Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
Kacsa. Majd ha az LMP-nek 2/3-ja lesz, megnézzük. Már előre látom, hogy stadionok, plakáterdő, "gázszerelői szolgáltatások" és olimpiai szellemfalu helyett mire szórja majd a következő garnitúra az adófizetői és EU (=német adófizetői) pénzeket
-
Dyno
veterán
válasz
Blindmouse #108 üzenetére
mert a vw kiszámolta hogy esik szét az autó 5 év + 1 napnál.
Érdemes utána nézni, mikben van kettőstömegű, nem feltétlen csak a VW termékeiben és nem kell hozzá dízelnek se lenni, faék szívóbenzinesekben is benne van, sőt akár régi kamrás szívódízelben is.
-
8th
addikt
válasz
Blindmouse #108 üzenetére
Ez tipikusan azok problémája akik tovább nyújtózkodnak mint amíg a takaró ér. Aki 6-8-10év alatt nem tud összerakni ~160k-t egy lendkerék cserére az járjon egy szög egyszerű szívóbenzinessel. Vagy busszal. Vagy biciklivel. De leginkább gyalog. A benzines ugyanúgy elviszi azt a pénzt ez idő alatt (sőt!) a súlyos literekben mérhető többletfogyasztásával. Talán annyi előnye van a benzinesnek, hogy azt nem egyszerre kell kiadni de ugyanúgy kivándorol a zsebedből.
-
Blindmouse
senior tag
válasz
Feketelaszlo #106 üzenetére
800.000 km után még 80% volt a kapacitása ez egy model S-nek. Másiknak 4 év után 95%.
-
Blindmouse
senior tag
-
válasz
Feketelaszlo #106 üzenetére
A magyar flotta átlagéletkora 13 év, ha jól emlékszem. Nem fussa új autókra a többségnek.
-
Feketelaszlo
senior tag
Még használtra is?!
Na szép, valaki a kisujját nyújtja, neked meg az egész karja kéne.
A zöld rendszámot egyébként megkapják ők is, de egyetlen állami támogatás nem jut eszembe, amely valaha is használt ingóság vásárlását támogatta volna (kb. mintha a hardverapró is szerepelhetett volna a Sulinet programban) . Ez villanyautók esetében egyébként azért sem lenne szerencsés, mert akármennyire is hangoztatják, hogy 10-15 évet is kibírnak az akksik, én azért elég nehezen hiszem, hogy ne ártana nekik, ha mondjuk fél-1 évig álltak lemerülve és használaton kívül az előző tulajnál vagy az autónepper telephelyén. Egy 5-6 éves használt elektromos autónál akkor meg már ott tartunk, hogy lehet, már csak pár év van hátra az akkucseréig. Nem biztos, hogy jó ötlet ilyen járgányok vásárlására buzdítani a népet, ha a cél az elektromos hajtás népszerűsítése.
-
Retro11
senior tag
válasz
tordaitibi #101 üzenetére
tordaitibi: Értelek, hidd el.. Szerintem te is érted, hogy kikre vonatkozik valójában az előző hozzászólásom..
bambano, dabadab, 8th: Ti meg bek@ph...
písz.
Egyébként pedig beszéljünk róla.. Környezettudatosság lenne az alapja ennek a cikkben említett szabályozásnak, ugye? Jól sejtem? Rendben. Akkor tessék már megengedni kézcsók', hogy megkérdezzem, mi is történt az E85-el kis hazánkban kérem?
-
"Számolgatjátok ám a fogyasztást keményen... Valahogy sosem értettem az ilyen embereket, vagyis azt, hogy miért kell nekik autó... Én elvagyok egy 25 éves sz@rral, ami 30+ litert is le tud nyelni százon.."
Gondolom nem is nagyon jársz vele
Volt olyan, hogy havi 2500 km ment az autóba, akkor azért lehet, hogy eszedbe jutott volna a fogyasztást számolni -
Irigyellek. De most komolyan.
Vagyonőr vagyok, létszükséglet az autó, havi 350-360 órával 150-160ezret keresek.
Nekem sajnos nem mindegy, hogy ebből 25-30ezret tankolok el, vagy 85-90ezret. Szerintem nagyon nem mindegy.
És ha már zöld és öko, itt se mindegy.
Na mindegy.Fogyasztás számolása, tankolás után nálam kb. 5 másodperces rutinművelet. Nem vagyok se zsidó, se skót, és nem azért számolom, hogy dicsekedhessek vele. Volt már váratlanul sok a fogyasztásom, lapos hátsó gumitól, kicsit berohadt első fékdugattyútól. Észrevehetetlen hibák, ha nem számolgatok, még mindig így járnék.
Csak érdekességképp, nyáron téligumi, 0,5 liter.
Fennthagyot tetőcsomagtartórúd, 0,7 liter.
4-5 tized barral kevesebb levegő a gumikba, 0,5-0,7 liter.
Mint írtam, szoruló első fék, 1 liter.
Utánfutózás durva, +3-5 liter. 100%-al eszik többet. Itt kiugrik a kis motor gyengesége, egy nagyobb autónál ez nem ennyire pregnáns.És mégegy. Nálad ezek a 30 literes fogyasztáshoz százalékosan elenyészőek. Egy kisfogyasztású autónál viszont 30%-ról is beszélhetünk, az ugye már nem lenne mindegy neked sem, hogy egy tankolással 500, vagy 700 kilométert mennél el?
-
Retro11
senior tag
Van baj azért rendesen... Számolgatjátok ám a fogyasztást keményen... Valahogy sosem értettem az ilyen embereket, vagyis azt, hogy miért kell nekik autó... Én elvagyok egy 25 éves sz@rral, ami 30+ litert is le tud nyelni százon.. Nyertem az e-penis versenyen?
Mod: Ettől a "jájakettőstömegűűűhatönkremegymámegmilesztől" ismét csak köhögnöm kell..
-
válasz
Feketelaszlo #96 üzenetére
De ez használtra is vonatkozik.
-
Blindmouse
senior tag
válasz
tordaitibi #94 üzenetére
Nyílegyenes úton 70-90 között 3,5 a fogyasztás. És igen pöttöm motorokkal nem nehéz kis fogyasztást elérni, csak a teljesség kedvéért a feliciában kb 70 LE-s motor van, a toyota hibridek meg 135 LE-sek. Biztos vagyok, ha valaki elővenné, hogy a vespája mennyit fogyaszt akkor az még kevesebb lenne.
Mennyivel kerül többe... PL egy toyota auris 1.6-os motorral 6.3 millió 1.8-as hibriddel meg 7. Szóval 700.000 Ft? Rendkívül drága, nem? Ugyanaz az autó 4 literrel eszik kevesebbet városban és 2-vel országúton. Átlag 3-mal számolva 60.000 km után megéri a hibrid.
http://pdf.sites.toyota.hu/arlista_auris.pdf Adatok innen.
Az elektromos autóról meg annyit, hogy most a főnököm azt csinálja, hogy beáll a parkolójába a napelem alá munkahelyen az A3 e-tronnal, bedugja tölteni, és kész. Van 2x 30 nm napelem, nagyrészt arról mennek a töltők. Ha meg meszebb kell menni, akkor ott van a 40 liter benya a tankban, ha jól értem két három havonta tankol. -
Feketelaszlo
senior tag
Mindezek értékét összegyűjtötték egy 1,5 M forintos állami támogatásba, amely program jelenleg is fut. Sőt, még zöld rendszámot is hozzád vágnak mindenféle kedvezménnyel. Azt nem tudni még mekkora sikerrel, de meglepne, ha elkapkodták volna a teljes keretösszeget.
Mondjuk szerintem az NGM részéről ez az elmúlt évek legnagyobb pénzkidobása, amivel csak a külföldi autógyártók járnak jól. Mert lássuk be: villanyautót csak az nem épít, aki nem akar. Magyarországon is van egy tucat műhely, amely csinált már ilyet vagy most is foglalkozik elektromos hajtással (nyílván nem gyári szinten, de még azzal is többet értek volna, ha őket támogatják). Lásd buszok a budai várban. Kell egy elektromotor, egy zsák akkumulátor, egy vezérlővel, töltővel, hűtés meg valami, ami kapcsolatot teremt az autó meglévő hajtásrendszerével, de ennyi. Ezek mind készen beszerezhetőek a piacon - a Tesla sem véletlen tette nyilvánossá a szabadalmait - az elektromos autó építés nem igényel különösebb know-how-t. Nem kell hozzá súrlódó anyagpárok kopásával kísérletezni, nem kell a tüzelőanyag kémhatására figyelemmel lenni a befecskendező rendszer tervezése során, de még az ideális égési kép elérésével sem kell bajlódni. Nyilván vannak benne buktatók, de műszaki színvonalban egy faék a belsőégésű motorhoz képest. -
mephi666
nagyúr
válasz
tordaitibi #94 üzenetére
nekünk a gépünk egy 25éves 1.4-es f astra, c14nz 60 le: a rekordunk fogyasztásban 848,5km-re 44 liter benzin... durván 5.2literes fogyasztás falvakon át 50-el és főúton 90-el...
télen megeszik 99%ban városi 5km-es utakra használva 9 litereket, de most "beteg" a gép, jövő héten kapjuk vissza, lehet csökkenni fog a fogyasztás is... ez is kb annyira 0extrás, mint a skodád, de nekünk sem hiányzik semmi... ennyivel is kevesebb a hibaforrás
-
válasz
Blindmouse #92 üzenetére
4,3 csalódom a high-tech dolgokba. 3 körülire gondoltam. Sose vezettem hibridet, se villanyautót.
30 évvel ezelőtt a Skoda120 autómnak 5,2 volt a rekordja, Miskolctapolca oda-visza, 3 személlyel, csomaggal. A mostani autóm egy 17 éves Skoda Felicia, ennek a rekordja 1 személlyel 4,9. Ez egy ideális 600 kilométeres út volt, tehát nem mérvadó, ingázni haználom két település között (60km naponta) és nyáron 5,2 télen 6,3 az átlag. Hát nem vagyok hanyattesve a fejlődéstől. És mennyibe kerül egy ilyen hibrid?
Nehogy megharagudj! csak a számok, és a 30 év tükre eléggé negatív ezek szerint.
És a mostani Feliciám közelít a faékhez egyszerűségben, szerelhetőségben, karbantartásigényben.
Persze nincs állófűtés, klíma, fütyiverő, ülésfűtés, sőt kormányszervó se. De valamit valamiért.Más, nézzük a témaindító írást. Ha varázsütésre holnaptól minden autó elektromos lenne.
Pesten és Pest megyében 1000000 (egymillió) személygépkocsi van. A lassútöltők 3-3,6kW, a gyorsak 10-20kW, a villámtöltők 40kW teljesítményt vesznek fel a hálózatból. Átlagháztartásba utóbbi 2 kilőve,
25 és 32A 1fázison lehetetlen.
Namost. Éjjelente számolhatunk azzal, hogy a járművek min.80%-a (de inkább több) a töltőn lóg, a lassútöltés pont egy egész éjszakát igényel.
Ez 800000x3,6kW=2880000kW=2880MW.
Ha ugye az autók elektromosak, a buszok, kishaszonjárművek pöfögjék a füstöt? Ezek is legyenek hipp-hopp elektromosak. Nagyságrendileg kb. ugyanannyi energiaigényük lenne, mint a személyautóknak.
Mindösszesen sacc. 6000mW. Namost ehhez azonnal +3 Paksot fel kéne építeni, lévén Paks mostani csúcsteljesítménye 2000mW. És ez CSAK Pest megye. Az ország többi része még sehol. És hogyan hozzuk ide az áramot, az elosztóhálózatot, a trafókat, a vezetékeket stb. mind legalább 3szorosára kéne átépíteni.Erősen utópisztikus trollkodás ez az egész vitaindító cikk.
-
XtremLor
őstag
válasz
Blindmouse #92 üzenetére
Nincs ott se kolbaszbol a kerites.
A direct link nem mukodik....[link]
google elso talalat. -
Blindmouse
senior tag
Ki van találva, úgy hívják hibrid. Az enyém 4.3-at eszik elővárosi forgalomban, most futotta meg a 100.000-et úgy hogy motortérben csak szűrő meg olaj volt cserélve. És úgy 300.000-ig kb erre is lehet számítani.
Mit gondolsz miért veszik kilóra a taxisok pesten?
Ja és az alacsony fogyasztás mellé betársul az hogy sokkal kevesebbet szennyez mint a sima benzines, mert nem kell a motornak nagy nyomaték/kis fordulaton erőlködnie. A zajszennyezést nem is említem.
Átmenetnek jó lesz. Aztán pár év, és szerintem veszek egy használt model 3-at. -
Coyot
őstag
Jogos. Arról nem is szólt a fáma, hogy a mai benzinesekben is megvan a szopófaktor talán a befecskendezőrendszer ami nem annyira háklis, de turbo és a rettegett kettőstömegű elég szép számmal megfordul.
Ez ugye +1 ok a dízel mellett.De visszatérve a témára:
Míg mindenki szemetet éget el és az nagyobb részben befolyásolja a városokban keletkező szmogot mint a dízel autók sokasága, lehet előbb azzal kéne foglalkozni hogy mivel fűt a jónép. Ez az egyből lenullázni a drágán vett autók értékét, ezzel kvázi kidobatni az ablakon az autóra fordított összegeket elég meredek megoldás.
Találjanak ki jobbat a dízel helyett, és arra adjanak kedvezményt - akár sima szívó benzinenesre annyira hogy megérje (nyilván ez járhatatlan út). Ez egy jó indok lenne, hogy szépen mindenki átálljon a kevésbé kormoló dízelről - de hangsúlyozva hogy nem (nagyon)megszívatva a jelenlegi tulajokat, hanem kedvezményt adni az új hiperszuper nem szennyező és fenntartható autóknak - ami pesze kérdéses hogy mi.Régen olvastam egy elég jó írást hogy a régebbi tipikusan adagolós dízeleket felvértezve a mai szűrőrendszerekkel lehetne elérni a legjobb eredményt. De meg nem mondom hol láttam már, ha valakinek megvan esetleg az ne tartsa magában.
(#89) 8th
B5.5 öm van
És látom ahogy ismerősi köben nem egy helyen kiépül az adagolósokra specializálódott gyakorlatilag kis iparág már. -
8th
addikt
Nem kell ahhoz feltétlenül nagyon öreg autót venni. VW Passat B6 (2005-2011) belépő dízele az 1.9 PDTDI volt. Euro4-es motor (részecskeszűrő nélkül) mehet akár szmogriadóban is. Tandempumpa ami elég drága hozzá a turbó, pd elem, lendkerék, kuplung mind jó áron van. Ez még jó motor és mentes a 2.0 PDTDI-kre jellemző hibáktól. A kombi akkora batár, hogy költözködni lehet vele közben fogyaszt vegyesben hat és felet. Mennyit eszik egy középkategóriás benzines kombi vegyesben? Kilencet? Tízet?
-
Dyno
veterán
Amúgy az alkatrészes példád nagyon eltúlzott.
Arról meg nem is beszélve, hogy hogy modern közvetlen befecskendezéses turbós benzineseknél is lehet szép szerviz számla.
(#77) bambano: 800 rugót a kettőstömegű lendkerék cseréjére
150-en listaáron a LUK hozzá, de kicsit keresgélsz találsz 100k környékén.
De a kettőstömegű miatt kár aggódni, mert rengeteg egyszerű szívó 15-20 benzinesbe is márbenne van és nem kell hogy prémium autó legyen. -
sharp4
őstag
-
válasz
Blindmouse #74 üzenetére
"A probléma az, hogy jelenleg olcsóbb a dízel, ezért ezt veszik az emberek"
Nem csak hogy olcsóbb (ami egyébként nem is mindig igaz, volt olyan, hogy az volt a drágább), de kevesebb is kell belőle.
"Ugyanígy ha majd ott tartunk, hogy jobb lenne villannyal fűteni, hőszivattyúval, nem pedig gázzal"
Ehelyett egyelőre ott tartunk, hogy jobb lenne gázzal fűteni, mint használt autógumival meg lopott fával, de azoknak az adóját nem nagyon lehet emelni
Egyébként a hőszivattyú kezd divatba jönni, állítólag minusz akárhány fokig (mert a hatásfoka a hőmérsékletkülönbség növekedésével csökken) már most olcsóbb, mint a gáz.
-
Coyot
őstag
"úgy lehet olcsón dízelezni, hogyha van pénzed megvenni egy új dízel autót, amit addig használsz, amíg a dízelspecifikus hibák nem jönnek ki, majd átverés keretében elmutyizod nagyzoló káeurópai vevőnek."
Vagy úgy ha egy régi dízellel jársz, és szarért-húgyért kapsz hozzá minden fő alkatrészt. Ahol már a kevés futás mellett is jóval nagyobb előnye van a dízelnek - konkrétan a konszern adagolós dízeleiről beszélek, ezerszám hordják őket az országba, nem véletlenül. Az 5 literes fogyi egy 1,5 tonnas Passat-tól azért igen jó egy mai dízelhez viszonyítva is - hát még egy bármilyen ekkora benzineshez.
És van egy olyan érzésem hogy ezek a dízelek vannak igen elnyomó többségben.Amúgy az alkatrészes példád nagyon eltúlzott. Röhögve éri meg az autó akkor is ha csak évi 7000km-t mész egy ilyen fenti autóval. És ha minden veszélyes dízel elemet cserélsz akkor is megvan ~300-380k-ból ami annyit jelent hogy 250-400k km-t megint elmegy vele az autó - függően attól hogy tartod karban és hogy használod.
Arra próbálok rávilágítani hogy nem annyira egyértelmű az, hogy nem éri meg a dízel. Egy 1.6 os csalós dízel is 2,5-3 literes előnyben van egy benzineshez képest (passat méretű autókról beszélve). Lehet számolgatni mekkora futásnál éri meg - adott típus és szervízköltségek ismeretében természetesen nem ilyen elnagyoltan ahogy tetted - és aki megveszi a dízelt az hidd el ki fogja számolni, aztán megveszi mert jobban jár vele gazdaságilag -> ezért van sok dízel autó.
-
-
Lifer092
senior tag
"...mindenki bringára vagy villanyautóba üljön."
Na, hát 4 év múlva már mindenki indulhat a Tour De France -on. Ja! De buta vagyok, hát a magyar fizukból mindenki veszi az i8-at.
-
bambano
titán
akkor olcsóbb a dízel, ha elfelejted vagy szándékosan nem számolod bele a dízelspecifikus alkatrészek cseréjének költségét. emiatt az éves futásteljesítmény nem számít annyira.
úgy lehet olcsón dízelezni, hogyha van pénzed megvenni egy új dízel autót, amit addig használsz, amíg a dízelspecifikus hibák nem jönnek ki, majd átverés keretében elmutyizod nagyzoló káeurópai vevőnek. ekkor az első tulajdonos akár jól is járhat, mert a dízel ideiglenes árelőnyét élvezte, viszont a költségeket meg rátolta a peches második tulajra. az meg néz, mint harmadik teve noéra, hogy megvette a rongyrázós 320d-t, és rá kellene költeni 180 ezer forintot az injektorcserére/henger, meg 800 rugót a kettőstömegű lendkerék cseréjére. és akkor ott hangos pukkanással megy át az enyészetbe az "árelőny".
ráadásul ma már az üzemanyagárak között sincs akkora különbség, időnként még drágább is a gázolaj.
-
bambano
titán
válasz
Blindmouse #74 üzenetére
a dízelt csak tankolni olcsóbb, vagy még azt se.
a valódi helyzet az, hogy a dízel legfeljebb ugyanannyiba került, mint a benzines, vagy drágább volt, teljes költséget tekintve.
az emberek zöme nem tud számolni, ezért hiszi, hogy a dízel olcsóbb. -
Blindmouse
senior tag
A probléma az, hogy jelenleg olcsóbb a dízel, ezért ezt veszik az emberek. ha megemeled az adót a dízelen, akkor már nem lesz olcsóbb, ezért nem ezt fogják venni, sőt elkezdik leselejtezni/kivinni a régi dízeleiket. Ez ennyire egyszerű. Ugyanígy ha majd ott tartunk, hogy jobb lenne villannyal fűteni, hőszivattyúval, nem pedig gázzal, akkor majd egyszerűen megemelik az adót a gázon. Pista bá nem fog átállni, mert azt nem tudja kiszámolni, hogy az elmúlt 30 évben 5 autó árát itta el a helyi kocsmában, de akinek egy minimális esze van az igen.
-
Atlantis
veterán
Jelen esetben a politika nem tudja megoldani a problémákat, mert azok műszaki kérdések. Jogi szabályozással maximum az irányokat lehet kijelölni ebben az esetben, el lehet érni a személyi közlekedésben használt dízeltechnika visszaszorulását, de el kell ismerni, teljesen kiváltani egyelőre nincs mivel. A probléma ezzel még csökkenthető is, ha meg nem is oldódik.
Nem mellesleg, igen, pénzt is hozhat a büdzsébe, ámbár ennek megint utána kellene számolni, hogy hol van az a határ, ahonnan már az esetleges forgalomcsökkenés inkább árt.
-
Atlantis
veterán
Szép levezetés. Én nem számoltam utána, de az ismerősi körömben mindenki fával fűt, akinek van rá lehetősége, jómagam társasházban lakok, úgyhogy nekem ez nem számít, ámbár családi házban nőttem fel, ahol hiába volt gázkazán is, mindig a vegyes tüzelésűt használtuk, gázzal csak a nagy cidri idején langyosítottunk, amíg nem volt otthon senki. Szüleim mai napig így fűtenek, anyósomék szintén, csak ott cserépkályha van, nem vegyes tüzelésű.
A fát tárolni mindenképpen kell, ahogy le is vezetted, 1-2 év szárítás sokat jelent, ennek lehetősége azért az átlag családi házaknál megoldott. És ugye nem csak fát lehet eltüzelni, bele lehet venni a képletbe a szenet és kb. mindent, ami a ház körül van, papírhulladékot, stb.
Továbbá el kell vonatkoztatni a számolt fűtőértékektől, mert rosszabb a gázfűtés hőérzete és ez sokaknak szempont, pláne idősebb korban.
-
Laca0
addikt
Sok éve vezetek naplót a gázfogyasztással és az eltüzelt fa kb. értékszámításával.
Épület harmatpont függvényében változik, hogy hol van a határ. Nálam -1 -3 fok, ami alatt megér(het)i fával tüzelni, a fölött olcsóbb a gáz. Tüzépes faárral számolva.
Ha tud az ember 2000 ft környékén jó minőségű, nem túl nedves keményfát venni, akkor az olcsóbb a gáznál. Ha valaki a famaffiától vesz fát, biztosan nem jár jól. Ugyanúgy, mint a normál tüzépes árakkal sem.
Viszont nem adja hozzá senki sem az egyéb költségeket az árhoz: fuvar, darabolás, hasgatás, behordás, vágási hulladék, szárítási veszteség.
Tudsz venni olcsón rönkös fát? Ha a kazánod nem fogad akkora rönköket, akkor mire feldarabolod benzines láncfűrésszel, komoly plusz költséggel kell számolnod és nagy mennyiségű hulladék keletkezik. Persze a forgácsot is el lehet tüzelni, de annak már nem ugyanaz a fűtőértéke, mivel hamar elég, sok hő távozik a kéményen. Ha valaki nem tudja saját maga megcsinálni a fűrészelést, hasgatást, behordást, akkor még a munkadíj is rájön a költségekre.
Ez így van kitalálva!Autók:
Mostanában egyre többet hallani, hogy az új, modern, turbós benzines motorok eddig nem látott nano részecskéket szórnak a levegőbe, amit a katalizátor nem tud kiszűrni. Egyenlőre még nem tudják a pontos hatását és mennyiségét, de el lehet képzelni, hogy az sem használ sem a légkörnek, sem a tüdőnknek. -
mephi666
nagyúr
nekem az egyik álmom, hogy egyszer (kb nyugdíjas korunkra) összejöjjön egy nagyobb telek, aminek egy részét beültethetem akáccal (legjobb lenne, ha már van rajta alapból egy kisebb akácos, ami ritkítható) ...aztán cserépkályhát fel lehet vele fűteni, a kivágott fákat meg folyamatosan pótolni... imádom a cserépkályhát: folyamatosan adja le a hőt, lassan hűl ki és a házban jól elhelyezve masszívan fel lehet vele fűteni vele több nagy szobát... nem olcsó mulatság ez sem, de ha megvan, onnantól folyamatosan megújuló energiaforrásból jól lehet vele minimalizálni a fűtési költségeket
-
Ghoosty
őstag
Azt értem, hogy lopva olcsóbb a fa, de ki az aki kiszámolta már, hogy megvéve mennyivel olcsóbb?!
Ugyanis csak akkor olcsóbb, ha közel ugyanolyan hatékonysággal égetjük és 2 évig szárítjuk.Gáz:
2,8-3,3 Ft/MJFrissen vágott fa (kuglis):
1 erdészeti m3 az 7-12mázsa ami kb 30k HUF. Számoljuk a közepével, így 30 Ft/kg.
Friss fa fűtőértéke 6,8 MJ/kg
Tehát a friss fa esetén 1MJ energiát 4,4 Ft-ból tudjuk kihozni, tehát drágább, mint a gáz.Ha 2 évig szárítjuk és nem számolunk a benne álló pénz kamatával, akkor 1 erdészeti köbméter az kb 750kg lesz a vízveszteség miatt, tehát 40Ft/kg lesz az ára. A fűtőértéke viszont megnövekedik.14,4-15,8 MJ/kg-re.
15-tel számolva 2,67 Ft/MJ.Akkor kiemelném, hogy általában a gázkazán jobb hatékonysággal működik, a fatüzelésű berendezéseknél. A gázt nem kell tárolni 2 évig, nem kell hasogatni.
-
Atlantis
veterán
Ez igaz, de mennyi idős a házad és milyen technológiával épült? Gondolom szigetelt, megfelelő, modern nyílászárókkal. Sajnos nem ez az átlag, a falvakban pláne, ahol azért a fát sokan nem úgy szokták megvenni. Legfeljebb észre és el...
Arról nem beszélve, hogy gázból így is elég nagy a kitettségünk, nem érzem jó iránynak, hogy ezt még fokozzuk. A rendszerváltás után volt nagy divat, hogy mindenki beköttette a gázt, mert olcsó volt, hülyítették a népet, aztán annyira megemelkedett az ár, hogy az emberek kabátban ültek otthon, mert nem tudtak fűteni.
-
Dilikutya
félisten
Majdnem mondtam valamit, de ránéztem az árakra, és már 200-300 ezer között is van. Egy időben ezek marha drágák voltak. Ez is drága, de ha azt nézzük, hogy egy vegyes tüzelésű öntöttvas is 150-200, és a fa is csak akkor olcsó, ha méteres rönkökben veszed (aztán nekimész a fejszével, fűrésszel). Másfajta gázkazán meg már nincs tudtommal, legalábbis új házakba már nem lehet beszerelni, bár ott meg 100-200 ezer forint többlet már nem számít.
-
válasz
Feketelaszlo #60 üzenetére
Van pár ötletem:
0% áfa
0 Ft vagyonszerzési illeték
50%-os eredetvizsgálat díj
30%-os kötelező és balesetbiztosítás
ingyenes törzskönyv és ingyenes forgalmi -
Kondenzációs gázkazánnal olcsóbban fűtők, mint fával.
Éves szinten nincs 170000 Ft a gáz (100 négyzetméter) és ebben a meleg-víz felmelegítse és a főzés is.
Kényelemes, és állandó hőfok van a lakásba, fával +/- 3 fokot változna.Ha venném a fát ennél csak drágább lenne, de ha lopnám és szemetet égetnék, akkor persze olcsóbb.
-
Atlantis
veterán
válasz
Blindmouse #55 üzenetére
Alapjaiban véve igazad van, bár a mértékeket tekintve ennyire nem lehetünk drasztikusak, a levelet a ház előtt égető Pista bácsit meg hagyjuk már békén. Vidéken a fűtést sem nagyon fogja megreformálni senki, a gáz drága és nem is annyira hatékony, mint a jó öreg fa és szén, meg a mi a ház körül akad (gumilabda, telekszomszéd, stb., á la Bödőcs
). Megújuló energia felhasználását meg a 40+ éves házakba beépíteni megint nem éri meg.
A személyautós dízelezést én is jobban büntetném.
-
válasz
Blindmouse #55 üzenetére
Kicsit radikális a megfogalmazás, de ezt leszámítva szerintem igazad van.
-
Blindmouse
senior tag
A grammatikanáci bekaphatja.
Nyugat európában úgy hozták a dízelt előnybe, hogy sokkal alcsonyabb az adó rajta. Ha azt akarják hogy az emberek ne használjanak dízelt, megemelik az adót, az emberek meg szépen eladják, vagy a gatyájuk is rámegy.
Ugyanúgy ahogy a kétüteműnek meg az ólmozott benzinnek mennie kellett, kell mennie a dízelnek. Minél hamarabb. -
8th
addikt
válasz
Blindmouse #55 üzenetére
Édes f.szom...
-
bambano
titán
válasz
Blindmouse #55 üzenetére
"megemelik az adót a dízelen a mostani ötszörösége ha személyautóba töltöd, ha fuvarozó vagy igényeld vissza": jaja, nagy ötlet, hogy megemeljék a gázolajban levő jövedéki adót az ötszörösére, ami most 120 forint plusz áfa, úgy lenne a jövedéki adó 600+fa, egy liter gázolaj meg a mostani 330 forint körüli árról felmenne nagyságrendileg 950 forintra. vagy emeljék fel a 27 százalékos áfáját is 135 százalékra?
gondolkodtál már ma?
a grammatikanáci üzeni, hogy azt is meg lehetne már szokni, hogy nincs olyan si előtag, hogy kiló, csak a vidéki tájszólásban. következésképp olyan mértékegység sem létezik, hogy kilóóóméter.
-
Blindmouse
senior tag
Ennyi, nem lehet forgalomba helyezni, egyszer végre valahára kikopnak. Annyit még segíthetnek rajta, hogy megemelik az adót a dízelen a mostani ötszörösége ha személyautóba töltöd, ha fuvarozó vagy igényeld vissza. Az nem járja, hogy az emberek autóval mennek az úton:
Aladár hibriddel, aminek 4-es fogyasztása van, és alig van NOx kibocsájtása (16 miligram kilóméterenként)
Béla pedig csalósdízellel, ami 8-at eszik és NOx kibocsájtása pedig 1500 miligram.Ha Béla autóját bezúzzuk, akkor kb 900 Aladár utazhat ugyanannyi szmogot termelve. Cserébe Bélának másfélszer annyiért kell autót vennie, amit csak azért nem tesz meg mert szarik a környezetszennyezésre és arra hogy meg lehet fulladni a szara miatt.
Ennyit kell csak mondani. Európa elszúrta, hogy a CO2-re koncentrált, nem a többi szennyező anyagra. És az átlag bélát csak az érdekli hogy mennyi a vételára a nyugaton levedlett, lehetőleg kicsit megtört, de kipofozott tragacsnak.
Ez után lehet ledózerolni azokat a házakat, ahol falun kénsavval fűtenek. Fogalmam sincs mi másból jönne annyi füst, hogy az egész vidéket képesek megmérgezni. Ja meg az inverzió közben a ház előtt leveleket égetőket kellene még bezárni egy életre.
-
Cs1csó
titán
Nyílvánvalóan hisztériakeltés a felvetés is DE ha végre lenne egy nagy kapacitású, könnyű, kicsi, olcsó akkumulátor technológia, akkor fokozatosan lehetne kiszorítani fosszilis üzemanyaggal működő gépjárműveket hiszen az erőművekben - akár szén, gáz elégetésével hatékonyabban lehet energiát előállítani és az így keletkezett füstöt pedig meg lehet kötni különböző szűrők segítségével. Ha ezt kiegészítenék a lakossági gázár olyan mértékű támogatásával hogy egyenértékű vagy kisebb legyen a költsége mint a lignit, szén, fa stb. tüzelésének gyakorlatilag megszűnne a légszennyezettség.
Na mosmár kiveszem a biliből a kezemet.
-
Stanlee
őstag
Erre az ultimate valasz mindig az, hogy az nem baj, ha az eromu szennyez, a lenyeg, hogy az auto a varosban nem pofekel. En szamolgattam, mai szinten indirekt tobb CO2 jon ki egy elektromos autobol 100 km-en, mint egy belsoegesu motorral hajtott kordebol. Ez az atallas legyen a nemetek baja, majd ezt is megoldjak valahogy, zseton az ugyis lesz ra valahonnan.
-
bambano
titán
"Én itt mindig arra gondolok, hogy az akkuhoz az energiát elő kell teremteni és az előteremtése nem-e jobban szennyez?": ha meg tudod oldani, hogy az akksit akkor töltsd, amikor az elektromos hálózat energetikai mérlege megengedi, akkor nem.
akkor szennyez nagyon az akksi töltése, ha olyankor akarod tölteni, amikor egyébként is felborult a hálózat.
-
DE-be 2032-től csak elektromos/hibrid új autót lehet majd csak venni.
Én itt mindig arra gondolok, hogy az akkuhoz az energiát elő kell teremteni és az előteremtése nem-e jobban szennyez?
Belgiumban elvileg 2024-től nem lehet benzin/dízel autót venni. Baszott nagy Power Bankkel járkálnak majd az emberek
-
Erdekes cikk, koszi a linket! Egy motorgyartot azert szivesen meghallgatnek mit szol ehhez. Mondjuk azt nem tudom, hogy a cikkiro vagy a kifejlesztonek koszonhetoen, de van a cikkben egy mondat, hogy a turbo ele jobb bejuttatni az lpg-t. Hat a turbo ele ne akarjunk fokozottan tuz es robbanasveszelyes anyagot juttatni, ha csak nem szeretnenk egy ketyego bomban utazni. Beleer egyszer egy lapatkerek a hazba, kap egy szikrat es el is szallhat az egesz szivokor.
-
bambano
titán
válasz
marositech #25 üzenetére
ha a közelkeleti olajat nem veszi senki vagy elfogy, annak az lesz a következménye, hogy a tömegek még a mostani életszínvonalukhoz se fognak hozzájutni, tehát elindulnak európába.
a többi hsz-hez: én csak azt nem értem, miért nem terjednek a gázbefecskendezéses dízelmotorok.
-
bambano
titán
ha ugyanazokra bízzuk ilyen téren a döntést, akik az előző döntéseket is hozták, amikről bebizonyosodott, hogy tévedés mind, akkor ez a döntés vajon mi lesz...
-
Ez a javaslat bevallottan a "túl radikális" kategória, ami tényleg csak azt a célt szolgálja, hogy beindítsa a társadalmi diskurzust. Azzal tisztában van, hogy ellenzékiként úgyis mindegy, mit ad be, úgyse szavazzák meg, meg azzal is, hogy ez így nem működne, ahogy ez ott van a cikkben is.
-
"az bennem is mindig kerdes, hogy az elektromos es hibrid autok akkumulatoraval mi tortenik? Mert azt is elo kell allitani (olom+sav+plasztik)"
Li-ion aksiban mit keresne ólom meg sav?... Egyébként meg simán lehetne őket reciklálni, ez alapvetően egy okból nem történik meg jelenleg: túl drága. Nyilván máshogy néz ki most a dolog, amikor egy átlag háztartás produkál nagyjából évente egy pár Wh-s akkut hulladékként, ami ráadásul ki tudja, hogy pont milyen technológiával készült (az újrahasznosításnál az egyes li-ion altípusokat külön kell kezelni) meg máshogy akkor, amikor rendszeresen esnek ki az autókból a sok kWh-s, egyentechnológiával készült pakkok.
"Anno olvastam szamitast errol, hogy 30-50 masodpercen tuli uresjarat eseten, mar erdemes leallitani a motort, mert az ujboli beinditasa kevesebb energiat emeszt fel, mint ha alapjaraton ketyeregne."
Ez első blikkre rengetegnek látszik, amit így hirtelen találtam, ott nagyságrendi becslésnek 3 másodperc jött ki.
-
Atlantis
veterán
Nem tudom, az LMP-nél mit szívnak, de néha jó lenne, ha nekem is lenne belőle. Agyrém az egész...
-
Gdi
senior tag
Ez kb azért csinálja, hogy úgy látszódjon, mintha dolgozna.
Ha nincs indítványa, vagy felszólalása, akkor bekerül abba a brancsba, akit megszólnak érte, hogy csak bejár a hivatalaiba aludni. Így nem érheti szó a ház elejét
Most már mindenki nyugodtan aludhat, nem kell magyarázkodni, miért kapja a sok pénzt.Félig viccen kívül, én ezt gondolom
-
FF23
senior tag
Nem tudom, de nekem a forgalomba hozatal betiltása, meg a használat betiltása az különböző fogalom. 4-8 év múlva nem lehet forgalomba helyezni, de attól még az addigiak használhatók.
Gondolom ez az lmp-is a szokásos bölcsészből lett zöldenergetikus.
-
Mar 20 eve is tokig volt az orszag turbodizelekkel, de hiaba mondod. Raadasul itt a nyugati oldalon sokan jartak osztrak futoolajjal.
No es igen, az bennem is mindig kerdes, hogy az elektromos es hibrid autok akkumulatoraval mi tortenik? Mert azt is elo kell allitani (olom+sav+plasztik), majd 6-8 evente raadasul cserelni is kell oket. Masik amitol agybajt kapok, a start-stop-os motorok. Mikor leall a motor es 5 sec mulva mar inditja is.
Egyreszt valoszinu a motornak sem tesz jot, masreszt az allo motor beinditasa is energiat emeszt fel, amit majd mibol is potolunk? Amit a benzinmotor eloallit energiat, abbol. Anno olvastam szamitast errol, hogy 30-50 masodpercen tuli uresjarat eseten, mar erdemes leallitani a motort, mert az ujboli beinditasa kevesebb energiat emeszt fel, mint ha alapjaraton ketyeregne. De nem 5-10-20 masodpercekre leloni oket. Agyrem.
-
Dyno
veterán
Milyen vicces hogy a VW dízel lufija óta lett igazán zavaró a dízelek korom kibocsátása, pedig azok előtte is kormoztak....
Modern közvetlen befecskendezéses benzinesek is tudnak kormozni, főleg, ha 30 ezrenként cseréljük benne az olajat és csak városban használjuk és már a befecskendezési kép sem tökéletes....
Nem védem én a dízeleket, de a VW botrány óta vicc ami megy mindenütt.....
Villanyautóknál milesz a sok elhasznált akkuval?
(#7) Dluinet: 2002-ben 5 évesek voltak a legöregebb Commonrail dízelek, illetve pd tdi-k, korábbi egyszerűbb turbo dízelekről nem is beszélve, volt már akkor is bőven nálunk ilyen autó....
-
mephi666
nagyúr
...közlekedjen mindenki teleporttal... (egyénfüggően) kb csak fél liter 50fokos házipálinka kell hozzá és teljesen környezetbarát
viszont sajnos ez gyakori alkalmazás mellett függőséghez, agy- és májkárosodáshoz vezethet
egyébként nekünk 25éves benzines kocsink van, marad is egyelőre, mert az igényeinket kiszolgálja, újra pedig nincs pénz... ha pedig lenne, akkor sem gondolkoznék dízelben, mert 90% városi használatban nem gazdaságos/kényes a dízel
ui: régebben olvastam valahol egy cikket, hogy a teherszállító hajók károsanyag-kibocsátása valami irgalmatlanul nagy... nagyságrendekkel több káros anyagot nyomnak a levegőbe, mint a föld összes személygépkocsija együttvéve
-
wapee
tag
Úgy olvastam a cikkben, hogy kitiltás lenne de addig is adóemelés. Magyarul megint adót akarnak emelni. Környezetbarát vagyok én, de az elektromos autók gyártása még nem tart ott, hogy zöld lenne, nem beszélve az akkumlátorokról. Azon kívül van még más alternatíva is. Nekem most van egy 24 éves autóm. A legjobb az lenne ha az autót nélkülözni lehetne. Legalább is aki teheti. Betiltást kicsit túlzásnak érzem inkább korlátozás kellene. Na meg megoldás a jelenlegi technikára.
Nyomatják ezt az elektromos autót de hát a lakosság hány százalékának van pénze rá? Használtra? Az sem olcsóbb de nem is nagyon van még. Nekem se közel se távoljövőbe nem lesz rá lóvé. Biztos megéri ingyen parkolni meg ingyen tölteni, amíg lehet. Aztán? Elektromos áram honnan lesz? Amit ingyen töltöttek azt is valaki ki fogja fizetni.(vagy fizeti).
-
Egon
nagyúr
válasz
fordfairlane #24 üzenetére
Hát azért ez a vélemény több sebből vérzik szvsz.
Én különválasztanám az általános (CO2) szennyezést, és a városi légszennyezést. Ha ezt is beleveszed a képletbe, egészen másképp fest a történet.
Az biztos, hogy a jelenlegi helyzeten javítani kell. Szerintem lassan el kellene kezdeni a dízelek korlátozását, mondjuk az újonnan forgalomba helyezett modellek tekintetében (pl. 5 év múlva már ne lehessen új dízelmotoros autót venni).
Az akksik fejlődésével van még potenciál az elektromos autókban, de ha csak átmeneti jelleggel terjednek el (amíg egy valóban tiszta energiaforrást fel nem fedeznek), akkor is sokat segíthetnek a városi légszennyezés mérséklésében. -
marositech
senior tag
Inkább szoruljanak ki a robbanóelvű motorok.
- Közel keleti embertelen olajlobbi megszűnéséhez vezetne -> nem lesz háború (lehet naiv voltam)
- Összeroppanna 'Murica, ami valljuk be, egyéni hatalomként viselkedik és ítélkezik.
- Környezet és természetromboló szivattyúzásnak vége -> nincs több olajkatasztrófa.Ellenben új kapukat nyitna a villanyautózás/akkumulátor fejlesztése és nem tartanák vissza az olajlobbi miatt.
Gondolom vagyunk annyira fejlettek, hogy meglevő természeti energiánkat hasznosíthatjuk. pl. napkollektor, stb. -
fordfairlane
veterán
Autók terén ennek az úriembernek a véleményét osztom:
-
Egon
nagyúr
válasz
fordfairlane #21 üzenetére
+1.
Amúgy meg tipikus sötétzöld gondolkodás. A jelenlegi (városi) légszennyezés több mint kétharmada abból ered kis hazánkban, hogy a népek minden sz*rt eltüzelnek (többek között bútorlapot, ami sok műanyagot tartalmaz).
Adjanak inkább támogatást (vissza nem térítendő, esetleg kamatmentes hitel formájában) a vegyestüzelés kiváltására, összekötve egy szigorúbb szabályozással illetve ellenőrzéssel. Annak nagyságrendekkel több értelme lenne. -
fordfairlane
veterán
Politikusok ha olcsó szenzációra vágynak, akkor ilyen és ehhez hasonló ökörségeket terjesztenek be. Azzal a nyugalommal, hogy biztos, hogy még tárgysorozatba sem veszik, nemhogy megszavaznák...
-
8th
addikt
Épelméjű felnőtt ember hogyan tud ilyen gigaf*szságot lenyilatkozni. Ez kb. olyan mint amikor Pataky Attis bemegy a tévébe és ország világ előtt közröhej tárgyává teszi magát az ufós történeteivel csak, hogy addig is róla beszéljenek. 15perc hírnév. Feleslegesen túl van parázva ez a dízeltéma. Idióta tiltások nélkül is egy-másfél évtized alatt maguktól el fognak tűnni a személygépkocsikból a dízelmotorok mert nem fogják tudni teljesíteni az aktuális környezetvédelmi előírásokat. Sokkal nagyobb problémának látom azt, hogy háztartások százezreiben lelkiismeret furdalás nélkül basznak bele a kályhába/kazánba a háztartási szeméttől kezdve mindent ami csak a kezük ügyébe kerül. Az egy "picit" mérgezőbb a környezetre.
-
XtremLor
őstag
Ennyi erovel azt is felhozhattak volna hogy a gyarakat le kell allitani mert szennyezik a kornyezetet.
Modern dizelnek ugy is van annyi atka hogy ketszer meggondolnam hogy vegyek, eloszor jott a reszecskeszuro, euro 6-tol pedig szemelyautokba is lehet adblue rendszer.....karbantartasi koltsegek ha gond van az egekbe ugranak, uj autora a lakossag javaresze nem kolt, igy ezekkel is szamolni kell. -
Ellia
addikt
Kitiltani ebben a formában nem lehet. Elkezdeni visszaszorítani már inkább, bár ez is egy hosszú folyamat.
-
.DLL
veterán
"[...] hogy egyáltalán nem környezetbarát motorok ezek, még a legújabbak sem."
Persze, hogy nem, a dízelek is csak saját berkeiken belül lehetnek jobbak vagy rosszabbak, egyedül az alacsony fogyasztás / nagy nyomaték arány tette őket népszerűvé, de ha a benzinesekkel és gázüzeműekkel egy kalapban vizsgáljuk őket akkor a legszennyezőbb motorok. Nem véletlenül álltak át a modern buszokkal gázüzemre, tarthatatlan az a koromtömeg amit ekkora dízel motorok szétdobnak egy város belsejében.
Az ilyen gyors betiltás (4 éven belül?) viszont csak vicc...
-
#51736960
törölt tag
Nem szakértőként írom, de a dízeleket én is rohadt büdösnek érzem, és a különböző cikkeket olvasgatva úgy tűnik, hogy egyáltalán nem környezetbarát motorok ezek, még a legújabbak sem. A komplett betiltást ennek ellenére (egyelőre) túlzásnak érzem.
Én inkább a lakossági dízelhasználatot próbálnám meg visszaszorítani (adóemeléssel pl.), vagy benzines autókra adott kedvezményekkel. A gond az, hogy akinek van pénze, mindenképp dízelt vesz, még akkor is, ha csak a gyerekeket viszi az oviba meg a kisboltba jár vásárolni. Mi egy kis utcában lakunk, és ha a szomszéd reggel beindítja a pár éves dízel Volvót, az egész háztömb előtt érzem a szagát...
Természetesen a hosszú távra utazók, furgonok, teherautók esetében továbbra is maradhatna a dízel, mert ilyen esetekben tényleg indokolt.Persze ezt a gyakorlatban nagyob nehéz kivitelezni, ennél egyszerűbb kérdések is megakadnak a törvényhozás torkán, úgyhogy túl sok jóra nem számítok.
-
ncc1701
veterán
Sajnos nincs meg a megfelelő technológia a leváltásukra. Bár a személyautóba való dízelt én is betiltanám, büdösek, még a vadi újak is.
-
Trabantokat is kiakarták tiltani, de mire eljött a határidő, olyan kevés volt belőle, hogy hagyták a fenébe.
Nálunk 15 éve hol voltak még a turbo dízelek? Csak mutatóba egy-kettő, most meg tele van vele a város. -
Soybex
őstag
Magyarországon majd egy száz év múlva SE
-
#20655360
törölt tag
4 év? Legyen inkább 40, ami Mo. esetében nem is annyira irreális.
-
8th
addikt
Elmebeteg...
-
Hozzuk vissza a lovakat.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Poco X3 NFC - minden, ami kell
- Formula-1
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Az érkező Call of Duty is megnehezíti a csalást
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Házimozi belépő szinten
- Futás, futópályák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- További aktív témák...
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB ZALMAN I3 NEO Chieftec 650W
- Legion Pro 7 RTX 4090-es laptop 999.000Ft-ért, HP, DELL, Lenovo dokkolók 12.300Ft-tól
- Xiaomi Redmi 13 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 7410 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest