kell egy funkcióhoz se levenned az ujjadat a karokról. A mozgás és irányzék finom mozdulatait összehangolva meglepően hatékony tud lenni. Nyilván, ismétlem, hogy közelében sincs az egérnek, de az ilyen ferdítéseket is hagyjuk, hogy szar és hasznalhatatlan, és auto aim megold mindent, meg skill se kell hozzá.
-
keembo
tag
Hát, ha időben kilövöd a kishúgodat, akkor esélye sincs. Persze, hogy könnyebb pontosan lőni egérrel, konzolon egy bizonyos szint felett viszont lutri. És pont ezért szélesebb a skill-skála pc-n, ezért egyértelműbb ki a jobb (a fenti példa alapján, bár nem tudom mekkora mintát értesz alatta, de a kishúgod jobb lövő
)
-
hepol
csendes tag
Konzolos vagyok mindjárt bedobok egy macskát
Érdekes egyébként olvasni a beszélgetést, ha szabad saját tapasztalatokból hozzászólnék. Igaz hogy konzolon játszom, de egérrel jobban megy. Viszont kishúgom mikor 10 évesen beült ellenem CS-zni. Kilométeres távolságból szórta rám a fejeseket ahogy meglátott. Szerintem az egérhez annyira nem kell tudás, mert nagyon könnyű pontosan lőni vele.
Aztán mikor átvedlettem konzolra és kipróbáltam pár FPS-t atya isten. Szerintem az aim nem segít túl sokat. Eleve ha már becéloztad csak akkor tartja a cél közelében kicsit a keresztet. De mire megtanul az ember kontrollerrel célozni... Talán csak a második-harmadik héten vettem észre hogy van egyáltalán olyan hogy aim.
Szóval ha skill a kérdés a dologban. Az egy konzolon sokkal jobban kitűnik, hogy kinek van meg kinek nincs. -
hombre[EU]
veterán
Egyre több lett itt a CB HoF tag
-
keembo
tag
válasz
Carlos Padre #90 üzenetére
Szerintem valamit félreértettél a sorok között. Értsd: a pad-es rutin hamar "kimaxolható", és pl. fps-ekben konzolon hamar szembesülni az irányíthatóság retardáltságával. Talán nem véletlen, hogy konzolokon gyári defaulton van fpsekben aim assist. Ha kikapcsolod, hiába vagy nagy ász, ha egyszerűen korlátolt a precizitása. Ott nightmare fokozaton a puszta szerencse dönti el, hogy x ms alatt be tudod-e célozni az ellenfelet.
-
Carlos Padre
veterán
Ehhez képest pont az volt eddig a téma, hogy az egeres irányítás mennyivel felsőbbrendűbb, és a kontrolleres irányításhoz nem kell semmi skill, jellemzően pont azoktól, akik nem tudnak kontrollerel eredményesen játszani, annak ellenére sem, hogy szerintük nem kell hozzá skill.
-
keembo
tag
Valóban el lehet 0-hoz képest sajátítani valami tudást/rutint, de ez nagyon hamar eléri azt a szintet, ahol az analóg karok pontatlansága kijön (a mozgatható mellbimbókra gondolok) és az igényesebb (a precizitásra való igény) játékosokat ez zavarja. Persze, ha valaki egész életében csak konzolon játszott, talán el sem tudja képzelni mennyivel többet ki lehet hozni a bill+egér kombóból. A kettőt nem lehet egy kalap alá venni imho, vagy legalábbis hülyeség. Fotelos, ideglevezetős játszásra, pl. Fifázni elhiszem, hogy tök jó a pad, mint ahogy a vajazó kés is optimális a vajazásra. Kenyérszeletelésre viszont jobb annál egy recés, edzett pl. Fiskars penge (hirtelen nem ugrik be más).
-
gianni85
veterán
-
keembo
tag
válasz
Synthwave #68 üzenetére
Ezzel a hozzászólással tudok a legjobban hasonulni. Nincs bajom a konzolokkal, csak azzal amikor a konzol vérfanok egy szintre próbálják magasztalni a dolgokat a pc-s skillhez. Játszottam mindkettőn, konzolon igen csak keveset, illetve ott betetőzött a Mortal Kombatnál amit az irányításból ki lehet hozni. Ott nem számít a pontosság. Konzolos játékost is láttam már pc-n (bill+egér) vergődni. "Hogy lehet ezt megszokni? Szar." - és ennyivel ott is hagyják az egészet. Nyilván szokni kell, de ne 15 perc után várja már a "learning curve" tetejét.
-
PuMbA
titán
válasz
GodGamer5 #84 üzenetére
Egy anonim felhasználó fórumra firkantása nem hiteles információ
Ha elolvasod, hogy mit ír, akkor látszik, hogy ennek a gyereknek köze nincs a számítástechnikához.... és ezt még le is írják a következő hozzászólásokba, szóval csak tovább kellett volna olvasnod.... mi az, hogy non-programmable? Ha nem lehet kihozni belőle, akkor azt miért írja le vagy számítja bele? Ez olyan, mintha odaírnám az Opel Astrámhoz, hogy 500LE, de csak 85LE-t lehet belőle kiszedni.
Ha rákeresel arra, hogy Xbox 360 TFLOPS, akkor mindenhol azt találod, amit én írtam.
-
GodGamer5
addikt
Tök érdekes mert a korabeli írások/fórumok szerint az x360-ra 1 tflops-ot írtak, a ps3-ra kicsivel többet. Most meg kb 0.5tflops a ps3 összteljesítménye a wikipédia szerint. Akkor most ki ferdít?!
Anno még Carmack is erről beszélt egy cikkben, csak sajnos nem találom.
[link] -
Tetsuo
őstag
válasz
hombre[EU] #60 üzenetére
Köszi!
-
GodGamer5
addikt
Anno azt írkálták mindenhol, hogy az x360 ideális esetben 1tflops-ot tud, a ps3 meg még ennél is többet. Ezért írtam, hogy nem akkora előrelépés.
A ps4 pro azért jött ki mert a ps4 már most is elég gyengécske.Ilyen ezelőtt nem fordulhatott elő, hogy egy generáción belül két gép jött. A legtöbb exkluzív a 30fps-t is nehezen tartja. A Detroit pl kimondottan szaggatós, de ez igaz a GoW-ra is és ezek first party játékok, nem az optimalizálással van a gond, hanem egyszerűen gyenge a hardver. Sok játéknál processzorlimitesek a jelen generációs konzolok, úgyhogy nem annyira fényes ez a gen. -
válasz
Carlos Padre #78 üzenetére
Köszi, mivel elfogytak az érvek, marad a személyeskedés. Ez megválaszol minden kérdést is...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
#16939776 #74 üzenetére
A legtöbb ilyen jellegű játék hamar baromi unalmas lesz, ha low skill krumpliként játszod. Vagy azért, amit leírtál (ez a típusú "game sense" valóban az unalom egyik apoteózisa; én sem bírnám idegekkel, ha ennyiből állna a gameplayem - de az is igaz, hogy ezzel a stíllel egy olyan lobbiban, amiben nem mindenki teljesen fakezű, nem fog messzire jutni), vagy azért, mert az utolsó jöttment is háromszor körbeugrálja, mielőtt 1,3 másodperc alatt lemészárolná.
Gondolom, egy kicsit tovább húzta volna a monitor előtt, ha véletlenül pont feléje lófrált volna valami random, aki leglább tud egyszerre mozogni és lőni is. Akkor még további két sikertelen próbálkozást biztos megért volna a részéről a történet.
: D
-
#16939776
törölt tag
válasz
Synthwave #56 üzenetére
Arra pont jó a 50-70ms lag, hogy a user agya elzsibbadjon. Itt nincs ennél többre szükség, ez csak szórakozásról szól.
Konzolos ismerősömet rengettem a vasra, egyből alacsonynak találta az egér érzékenységét (játékban 1:1 input-output scale, 800dpi@500hz/1080p@240hz mellett), 1600dpi-re váltás után elég gyors lett az egér, de semmilyen olyan helyzetbe pl.: közelharcba nem ment bele, ahol a reakció idő vagy időzítés számíthatott volna. Taktika az volt hogy távolról addig húzta a ravaszt, amíg mindenki elhalt.
Három perc után látótávolságból elfogytak az ellenfelek, közölte, hogy unalmas a játék.Aki ezt szokta meg konzolon, annak tényleg nem ad hozzá az élményhez semmit az extra FPS vagy a 1/10 reakcióidő. Pénzkidobás.
-
válasz
Carlos Padre #70 üzenetére
Valamit félreértesz. A kontrolleres játék nem megy senkinek a világon, ezért kell lebutítani meg aimbotolni az FPS-eket. Egérrel meg elég sokaknak megy...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Carlos Padre #70 üzenetére
Mert ha nem vagy menthetetlen krumpli és (joggal) bízol a képességeidben, az egér célszerszám. Azé. : >
-
Duck663
őstag
válasz
GodGamer5 #64 üzenetére
"Azért írtam a ps3-at, mert nyers számítási teljesítményben nem sokkal lett jobb a ps4" Ezt a zöldséget meg honnan szeded? 4.6x nagyobb a nyers számítási teljesítménye a sima PS4 GPU-jának, mint a PS3 GPU-jának volt és akkor még a Pro-ról nem is beszéltünk. Ne terjessz zöldséget. A fő gond abból adódik, hogy nagyon kevesen használják ki a képességeit és lehetőségeit, a legtöbb fejlesztő multiplatformozik és igyekeznek a legkevesebb munkával megoldani mindent. Nem véletlen hogy a Sony exkluzív címei utcahosszal verik a multiplatform címeket. A Sony azt várta a fejlesztőktől, hogy nagymértékben fognak CS-ekre támaszkodni, de nem így történt. Pont a PC közeliség miatt. De ez valószínűleg változni fog, mert ez a fejlesztés kicsit illetve amikről lehetett már olvasni, kicsit távolabb viszi a PC-ktől. Ami kifejezetten jó lesz, mert belekényszeríti a fejlesztőket abba, hogy a konzolban lévő egyedi lehetőségekkel foglalkozzanak.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nekem se az (pláne, hogy nincs olyan populáris game, amibe beletenném a szükséges időt), de a (többszemélyes/multiplayer) játék komoly dolog. A háború és betegségek után következik a sorban - itt legalábbis. : >
Semmi természetes nincs abban, hogy 1-2 másodperc alatt történik meg az, ami PC-n ~200 ms alatt. Azt elfogadtam, hogy más kozolon, de ha már valamilyen lövöldében (PC-n) elérted a szolid mid-, netán high skillt, akkor csak (sírva) nevetni tudsz a gamepados nyeklésen és vergődésen. Semmi fals nem volt abban a hasonlatban. Ha csak aktuális akarsz lenni, nézd meg pl. a high skill Apex Legendset konzolon. A játékmenet, a movement, az aim (meg en bloc az egész sebessége) a fasorban sincs a PC-s high skillerekhez képest.
Benyomás szempontjából (de még csak vizuális szórakoztatást tekintve is) kb. járni tanuló emberi csecsemők vs. Shien-Gorr messorok (ha nem ismered a kifejezést, innen össze tudod rakni a két szót) a történet.
"Viszont "természetesebb", hogy küzdelmesebb a célzás"
~22 év kvéjk után nekem az a természetes, ha 2-300 ms alatt pontosan ott van a célkereszt, ahol akarom. : D A világ legtermészetellenesebb dolga a gamepaddal való, belassult szenvedés. Biztos sokan vannak ezzel még így.
De még olyantól is megkaptad, hogy semmi természetes nincs a gamepados lövöldében, aki már fogott a kezében éles fegyvert.
"(egyébként senki nem mondta, hogy KELL kontrollerezned, az utólsó passzust nem is értem....)"
Pedig egyszerű az üzenete, csak kicsit elvonatkoztatva kell értelmezni. A PC-s FPS-ek hanyatlása a konzolos CoD-okkal/BF-ekkel kezdődött - ezzel lehet vitába szállni, csak nem érdemes. Valami mérnök/dizájner egyszer kitalálta, hogy gamepaddel lesz puff-puff, és az majd milyen jó lesz mindenkinek. Ez még N64-en oké is volt, de a PS2 és az XBox elérkeztével megváltozott a történet; elindultunk abba a lefelé tartó irányba, ahol ma vagyunk. Na, az ezt hosszútávon kiváltó bagázs tagjait részesíteném D-pades kereszt-végbélkúpban, mert egy nagyságrendekkel butább vezérlés miatt az évek alatt elsorvadt az általános közízlés.
Félreértés ne essék, elfogadom, hogy valakit annyira nem érdekel az instantprecíz vezérelhetőség (plusz a magas frame rate és képfrissítés, illetve alacsony input lag), hogy simán elbékülget a kanapén egy konzolos shooterrel, netán még jól is érzi magát közben (na, ezt a részét végképp csak elfogadom, de megérteni/átélni nem fogom soha, az biztos), de azt, mikor valaki ezt a modus operandit ugyanolyan (vagy csak közelítőleg ugyanolyan) hatékonyságúnak titulálja, mint a minőségi klaviatúra+egér+egérpad triumvirátust alacsony késleltetésen, már nem tudom szarkasztikus mosoly nélkül elengedni.
Azt sem tagadom, hogy a magas szintű konzolos puffogtatáshoz is kell skill (mert KELL), de a skill cap jóval alacsonyabb, mint PC-n (ha meg rosszmájú akarok lenni, akkor szerintem a delikvens legnagyobb skillje itt az, hogy nem kap perceken belül agyérgörcsöt az analóg karoktól
).
-
Prof
addikt
Viccesek a találgatások marketing blabla alapján. Aki azt hiszi a Sony majd 2000 dollárnyi hardvert ad neki 500-ért az nagyot fog pofára esni.
A konzol hardvere és sikere kb minél olcsóbb/gyengébb volt annál sikeresebb volt. (persze az exkluzív címek miatt vettek XY-t általában a szoftver a fókusz nem a hardware)
Ezt mind a három konzolgyártó termékeinél látni.Xbox One X - 6 TFlops, 2.3 Ghz 8magos CPU - 12 GB GDDR5 meglehet nézni mire mentek az eladásokkal.
-
válasz
Synthwave #56 üzenetére
Nem mindenkinek élete álma, hogy esportból éljen meg, ergo közel sem biztos, hogy "érzelmileg ennyire invesztálódik"
Nekem sem volt az, így tizensokév egérrángatása után csak simán elfogadtam, hogy ez nem olyan, hanem más. Ezzel nehezebb célozni. Viszont "természetesebb", hogy küzdelmesebb a célzás és hogy ravaszt húzok és hogy rezeg és hogy analóg a mozgás is. És, hogy nem kell asztalnál görnyednem. Szép lassan konkrétan megszerettem, az egér ebből az időtávból már tényleg csak megmosolyogtató excel-eszköz. (amivel mégegyszer leszögezném: könnyebb célozni).
A munkábajárós hasonlatod totál fals, nyilván, az elfogultságod láthatóan menthetetlen
(egyébként senki nem mondta, hogy KELL kontrollerezned, az utólsó passzust nem is értem....)
-
GodGamer5
addikt
Azért írtam a ps3-at, mert nyers számítási teljesítményben nem sokkal lett jobb a ps4, ez viszont kb minimum 5x gyorsabb lesz, ami sokkal nagyobb előrelêpés. Nem véletlenül volt ebben a generációban egy nagyobb frissítés ( ps4pro ). Ez amúgy a játékokban is tetten érhető. A LoU döbbenetesen meg volt csinálva, míg a ps4-en azon ment a vergődés, hogy ugyanez hd kollekcióban 30 vagy 60fps-el fut. És ez csak egy remaster. Vicc. Attól, hogy a ps4-ben a ram mennyisége nőtt, a proci rémesen lassú/elavult volt már megjelenésekor is. Sokkal pc-közelibb lett a hardver ami az optimalizàlás miatt biztos jó, de nem is voltak akkora plusszok benne mint a Cell-ben. Attól, hogy igazán csak a belsős stúdiók tudtak rá programozni még nem volt elcseszett... Maga a Sony is elismerte,-mostanában volt róla egy hír-, hogy sokkal nagyobb lesz az előrelépés mint a jelen genben.
-
Azért a célzás rásegítés nem azt jelenti, hogy nem kell hozzá skill.
Hanem mit jelent? Nagyjából oda evickéled a kurzort, ahová kellene, a többit megcsinálja helyetted a gép. Én ezt nem nevezném skillnek.
Gyakorlatilag a platformjátékokon kívül minden másra jobb az egér/bill páros, konzolokhoz azért terjedt el a kontroller, mert fotelből kényelmesebb vele matatni, de sokkal kevésbé pontos... -
DudeHUN
senior tag
Azért a célzás rásegítés nem azt jelenti, hogy nem kell hozzá skill. Egy Halo 2 vagy szinte bármelyik rész Legendary fokozaton tud Dark Souls megszégyenítő mélységekbe rántani skill szempontjából. Az meg, hogy szégyen. Mintha nem videojátékokról lenne szó, hanem valami az életet alapvetően befolyásoló dologról.
Arról nem is beszélve, hogy ezt a két játékstílust kivéve a többihez effektívebb a kontroller. -
hombre[EU]
veterán
-
keembo
tag
Elég csak megnézni az önjelölt "prókat" konzolon, fps-t játszva. Amikor nekik 2 mp-ig tart megfordulni, egy mid-high pc játékosnak meg durván tizedannyi ideig, rántásból. A fentebb írt aim assistance-es játékokról meg nem is beszélve, tiszta szégyen. 2019-ben eljutottunk oda, hogy amelyik játék kihívást okoz, komplexebb, kell hozzá agy az le van szarozva. Helyette skinek, mikrotranzakciók, csilivili grafika. Már most visszasírom a 2000-2010es időket...
-
Cifu
félisten
A feeling részén azért felnevettem....
Fogtam pàr fegyvert már a kezemben, de hogy semmivel sincs több köze a valósághoz a kontroller "elsütőbillentyűjének" (ravasz a róka), mint az egérgombnak, azt bizton állíthatom...Hogy vannak személyes preferenciák (kinek mi jön be, a kontroller vagy a Bill+egér) az egy dolog, de ne a realizmussal magyarázzuk már ezt meg.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ha PC-s múltadnak köszönhetően már van egy alapvető (movement/combat) skilled és érzelmileg is invesztálódsz, brutálul fel tudnak ám húzni az ilyen dolgok; a legvadabb delíriumban sem vetül fel benned, hogy ezt valaha is meg akarnád szokni, mert ez hatékonyság (értsd körülötted dezintegrálódó világ in style) szempontjából kb. olyan visszalépés lenne, mintha a 30 km-re lévő munkahelyedre eddig egy kulturált autóval jártál volna be, most meg egy felbőszült tacskók húzta, kettétört szánkón kéne bevergődnöd a reggeli csúcsban.
A magam részéről adtam neki esélyt nem egyszer (csak poénból; túl sok haj a fejtetőn), de minden alkalommal nagyon-nagyon hamar eljutottam arra a pontra, hogy legszívesebben annak helyeztem fel rektálisan a kontrollert (keresztben ofc, ha má van rajta D-pad is ) ), aki valahol, valamikor kitalálta, hogy nekem ilyennel kell majd FPS-t játszanom.
A frame rate / Hz / input lag szentháromságot most nem is integrálva a képletbe.
-
ha sok rts-t játszanál, akkor arra a konzol nem jó, de fps-re gyorsan meg lehet szokni a kontrollert - ami "feelingre" sokkal jobb (valósabb), mint az excelre kitalált egérklikkelde - ravaszt húzol, rezeg, nem rángatod
(persze ha fejesosztásból élsz, akkor csak ignorálj, én átlagjózsiról beszélgetek, lehe csak magamban
)
-
válasz
GodGamer5 #46 üzenetére
jahogy te a ps3 után nem érezted előrelépésnek a ps4-et?! (azt hittem az aktuális pécékhez viszonyítod)
- tehát a ps4el nem nőtt a programozók mozgástere a ps3 után? nalássukcsak:
- már a maga korában is elavult geforce7 után a ps4 radeonja nem volt előrelépés? ehez képest most ugyan ennek a radeonnak egy fejlesztett revíziója jön "csak" (éspersze, a "programozhatatlan" cell is ott volt, "deminek")
- a 256mb dedikált vram után a unified 5.5gb az 22x előrelépés volt a mostani generációban - szerinted lesz az eddigi 5.5gb után a ps5-ben 128gb, hogy tartsuk az arányt?(sávszélről ne is beszéljünk!)
- ps3 1 magos powerpc "vacka" után a 8 magos jaguár "kicsit" talán jobban kézreállhatott a "kor fejlesztőinek"erre jön most a szintén 8 mag + "ht", nyilván komolyabb ipc-vel, de az "alap" "ugyan az" a sokmagos x86...
szóval nem egészen értem, miért látod ezt az érkező gent (amiről még alig tudunk valamit...) nagyobb ugrásnak, mint volt a korábbi... nehéz is lenne a mai "lelassult" fejlődés mellett akkorát ugrani, mint anno (ráadásul a ps3 egy elcseszett konstrukció volt, nevetségesen béta állapotban piacra küldve, mind szoftveres, mind hardveres szempontból...)
ha "minden jól megy", ez a mostani ugrás lehet a legkisebb, még akkor is, ha a félgenerációs gépeket (X és pro) nem is számoljuk.
-
Tetsuo
őstag
Mire jó a "kevert pontosság" támogatása egy ilyen játékgép esetén?
-
komi77
senior tag
Jogos. Itt jön a kompromisszum kérdése. Viszont árat is mellé kell majd néznünk, hogy mennyire lesz ez kompromisszum képes. Egyébként az tök igaz, ha a pc-s ficsőrök benne lennének nem kéne pc. Amd-ék is gondolom futkároznak a Sony igényei miatt, hogy maradjon versenyképes a bevezetésre kerülő Navi és egyéb fejlesztések a minél jobb konzolok miatt. Mindkét terület komoly piac nekik és vékony a határ. Én még mindig a pc-re voksolok, de gyereknek lehet jobban járok egy ilyennel és nem a pár évenkénti pc fejlesztéssel. Ezt egyben megvéve talán három négy évig tudná használni. Amíg pc-nél évente akár többszőr de két évente minimum kerül a gépbe valami újabb, gyorsabb, jobb. A lényeg, hogy ez egy soha véget nem érő folyamat. Sok pénz, bár egyben hobbi is. Ugyanakkor a mai árak mellett meggondolandó.
-
-
komi77
senior tag
Megrögzött pc imádóként elgondolkodtat ez a gép. Nálunk itthon csak és kizárólag játék miatt fejlesztődik folyamatosan a pc. Ez egy specifikusan arra kitalált masina - a bd csak plusz, nekem. Szóval a videokártyányi árú konzol lehet befigyel a jövőben. Arról nem is beszélve, hogy a 4K-s tv-ink új értelmet nyerhetnek és nem kell plusz pénzért játékra is jó - kicsi - moncsit venni. Ebben nyilván vannak kompromisszumok. Viszont a pc-nél is vannak, leginkább a mit kapok mennyiért kérdésben. Gondolkodós lesz ez a masina.
-
kikikirly
senior tag
válasz
hombre[EU] #21 üzenetére
Mega Giga +1
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom. Attól függ, hogy a Sony tervezte-e sugárkövetéses hardvert, vagy az AMD. Ami itt van az a PlayStationre vonatkozik. Nem lehet automatikusan levetíteni a PC-s Navira. Ettől persze még lehet sok a hasonlóság, de a Semi-Custom az egy külön részleg az AMD-n belül.
-
GodGamer5
addikt
"sajnos minden a (fakezű) programozókon múlik" - Pont ez a lényeg, hogy a belsős stúdiók szinte csodát műveltek a hardverrel már a gyengécske ps4-nél is, ez meg minimum ötször gyorsabb lesz, így sokkal nagyobb a mozgásterük a programozóknak, míg a ps4 anno nem volt akkora előrelépés. Egy 2080 ti-pedig hiába erősebb hardver, de a konzol fullra ki lesz használva a jobb api,fix célhardver miatt sok-sok technológiai extrával, míg a 2080ti-t soha nem fogják ennyire kihasználni.
-
és ne is csak a használtpiacot emlegessük: haverokkal, ismerősökkel nem egy lemezt csereberéltünk már... plusz a digit polcról BÁRMELYIK napon eltűnhet egy játék, aztán azzal te az életben nem játszol, hiába jön meg hozzá a kedved 1-2 évvel később... míg a lemez "mindig" elérhető marad (max megdrágul)
a digit árazásról nem is beszélve... az egyetlen kontrollod a túlárazás felett a fizikai példány (vagy persze ha nem játszol... de az sokszor nem opció, ha szeretsz játszani
)
-
Ja igen. Metro-t akartam írni. Elnézést. Az Anthem DLSS-t támogat.
Mondjuk jó lenne ha lenne valami egységes RT platform és nem minden gyártó a maga megoldását erőltetné mert annak csak mi felhasználók fogjuk meginni a levét...
Mint ahogy egy kolléga is írta, hogy reméljük játékok is lesznek BD-re így megmarad a használt piac...
-
(#26) Kupszi: fps-t a játékfejlesztő céloz, nem a konzolgyártó (bárcsak megtehetné és megtenné a sony, hogy előír mondjuk 60fps minimumot
)
túl vérmes reményeid ne legyenek: ma is láthatsz játékot konzolon 20fps-re beszaggatni, régen is láthattál és borítélkolható, hogy a jövőben is láthatsz majd
sokat "segített", hogy generáció közepi fejlődés óta több játékban választható a rosszabb felbontás/jobb frém, de ez közel sem általános megoldás/beállítási lehetőség
(#35) berVi: playstation esetén senki nem akadályoz meg, hogy kicseréld a hdd-t nagyobbra. az átlagnak(!) elég az 500/1000GB, cserébe "olcsó" a gép (=lélektani 399/499 USD alatt lehet az induló ár)
(#37) Pinky Demon
mélységesen egyetértek!
-
válasz
Walter_White #3 üzenetére
a 30fps-ből sose fognak kilépni, mert a szebb grafika többeknek tetszik, mint a 60fps
plusz azzal el lehet adni játékot, fps-el nemnagyon... (az fpshuszárok mindig pécéznek, hiszen a 60fps is csak egy lépcső a 120-144-240fps felé vezető úton)
(#9) adamssss: biztosan lesz benne optikai meghajtó, de a használtpiac nem ezen múlik (ms a one esetén is megoldotta volna, hogy ne tudj használt/kölcsön játékkal játszani... csak a lázadás - szerencsére! - elsodorta őket, a túlárazott, gyenge, megcsúszott gépükkel együtt
)
(#13) GodGamer5: a 2080ti + egy core/ryzen már most több tflops, pedig hol van még a megjelenés. pont annyira lesz normális a ps5, amennyire a ps4 volt. sajnos minden a (fakezű) programozókon múlik, és azokon akik mindenért kiadják a pénzt (a rossz minőségű, szaggató szoftverért is)
-
GodGamer5
addikt
-
Szári
tag
"Úgy tudjuk, hogy többféle működési mód van betáplálva az aktuális rendszerbe, és ettől nagymértékben változik a teljesítmény, de az összesített számítási kapacitás 32 bites lebegőpontos operációk esetén, a leggyorsabb módban eléri a 14 TFLOPS-ot. Na most ez tényleg egy összesített adat, tehát gyakorlatilag a grafikus vezérlő mellett a processzor is bele van számolva. Energiatakarékos módban egyébként 10 TFLOPS ez az érték."
Tudom, hogy csak a TFLOPS érték nem tükrözi a valós teljesítményt de azért érdekességképpen itt van pár TFLOPS érték ami szerintem elég jól szemléltet.
-Nintendo Switch - 1
-Xbox One - 1.31
-Xbox One S - 1.4
-PS4 - 1.84
-PS4 Pro - 4.2
-Xbox One X - 6-GTX 1060 6G - 4.4
-GTX 1070 - 6.4
-GTX 1660TI - 5.43
-RTX 2060 - 6.4
-RTX 2070 - 7.4
-RTX 2080 - 10
-RTX 2080TI -13.45-RX 580 - 6.1
-RX 590 - 7.1 -
Cathulhu
addikt
Nem olyan brutális az a különbség szvsz, és csak egy-két effektet számolnak RTvel, azt is erősen limitálva. Őszintén ebben a generációban semmi értelmét nem látom erőltetni, gimmick.
Mire a PC eljut a tényleges RT-ig és nem csak tessék lássék alapon lesz, addigra már PS6-ról fogunk beszélgetni, szóval a Sony és jövendő partnere ráér még az RT köré hardvert tervezni. -
berVi
senior tag
válasz
Carlos Padre #2 üzenetére
A PS-nel most sem a diszk sebessege a szuk keresztmetszet. Nem nagyon kell varni semmire zavaro ideig. Ellenben 10 jatekkal tele lehet tenni meg az 1TB verziot is.
Egy 2-4 TB-os HDD nem csak olcsobb, de hasznosabb is lett volna.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
#04430080 #32 üzenetére
Szerencsére akkoriban egész tűrhető vasam volt (XP 2200+, 1 GB DDR400, Sapphire 9600 128 MB) és mediumra visszavéve relatíve szépen futott a DOOM 3.
Amúgy nagyon csíptem a gémet, s bár elszakadt az eredeti recepttől, igencsak kellemes órákat töltöttem el vele; soha nem értettem a sok szapulást, amit kapott, pedig (egyebek mellett) én is Wolf3D-n meg DOOM 1-en szocializálódtam - és ez utóbbi (pontosabban a DOOM-DOOM II-The Ultimate DOOM) a mai napig pont ugyanolyan (ha nem nagyobb) áhítattal tölt el, mint akkoriban. Zseniális engine, páratlan atmoszféra és játékmenet; minden képernyőre rajzolt pixel él és lélegzik, minden hangminta a lélek tövéig hatol.
A jó DOOM 3 móka receptje:
(-max settings, max frame rate - nyilván ehhez a részhez kell vas)
-némi tudatmódosító magadhoz vétele
-Nightmare difficulty
-este 11-kor, nyitott ablak mellett
-fejhallgatóvaljáccá.
Kellemes kis 300-as pulzust eredményező meglepik nyenyeregtek elő a sötétből.
A másik ilyen az überkirály AvP '99 (a mai napig az egyetlen zsír AvP játék és multiban is nagyon büntet). Mondjuk rátett néhány lapáttal a DOOM 3 élményre, mert a marine kampányt a második misszióig bírtam idegekkel; amikor a teljes sötétségbe burkolózó, hideg fémfolyosón 1 km/évszázad sebességgel való előrearaszolás közben a plafonon megbúvó idegen megvárta, míg az utolsó fáklyám is kialszik és PONT abban a pillanatban ugrott sziszegve a nyakamba, azt mondtam köszszépenquit.
És már izzítottam is a predator kampányt. Mondjuk az meg a másik véglet volt, mert ott meg félig csukott szemmel, két kézzel Vivaldira kalimpálva a billentyűzeten, átszellemült vonaglás közepette trancsíroztam miszlikbe mindent, ami élt és mozgott.: D
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
GodGamer5 #29 üzenetére
Láttam én a GoldenEye-t (meg Perfect Darkot) abban az időben és nagyon nem tetszett a diavetítés már akkor sem - hiába volt amúgy jóféle a játék. Persze akkoriban az ember azért kevésbé válogatott, hiszen egyrészt jóóóval fiatalabb volt, sokkal kevesebb tapasztalattal, másrészt viszonyítási alap sem volt annyi/olyan minőségű (frame rate tekintetében, legalábbis).
Engem valahogy nem tud kárpótolni a csillámló bumpmaplensflare hegy, ha két frame között le tudok főzni egy kávét. Még a DOOM-ot is kerámiatokos Pentium MMX alá cibáltuk, amint lehetett - nemhogy a 320x240-es VGAQuake-et. Aztán volt nagy üdvrivalgás - meg értetlenkedés, hogy hogy a bánatba tudtunk ezekkel eddig máshogy játszani.
(Ma meg már azt a frame ratet röhögöd körbe, amit azok a Pentiumok tudtak magukból kipréselni.)
Úgy prezentálod a dolgot, mintha a buttersmoothness egyáltalán nem képviselné egy kardinális részét a játékélménynek. Jó persze, pl. egy single player címnek / RPG-nek nem feltétlenül kell csakazértis 100+ fps (de az abszolút minimum stabil 60 azért legyen már meg, mert különben szomorú leszek), de amint online-ra vált a dolog, ne vergődjünk már két számjegyből álló értékekkel..
Ha az "utóbbi évekbe" beletartozik az utóbbi ~20 év egésze is, akkor egyetértek.
------------------------------------------
(#30) hombre[EU]: 333-ra? Ejnye, emlékeim szerint az nem volt tournament legal, csak 250-ig. : > Viszont akkor csodálom, hogy nem érted.
-
válasz
hombre[EU] #30 üzenetére
Felesleges ezen vitázni. Ez is szubjektív. Minden ember kicsit máshogy lát, hall, stb.
Van, aki a sok basszuszt szereti, van akinek megfájdul tőle a feje, és még lehetne sorolni kajákkal, nőkkel.
Szerintem sokaknak jobban feltűnik a 30fps, mint a kevésbé részletes grafika. -
GodGamer5
addikt
válasz
hombre[EU] #25 üzenetére
+1
Anno nintendo64-en 20fps-re is leesett pl a GoldeEye-nál a framerate, mégsem sírt senki, hogy deszar, mert a grafika/játékélmény bőven kárpótolt. Ez a 60fps+ alatt nincs élet, az utóbbi évek találmánya.
Egy ps4-es Uncharted 30fps-el is döbbenetesen jó és élvezetes. -
gianni85
veterán
Mit tudhat? Remélhetőleg ez már tudni fogja kussban végezni a dolgát.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
hombre[EU] #25 üzenetére
Én is élményt keresek, de szeretem, ha mozgóképre lövök.
-
Kupszi
aktív tag
Nekem még sose volt konzolom, de most itt az idő. De már megvárom a PS5-t, egy 4K monitorral megdurrantva. A PC gammákba 2002-es évbe szálltam be,de most volt elég, a konzol egyszerűbb, nem kell annyit fejleszteni, és minden játék, ha nem is megjelenéskor de stabilan fut. Single játékoknál a 60 fps már elég, és véleményem szerint a PS5 már ezt fogja megcélozni,ha nem is 4K-ba de 1080P-be biztos.
Rengeteg játék van amivel játszanék, de nem tudok. Sok-sok PS4 exklúzív játék van, ami nagyon tetszik.
-
Carlos Padre
veterán
válasz
Walter_White #16 üzenetére
Van az a réteg, de elhiheted, hogy a nagy átlag álla sokkal inkább az élethűbb grafikától és fizikától esik (majd) le, nem a 60faps-től (sic).
-
válasz
Synthwave #22 üzenetére
PC-n tenyleg borzalmas a 30fps, konzolon en teljesen jol elvagyok vele.
Mondjuk leginkabb azert, mert amikor PC-n 30fps-rol beszelunk, akkor altalaban atlagfps-rol beszelunk, nem minimumrol. Ha a minimum fps a 30, akkor nekem az PC-n is eleg, amig nem valami gyors lovolderol van szo, de azt meg egerrel meg billzettel jatsszuk amugy is. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
hombre[EU] #21 üzenetére
A magam részéről nem igazán látom értelmét a realisztikus diavetítésnek; a 30 maximum fánkból elég. : D
-
hombre[EU]
veterán
válasz
Walter_White #16 üzenetére
Inkább raytracing,mint 60 frame
Ha választanom kell én is inkább a fizika,szimulációk,sugárkövetés mellett teszem le a voksomat,mint a képkocka.Ahol kötelezō ott a fejlesztōk legtöbb esetben most is megoldják.
-
Jo fele kapisgalsz.
Itt arrol van szo, hogy meg kell talalni egy fajta balanszot.
Vagy az van, hogy a reszletesseg alacsonyabb, vagy az van, hogy a jatekos sebessege/mozgasa van valahogy korlatozva (taktikailag elhelyezett akadalyok, pl hegyek, stb), es igy a jatek folyamatosan elore tud tolteni.Itt arrol van szo, hogy gyakorlatilag egy bottleneck megszunik, es a reszletesseg - jatekos maximum mozgasi sebessege vonalon a szamitasi kapacitas lesz az egyetlen realis korlatozo tenyezo, a hattertar nem. Ez a generacio sok szempontbol az eddig megszokott limitaciok megszunteteserol/radikalis csokkenteserol szol. Aztan kerdes, hogy mit fognak vele kezdeni a studiok.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Bezony. Ráadásul teljesen legálisan és ingyenesen letölthető az official oldalról.
Nagy királyság, még nagyobb feeling.
-
Walter_White
senior tag
válasz
Carlos Padre #6 üzenetére
Zavarni nem zavar, de ha lenne lehetoseg minden jateknal , biztos vagyok a legtobb ember aki szerint tokeletes a 30 fps, az rogton atvaltana 60-ra
99,9%-ban biztos vagyok. -
#82819712
törölt tag
Nincs se vertex shader se geometry shader. Naccerű.
Na manócskák hívják azt amikor a shadert nem fordítják le hanem a kihasználtságlimitet elemezve szétvagdossa részekre?
Itt az elemzés időtartalma dönti el milyen lesz a hatékonyság. -
GodGamer5
addikt
Nagyon jónak ígérkezik a gép. Alig várom már!
Végre normális hadver lesz a következő generációban. A ps4 valahogy elég gyengusz volt már a megjelenés után is. Itt azért lesz kakaó rendesen.
-
hombre[EU]
veterán
Az új képességek tekintetében a Sony és az AMD komolyan dolgozott az AI-ra, de nem tudtuk meg, hogy milyen operációkra lehet számítani... még csak ötlet sincs?
-
-
A sima PS4 kb, 1,8 teraflops-ot tud. Az új ezek szerint minimum 10-et hoz ami legalább 5x-ös gyorsulás.
Kérdés még számomra, hogy az RT bevezetésre kerül-e, mert elnézve PC-n a BFV-t és az Anthem-et brutális a grafikai különbség és ez csak az első két úttörő volt. Viszont ha bevezetik a tényleges RT-t azokhoz elég lesz-e ennyi vas?
Ja és lesz-e benne BD meghajtó? Vagy már csak digitálisan lehet a játékokat megvenni akkor viszont ugrik a használt piac...
-
Z_A_P
addikt
Az Elder Scroll: Daggerfal aktuális játékterülete 161 000 km² volt (161 ezer), 1996-ban, vagyis 23 éve
Daggerfall is the second to largest Elder Scrolls game to date, surpassed only by The Elder Scrolls: Arena, featuring a game world 161,600 square kilometers (62,394 square miles) — roughly half the size of Great Britain — with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. ...In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (characters) for the player to interact with,
-
válasz
Walter_White #3 üzenetére
Most is van lehetoseg felbontast valtani, es attol fuggoen, hogy hogy lett megirva a jatek, most is tobb fps-t kapsz, ha leveszed a felbontast.
-
Carlos Padre
veterán
válasz
Walter_White #3 üzenetére
Engem nem zavar a 30fps, csak legyen végre okos AI, és legyen szép. Online lövöldékben és reflexjátékokban meg eddig is megvolt a 60fps. Akinek az fps a fétise verje (el a pénzét) PC-re.
-
Cifu
félisten
"Ez a vezető oka annak, hogy az új PlayStation rendkívül gyors SSD-t fog kapni, konkrétan olyat, amihez mérhetőt jelenleg nem is lehet vásárolni, viszont végeredményben a beruházás megéri, ha a játékos virtuálisan 100 km²-es területet is be tud majd barangolni, méghozzá töltőképernyők felvillanása nélkül"
Ezen a kijelentésen azért jól el lehet nevetgélni. 2001-ben az Operation Flashpoint 12.8 km² területen mászkálhattál töltőképernyő nélkül. A játékmotor egyébként 51,2 négyzetkilométeres területet ismert, de az akkori hardverek nem bírták memóriával (ez ugye a masszív 32bites korszak volt még). Külön érdekesség, hogy a Bohemia Interaktíve kihozta az első XBox-ra is a játékot, igaz kellett egy kicsit küzdeni, hogy elférjenek a memóriában. Az Armed Assault sorozat ezt vitte tovább szépen sorban, az ArmA3-ban Altis szigete 270,3 négyzetkilométert tudott.
Az Elder Scroll: Daggerfal aktuális játékterülete 161 000 km² volt (161 ezer), 1996-ban, vagyis 23 éve. Ennél nagyobbnak nevezték a játék fejlesztői, de ez most lényegtelen. Később a Morrowind, Oblivion és Skyrim ugye ennél kisebb, de kidolgozottabb térképpel bírt. De azok is töltőképernyő nélkül.
Szóval ez a töltőképernyő felvillanás nagyon mókás, de évtizedekkel ezelőtt is megoldható volt töltőképernyő nélkül nagy területen zajló játékot készíteni.
-
Mint minden konzol generációnál eddig kb.
Ez tart is 1-2 évig, aztán a PC megint lelépi sebességben, de a programozók meg egyre jobban kiismerik a konzolt, ezért így is tartja a lépést még 1-2 évig, majd lemarad. Ekkor kiadják az újabb konzolgenerációt és kezdődik minden előröl...
-
Carlos Padre
veterán
Az ssd bekötésénél már az is sokat számít ha végre nem sata/usb csatolót használnak. Gondolom itt közvetlenül a memóriabuszra kötik majd a gyors elérés érdekében.
-
Z_A_P
addikt
Szerintem valahol ez lesz talan a valasztopont, ahol a konzol mindenben a PC ele fog kerulni (grafika, sebesseg, stb)
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- alza vélemények - tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- OLED TV topic
- Az Intel mindent feltesz az Intel 14A node-ra
- Nők, nőügyek (18+)
- Windows 11
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Ryzen5
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- AKCIÓSAK - 20.000 HUF/SZETT - DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Vállalom FRP Lock os telefonok javítását ingyen kiszálással és akár helyszíni javittással
- Samsung Galaxy S24 Ultra Titanium Black Titán dizájn, 200 MP Pro kamera, S Pen
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest