Új hozzászólás Aktív témák
-
kikikirly
senior tag
Ehhez a multiadapterhez DX12 processzor(IGP)szükséges,vagy jó hozzá egy 4790K is(intel HD 4600)?Mert Intel oldalról csak a Skylake ilyen ha jól tudom.A másik kérdésem hogy videókártya(VGA) oldalról Nvidia 900 sorozaton(csak TIER2) működik vagy TIER 3-as szint kell hozzá?Előre is köszönöm a fáradozásotokat.
-
hugo chávez
aktív tag
Nem is akarnám, hogy a számba add! Bocs, ha most megbántalak, de én kizárólag a lányokat szeretem.
Viszont tényleg prezentálhatnál már akár csak egyetlen PC-s játékot is, ami voxel cone tracinget használ, mivel én nem találtam...(#52) Abu85:
"Szóval segítsd meg a világot egy linkkel egy 2010-es ray-tracinges PC-s játékkal. Hálásak leszünk.
"
Ne legyél már ilyen gonosz! Érjük be azzal, ha egy 2011-est mutat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a tömeget úgy ismered, hogy utánajár a dolgoknak? Milliárdokat lopnak mindenhol a kormányszektorokban és ezt azért tehetik meg, mert az emberek 99%-a nem jár utána a dolgoknak, és nem csapnak botrányt belőle.
Szóval segítsd meg a világot egy linkkel egy 2010-es ray-tracinges PC-s játékkal. Hálásak leszünk. -
Jack@l
veterán
válasz
hugo chávez #46 üzenetére
Van jópár raytracinges is, csak keresni kell... Nem fogom a szádba adni.
35 éves megoldásról beszélünk.
Épp pár hete néztem egy demót, fullhd, 200 fps alap textúrákkal, annyi polygonnal hogy alig fért bele a memóriába. -
hugo chávez
aktív tag
"Ha nem hiszed el, akkor nézz utána, ennyi. Nem bizonyítgatok én semmit, mondtam egy tényt. 2011 közepén rakták ki a videót róla és publikálták, nem sokkal utána fel is vette az nvidia a phd-s srácot kutatómunkára..."
Bszki... És ezt ki nem fssa le? Raytracingről is láttunk már számtalan előre leszámolt, vagy statikus jelenetes demót. "Na és?" Hány játékban létezik, mennyihez implementálták ezt a megoldást? Ez lenne a kérdés.
Ha 0-nál több ilyen van, akkor légyszi linkelj már legalább egyet!
-
Jack@l
veterán
Ha nem hiszed el, akkor nézz utána, ennyi. Nem bizonyítgatok én semmit, mondtam egy tényt. 2011 közepén rakták ki a videót róla és publikálták, nem sokkal utána fel is vette az nvidia a phd-s srácot kutatómunkára...
Külön kössz hogy belémkötsz és neked áll feljebb, priceless
-
RyanGiggs
őstag
Hagyd békén szegényt, nincs ki a négy kereke!
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40 üzenetére
Rákerestem, ha valakit érdekel
-
Petykemano
veterán
És akkor ezt most kipróbálta valaki?abu?
-
@Abu85: Akkor én vagyok tudatlan LibreOffice felhasználó (igaz OpenCL nélküli IGP-s Intel proci hajtja a munkahelyi gépet). Azonban ez még mindig nagyon karcsú támogatottság...
@LordX: A hővezető pasztát azért hozom fel, mert annak alkalmazásával, és a mondjuk a TDP emelésével lehetne nagyobb teljesítményt is elérni. Hajdan az első Core i prock TDP-je magasabb volt, mint mai utódaié. Az Intel az energiatakarékosságra helyezte a hangsúlyt és nem a teljesítményre. Érthető okokból (nincs versenyhelyzet)...
Az, hogy az IGP gyorsabb, nem vígasztal addig, amíg nincs kihasználva. Ez a problémám...
Ez a Xeon D-1540 esetében azért szerintem valami keverés van, mert nincs 4 magos, 4Ghz-es Broadwell tudomásom szerint (még a desktop i7-5950HQ is "csak" 3,8Ghz), pláne nem Xeon, pláne nem 45W-os, mint a D-1540.
A Civ esetében játszottam Mantle-val, mivel GCN videókártyám van, a teljesítmény változást érzékelem, de az IGP-t nem használja ki - sajna i5-ösöm van.
-
-
LordX
veterán
Egy jobb hővezető anyagtól nem fog kevesebbet fogyasztani, csak alacsonyabb hőfokon fog működni, ugyanazzal a fogyasztással. Ha nem sül meg, onnantól tök mindegy neki, mennyire hűtöd. Pár 100 MHz-et lehetne nyerni vele, a 4 GHz-es csúcsmodellnél ez 2-4-6%. De legyünk nagyvonalúak, legyen 20%.
A Gen9 GT4e 50%-al gyorsabb a Broadwellnél. Ami 40%-al gyorsabb a Haswellnél, azaz összesen +110%.
A CPU fejlesztés partvonalra pakolása.. Hát.. Úgy érted azt leszámítva, hogy nagyobb méretű változások (értsd: tranzisztorok száma) vannak a regiszterfájlban, reorder window méretében, pipeline portok számában, prefetcher logikában HW-BW között, mint SB-HW között?
Több magot IGP helyett? Ott a 8 magos Broadwell Xeon, amit le kellett tolni 2 GHz-re, hogy ne főzze meg magát, így összességében lassabb, mint a 4GHz-es 4 magos..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan. Valójában asztali fejlesztés sehol sincs igazán. Szerverből jön le és mobilból megy fel a termék. Ebből áll az asztali piac már évek óta. Persze nem mindegyik lapkát hozzák le, vagy viszik fel.
Maximum nem néztél óda, amikor az eredményeket bemutatták a programfejlesztők. Lásd Libreoffice Calc: [link] (4.4.4 verzió, A10-7800B, Ground_water_daily.xls - Southeast United States, from the US Geological Service)
-
Szóval akkor a Haswell-E is inkább a szerverekbe való lenne?
A lényegesen nagyobb teljesítményt várjuk hosszú ideje, mert ezt hallgatjuk az APU-k megjelenése és a HSA és Dx12 / Mantle (Vulkan) bejelentése óta. Azóta is ezt hallgatjuk, de látni még mindig nem látunk belőle semmit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akit most lemédiaribancoztál az James McLaren, vezető motorfejlesztő. Keményen tolod.
Azt nem mondom, hogy szerencsés névválasztás, de így hívják. Valószínűleg azért, mert a cone és a ray tracing között van hasonlóság:
A Sony ráerőszakolhatta a fejlesztőkre, hogy legyen benne a ray tracing, mert jobban ismerik az emberek, mint a cone tracinget. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lenne akkor sem jobb, ha több tranyó menne a CPU-nak. Pont az Intel mérnöke utalt rá, hogy elméletben képesek lennének jobb ütemezést építeni a CPU-ba, de annyira vissza kellene venni az órajelét, hogy összességében lassabb lenne, mint a mostani megoldásuk, és még többet is fogyasztana. Az egyetlen reális irány a SIMD szélesítése, de az meg nem ér semmit, ha nem kapcsolják be. És ha nem kapcsolják be, akkor senki sem fog rá programot írni.
Plusz magokat pedig használ az Intel azokon a piacokon, ahol van értelme. Lásd 18 magos Xeonok.Azért mennek el ebbe az irányba, mert lényegesen nagyobb teljesítményt tudnak építeni ugyanakkora szilíciumterületre, mint AVXakárhánnyal. És az AVX-hez képest még programozni is egyszerűbb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - úgy hívják, hogy "cascaded voxel cone ray tracing". De amúgy mutathatnál olyan PC-s játékot, amely voxel cone tracinget használ, mindegy milyen gyorsítóstruktúrával. Ha már 5 éve van, akkor 5 éves játékot kérek.
Én nem sejtek semmit. Azt írom, amit a fejlesztők mondanak.
-
Az az értelme az IGPs "erőlködésnek", hogy máshogy nem lehet ma értelmesen CPU teljesítményt növelni.
A frászt nem, csak az AMD el van késve, mint a fehérvári személyvonat, az Intel pedig nem töri magát, mert nincs konkurencia. Csak gondolj bele, hogy mi lenne, ha hirtelen normális hővezető anyagot raknának a kupak alá, és úgy anblokk rendberaknák a hőháztartását a prociknak.
A Skylake elhanyagolhatóan gyorsabb csak a a Haswellnél, pedig kettő! generációval újabb.
A Haswell esetében az IGP kevesebb, mint negyede volt a die felületének, a Skylake esetében viszont több, mint harmada. Ha a plusz tranyókat a CPU részleg fejlesztésére használták volna fel például... (mondjuk két plusz mag...).
Viszont ha hozzáadod az IGP-t is a teljesítményhez, akkor ég és föld a különbség; csak még nem találták ki rendesen, hogyan lehet ezt kihasználni, és próbálkoznak.
Egen, de itt a szituáció: a CPU fejlesztést partvonalra rakták, az IGP fejlesztések pedig évek óta előtérben vannak. Csakhogy még mindig nincs kihasználva az IGP, amit itt a hírben írnak, az is majd valamikor megjelenik a játékokban. Tök jó, meg minden, de miért ebbe az irányba mennek el, miközben a CPU részleg fél szívvel van csak fejlesztve, az egy érdekes kérdés... Igen, hallottunk rá ezer magyarázatot, hogy ez a jövő, meg minden, de ez is egy olyan irányú fejlesztés, ami szépen hangzik az előadásokon, a melletünk lévő gépben viszont kihasználatlanul horkol félhangosan...
-
LordX
veterán
Az az értelme az IGPs "erőlködésnek", hogy máshogy nem lehet ma értelmesen CPU teljesítményt növelni. A Skylake elhanyagolhatóan gyorsabb csak a a Haswellnél, pedig kettő! generációval újabb. Viszont ha hozzáadod az IGP-t is a teljesítményhez, akkor ég és föld a különbség; csak még nem találták ki rendesen, hogyan lehet ezt kihasználni, és próbálkoznak.
Én egyébként inkább AI-re meg fizikára használnám grafika helyett, ott szép mátrixfeladatok vannak, amiket imádnak a GPUk, és grafikával ellenben itt gyakran szükség van visszirányú adatmozgatásra, úgyhogy a zero copy jól jön.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég gyorsan beépíthető. Tekintve, hogy sokkal több embernek van IGP+dGPU-ja, így megéri beleinvesztálni. A legtöbb fejlesztő erre úgy gondol, hogy hozzáférnek egy ingyen erőforráshoz, azaz az IGP-hez. Lényegesen olcsóbb ilyen formában extra sebességhez jutni, mint keresni az optimalizálási lehetőségeket. Jellemző, hogy a pénzszűkében dolgozó fejlesztők a nem kihasznált erőforrások befogására koncentrálnak.
A Nitrousnál jobb motort még évekig nem fogsz látni, hiszen alig van olyan PC-s cég, aki Reyes-féle leképzőt alkalmaz. PS4-en vannak érdekesebb fejlesztések, mint a cascaded voxel cone ray tracing vagy a signed distance fields ray tracing, de ki tudja mikor lesznek ilyenek PC-n. -
Cassi
őstag
Így van, egy átlagos játék terhelése valószínűleg sokkal rosszabbul skálázódik ennél, de még ez sem az a hajde nagy növekedés sebességben.
A "kézzel állítható csúszka" meg sokat elárul arról, hogy mennyire kellemes lesz ezt használni.
Ez az egész IGP-s erőlködés egyfajta konzolos gondolkodásmódra épül, aminek nincs értelme PC-n. A PC-n, legalábbis ideális esetben, van egy szoftveres és hardveres közös architektúra, és ahhoz tervezik hozzá a bővítőegységeket. Viszont az IGP és a diszkrét kártya között nincs hardveres kapcsolat, és magától a DX12 sem tudja hatékonyan felosztani a feladatokat a kettő között. Így marad a próbálkozás és a csúszkázás, ami nagyon rosszul működik egy olyan moduláris gépen, mint a PC.
Az Intel továbbra is azzal tenné a legnagyobb szívességet, ha a játékosoknak szánt csipekből kivenné az IGP-t és nem terhelné annak költségeit a játékosokra, akik így azt a pénzt is diszkrét grafikára költhetnék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerencsére nem. Szinte minden fejlesztőnél a multiadapter a legfontosabb fícsőr. Persze tömi is őket az Intel, hogy használják valahogyan, ha már a szilíciumszelet nagy részét IGP-re költötték a lapkáikban. Ott van egyébként az UE4. Az csak IGP+dGPU multiadapter rendszert támogat ... dGPU+dGPU-t nem.
A nagyobb kiadók egyébként érdekeltek a dGPU+dGPU-ban, de a kisebb cégek inkább az IGP+dGPU-ra dolgoznak, mert az nagyságrendekkel nagyobb felhasználóbázis. -
Jack@l
veterán
Az a baj, hogy ez nem játék, hanem egy teljesen egyszerű shader futtatás. Húsvér játékban kellene valamit villantani, hogy ott mekkora szívás a multiadapter.
-
Petykemano
veterán
A novemberben megjelenő fury x2 ezt a technológiát fogja használni?
-
Crytek
nagyúr
"Egyes fejlesztők ennél hatékonyabb feladatfelosztást terveznek" Vajon miért nem hiszem el?
Várjuk ez első ilyen dx12-es game-eket.Remélem megélem még!
-
RyanGiggs
őstag
"az Intel az integrált grafikus vezérlők bevonását szeretné elérni, mivel sokkal több olyan PC létezik, amelyben a dedikált GPU mellett egy IGP található."
De bármilyen IGP-vel működőképes a rendszer? Pl. SandyB., IvyB.?
-
-
Robert07
aktív tag
válasz
Petykemano #10 üzenetére
Az enthusiast piac alá nem vág, ha egy játék fogja is használni az IGP-t és ezzel behozza a lemaradást a 6-8 maghoz képest, akkor is lesz sok olyan program aminél nem lehetséges az IGP-s gyorsítás, vagy csak egyszerűen nincs megírva. Továbbá ott a CUDA és az openCL, a zöld és piros VGA-khoz, azoknak a teljesítményét pedig még egy darabig nem fogja elérni egy IGP. Viszont elképzelhetőnek tartom azt, hogy akár 5-7 év múlva már az oprendszer alapfunkcióiban lesz az IGP-s gyorsítás a videókon kívül máshoz is, főleg ULV eszközök esetén, ahol egy GPU sokkal energiahatékonyabban végez el bizonyos dolgokat.
Csak hogy a témánál maradjak: szerintem nem a képkockaszámításhoz kellene használni az IGP-t, mert akkor ott a késleltetés, a képtörés stb. hanem csak általános számításokra amit amúgy a dGPU végezne, és ha leveszik róla a terhelést, akkor is több FPS lesz a végeredmény.
-
big-J
őstag
Mennyire nehéz egy linpack szerű, 1 mp-s tesztet lenyomni a compute sebesség mérésére? Még gamék indulásánál is, töltés közben senkit se zavarna.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #9 üzenetére
most így végiggondolva lehet abban valami, hogy a 2-4 magos i3-i7 intel APU-k ellen majd apuk harcolnak. És hogy az Zen FX CPU-t az AMD az Enthusiast 6-8 magosok ellen küldi. Így vagy úgy. Kérdés:
A broadwell-ben, meg a skylake-ben már elég erős IGP-k vannak, ezt a Broadwellel az intel már bizonyította, a skylake még várat magára, de ki tudja, lehet, hogy az összecsúszás miatt majd csak az EmergencyLake hozza a teljes értékű IGP-t. Szóval jó hogy ez csak a játék, de ezzel a multiadapterrel az intel nem vág majd a saját Enthusiast piaca alá? -
Petykemano
veterán
Mikor jön az Intel "HSA"?
Még a végén tényleg megvalósul, hogy mire megérkezik a Zen FX pure CPU, addigra idejétmúlt lesz, mert addigra az intel végigveri a saját IGP-re építő multiadapter és "HSA" megoldásait
Persze nagyon okosan kell csinálnia, nehogy egy kaveri odapörköljön egy i7-nek. Nagyon ügyes egyébként. Így fog mindenki egy-két féléven belül EmergencyLake-et vásárolni -
MaUser
addikt
Nagyon kíváncsi lennék ez hogyan működne a gyakorlatban. Pl. nem ugyanúgy skálázódnak a GPU-k különböző effektekre. Innentől kezdve melyik cég állna neki a gyakorlatilag np teljes problémának, hogy az összes létező gpu párra megnézze, hogy milyen arányban kell felosztani a dolgokat a használt effektek függvényében
-
GodGamer5
addikt
Alakul. Kezdetnek a Fable-be is betehetnék.
-
Bl@tty
tag
Ez a multiadapter milyen minimum követelményekkel rendelkezik?
Pl. egy Z87 lap és nV770GTX és természetesen Win10 alatt nekem nem hajlandó Intel HD grafikus illesztőt telepíteni. Pedig gondolom enélkül nem működik a dolog. Az UEFI-ben nem láttam opciót a proci VGA ki és bekapcsolására. -
Microsoftnak meg van async compute-os példakódja
-
Jól fog jönni, mikor lesznek játékok, amik kihasználják! 2017-ben talán már nem is kell olyan mélyen nyúlni a zsebbe, ha játékra is alkalmas notit veszünk. Extra 5-10 fps életeket menthet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged