Új hozzászólás Aktív témák
-
pacni120
tag
Szerintetek mennyit érhet ma egy ilyen kártya? (használt)
-
Hát tuti az lesz, hogy előbb kipróbálom, már azon is töröm a fejem, hogy hogyan fogom belerakni a bárbónba, mert én is egy X800XT-ről váltottam és ez azért nagyobb egy fokkal annál...
Ha ez összejönne, akkor jó kis multimédiacenter lenne.... Rosszabb esetben, meg lecserélem a tápot, viszont a halkságról, pedig eddig csak a Zalmant és az FSP-t tudom dícsérni, de elvileg a TAGAN is halk vagy mi... Na lassan megyek haza, aztán kipróbálom.
Üdv,
Vikthor -
rocket
nagyúr
Kartyanak eleg lenne, de az egesz gep arrol taplalkozik, kiszamoltak, hogy 109 wattos fogyasztast veszunk x1900xt-nek, akkor az a 12v agon 9.1 ampert sziv el 3d alatt, 2d alatt 28 watt 3 amper, egy pentium 920d 95 watt 8.8amper terhelve 90%-os cpu hasznalat mellett
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Uhh, total elneztem, azt olvastam 400 wattos chiftec tapod van
Szoval itt a zalman 400B-APS [link] 18 ampert ir (azt nem irja hany 12v aga van), zalman 400A-APF [link] ez meg 15 ampert tud terhelve, ezek kevesek lesznek, meg ahogy nezem eleg regi tapok ezek mar.
Zalman 460-APS [link] , tokeletesnek tunik, 2 12v agon 34 amper terhelve (16-18) es 360 wattos teljesitmeny 2 12 voltos agon
[Szerkesztve] -
Igen azt én is néztem, de a VGA könyvéhez mellékelt papíron az áll, hogy ''450W capacity and 30A current on 12V rail is recommended for single Radeon X1900 series product.'' És mivel nekem csak 400W-os Zalman tápom van és nincs rajta külön PCIe tápcsati, ezért aggódok, hogy nem fog beindulni a rendszer. Nem tudom, hogy egy ilyen konfigban [link] ez elegendő e vagy sem. Ezért gyűjtök infókat.
Üdv,
Vikthor -
rocket
nagyúr
Szia!
Nezd meg a tap oldalara mivan irva, hany ampert tud 12v agon/agokon.
mATX tap chiftec oldalan csak 300 wattos van kint, az 2 agon 11 es 14.5 ampert tud.
Amit talaltam atx 400 wattos chieftec tapot (gps-400aa-101a) , ezen 2 12v ag van, egyik 14amper (168wattos terhelhetoseg), masik 15 amper (180 wattos terhelhetoseg), ph tesztben a teljes konfig terhelve 241 wattot fogyasztott x1900xtx-el, szoval elvileg eleg lenne, az amper fontosabb tenyezo, az ajanlott ertekek neha a valosag felett vannak joval, kulonben csodbe mennenek a tap gyartok -
Sziasztok!
Ma vettem egy sapphire X1900XTX VGA-t és remélem elég lesz neki a Zalman 400W-os tápegység. Azt írja, hogy 30A kell 12V-on, ha 1 VGA van a gépben, mondjuk Crossfireről nem is beszélek, mert barebone rendszerem van és nincs még egy PCIe 16x csatlakozó a mATX alaplapon. Érdemes lenne cserélni tápot is? A VGA hűtéséről meg egy Zalman VF900Cu fog gondoskodni, ezt is ma szereztem be. Állítólag azt mondják, hogy elég a 400W-os táp a 450W-os csak ajánlott, vélemény?
Üdv,
Vikthor -
djxp01
senior tag
-
djxp01
senior tag
Sikerült szereznem egy ilyen kártyát. Én csak annyit mondok:
Iszonyatosan brutal kártya.... -
Loha
veterán
Talán a voodoo1, aztán a T&L a Geforce 256-ban, az FSAA a voodoo5-ben, shaderek a GF3-ban... Ring Bus? Mondjuk ha csak a GPU-kat nézzük, szerintem a T&L és a shaderek voltak a 2 legnagyobb újítás, azóta sztem nem volt hasonló... pl ha megnézem a COD2-őt DX9 és DX7 módban, akkor szebb a DX9, de nem látványosan, mert DX7-ben is szép...
Egy 24 futószallagos GF3Ti-n magas órajelen sztem ugyan úgy elfutna minden mint egy mai kártyán, csak picit lenne rondább... Szóval növelik a teljesítményt, meg jönnek az új funkciók, de semmi látványos szerintem... Na mind1 majd kiváncsi leszek a DX10-re... -
rudi
nagyúr
Tudsz mondani a Te terminológiáddal forradalminak nevezhető újítást a szamítógéres grafika, vagy akár a teljes számítástechnika történelménben? Nekem csak a tranzisztor jut eszembe. Szerinted mitől lenne forradalmi a ray-trace behozatala? Annyival gyorsabb vagy szebb (és a mi még fontosabb gyorsabb és szebb egyszerre) lenne? Szerinted milyen átszervezés kellene a GPU-ban? Szerintem ray-trace ugyanúgy textúrázási és számolási műveletekkel valósítható meg mint a mostani árnyalási módszerek, és ahhoz nagyon jól hozzá vannak igazítva a GPU-k. Miből gondolod, hogy a mai vezető 3D motor fejlesztők nincsenek felkészülve ray-trace alapú motor készítéséhez? Szerinted a Maya, RenderMan vagy 3DS renderelő motorját kik csinálták?
Az AMD-vel kapcsolatban nem írtad azt sem, hogy a teljesítményre gondolsz és azt sem, hogy a gyártó politikájára, vagy a mobil processzoraira. -
R.Zoli
őstag
Nálam a forradalmi az mindig valami olyasmi aminek a konkurrencia nyomába sem ér vagy valami totál új távlatokat nyit meg a fejlesztől illetve a felhasználók előtt amivel nagyságrendbeli különbség várható az előző technológiákhoz képest...Az rendben ,hogy az Ati sok ujdonságot mutatott most be de ez számomra nem forradalmi csak lényeges újítás...A ray-tracing behozatala az forradalmi lenne...Egyébként ha így nézzük minden komoly feature csak egy bonyolultabb matekolás...6 évet foglalkoztam Lightwave-el , 3D Max-el szal van némi közöm a témához.de én távolról sem érzem azt ,hogy a ray-tracing annyira a ''jövő'' lenne...Egyszerűen azt érzem senki sem vár tőle akkor minőségi ugrást a grafikai megjelenítésben mint amekkora átszervezést kellene egy GPU-ban végrehajtani miatta...Én ray-tracing mániás vagyok a Lightwave óta
Miután a régi 3D Studio még anno nem tudott ray-tracinget óriási különbségeket lehetett létrehozni a lightwave és 3D studio között...Persze az is biztos ,hogy a fejlesztő grafikusok sincsenek felkészülve egy ray-tracinges motorral felkészített játék megjelentetésre mert sok új problémát vethet fel egy ilyen komplex cucc...
Az AMD-nek teljesítményben csak a notebook piacon kell összeszednie magát...Egyébirányú fejlődését a marketingben és a gyártókapacitásán várnám...Nomeg abban sem jeleskedik ,hogy nem tudja a gyártósorait sosem olyan hamar átállitani egy új gyártástechnológiára mint az Intel...Nézd meg mit alkothatna most ha már nekik is 65 nanos A64-eik és Oteronjaik lennének, kb. 7 hónapos lemaradásban van etéren folyamatosan...Amíg ez nem oldódik meg addig sosem lesz olyan komoly verseny mint aminek kellene lennie ahhoz ,hogy az Intel kellemetlenül érezze magát...Nem értem mért jössz a teljesítménytesztekkel egy szóval nem mondtam ,hogy desktopon vagy szerver piacon teljesítményben kellene fejlődnie,akkor eleve azt mondtam volna ,hogy a processzorainak kell fejlődnie nem az AMD-nek...Ezzel is utalva arra ,hogy a gyár/gyártás körül vannak a problémák... -
gayer
aktív tag
válasz
Templomegere #375 üzenetére
Nem mondvacsinált itt semmi kiakartam próbálni a kártyát naná, ennyi(Nem mintha te nem?)!Egy srác meg mondta neki kell mindenképpen úgy hogy hoztam!
Ez a valóság.
-
gayer
aktív tag
válasz
Templomegere #373 üzenetére
El sok a melóm, nem tudok játszani nagyon.Majd veszek később!
-
AMATŐR
őstag
Én is kíváncsi vagyok azx1900xtx re, de a kisker ahol vásárolok azt mondta, hogy a nagyker 5db. kapott, de legalább 10re van rendelés. Attól félek, hogy március előtt nem igazán lesz elérhető földi halandó számára. /vidéki versenyzőkre gondolok/
-
rudi
nagyúr
Sapphire X1900 XT több nagykerben is kapható, de korlátozott példányszámban.
A tesztkártyákat természetesen visszajuttatjuk a feladóhoz, aki vagy a gyártó, vagy valamelyik nagykereskedelmi partnerünk. Bizonyos esetekben, ha megtetszik a tesztelt hardver, szépen megfizetjük az árát és megtartjuk. -
djxp01
senior tag
Húúú Tnx!!! Kiráy vagy, meg is van a link, és már csinálom is
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33839451
Amúgy ha tudja valaki merre lehet kapni az X1900 XT-t (sapphire esetleg) léci írjon
Rudi, esetleg valami infód nincs erről ?
Amúgy a szerkesztőségbe érkezett kártyákkal mit csináltok miután letesztelitek ?lol
-
-
Balazuz
tag
Még visszakanyarodva egy kicsikét az ATI vs. Nvidia párharcra, szerintem ez nem is verseny, egyszerűen arról van szó hogy a két gyártó ''sztereopol'' helyzetben van, és verseny helyett inkább szövetséget kötnek egymással a piaci 50-50%-os fix, biztos részesedésért. Persze kifelé ez harcnak látszik... Ti nem ezt csinálnátok?
A két nagy kereskedelmi TV nem ezt teszi? Nekik elég a közel 40-40%-os reklámbevétel, de az biztos. Ugyanazok a műsortípusok mennek ugyanabban az időben....
Szerintetek? -
djxp01
senior tag
LOL. no comment
Sapphire oldala....
Adrenalin injekció a PC-nek
A felnövő nemzedék gyorsöklű virtuális harcosait a Sapphire holnapot elhozó ügyes hardver látják el felszereléssel. A Sapphire RADEON® X1900™ XT adja a süvítő szablya csapásának erejét vagy a visszarúgó ostromgépek elsöprő csapásait, s szállítja a játékosnak új hősi pályákon a játék élvezetének meg-megújuló ígéretét.
http://www.sapphiretech.com/hu/products/graphics_overview.php?gpid=137 -
rudi
nagyúr
Nem tudom mi a jövő. Gondolom a 4 megapixel (nagyjából 1600x1200 kétszeres overdraw-val) pixelenkénti árnyékolása a cél elfogadható AA és AF mellett. Aztán hogy ez milyen kompromisszumokkal valósítható meg, annak eldöntéséhez én nagyon kevés vagyok. Nagyjából itt kell kezdened, ha érdekel a téma [link]
-
rudi
nagyúr
Ütős ez is
Forradalmian újat szeretnél, emlegeted a ray-tracet, de azt sejthetőleg nem tudod, hogy az is ugyanolyan kemény matek (számolás) mint a mai shaderes témák. Nagyjából annyi az eltérés, hogy a ray-trace kevesebb egyszerűsítést használ, precízebb lehet. Feltételezem, az sem esett még le, hogy a mai számolóegységek (ALU-k) már nagyon megközelítették a lehetőségeik határát egyszerűen logikai kapukkal gyorsabban és hatékonyabban nem lehet megvalószítani az ilyen jellegű műveletvégrehajtókat. Marad az egyetlen lehetséges lépés a végrehajtók jobb szervezése, szokszálúsítás, párhuzamosítás. Az én olvasatomban ebben forradalmi az ATI R5xx architektúrája, mert egy merőben új csoportosítási és menedzselési eljárást hozott ki, véget vetett a korábbi értelemben vett futószalagozásnak. Ugyanígy leszámolt az ősradeonok óta alkalmazott corssbar memóriavezérlővel, szerintem ez is forradlami. Te hogyan definiálod a forradalmit?
írod: ''Az x2-t meg nem is kevertem ide...Ezt Te hoztad fel...Te magad is tudod ,hogy az AMD sem tökéletes van sok terület amin jelentősen fejlődnie kell...Nem akarok belemenni mibe mert már triplán off topik lenne itt...''
Te magad voltál, aki említette, hogy az AMD-nek még fejlődnie kell [link]. Az AMD fejlődése annyit jelent, hogy X2, ami meg annyit jelent, hogy kétmagos P4 szorongatás és verés, pillanatnyulag éppen így: [link]. Megmutatod nekem azt az egy alkalmazástípust, amiben: ''nagyon sokat kellene erősödnie még az AMD-nek, hogy igazi verseny alakuljon ki'' ?
Ha nem tetszik a hozzászólásod - pontosabban tetszik, csak nem értek vele egyet - akkor azt leírom ide a fórumba, ugyanis erre való a fórum. -
rudi
nagyúr
Az egy dolog, hogy meg lehet csinálni a ray-tracet real time, de ez a nagyon egyszerű kis demo full featureben (Radiosity, Volume Lights, DoF) 0,2 FPS-t nyomott az A64 3000+omon. Százszoros gyorsítással ez még mindig csak 18 FPS és a grafika komplexitását is meg kellene vagy 10-100 szorozni, hogy valami olyasmit elérjünk, ami a mai szintű inkrementális képszintézissel összehozható. A parallax occlusion mapping, ami csak sugarat bocsát ahhoz, hogy kiszámolja a felület egyenetlenségéből adódó eltolást az amúgy sima textúrán [link] 120 utasításos shaderkódot eredményez. Ott az ATI Toy Shop demo, ami már egészen jó, de még meglehetősen távol áll egy igényesebb ray-trace jelenttől polygonszámban és komplexitásban is (overdraw, fényforrások), az X1800 XT-n 1600x1200-ban 4xAA mellett 18 FPS-t megy. Háromszorozott shader végrehajtós X1900 XT-vel 34-et, és ez egy meglehetősen hozzájuk igazított demo.
-
pisti
őstag
Valószínű, hogy annyi a magyarázat erre, hogy nem ebbe(ray tracing) az irányba ment el a grafikus enginek fejlesztése, és most hogy lassan van is elegendő erőforrás a realtime számolásához nem lehet csak úgy pikkpakk átállni rá. A mai grafikus enginek is azért elég szép képet tudnak adni és ezzel a technológiával jóval nagyobb tapasztalata van a játékkészítőknek. Az lenne a jó, hogyha a már létező GPUkkal is jelentősen lehetne gyorsítani a raytrecelést bár ha ebben az irányba elmegy a fejlődés akkor szépen átalakulnak majd a GPUk, hogy képesek legyenek az új feladatokra is. Egyébként igen miután körbenéztem kicsit a neten tényleg azt kell mondjam, hogy tévedtem mikor azt írtam, hogy nem lehetne realtime raytracingre alapozó enginet csinálni. Persze jó volna mélyebben belelátni a mai grafikus enginekbe, hardwerekbe és a raytracingbe, de majd rágyúrok a dologra.
-
R.Zoli
őstag
Na örülök ,hogy beláttad nem is lennének annyira gyengék már a mai hardware-k sem a ray tracinghez, persze van még mit fejlődni ez kétségtelen,de már jó lenne ha elindulna ezirányba valami
Ezért várom már valamikor a mostani kártyáktól ,hogy valamelyikben meglépik a dolgot...Reméltem ,hogy az Unreal 3 engine képes lesz rá ,de csalódnom kellett sajnos...
Egyébként azt sem értem a nextgen konzolokban annyira mondják mekkora erőforrás van (pl. a cell ) akkor mért nincs bennük ray tracing kezelésére képes GPU??? Pedig ott az optimalizáltság is meg van oldva és erőforrás is lesz rendesen...Bár mondjuk ezeknél a konzoloknál ami kevés lehet ilyen komplex dolgokhoz az a memoria nagysága...Több speckó XDR memo pl. a PS3-ban meg túl drágává tenné a konzolt...Valami oka biztos van...DE ,hogy a cellnél lenne rá erőforrás az tuti... -
pisti
őstag
Ezt érdemes megnézni.Ráadásul nem is a legfrissebbek a letölthető progik és a procit terhelik, milenne ha HW gyorsítaná?
[link]
Azért az a 2004es benchmark elég meggyőző. Egyébként szerintem is szép lassú lesz az átmenet, biztos lesznek ilyen hibrid megoldások is majd, részben raytracelt, részben a mai technikával működő enginek. -
rudi
nagyúr
Gyorsítani azt lehet, de a szakik is legalább 2-3 évet adnak a real-time raytracenek, ami annyit jelent, hogy 4-5 év múlva lehet valós alkalmazásban. Természetesen nem úgy történik majd meg, hogy húznak egy csíkot és onnantól ray-trace lesz minden, hanem szépen folyamatosan, úgy, ahogyan a régi jó shader-mentes dolgokból parallax mapping meg HDR lett (ehhez is 4-5 év - vagy kicsivel több - kellett).
-
pisti
őstag
A raytracelés még ha egy mai csúcsvga komplexitású hardware is gyorsítaná, még úgyis túlságosan lassú lenne ahhoz, hogy így számolják a képet realtime, legalábbis szerintem ígyvan, aztán lehet, hogy ahogy nő a poligonszám már érdemesebb lesz raytracelni.
Egyébként azzal, hogy az ATI elmegy a VGAi számítási kapacitásának általánosabb célú felhasználása felé, lehet hogy pontosan az a célja, hogy képesek legyenek raytraceléses enginnel készült játékokat is gyorsítani a VGAik. Persze ehhez a szoftvereknek is használnia kéne ezt. Könnyen elképzelhető, hogy valamelyik eljövendő DirectXben pont ennek a támogatása lesz a nagy újítás. -
R.Zoli
őstag
Ha hardwaresen fel van készítve a kártya valamire akkor is számolásigényes de egy célhardware ami kimondottan valamire van tervezve had ne kelljen elmondanom hászszor gyorsabban képes valamire mint egy általános célú végrehajtó egység...
Azért számítási teljesítményben a mai kártyák sincsenek túl gyengére szabva...Az már más kérdés ,hogy semmit sem optimalizálnak megfelelően... -
pisti
őstag
Relatív ja. Szerinted miért nem számolnak ''csak'' 1 szinten fényszóródást a mai vgak? Mert nagyon számításigényes azért. Ez akkor is ilyen számításigényes lenne ha hardweresen gyorsítanád. Ezért is nem csinálnak ilyen vgat, mert nincs értelme.
Nyilván a ray tracingé a jövő, de nem a közeli jövő, ahhoz még sokat kell fejlődnie a PCk számítási kapacitásának. -
R.Zoli
őstag
Tőled nem is vártam más választ...Ha megnézed azt mondtam ,hogy forradalmian újat várnék már végre...Ezért is említettem a ray-tracinget...
Azt hiszem a forradalmian új a Te szóhasználatodban totál mást jelent mint nálam, ezért nem kell a másikat hülyének nézni...
Az x2-t meg nem is kevertem ide...Ezt Te hoztad fel...Te magad is tudod ,hogy az AMD sem tökéletes van sok terület amin jelentősen fejlődnie kell...Nem akarok belemenni mibe mert már triplán off topik lenne itt...
Ha nem tetszik a hozzászólásom akkor meg vagy ne reagálj vagy ne írj több cikket mert már elnézést ,hogy más mer lenni a véleményem mint Neked... -
Digitalis
senior tag
Biztos azokon a fórumokon, amit Te is olvasol, sok a jó angol nyelvtudással bíró magyar.
Vagy sok a vicces külföldi.
De az, hogy ''akkor már dögöljön meg a szomszéd tehene is” hát az ténylegesen erősen magyar mentalitás. Főleg pont a külföldieknek tűnik fel az a furcsa magyar sajátosság. Minthogy az is, hogy a bolhábol is elefántot csinálunk előszeretettel mintha kötelező lenne. No meg azt hisszük, hogy mindenkinél okosabbak vagyunk, és hogy mi vagyunk a ''világ közepe''. Mondjuk ebben lehet valami.
[Szerkesztve] -
GiXXXer
tag
AMD-nek marketingben kell erősödni...Bár azért az Intel se szart gyárt (amd fanok szerint csak azt, intel fanok szerint amd a szar), szal verseny ott is van, igaz nem akorra, mint a vidkariknál... De egyébként mennyire megfigyelhető, hogy ki milyen párti, hiszen jó csak és kizárólag az lehet sokak szerint, amit ő szeret, a konkurens egy nagy rakás szar... Talán ezen a hozzáálláson is jó lenne változtatni, és elismerni, hogy nem csak az van a világon, amit ő szeret, más is lehet talán jó...
Sztem ennek a fórumnak a legnagyobb hibája az az ellenségeskedés (amd vs. intel, nvidia vs. ati), és egymás szapulása észérvek nélkül... Ez gusztustalan... Nekem Intelem van, mégsem anyázom az amd-t, ellenben kaptam már meg, hogy hazug szar vagyok, mert az intel bizony szar, és olyan nincs, hogy az jó legyen, én hazudtam... Ha nem hiszitek, csak ezt a topicot olvassátok végig, mennyi észérv nélküli köcsögölős ''úgyis szar az'' típusú hsz van... Nekünk magyaroknak miért ez jelenti a beszélgetést, hogy szidjuk a másikét?
Én Inteles vagyok, Atim van, akkor rögtön a k**** anyámat? -
rudi
nagyúr
Hú, ez ütős volt
Már bocsáss meg, de van egyáltalán fogalmad arról, hogyan működik egy jelentősen párhuzamosított processzor mint például egy mai GPU? Azt esetleg észrevetted, hogy a futószalagosdinak az X1800-akkal már vége és éppen most hozott ki az ATI egy forradalmian új memóriavezrlőt és pixel shader szálkezelőt, meg közben csinált mellette egy olyan GPU-t az XBox360-hoz, amiben MB nagyságrendű belső, közvetlen memória van.
Az AMD-nek hol kellene még erősödnie? Hiszen az X2 tesztünkben mindenhol megverte az aktuális P4-eket.
(komolyan mondom, ilyen hozzászólások után erősen elgondolkodom rajta, hogy van-e értelme kimerítő cikkeket írni az egyre modernebb hardverekről...) -
fLeSs
nagyúr
Javítottam a cikkben a fogyasztási adatokat, az előzőek hibásak voltak!!! Ez csak az X1900 XTX-re vonatkozik. A hiba egy kisebb baki miatt következett be...
-
Joco
aktív tag
De ennyire Te sem vagy vak a reklámoktól ugye? Tök véletlen, hogy nincs hatalmas ugrás, hanem mindig egy picit rátesznek a konkurensre és közben szedik a lét. Kb. ugyanaz, mint a politikában, mindig a hatalmon lévő egy kicsit feketébb és akkor lehet váltani. Te cserélgetsz, ők meg híznak, erről szól ez a fogyasztói társadalom, mielött vlki hiú ábrándokba ringatná magát
-
RpPRO
őstag
Probalj akkor valtoztatni a sok begyoposodott emberen, cegeken es oemeken, akiknel meg mindig az amd fogyaszt sokat es huuu, volt az a teszt, amikor levettek a hutot es elegett, huuu.......
PR-ban kell erosodnie amd-nek, mert sebessegben reg eldolt mar a vita.
[Szerkesztve] -
-
R.Zoli
őstag
Ezt várnám már a Proci piacon is mert a VGA-k terén nagyon jó kis verseny van míg a procik terén sajnos nagyon sokat kellene erősödnie még az AMD-nek ,hogy igazi verseny alakuljon ki....
Egyébként szinte biztos vagyok benne ,hogy a 7900 valamivel jobb lesz az utána következő Ati meg annál is...Viszont kissé idegesít már ez a ki tud több pipeot beleszarni egy kártyába...Ez olyan ősemberes dolog ,hogy kinek nagyobb a bunkója az üti agyon a másikat...Sokkal jobban örülnék ha a sok hülye pipe helyett valami áttörés lenne már pl. hardware gyorsított ray-tracing...kicsit elbutultnak érzem ezt a harcot a 2 gyártó között és egyik sem tud igazán újat felmutatni igazán csak a csilivili 9999999* AA meg AF meg tököm tudja mik és a shader x.x verziók...Én már régóta várok valami jóval komolyabbat mint a ''pipeok és shaderek küzdelme''... -
-
R.Zoli
őstag
Azért ezt annyira bírom ,hogy emberek össze tudnak veszni azon ,hogy most az Ati kihozott egy új kártyát és az valamivel gyorsabb mint az NV kártyája...Vicc...
Én mindig csak azt remélem ,hogy egyik sem tud lényegesen elhúzni a másik elől...Mert az ártana az árversenynek...Szal én remélem ,hogy most majd jön az Nv egy új kártyával ami lekeni az x1900-at mint a huzat...Utána meg jön az Ati egy megint új kártyával és az lesz a gyorsabb és ez így megy az idők végezetéig
[Szerkesztve] -
Alvin_ti4200
félisten
1. Nem igazán van sebességbeli különbség High és Ultra Quality között aszongyák
2. Ezt nem tudtam.
3. Tök mind1, mind a kettőben működnie kéne és láttam, hogy nem igazán volt bekapcsolva
Hát a driverekben eléggé egyet értünk. Nálam pl. a szögfüggetlen AF kikapcsolása volt ilyen mókás, ugyaanis driverben ki volt kapcsolva, játékban meg mégsem
Megy privi amúgy -
rocket
nagyúr
Volt nalam is ilyesmi bug, hogy hiaba allitottam be akkor meg control panelben a szuroket nem alkalmazta, aztan nagy nehezen kisakkoztam, hogy ha a fraps elvan inditva es akkor allitom a szuroket akkor valamiert zavarta, hiaba allitottam utana mar barmit csak reboot utan lett jo.
Azota se volt ilyen gondom egyik jatekban se -
faster
nagyúr
Ja de a Supersampling az ami a menüt is úgy átmossa neked, ha alig lehet látni a kiírt szövegeket.
Nem nem, a supersamling nagyon szép képet ad. Ami a HL1-nél elmossa pl. a töltőképernyőt, az az, hogy alacsony felbontású, és textúraként teszi ki, amire a GPU bilinear filtert tesz rá. Az a hibrid AA eljárás (8xSS-MSAA), amit említettem, ezt minden Geforce tudja FX-től kezdve, a 6-7-es széria is, nemcsak az FX. Tán még a Gef3 is ismerte, bár erre nem mernék megesküdni.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
HL1et, ami tökéletesen megy ugye egy mai konfiggal agyonszűrve is, de pl. tipikusan a korlátok beljese meg olyan ronda kockás, hogy broáf, az élek meg 6xosan vannak tűélesre simítva, az meg ott éktelenkedik.
Geforce 1-2-n használtam supersampling AA-t, (mást nem tudott), és az is simította az átlátszó textúrákat a HL1-ben.Illetve az FX-ben is van pl. a 8xSS-MSAA, ami szintén működött. Ezekkel a szűrésekkel csak az volt a gond, hogy nagyon FPS zabálóak voltak.
-
pisti
őstag
Hmm mit találtam: [link]
Mindjárt ki is próbálom az X800omon és méricskélek kicsit.
Ami azt illeti engem már régi játékokat antialiasolva is zavart az átlátszó textúrák szűretlensége, pl. emlékszem mikor elővettem HL1et, ami tökéletesen megy ugye egy mai konfiggal agyonszűrve is, de pl. tipikusan a korlátok beljese meg olyan ronda kockás, hogy broáf, az élek meg 6xosan vannak tűélesre simítva, az meg ott éktelenkedik. -
fLeSs
nagyúr
válasz
BobChemistry #317 üzenetére
ha az lenne, akkor odaírtuk volna. látod vhol odaírva?
-
fLeSs
nagyúr
válasz
BobChemistry #315 üzenetére
az a 64 fok egy játékból kilépés után van, szal az NEM az idle hőmérséklet. nemtom mennyi volt a hőmérséklet, mert nem néztem. meleg volt.
-
BobChemistry
őstag
terhelve mennyi volt az r580 hőmérséklete?
mert azt látom a képeken, hogy csökkentet órajelen is 64 fok, ha jól emlékszek
visszatérve a múltkori kérdésemre, rájöttem h igazad van:
még a tavasszal volt egy 9700pro karim 1600+ palominoval
a far cry benchmark 4xAA/16xAF 1024*768 felbontás mellett 20fps-t hozott, ultra beállítással, kikapcsolt effektekkel, low beállítással pedig 60 körül
aztán elvittem egy fórumtársunkhoz, és egy s754-es vga-val teszteltük 240MHz fsb-n
szűrők nélkül, meg low beállítással 150fps-t kaptunk (!) gondolom proci limites volt ezzel a beállítással
utána pedig 4xAA/16xAF, ultra beállítás mellett csak 22 fps-t (!) itt már viszont a vga volt a szűk keresztmetszet -
fLeSs
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #308 üzenetére
1. a Doom 3-at mi nem ultra qualityn teszteltük
2. az, hogy az eredmény nem változott még nem jelenti azt, hogy nincs is bekapcsolva. vannak olyan játékok/pályarészek, ahol nincs mit ''simítgatni''. nekem far cry-hoz van vagy 10 féle demóm, és vmelyikben nincs eltérés sima AA és TAA-s eredmény között, vmelyikben meg a felére esik az fps.
3. mi nem a lost coastot használtuk, hanem a sima hl2-t, de ez lényegtelen, hl2-ben qrvára láccik ha be van kapcsolva a TAA. ezt még gyakorold egy kicsit.
szerk: amúgy elég becsapósak ezek a driverek, és ebben mind2 cég egy genyó.
az ATI control centerben beállítom az x-es AA-t, alkalmazom, és nem történik semmi a játékban. átállítom másikféle AA-ra, és akkor kapcsolódik be az előző beállításom, ha visszamozgatom a csúszkát, akkor meg kikapcsolódik.elmehetnek a *****. komolyan mondom néha ezzel kell jáccadoznom... neveccséges.
NV-nél pont ez a TAA szokott gáz lenni. bekapcsolom az SSAA-t, lefuttatom a replayt, visszatérek a driverbe, és már ki van kapcsolva.ezzel rengeteget szoktam szívni. az a legtutibb módszer (de vmikor még ez sem elég), ha a beállítások után újraindítom a gépet. de vmikor ilyenkor az újraindulás után sincsenek alkalmazva a beállítások (ATI), csak akkor történik meg az alkalmazás, amikor elindítok egy játékot, majd kilépek belőle.
ezt magyarázza meg nekem vki. -
rudi
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #311 üzenetére
No, finomíts még egy kicsit a megfogalmazáson
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz
Alvin_ti4200 #310 üzenetére
Félig-meddig hülyeséget írtam, most látom, szóval nem a belsejében lévő töredezést csökkenti, csak abból számolja az élsimításhoz szükséges adatokat (az átlátszó pixelekből)
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #308 üzenetére
Te érted ennek a T/A AA-nak az eszenciáját? Le tudod nekem írni, hogy mit is csinál ez? Ugyanazokat a demokat használtad a teszteléshez mint fLeSs?
-
Alvin_ti4200
félisten
Mivel van nálam egy GTX, így én is elkezdtem méricskélni
A procim ugyanúgy 2400 MHz-en megy, mint a tesztben szereplő 3800+, a különbség a 300-as FSB, tehát ez nem jelenthet problémát. A memóriáim 480 MHz-en mennek 2.5-3-3-7-1T-ben, tehát elvileg még gyorsabbak is a tesztben használtaknál. Driver: 81.98 (tesztben látom 81.94 volt), chipset driver nálam 6.70, az az utolsó hivatalos az nVidia honlapján.
Namost felfigyeltem néhány furcsaságra...
Én is lemértem pár játékot és teljesen más eredményeket kaptam!
Doom 3 -> 1280x1024 SIMA 4xAA 16xAF (merthogy Ultra Quality) -> 67 fps.
A tesztben nektek SuperSampling Trasparency AA szerepel (legalábbis az SS AA gondolom erre utal), amivel 72 fps-t mértetek! Bekapcsoltam én is a Tr.AA-t (szintén SuperSampling) és az eredmény semmit(!) nem változott, ergo nem működik a Transparency AA! Próbáltam úgyis, hogy csak játékban állítom be a 4xAA-t, csak driverben, mindkettőben és sehogy nem működött!
A F.E.A.R.-ben stimmelnek az eredmények (2 fps-sel volt gyorsabb nálam a teszt).
Half-Life 2: Lost Coastban sem működik a Tr.AA, pedig ott aztán tényleg mennie kéne, elvégre a Half-Life 2-vel reklámozták az átlátszó AA hatását!Amúgy egyik játékban sem működött a Tr.AA, még a Rollercoaster Tycoon 3-ban sem (azért említem ezt a játékot, mert ezt kipróbáltam még az X1800XL-lel is 4x Adaptive AA-val és működött). Szóval szerintem le kéne még egyszer mérni azokat a játékokat, ahol Tr.AA-t használtál, de csak azért, hogy te is meggyőződj róla, hogy nem működik! Az eredmények nem fognak változni, csak sima AA-t kell a grafikonokra írni.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
viharhozo #297 üzenetére
Ugyanolyan nehéz összehasonlítani a 16x és 8x AF-et is mint a AAA/TAA-t. Te lehet, hogy csak a leveleket és a kerítést láttad, de mi az összes átlátszó textúrát próbáltuk megmutatni, ezekszerint kevés sikerrel. Nézd meg itt az összehasonlító HL2 képet: [link]. Ha nincs bekapcsolva AAA/TAA akkor 4xMSAA és noMSAA beállításban ugyanolyan gyengék az átlátszó textúrákban lévő élek, ami azért egy csúcskártyán szerintem ciki.
-
rudi
nagyúr
''de, ez borzasztó. ugyanis a teljesítmény, mint tudjuk, a pipelineok számában mérendő.''
Ezt a kijelentést, lehet szépen gyorsan elfelejteni, különösen az újabb játékokat tekintetbe véve. Egy modern GPU több mint egymás mellé sorakoztatott futószalagok halmaza. Inkább vertex shaderek, pixel shaderek, textúrázók és raszterizálók kiegyensúlyozott keveréke. -
GiXXXer
tag
Ezt csak azért idztem, mert a sok nv fan szerint kijön a g71, g80 és addig az atiék elmennek nyaralni...Szal a g80-nak nem az r580 lesz az ellenfele...
-
NoLF
veterán
válasz
Stalker-2572 #100 üzenetére
de, ez borzasztó. ugyanis a teljesítmény, mint tudjuk, a pipelineok számában mérendő.
ja, hogy egy csöppet régi hszre reagáltam...
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Villanyszerelés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- One mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Házimozi belépő szinten
- Régebbi játékok profilját frissíti az új GeForce driver
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- iKing.hu - Samsung Galaxy Z Flip 7 Blue Shadow Újszerű, karcmentes állapotban 512 GB
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 i7-1260P 16GB 512GB OLED touchscreen, GARANCIA: 1ÉV
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest