Új hozzászólás Aktív témák
-
dejaris
addikt
válasz
dirtydog84 #42 üzenetére
Nincs ebben semmi sajnos, hogy moslekorszagban nem mukodik. Itt egyenesen tapsikolnak, hogy nincs, mikzben tekerik a fejukre az alufoliat.
-
dirtydog84
újonc
Itt Nyugat Europaban mar par eve szabvany a nagyobb autogyartok premium kategorias autoiban (pl. peugeot, audi, bmw, vw). Egy egyseges europai segelyhivo kozpontba futnak be az adatok baleset eseten (ha kinyilik a legzsak) a GPS-koordinatakkal egy integralt europai simkartya segitsegevel. Ezenkivul, ha 3 masodpercig nyomva tartod, kapcsolnak egy ugyintezot, es ha nem szolsz bele, akkor mentot kuldenek hozzad. Van egy szerviz gomb is az Assist Service eleresehez. Igy novelik a tulelesi eselyedet. Kepet mellekeltem. Amugy magyarorszagon meg nem mukodik a rendszer sajnos.
-
#06658560
törölt tag
Az övekben manapság van erőhatároló, aminek a működéséről szintén lehet adatot kiolvasni, ha akarjuk és úgy csináljuk. A légzsákok nyílásáról is lehet következtetni. Ha csak egy csapatot küldenek négy sérülthöz időben, azzal is nagyobb a túlélés esélye, mint ha csak holnapután reggel bélabá traktoros bukkanna rájuk.
-
válasz
Tigerclaw #35 üzenetére
ROTFL.
Ehhez kepest a valosag az, hogy az USA-ban a szovetsegi szintu dontesek meglehetosen hasonlo modon szuletnek, raadasul nem is feltetlenul jobbak, amit jol mutatnak pl. az amerikai mobilhalozatok problemai vagy az a katasztrofa, ami az egeszsegugyi ellatasnal van.
De egyebkent ugy tunik, hogy alapvetoen felreerted a dolgokat ("egy héten belül 30 középiskolás csapat be tudna mutatni működő prototípust ebből"), ugyanis nem arrol van szo, hogy barmit is ki akarnanak fejleszteni, hanem arrol, hogy mindenfele erintettekkel egyeztetnek arrol, hogy ezt mennyire erdemes bevezetni meg milyen formaban.
-
#56573440
törölt tag
akkortól lesz kötelező az újakban ezt értettem is. de én a fejemet tenném rá, hogy ez utólag is beszerelhető lesz, opcionálisan, mert
1: üzlet méghozzá nagy
2: ha csak új kocsiba kerül bele, akkor boldogabb helyeken is 10+ év amire rendesen elterjed, nálunk boldogabb országokban a géppark átlag életkora kb ennyi ugyanis.
3: továbbra is elvi a fejtegetésem, mint írtam üdvözlöm, támogatom, értem a koncepciót. -
Tigerclaw
nagyúr
Rengeteg dolgot meg akarnak oldani az EU-ban csak mindent kibaszottúl csigatempóban. Azért tart az USA ott ahol és azért az EU ott ahol, mert ott ha van valami jó ötlet holnap megcsinálják, vagy legalábbis asap, mert a time is money, meg nehogy valaki hamarabb megcsinálja, levédje. Itt meg az EU-ban bizottság alakul mindenre, meg albizottság, meg szavaznak és persze közbeszól az iparág is, hogy nehogy már nekik kelljen valamit fejleszteni. Ha holnap kiírnának egy pályázatot ebben a témában, egy héten belül 30 középiskolás csapat be tudna mutatni működő prototípust ebből, vagy egy startup piacra dobná 3 hónapon belül, de az EU és az EU-s cégek mindig években gondolkodnak és közben lemaradnak.
Lassan az EU lesz a technológiailag legelmaradottabb zóna a Földön. Aki jó szakember az meneküljön innen, mert itt úgysem fog maradandót alkotni. Az EU-ban talán már nincs is egyetlen IT cég sem, aki letett volna valamit az évtizedben. Pedig pénz van bőven, csak itt senki sem akar semmit se fejleszteni, kitalálni. Majd mások kitalálják és mi megvesszük a boltban..lehetne ez is az EU országok szlogenje.
-
BE4GLE
aktív tag
válasz
#56573440 #28 üzenetére
Igazából azért írtam neked ezt a szélsőséges példát, hogy lásd, a járművek tömege mennyire fontos tényező egy balesetben. És igen, az sem mindegy, hogy van összerakva az az autó. Mennyire nyeli el az ütközés erejét a gyűrődési zóna és mennyire védett az utastér.
"Minden autóba akarjak, es oregbol eleg sok van meg mindig"
Idézet a hírből:
"a 2015 októberétől gyártott személy- és kisteherautókba kötelező legyen beszerelni a segélyhívót."
Ez nekem nem minden autó, hanem minden ÚJ autó. -
kaliber
aktív tag
"autó gyalogost, vagy kerékpárost gázol"
Nem is ez az eszköz célja. Ha balesetet okozol, vagy észlelsz, akkor köteles vagy megállni, segítséget hívni/nyújtani.A példákkal arra próbáltam rávilágítani, hogy egy automata értesítésből a 112 nem fogja tudni hány tűzoltót, mentőt, rendőrt kell a helyszínre küldeni, nagyon nem mindegy, hogy több sérültnél hány mentő megy a helyszínre
Ilyenkor én a rosszabbat feltételezném.
Csak ez nem úgy működik, hogy van mentőegység bőven, küldjünk többet az a biztos! Az állam nagyon próbál spórolni ezen is, természetesen a sérültek kockázatára. Mert ha feleslegesen kiküld oda két egységet akkor az ugyanabban körzetben történő más baleset, tűzeset, stb..... jóval messzebbről érkezik a segítség és ezen életek múlhatnak.
-
#56573440
törölt tag
Azert vonat ritkan közlekedik az úton... De a toresteszteken lathato, hogy azonos körülmények között, egy új kocsibol lábon kiszállsz gond nelkul, egy regebbiben meg eltörik szilánkosra a sípcsont a fekpedal miatt, es a kórboncnok szedi ki az olajteknot a szememből... Minden autóba akarjak, es oregbol eleg sok van meg mindig
-
BE4GLE
aktív tag
"autó gyalogost, vagy kerékpárost gázol"
Nem is ez az eszköz célja. Ha balesetet okozol, vagy észlelsz, akkor köteles vagy megállni, segítséget hívni/nyújtani.
Egy dologban igazat adok neked:
Ezzel nem feltétlenül tudjuk megállapítani, hogy az autó statikus tereptárgynak ütközött-e, vagy egy másik közel azonos tömegű személygépjárműnek, amiben nincs ilyen eszköz. Ilyenkor én a rosszabbat feltételezném.
A személygépjármű szemben a busszal/teherautóval már látszana a mérésen és a vonattal való ütközés is. Ráadásul utóbbira még a gps adhat támpontot. (van-e a közelben vasútvonal) Csak a példáiddal az a baj, hogy ilyenkor jellemzően szokott lenni valaki, aki segítséget hívhat.
"kihangosított kontaktot teremteni a bentülőkkel"
A tervezetből azt olvasom, hogy pont ezt szeretnék.
"Elsődleges jelzésre jó lesz, aztán csak valaki felhívja még a 112-t a pontosabb infókkal."
Én akkor látom ennek hasznát, ha nincs senki más a közelben és a sérültek nem tudnak segítséget hívni. Pl. egy kevésbé forgalmas útszakaszon éjszaka. Ha nem válaszol a feltételezett sérült, nekem már az is egyfajta válasz. -
solaris17
aktív tag
Hasznos lehet az biztos.
-
BE4GLE
aktív tag
válasz
#56573440 #22 üzenetére
"azonos mert erohatasra maskepp reagál"
A légzsákok érzékelői például úgy működnek, hogy hirtelen lassulásra záródjon az áramkörük. Tegyük be ezt az érzékelőt egy vasúti szerelvénybe és egy Tico-ba és ütköztessük őket frontálisan. A vonat vígan halad tovább és a Tico is, de ellenkező irányba,tehát az érzékelő nem fogja ugyanazt mérni.
-
vittorio7
őstag
Szép hír.
-
kaliber
aktív tag
Kéretik a zárójelben írtakat is elolvasni, még írok hozzá gondolat ébresztőnek: Pl: az ilyen berendezéssel ellátott autó gyalogost, vagy kerékpárost gázol, mert ugye egy balesetnél mint az élet igazolja nem csak a kocsiban levőket kell figyelembe venni.
Abban kételkedek, hogy automata kommunikáción kívül képes lesz (legalábbis az árából kétlem) kihangosított kontaktot teremteni a bentülőkkel és a 112-es vonal végén ülővel, mert úgy lenne az igazi (már ha eszméleténél van az autóban ülő(k).
Elsődleges jelzésre jó lesz, aztán csak valaki felhívja még a 112-t a pontosabb infókkal. -
BE4GLE
aktív tag
1. Az utasok számát szenzorosan lehet tudni
2. Azt, hogy be volt-e kötve az biztonsági öv, szintén lehet tudni
3. Az autót ért erőhatásokat ismerjük
4. A GPS adatokat megkapjuk
A fentiek ismeretében már lehet egy becslést adni, hogy hova és hány mentőegységet küldjünk abban az esetben, ha az automatikus bejelentésre nincs válasz. -
#56573440
törölt tag
én csak azt mondtam, hogy egyik se zavarna... ahogy mondjuk a vásárlási szokásaimat is ismeri a bankom, stb. az elmúlt 10 évben amióta kb masszívan vezetek nem keveset egy esetben se vágtak volna meg, még ha folyamat gps és kommunikáció lenne a rendőrség fele akkor se...
a kikapcsolás megint más kérdés, mindent ki lehet kapcsolni persze. de azzal is megy az idő pl, ha jól megcsinálják akkor gsm blokkolóval se nagyon lehet zavarba hozni, azzal meg elég szépen be lehet lőni ha nem a belvárosba ment pesten. beépíteni meg be lehet úgy is, hogy pl a gyújtás elé, ha kikapcsolt állapotba kerül akkor nem indul a kocsi. aztán ennyi. ezt is biztos meg lehet kerülni nem mondom hogy nem, feltörhetetlen védelem nincs, csak kérdés mennyi idő alatt és mennyi kockázattal.
aztán ha nincs kommunikáció, nem tárol semmit, akkor miért ne lehetne live a gps ha megy a kocsi? az is para? vagy egy frontális balesetnél kezdjen majd fejjel lefele fordul kocsiban műhódat vadászni? szerintem az egyáltalán nem problémás, ha a gsm modul csak riasztásra küld adatokat, de azon túl az elmúlt 10 perc gps koordinátáit tárolhatja a berendezés.
ha nagyon akarnák már most is lenyomhatnák a csekket automatán a pályás kamerák képeiből számolt átlagsebesség kiszámítása után, csak 1: nem szenvednek vele, 2 nincs rá jogszabályi háttér, 3: úgyis fellebbeznének meg megtámadnák ezerszer hogy pontatlan, nem is úgy volt etc. egy ilyen modult se fogna be a rendőrség ilyenre. ha mégis, hát ez van. mint mondtam engem nem igazán hat meg. ha nagyon akarnák tudni merre vagyok a telefonom úgyis megmondja ha akarom ha nem, ha más nem hát a cellainfókból látszik.
-
llaszlo
veterán
-
Agostino
addikt
"alert the emergency services automatically to serious road accidents"
ezek alapján ha jól írja a cikk, akkor nem vagy-vagy alapon működik majd a dolog. gondolom az autó jelenteni fogja a rendszernek mely elemek sérültek, nyílt-e légzsák és hasonlók. azonban azt, hogy mi a súlyos és mi nem, azért nem egészen értem hogyan gondolják megoldani. mi alapján fognak osztályozni? nem hiszem, hogy az egészségügyi ágazat akkora fölösleges erőforrásokkal rendelkezik, hogy örülnek majd a sok téves riasztásnak... eléggé biztonságosak manapság az autók, meglepően durva helyzetek után épen másznak ki az elvtársak a konzervből. jó, lehet ott belső vérzés, csekkolják de szerintem futnak párszor lyukra. mondjuk a jogi részét nem ismerem, lehet, hogy amúgy is kötelezően ki kell vonulniuk.
bár tudom, hogy a vonatkozó helyi cikk részletesebben is foglalkozott a dologgal, ez a része az beszámolónak azért megfogott:
"the data sent automatically to emergency centres should be restricted to the type of activation, the class of vehicle, the type of fuel used, the time of the accident, the exact location of the vehicle, the direction of travel and the number of seatbelts fastened"
autófajta, üzemanyag, mikor történt és hol csekk. értem. az utolsó kettő foglalkoztat. haladási irány és bekapcsolt biztonsági övek. a haladási irány, ha jól sejtem mégiscsak azt mutatja, hogy merre jár az autó, ez pedig nem pillanatnyi adat. a bekapcsolt öveket sem egészen miért releváns. hányan utaznak? mi van ha nem kötik be? vagy eleve tudják hányan utaznak és abból mennyi nem volt bekötve? azt viszont honnan tudják, ha nincsen a felsorolt adatok között? biztosan egyszerű a magyarázat de nem áll össze : [ elvileg ezeket akkor küldi ha para van, de ennyi erővel akármikor kinyerhető, ami meg... : ))) illetve type of activation: most ez mi is?
-
MCGaiwer
addikt
válasz
#56573440 #16 üzenetére
ez meg a másik, hogy a tolvajok pár hónap alatt megoldják a nyom nélküli kikapcsolást.
az is elég nehezen lenne kimagyarázható, hogy a rendőr két kattintással aktiválni tudja, pedig elméletileg csak balesetek esetén lenne szabad hogy bekapcsoljon.a hibajelzés is épp ezért lenne kicsit kérdéses, mivel elméletileg nem kérhet állandó gps kapcsolatot, hanem amikor baleset van, egyszeri alkalommal lekéri a koordinátát, majd azt elküldi a mentőszolgálatnak. Előtte nem szabadna folyamatos lekérdezéseket csinálnia.
-
#56573440
törölt tag
Engem a kocsim nyomonkovetese se zavarna. Viszont a két karomat adtam volna érte, ha amikor elloptak, a rendor két klikkel aktiválta volna es visszakapom pl. Gyorshajtás hidegen hagy, varosban foleg pesten nem latom értelmet a rohanasnak, pályán ora szerint 140nel se tolom gyorsabban, szal...
-
MCGaiwer
addikt
szigetelőszalag.
amúgy nem hiszem, hogy túlintegrálnák. villogna minden egyes alkalommal ha alagútba megy az ember (ami nálunk ugyan nem, de az alpok környékén azért elég gyakori).
meg elméletileg nem a nyomon-követés a feladata, így elég nehéz lenne kimagyarázni, hogy miért nem működik nélküle rendesen az autó.
-
#56573440
törölt tag
Gyorsulasmero, legzsakhoz kötés, etc. Megoldható gomb nélkül azert.
ha elvennek a jogsit meg nem adnak retardaltnak, akkor kevesebb kocsi lenne az úton, kevesebb ado, benzinafa, gyorshajtassarc, parkolási bírság, etc folyna be. Nalassa
ilyet én is tudok. Légzsák helyére szögeket tegyenek a gyártók. Mindenki 20al menne.
-
MCGaiwer
addikt
nem egy bonyolult dolog simán kikapcsolni, vagy "elvágni a kábelt" az eszközön, ha valaki nem akarja hogy tudják merre jár.
-
kaliber
aktív tag
Valószínűleg ütközésnél ha a légzsák kinyílik csak akkor aktiválódik a vészhívó. Amiben a problémát látom, hogy bemegy a jelzés a 112-re és fogalmuk sem lesz, hogy mennyi sérült van a helyszínen (mert ugye ütközhet az szgk. busszal, vonattal, bele mehet lakóépületbe) mennyi tűzoltót, mentőt kell kiküldeni.
-
-
#51736960
törölt tag
szerintem hasznos cucc ez, annak aki igényli, de kötelezővé tenni kicsit erős szerintem.
-
kacsyx
aktív tag
Ennyire azért nem kell Huxley könyvei szerint gondolkodni
Engem csak az érdekelne, hogy oldják meg, hogy érzékelje a balesetet és ne riasszon be felesleges dolgokért. Mert mondjuk az elég komikus lesz, ha feltűnik mögöttem egy mentőhelikopter miközben a legnagyobb nyugalomban autókázok az autópályán.
Vagy nyomni kell majd egy gombot? Eszméletlenül érdekes lesz...Szummázva szerintem sokkal hasznosabb lenne, ha nem kapna minden jöttment jogosítványt és a retardáltaktól az első komolyabb gyorshajtás, vagy súlyos szabálytalanság után elvennék örökre. Az igazi balesetek ellátására így több erőforrása maradna a mentősöknek, tűzoltóknak.
Meg persze nem ártanának normális minőségű és keresztmetszetű utak, bicikliutak.De igazából lszrm, csak volt feles 5 percem és írtam valamit
-
sh4d0w
félisten
Jajdejó, újabb eszköz a nyomonkövetésünkre...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Azonnali informatikai kérdések órája
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Subaru topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen routert?
- Battlefield 6
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: AMD Ryzen 7 7700X vs AMD Ryzen 9 9900X Cinebench R23 & R24 Benchmarkokban mérve
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 3 UHD, Érintőkijelző, i7-10875H, 32GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV G
- Lenovo ThinkPad L490 FHD, TOUCH, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- Lenovo ThinkPad T490 FHD, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- 2020 M1 macbook pro 8/256GB elado/cserelheto
- Lenovo ThinkPad T480s FHD, Érintőkijelző, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GA
- Samsung Galaxy Tab S8 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Beszámítás! Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2020 64GB 4G tablet garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest