Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sztyepadzso

    őstag

    válasz Aryes #11803 üzenetére

    &@DRBubo77

    Értem, akkor félreértettem a dolgot.

    Ugyanakkor osztom #11805 sanyci véleményét, hogy ennél sokkal többet megosztunk magunkkal. Egy index cikk született 1-2 éve arról, mit tud rólunk a Google, és hogy lehet leöröletni, illetve megnézni(előbbi hatásosságát vitatom).

    Án személy szerint minden egyes gépen, minden egyes alkalommal letiltom a sütiket, ha meg véletlenül félrenyomok, törlöm az összeset. Ha egy cikk olyan oldalon van, ami sütik nélkül fizetős lenne, akkor azt nem olvasom el*... Ez kb kéthavonta(vagy mikor jár le a tiltás) megismétlendő minden oldalnál, de én már elfogadtam ezt. Cserébe, a reklámok teljes mértékig irrelevánsak lettek. Pl Scania konfigurátorral is összefutottam már. A reklmák meg ott mehetnek, ahol egy oldal kérte, én pedig szívesen olvasom(azt hiszem ez is az)

    *Egy német tech oldal 1 évig tesztelte, milyen az élet a tracking nélkül. És kiderült hogy kb semmi változás nem következett be, mert aki tech híreket olvas, az nem az oldalsáv hirdetései alapján megy procit meg gépházat venni. A lábgomba hirdetései meg nem fognak ott megjelenni. Arra ott a velvet meg az index.

  • sanyci

    senior tag

    válasz Aryes #11803 üzenetére

    Szerintetek a Google majd hallgatózni fog, AI-val feldolgozni, hogy miről beszélgetek, majd az alapján targetálni a reklámokat?
    Minek?
    Ennél kevésbé hatékony és energiaigényesebb módszert keresve se találhatna!
    Viszont, ahogy valóban csinálja, az ellen tenni sem tudtok!
    Csak pár apróság:
    - a telefonod tudja és gyűjti az összes közeledben lévő eszköz minden elérhető azonosítóját (bt, wifi, ant+, uwb), így akkor is tudja merre jársz és ki van a közeledben, amikor még te magad sem tudod
    - az összes így azonosított eszköz tulajdonosát és (keresési, hely, stb.) előzményeit használ(hat)ja a reklámok targetálásához
    - az összes weboldal sütiken (pl egy hazai egészségpénztár hivatalosan a Google, HotJar, Facebook Pixel, Talk-a-bot és Teads harmadik feles sütijeit használja csak és kizárólag forgalommérésre) és egyéni linkeken keresztül (pl. ez a karaktersorozat vajon miért van egy link végén, amit nem is facebookról nyitottál meg?fbclid=IwAR2iWBCBNbZpjNa8sgBkBjxLfWxxv0NlYtdKD5p3H4vgo5J4nhAXKwsnFG0) épít kapcsolati hálókat, amiket szintén használnak targetálásra
    - de letilthatsz mindent a telefonodon, mert pl. egy TikTok videó még weboldalba begyazva is gyűjti a fenti adatokat

    Tehát teljesen felesleges és energiapazarló lenen hallgatózni, mikor a fentiek együttesen sokkal pontosabbak, miközben legálisan, te magad szolgáltattad hozzá az adatokat.

Új hozzászólás Aktív témák