Új hozzászólás Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
Idealizmus az amikor azt akarod, hogy tökéletes legyen a világ, de szimplán ahhoz is, hogy megoldj egy problémát legalább elégséges módon, tudnod kell mi lenne az ideális állapot. Magyarisztánban lehet, hogy már ez is utópia, ebben az esetben külön örülök, hogy már nem kell ott élnem.
-
joysefke
veterán
válasz
VaniliásRönk #76 üzenetére
Idealista marhaságokat hordaszt itt össze vissza...
J.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #74 üzenetére
Szándékosan mellébeszélsz, de nem baj, olyanok is kellenek, mint te.
-
válasz
Stauffenberg #74 üzenetére
És azokat, akiket azok a csattogós lepke gyártók tettek tönkre? A végtelenségig lehetne fojtatni a sajnálkozást és a sajnálást.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #73 üzenetére
Igazad van. A Microsoftnak nem kellett volna belépnie a konzol piacra. Inkább halmozott volna helyette aranyrudakat Redmond alá elásva és akkor a SEGA konzolgyártó részlege még mindig élne. És azokat a csattogós lepke gyártókat ki siratja meg akik a SEGA miatt mentek tönkre?
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #72 üzenetére
Nem idealista marhaságokat hordok össze, hanem azt próbálom elmagyarázni, hogy a vadkapitalista elképzeléseid hol és hogyan futnak zátonyra. Nem véletlen, hogy vannak különböző állami szabályozások/korlátozások, mert anélkül a kapitalista gazdaság addig csapong fellendülés és depresszió között, amíg jól földhöz nem verődik, ugye történelem-leckét, közgáz gyorstalpalót nem kell adnom?
Kettőnk közül te vagy az aki ezzel a főnöködnek nem a fán terem a pénz ökörséggel jön, meg hogy így a konkurecnia, úgy a bérek. Nem erről volt szó, hanem arról, hogy mindennek megvan az optimális értéke/aránya, amitől a valóság nyilvánvalóan eltér, és amikor ez túlzott méreteket ölt (akármelyik irányba), akkor ott beavatkozásra lenne szükség. Ami a valóságban többnyire megintcsak közel sem úgy sül el, ahogy kellene, már ha történik valami egyáltalán. Látni a hibákat pedig nem idealizmis, hanem realizmus, persze ez az amit az emberek többsége zsigerből utál, és a legkülönfélébb vádakkal támad vissza, hogy védja a saját kis álomvilágát.
A kényszeres önigazolásodról (kommunás maszlag) meg az a nyomorék jut eszembe, amelyik kiállt ha jól emlékszem a CNN riportere elé jónéhány hete, és elmagyarázta, hogy a milliómosoknak is jár a munkanélküli segély, hiszen abban az ő adójuk is benne van. No comment.(Csak mellékesen jegyzem meg újabban a közgazdászok is kezdik megkérdőjelezni az állandó növekedés létjogosultságát és fenntarthatóságát egy véges erőforrásokkal rendelkező környezetben. Nem mintha ezzel feltalálták volna a spanyol viaszt, viszont nagyon kényelmes volt eddig elegánsan megfeledkezni róla.)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #69 üzenetére
"A M$ más területen dollármilliárdos vagyont halmozott fel (gyengébbek kedvéért: sok-sok $=dopping)"
Értem... tehát aki eddig futó volt, az nem nyergelhet át a kerékpárra is, mert a futásnál már megedződött. Micsoda csaló! Teljesen legitim az érved... komolyan!
De még mielőtt még itt nagyon belemegyünk ebbe a Microsoft jófiú-rosszfiú fejtegetésbe, tegyük hozzá, hogy neked volt egy szabad verseny ellen tett megjegyzésed, amire reagáltam. Franc se akarja a Microsoftot megvédeni. Érdemes volna nézned az idézeteket amire reagálok. Egy szót sem írtam arról, hogy veregetem a Microsoft vállát.
"Bár őszintén szólva amilyen kapitalista élharcosnak tűnsz nem várom el, hogy megértsd miről pampogok."
Nem vagyok kapitalista élharcos, csak akkora idealista marhaságokat hordasz össze, hogy rossz nézni. Fogalmatlan vagy az üzlethez és a vállalkozósdihoz. Gondolom egész életben alkalmazott voltál (ha dolgoztál már egyáltalán), így nem tudod, hogy a főnököd nem a fáról szüreteli a neked bérként kifizetett pénzt, hanem a konkurenseket próbálja legyűrni jobb, több, értékesebb szolgáltatással, aminek az is része, hogy a befolyó bevétel egy részét arra használja, hogy bővüljön a vállalkozás/cég.
Persze lehet kommunaként is működni, ahol mindenki bedobja a közösbe a javait, majd egyenlően elosztani. A szar munkát végző és a belét kidolgozó is ugyan annyit kap a közösből, mert valakinek nem volt kedvére a verseny és azt mondja ez igazságosabb...
-
válasz
VaniliásRönk #69 üzenetére
A Microsoft a Flightot Steamen terjeszti.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #62 üzenetére
A M$ más területen dollármilliárdos vagyont halmozott fel (gyengébbek kedvéért: sok-sok $=dopping), aztán gondolt egyet, betört a konzolpiacra, versenyezzen a pénzével aki tud. A Sony tudott, a többiek nem. Nem arról van szó, hogy nem lehet rosszul csinálni és felsülni csak azért, mert pénzed van. A Sony is vergődik, pedig volt szellemi és anyagi tőkéjük is vastagon. Azt sem vitatom, hogy az erősebb kutya... ugye az ember is csak egy állat. Nem is a jobbik fajtából.
Amit megpróbáltam megértetni, attól hogy bizonyos dolgok úgy működnek ahogy, nem feltétlenül úgy jók ahogy vannak. Rövid távon nyilván nehéz látni miért nem jó ez, hosszú távon meg meg lehet... utólag jöhet a versenyfelügyelet, meg a feldarabolás, meg a stb., de ilyenkor rendszerint annyi pénze és befolyása van már egy cégnek, hogy akár egy amerikai kormányhivatal szürke eminenciásait is megveheti kilóra. Jó ez nekünk? Jó ez neked? Minden valószínűség szerint nem. Mégegyszer, nem vitatom, hogy ez a dolgok rendje, ellenben örülnöm se kelljen már neki. Amikor az üzleti élet kevésbé szerencsés szereplői kerülnek a sz***tt **** rossz végére ők is belátják, hogy mégsem feltétlen kéne mindent megengedni, mindent megtenni csak azért mert lehet. Ezért vannak törvények, amiket több, de inkább kevesebb sikerel próbálnak betartatni. Továbbá fontos lenne észrevenni, hogy a törvényeknek sem a betű szerinti értelmezése lenne a lényeg, hanem a céljaik megértése, mert tökéletesen mindegy milyen nyakatekert jogi maszlagot nyomnak papírra, azt így vagy úgy meg lehet kerülni, félreértelmezni vagy szimplán lasz@rni.
Bár őszintén szólva amilyen kapitalista élharcosnak tűnsz nem várom el, hogy megértsd miről pampogok.(Csak zárójelben, egy M$ vagy egy Google pl. akármikor csuklóból kinyírhatná a Steamet a Valve-vel együtt, a törvényes keretek teljes betartása mellett, ha arra a piaci szeletre éhezne. Verseny lenne az? Nekünk mint vevőknek, jó lenne? Hosszú távon is?)
-
cskamacska
addikt
válasz
Stauffenberg #64 üzenetére
"törvényesen versenyezni a konkurenciával"
-
floatr
veterán
válasz
Stauffenberg #59 üzenetére
Félreértesz. A jó ötletekkel nekem semmi bajom nincsen, de amikor izomból nyomnak le az emberek torkán valamit, csak mert pénzt tudnak beleönteni, az elég nyomorult dolog.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Stauffenberg #64 üzenetére
Most nem tudom szándékosan vagy szövegértés ellen beoltva, vagy ideiglenes a probléma, azért elmagyarázom, hátha sikerül most megérteni. Vaniliásrönk pont ezt említette- amikor Sony, MS veszteséggel adták a konzoljukat, az pont ez a folyamat. nem tűnt fel?
#65 joysefke: PS3, Box360 pnt így indult anno, ezt mindkét cég elmondta.
-
joysefke
veterán
válasz
#06658560 #63 üzenetére
A nagy kiadókat pont nem lehet vádolni azzal, hogy beszerzési/bekerülési ár alatt árulnák a játékaikat.
Szvsz még a konzolgyártóknak is minimum vicces ezt felhánytorgatni Ouya oldalról, hiszen mindegyik nagykonzol lényegesen drágább mint az Ouya, és szvsz az utóbbi években nem hiszem, hogy bekerülési ár alatt árulnák a vasat (a hét éves technológia egyszerűen olcsó már...).J.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
#06658560 #63 üzenetére
Eddig még csak arról beszéltünk, hogy mennyire gonosz, ördögi dolog törvényesen versenyezni a konkurenciával. Most meg már idekeverjük a törvénytelen, versenyszabályokat sértő magatartást? Akkor miért nem beszélünk rögtön a maffiáról? Mondjuk ki végre: A Microsoft, Sony, Activision, Valve a szervezett bűnözés melegágya!
-
#06658560
törölt tag
válasz
Stauffenberg #62 üzenetére
Akkor neked, más piacról átemelt példával: beszerzési ár alatt adott dinnye, tej, kenyér Tescoban és hasonló helyeken. Amikért a versenyfelügyelet verni szokta a cégeket. Szerinted az egészséges versenyt eredményező, nem piactorzító magatartás?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #61 üzenetére
Elmagyaráznád a doppingos hasonlatod?
Biztosan nem vagyok elég elvont életművész az értelmezéséhez.
Szóval az doppingnak számít, hogy valaki régebb óta van a piacon, több befektetésre fordítható tőkéje van és él is vele?
"láthatóan úgy állsz a dologhoz, mintha te egy személyben multivá nőhetnél"
Semmi ilyesmit nem mondtam. Nem kell hozzá vállalkozónak lenned, hogy megértsd a piac arról szól, hogy a szereplői egymással versenyeznek. Mit teszel ha a te dinnyeföldedet elveri a jégeső a szomszédban meg gyönyörű nagy gyümölcsök teremnek? Odamész és bevered a pofáját a konkurenciának mert helyzeti előnye van?
Többek között a Steam is pont egy semmiből kinőtt vállalkozás, mely nem folytatott a nagy kiadókkal szélmalomharcot, hanem az eszét használva eloldalazott mellettük és meg lehet nézni hol tart most. Gabe Newell előtt ott volt a lehetőség és élt vele. Most pont ő diktál és "tapossa el" a kicsiket akik utánozni akarják, mert ha már kivívta, akkor meg is tartaná a pozícióját.
Tessék őt is ostorozni.
Vagy visszamenni az őskommunába, ahol mindenki ugyan akkora szelet tortát kap, függetlenül attól, hogy mennyi időt és energiát fektetett a munkájába.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Stauffenberg #54 üzenetére
Doppinggal indulni a mozgáskorlátozottak között hatalmas dicsőség.
A többire nem is akarok részletesen reagálni, láthatóan úgy állsz a dologhoz, mintha te egy személyben multivá nőhetnél, és az mennyire jó lenne NEKED, a többi nyomorék meg le van sajnálva, hiszen nekik is adott volt a lehetőség.
-
joysefke
veterán
Nézd én ha játszani akarok, akkor játszani akarok és nem a felelősök számára mentségeket keresni, hogy miért szar a játék. Oldják meg maguk, találjanak olyan formátumot és modellt, ahol működőképes a koncepció.
Arra, hogy a nagyokkal nem tudnak exkluzív játékfejlesztések terén versenyezni már akkor gondolniuk kellett /volna/, amikor belevágtak.
Nekik az volt a koncepció, hogy ugye androidra van rengeteg játék ami okostelefonon leköti a usereket, miért ne emeljük át ezt egy set top box szerű kontrollerrel irányítható TV-re kötött rendszerre. A nehézség ugye a játékok irányításának portolásánál volt/van, ezzel ők tisztában voltak, nyílván úgy voltak vele, hogy majd megoldják valahogy. Hát egyelőre úgy tűnik elmérték a farkuncájukat és ehhez a gonosz MS-nek meg a Sonynak semmi köze sincsen.Rosszul mérték fel a felhasználói igényeket illetve a megoldandó problémák nagyságát.
Miért kéne nekem értük könnyeket hullatnom?
A Nintendoval Segaval, Sonyval MS-el, Valve-al illetve az
id Software-vel, Epic-el Bioware-el, Bethesdával, SSI-vel stbcégekkel szemben az égvilágon semmit sem tettek le az asztalra semmit.
Piaci rést láttak valahol, összegyüjtöttek egy valag pénzt, de a problémákat nem sikerült megoldaniuk, így a "késztermék" is számos hiányosságtól szenved. Ennyi.J.
-
Stauffenberg
nagyúr
Konkrétan a Steam-re is ugyan ezt mondták amikor elindult. A Valve csak egy kis tőkével rendelkező cég volt, nem is volt túl sok pénze arra, hogy felépítse a Steam-et. Gyakorlatilag minden elemző szkeptikus volt, azt mondták, hogy ezt nem fogják megenni a vásárlók, főleg úgy nem, hogy nincs az egész mögött egy tőkeerős hatalmas kiadó.
Aztán...
"milliárdokat öntenek bele teljesen veszteséges üzletágakba egészen addig, amíg le nem nyomják mindenki torkán"
A szórakoztatóipar igen régóta egy húzó ágazat és egyre inkább az lesz. Jobb elfelejteni a filmipar és a játékipar közötti különbségeket. Meg lehet nézni, hogy a kiadóik mennyi pénzt borítottak olyan projektekbe mint az SW-TOR vagy a GTA5. Ezeket a számokat eddig csak a filmipar legnagyobb "AAA" blockbuster címeinél láttuk, ráadásul egyre több az összefonódás a filmstúdiók és a játékkiadók között, akár szellemi termékek megosztásában (pl: egyre több játékhoz kérnek fel filmrendezőket, operatőröket közreműködni), akár közös erőforrások használatában (sok játékfejlesztő olyan szakembereket alkalmaz, akik a mozifilmek világából jöttek). Szóval közel sem biztos, hogy a videójátékosdi olyan veszteséges üzletág lenne, sőt egyre inkább átveszi a filmipartól és a televíziótól a vezető szerepet.
"ilyen monstrumok mellett nem lehet labdába rúgni"
Erre vannak a független kiadói platformok. Ne kelljen messzire menni, ott van a Steam. Ez is egy lehetséges kitörési irány lehet. Valóban nehéz boldogulni egy olyan legelőn ahol már sokan legelnek, de ez minden piacra igaz. Akik most igazán nagyok, azok ott voltak a videojáték születésénél és lassan nőttek ilyen nagyra. De ez igaz az autóiparra, telekkommunikációra és bármi mára is.
-
joysefke
veterán
-
floatr
veterán
válasz
Stauffenberg #54 üzenetére
Igazából az itt a probléma, hogy ilyen monstrumok mellett nem lehet labdába rúgni, mert milliárdokat öntenek bele teljesen veszteséges üzletágakba egészen addig, amíg le nem nyomják mindenki torkán. Az lesz a csoda, ha az ouya és az effélék nagyobb piacra találnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #53 üzenetére
"Ellenben azt sem értékelem, hogy az ilyen óriásvállalatok letarolnak mindent pusztán azért, mert megtehetik."
Szóval ha neked egy futóversenyen jobb fizikumod van, mint az ellenfeleknek, akkor gerinctelen dolog nyerni, ahelyett, hogy hagynád őket?
Ilyen az üzleti élet, az egyiknek pénzből, a másiknak észből van több, néha meg mindkettővel rendelkezik egy cég. Ez mozgatja a piacot, szereplők jönnek és mennek. Lesz idő mikor a jelenlegi nagyok fognak eltűnni és jön helyére más, aki felismeri, hogy mivel lehet megújítani a placcot.
De ezt kihegyezhetnénk a Steam-et létrehozó és üzemeltető Valve-re is, melynek nem anyagi, hanem szellemi tőkéből volt bőséggel és formabontó megoldással megreformálta a videojátékok piacát és terjesztési módját. Azt hiszed ez nem csípte és csípi a konkurencia szemét? Miért lohol az EA meg egy tucat másik kiadó a Valve nyakában, hogy megpróbálja utánozni ezt a sikert?
Nem tudom, hogy voltál-e valaha vállalkozó, de gyanítom soha. Ha nem lépsz és nem forgatod vissza a pénzed fejlesztésekbe és befektetésekbe, hogy nagyobbra hízz, akkor téged tapos el a konkurencia. Az meg nagyon téves, hogy a sok pénz mellé nem kell ész. Nézd meg a Nokiát, mely az okostelefonos korszak előtt a világ egyik legnagyobbja volt, most meg vége, mert rosszul gazdálkodott a temérdek pénzével, szellemi tőkéjével és rossz üzleti döntéseket hozott. Így tűnt el a SEGA is a konzol (hardver) piacról, de a Nintendo is csak vegetál és egy szűk réteget szólít meg, mert tudja jól, hogy a nagyokkal szemben végzetesen lemaradt, nem is akar nekik menni vagy visszamászni az első helyre... valószínűleg csődbe is menne tőle.
-
VaniliásRönk
nagyúr
A M$ rendelkezett az szükséges főleg anyagi erőforrásokkal, ahogy a Sony is, ha ez a két mamut nem trappol be, akkor valószínűleg még ma is a Sega és a Nintendo lenne a piac két meghatározó szereplője.
Nem mintha a konzolpiac különösebben érdekelne, vagy siratnám a Segát, ahogy a M$-ot sem utálom. Ellenben azt sem értékelem, hogy az ilyen óriásvállalatok letarolnak mindent pusztán azért, mert megtehetik. Nem gondolom, hogy ez hosszú távon a vevők érdekeit szolgálja. Ergó (úgy általában) mint vevő nekem ez nem ad okot semmiféle örömre vagy megbecsülésre, inkább riasztó. -
Maegoss
tag
válasz
VaniliásRönk #46 üzenetére
"A M$ meg csak betette a se**ét a konzolpiacra"
Ezt úgy mondod, mintha olyan könnyű lenne belépni és megmaradni a konzolpiacon. Az 90-es években két nagy konzolgyártó volt, a Nintendo és a Sega. Eddig csak két további vállalatnak sikerült megvetni a lábát a konzolpiacon, névszerint a Sonynak (1994 - Playstation) és a Microsoftnak (2001 - Xbox). A Sega pedig időközben leállt a konzolok gyártásával és a szoftverfejlesztővé vált.
Erős Microsoft ellenességet érzek ki a hozzászólásaidból. Én nem vagyok Microsoft rajongó (ahogy semmilyen más cég elkötelezett hívője sem), de azért elismerem a Microsoft érdemeit (mint ahogy a Valve érdemeit is).
-
berVi
senior tag
Az MS nem visszakozott, Whitten mar elmagyarazta, csak keptelenek vagytok megerteni. Egy csomo dolgon valtoztattak a bejelentes utan, es egyszeruen nincs ido ennyi mindenre. Kesobb jonni fog a sharing boxra is.
Clickbait at its finest...
-
DeFranco
nagyúr
Hogy ki hagyott ki és mit hagyott ki?
Én azt vezettem amúgy le (de ha magyarázni kell, akkor nyilván rosszul) hogy amit a srácok hiányolnak, a szimultán játék egy accounton akár ugyanazzal a játékkal, vagy másik játékkal arról az accountról így is, az újonnan bejelentett funkció nélkül is megoldható minden további nélkül.
Más:
Amit most a steam bejelentett, az nem erre van, és nem is akarja ezt helyettesíteni. HA jól értelmezzük az eddig elhangzottakat, akkor ez gyakorlatilag az account kölcsönadását jelenti (achik, inventory és mentések nélkül) a fizikai kölcsönadáshoz hasonló formában magyarul úgy, hogy magamat kizárom, meg mindenki mást kizárok egyet kivéve. De nem zárom ki annak a lehetőségét sem, hogy ez csak egy rossz kommunikáció, és csak a játékra magára szorítkozik a korlátozás.Ha tippelni kell, akkor az első megoldásra szavazok, mert ennyi megszorítás egyszerűen kell ahhoz, hogy ne legyenek piszkosul nagy visszaélések a dologból.
Mivel ez valamilyen szinten nekem is szakterületem a munkám során, így ebben a formában egyre inkább elcsodálkozom azon, hogy mennyire előremutató húzás volt ez, a vonatkozó gazdasági és IPP szakemberek évek óta rágják a lábujjkörmüket valami hasonló megoldásért több okból is.
-
"Ha kihagyta volna, az hatalmas öngól lenne, ahogy DeFranco levezette."
Nem. (Nem lenne ongol, nem "hagyta volna", hanem kihagyta, es nem, nem vezette le. Azt vezette le, hogy ha valaki hasznalni akarja ezt a feature-t, akkor kell online-nak lennie. Ebbol nem kovetkezik, hogy akkor is, ha nem hasznalja.)
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ezt már kivesézték.
A Valve a Steammel saját terjesztési formát hozott létre és alapvetően a jelenlegi formájában kezdett el terjeszkedni. A M$ meg csak betette a se**ét a konzolpiacra és ahogy megszilárdult a pozíciója rögtön vissza is élt volna vele. Hogy előbbinek örülni kell-e azt nem tudom, de hogy az utóbbi elkeserítő, az nyilvánvaló.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az ősidőkben voltak játékok amiket egyszerre többen tudjak játszani. Nekem voltak közte olyanok, mint sakk, magyar kártya vagy gazdálkodj okosan, esetleg focilabda.
A videojátékot tárgyiasítani nehéz, hiszen az eredendően egy szellemi termék, mint a film vagy a zene, amit szintén nem kell megvásárolnod minden "résztvevőnek" aki hallgatja/nézi.
Egyébként nem fanyalogni akartam, mert baromi jó dolognak tartom ezt és ha tehetném adnék egy nagy pacsit a Valve-nek miatta. Végre megoldotta azt ami pár évvel ezelőttig még alapvető volt. Régen bementél a boltba, megvetted a játékot, feltelepítetted magadnak meg a tesónak, apunak és ha nem kellett az indításhoz a lemez, akkor egy időben is lehetett játszani, ha meg kellett a lemez (ez volt a jellemzőbb), akkor pont úgy jártál, mint ezzel a megosztással. Az játszott, akinél a lemez.
Ma már ezt nem tudod. Már egy offline játékot sem tudsz megosztani az öcsivel, hiába nyomod a kezébe a lemezt, mert sok esetben a DRM nem engedi, vagy össze van kapcsolva a Steam/Origin/Windows Live, anyámkínja accountoddal esetleg a játékon belül kell accountot létrehoznod (1 CD kulcs = 1 account).
A Steam legalább azt felidézi milyen "odaadni a lemezt" a tesódnak, hogy játszhasson vele ő is.
Szóval nem fanyalgás volt. Csak kiegészítettem, hogy ez még nem igazi családi használat, legfeljebb a játékmentéseid meg statisztikáid helyezi biztonságba a közös account használatot kiiktatva.
-
"Most zseniális ötlet, pár hónapja még rossz volt."
A kotelezo online-sag akkor is rossz otlet volt, most is az es egyedul azzal volt problema es a Steam ezt ki is hagyta.
Dobj ujra, ez nagyon gyenge probalkozas volt a trollkodasra.
(#29) Maegoss: "Ez inkább csak azoknak fájt, akik olyan helyen éltek, ahol nem volt stabil net (vagy warezolni akartak)."
Meg azoknak is, akik idonkent elo szoktak venni 10 evnel regebbi jatekokat, ugyanis lehet ra szamitani, hogy az autentikacios szervereket elobb-utobb lelovik, aztan utana csak pisloghat a user.
-
-
floatr
veterán
válasz
Stauffenberg #33 üzenetére
Megoldódik a felvetett probléma, ha csak egy gép van otthon
A steam-en amúgy szokott lenni olyan akció, hogy multira kihegyezett játékokat többes csomagban veszel. Nem biztos, hogy túlságosan elegáns elvárás lenne az, ha így értenénk a családi felhasználást, de (#37) Kopi31415 felvetése esetleg megoldhatná a dolgot, ha ezért valamivel többet is kéne fizetni.
De azt gondolom, hogy ez már nem annyira a valve-n múlik, hanem a jogtulajokon. A valve egyelőre ennyit tudott kialkudni, és max úttörősködni tudna a saját játékaival, mint ahogy a linuxos fejlesztéseket is serkenti. Igazából egy ilyen családi account akkor lenne járható, ha minden fél belemenne.
-
#06658560
törölt tag
A megoldás a teljes könyvtárral pl. hasba lövi az apucinak lehet még csak vásárlós steam accja, kisfia, kislánya este játszana eltérő programokkal kérdést. Bár nem tudom lehet-e ajándékba venni programot, vagy sem- de pl. egy családi acc is értelmes lenne, apuci megveszi, a családi n gépre települ a progi, s egyszerre max. egyikük tudja használni elvet. De programonkénti kezeléssel, hisz a megvalósításnál hiába simsezne a lány, a fiú NFS-ezne, ha nem kivitelezhető a korlátozás miatt.
-
válasz
Stauffenberg #33 üzenetére
Apuci vesz a gyerekeinek játékot, azok meg mondjuk együtt multiznának vagy csak szimplán mind a ketten egyszerre játszanának, akkor azt továbbra sem tudod megoldani.
Azt gondolom, az fair elvárás, hogy multizáshoz több példányt kell venni. A ketten (hárman) egyszerre ugyanazzal játszás pedig egy olyan probléma, amit nem csak a videojátékoknál kell megoldani, úgyhogy egy megfelelően felkészült szülő tudja kezelni
Nagyot dobna a dolgon, ha a lockolás nem a teljes könyvtárra szólna, hanem csak az adott játékra, de azt sajnos értem, hogy ezt miért nem így csinálják. -
DeFranco
nagyúr
válasz
Stauffenberg #33 üzenetére
Miért, az ősidőkben, amikor még analóg játékokkal játszottunk egy transformerrel vagy egy matchboxszal egyszerre hányan tudtak játszani? Egyszerre egy...
Miért segítené elő a valve, hogy egyszerre többen játsszanak egyazon játékkal? Nem hülye ő sem. Ez így ebben a formában kevesebb, mint a jelszókölcsönadósdi, leginkább jelképes üzenete van, de semmi több. Ez egy ilyen kis extra feature, hogy na, megosztom veled a játékot, told, amíg én dolgozom és úgy sem tudok vele játszani, de arra, hogy extra költség nélkül játsszon vele több ember is szimultán, arra 101 egyéb módszer van (offline kliens, warez, stb.) amivel a steam nem is akar versenyezni. Minek?
-
ng0ofy
KORREKTOR
válasz
Stauffenberg #33 üzenetére
Az igazi megosztás valóban arról szólna, hogy veszünk egy licencet és ketten használjuk, így egy eddig is használt eljárás, a sokat emlegetett "többen tudják a jelszót" leegyszerűsítő dologról van szó, pedig ha meg merné lépni a steam, hogy valódi megosztás működjön az nagy dobás lenne.
Egyébként ez is nagy előrelépés, ha később majd működik, hogy játékonként szelektál a rendszer és amíg én csézek, addig hugi vagy haver játszhat mással a könyvtáramból.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Amúgy a valve fórumain állandóan visszatérő kérdés a családi használat"
Igen ám, csak a rendszerrel az a baj, hogy az egyidejű játékot nem tudod vele megoldani. Apuci vesz a gyerekeinek játékot, azok meg mondjuk együtt multiznának vagy csak szimplán mind a ketten egyszerre játszanának, akkor azt továbbra sem tudod megoldani. Egyébként tök jó kezdeményezés, kölcsön tudod adni a haverodnak a játékaidat, kipróbálja, ha meg tetszik akkor megveszi. De az igazi családi használatot ez még nem segíti elő, maximum olyan helyen ahol egy gép van és egyszerre csak egy user játszik.
-
Espla
aktív tag
apróhirdetési oldalak majd tele lesznek ezekkel a megosztott játékokkal
-
joysefke
veterán
válasz
VaniliásRönk #19 üzenetére
Plusz a M$ elsősorban a használt piacot akarta felszámolni úgy ahogy van, hogy azt a pénzt is teljes egészében ők zsebelhessék be, a többi csak cukormáz volt.
És pontosan ezt is kellene tenniük.
Egyébként ha jól tudom a Steamen semmiféle használtjáték/bérlés rendszer nincsen.
J.
-
Maegoss
tag
válasz
#06658560 #28 üzenetére
Én úgy értettem, hogy ha megosztod a játékgyűjteményed, akkor valószínűleg nem játszhatsz majd offline egyik játékoddal sem. Ha nem vagy bejelentkezve a Steam-be, az a megosztás szempontjából ugyanazt jelenti, mintha be lennél jelentkezve de nem játszanál egyik játékkal sem (szóval más játszhat a játékaiddal).
Viszont ha képes vagy offline játszani, akkor voltaképpen "átvered" a rendszert, mert egyszerre Te és a haverod is tud játszani akár ugyanazzal a játékoddal. Viszont a Valve azt akarja, hogy egyszerre csak egy személy (a tulajdonos prioritást élvezve) játszhasson a játékkal. Ha ez így működne akkor egy (akárhány fős) baráti társaságnak elég lenne egyszer megvenni a játékot aztán mindenki egyszerre játszana vele offline.
Szerk: ez az utolsó mondat nem pontos, mert lehet, hogy csak a tulajdonos tud a játékaival offline játszani, de akkor is legalább ketten tudnak ugyanazzal a játékkal játszani egyszerre (a tulajdonos offline és a haver online)
-
Maegoss
tag
válasz
VaniliásRönk #21 üzenetére
"Itt arról volt szó, hogy az XBox1 eredetileg állandó internetkapcsolatot igényelt volna."
Nem csak naponta legalább egyszeri belépést? Amit egyébként úgyis megteszel ha van neted és játszani szeretnél. Ez inkább csak azoknak fájt, akik olyan helyen éltek, ahol nem volt stabil net (vagy warezolni akartak). Mindenki más magasról tett erre a kötöttségre, mert például offline a konzol sok feature-ét nem lehet kihasználni. Egyébként (ahogy az előző hozzászólásomban írtam) szerintem a játékgyűjtemény megosztásához a Steam valószínűleg feltételként fogja szabni az állandó internetkapcsolatot (mármint nem lesz offline mód megosztott játékgyűjteményhez).
"Nincs, így nem is épült rá egész iparág, következésképpen a Valve-nek nincs motivációja felszippantani a nem létező használtjáték-piacot."
Szóval Steam-en alapból korlátozottabbak a jogaink, mint konzolon. Ennek örülni kellene?
-
#06658560
törölt tag
Ez logikusan kell, hogy benne legyen. Hisz ha te kikapcsolod a géped, akkor nem menne a megosztás egyáltalán- holott pont akkor kéne tudnia másoknak játszani, amikor te a komplett klienset kilőtted. Az pedig semmiben nem tér el attól, hogy offline vagy madzag nélkül játszva. lényeg, a központi szerver ne lássa a tulajt, csak a felhasználót.
-
floatr
veterán
Nem kéne ennyire elkenni a cuccot. A használt játékok piacát akarta erősen lekorlátozni, meg a kölcsönadást. A megosztás ennek egy része lett volna. Úgy látszik a steam jobban ismeri az igényeket és a korlátozási lehetőségeket, mint a ms.
Amúgy a valve fórumain állandóan visszatérő kérdés a családi használat, és mindig csak a puffogás ment, hogy a gyerek elcseszi az apuci játékállását a left4dead-ben. Ezért lépték meg, és gondolom már jó ideje egyeztettek a jogtulajokkal, mire ezt ebben a formában sikerült elérni.
-
tehát, ha jól értem a dolgot, akkor a jelszókölcsönadást váltja ki ez a megoldás, és eközben elegánsan megszünteti annak számos hátulütőjét. azaz, "ha már úgysem tudom megakadályozni, hogy csináld, akkor legalább ne szívjál vele feleslegesen". tetszik a megközelítés - ez nálam a gyerekekkel rövidesen aktuális kérdés lesz, most még elvannak úgy, hogy az én accountomat használják, de rövidesen követelni fognak sajátot
-
anulu
félisten
a valvenak annyi az előnye, hogy _csak_ digitális értékesítés van, így (viszonylag) könnyen implementálható ez a funkció. X1-el MS-ék súl sok mindent akartak egyszerre megkavarni, ami a Box-al kapcsolatos status quo-t borította volna fel.
(részemről a kezdetektől támogattam az MS eredeti X1 elképzelését, egy pillanatig sem fájt volna, h állandó net kapcsolat kell. amúgyis neten lóg a gép, akkor miért is gond ez?)
-
Maegoss
tag
válasz
VaniliásRönk #19 üzenetére
"A Steamet addig használod offline módban ameddig jólesik."
Ez így igaz, viszont nagy valószínűséggel a játékgyűjtemény megosztásához online kell majd lenni, egyébként át lehetne verni a rendszert: a játék tulajdonosa offline játszik, míg egy családtag/haver online nyomja akár ugyanazt a játékot.
"Plusz a M$ elsősorban a használt piacot akarta felszámolni úgy ahogy van"
Steam-en van lehetőség használt játék eladására?
-
VaniliásRönk
nagyúr
A Steamet addig használod offline módban ameddig jólesik.
Plusz a M$ elsősorban a használt piacot akarta felszámolni úgy ahogy van, hogy azt a pénzt is teljes egészében ők zsebelhessék be, a többi csak cukormáz volt. Ezért is fújtak teljes hátraarcot ahelyett, hogy a panaszokat meghallgatva módosításokkal éltek volna. -
válasz
cskamacska #17 üzenetére
Nem csak a konzolosok reklamáltak, hanem úgy mindenki. A KSH hasraesne hány embernek lett hirtelen üdülője.
-
cskamacska
addikt
Csókolom, össze tetszik keverni a szezont a fazonnal. A MS pont hogy a PC-n elterjedt fiók alapú jogosultságkezelést akart bevezetni néhány enyhítéssel. Csak ezt a lemez alapú preowned-rental beállítottságú konzolos nép nem volt hajlandó elfogadni. Ez viszont nem a PC játékosok sara, tessék a meghódítani szándékozott konzolos tábornál reklamálni.
joysefke: Amit a MS fanok gyors szeppukuval jutalmaznának. És ugyan mit csinálnánk nélkületek? Pl Glendának van egyedül Larry Hagmant ábrázoló avatarja.
-
Csak nem kellene hogy ilyen puhaférfinemiszervek legyenek. Ha kigondolták, csinálják végig. Ahogy a Start Screennel teszik. Miért nem lehetett az Xboxnál is ezt csinálni? Sony ellen meg felvenni a kesztyűt. Felkavarni a rootkites dolgaikat, az account hackeléseket. Viselkedjenek már kicsit életrevalóbban...
-
dorten
tag
Hoppá! Így kell ezt.
-
hm, na ez jó.
ki akarja megosztani velem több száz darabos steam könyvtárát?
-
joysefke
veterán
Nagyon egyszerű, akkor a MS dobta fel az ötletet, most meg a Valve. A Valve hipster a MS pedig csak egy köcsög kihalásra ítélt dinó multi, ergó eleve nem lehetnek jó ötletei.
Ja azt pedig tegyük már hozzá, hogy a Steamen csak egyszerre az egészet lehet megosztani, MS-nál pedig ha jól értelmeztem játékonként lehetett, ami jóval nagyobb szabadság. Lassan ammondó leszek, hogy a MS-nak itt kéne hagynia az egész konzumerelektronikát jó 20 évre, hogy szanálódjon a neve.
J.
-
-
Érdekes. Most zseniális ötlet, pár hónapja még rossz volt.
-
DeadBullet
tag
Nem nem. Ha a tulaj jatszani akar, akkor senki mas nem jatszhat semmelyik mas jatekkal sem a jatekaibol. Vagy ha tobben osztoznak a tulaj konyvtaran, akkor abbol is csak egy jatszhat egy idoben, a tobbiek majd akkor ha az befejezte. Egyszerre egy felhasznalo egy konyvtar felett, a tulajnak persze elsobbsege van.
-
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ilyen az amikor egy cég tesz azért, hogy sikeres legyen. Kíváncsi vagyok mit fognak kihozni a Steamből.
-
Még boldogabb felhasználó lettem!
-
tDr1v3r
veterán
Na végre... remélhetőleg az MS is megemberli magát ezt látva.
-
Izee1233
csendes tag
Ez egy tényleg hasznos újítás. Végre nem kell húgomnak 2 hetente megadni a steam jelszavam, mert hogy ő elfelejtette..
Viszont az, hogy ő játszik a CIv5-el az én könyvtáramba és ki kell lépnie, ha én CS-zni akarok elég nagy megszorítás és sok értelmét se látom, de így is jobb, mint az eddigi közös account használat.
-
ejha, ez erdekes,es hasznos
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Napelem
- Tudományos Pandémia Klub
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- Silent Hill f teszt
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- iPhone topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Eszeveszett AI adatközpont bővítés folyik
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- AKCIÓ! Jogtiszta Windows - Office & Vírusirtó licencek- Azonnal - Számlával - Garanciával - Nint.hu
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- MS SQL Server 2016, 2017, 2019
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3376, 100% Akkumulátor
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3306
- PNY Quadro P600
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest