Új hozzászólás Aktív témák
-
komi77
senior tag
válasz
#54625216 #118 üzenetére
Tetszik a megközelítés és nagyon jól levezetted az it-s evolúciót.
Nekem pont ez a véleményem a fejlődés menetéről és az új dolgok terjedéséről. Talán annyit finomítanék a számítógépek 30 éves fejlődés történetében, hogy a nyolcvanas években - amikor indul a téma - más volt a fogyasztói szemlélet. Alapvetően "tartós" fogyasztási cikkekben gondolkodtak. Olyan termékekben amit ma megveszel és hosszú évekig kiszolgál. Ebbe a felfogásba nehezen passzol bele a mindig fejlődő/változó számítógépes világ. Aztán a 90-es évek közepe végétől és a 2000-es évektől a fejlődés iszonyatosan felgyorsult, a termékciklusok lerövidültek. Itt tök jó példaként hozod az iPhone sztorit. Ennek analógiájára gondolom, hogy a mostani generáció már nem csak "elfogadja" és használja a kitalált lehetőségeket, de keresi is azokat. Vagyis egy új és jó dolog terjedése nagyon rövid időre szűkül le. Nézzünk csak pár egyedi igényt lefedő eszközt: drónok, házimozi ökoszisztémák, ahol már az erősítő is feljavítja a jelet, internetes, bluetooth-os kapcsolaton keresztül veszteségmentesen játszanak le. Vagy maguk az appok amikkel akár az otthoni kütyüket tudod távirányítani okos telefonról, vagy hang vezérelt távirányítóval, stb. Ezek gyakorlatilag a megjelenésükkel egy időben el is terjedtek és folyamatosan csiszolgatják őket mert a fogyasztók - nagy része - már hozzászokott és egyre újabb elvárásaik jelennek meg. Na és itt jön a vr. Ami lehet, hogy még csak a korai belépők szakaszában tart. Viszont nem klappol bele a terjedése a fent leírt pár példámba amik azonnal terjedtek és megállíthatatlanúl törnek előre és fejlődnek. A vr kapcsán azt látom, hogy már szinte kötelező generációs lépése lenne a pc perifériáknak és ennek ellenére sem jut előrébb. Mintha valami motivációs köd akadályozná ezt. Nem tudok rájönni a lényegére de az az érzésem, hogy azok az újonnan bevezetett technológiák amik pár év alatt nem tudnak elterjedni - lásd 3d - azok rövid idő után háttérbe szorulnak. Nem kívánom, hogy így legyen de nem kizárható a dolog.
-
klykkly
tag
Nem tudom.....Én pár hete vettem egy VIVE et. (nem PRO)
Több játékkal is próbáltam és nagyon bejött. Ha valaki végignyom egy serious sam BFE -t az többbet szerintem nem akar monitor előtt FPS játszani ez garantált. Vagy említhetném az obduction-t is ami nem FPS hanem egy mászkálós adventure több napi játékidővel és beszabehu grafikával.
való igaz hogy a legtöbb tartalom nem AAA de azért van jónáhány minőségi is.
engem megvett.
Sokkal nagyobb gondnak érzem hogy a vive ismert kontroller tervezési hibája nálam is előjött kb 2 hét után. megoldás persze nincs rá csak ha bukom a garit.......
Ennyi pénzért elvárható lenne egy minimum 2 éves tervezett élettartam.
na ez a vive kontrollernél 2 hét. !!!!goggle: [link]
-
#54625216
törölt tag
"Többeket kérdeztem a vr-ről - átlag nem érdeklődőket - aki már ki is próbálta szinte mindnek tetszett, de ennyi. Többet nem foglalkoznak vele. Nemhogy erre sokalnák a pénzt de ami meghajtja technika az már végképp felejtős. Új teló jöhet, új tv jöhet. Ez meg..."
Az iPhone előtt is volt okostelefon, viszonylag szűk, alig 10 milliós piac. Pontosan ugyanez volt az akkori készülékekről az átlagemberek véleménye. Megnyomkodták, tetszett, de hogy pénzt adjon azért, hogy emailezhessen a telefonjáról? Minek? Ráadásul körülményes, bonyolult, stb.
Aztán jött az iPhone és 5 évre rá már csak a 60+ korosztálynak lehetett hagyományos mobiltelefont eladni.
Ugyanez volt a laptopokkal: jó dolog, de körülményes és drága. Aztán jöttek a netbookok, amikkel valamennyire szélesedett a piac de végül a tabletek és a nagyképernyős okostelefonok húzták be az informatikához nem értő tömegeket.Ez a technológiai fejlődés természetes rendje. Először jönnek a fejlesztők, ipari felhasználók, aztán a korai belépők, majd ahogy megjelennek az egyre szofisztikáltabb eszközök, úgy szélesedik a piac a tömegek felé. A VR jelenleg a "korai belépők" szakaszban van.
A számítógépnek 30 év kellett, mire általános fogyasztási eszköz lett belőle, ha megnézzük mekkora utat tett meg a 80-as évek home computereitől az okostelefonokig és hozzá vetjük, hogy mennyit fejlődött és mennyire terjedt el a VR technológia manapság, akkor a VR időarányosan egy nagyságrenddel előrébb tart, mint a számítástechnika annak idején.
Egyszerűen az IT bulvár újságírás nívótlan bullshitelése az, amitől az emberek ingerenciát éreznek, hogy lefikázzanak mindent, ami nem rakja az arcukba a technológiai újításokat lehetőleg tegnapra és ingyen.
-
Komplikato
veterán
válasz
#54625216 #60 üzenetére
"Próbáltam értelmezni, hogy miről is szól a cikk, de a szokásos VR szkeptikus mantrák felsorolásán túl semmi új információt nem találtam benne."
Én nem mertem leírni a cikk alá, az első oldalon, hogy éppen most látok másik cikket, ami a Steam VR számának userek felfutásáról szól. Ami mondjuk nem zárja ki, hogy nem jöttek be a becsült számok, de jól leírtad a VGA ár problémát. Arról meg eszembe jutott az ellemző videó a Crysis 1-ről, hogy azért nem fut ma sem jól semmin, mert anno a készítők elhitték az Intelnek, hogy lesz 5GHz+ Pentium 4.
-
Glomgold
tag
Igen, világos. És meglepő. Nem vitatom, hogy az van, amit linkeltél. De akkor ez még kevésbé az a VR, ami nekem való. Én eleve mindig is külön szobát gondoltam el egy ilyen eszköznek, ezért is linkeltem a CAVE-t, ahol ez adott, egy olyan szoba, amit mondjuk egy épület tervezésekor (nyilván lakásról szó sem lehet, csak mondjuk családi ház) figyelembe vennék.
Hiszen számomra ez olyasmi, mint egy moziszoba vagy nappali, egy új típusú szórakozásnak fenntartott tér, amely új szemléletet kíván.
Tehát, ha VR, akkor ahhoz virtuális mozgástérnek is szükségét érzem - kivéve, ha szabadban van.
A bejárható terület nélkül nekem nem VR a VR. Mondjuk egy szimulátor ([link]) vagy futópad ([link]) otthon, és azoknak hely kell.
A statisztikád azt mutatja maradi vagyok, és másfele tart a világ - tudom sok a kínai és ők a kici-ócó-szok megoldásban kénytelenek gondolkodni, vagy a panelosoknak is próbálnak elég drága félmegoldásokat nyújtani, mint az infinadeck vagy az omni, szerintem akkor én álmodom tovább -
GodGamer5
addikt
válasz
Magyarfarkas #88 üzenetére
Egy hónapig toltam kb minden nap, huszonsok játékkal és a kontrolleres játékoknál, ahol gyors mozgás van ahhoz nem tudtam hozzászokni, főleg ha teljesen szabad a mozgás. A motion sickness bárkinek előjöhet. A Rigs-nél majdnem kidobtam a taccsot.
-
Glomgold
tag
Ahol 3mx3m szabad hely kialakítása nem jön össze, az mikor fog tudni anyagilag megengedni magának egy szerinted is jó VR élményt kiszolgáló hardverrendszrt, úgy hogy a számuk kritikus tömeget képezzen a VR-fogyasztói piacon?
A Holografika amúgy meg most kicsit nagyobb durranást fejleszt, a mozit, amit nem vetítőkkel, hanem LED-fallal képzelnek el, illetve a kamera rendszert, amivel tartalmat gyártanának hozzá, én most odadrukkolok, nincs akkora hype mint az AR/VR vagy mint tavaly a Magic Leap körül, mégis örülnék egy szemüveg nélküli 3D mozinak, ha az Magyarországról válna világhírűv.é
-
komi77
senior tag
Lehet, hogy véleményként hat amit leírtam, pedig törekszem inkább következtetéseket tenni. Havonta kb. 2-5 pc-t rakok össze - karácsony előtt többet - ismerősöknek. Nem vagyok szakember de amihez nem értek topicozok, stb. Nálam evidens, hogy pl. jó tápot nem adnak olcsón. Akiknek összerakom a gépet mindig fennakadnak ezen - miért az mit tud ennyiért, nem csak egy táp? Persze igazodunk a pénztárcához. Nekik a gamer gép kb. annyiba kerül mint a vga-m meg esetleg egy memó a gépemből. Ugyanakkor azt is tudom, hogy én már megszoktam azt a színvonalat, amit használok és nem fogom lejjebb adni - mindig fejlesztgetek. Megállapodhatunk abban, hogy itt sokunknak van egy a nagy átlagtól eltérő igény szintje - bocs a kivételnek. No a képbe valahol itt jött be a vr,, mint egy új szint ill. lehetőség. Akikkel beszélgettem eddig ilyen témáról mindnek tetszett. Ugyanakkor soha nem áldozna rá sem ennyit, sem kevesebbet. Az ok egyszerű: nem érdekli őket. Nem foglalkoztatja úgy ezeket a tömegeket mint minket akiknek a technika világa a munkája, hobbija, vagy csak érdeklődik iránta. Összefoglalva azt sejtem, hogy ez a téma az ilyen oldalakon, kiállításokon, stb. helyeken megjelenő kérdés, ami csak a társadalom kis részét mozgatja meg. Ebből vontam következtetést - és lehet tévesen.
-
proci985
MODERÁTOR
(kb 30-35 emberrel probaltattam vegig egy roomscale @ 2.75mx2.75m haromszenzoros riftet, 15 es 80 ev kozott)
gyakorlatilag a tobbsegnek bejon es mindenkinek mas. van akinek a szimulator, van akinek a climb, van akinek a superhot, a puzzlek, a gorn, a sunshine arizona. van akinek a smooth locomotion a kedvence, van, aki teleportalni szeret.
ami nekem furcsa volt, hogy mindenkinek mas volt e kedvence. de jellemzoen amit imadtak, hogy vagy meg lehetett fogni a cuccokat, vagy a szimulatoros community.
egyebkent aki nalam kiprobalta az ketto vett, meg paran meg a "kene de kivar" stadiumban vannak.
Eldorado: probald ki...
es a riftet / oculust, nem pedig az olcso mobilos cuccokat.
-
sheep
addikt
Nem is az hogy tévedsz, hanem ez a le véleményed, és ezt sokan mások is így látják. És valszeg így is van.
Viszont én mint 20 éve repszimező ember, azt kell mondjam egész életemben erre vártam, nekem nagyon megéri, ezért fogok gépet is fejleszteni.
Viszont a mászkálós kalimpálós játékok totál hidegen hagynak.
Szóval én azon a véleményen vagyok hogy néhány esetben nagyon odab@sz a vr élmény, főleg a szimesek tudnának erről mesélni, de az is érthető ha valakit ez nem köt le.
Ízlések és pofonok.
Én sem gondolom hogy ebből olyan hatalmas üzlet lesz, de ha mi szimesek egyre jobb hmd-t tudunk venni és ehhez lesz olyan hardver is ami meghajtja akkor én már nagyon elégedett leszek. -
komi77
senior tag
válasz
hombre[EU] #92 üzenetére
-
komi77
senior tag
válasz
hombre[EU] #92 üzenetére
Szerintem a véleményed nagyon helytálló. Én egyátalán nem vagyok műszaki géniusz. Sok infót innen és hasonló oldalakról szerzek be. Azt lehet mondani, hogy az itt felsorakoztatott tudás mellett én csak érdeklődőnek számítok. Ugyanakkor a legtöbb ember - aki nem it szaki - még csak nem is érdeklődik. Vagyis a hozzám hasonlókhoz képest töredék érdeklődést mutatnak bármi új technológia iránt, legfeljebb hallottak róla. Többeket kérdeztem a vr-ről - átlag nem érdeklődőket - aki már ki is próbálta szinte mindnek tetszett, de ennyi. Többet nem foglalkoznak vele. Nemhogy erre sokalnák a pénzt de ami meghajtja technika az már végképp felejtős. Új teló jöhet, új tv jöhet. Ez meg... Szóval vagyunk itt meg máshol páran akik beszélnek esetleg próbálgatják a vr-t, sokakat meg nem tud megmozdítani. Így nem lesz belőle nagy üzlet. Bocs ha tévedek
-
#07041792
törölt tag
válasz
Magyarfarkas #99 üzenetére
Abszolút támogatom mindenki agybaját, de csak addig, ameddig nem nálam akar sárkányokra vadászni.
-
Tomassy00
senior tag
válasz
Magyarfarkas #99 üzenetére
-
#07041792
törölt tag
válasz
Magyarfarkas #96 üzenetére
Szálljunk már le a magas lóról.
Láttad már, hogy néz ki valaki ilyen izével a fején, ahogy hadonászik? -
Magyarfarkas
tag
Én 4-5 évig war thunder megszállott voltam , felülről nézve vezettem a tankokat, most jelenleg benne ülők, kezelem a tankban valóságban is megtalálható dolgokat és kb 100* nehezebb ,mint a pc-s monitoros pajtasa ...és sajnos azt kell látnunk hogy jönnek mennek az emberek és ez neki túl komplikált címszóval búcsúznak a jatektol,ami nem is baj ,mert az már hagy ne legyen a mi gondunk hogy valaki nem akar tanulni, hanem agyatlan baromsagokkal akarja eltölteni az idejét, ahol ő lehet a "király"
-
Magyarfarkas
tag
A másik oka hogy nem terjed az az emberi butulás! Miközben a pc és konzolos társaik sorra nyomják ki az olyan játékokat, ahol szó szerint vezetik őket végig a játékon a vr-ben 80%-ban szimuláció van, komplex tartalommal, több tartalommal ellátva mint egy pc-s játék! Sokkal több dologra kell odafigyelni úgy hogy a testedet is beleviszed. Egy konzol/pc játékban mit csinálsz? Fogod a billentyut,egeret és kiadod a parancsokat és ezt legtöbbször úgy hogy felülről látod a karaktereket(nem is értem mai napig hogy tudtam én ilyen dolgokat élvezni anno)a vr-ben legtöbbször a saját karaktered szeméből látod az eseményeket és úgy is kell feküdni,gugolni ,gondolkodni ,mintha a valós életben lennél. Persze a lassuaknak is megvan a maga pályája VR téren , van egy rakat játék, de a tapasztalat azt mutatja hogy a legtöbben azért hagynak abba akár 10 perc alatt egy VR játékot, mert nem tudnak felnőni a többi VR jatekoshoz
-
Magyarfarkas
tag
-
válasz
hombre[EU] #92 üzenetére
Csak azért nem érdekli az embereket, mert macerás és drága. Én pl. meg csak azért nem használom annyira rendszeresen, mert egyrészt nem érkezik rá rendszeresen értékelhető tartalom, másrészt pedig mert mellette több játék van amit hagyományos módon kell játszani.
-
hombre[EU]
veterán
Nem gondolom,hogy lassú lenne a terjedése. Szerintem valójában csak "ennyi van benne", pár %/platform. Soha nem lesz belōle tömegcikk,mert az embereket egyszerūen nem érdekli a VR. Sok embernek megtetszett, sokan bevásároltak, de valójában nagyon kevesen használják rendszeresen.
-
Baggins86
aktív tag
válasz
laceszgamer #7 üzenetére
Ha pihenni akarsz, akkor aludj egyet, ne játszál
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Magyarfarkas #88 üzenetére
egyik munkatars elso este mar joyal tolta a free locomotiont.
en azt a mai napig rosszul birom, de elso este kivittem az Audi S1egy pikesre dirt rallyban es nem voltam rosszul
-
Magyarfarkas
tag
válasz
GodGamer5 #84 üzenetére
Mindenki rosszul lesz, aki nem íúgy használja ,ahogy kell! Legtöbben rögtön beleugranak a legmozgosabb világba, skyrim stb, pedig nem szabad! Azt max majd ha hozzaszoktal! Ilyenkor van az hogy a VR-t hibáztatják a saját maguk elkövetett hiba miatt, miközben csak utána kellett volna olvasni! A psvr jatekkinalata amúgy tényleg szar😁
-
#54625216
törölt tag
Vegyük sorra.
- 30 éve: Erre Raymond válaszolt.
- Beat Saber: nem a legjobb, hanem az egyik legnépszerűbb játék. Ahogy nem a Fortnite és a Minecraft alapján ítéljük meg, hogy mit tud a PC-s játékipar, úgy a VR tudását sem a Beat Saber-ből vezetjük le ugyebár.
- Cardboard: 100 forintos cukorsípot is csak kevesen vesznek, mégsem mondanám ez alapján, hogy az embereket nem érdekli a zene. A VR és a cardboard között is legalább ekkora a különbség.
- Kinect: a kinect a Nintendo Wii akkoriban forradalminak számító játékélményére volt egy rossz válasz a Microsoft részéről, ahogy a Windows Phone meg iOS gyilkos akart lenni, csak az sem jött össze. A Windows Phone bukásából mégsem vezethetjük le, hogy az embeket nem érdekli az okostelefon technológia, mert a valóság ugye mást mutat. Nos a Kinect kapcsán is ugyanekkora hülyeség a VR bukására következtetni.
Drágák a PC-k: abban egyetértünk, hogy a PC-k fokozatosan visszaszorulnak oda, ahonnan eredetileg jöttek: az irodákba és az emberek első sorban mobil eszközöket használnak.
Az első VR fejlesztési hullám azért jött ki PC-re, mert az a szabvány tartalomfejlesztő platform, így megkerülhetetlen és emiatt a korai belépők játszótere is.
A következő hullám már a full roomscale mobil VR lesz (Quest és tsai.), viszont a fejlesztéseket továbbra is PC-n végzik, így mindenképpen szükség volt, van és lesz is PC-s VR-ra. Amíg tehát a VR-ban van növekedési potenciál (márpedig van), addig PC-s VR is lesz, legfeljebb mint célplatform lesz kevésbé domináns.Egyébként - ha már a "haldokló" iPhone szóba került - az egész hozzáállást jól példázza, hogy az iPhone is már vagy egy évtizede "haldoklik", mert még ha az Apple folyamatosan döntögeti a bevételi rekordjait, akkor is rinyálnak a növekedési ütem lassulásán, vagy ha az ütem is gyorsul, akkor a növekedési ütem ütemének ütemén és így tovább. A lényeg ugye a huhogás, mert arra kattint a nép.
A recept is unalomig ismert: "elemzők" előállnak légbőlkapott irreális elvárásokkal, majd ha nem jön be, akkor nem az elemző volt hülye, hanem az Apple, Oculus, Google, Microsoft, stb. "nem felelt meg az elemzői elvárásoknak", tehát lehet clickbait "az iparág haldoklik" következtetésre ugrani.
Azt nem értem csak, hogy egyesek miért nem látják ezekben az "elemzésekben" a nyilvánvaló mintát. -
Raymond
titán
"A VR-ral az a probléma, hogy 30 éve pont ugyanitt tartott csak alacsonyabb felbontáson."
Ez egy eleg nagy marhasag. Nem tartott ott, hacsak a masodperces lag-el, 45 fok diagonalis (35 fok horizontal) latoszoggel es 263x230 felbontasu kijelzokkel rendelkezo 1.1kg-os $600 aron kinalt VFX1 szerinted ugyanaz mint a most kaphato hardverek.
"Beat Saber mint legjobb VR játék? Komolyan?"
Igen, a legnepszerubb VR jatek aranylag szep elonnyel a tobbihez kepest. Ez van, szeretik a nepek.
Lehetne meg tobbet is irni csak nemigen latom ertelmet.
-
strogov
senior tag
válasz
Magyarfarkas #81 üzenetére
"egy németországi VR bár nyílt napján 70 meteres sor áll ,az ingyenes próba miatt"
Ez meg itt a kinect launch. Számít? Eladtak belőle 35 millió darabot, és beszántották. Majd ha 100 milliós felhasználó bázis lesz és emelkedik akkor térjünk vissza a tömegeket mozgat témára.
-
GodGamer5
addikt
Ps vr-om volt, szerintem messze ár/teljesítmény bajnok. Túl sok a casual szar és volt jópár játék ahol rosszul lettem, -bár mondjuk én szemüveges vagyok- de amúgy szuper élmény az egész.
-
zoli3348
újonc
Na de sok okosunk van megint...
Először is némi jó hír azoknak akik drágálják a PC-t a VR-hez: jövőre megjelenik az Oculus Quest ami gyakorlatilag Rift élményt nyújt egy önálló headsetben. A grafikából kissé vissza kell venni majd hiszen egy jobb mobiltelefon teljesítményével fog rendelkezni de játszottam én már több órát olyan VR játékkal aminek a grafikáját kis túlzással még egy C64-es is felülmúlná, a VR nem azért jó mert szép a grafika.
2 kijelző egy fejpántban negyed millióért.... aha. Sokan meg milliókért vesznek 1 tonna fémet meg műanyagot. Ja, hogy az egy működő autó összerakva? Ja az már egészen más. Van a VR technológia mögött nem kis munka. Ezt meg kell és illik is fizetni.
Az, hogy valaki veszi a fáradtságot és beír egy hozzászólást azt jelenti, hogy igenis érdekli a téma. A károgók mind azok közül kerülnek ki akik irigykedve nézik a VR videókat mert látja, hogy más mennyire élvezi de úgy gondolja neki nem telik rá.
Én megvettem hozzá a megfelelő videokártyát és a Riftet sőt még plusz szenzorokat is.
Így már sajnos nem telik rá, hogy hétvégente középszar whiskyvel szétcsapassam az agyamat és elszívjak napi 3 doboz cigit ami egy VR játék ára. De hát ez vanKinek mi a szórakozás. Én hetekkel később is elővehetem a játékot de a 3 doboz elszívott cigit már nem. Bár ez utóbbi is megmarad részben valahol az emberben...
Több ezer óra VR élmény van mögöttem és állítom, hogy minden percét élveztem. Megértem, hogy nem mindenkinek nyújtja ugyanezt de az foglalkozzon olyan dolgokkal amik közelebb állnak hozzá.
Össze sem lehet hasonlítani az elavult monitoros játékkal.
Aki esetleg annyit mozog napközben, hogy nem bírna már állva játszani VR-t annak ott vannak a szimulátorok.Pl. egy autó vezetés és szimulátor élmény:
igazi autóval - 100% érzés de a lehetőségek benne átlag ember száméra (verseny, sebesség, drága kocsik): 1%
Kormány+pedál szettel akár több monitoron, kivetítőn, TV-n: 20% vezetési élmény, a lehetőségek: 100%
Kormány+pedál+VR headset: kb. 85% vezetési élmény + 100% a lehetőségekben. Mínusz nem balesetveszélyes bár az első virtuális kicsúszásnál pont ugyanaz a rossz érzésem volt mint egy valódi balesetnél. Volt benne már sajnos részem, egyetlen egyszer a saját hibámból amikor tükör jégen sikerült az összkerekes UAZ-zal beborulnom az árokba a laktanyában. A VR-ban pontosan átérzed az egészet.
Szóval lehet köpködni de mindenkinek ajánlom próbálja ki legalább egyszer (de könyörgöm ne valami cardboard szarral!!) és ha tetszik ne várjon vele, szerezzen be egyet és JÁTSZON, SZÓRAKOZZON végre úgy igazán.
-
proci985
MODERÁTOR
Személyeskedést kerüljétek ha nem is értetek egyet a másikkal.
-
strogov
senior tag
válasz
#54625216 #60 üzenetére
Nem. A VR-ral az a probléma, hogy 30 éve pont ugyanitt tartott csak alacsonyabb felbontáson. 10 évente bekopogtat valaki, hogy itt a VR aranykora, felkapják az újságírók, lesz pár befektető, aztán eltűnik újabb 10 évre. Most az FB befektetés miatt napirenden maradt egy kicsit, de egyébként a VR már most érdektelen téma.
Beat Saber mint legjobb VR játék? Komolyan?
Az emberek 99,999999%-át annyira se érdekli, hogy egy cardboard-ot vegyen $5-ért. Biztos tömegtermék lesz egy több száz dolláros cucc amihez több ezer dollárnyi másik cucc kell, és 2-3 év múlva elavul, vagy csak jön egy másik "most már nagyon egységesek vagyunk" szabvány, amit persze senki nem tart be.
A PSVR pont annyira futott be mint a kinect. Annak is relatív jó eladásai voltak, de 1 játéknál tovább senki nem jutott azzal se. A következő verzió már olyan népszerű lett, hogy el is kaszálták.Az emberek most nem pc-t vesznek hanem telefont. Arra költenek 1000+ USD-t, azzal akarnak mindent megoldani, és azt fogják lecserélni 2-3 év múlva nem a pc-t. PC-t a cégek vesznek, ők meg nem fognak melós gépnél rift kompatibilitást nézni. Arra a pár félőrültre akit érdekel, hogy 1060, vagy jobb dvga-ja legyen, nem lehet iparágat felhúzni. Ha mindegyik megvenne egy 700 USD-s sapkát, az még mindig töredéke lenne az 1000 USD-s iphone eladásoknak, pedig az éppen haldoklik. A növekedési potencial meg ebben az esetben konvergál a nullához.
-
Magyarfarkas
tag
válasz
-Skylake- #75 üzenetére
Ha ez a cikk a színjátszásról szólna és Anthony Hopkins egy 10 éves regisztrációval álnéven mondana neked ellent, akkor is tenned tovább a hozzá nem értő okoskodot vagy volna esetleg valami biztos Infod arról ,miért is nem jó a VR? Mert attól függetlenül hogy xy éve itt okoskodsz , nem jelenti hogy értesz is valamihez! Nekem van egy pár éves regisztraciom, de camsak olyanhoz szólok hozzá ,amihez értek, amihez nem ,azt max elolvasom és tanulok belőle, de látom ez neked nehéz. Véleményt csak akkor lehet formálni valamiről , ha van tapasztalatod vele
-
#54625216
törölt tag
válasz
-Skylake- #67 üzenetére
Most komolyan... a VR HMD-knél ötször annyiba kerülő pro kategóriás 4K monitor meg csak egy ips kijelző műanyag állványon?
Legalább egy kicsit nézz már utána, hogy mennyi pénzt és energiát ölnek a VR fejlesztésekbe, mit jelent az, hogy roomscale tracking, mennyi munka és pénz felépíteni a komplett szoftver ökoszisztémát kezdve az os driverektől a gameengine plugineken át az alkalmazás boltig, mennyit öltek már eddig is szponzorált tartalomba és így tovább.
Ehhez képest az Oculus Go, ami hardveresen talán a legközelebb áll egy mobiltelefonhoz, a maga 220EUR bruttó árával kb. annyiba is kerül, mint egy középkategóriás mobiltelefon csak éppen a VR minősége nagyságrendileg jobb, mint bármilyen mobiltelefon megoldásé.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Magyarfarkas #62 üzenetére
A tobbi VR termekhez kepest igen.
Jelenleg 43% market share az jelentos.
-Skylake-
A telokban is van gyro -
-Skylake-
addikt
"Túl lassú a PC-hez szánt VR headsetek terjedése"
Lol, mit vartak ? Egy mobiltelefon kijelzot raktak egy fejpantba es negyedmillio forintot kernek erte. Az lenne a vilag 8. csodaja ha gyorsan terjedne...
-
Magyarfarkas
tag
válasz
Németh Péter #8 üzenetére
szögezzük le hogy nem drága!
Külföldi szemmel nézve nagyon nem az! Nem a gyártóknak kell igazodni a magyar vásárlókhoz, hiszen vannak kb 10 millióan 7.000.000.000 ember mellett, hanem a magyar vásárlóknak kellene tenni azért valamit hogy fel tudjanak nőni a külföldi viszonylatokhoz! Amíg ez nem megy, addig marad a sírás,hogy ez drága, az drága, más országokban meg röhögve kfizetik a hozzá való gépet is.
-
Magyarfarkas
tag
A psvr szekere nem megy! 3.000.000 eladott példány és 2.200.000 cserélt gazdát és még cserélni is fog! Ezt be lehet tudni a gyér tartalomállománynak, a nem túl jó képminőségnek és a pocsék követésnek valamit a dildo kinézetű controllereknek! A pc headseteknél más a tészta,ugyanis az early axcces megjelenések nagyon aráti tartalmakkal látják el a vr játékosokat és nem kell kompromisszumokat kötni grafika vagy játékélmény terén
-
#54625216
törölt tag
Próbáltam értelmezni, hogy miről is szól a cikk, de a szokásos VR szkeptikus mantrák felsorolásán túl semmi új információt nem találtam benne.
A VR szkepticizmus két dolog miatt lett manapság az oly népszerű online fikatrend szerves része:
1. Amikor az Oculus kickstarter kampánya elindult még nagyjából működött az a gyakorlat, hogy az új vga-k belépőszintje a korábbi csúcsmodell teljesítményét hozzák, az előző generáció ára pedig pár hónap alatt megfeleződik.
A PC-s VR feljesztők arra számítottak, hogy ha az aktuális csúcskategóriát (ami a Rift-Vive megjelenésekor a 980Ti volt) célozzák, akkor a megfelelő GPU teljesítmény két-három év alatt - tehát a kezdeti gyerekbetegségek kinövése után - lecsorog a megfizethető középkategóriába.
Ehhez képest ma a PC-s VR terjedésének legnagyobb akadálya a VGA-k ára és teljesítménye. Eljutottunk odáig, hogy egy 2080Ti 1200EUR-nál kezdődik és alig 40%-al gyorsabb a korábbi modellnél. Egy mezei 1070 (ami kb. a 980ti teljesítményét tudja több rammal) ma pont ugyanannyiba kerül mint a megjelenésekor és ez már a jó hír, mert legalább lehet kapni és nincs rajta "bányász felár".
Azaz nem, egyáltalán nem a VR HMD-k ára húzza vissza a VR terjedését, mert azok nem kerülnek többe egy jobb monitornál vagy egy pro kategóriás gamer kiegészítőnél.
A VR drága, drágább, mint amire az elején számítottak, de messze nem a VR fejlesztők miatt, hanem általában PC technológia drágulása miatt.2. A másik VR fikázást erősítő ok az online bulvármédia.
Amint felüti a fejét egy új technológia, egymásra licitálva dobálják a szuperlatívuszokat, hogy új korszak kezdődött, holnaptól minden, de minden megváltozik a technológiának köszönhetően. Ugyanez volt a tabletek és az érintőképernyős laptopok megjelenésekor: nem lesz többé egér, amiben nincs érintőképernyő, az halott technológia, stb. És lehet sorolni a sztorikat a végtelenségig.
Amikor a Facebook bejelentette, hogy megveszi az Oculust hirtelen az összes tech óriáscég észbe kapott, hogy most kell bevásárolni, nehogy lemaradjanak a következő "big thing"-ről. A számítástechnika története tele van sztorikkal, hogyan maradtak ki nagy cégek a technológiai paradigmaváltásokból, miközben végig ott volt a kezükben a lehetőség, csak nem éltek vele. (HP és a PC, Xerox és a GUI, Microsoft és a okostelefon, stb.) Ezért újabban a cégek amolyan megelőző csapásként korlátlanul lapátolják az új technológiákba a pénzt, ha feltűnik egy a láthatáron.
A VR-el is ez történt: elég volt egy szalvétára firkantott vázlat meg egy befolyásos IT újságíró, aki hypeolta az ötletet és egy három fős startupra máris százmilliós vételi ajánlatok érkeztek.
Beindult hát a hisztérikus legendagyártás, hogy itt kérem fél éven belül olyan VR lesz, ami majd egyenesen a retinádra vetíti a 16k képet, zsebben elfér és olcsóbb lesz egy kínai telefonnál.
Aztán amint megjelentek az első kereskedelmi forgalomba kerülő VR termékek rögtön lehűltek a kedélyek, hogy ez mégis csak egy vadiúj technológia korai fázisa és mind a fejlesztőknek, mind a piaci szereplőknek rengeteget kell még tanulniuk és dolgozniuk, mire mindenki számára kompromisszummentes megoldások születnek. Mint egyébként minden új technológia esetén.
A klikkvadász bulvár médiát viszont nem a valóság érdekli, hanem a dráma, ezért a hype 180 fokos fordulatot vett: a VR nem hogy elbukott, de eleve halva született, mi előre megmondtuk, hogy kamu az egész, mert ami nem szemenként 8K, 200fov, 120fps, wireless és nem vágják utánad 99 dollárért (blekfrájdéjdíl: 29.99) az nem is VR, hanem átverés.
És már indul is a flamewar, jönnek sorban a fórumhuszárok, hogy naugye, ők már a 3D TV-nél is megmondták.Ami az igazán szomorú az egész történetben - és ez a cikk jól példázza -, hogy ennél nem is kell több. Már nem kell egy cikkhez apropó, új technológia vagy termék bejelentése, csak fel kell sorolni a korábbi mantrákat - akár van valóságalapjuk akár nem - és máris kész a cikk, a kapcsolódó fórumban meg garantált a flamewar, azaz a klickszám.
Szóval ha a prohardver tényleg ezt az utat választja, akkor szerintem ne álljanak meg a VR-nél.
Legyen minden hétre egy "miért szar az apple","a PC halott", "a tablet nem kell senkinek", "jobb a 8K tv, mint a 4K, a fullHD meg egyenesen szar", stb. írás jelöljék mondjuk (Y)-al (az X foglalt) és akkor mindenki tudja, hogy itt fikázhat, akinek igénye van rá. Ez szépen hozza a klick számot, eltartja az oldalt és nem kell a bulvárt a valódi tartalom közé keverni. -
Magyarfarkas
tag
A legjobb dolog benne hogy a felső millió játékszere! így nincsenek tele az online vr játékok agyatlan barmokkal,akik free to playre vadásznak! olvasom itt hogy "pihenésképpen szeret játszani monitor előtt,el sem tudja képzelni hogy egy szobában hadonásszon" ,na én meg már tiszta hülyének érzem magam ,ha monitor előtt ülve ,billentyőzet és egér segítségével adok ki parancsokat egy karakternek...nem jobb ha te vagy a karakter? Dehogynem! Ha valakinek nincs meg a kellő háttere egy ilyen rendszer megvásárlásához, nem értem minek kell lehurrogni? De ettől biztos jobb lesz, nem az én dolgom! A vr jelenlegi helyzetéhez képest jobb helyen van, mint ahogy 2-4 éve vártuk és mint mondtam ez nekünk vr felhasználóknak nagyon jól jön. Mindenki arra költi a pénzét ,amire akarja, nem mmindenki 4k megszállott, vannak öregebb játékosok is, akik tudják milyen volt egy kockát tanknak nézni és azzal vonalakat lőve kilőni egy másik tanknak nézett kockát. 25 éve vagyok pc játékos, 30 éve játszom játékokkal, de ha valaki azt mondja nekem 25 éve hogy mostanság nem használok se egeret,se monitort, hanem "hadonászok egy szobában egy szemüveggel a fejemen" ,kiröhögöm! A felbontás szar? nem szar az, csak neked érzékenyek a szemeid! nincs rá tartalom? Dehogynem! Csak fizetni kellene érte(jah hogy az már nem megy?sajnálom, ez van) Ha a vidámpark effektust nézem, akkor nagyon is megéri az árát, mert miközben egy vidámpark másik országban 30-40 euroba kerül és egy vr játék 20-ba, ami 99%-ban ugyanazt az élményt hozza vissza, akkor nem egy vr éri meg jobban, mint évente elmenni 2-3 órára egy "élményparkba"? Ott meg minden évben ugyanaz van, itt meg b ármilyen élményt vagy ingyen használsz vagy fizetsz érte ,teljesen mindegy. Ez a sok sírás-rívás néha az agyamra megy, de tényleg! Ha nekemtetszik a ferrari, de nincs rá pénzem, nem hurrogom le, hanem nem szólok hozzá, mert nem érdekel, de ha érdekel, akkor legalább pozitív leszek
Szeretem a vr cikkeket...de tényleg...mert ilyenkor megjelenik a farkasfalka"az én megmondtam" jelzővel, de végülis ki is azaz "én"? Józsika szabadszemöldökről,aki az anyja tárcájából csent ki ötezret egy ti4200 titaniumra, hogy a fortnite elfusson low-on? ha valakinek van legalább 200 órája vr-ben és nem csak ingyenes tartalmat próbált (mert hát a steam is tele van használhatatlan bóvlikkal)és így sem jött be, majd elmondja nekem a véleményét hogy miért nem tetszett, akkor hiszek majd neki, de akik csak a robo recal és ingyenes társaival "hadonásztak" egy szobában és nem próbálták ki, milyen is csapatban dolgozni és játszani a vr-ben, hát... szerintem inkább menjenek vissza a kis fortnitejukhoz!
A másik meg az okés hogy a virtual link miatt nekem egy 2080ti hajtja meg a szemüveget, de a vr-nek nincs eget rengető alapkövetelménye ,hiszen egy 1060-al 8, de inkább 16 gb rammal elmegyeget, de arról senki sem tehet hogy magyarországon az emberek 90%-ka a fogához veri a garast és NASA szimulációkat akarnak kenyérpirítón futtatni, majd mivel nem mennek rendesen ,inkább a "szar"jelzőt aggatják rá
-
GreatL
őstag
Ha folytatódik ez a win 10-es ámokfutás, senki semmit nem fog venni idővel.
-
proci985
MODERÁTOR
iparban egyebkent ahogy latszik van potencial.
ami a fo baj, hogy nagyok meg nehezek a HMDk, a kabelezestol meg meg nem lehet eltekinteni ha a cuccnak sokat kell menni. az latszik, hogy tanitasra es kutatasra van potencial. cave meg szep es jo, de nem mozgathato es tobb nagysagrenddel dragabb.
ami problema otthon, hogy kb ket eve ugyanugy 250euroba kerult a VR beleposzint csak a videokartyan, mint most.
-
ripla
addikt
Nem igazán tudom elképzelni, hogy a szimulátorokon kívül hol lehetne még teljes mértékű létjogosultsága, hogy ne kelljen ugrándozni meg mászkálni közben. Pl. autó, repülő és űrhajó szimulátorban biztos nagyon jó lehet, ahol csak a fejedet kell forgatni, de sétálni vele a lakásban balesetveszélyes.
-
Raymond
titán
Mindegy hogy klasszikus CAVE vagy dom, meg mindig nem ugyanaz mint a sisakos VR. A ketto teljesen mas elmenyt biztosit es a kulvilagot blokkolo sisakos VR-nal az immerzio messze jobb. A holografikus vetitesnel pedig hasonlo a problema csak ott nem kell a szemuveg a 3D-hez. Egyebkent ez konzumer szempontbol (othonra), ipari celfelhasznalasnal azt csinalsz amit nem szegyellsz. Otthon pedig meg a zome embernek az is problema hogy legyen a szobaban 3x3 meter play area.
Az Euclideon-rol pedig annyit hogy mindegy min dolgoznak, a ceg ugyanaz maradt. Egyebkent amikor kijottek vele 2016-ban akkor volt par review mert akkor volt a Rift/VIve laz is a kiadas utan, de nagyon lehangolo velemenyek voltak rola. Nem mondhatnam hogy ez sokk volt a legtobb embernek az ismert ceghistoria utan
-
Tomassy00
senior tag
válasz
Aprósólyom #15 üzenetére
Mi már tudjuk a frankót
A többi meg majd úgyis rájön mi az igazság
-
Glomgold
tag
válasz
Komplikato #50 üzenetére
Úgy értettem, az én jövőm(nem az), elnézést. Nekem ugyanis az orrom+fülem nem bírta megszokni a sima szemüveget sem, ahogy fent írtam, meg a fejem sem, mert beleizzadt :-(, a régi szemüvegem lencséje gyakran be is párásodott, amit gyűlöltem de én extrém izzadós vagyok, nyilván nem én leszek a célközönség. Ettől függetlenül régebben nagy VR-sisak fan voltam (jóval a Rift előtt, a 90-es évekbe a szegény(értsd: öreg) ember Ready Player One-ja a Johnny Mnemonic vót: nem kinevetni, tudom ma már gáz ez a filmrész, de itt még minden szép magyarsággal ment, a szinkron nekem nagyon bejött, meg a VR-hálózat is [link], A 2000-es évek után a Sensics volt a kedvenc márkám, ők meg mondjuk kicsit lehúzós cég volt, oda is vert nekik a mai VR piac rendesen
) , csak hát a leírtak miatt mára már kinőttem a rajongásom, meg a szemüvegem. (Az Nvidia is profi cég, van pár Doug Lanman előadásom is lementve, követtem őket is egy ideig...)
-
t72killer
titán
-
Glomgold
tag
Nem állítottam, hogy a CAVE mai, a full dóm rendszerek jobban tetszenek.
Anno külföldi oldalakon sok vita ment arról, hogy HMD vagy VR-dóm, én az utóbbi mellett érvelek általában, az emberi szem érzékeny minden szarra, ráadásul korábban a -1 D-s szemüveget se tudta megszokni az orrom, nem hogy egy sisakot, ezért végül látásjavító műtétre mentem (előtte pedig 20 évig szenvedtem egy hagyományos szemüveggel, amitől még szerintem messze jár a legkisebb tömegű HMD is, szóval nekem semmilyen szemüveg vagy kontaktlencse ne legyen a fejemen...!)
Végeredményben a hozzászólásom lényege az utolsó videó a Holografika vetítő-rendszere, melyet élőben is volt alkalmam meglesni, szerintem a lightfield-ben a jövő, nem a HMD-kben, de ez is csak egy vélemény.
( Tudom, mi volt az Unlimited detail sorsa, de az Euclideon csinálja a Holoverse-t is, és már nem engine- fejlesztésben utaznak, de nekem ők is egy érdekes mellékvágánynak tűntek.) -
bteebi
veterán
Aztán kinek is túl lassú a terjedése???
Szerintem a gyártókon meg a disztribútorokon kívül kb. mindenki pont lesz*rja...
#2: Milyen igaz...
-
Raymond
titán
-
csipesz80
tag
sokan tévhitben vannak a VR-al kapcsolatban(legfőképp a gyártók).A ps vr azért megy mert megfizethető felteszed a fejedre és használod(felbontásba ne menjünk bele mert oculus és társaihoz viszonyítva elenyésző a különbség).A htc vive és társainak pedig szinte csak hátrányai vannak, mert a legkisebb gond hogy a szemüveg 1 közép kategóriás pc árával vetekszik,de a pc ami meghajtja az már bőven felső kategóriásnak számít, és akkor még a sok érzékelőről nem beszéltünk ami miatt kell 1 külön szoba ahová "telepíteni" lehet az egész kócerájt és ezzel 1ütt nyugodtan beszélhetünk több milliós tételről is. így azért eléggé leszűkül a felhasználói bázis.
-
#07041792
törölt tag
válasz
laceszgamer #7 üzenetére
kerestem a like gombot a komment alatt
-
Glomgold
tag
Pedig szerintem a VR nem lenne rossz, csak még nem ebben a formában, ahogy most van - hanem a "klasszikus" változatban.
Lásd: [link]És Ausztráloknál nagyon megy ám ez a dolog:
[link]
de ők először (1.) tartalmat gyártottak hozzá, ( méghozzá nem is akárhogy: az Euclideon motorját használták: [link] ), majd külön saját VR-termeket(2.) különítettek el - a régi jó játéktermek mintájára. A dög nehéz szemüveget (3.) könnyű képzáró-szemüvegre cserélték, mozgáskövetéssel, így ha VR-ban vagy, nincs egy fényforrás természetellenes módon a szemed elé rakva (4.). És, hogy ezek mennyire fontos szempontok, arra egy szót tudok mondani, náluk ez:Működik.
Ps.: Ők holografikus-szobának hívják, de mi magyarok persze tudjuk, hogy a mozgó hologramokhoz ennek kb. annyi köze van, mint szcientológiának az elektrodinamikához.
Apropó mozgó hologramok: ha a szemüveg helyett a vetített termekben ilyesmi technológia lesz: [link]
akkor fog majd terjedni a VR, bár azt már majd lehet nem is így hívjuk majd... -
t72killer
titán
válasz
Tigerclaw #39 üzenetére
Itt bukik el a dolog, ahogy a 3D is elbukott: évek óta "van már" VR, mégsincsenek normális kézbefogható 3D VR kamerák. (ha már azt a nyamvadt szemüveget felveszem, legyen már térhatású a kép!) Ehhez egy kicsit csipkedni kellett volna magát a kameragyártóknak, konkrétan összerakni kb tucatnyi jobbféle mobilteló-kamerát (épeszű helyen elfér), bivalyerős alaplappal, úgy, hogy minden kameráról minimum fullHD méretű adatfolyamot rögzítsen - hogy ne csak a mostani, "drótkerítésenátnézzükanénicicijét" szemüvegek képi igényszintjét szolgálja ki. De ez - ahogy a 3D is - megmarad a barkácsolóknak és sherpával útnak indulóknak
.
-
Tigerclaw
nagyúr
Sajnos hiányoznak a megfelelő VR kamerák is, illetve ami vannak, vagy a szoftver, vagy a tudás hiányzik hozzá. Láttam már kíváló VR videót is és olyat is, amit fizikai fájdalom volt nézni, mivel a két szem olyan eltérő képet kapott, amit nem tudott helyre tenni.
A Google felé VR 180 is jöhetett volna korábban.
A PS VR nagy előnye, hogy fix a hardver, nem sok cég, sok eltérő megoldása.
Jobb lett volna ha pár éve már úgy indul az egész projekt, hogy van elfogadott szabványos formátum, ami mögé beállnak a gyártók és kamerák is, amivel kipótolható a szegényes VR tartalom. Igen...akár VR pornóval is, ha más nem lát benne még fantáziát.
Kipróbáltam a Next VR-t, ami egy nagyon jó koncepció, nagyon elcseszett megvalósítással. Nem bánnám, ha becsődölne és átvenné valami olyan cég, aki komolyan veszi az egészet.
-
Cyberboy42
senior tag
Hát vagy elkzed fejleszteni izibe, aztán egy év múlva lesz belőle valami ,vagy nem...
Vagy ki kéne húzni azt a bizonyos fiókot és belerakni az egész VR cuccot szépen a 3D meg hajlított tv mellé -
Chalez
őstag
Én meg addig várok, amíg Ready player one szerű tartalom lesz hozzá
-
kiskuplung
őstag
válasz
cheatergs #33 üzenetére
Szabványosítás témakörben érdemes kicsit olvasgatni:
OpenXR
VirtualLinkHa ez nem lenne elég : HTC Opens Its Viveport VR App Store to Oculus Rift Users
Most érdemes még lecsapni az Amazon.de-s Riftekre,
A tarlalomról csak annyit szeretnék mondani, hogy én kb 1 éve görgetem magam előtt az anyagokat, pedig napi szinten tolom, nem lehet megunni.
Ha esetleg valaki szeretne jobban informálódni a VR jövőjéről. akkor ajánlom ezt a videót az idei Oculus Connect-ről : Michael Abrash előadása.
-
cheatergs
senior tag
Ja, annyira megtettek mindent a gyártók a VR-ért, h még közös szabványt se voltak hajlandóak kidolgozni. Plusz az ára fordítottan arányos a rá kapható tartalommal és hardveresen is gyászos.
Hajrá, cégek, tartsátok ezt a szintet, hadd landoljon ez is a kukázott projektek közé, mint a 3D!
-
Raymond
titán
A #26-ban linkelt $160-as a kepekkel ellentetben HMD Only (pirossal lejebb a leirasban), az mar nem annyira jo ajanlat, a HP Refurb ugyanannyiert az Amazon-rol jobb mert ott vannak controller-ek is. A csak HMD Explorer ajanlatok szinten $100-$120 kozott szoktak menni Amazon-on is.
-
Pete55555
addikt
Ahhoz képest, hogy ők azt hitték, majd ez lesz az új fejőstehén, igen, ahhoz lassan terjed. Amúgy meg nem, csak a pénzügyi elemzőik nagyobb lóvét vizionizáltak belőle, most meg sírnak, hogy hát lassan terjed.
Személy szerint, ha a 10-edéért adnák, talán vennék itthonra, de még akkor sem biztos. Egyáltalán nem vonz a dolog. -
válasz
laceszgamer #7 üzenetére
Én Aim kontrollert is vettem már a VR-hez, és ugyanúgy ülve játszom mint eddig is. Eszembe nem jutna állva ugrálni, semelyik játékban sem.
-
komi77
senior tag
Nem tudom pontosan milyen okai lehetnek a lassú terjedésnek. Azt viszont sejtem, hogy anyagi és érdektelenségből fakadó okok biztosan vannak. Az anyagi részét már többen is írtátok. Ide venném még a szoftverfejlesztők "nem szánunk rá többet" hozzáállását. Amivel egyből megérkeztünk az érdektelenség állapotába. A kérdés már csak az, hogy miért nem látnak fantáziát ebben? Érdektelenség van a fogyasztói oldalról is. Igazából ott is csak keveseket mozgat meg ez a technológia. Lehet tényleg hamar le fog virágozni ez az elképzelés?
-
Busterftw
nagyúr
Pontosan, ezert irtam, hogy ahhoz hogy elterjedjen, a gyartok nyeljek be a koltsegeket mint a Sony a konzoloknal. Terjedjen el, aztan kesobb szedjek be a lovet a szoftverbol.
Az a 14% tobb mint a 17 millio felhasznalot jelent, ha a Steam 125 millios felhasznaloi bazisat vesszuk alapul.
Es ez csak gtx 1060.A PS VR epp hogy atlepte a 3 millios eladott darabszamot (85 millio ps4-hez) es ezzel mar "sikeresek" a tobbihez kepest.
Adjanak ki 200-300 euroert PS VR szintu cuccot vagy jobbat es maris megceloztak 1x millio felhasznalot, akiknek ez elerheto aron van. Aztan meg ott van a megint millios gtx 1060 < felfele.
Ezert mondom (szamokat nezve), hogy nem a gep a gond, hanem a headset.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #20 üzenetére
GTX 1060 itthon jelenleg 105k, Steam szerint a felhasználók 14 százaléka használja ezt. Ez szerintem annyira nem tömegtermék.
Most teljesen mindegy, hogy azt írom hogy a drága VR-hoz drága a PC (mert VR Ready PC-je a statisztikák szerint nagyon kevés embernek van globális szinten), vagy a PC-hez drága a VR mint kiegészítő, ugyanott vagyunk.
Kellene egy új technológia, amivel jóval olcsóbban lehetnek olyan jobb minőségú VR termékeket előállítani, hogy például max egy PS VR árába kerüljön és vinnék az emberek mint a cukrot. Lásd nem véletlen, hogy a PS VR kb az egyik legnépszerűbb headset. (Mert viszonylag olcsó a konzol, a PSVR sem annyira drága hozzá,cserébe a specifikációja nem a legjobb)
Ha pedig jobban elterjedne, akkor szerintem a tartalomgyártók is jobban rá lennének kényszerítve arra, hogy minőségibb játékokat-programokat fejlesszenek a hardverre.
-
Busterftw
nagyúr
Szerintem forditva ulsz a lovon.
Eros(ebb) PC-je tobb embernek van mint forditva. A gond az, hogy a headset draga, mint plusz kiegeszito.
Mar egy gtx 1060 is VR Ready, ami tomegcucc szint, pl reddites Vive topikbanirjak hogy a jatekok tobbsege problema mentesen default beallitason fut. -
[CS]Blade2
addikt
Szemenként 8K-s kijelzővel is pixeles és rácsos lenne. Ahhoz, hogy egy akkora térbeli felület tűélesre ki legyen rajzolva... 1x1cm-n kellene a 8K.
Én csak a HTC Vive-et próbáltam, de még az is iszonyat gagyi.A terjedés megközelítése a miért. Azért kell terjednie, hogy sok pénzt kaszáljanak a gyártók? Akkor még ingyen sem lenne túl vonzó ajánlat, mert érdemes megvenni mellé legalább az adott legerősebb VGA-t.
Ha a játékok is fejlődnek, akkor ez minimum eddig egy HTC Vive, egy 1080ti és most egy 2080ti. Ha a Vive ingyen is lenne, akkor is ott van egy 1080ti, meg a cserénél a ráfizetés 2080ti-re.
Gondolom ingyen sem akarják adni, nem ,hogy még adni mellé egy 2080ti-t, és az egész bevételt a játékok eladására alapozni.Akik pedig ennyiért is megtudnák venni, azok meg szeretnének mondjuk tűéles kijelzőt rá, de mivel nem fejlesztik őket, így van egy csomó állandó kiváró. Így pedig a gyártó ezekre vár, hogy, ha majd megveszik ők is ezt, akkor kihozzák egy jobb kijelzővel.
Szerintem is az lesz a vége, mint a 3D TV-nek, hogy a szemüvegek egyszer csak bemennek a fiókba.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Ennek szerintem technologiai akadalya van. Amig nem lesz megoldas arra hogy egy viszonylag draga VR headsethez kb ugyanannyiba kerulo PC kelljen, addig ez nem fog valtozni szerintem. Felhoztatok PS VR-t, ami jo cucc, csak sajnos kozelebe sincs pl egy Oculus-nak vagy tarsainak. Cserebe olcso, de AAA jatekokbol eleg keves erkezik ra. (Talan Resi 7 volt egyik utolso)
-
Raymond
titán
Klasszikus szinvonal. A cikk is es a hozzaszolasok is
-
Cathulhu
addikt
válasz
Németh Péter #8 üzenetére
Meg a Vive pro felbontasaval kapcsolatban is fenntartasaim vannak, nemhogy a sima vive vagy az oculuseval, ezert azok nalam nem is jatszanak.
-
t72killer
titán
Nézz körül az idevonatkozó "szakirodalomban", van azért kínálat, ingyen is
. Viszont ki a fene akar effektíve kb SD felbontású didiket nézni, amikor a hagyományos megjelenítés már 4k-nál jár? Ahhoz, hogy egy fullHD TV részletességét visszakapja az ember, a teljes szemüvegnek szemenként kb 6-8k felbontásúnak kellene lennie.
-
válasz
laceszgamer #7 üzenetére
Az a vicces, hogy én pont ezt gondoltam, mielőtt megvettem. Én Battlefield-et szerettem volna játszani sisakban, fotelben ülve.
Aztán jött a Beat Sabber és ott ugrálok a szobában... Sokan használják fogyókúra is amúgy. tiszta addiktív egy játék. Meg valahogy leszoktatott a sima FPS játékokról is.
-
Polllen
félisten
Kicsit 3D utánérzésem van azzal kapcsolatban, hogy drágán adják és nincs hozzá tartalom.
Mire olcsó lesz és elérhető lenne, addigra meg keresnek máshóbortotbefektetést... -
Az a legdrágább változat, a sima Oculus-t tavaly 160-ért vettem, most 186 ezer az alzán.
https://www.alza.hu/oculus-oculus-rift-touch-d5104479.htm
Amúgy az egyetlen tartalom ami bejön nekem, az a Beat Sabber, de az nagyon.
If You Want to ESCAPE with Me...Beat Saber
Na jó, meg a Robo Recall, amihez még visszatérek. Amihez nem térek vissza, de jó volt nagyon, az az "Expect you to die", de az elég rövid.
Igazából jó dolog, csak még drága, de annyira azért nem őrülten drága.
-
laceszgamer
addikt
Nálam már ott borul ez az egész, hogy ha játszani akarok, akkor azt pihenésképp, innentől kezdve meg hogy össze vissza ugráljak egy szemüveggel a fejemen... hát nem épp pihetető dolognak érzem
-
Cathulhu
addikt
Mikor black fridayen kulfodrol joarasitva is 400e-bol jott volna ki egy Vive Pro set, akkor nem tudom mit vartak. Telne is ra, erdekelne is, de kb 4x annyi az ar, mint amennyit megerne nekem.
-
#16820480
törölt tag
Hát, az ilyen 6-700$-os headsetek, amik alá egy hasonlóan húzós árú vga kell, hogy meghajtsa, nem csodálom, hogy lassan terjednek.
-
-KP-
addikt
Nem kéne hozzá több, mint némi ingyen VR pornó, és terjedne mint a cukor
-
Tomassy00
senior tag
Hogy őszinte legyek ha bagóér adnák akkor se kellene
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- OLED TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- IFA 2025: mohával a tiszta levegőért
- Telekom T Phone 3 5G – modern tudakozó
- Brave
- BestBuy topik
- Egészséges evolúciót mutat a Sony Xperia 10 VII
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Nikon z 20mm f/1.8 S Újszerű!
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- Alcatel tablet // GYEREK MÓD // Számla+Garancia //
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Macbook Pro 2019 // i5 // 1TB // Számla+Garancia //
- Dell 5400 14 FHD Laptop i5-8365 8 GB RAM 256GB SSD 6 hónap garanciával, Dobozos
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest