-
Fototrend
Összefoglaló
Firmware letöltése
XEH (független) - 2025-04-01 (Frissítés: 2025-04-21) [Android 14]
TMH (Telekom) - 2025-04-01 (Frissítés: 2025-04-21) [Android 14]
A52s 5G ujjlenyomat olvasó tapasztalatok
Fotók a mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
Krisztián12
tag
Érdekes ez a töltés nálam is..
Kb. azóta mióta az energiatakarékosság menü alatt adaptív energiatakarékosságot bekapcsoltam.
"De majd legközelebb megnézem úgyis ,hogy kikapcsolom az adaptív energiatakarékosságot"
Rádugom töltőre egyből azt írja "töltés túl lassú 23 óra a teljes töltésig" kihúzom néhány másodpercet várok majd vissza s normálisan tölt. -
válasz
judas13 #14290 üzenetére
Lehet, hogy Te nem így látod, de ezeket nem én találtam ki, ez egy jó összefoglaló, tessék olvasgatni.
Ezt én már '99 környékén olvastam angolul, de most nem találtam azt az oldalt.Aki a fenti írást lusta elolvasni, annak összefoglalom;
itt a fórumozás három legfontosabb íratlan szabálya:
1.
2.
3. -
gerner1
nagyúr
+1👍 ... - vagy a Galaxy Store ...
-
judas13
veterán
Én nem így látom, holott ebben is van igazság bőven. Pontosabban nézőpont kérdése az egész. Sokan éppen azért írnak ide, hogy ne kelljen utána járni úgymond és itt helyben, direktben, közvetlenül szeretnének rapid módon infókat, válaszokat kapni kérdéseikre.
Különbözőek vagyunk. Valaki úgy értelmezi magát a fórumot, a felületet ahogy írtad, valaki meg úgy ahogy skroy fórumtárs. -
válasz
judas13 #14285 üzenetére
Vannak a fórumokon íratlan szabályok. Az egyik például az, hogy ne kérdezz meg olyat, aminek egy egyszerű kereséssel magad is utána tudsz járni (csak épp lusta vagy rá
).
Normális szakmai fórumon, amikor valaki kérdez valamit, azt is leírja, hogy eddig mit tett a válasz kiderítése érdekében, hogy a válaszoló ne Ádámtól és Évától kezdje... -
-
Ganzer
aktív tag
Azt hogy tudom beállítani hogy miután kikapcsolom a fejhallgatót (Sony wh1000 xm4) utána ne kezdjen el üvölteni a telón a zene (youtube)? Kb egy hete még ilyenkor automatikusan megállította a zenét.
-
Breki
veterán
válasz
tachikoma #14274 üzenetére
Ezért van a szövegben többször, de akkor kiemelem külön:
"Tehát, egyértelműsítsük: a teljes merülés nem tesz jót az akkumulátornak. A túlterheléses próba sem tesz jót. Ezért csak tudatosan és alkalomszerűen használjuk ezt a módszert, akkor, ha célunk van vele. Minden ellenkező esetben csak az akkumulátor élettartamát rövidítjük."
"Fontos, hogy ezt a folyamatot nem szabad rendszeresen elvégezni."
Én ha az említett Samsung Members diagnosztika jónak mutatja biztos nem csinálnám! -
válasz
tachikoma #14274 üzenetére
Nem merül le teljesen, mert a li-ion akku ha azt jelzi, hogy nullán van, akkor még nincs nullán, pont azért, hogy ne merüljön le teljesen. Viszont ilyenkor már tényleg fenn áll az a veszély, hogy ebben a "lemerült" állapotban, ha sokáig nem töltik, tényleg lemerül, és akkor annyi az akkunak (de ez az akku nagyságától függően hónapokig is eltarthat).
-
Breki
veterán
Majdnem írtam, hogy az új aksikat már nem kell így kalibrálni, de utánaolvastam ez esetben mégis kell.
Először érdemes Samsung Membersben a diagnosztikát nézni, hogy mit ír az aku állapotáról, sokaknál hiába cserélik az aksit marad a gyenge jelzés.
Ez esetben a teendő:
"A lítium-ion akkumulátorok nem rendelkeznek memóriával. Így nem kell „formázni” nem felejtenek el semmit, ha lemerítjük őket. A probléma abból adódik, ha az Android rendszer rosszul olvassa és jeleníti meg az akku kapacitását és teljesítményét. Ugyan ez vonatkozik a batterystats.bin fájl törlésére is. Hiába töröljük, nem fogja mágikusan újra kalibrálni az akkumulátort. Ez a fájl csak adatokat tárol. Ha feltöltjük az akkut, akkor visszaáll a fájl.
A batterystats.bin fájl tartalmazza a telefon akkujának az adatait, az Android rendszer pedig folyamatosan figyeli ezen adatokat. A kalibráció során ezen százalékos mérést is helyre állítjuk.
Hogyan tudjuk kalibrálni az akkumulátort rootolás nélkül
A régi „kisütéses” módszer a legegyszerűbb módja. A telefont teljesen fel kell tölteni, majd le kell meríteni. Az akkumulátornak hosszútávon az ilyen használat nem tesz jót, de ebben az esetben megoldást jelenthet számunkra. Tehát akkor nézzük ezen módszereket:
Módszer.
– Teljesen kikapcsolásig merítsük le a telefont. majd kapcsoljuk be újra és várjuk meg, míg kikapcsol.
– Csatlakoztassuk a telefont a töltőre és anélkül, hogy bekapcsolnánk töltsük fel 100%-ra. Majd húzzuk le a töltőről.
Kapcsoljuk be ezután a telefont. Ha nem mutat a kijelző 100%-os akku töltöttséget, akkor dugjuk vissza a töltőt és töltsünk rá bekapcsolt állapotban is, amíg nem érjük el a 100%-ot.
Ezután húzzuk le a töltőről és indítsuk újra. Ha ismét nem teljes a töltöttség, akkor ismét csatlakoztatni kell a töltőre. És ezen ciklusokat addig kell ismételni, míg a 100%-ot nem érjük el (vagy ha azt nem is, akkor ahhoz közeli értéket).
Ezután le kell meríteni teljesen az okoseszközt, addig, amíg újra ki nem kapcsol. Majd pedig újra vissza kell tölteni 100%-os értékre szünetmentes töltési ciklussal.
Fontos, hogy ezt a folyamatot nem szabad rendszeresen elvégezni. Esetenként viszont hasznos lehet a korábban említett okok miatt.
Azt tudnunk kell, hogy az akkumulátor, akkor is rendelkezik feszültséggel, amikor már a készülék kikapcsolt. Ez a rendszer károsodásának elkerülésének érdekében bizonyos tartalékként szolgál. Max 3 havonta lehet elvégezni a folyamatot, ha ettől gyakrabban igény merülne fel rá, akkor szervizhez kell fordulni.
Tehát, egyértelműsítsük: a teljes merülés nem tesz jót az akkumulátornak. A túlterheléses próba sem tesz jót. Ezért csak tudatosan és alkalomszerűen használjuk ezt a módszert, akkor, ha célunk van vele. Minden ellenkező esetben csak az akkumulátor élettartamát rövidítjük.
Hogyan tudjuk kalibrálni az akkumulátort root hozzáféréssel
Emiatt nem célszerű rootolni a telefont, de ha rendelkezünk a hozzáféréssel akkor van egy másik módszer, melyre sokan esküsznek. Arról sem vagyunk meggyőződve, hogy a batterystats.bin fájl törlése bárminemű hatást gyakorol a rendszerre, sokak szerint mégis ez működik a legjobban,
Tehát nézzük ezt a folyamatot is végig. Fontos megjegyezni, hogy az említett batterystats.bin fájlt a különböző gyártók különbözően használják. De alapvetően a folyamat ugyanaz.
Módszer
– Merítsük le az eszközt, addig, amíg kikapcsol. Majd kapcsoljuk be és hagyjuk kikapcsolni.
– Csatlakoztassuk töltőre és anélkül, hogy bekapcsolnánk töltsük fel teljesen.
– Húzzuk le a töltőről, majd kapcsoljuk vissza. Ha nem mutat 100%-ot, akkor töltsünk rá, míg elérjük azt. Majd indítsuk újra. A ciklust mint az első módszernél 100%-ig ismételjük.
Ha ez megvan, akkor telepítsünk egy akkumulátor kalibrációs alkalmazást, majd mielőtt futtatnánk, nézzük meg, hogy 100%-os e az akku. Ha nem akkor töltsünk rá és indítsuk újra.
Ezután az alkalmazással kalibráljuk újra az akkumulátort.
Majd miután ez megtörtént hagyjuk lemerülni teljesen 0%-ra és hagyjuk, hogy kikapcsoljon a telefon, tablet.
Ezután kikapcsolt állapotban megszakítás nélkül töltsük fel teljesen az eszközt és az android rendszer számlálója újra fog indulni" -
Az A55 valamiért nekem nem szimpi. Nem tudom, hogy miért már, de amikor olvastam a tesztet, akkor nem fogott meg.
Ha jövőre jön valami szimpatikusabb Samsung modell, akkor lehet lecserélem arra, de egyelőre nem érzek ellenállhatatlan késztetést.
Mondjuk egy kicsit furcsállom, hogy az új akksi 1,5 óra alatt merült 5%-ot 15 perc képernyő használattal, de lehet kell neki pár töltés, mire bekalibrálódik és most még nem valid a kijelzés. Vagy nem gyári került bele.
Mindegy már, lesz*rom. Idegesített, hogy nehogy akkupúposodás miatt legyen a hátlap elválás és valami mást is szétnyomjon a készülékben. -
bul07
nagyúr
Az elég jó ár
Nézegetem én is hogy mi lehetne a következő, de nagyon nem látom hogy miért is kellene cserélni
A55-ben talán a 8GB Ram, na de a 6GB se fogyott még eddig el
Bár ugye a app fejlesztők mindig lazítanak és egyre több memóriát követelnek az alkalmazások, így előbb utóbb kevés lesz a 6GB is, mondjuk elég sok telefont még 4GB adnak el
-
18ezer.
Nem hoztam el, mert utána nekem kellene gondoskodni a megfelelő megsemmisítésről (tudom elvihetném a használt elem gyűjtőbe, de nem akartam foglalkozni vele).
Azt mondta a srác, hogy nem volt felpúposodva, de előfordulhat, hogy töltés közben "fúvódik fel". Nem értek hozzá, kénytelen voltam elhinni. Majd meglátjuk milyen lesz.
Amikor jöttem el, benéztem a Samsung Oktogon szervizbe. Nyitva volt, egyetlen ügyfél sem volt bent, telefont ennek ellenére nem vették fel továbbra sem.
Mindegy kicsit több, mint 2 év 2 hónapos volt az akksi, úgy voltam vele, hogy ennyi pénzt hajlandó vagyok költeni rá. Még egy évet menjen el, jövőre úgyis telefont szeretnék cserélni. -
Sziasztok!
Kicserélték az akksit a telefonban. Olyasmit olvastam, hogy ilyenkor érdemes egy gyári beállítás visszaállítást csinálni, hogy a készülék "elfelejtse" a régi akku adatokat.
Ez igaz, vagy csak "urban legend"?
Ha igaz, akkor a Smart switch-csel ha lementem a Samsung felhőbe a teljes készüléket, resetelem, majd a felhőből visszaállítom, akkor az úgy rendben van? Akkor megmarad minden beállításom, adatom (p. bixby rutinok, csengőhangok, stb.)?Köszönöm a segítséget
.
-
judas13
veterán
Elvagyok az UGREEN kábellel első nap óta.
-
Krisztián12
tag
Nekem tegnap este írta ki hogy a töltés túl lassú..
Ezelőtt soha nem csinált ilyent.
Kb. 5 hónapja van nálam ,most lesz 3 éves..Kihúztam a töltőből visszadugtam utánna ok..
"adaptív energiatakarékosságra van állítva ,nem tudom az befolyásolhatta-e..illetve teljes feltöltéskor felkellene neki olvasnia ,hogy teljesen feltöltve ,az is elmaradt ,csak értesítes volt"Mielőtt megszereztem nagyon vágytam rá videókat néztem róla s nagyon megtetszett ,nagy becsben tartom-tam.., de már nem nyügöz le annyira ammennyi "nyűgjei" vannak ezeknek a típusoknak.
Melósnak jó..
Remélem talán még 1 évet kihúz s utánna inkább visszalépek valami olcsóbb kategóriára.
Sajnos hiába 100x -es mobilok én újontan nem adnák ezekért max 50-et..nem érnek annyit.
2-3 év s csak a gondok kezdenek jelentkezni.
Akkor inkább egy olcsóbb vacak ami nem kénnyes ennyire mint ezek s hátha legalább elmennek 5 évet -
Breki
veterán
válasz
Marci112233 #14250 üzenetére
Én továbbra is az okos kábelt,
Otthon van a PD kábel, munkahelyre van két okos kábelem több éve hibátlan a telefonok cserélődtek, a kábel maradt, azóta is hibátlan pedig sokszor egész napos használatban van.
Smart Chip USB A-USB C-re kell rákeresni,
esetleg
Baseus Type C Cable Smart Power off USB C Cable,
ugye ha jól emlékszem nekem egyik Baseus másik talán Anker, de ez nem biztos.
-
gerner1
nagyúr
válasz
Donki Hóte #14255 üzenetére
+1👍
Nálunk eljárta már a rock -ot néhány ANKER kábel is, abból a lightning -osból is kb ugyan annyi, de ez utóbbi fajtából a drágábbik IKEA -sból is több landolt már az e-hulladék gyűjtőben.
Annyi azért biztos, hogy nálunk az esetek közel a felében, a mi hibánkra volt visszavezethető. Tehát a ~fele, az user-error miatti. Akárcsak, korábban, bármelyik Samu -val .
Ugyanakkor, vannak gyártók, amelyeké jól bírja a figyelmetlen rángatást, nem lehet élesen összetekerni, a hosszú nyakrésszel ellenállóbb az az mögötti részleges, vagy teljes keresztmetszet szakadásnak, tartósabbak az érintkező-saruk, stb ... -
Nekem legutóbb a Ugreen kábelek jöttek be, C és μUSB is van jelenleg használatban, 1,5m hosszú, szövet borítású mindkettő, legalább 2 éve használom őket napi szinten. A C-st ráadásul szoktam vinni utazáshoz is, szóval kapja rendesen, de eddig tökéletes. Hozzá kell tennem, hogy csak a gyári 15W töltővel használom mindkettőt.
Baseus kábel is van, 2m, hasonló szövet borítású, de az idővel néha abbahagyta a gyorstöltést, ennek ellenére az is a mai napig használatban van. -
-
gerner1
nagyúr
válasz
Marci112233 #14250 üzenetére
"Létezik hogy a negyedik hóban vásárolt USB kábel meg akarja magát adni?"
- Sajnos igen. A nem egyhelyben használtak közül, elég sokat kellett cserélnünk nekünk is az elmúlt 10+ évben.A relative olcsóbbak közül (+ az 1,5m hosszúsággal, akár más gyártóé), biztosra, én most nem tudnék ajánlani egyet sem . Baseus, ugreen, Yankee, McDoDo , stb -k közül is volt már, amelyek idő előtt letérdeltek.
-
DrKapocs
őstag
válasz
Marci112233 #14250 üzenetére
A készülékhez kapott töltő és kábel is rossz volt. Többször 24-48 órás töltési időket írt ki velük a telefon. Blitzwolf töltővel és kábellel 2 év alatt egyszer sem fordult ilyen elő.
Szóval igen, létezik.
-
bul07
nagyúr
válasz
Marci112233 #14250 üzenetére
Én még 2019 nyarán A70-hez vettem Baseus 2m kábelt és azóta is azt használom
Én tudom ajánlani a Baseus márkát
Persze ki tudja hogy azóta ők mennyire olcsóbbítottak a gyártáson mennyire tartósak a mostani kábelekHa van Alza+-od ingyen szállítás miatt
1.5m 100W-os 1690Ft [link], bár kérdés hogy mennyire hosszú a csatlakozója hogy rendesen beér e ha van tok a telefonon,
Hopp most nézem majd csak 10hóba szállítják -
Marci112233
addikt
Üdvözletem!
Létezik hogy a negyedik hóban vásárolt USB kábel meg akarja magát adni?
Röviden a 15W-os töltővel többszöri próbálkozásra indul csak a gyors töltés.Viszont van itthon egy USB-C-s kábel amit nem konkrétan a telóhoz hanem máshoz vettem és a fater 25 W-os töltőjével egyből szupergyors töltést ír ki.Szóval ha megint tényleg a kábel a ludas akkor ki mit ajánl a gyári 15W-os töltőmhöz? mert ugye az nem mindkét végén USB-C-s.
-
válasz
dragon1993 #14246 üzenetére
Senki nem mondta, hogy vegyenek előre... A telefont viszont felvehetné valaki náluk...
De gondoltam csak le lehet velük egyeztetni, hogy mondjuk odamegyek 1-2 hét múlva adott időpontra és 2-3 óra alatt elvégzik a műveletet. De ha nem helyben javítanak akkor ez nyilván tárgytalan, de ezt is innen tudtam meg, mivel velük nem lehet kommunikálni ezek szerint csak személyesen... -
Hogyan tudnék az A52-ről egy Redmi készülékre átköltözni a szervizelés idejére? A Smart Switch-csel nem akar működni.
A Redmi-ről lehetne költözni a Switch-re, de fordítva nem. -
válasz
dragon1993 #14242 üzenetére
Köszi, de pont azért szeretném őket felhívni, hogy ne kelljen 2-3 napot várni, hanem inkább ők mondják meg, hogy mikorra menjek, amikor 2-3 óra alatt meg tudják csinálni.
-
válasz
razorka777 #14240 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm az infót.
-
válasz
pinnacle #14229 üzenetére
Oktogon szervizt 2 napja folyamatosan hívogatom mindenféle napszakban és nem veszik fel a telefont. Westendet hívtam, azt mondták, hogy nyitva kellene lennie az Oktog9n szerviznek.
Tele lett a hócipőm, úgyhogy holnap délután elviszem ide: [link] .
Sajnos az akkucsere után az IP67 védettséget nem garantálják, de ez számomra nem annyira lényeges, mert úgysem vizeskedem a készülékkel. Elvileg gyári akkut tesznek bele. -
Krisztián12
tag
Sziasztok
Érdekes jelenséget szeretnék megosztani veletek.
Dual messenger van a mobilomon "asszony van másikba bejelentkezve"
Hazatelefonáltam messengeren neki a boltból s ugyebár olyankor nekem is jelzi ,csak most nem a messenger csengőhangján jelezte nálam ,hanem ami híváshoz van beállítva nekem az 1-es sim-en..
Ilyet se produkált még🤷♂️ -
pinnacle
nagyúr
Úgy néz ki, csak az Oktogon szerviz maradt. A többi helyre, csak javított készülékek átvétel, jelzés van.
-
Tudnátok ajánlani Budapesten, vagy Gödöllő környékén szervizt, ahol gyári alkatrésszel elvégzik pár órán belül az akkumulátor cserét és a hátlap visszaragasztást?
Az Oktogon szervizt egész nap hívogattam, de senki nem veszi fel... -
MrChris
nagyúr
válasz
Krisztián12 #14219 üzenetére
Nekem az tűnt fel hogy minden frissítés után a programok beállításainak egy része alaphelyzetbe kerül, meg az alapértelmezettségeket is mintha újra meg kellene erősíteni.
-
Krisztián12
tag
De lehet én is elnéztem..nem tudom..
Lehet az alvás módot eddig se értesítette csak ikonban jelezte..
Elébb csináltam egy full resetet az üzemmódok és rutinokban ,de akkor lehet eddig is így müködött..
Már régebben hozzátettem a nezavarjanak-ot is és lehet azért emlékszem rosszul..
Bár tehették volna úgy ,hogy az alvást is kilehessen kapcsolni értesítésnél ,nem csak egy ikont a zárolt képernyőre..
Köszi azért -
válasz
Krisztián12 #14221 üzenetére
Nemtom, nem használom ezeket a módokat 🤷🏻
A saját rutinjaim ugyanúgy működnek, ahogy eddig. -
-
válasz
Krisztián12 #14219 üzenetére
Nem kapcsoltad ki véletlenül a személyre szabott / intelligens javaslatokat, ott, vagy valahol máshol a rendszerben?
-
Krisztián12
tag
Nem tudom feltűnte valakinek még rajtam kívül utóbbi biztonságifrissítés után az üzemmódok és rutinok-ban változtak dolgok..az értesítési sávon.
Azelőtt pl. az alvásmódot kilehetett kapcsolni az értesítésisávon ,most csak zárolt képernyőn az újlenyomatolvasó feletti kis "alvó mód" ikonra kattintva s úgy feloldva engedi kikapcsolni.
Az értesítési sávon csak jelzi az alvó módot ,de niem mutatja a kikapcsolás gombot.Helyesbítek: Az alvás módot sehogy nem jelzi az értesítési sávon csak legfelül ikonba
-
gerner1
nagyúr
Nem tudom. Én ott sosem voltam. Szerintem ott nincs ügyfelezés. Telefon kérdezd meg.
Eddig, mi is a Westend -be adtunk be a szervizeltetni való zömét. Korábban, volt amit aznapra megcsináltak (nyitáskori beadással), ha telefonos egyeztetés után kapott időablakban vittük (más tesókon plö kamera modul csere, hálózati töltő csere) .
Ettől eltekintve, valóban 2 hetet szoktak mondani, szinte mindenre, aztán általában gyorsabban végeztek . Legutóbb, tavasszal adtunk be Z Flip 3 -asunkat, amelyben, akkor, a kisebbik akkut cserélték. Akkor, telefonon sem bíztattak (az még garos volt) az egynapos időablakkal. Csüt. reggel adta be a nejem, és hétfőn dél körül jött a hívás, hogy átvehető. -
gerner1
nagyúr
válasz
dragon1993 #14212 üzenetére
A Westend -es ponttal (is) azonos az üzemeltető (Strong & Unique KFt). A szervizük, a 3.kerületben van.
-
válasz
dragon1993 #14212 üzenetére
Remélem nem...
Csak van szervizük Budapesten is, ahol nem kell napokra beadni és meg tudják csinálni pár óra alatt...
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Házimozi és Hifi kábelezés!
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- Milyen egeret válasszak?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos cigaretta 🔞
- sziku69: Szólánc.
- Építő/felújító topik
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- PlayStation Plus Premium előfizetések
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest