Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
"Szerintem meg ez alapvetően hibás így. Mert pl. mi van, ha egy weboldalba be van ágyazva egy kép vagy egy videó? Egyszerűen megfogalmazva, a korom sötét és a papír világossága közé elég kevesebb fokozat is (tehát lehetne a papír, most csak hasra, 0xC0C0C0), és attól felfelé akkor még ott a többi fokozat, ha valami valóban kontrasztosnak szánt dolgot akarunk ábrázolni."
Teljesen igazad van, csak vegyük figyelembe, hogy itt két világ találkozik... És ugye PC-n amúgy is jellemző a rövid előrelátás, előretervezés. (Egyes más platformokon ugyanakkor már 20 éve is megvolt a multimédia, és odafigyeltek erre is.)
Mondjuk én már rég átállítottam magamnak az "alapszínt" világosszürkére, WinXP óta át lehet (micsoda fejlődés...).
"Amúgy a 16-235 tartomány ebből hogy jön ki? Mert 0x10 az 16. az rendeben van, de 0xF0 az 240, nem 235."
Akkor hogy pontosak legyünk, a 235 a luma felső elvi határa (de kis túllövés elfogadott), a chromáé 240.
"Az meg őrület, hogy a 0-255 és 16-235 konvertálást hogy tudják rendszeresen és összevissza elcseszni. Az ATI is, legalábbis néhány éve még biztosan. Azt gondolnám, rém egyszerű és alapvető dolog lenne, hogy betesznek valami checkbox-ot, hogy adott kimeneten 0-255-öt vagy 16-235 akarok (meg hogy az overlay és VMR9 ugyan azt használja), de nem... és közben meg verik a mellkasukat videó dekodolás gyorsítással, stb., és ilyen alapvető dologra képtelen odafigyelni? Felfoghatatlan számomra. (Ja, és ha 16-235-öt választok, a nem-overlay/VMR9 dolgokat kellene konvertálni, nem elég csak a videót nem-felbővíteni.)"
Hát bizony. Bár ha jobban körülnézünk, az ipar más területein is vannak ilyen amateurish, vagy "így alakult, mert senki sem foglalkozott vele értelmesen" féle bénázások, de kevés ennyire idegesítő van, mint amikor pl. egy csillagos űr nem szép kontrasztos feketeség + a csillagok, hanem sötésszürke a háttér, és így olyan, mintha valami videóról nézném. (És nem az LCD hibájából.) Az a gáz, hogy a legtöbb (digitális, sőt sok HD-s is!) tartalom is eleve szűkített tartományú, pedig ezt rá kellene bízni lejátszó eszközre. A 0-255-ből kicsit kevesebb veszteséggel lehet 16-235/240-et csinálni, mint fordítva.
-
ddekany
veterán
Ja, ezekről az videokártyás kóklerkedésekről eszembe jut még egy vicces dolog... nVidia 7600GS, egy éve vacakoltam vele valahol... és ugye van a videókártya beállításai közt kontraszt meg fényerő. A monitor bénasága miatt használtattam azt a monitor állítgatása helyett... ám két dologra nem hatott, akár mit csináltál. Az overlay-re (ez még véletlenül hasznos is volt) és <dobpörgés> az egérkurzorra! Hogy a fenébe tudnak ilyet elkövetni??? Istenem... de fos gagyi minden...
(mod: Ja, az overlay-nál lehetett állítani, hogy független legyen-e, de egérkurzornál nem. És ettől egyes helyeken nem is látszott jól az egérkurzor, pl. ahol "invertálja" ami mögötte van.)
-
ddekany
veterán
"Hát igen, a monitorok képe (standard beállításon) hagyományosan kis fényerejü. De nyilván attól még a rendelkezésre álló színtartományt ki akarták használni. Törvényszerű, hogy mozizáshoz "fel kell tekerni"."
Szerintem meg ez alapvetően hibás így. Mert pl. mi van, ha egy weboldalba be van ágyazva egy kép vagy egy videó? Egyszerűen megfogalmazva, a korom sötét és a papír világossága közé elég kevesebb fokozat is (tehát lehetne a papír, most csak hasra, 0xC0C0C0), és attól felfelé akkor még ott a többi fokozat, ha valami valóban kontrasztosnak szánt dolgot akarunk ábrázolni.
"az analóg korszakból visszamaradt, elavult szabványok alkalmazása (a megjelenítés mikéntjének figyelmenkívül hagyása) miatt legtöbbször a 0x101010 - 0xF0F0F0 tartomány kerül használatra"Amúgy a 16-235 tartomány ebből hogy jön ki? Mert 0x10 az 16. az rendeben van, de 0xF0 az 240, nem 235.
Az meg őrület, hogy a 0-255 és 16-235 konvertálást hogy tudják rendszeresen és összevissza elcseszni. Az ATI is, legalábbis néhány éve még biztosan. Azt gondolnám, rém egyszerű és alapvető dolog lenne, hogy betesznek valami checkbox-ot, hogy adott kimeneten 0-255-öt vagy 16-235 akarok (meg hogy az overlay és VMR9 ugyan azt használja), de nem... és közben meg verik a mellkasukat videó dekodolás gyorsítással, stb., és ilyen alapvető dologra képtelen odafigyelni? Felfoghatatlan számomra. (Ja, és ha 16-235-öt választok, a nem-overlay/VMR9 dolgokat kellene konvertálni, nem elég csak a videót nem-felbővíteni.)
-
dezz
nagyúr
A szemnek van egy olyan tulajdonsága, hogy alkalmazkodik a körülményekhez, pl. nagy fényerőnél összébb szűkül a pupilla, stb. Így ha sok fényes rész van a képen, a sötétszürkét is mélyfeketének látjuk... Mint írtam, DC-s megjelenítőbe erősebb háttérvilágítást is lehet tenni, ami a világosabb képeket igazán fényessen jeleníti meg. A leírt dolog miatt ilyenkor kontrasztosabb képet látunk, még ha a kontrasztarány nem is javult.
Hasonló okokból (bár ez már szerintem pszichológiai hatás is) az a "monior-papírfehér" sokkal világosabbnak, sőt szinte vakítónak hat, ha pl. egy nem túl világos jelenetben van pl. egy robbanás ugyanazzal a színnel/világossággal.
Hát igen, a monitorok képe (standard beállításon) hagyományosan kis fényerejü. De nyilván attól még a rendelkezésre álló színtartományt ki akarták használni. Törvényszerű, hogy mozizáshoz "fel kell tekerni". Szerencsére ez ma már általában csak egy gombnyomás.
Na ja, egyes LCD-TV-k olyan förtelmes dolgokat művelnek, hogy csodálom, hogy piacra kerülhetnek. De azért nem mind ilyen.
BTW, 0xFFFFFF: jó is lenne, ha a fullos, 0x000000 - 0xFFFFFF tartományt kihasználnák, de sajnos az analóg korszakból visszamaradt, elavult szabványok alkalmazása (a megjelenítés mikéntjének figyelmenkívül hagyása) miatt legtöbbször a 0x101010 - 0xF0F0F0 tartomány kerül használatra. (Így aztán főleg ne csodálkozzunk, hogy a fekete nem fekete...) A lejátszók és codecek többsége nem foglalkozik ezzel, illetve talán a legfondosabb, hogy ez több éves javítatlan bug/hiányosság is pl. az Nvidia driverekben, hogy a digitális kimeneteken is az analóg beállításokat alkalmazza.
-
ddekany
veterán
Ami a kontraszt növelést illeti... én a DC-t nem nevezném kontraszt növelésnek, hiszen itt csak arról van szó, hogy sötét jelenetnél feketébb legyen a fekete. Persze ha bármi kis világos van a képen, akkor már gond van. Szóval nekem eléggé korlátosnak tűnik ennek a hasznossága... de lehet hogy csak valami idegesítően villogó LG után lettem túl rosszindulatú, meg attól hogy ezt kontrasztnak nevezték el. Lehet, hogy az EIZO megvalósítását látva meggondolnám magamat, nem tudom...
Egyébként meg, kontraszt terén, az egész digitális film és akármilyen számítógépes kép esetén van egy olyan gond (szerintem), hogy a világosság "dinamikája" kicsi. Azaz, hogy legdurvábbat mondjam, PC-n a standard papír szín #FFFFFF (
), és jobb híján ugyan ez az atomvillanás színe is. Filmen persze épp ezért a papír már nem #FFFFFF (ezért is kell pl. átállítani a monitort film nézés és egyéb tevékenység közt... felesleges szívatás), de pl. a hó napos időben már lehet hogy az, szóval ott is megy a szorongás a világos részeknél.Na persze lehet mondani, hogy felesleges lenne nagyobb dinamika, hiszen a mostanit is csak bajosan tudjuk megjeleníteni... igen, csak azt mondom, hogy itt kemény korlát, ami miatt a képernyő "kontrasztosságát" (idézőjelben, mert a fekete söttétségévél való osztás miatt itt nem a technikai fogalomra gondoltam, inkább a maximális világosságra) egy idő után nem lesz értelme emelni.
-
dezz
nagyúr
Bocs, azt már éppen nem olvastam el. Nos, akkor is kitalálták volna, mert egyszerűen nem nagyon lehet már a valós kontrasztarányát növelni az LCD-nek.
#56-osra: van még hozadéka a DC-nek: mivel nem kell félni, hogy az erős háttérvilágítás állandóan szétvilágítja az egészet, az az eddiginél erősebb lehet, azaz a fényerő is nagyobb lett.Plazmánál valamilyen alapfeszültséget állítanak. Itt is az van, hogy nagyobb alapfesz nagyobb fényerőt tesz lehetővé, de nem hagyja teljesen kialudni a pixeleket, vagy valami ilyesmi, nem ismerem közelebbről.
Egyébként úgy tudom, a profi mozis vetítők (celluloidos) is variálnak a nyílásszöggel, mert a celluloidszalag fekete részein is átszűrődik az erős fény.
A probléma nem az alapelgondolással van, hanem a megvalósítás minőségével. Nevezetesen elsősorban a precizitással, mármint hogy hány biten számolják a változásokat (mármint a háttérvilágítás állításának kompenzálását a képen). A legtöbb cucc simán színcsatornánként 8 bittel számol. Namost, a forrás-adat is 8 bites... Az eredmény 6-7 bit lesz, azaz ugrándozó színlépcsős kép. Ezzel szemben az Eizo a szokásos módon 10-12 biten számol színcsatornánként, a DC-t is...
-
ddekany
veterán
"DC... Nos amiről te láthatóan nem tudsz, az az, hogy a DC nem csak egyszerűen visszaveszi a fényerőt (háttérvilágítást), hanem közben ennek megfelelően át is számolja a képet"
De tudtam róla, lásd többek közt 54. hozzászólásomat. A plazma kapcsán értetlenkedtem, mivel ott nincs háttér világítás. Ott mit csinálnak DC-vel?
-
dezz
nagyúr
"Jelen rendszerünk 25félképet továbbít mp-enként. Az m2 HD rendszere meg képes lehet akár az 50félképre, vagy 25p-re is..."
Nem, PAL rendszerben is 50 félkép van mp-enként, amiből 25 egész kép jön össze (de nem kötelező, hogy a 2-2 félkép valóban ugyanahhoz az egész képhez tartozzon időben).
A HD újdonsága, hogy külön definiálva van az 50i és a 25p (Európában), tartalomtól függően. 50i pl. sportközvetítéseknél, 50 fázisos mozgásokhoz; 25p meg főleg mozifilmekhez való. (Illetve szabvány szerint van egy olyan is, hogy 50p, de azt csak 720p-ben bírja a rendszer, és [egyelőre] nem is használják. Amcsi megfelelője a 720p60, azt használja pár csatorna ott, de ezt sem sok.)
(#15) GuMipOkE: "Az 1080p-jelölés nem 24 képet jelent default-ból?"
Nem.(#18) MobilosFeca: ez a hsz nagyjából a helyén lenne, ha nem lenne ennyire amatőr a megfogalmazás, és főleg nem kevernéd folyamatosan az 50i-t, 25p-t, és 50p-t...
(#21) GuMipOkE: A 24fps-es mozifilmek kb. az esetek 100%-ában 24fps-esen vannak rajta a gyári BD lemezeken.
A sportközvetítések és hasonlók (sőt a legtöbb egyéb TV-műsor) 50/60 mozgásfázisosak. Ez SD rendszerben olyan 50i/60i tartalmat jelent, ahol a félképek 1/50 - 1/60 mp-es eltérésű fázist tartalmaznak. FullHD-ben ugyanígy megy, 720p-ben meg 50p/60p lehet.
ddekany, DC... Nos amiről te láthatóan nem tudsz, az az, hogy a DC nem csak egyszerűen visszaveszi a fényerőt (háttérvilágítást), hanem közben ennek megfelelően át is számolja a képet, hogy az összességében sötétebb képen a világosabb részek világossága ne változzon! (Ezt aztán lehet kisebb és nagyobb precizitással csinálni, stb.)
A másik, hogy az 1000:1-es alapkontraszt általában elég ahhoz, hogy a fullosan fényes objektumok mellett a fekete részeket feketének lássuk! Ilyen a szem. Ha viszont minden sötét, akkor máris látjuk, hogy nem is annyira fekete az a fekete (bár itt ne a TN panelek "feketéjére" gondoljunk). Hülyeség is lenne nem alkalmazni a DC-t, hiszen a tévéktől megszokott fényes képhez erős háttérvilágítás kell, és az LCD technológia egyszerűen nem teszi lehetővé, hogy egy sötét képen ne szűrődjön át ez az erős fény. Szóval a DC elkerülhetetlen LCD-nél. (És úgy látszik, a plazmáknál sem árt - már ha normálisan van megvalósítva.)
ps. na, majd megint jön valaki, hogy végigosztottam a topikut - holott csak egyszerűen a szakmámból adódóan tudom ezeket, és a szememet is jobban szúrja a tévedés.
-
dezz
nagyúr
Hú, igen durva tévedéseket írtatok itt össze, már bocs. Ha valaki még olvassa a topikot, szívesen leírom és helyesbítem őket.
-
ddekany
veterán
válasz
Johnny Cage #55 üzenetére
Amiről én írtam az ehhez nem igazán kapcsolódik. A sötét szoba azért szerepelt csak a hozzászólásomban, mert gyakorlatilag ott zavaró hogy világít a fekete, tehát ott van jelentősége hogy sötét jelentnél gyengítik a háttérvilágítást. Mert ha jól sejtem lényegében ennyi lenne a pozitív hozadéka a DC-nek. (Gondolom a Samsung cucc ennél "többet" próbál tenni... A Samsung monitorok egyébként mindig katasztrofális dolgokat művel képjavítás címén, szóval gondolom a DC-jük sem kivétel... Már eleve a preset-jeik olyanok, hogy elhányom magamat.)
-
ddekany
veterán
válasz
#72042496 #52 üzenetére
A Samsung 2232W-n nem lehet letíltani a DC-t?
Amúgy végül is elvileg van ráció a DC-ben LCD esetén ha sötét a szoba, mert akkor sötét jelenetnél (ahol szinte semmi világos rész nincs a képen!) lejjebb vehetik a háttérvilágítás erejét és azzal egy időben a képet "digitálisan" világosítva kijjebb "nyithatják" a folyadékkristályt. Tehát akkor a fekete feketébb lett, de a nem-fekete nem lett sötétebb. Tehát ha nem viszik túlzásba, és tényleg csak szerényen egyensúlyoznak a háttérvilágítás erejével és a folyadékkristály "nyitásával", akkor néha kicsit javít, de legalább soha sem ront. Csak ugye mi köze ennek a kontraszthoz. Ez ebben a szerény (és általam elfogadható) formában inkább a "hány candela a fekete" paraméterről szól. Meg egyébként, ha a képernyők kontrasztját az ISO-s "sakktábla" módszerrel mérve kellene minden gyártónak megadnia, akkor fogadok soha nem találják ki az egész DC-t...
-
1010
őstag
válasz
old_artist #45 üzenetére
akkorkülföldön 180+szállítás az 190k,nem is rossz vétel
-
#72042496
törölt tag
Az adataimnál levő Samsung monitor gyakorlatilag is.
Azért az Eizo megoldása gondolom nagyságrendekkel kulturáltabb, legalábbis illene olyanra megcsinálniuk, hogy ne lehessen észrevenni a működését. Valamint az sem árt, ha a kulturált működés mellett a menüből azért ki lehet kapcsolni ezeket az okosságokat - nem tudom, ennél a monitornál tiltható-e a dinamikus kontraszt.
-
ddekany
veterán
válasz
MobilosFeca #49 üzenetére
De... azok pont hogy a sötét részeken tünnének el, és ez meg pont akkor veszi lejjebb a fényerőt. Tehát elvileg pont rossz irányba nyomja a dolgot.
-
NagyMesterB
tag
válasz
MobilosFeca #47 üzenetére
Köszi a linket
beleolvasgattam , de hirtelen tul sok infovan egykét srác aki elég durván nyomja
-
ddekany
veterán
válasz
MobilosFeca #35 üzenetére
"nem mert így a fekete részletek tényleg feketék"
Én eleve úgy szeretem beállítani a képernyőket, hogy a fekete a lehető legfeketébb legyen. Mert, szerintem világos jelentnél is úgy néz ki jobban, nem pedig ha a fekete sötétszürke. (Na persze LCD-nél itt van némi ellentmondásosság beállításkor az egységes háttérvilágosság miatt, de plazmánál még az sincs...)
-
MobilosFeca
tag
válasz
NagyMesterB #46 üzenetére
Tudom, a végeredmény nem biztos... de majd kiderül
Az izzó ebben az esetben egy fémhalogén lámpa, ami típustól függően 10000-30000 óráig is bírja, és a cseréje nem kerül többe 10-20 ezer forintnál. Egy hibája van... meg kell várni, amíg az izzó "bemelegszik", ez kb. 5 perc. -
NagyMesterB
tag
válasz
MobilosFeca #43 üzenetére
Ezen a projektoron már én is elgondolkoztam , mert amennyit tv-zek filmet nézek annyit kibírna az izzó
de már egy 1680*1050-es felbontásu is elég durva felárral rendelkezik, nemhogy egy HD
de lehet én keresgéltem rossz helyeken
-
old_artist
addikt
Na, már málunk is lehet kapni 250e+áfáért.
-
#72042496
törölt tag
válasz
MobilosFeca #43 üzenetére
Nálam az a helyzet, hogy amikor amikor monitorként használom, akkor 80 centire van a kép, filmet viszont kb. két méterről nézünk, a kanapéból.
Először 30" TFT-t akartam venni (a 24" helyett), de aztán úgy döntöttem, a 40" LCD TV minden szempontból jobb választás. Hamarosan kiderül, tényleg így van-e.De ez itt nagyon OFF már.
-
MobilosFeca
tag
válasz
#72042496 #40 üzenetére
nem tudom... az összes házi-mozi portál ajánlása szerint az a legjobb, ha a kép olyan távolságban van tőlünk, hogy a nézési szög 30-45 fok között van... én ha egyedül nekiállok mozizni vagy játszani a 42" plazmán lazán odahúzom 1,5 m-re a fotelt a tv elé.... és így sokkal jobb is... míg kb. 4 m-ről az ágyból elég sűrűn megyek neki Burnout paradise-ban a többi autónak, így lazán megyek hosszú-hosszú perceket is karambol nélkül... jah és szinte már benne érzem magam a játékban mer olyan közel van a kép... persze először szokni kell, hogy ha mondjuk a térképet akarod megnézni akkor szinte már a fejedet is mozgatni kell, de most már semmi pénzért se játszanék 4-ről a tv-n ha nem muszáj. ezért szeretnék (lesz is kb. 1 hónap múlva) projektort... vetítek 2 m széles képet és lazán a kanapéból játszok és nézek filmet ugyan ezzel az élménnyel....természetesen 1080p-s X.264-es mkv-kal meghajtva
-
#72042496
törölt tag
válasz
Johnny Cage #41 üzenetére
Igen, a 3. bekezdést illett volna OFF-ba tennem, az egy az egyben az én preferenciámat tükrözi.
Ezzel a kiegészítéssel bővítve viszont tartom a fent leírtakat. -
#72042496
törölt tag
válasz
Johnny Cage #39 üzenetére
Erősítőt írál hagfallal, ez nálam nem a számítógépes, beépített erősítős hangfalakat jelenti.
Ilyen monitort annak érdemes vennie, akinek szüksége van rá, mert a munkája megköveteli. Viszont aki ilyen munkát végez, annak valószínű van pénze normális hangfalra és nagyképernyős TV-re a mozizáshoz.
A többiek számára pedig sokkal jobb alternatívák is vannak. Ugyanennyiért, vagy olcsóbban kapni: 27, ill. 30" monitort, 32, 37, 40, ill. 42" FullHD TV-t.Kisebb szobába, két méterről a 24" már kicsi. Nyilván ízlés kérdése is, én pl. azt mondom, a 40"-t - monitorként is, házimozi kijelzőként is - simán elbírja egy ekkora helyiség.
Nehogy félreértse valaki, nagyon rendben van ez az Eizo, de ne beszéljünk róla úgy, mint egy házimozi kijelzőről, mert nem az. Ez továbbra is egy munkaeszköz, nem is akármilyen, néhány jópofa, mozizás terén jelentkező újítással, ami esetenként azért hasznos lehet.
-
Johnny Cage
addikt
válasz
#72042496 #38 üzenetére
Egy Logitech vagy Creative 5.1-es szett 15-20e Ft-ból megvan, és ezek bármelyike -olcsósága ellenére- igen tisztességesen tud szólni egy rendes hangkártyával megtámogatva. (Egy Full HD-s monitor meg miért ellentmondásos a házimozihoz? Egy kisebb szobában, ahol eleve nem lehet 5 méterre elfeküdni a TV-től, tökéletesen megfelelő.)
-
#72042496
törölt tag
válasz
Johnny Cage #37 üzenetére
Számomra ellentmondásos az erősítő, házimozi hangfal és a 24" monitor. Sőt, az egész házimozi koncepció a 24" monitorral. Mozizni egy ilyen kicsi.
Monitorként viszont remek lehet, s végre a sok szutyok mellett olyan kijelzőről is olvasni, amelyikben normális panel van. -
Johnny Cage
addikt
Ezeket a hangszórókat nem házimozizásra tervezik, hanem annak, aki munkára is használja a monitort. Windows pittyogásokat kiadni éppen megfelelő, másra nem nagyon. Aki ilyen drága monitort vesz, az valószínűleg nem onnan várja a hangorkánt, hanem vett már magának tisztességes hangkártyát erősítővel, meg hangfalakkal...
-
dwiki
senior tag
Tv-zésre pöttyet kicsi. Pedig a távirányító azt sugalja, hogy messzebről nézzük, többen...
Vagy nem? És ha van benne hangszóró az is paradox, mert egy ekkora moncsiba el tom képzelni milyen hangszóró van, de hogy "házimozis".. Bár persze minden gyufásdoboz 5.1-re rámondják hogy házimozi, pedig kb olyan messze az igazság, mint amilyen messze van egy peremkerületi ház, a mozitól.
Monitornak viszont jó... -
ddekany
veterán
válasz
MobilosFeca #32 üzenetére
De nem pont idegesítő, hogy pont sötét részeknél, ahol épp az szokott lenni a gond, hogy az embernek meresztenie kell a szemét hogy lássa mi van a képernyőn, még jobban visszaveszi a fényerőt? (És a plazmának nincs még háttérvilágítása sincs amit vissza lehetne venni, csak azért hogy feketébb legyen a fekete...)
-
MobilosFeca
tag
Ez a tv egy th-42pv70-es panasonic plazma, sose vetten észre, hoy működne pedig tudtam, hogy van benne. Mostanában sokat játszunk rajta ps3-mal és észrevettem, hogy pl. amikor egy tök fekete képet ad ki a gép, akkor kb. 1 másodperc késéssel a fekete kép még "feketébb" lesz. ez filmek és tv adás közben szinte lehetetlenség észrevenni mert ott nincsenek több mp-es sötét "szünetek"
-
ddekany
veterán
válasz
MobilosFeca #28 üzenetére
És azon a készüléken pontosoan mit csinál a dinamikus kontraszt?
-
BRinyo
aktív tag
"30p meg hülyeség ilyen nincs is... 50 meg 60 van, de azt minden 1080p-t fogadni képes készülék tudja."
Erre azt mondom, nem hülyeség. Amerikában használják a 30p-t, nálunk meg inkább a 25p-t. Pl mikor dvd-re adsz ki vmit, ahozakt meg már 50i és 60i formátumban írod ki."de az élő és sportközvetítéseknél szinte biztos, hogy minimum 30kép megy másodpercenként"
Történetesen annyi kocka megy, amennyit a rendszer bír és amennyire be van állítva. Jelen rendszerünk 25félképet továbbít mp-enként. Az m2 HD rendszere meg képes lehet akár az 50félképre, vagy 25p-re is... -
nádasi
tag
Ugye ezt sem tették nevetségessé hangszóróval?
-
ddekany
veterán
válasz
Johnny Cage #20 üzenetére
"Eizo azért másképp oldja meg a dinamikus kontrasztot, mint egy Samsung"
Esetleg tudod hogyan? Ki lehet bármi jót hozni ebből az egész dinamikus kontraszt ötletből (már a jobban hangzó kontraszton kívül)?
-
shtml
őstag
Nana, ne olyan hevesen:
"kontrasztaránya a dinamikus szabályozás révén 1000:1 és 3000:1 között váltakozik, "
Mert ugye itt csekély háromszoros növelést eredményez a dinamikus kontraszt, nem tízszerest vagy még nagyobbat, mint sok más monitornál, egyes LCD-TV-kről nem is beszélve.
-
GuMipOkE
senior tag
válasz
MobilosFeca #18 üzenetére
Hát pedig van 1080p/30, és nem hülyeség.
[link1]
[link2]A mozifilmek esetében lehet hogy 24 kép/mp tempóban veszik fel (bár ebben én nem lennék egyben biztos, mert ami br lemez formájában a kezedbe kerül az már egy agyonturmixolt termék, és nem sok köze van az eredeti formátumhoz), de az élő és sportközvetítéseknél szinte biztos, hogy minimum 30kép megy másodpercenként. Az megint más tészta, hogy milyen formátumban jut el a hd tévédig az anyag.
-
ddekany
veterán
Biztos csodás lesz meg minden, de engem azért irritál, hogy az EIZO is benevez az ilyen parasztvakító gagyiságokra, mint a dinamikus kontraszt. (De hát tegye fel a kezét, aki szerint az nem ront hanem javít a képminőségen...) És igen, tudom hogy le lehet kapcsolni... csak eleve az, hogy beletették, rontja a cég nevét az én szememben.
-
MobilosFeca
tag
A filmeket úgy veszik fel, hogy a kamera másodpercenként 24 képet vesz fel... ez dvd esetében fel volt "konvertálva" 50 vagy 60 képkockává (Európai, Amcsi piac közötti különbségek ügye) namármost a br disceken 24p-vel van rajta a lemezen a film, tehát pont úgy, ahogy felvették... az első szériás br lejátszók ettől függetlenül 50 v. 60 hz-el nyomták ki magukból az anyagot, ezért egy ici-picit szagatott a kép... (bár ezt 42"-os vagy annál kisebb tv-n nem is lehet igazából látni) de az újabbak már képesek 24hz-el továbbítani a filmet a tv-k felé... csakhát itt jön a bökkenő... nem minden tv (jelen esetben monitor) képes fogadni ezt a jelet....ez már igen, tehát, tökéletesen egyeletes lesz a kép... 30p meg hülyeség ilyen nincs is... 50 meg 60 van, de azt minden 1080p-t fogadni képes készülék tudja.
-
wmarci
senior tag
válasz
Johnny Cage #14 üzenetére
Ok, de akkor ez mi
[link] -
Traxx
őstag
Az ára miatt nekem sem lesz ilyenem (
), de nyálcsorgatásra megjárja
-
GuMipOkE
senior tag
-
wmarci
senior tag
Most ez jött ki a HD2452W helyett?
Arra azt mondták hogy 800 euro vagyis olyan 200-220K. -
Johnny Cage
addikt
Ismerve a 2441 árazását 300 rugó alatt ne számítson rá senki...
-
shtml
őstag
Aha, már világos, a weblapról:
Smooth Motion Picture Playback
The HD2442W comes with 1080/24p display capability so it can play Blu-ray disks and other video formats smoothly without the unwanted motion artifacts or “judder.” This is because motion pictures are usually shot at 24 fps which means that any monitor or TV which cannot support playback at this rate will have to convert frames in a process called “pulldown.” The resulting judder is especially noticeable during slow, steady pans across a scene with transitions between frames appearing jerky or staggered. -
wmarci
senior tag
[link]
Felkerült. -
shtml
őstag
Filmrajongók számára különösen fontos lehet, hogy a HD2442W képes 1080/24p megjelenítésre
Ezt miért is kell annyira kihangsúlyozni? A felbontás ismeretében szerintem elég egyértelmű.
Edit: Esetleg azt jelenti, hogy tárolja a kapott adatot és a képernyőfrissítést szinkronizálja a képváltással?
-
Tomcat
őstag
Azt esetleg ki lehet deríteni hogy pontosan milyen panel lehet benne?
-
wmarci
senior tag
3.
Nagyszerű monitor, csak ennyit mondok és valószínű , hogy ilyenem lesz
Vagyis remélem. -
shtml
őstag
Ez már döfi, kár, hogy az árához biztos csillagászati távcsőre lesz szükség.
-
Antibazsi
aktív tag
Nekem nagyon tetszik,nem zongoralakk fekete,és remek tudású.Csak az ára miatt vszinű sosem lesz ilyenem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen videókártyát?
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Xiaomi Redmi 9T 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- PS Plus előfizetések
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3044
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest