Új hozzászólás Aktív témák
-
Újabb botrányok a 4-es metró körül: [link]
Ez a kedvencem:
"Mint arról beszámoltunk, a konzorciumot vezető francia Vinci Constructions magyar érdekeltsége, a Hídépítő Rt. építi a Fővám téri állomást, ahol számos bonyodalom nehezítette a haladást az elmúlt fél évben.Az is felvetődött, hogy a BKV szerződést bont a Hídépítővel, mert az kijelentette, hogy csak egy éves késéssel tudja befejezni az állomást. Ha a cég marad, akkor a BKV könnyen az úgynevezett kötbércsapda foglya lehet, ugyanis ha a pajzsok nem tudnak továbbhaladni a félkész állomás miatt, akkor a BKV napi 50 millió forint kötbért fizet az alagútfúró Bamcónak. Az állomásépítő Bamco-érdekeltség ugyanakkor csak napi 3 milliós kötbért fizet az esetleges késedelemért. A különbség 47 millió forint. "
Aki ezt a kötbér szerződést kötötte, milliós végkielégítést kapott a jól elvégzett munkájáért.
-
Metró ár Madridban: [link]
"Madrid tartomány kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban, tudta meg az Inforádió a tartomány Közlekedési és Infrastrukturális Tanácsadó Testületének sajtóirodájától.
A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt, és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került"
Szó volt a Budaörsi meghosszabbításról a korábbi hozzászólásokban, lassan Demszky is eljut idáig, csak kár hogy ő állítólag felelős poszton van és közel 18 éve tervezgeti milliárdos költségekkel rekordvégkielégítéssel a rekordárú metrónkat: [link]
-
Az első hozzászólásomban még tavaly írtam ezt a kérdést:
"A következő vicc amit láthatsz a hírekben hogy lassan az építettők kezdik zsarolni a magyar államot, hiszen tudják hogy sürgős és fel kell valamit mutatniuk a szuper döntéshozóinknak és vezetőinknek, ezért mindíg problémák adódnak amik jelentős késést okoznak ha nem öl újabb milliárdokat az állam ebbe a tenderbe. Nade bocs hol van a tervezői felelősség, hol vannak ilyenkor azok akik megkötötték az építtetőt semmire nem kötelező szerződéseket?"A válasz azóta megszületett, a milliárdos károkozásért jutalmul 12milliós végkielégítést kapott az aki megkötötte az említett szerződéseket: [link]
Persze valószínűbb hogy ő csak megfelelő juttatásokért viszi a balhét, hogy a valódi felelősök tovább lophassanak. -
lapa
veterán
válasz
Flashcash #53 üzenetére
"Pédaként írtam két nagy projektet hogy érzékeltessük az összeg nagyságát."
szerintem szerencsétlen példák voltak, erre bátorkodtam csak reagálni.
sem tájékozódni, sem ítélkezni nem kívánok a metró témában. akinek van módja érdemben változtatni az esetleg ésszerűtlen döntéseken, az tegye meg. nekem se időm, se kedvem flémvározni.
a topikba is csak azért tévedtem, mert a kapcsolódó írásban (szerintem kissé primitív módon) impotens mélyépítő munkásnak neveztek, veled meg 10 milla másik normális emberrel együtt.
-
Az általam írt összehasonlítás megállja a helyét, ha elolvasod amit írtam. Jelen állapotában ez a metró nem sokkal tud többet mint a 7/x73 buszcsalád kiváltása. Ezzel összehasonlítva az 500 milliárd mind a VEKE mind az EU szerint sok. Emögött a kijelentés mögött vannak szakmai elemzések, utasforgalmi adatok, amit belinkeltem neked. Pédaként írtam két nagy projektet hogy érzékeltessük az összeg nagyságát.
" teljeskörű információk hiányában kissé parttalannak érzem a megnyilvánulást." Akkor tájékozódj a témában, ugyanezt leírhatod akkor pl. a VEKE nyilatkozataira is a témában.
-
lapa
veterán
válasz
Flashcash #36 üzenetére
részemről csak az általad írt összehasonlításra reagáltam. nem hiszem, hogy pro vagy kontra nyilatkozatot tettem volna a magyar metróépítéssel kapcsolatban. nem is kívánok, mert nem vagyok tisztában az ezzel kapcsolatos döntések hátterével.
egyébként személy szerint meggyőződésem, hogy mint általában, az érintett projekttel kapcsolatban is sok olyan tényező van, melyet az átlagember nem ismerhet, mégis megalapozottá teszi az egyes döntéseket. teljeskörű információk hiányában kissé parttalannak érzem a megnyilvánulást. persze biztosan vannak egyértelműen elrontott dolgok, ezt nem vitatom.
az sg-s részt általános, nem pedig személyes megjegyzésnek szántam, sajnálom, hogy nem írtam oda egyértelműbben.
-
nem, a kommentelő valóban nem írhat azt az én blogomba, amit akar. különösen akkor nem, ha erre (miszerint politizálást ne) külön felhívtam a figyelmet. nem foglalok állást egyébként, mert az egész kérdéskört - legalább itt - elkerülöm. (mindjárt ki is takarítom a többi, azóta született ilyen hozzászólást)
a beiglit (benne az aznap vett, általam kibontott darált mákkal) pedig szívesen.
-
Az a fura, hogy 3-4 év alatt a metró ára felment 190milliárdról 510milliárdra, még negyedig sincs kész, és eléggé Nemzeti SzínGödör dezsávűm van mostanában, főleg, hogy az egyik vállalkozó kiszállt a minap.
Node, hogy valami értelmeset is böfögjek, 2 hete volt egy érdekes műsor.
Szeretett kisnövésű embereimhez kimentek a tv-sek, és mint kiderült Tokyo alatti 25-30 metróvonalhoz évente, max kétévente épül egy új.
Tudom, most mindenki gondolja, "Dehát azok a japánok".
Én meg erre azt mondom, hogy nézzük arányaiban helyesen.
60 éve épül az Mhullás körgyűrű BP körül, és nemhogy körgyűrűt, de még egy egészséges "C" betütől is igen messze van.
M6os nem tudom pontosan (40 rémlik) éve épül, most kb tartanak olyan 40%nál.
Na most akkor, ha az évenkénti +1 metróvonalhoz hasonlítjuk ezt, cirka meglátjuk, hogy hol állunk.Rohadt nagy lehúzás az egész, megint sokan meggazdagodnak ebből is/megint
No mindegy.
Písz -
PazsitZ
addikt
A magyar Mohács óta azzal van elfoglalva, h mit csinál a másik (magyar). A magyar akkor is itt fog fröcsögni a sárban, amikor az összes szomszédunk már rég a Marson veszi a telkeket.
Erről az a "poén" jut eszembe, hogy a pokolban a magyar nép fő az egyik üstben és nincs mellette őr. Miért nincs? Mert ha az egyik megpróbál kimászni a többi úgyis visszarántja... -
Dale
aktív tag
Pedig de. Amikor találkoztak félúton (na az a nem semmi mutatvány, lézeres-GPS-es irányzék ide vagy oda) akkor az egyikkel lefúrtak a talajba, a másik pedig elhaladt fölötte és a túloldalon kihozták. És nem értem hogy lehetett volna természetes világítás a csatorna alatt, tükörrendszerrel?
-
#16741888
törölt tag
válasz
Flashcash #27 üzenetére
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a belvárosi részen az alagutaknak egy része meg is van
, a 70es évekből, csak arről kevesen tudnak....
Az embernek valamiért mindíg olyan érzése támad hogy a városvezetők direct meg akarják tömni autóval a várost, annyira balfasz intézkedéseket hoznak. Ennyire erős hatalma lenne még mindíg a régről betokosodott hozzánemértő embereknek?
Egyébként 1es villamos
, Infopark, az Infoparkba lassan kb 5ezer ember dolgozik, a közvetlen odajutáshoz van kb 2 lehetőség, 103 híd aljáig, arról a buszról inkább véleméynt nem mondanék
, (nem bírná el a stílust az oldal), illetve Infoparkbusz, aminek meg enyhén szólva érdekes a menetrendje.
Visszafele, kicsit mégrosszabb a helyzet, a népszerű munkabefejezésű napszakokban van Infoparkbusz, egyébként nincs.
Lehetőség: Séta 4-6ig, ~15perc, séta 103 buszig, a Prielle Kornélia utcai megállóig
~10-20perc, vagy séta át a Lágymányosi hídon, az 1es villamosig~20perc. Kell a séta persze, meg egészséges, főleg minusz 10ben, csak az ember a hídon sétálva mindíg picit elgondolkodik, ugyan mi a fészkes fenéért nem lehet legalább a hídon áthozni a villamost, ha egyszer még a talpfák is le vannak rakva...
Így marad a kocsi, parkolóhely 10után sehol...
-
keopsz
HÁZIGAZDA
hát, öregem, nem kommentálom. túlságosan. a blog nem egy szubjektív műfaj? te írhatsz faszságokat a kommentelő nem? ha éppen olyanja van. mellesleg hadd döntse már el BÁRKI, h mit hall ki honnan, főleg, h én nem akarok sehova se menni, de ha okvetlen paranoiás akarsz lenni, hajrá, majd megindoklom, h romlott volt a bejglibe a mák. písz.
ez nem a te blogod, hanem egy fórumpost. az hogy az oldalainkra mi kerül ki, lehet cenzúrázni, egy ilyen fórumpostot sztem nem. de mind1.
-
azt, h te kit vernél ki és mivel, meg kinek a házához mennél, egy helyen biztosan nem fogod közhírré tenni: az én blogomban. ki is szedtem. illetőleg lehetne ártatlan arccal mondani, h "de hát ebben nincs is aktuálpolitika", de nem mondjuk, mert van.
(privát paranoiából a cenzúrát elkövette parci)
[ Módosította: keopsz ]
-
Minden hasonló méretű projekthez készül költségelemzés, ez az amit az EU nem fogadott el első körben teljesen jogosan. [link]
De nyugodtan körülnézhetsz szakmai szervezetek honlapjain is ebben a témában, vagy megindokolhatod hogy pl. egymástól 2 perc sétára és 3 sarokra miért fontos két állomást építenünk úgy, hogy a két állomás felett kiépített és 1 éve teljesen felújított villamospálya van."lassan olyanok vagyunk, mint az sg, ott mindenki atomtudós és rakétamérnök. és geológus-közgazdász ofkorz." Amit leírtam az nem az én magánvéleményem, ha nem tetszik tájékozódj a témában közlekedési szakembertől, vagy nézz körül bárhol tőlünk nyugatabbra. [link]
A magyar metró projekt irányítóiról pedig túl sokat gondolsz.
-
keopsz
HÁZIGAZDA
válasz
Flashcash #27 üzenetére
"Ez az 500 milliárd rengeteg pénz, csak két példa shanghaji transrapid mágnesvasút került 200 milliárdba, a franciák több száz km-es TGV vonalat építenek ennyiért szerelvényekkel együtt. Ekkora összeg egy picit sok arra hogy kiváltsuk a piros hetest nem gondolod? Talán jogos volna picit több elvárást megfogalmaznunk ennyiért, főleg hogy ez a pénz elviszi a közlekedésfejlesztésre fordítható pénzek nagy részét sok évig. Ekkora projekteket nem szabad hozzá nem értő pr emberekre bízni, hanem szigorúan közlekedési szakembereket mérnökszövetségeket bevonva, ahogy ezt a fejlettebb országokban teszik."
naja. de miért is nem ezzel oltja a buta népet az rtlklub híradója estelente? kőtői kérdés, persze.
[ Módosította: Parci ]
-
keopsz
HÁZIGAZDA
a politizálás magyarországon ma pusztán marketingtevékenység. (pusztába okádott izé?) és kb. arról szól, hogyan kell tempózni a már régóta megsavanyodott tejben, h belőle lurpak vajat köpüljünk.
hát, nem fog menni.
a nagy vpopos hasfelmetszés mögött is mi van? őőő, hát kb. az, h ukázba lett adva, a konv. prg tovább futtathatósága érdekében jól ki kell tenni adótartozásokat ahova csak lehet, és ha az illető cég netán eccermajd pert nyer az eu bíróságon, és vissza kell bármit fizetni, addigra már mindegy lesz neki, és feltehetőleg nekünk(/ik) is, ergo nem számít. most viszont della.
a "kitermeltük" pedig egy össztársadalmi, szocio-historikulturális eredője legalább az elmúlt 100 évnek, ami igen elbaszott irányba mutat épp, és igen nehéz lesz finoman, de hatékonyan kimozdítani. oszt, ha nem megy, lesz itt még brazília a kárpátok langy ölén.
[ Módosította: Parci ]
-
lapa
veterán
válasz
Flashcash #27 üzenetére
nem akarok mindenkibe belekötni, de ne a maglevvel hasonlítsd össze a költségeket, ott nem lukfúrás, legfeljebb luftfúrás volt. a csalagút 10 milliárd fontba (3000+ milliárd huf) került, mindjárt más a viszonyítási alap.
lassan olyanok vagyunk, mint az sg, ott mindenki atomtudós és rakétamérnök. és geológus-közgazdász ofkorz.
-
Bubu79
addikt
Nem mostanában néztem
Az rémlett, hogy iszonyatos költségek voltak, nem tudom, hogy a filmben elhangzanak-e konkrét adatok erre vonatkozóan, de nem is az volt a lényege, hanem maga a monumentális építkezés
Igen, egy kurv@ alagutat sem tudnak fúrni, pedig csak menni kell előre
Sokan nem tudják, hogy milyen komplett mérnöki munkát igényel egy "egyszerű" kis alagút fúrása - sokszor az a legkisebb gond, hogy irányban tartsák a gépet, pedig az sem piskóta mutatvány: a föld alatt kétfelől úgy túrni ki a talajt, hogy aztán a két lyuk minimális eltérésekkel találkozzon mindenfajta fent megszokott viszonyítási alap nélkül.
-
lapa
veterán
utánanéztem, wiki szerint a franciát szétszerelték, csak az angolt hagyták ott.
a költségek 80%-kal lépték túl a terveket, 10 ember halt meg a munkálatokban.
még egy kurv@ alagutat se tudnak fúrni phö.
-
R
senior tag
válasz
Pjotor1986 #26 üzenetére
induljon Budaörsről és ne 100m-enként legyen megálló
-
válasz
Pjotor1986 #26 üzenetére
Iszonyatosan kell csak nem ilyen szar megvalósításban.
Menj ki és nézd meg a Móricz Zsigmond téri és Bocskai/Fehérvári kereszteződésében épülő állomást. A két állomás egymástól 4-500 méterre van ami 2 perc gyalog, de ha a metró végére szállok akkor annyi sem.
Magyarul egymástól 2-3 sarokra levő megállókra pazarlunk milliárdokat viszont amikor a szakma megpróbált beleszólni az építésbe akkor határozottan elküldtek mindenkit a pics@ba.Nézz körül európában akárhol, mindenütt kimegy a metró az aglomerációba és onnan is behozza az embereket kivéve nálunk, a metrót mindenhol amint lehet kiviszik a földfelszínre a külvárosoknál költségcsökkentés miatt, kivéve nálunk.
Ennek a metrónak Budaörsig ki kellett volna mennie és a bevásárló központok mögött egy P+R megállóval kiegészülve érinteni az autópályát. Így már nem lenne probléma hogy hogyan hazudjunk és hamisítsuk az utasforgalmi adatokat az Európai Úniónak amikor támogatást kérünk egy ilyen szar projektre.Persze lehet hogy a földfelszínre való kivezetés egy picit bonyolultabb, de magyarország nem azért épít metrót hogy csak és kizárólag a metróépítő és az alvállalkozói zsebét tömjük 500 milliárddal, hanem azért hogy nyújtson is valamit.
Második vicc: Mivel ez egy olcsó projekt ezért a szerelvények és állomások hosszát megkurtították 80m-re, így csökken a szállítható kapacitás kb. két villamosnyi emberre. Majd következzen a lényeg amiben mi magyarok utolérhetetlenek vagyunk, marha macerás lesz bővíteni ezt a gyárilag szarul megépített metrót, ha x év múlva valaki mégis szakmai alapon kivezeti az agglomerációba mind a budai mind a pesti oldalon, akkor egy túlzsúfolt kapacitáshiányos metrót kapunk. De nembaj a magyar az gazdag nép, lesz pénze majd erre is csak ez picit durvább probléma mint a légkondi nélküli 4-es 6-os villamos, igaz azt sem sikerült megoldani.
A következő vicc amit láthatsz a hírekben hogy lassan az építettők kezdik zsarolni a magyar államot, hiszen tudják hogy sürgős és fel kell valamit mutatniuk a szuper döntéshozóinknak és vezetőinknek, ezért mindíg problémák adódnak amik jelentős késést okoznak ha nem öl újabb milliárdokat az állam ebbe a tenderbe. Nade bocs hol van a tervezői felelősség, hol vannak ilyenkor azok akik megkötötték az építtetőt semmire nem kötelező szerződéseket?
Ez az 500 milliárd rengeteg pénz, csak két példa shanghaji transrapid mágnesvasút került 200 milliárdba, a franciák több száz km-es TGV vonalat építenek ennyiért szerelvényekkel együtt. Ekkora összeg egy picit sok arra hogy kiváltsuk a piros hetest nem gondolod? Talán jogos volna picit több elvárást megfogalmaznunk ennyiért, főleg hogy ez a pénz elviszi a közlekedésfejlesztésre fordítható pénzek nagy részét sok évig. Ekkora projekteket nem szabad hozzá nem értő pr emberekre bízni, hanem szigorúan közlekedési szakembereket mérnökszövetségeket bevonva, ahogy ezt a fejlettebb országokban teszik.
Nálunk ez nem történt meg hanem fogták rámutattak az 1970-es években kitalált nyomvonalra, és kijelentették hogy ez megépítjük kerül amibe kerül. Akinek nem tetszik az meg mind bekaphatja, főleg a VEKE.
-
Pjotor1986
tag
Iszonyatosan kell az a metro, rengetegen járnak be kelenföldi pályaudvarról Pestre. Reggel gyere ki nézd meg hogy állnak a buszok a dugóban, hiába indítanak percenként piros 7est, max Kelenföld Városközpontig jut emberi tempóban utána vánszorog.
-
Crystalheart
őstag
"A munka ára is más volt, meg az életszinvonal is. Az egyik olcsóbb, a másik alacsonyabb. Nem kevéssel."
És erre írtam a következő mondataimat. :| Itt ha már megven a pénz, akkor is lassú.
Példa: Vác főterét nemrég felújították (valamimvel kampányolni is kell, ős-MSZP-s polgármester, de én legalábbis sosem ellenzem a barokk házak rendbehozatalát). Az egész úgy nézett ki, hogy régészek föltárták a főtér alatti templomot, ez volt 1-2 év, majd visszaásták a 80%-át. (OK, nem tudhatták az elején, mennyit fognak visszaásni.) Aztán kezdtek dolgozni a munkások a dísz-útburkolattal, szökőkúttal, házakkal stb. Volt egy határidő, a határidő előtt egy hónappal még félig sem volt kész... Eljött az utolsó hét, és nahát akkor kivezényeltek vagy 100 embert, meg kertésznéniket meg mindent ami kell, és pár nap alatt (!) összedobták. Amit egy év alatt sem csináltak meg. Most látszatra készen van, de van még pár ház, aminek csak a homlokzata áll, na azzal még elszöszölgetnek majd jópár évig.
Olyan, mintha ezt mindenütt így csinálnák, ahol építeni kell valamit. Pedig logikusan nem szabadna, nem jó nekünk sem, nem jó a munka minőségének sem...
-
adam182
csendes tag
ennyi penzbol inkabb...
- 1-es villamos át a lágymányosin
- villamos a tököli utra
- felújítani a margit-hidat
- összekötni a 2-es metrot a hévvel az örsön.
- 3as metro északra meghosszabbitani a felszinen békásmegyerre
a maradekbol meg modernizálni a jármuveket
szerintem -
villamos
őstag
Nem tudom. Ha annyira metrósítani akarják Kelenföldet, akkor csak a 2 -es metró alagútját kellett volna továbbfúrni a Délitől a Kelenföldi Pályaudvarig...
Az 1-es villamost tényleg át lehetne vinni a hídon, és a végállomása pedig lehetne mondjuk a Kosztolányi D. tér környékén, közeli forgalmas csomópont, jó átszállási lehetőségekkel.
A dugókat az M0 körgyűrű teljes megépítése szüntethetné valamelyest meg, mivel jórészt az átmenő kamionforgalom okozza véleményem szerint... -
Bubu79
addikt
Ez ilyen - megszokhattad volna, hogy mindenre akad kifogás
A Csalagutat fúró gépek ott nyugszanak a csatorna alatt, iszonyat költség lett volna szétszedni őket, ezért egyszerűen fúrtak velük egy-egy vak alagutat, majd elföldelték őket.
Nem csodálkoznék rajta, ha suttyomban bevetették volna őket marketingeszközként, de nem hallottam ilyen jellegű infókat a metro alagutakról.
Én sem jártam annyira utána a dolognak - egyszerűen csak az ismétlésnek hála, párszor láttam a National Geographic-on a Csalagút építéséről szóló dokumentumfilmet. A költségek ott is túllépték az előre megálmodott keretet, nem is kevéssel
Nem vagyok alagút-szakértő, és eszemben sincsen védeni azt a csürhét, amelyik intézi az ilyen beruházásokat - sajnos kishazánkban minden beruházásnál elsődleges szempont, hogy a tűz közelében ülők jól járjanak, de míg nyugaton ez nem annyira divat ( legalábbis valószínűnek tartom, hogy nem olyan feneketlen bendőjűek, mint itt ), addig itt a végcél lényegtelen megvalósulás szempontjából.
-
Rive
veterán
válasz
Crystalheart #6 üzenetére
Én azt nem értem, hogy hogy a búbánatban lehet ma ilyen tökölés, mikor száz éve pár évtized alatt egy egész várost húztak föl?
A munka ára is más volt, meg az életszinvonal is. Az egyik olcsóbb, a másik alacsonyabb. Nem kevéssel.Pár km. autópályával is elszöszölgetnek évekig-évtizedekig, nemhogy valami bonyolultabbal...
Az előkészítés nagy idő. Ha már egyszer beindult a masina, akkor elég tempósan tud haladni azért... Nem mindegy, hogy téglából raknak falat, vagy zsaluznak, vasalnak, aztán berendelnek egy rakás betont. -
Aha értem, ha túl laza az a baj, ha túl kemény akkor meg az. Tehát ideális esetre kell mindent tervezni és akkor lehet hivatkozni a csúszásoknál a talajra. Ettől feláll a szőr a hátamon. (Még az a kevés is ami van.)
A házak talapzata pedig kimozdulhat a rázkódástól, amit a pajzs okoz működés közben.
Erre írtam, hogy lassabban kell fúrni, de akkor sem kell dupla ideig tartania.Egyébként a Csalagutat ezektől jóval nagyobb szerkezetekkel fúrták annak idején.
Annyira nem jártam utánna a témának, csak mintha anno hallottam volna, valamelyik rádióban, hogy ezekkel fúrták. Akkor lehet csak a mondat felét hallottam.Asszem a 6-os is meg van tervezve. Annak lenne értelme, mert az csak budán menne észak-déli irányba, keresztül a teljes városorészen.
-
Bubu79
addikt
A talajtól rendesen függ, hogy milyen tempóval tudnak fúrni - az sem jó, ha nagyon laza, mert akkor kénytelenek a fúró előtt stabilizálni a talajt, ami plusz munka, plusz költség. Ha keményebb, akkor pedig a fúrópajzs fogazatát veszi jobban igénybe - ami megintcsak plusz költség.
A házak talapzata pedig kimozdulhat a rázkódástól, amit a pajzs okoz működés közben.
Egyébként a Csalagutat ezektől jóval nagyobb szerkezetekkel fúrták annak idején.
A szép az, hogy az ötös metró tervei is készen voltak évtizedekkel korábban a nagy szocializmusban...
-
tiv83us
veterán
válasz
venember83 #12 üzenetére
Meg gondolom van /volt/ fizetseg is a jomunkasembereknek az akaraton kivul.
-
Nem vagyok statikus, aki ezekkel foglalkozik, de szvsz 5-10m mélyen nem hiszem, hogy túl sok vezeték lenne, illetve a házak állapotát sem hiszem, hogy befolyásolná a fúrás, max lassabban kellene fúrni egy kicsit. De akkor sem hiszem, hogy ugyanannyi idő kellene egy fele akkora algút kifúrásához.
-
bolondember
MODERÁTOR
-
kicsitomi88
őstag
[ironia] rohatt hazzaarulo vagy, madzsar kenyeren notte' fel te, azs vagy, csak es mert, es mert mert mert csak csak mert uff bleeeee [/ironia]
Hogy en ezert mit kaptam maskor.
-
válasz
Crystalheart #6 üzenetére
Most lehet én tudom rosszul, de ezekkel a fúrópajzsokkal fúrták anno a Csalagutat Anglia és Franciaország között, ami 6 évbe telt. Mikor kezdték kivitelezni ezt a metrót 2 éve? Azt ígérik 4 év múlva, 2012-re lesz kész. És ha jól tudom talán fele lesz a hossza, mint a Csalagútak. Akkor mi a francot tökölnek ennyi ideig?
-
Crystalheart
őstag
Én azt nem értem, hogy hogy a búbánatban lehet ma ilyen tökölés, mikor száz éve pár évtized alatt egy egész várost húztak föl? Merthát ugye a dualizmus alatt kb. egész Budapest újjáépült. (Megjegyzem, nem is akárhogyan. Építettek egy "kisebb" Várat, meg Parlamentet mellesleg, meg azóta is palotákból áll a belváros... Ésatöbbi.) Az addig OK, hogy volt miből, de ma az sem készül el az életben, amire már félretették a pénzt. Pár km. autópályával is elszöszölgetnek évekig-évtizedekig, nemhogy valami bonyolultabbal...
Valamit nagyon elszúrtak itt, valami nagyon nem jól működik. Van itt a Ph!-n valaki, aki szakmailag tudna erről valamit mondani, hogy miért ilyen bazi logikátlanul komplikált itthon mindennemű építkezés?
-
Egyáltalán minek kell ez a 4-es metró?
Értelmesebb lett volna ha inkább a meglévőket bővítik ki. Most hú de nagy valami, hogy a kisföldalattival majdnem párhuzamos metrót építik. Szegény pestieknek nem kell 1 utcányit sétálniuk, hanem egyből a szoba sarkában feltudnak szálni.
Írom ezeket úgy, hogy kb 6 évet töltöttem eddig pesten és valszeg ott is fogok maradni. -
bolondember
MODERÁTOR
1-Nobel, nem Nóbel.
2-sajnos sok tekintetben igazad van, és még mindig csak a felszínt kapirgáltad - de ez már másik totyikba való... -
maszogep
csendes tag
Szerintem nem vagyunk Balkán, de erőteljesen balkanizálódunk. Másik: immár kétéves vidéki tapasztalat: itt a terepjáró tényleg terepjárásra lett véve, és aki benne ül, az vagy erdész/vadász, vagy épp fát lop...
Errefelé, szerencsére, az alfahímek és a plasztikpuncik nem élnek meg. Ez nem az ő természetes közegük.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Dymo LabelWriter 400 hőpapíros címkenyomtató
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- BESZÁMÍTÁS! Asus A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 2080 Ti 11GB Zalman M4 FSP 700W
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Eredeti Microsoft Windows 10 / 11 Pro OEM licenc Akciós áron! 64/32 bit Azonnali kézbesítéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest