Új hozzászólás Aktív témák
-
Flame_
tag
válasz
#16939776 #115 üzenetére
"egyik ismerősöm cége olyan földgáz előkészítő forgalmaz amivel a kazánban ugyan olyan égéshőt tud biztosítani, 40%-os gázfogyasztás csökkenés mellet."
Csak nem a híres mágneses előkészítő, ami "kifésüli a hosszú szénláncokat"?
Aminek a felhelyezésekor kalibrálni kell a kazánt, és bizony ez utóbbi művelet (és a kazánban lévő "tartalék") okán sikerül ugyanakkora fogyasztással több hőt kicsikarni belőle - vagy kevesebb fogyasztással ugyanazt. Szóval végül is beválik. Csak azt nem teszik hozzá a tisztelt úriemberek, hogy ezáltal drasztikusan megnő a kazán szén-monoxid termelése; nem véletlenül alakították ki ezzel az oxigéntartalékkal a vezérlést, hanem a tisztább égésért és hogy ne dögöljünk meg.
Jobb helyeken ezért minimum tíz év börtön járna, meg rendes kis büntetés azoknak, akik felszereltették. Már persz az "én országomban"
Persze ha legitim módszerről van szó, akkor várom szeretettel a linket, ha mást nem, akkor privát üzenetben. Engem minden megoldás érdekel!
Az meg sztem közérdekű és mehet a topikba is, hogy ugyan hogyan sikerült 70e forint egyszeri befektetésből egy átlagos lakás majdnem teljes fogyasztását kiváltani. Nyilván a rövid ideig tartó 500-1000W-os fogyasztási tüskék más lapra tartoznak, ezt megértem. De én abban is kételkedem, hogy pusztán ennyi pénzből minden más általában előforduló fogyasztó (világítás, tévé és hasonlók, 1-2 számítógép) kiváltható lenne.
-
And
veterán
válasz
#16939776 #117 üzenetére
Ok, az annyira nem sok pénz (tényleg nem derült ki, hogy mekkora fogyasztásnál 'állítja meg' a villanyórát), de amit nyerhetünk vele, hát az sem egetverő. Ha csak a háztartásokat vesszük alapul, egy magyar ember naponta 2,9 kWh villamosenergiát fogyaszt, ami háztartásonként (átlag 2,6 fő) 7,5 kWh-t jelent. Statisztika innen. Vagyis olyan, mintha folyamatosan háztartásonként 313 W-ot fogyasztanánk. Ha a napelem (legfeljebb!) 50W-ot ad le, az átlagos napsütéses órák száma pedig 5,5h /nap, akkor effektív <12W számítható a napelemből származó átlagos teljesítményre. Ami a teljes fogyasztás mindössze 3,7%-a. Ha az illető egyfős háztartást vezet, akkor persze jobb az arány. De ennél a pár százaléknál már akkor is jóval többet nyerhetünk, ha egyszerűen az összes fényforrást kisfogyasztásúra cseréljük, mindenféle napelemes trükk nélkül.
-
#16939776
törölt tag
az összes (ledes)fényforrás/kisebb fogyasztó 12v-ról megy. egy 50W-körüli amorf kristályos napelem tölti az akkukat.
az egész meglát 70000huf nál, 3 év alatt megtérült a befektetés, ha azt mondod hogy ez rengeteg pénz, akkor tényleg teljesen fölösleges még gondolni is a megvalósításra.
-
And
veterán
válasz
#16939776 #115 üzenetére
"Egyenlőre az energiatakarékosság nem érdeke a szolgáltatónak, mert akkor kereshet sokat ha nagy a forgalma."
Az áramszolgáltatók pl. csak azt az energiát tudják továbbadni, amit az erőművek valahol megtermeltek.
"egyik ismerősöm cége olyan földgáz előkészítő forgalmaz amivel a kazánban ugyan olyan égéshőt tud biztosítani, 40%-os gázfogyasztás csökkenés mellet."
Egy bizonyos Gróf S. Zoltán meg 'feltalálta' a vízhajtású autót. De a gonosz akadémikusok, műszaki egyetemek, és általában: szakemberek meg mindenhonnan elhajtják szegényt. Vagy húsz éve szintén 'feltalálták' a hidegfúziót, de az energialobbi biztos legyűrte.
"volt tanáromnak sikerült megoldania NAPENERGIÁVAL hogy ha nem megy a hűtő/porszívó akkor áll a villanyórája, szerintem ez csak elszántság kérdése"
Ja, elszántság. De inkább valami más: pénz. Méghozzá egy valag pénz. Bár ha azt vesszük, hogy a hűtő / porszívó (ez a két fogyasztó egy háztartásban amúgy sem közös súlycsoport a teljesítményfelvételt tekintve) nélkül én kb. 40-50 W fogyasztást mértem a villanyórámnál (amit készenléti ill. igen alacsony fogyasztású berendezések okoztak), akkor közel sem lehetetlen. Amikor a napelem termel, akkor a mesterséges világítás sem nagyon jellemző az otthonokban, ezért valószínűleg ő sem az esti lámpafénynél állította meg a villanyórát.
-
#16939776
törölt tag
Egyenlőre az energiatakarékosság nem érdeke a szolgáltatónak, mert akkor kereshet sokat ha nagy a forgalma.
egyik ismerősöm cége olyan földgáz előkészítő forgalmaz amivel a kazánban ugyan olyan égéshőt tud biztosítani, 40%-os gázfogyasztás csökkenés mellet.
megkereste az egyik távhőszolgáltatót a dologgal és elzavarták hogy mit képzel...
volt tanáromnak sikerült megoldania NAPENERGIÁVAL hogy ha nem megy a hűtő/porszívó akkor áll a villanyórája, szerintem ez csak elszántság kérdése.
-
Flame_
tag
Van ezzel az eltárolósdival egy kis probléma tudod... az elérhető akkumlátorfajták a töltés-kisütés ciklusra jellemzően háklisak. A teljes napi villamosenergia-fogyasztásunkkal megegyező kapacitás kiépítése és 1-2 évente lecserélése picit kemény lenne. Anyagilag egyrészt. Meg ökológiailag is, mert ezeket nem gyermekláncfűből és bükkfából rakják össze, sejtheted...
Arról nem is beszélve, hogy január végén-február elején mégis mit csinálsz a szél és naperőművekkel? Szél gyakorlatilag semmi (ilyenkor szoktak lenni szmogriadók is, mivel teljesen megül a levegő a városokban), a napsütéses órák száma az évben majdnem a legalacsonyabb. Kiépíted a szükséges kapacitás öt-tízszeresét, vagy mégtöbbet? Akár energiatermelésből, akár akkuból? Az egyszereséhez is annyi IMF hitel kéne, hogy ezer évig nem fizetjük vissza
Bármennyire is fontosnak tartom a megújuló energiatermelést és emellett az energiahatékonyságra fókuszálást, ezt a sztorit primer energiatermelés nélkül nem tudjuk megúszni. Ennek a gőzzel hajtott generátorok kiválóak. Ezt kéne belátni végre társadalmi és döntéshozó szinten. Azután meg már csak a zöld mozgalmakon és a civileken múlik, hogy továbbra is megtorpedózzák az atomenergiát, vagy a sok tekintetben jogos (mégtöbb tekintetben meg dilettáns) kritikájukat fenntartva mögé állnak, de könyörtelenül ellenőrzik mindenekelőtt a biztonságosságot és másodsorban egyéb szempontokat.
Az előbbi esetben borítékolható, hogy a fosszilis energiahordozók kizárólagosak lesznek ezen a téren - legfeljebb több széntüzelésű erőművet állítanak át fára. Ami papíron nagyon zöld, meg az EU is ad rá zsét, csak a valóságban katasztrófa minden szempontból: gazdaságilag (felmegy a fa ára és megfagynak a vidéki nyugdíjasok... komolyan!), ökológiailag (évek alatt egész erdőket tüntettek el), stb. Aztán majd jót nézünk mi lesz a civilizációnkkal, ha ezeket nincs mivel tömni.
Utóbbi esetben meg lesznek szigorúan ellenőrzött és megfontoltan tervezett-kivitelezett atomerőműveink - és tetszőleges rendelkezésre állású áram, de szarásig. A lehetőség, hogy olcsón működtethető villanyvasúttal szállíts, villamossal közlekedj. Aztán a 3. generációs nyomottvizes reaktorok több évtizedes élettartama közben ráérünk napkollektoros víz-előmelegítőkkel meg szélerőművekkel és egyéb finomságokkal teletömni az országot, változtatni az életmódon, energiatudatosabban élni, stb. Vannak már most is bíztató jelek ezen a téren, de korántsem általános. Sokkszerű esemény (pl. nem jön több áram a falból) vagy ökoterror/ökodiktatúra nélkül ez nem fog gyorsan változni. Ezeket meg nem kéne... -
eXodus
őstag
válasz
#06658560 #109 üzenetére
"Békásmegyeren, uránvárosban, stb. hogy építed ki az infrastruktúrát?"
Természetesen nem mindenhol lehet jelenleg megoldani, de nem lehetetlen."fékenergia visszanyerése max városi rohangálásnál jelenthet valamit is"
Mivel jelenleg is így hirdetik ezeket az autókat, így nincs mit hozzáfűznöm.
Ezért is írtam h minimum a tesla roadster 2x hatótávolsága kellene. Azután már városon kívül is jó lesz.Klíma energiáját kiváltja már jól jártunk.
"A pár évet mennyi évtizednek gondolod?"
Én ezt írtam:
"Pár év múlva megjelenő autóknak minimum a 2xének kellene lenni a hatótávja mint a tesla-á."És nem azt h pár év múlva megváltják a világot. 1-2év múlva gyakorlatilag az összes autógyártónak lesz ilyen gagyi 100km hatótávolságú szarja.
"Amilyen elektromos autók jönnek ki jelenleg, a jövöben is olyanok fognak. "
Szóval ma is olyan kocsik vannak mint 20éve? (motor teljesítmény/fogyasztás/tömeg szempontjából) -
eXodus
őstag
"Mondjuk úgy, hogy a lassú tölthetőség erősen korlátozza a hatékonyságot?"
Nem.Mivel elektromosság mindenhol van. (Ipari mennyiségű elég sok helyen, és otthon is lehet építeni egyetlen 1 nagyobb terhelés bíró vezetéket. //cseréltük az egész lakásban az elektromos kábeleket, egy kocsi árához képest jelentéktelen költséggel jár. biztosítékot, meg ilyeneket az áramszolgáltató elintézi.) Elvileg sehova nem mész úgy h lemerült teljesen. Fél-1óra tesco: tölt (pár forintért), dolgozik az ember 8órát: tölt, hazaér: tölt. Városi autóknak való.(ott még fékenergia visszanyerése is jelentős).
[link] Persze ilyen hulladékokhoz és a többi hasonló gagyi megoldáshoz nem fűznék semmit.
-
#06658560
törölt tag
Békásmegyeren, uránvárosban, stb. hogy építed ki az infrastruktúrát? Hogy tudod hozzákötni bárkihez is az adott fogyasztást, hogy ö fizesse, ne más? A fékenergia visszanyerése max városi rohangálásnál jelenthet valamit is, amint elhagyod a várost már nem. Napelemek az autó tetejére-igen, jelenleg elegendöek arra, hogy állóhelyzeti klímát lehessen velük üzemeltetni. Nem ugyanaz, mint a jármü mozgatása. A nepelemes hajtású "autókkal" meg ne gyere, azok nem autók jelenleg.
A pár évet mennyi évtizednek gondolod?
Amilyen elektromos autók jönnek ki jelenleg, a jövöben is olyanok fognak. Kell egy energiatároló, kell egy motor, ezeknek megvan a helyigénye. -
cucka
addikt
válasz
#95561216 #93 üzenetére
Közben meg lealázza a szintén kétszemélyes Porschet ugyan annyiért, akkor mi is a gond?
Izé, a Tesla Roadster egy minimálautó. A Lotus Elise alapjain készült, összsúlya 1200 kiló, amiből 450 kiló az akkumulátor, a hatótáva praktikusan 200 kilométer körül van. Igazából a Tesla Roadster-ben található technológia még arra sem alkalmas, hogy egy nagyobb méretű családi autóba beépítsék. Ennyit arról, hogy mennyire versenyképes maga a technológia. (Hogy maga az autó mennyire, az itt szerintem teljesen érdektelen. A Porschét azért említettem, hogy érzékeltessem, hogy a Tesla k*rva drága)A hidrogén is elektromos autó, csak aksi helyett hidrogéncella van benne, és több vele a probléma. A mivel termeled az áramot az aksiba probléma is ugyan úgy megvan, csak így hangzik: "mivel termeled az energiát, amivel előállítod a hidrogént?".
Bízok benne, hogy sikerül működőképes, gazdaságosan üzemeltethető fúziós erőműveket építeni, ez megoldaná a problémát. Amúgy igen, az elfogyó kőolaj problémájára a jelenlegi technológiai fejlettségünkkel nem tudunk megoldást találni. Egyesek az elektromos járművekben látják a fantáziát, én a hidrogénhajtásban, de igazából még egyik sem elég jó, sok a probléma, például hidrogénnél a tárolással (ahogy többen is jeleztétek). -
cucka
addikt
Azért kötekedek, mert az elképzeléseid eléggé párhuzamosak a valósággal. Tudod, a 60-as évek jóslatai alapján nekünk már repülő autókkal kéne közlekednünk, aztán valahogy mégsem.
De nem is fog mindig 3-4 óráig tartani a feltöltés, azért is van szükség az akkumulátorok fejlesztésére, hogy csökkenjen ez az időtartam.
A baj az, hogy az akkumulátorokat folyamatosan fejlesztik, csak valahogy mégsem érhető tetten az a hatalmas nagy fejlődés. Könnyű azzal dobálózni, hogy fejleszteni kell, és akkor a mostani, gyakorlati szempontból nem használható technológiánk egy csapásra jó lesz, nagyságrendekkel növeljük a hatékonyságot, mert semmi okunk feltételezni azt, hogy sikerülni is fog. Tudod, általában a technológiai fejlesztés nem olyan, mint a krumplipucolás, hogy az eredmény egyenesen arányos a befektetett idővel/pénzzel.Arra gondoltál már, hogy a topic címben szereplő akkumulátornak épp az lenne a célja, hogy sok energiát legyen képes tárolni?
Aha, és mennyit kéne venni belőle? Mi van, ha több napig nem fúj a szél vagy nem süt a nap? Ki fogja kifizetni a szükséges infrastruktúrát? (Azt remélhetőleg vágod, hogy a konnektorból váltóáram jön, amit nem lehet semmilyen módon tárolni) Egyáltalán van ötleted, hogy hány ilyenre lenne szükség csak Magyarországon?Egyébként nem csak a tűző napban, 40 fokos melegben lehet kinyerni a napenergiát.
A jelenlegi napelemeink annyira alacsony hatékonyságúak, hogy verőfényes napsütésben is legfeljebb kiegészítő energiaforrásként alkalmazhatók, pl. vízmelegítéshez. Nem tudom, hol látsz ezen a téren bármilyen ugrásszerű fejlődést..Éppen ezért nem a földgázt, atomerőművet kéne fejleszteni, hanem az olyan eszközöket, melyeket egy város határában is fel lehet állítani, vagy akár a lakóházak tetején.
Ööö, az egész országban megvan az infrastruktúra az áram szállítására, mégis miért ne használnánk? Egyáltalán, mi a baj az atomenergiával?(#90) Quasi_modo
Igen, az autóhoz a mobiltelefon tök jó analógia. Képzeld el, hogy nyaralni mész és be kell iktatni 2-3 alkalommal egy 3-4 órás tankolási szünetet az autópálya mellett. Végül is, ha kibírtad éjjel a 4 órás telefon töltést, akkor semmiség lehet ugyanazt az időt végigülni az autópálya mellett egy benzinkútnál..
(Azé' már bocsánat, de áruljátok már el, hogy ti elgondolkoztok a mondanivalótokon, mielőtt ilyeneket írtok?) -
And
veterán
"Nem értem h hogyan jött szóba az elektromos autóknál a benzinkút?"
Mondjuk úgy, hogy a lassú tölthetőség erősen korlátozza a hatékonyságot? Ha hosszabb útra megy az ember, amely nem tehető meg egyetlen tankolással / feltöltéssel, akkor mégiscsak előnyös, ha nem kell órákat töltögetni, nem? Otthon vagy 'akárhol' ehhez nem áll rendelkezésre elegendő teljesítmény, egy autópálya / országút mellett meg a bezinkutak biztosan adottak, ezért csak a 'villanytankolás' kedvéért valószínűleg nem fogják duplázni a meglévő infrastruktúrát. A kizárólagosan helyi használat más lapra tartozik, ott nyilván nincs ilyen gond, este csatlakoztatjuk, aztán reggelre kész, tiszta sor. Az 5 perces feltöltés meg korántsem akkora véglet, ha a normál tankolás effektív 1-2 perces időtartamához viszonyítjuk. Ahányszor tovább tart az elektromos feltöltés a teljes normál tankolási időnél, annyiszor több ideig kell várakozni az autósoknak, vagy meg kell sokszorozni a töltőállomások számát. Alternatíva lehet még a lemerült akku komplett cserélése egy feltöltöttre, de az sem kifejezetten otthoni móka (nem túl régi hír ennek a megoldása egyes tokiói taxiknál: [link]). -
eXodus
őstag
Nem értem h hogyan jött szóba az elektromos autóknál a benzinkút?
Ha már elektromos akkor használjuk az előnyét h áram gyakorlatilag ma már mindenhol van. Parkolóházakban, tesco parkolókban, otthon könnyen ki lehetne építeni az ezek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát. És nem kell a végleteket nézni h 5 perc alatt töltse fel.( bár megoldható... ) +Napelem a kocsi tetejére, fékenergia vissaznyerése, stb...
Bár elnézve h milyen h milyen "elektromos" kocsik jönnek ki a jövőben, csoda h ennyire népszerű a téma. (pl.: tegyük a csomagtartóba az akksikat +egy elektromos motor és kész is a jövő kocsija...)
Pár év múlva megjelenő autóknak minimum a 2xének kellene lenni a hatótávja mint a tesla-á. Ehelyett az ilyen rettentő bonyolult tervezésnek köszönhetően csoda ha 100km-t elmennek... -
And
veterán
Valahogy az az érzésem, hogy azért kötözködik, mert úgy látja, túlságosan is lazán siklasz el olyan műszaki problémák felett, amelyek nem oldhatók meg egyszerűen. Az meg egy vitában rossz mentség, hogy ezekről nem lehet mindenkinek fogalma.
"De nem is fog mindig 3-4 óráig tartani a feltöltés, azért is van szükség az akkumulátorok fejlesztésére, hogy csökkenjen ez az időtartam."
Szépen hangzik, csak az a baj, hogy a gyors feltöltéshez nem csak arra alkalmas akkumulátor szükséges, hanem óriási villamos teljesítmény is. Pl egy 20 kWh tárolóképességű akku (az pedig nem is olyan óriási, mondjuk 50 darab normál autós akku) 5 perc alatti feltöltéséhez >250 kW teljesítmény kell, és akkor a veszteségekről még nem is esett szó.
"Egyébként borult időben mindig fúj a szél, ha nap kevesebb is van."
Ez sem tűnik túl megalapozott állításnak. Tegnap pl. elég borult volt az ég, és egyáltalán nem fújt mindig a szél. A hangsúly különben is az egyenletességen van: szél- és napenergiával elérni ezt egyszerűen lehetetlenség, míg egy fosszilis v. épp atomerőműnek ez nagy erőssége. Persze fejleszteni lehet és kell az alternatívákat, csak épp nem kellene átesni a ló túlolodalára.
"Egyelőre nem is olyan fejlettek a napelemek/szélerőművek/akkumulátorok, hogy lehetséges legyen a várost teljes mértékben ellátni ilyen energiával"
Ez sem igazán fejlettség kérdése, léteznek azért fizikai korlátok is. A mai legjobb napelemek hatásfokát nem lehet pl. megháromszorozni. Egy 20 ezres lélekszámú kisváros teljes, folyamatos ellátásához meg legalább 10 db. óriási (2 MW-os) szélerőmű kellene, ha a szél a teljes idő legalább 50%-ában használható erősséggel fújna. Vagy épp az átlagos napsütéses órák számát és 30%-os napelem-hatásfokot alapul véve minimum negyedmillió m2 felületű napelemtábla kellene ugyanehhez. És akkor még nem számoltunk azzal az aprósággal, hogy a fölös energiát el is kellene raktározni a szélcsendes ill. sötét időszakokra. Lehet számolni, főleg azt, hogy ez mibe kerülne.
"Éppen ezért nem a földgázt, atomerőművet kéne fejleszteni [..]"
Pedig a közeljövő realitásainál maradva egyszerűen nincs jobb, állandóbb (és fajlagosan olcsóbb), mint az atomenergia. Lehet ezt szeretni, vagy épp utálni, de ettől még tény marad, minimum néhány évtizedig. Hogy utána mi lesz, azt meg senki sem tudja.. -
#06658560
törölt tag
Nagyobb marhaságot ugye nem tudtál volna modnani?
flimo: ja, igen, lealázza a Porschét addíg, amíg le nem merül, vagy meg nem adja magát valami a vezérlésben, mint Clarksonéknál. Amikor egy Tesla lemerül, akkor a POrschéval még vígan lehet közlekedni, akár órákon át is, utántölteni meg tíz perc, szemben a három órával. Nem igazán érzem ezt alázásnak... A Porschéból nem lóg ki a fejed-borulásnál nagoyn nem mindegy, hogy egy újabb ellenérvet hozzak az adott portéka ellen.
-
-
#95561216
törölt tag
Közben meg lealázza a szintén kétszemélyes Porschet ugyan annyiért, akkor mi is a gond? Próbáld meg az egészet kontextusában értelmezni, hogy mire válaszul írtam.
Szerintem az józan paraszti ésszel belátható tény, hogy a kőolajtermelésnek van egy felső maximuma, amit nem a közgazdaság, hanem a geológia határoz meg.
A hidrogén is elektromos autó, csak aksi helyett hidrogéncella van benne, és több vele a probléma. A mivel termeled az áramot az aksiba probléma is ugyan úgy megvan, csak így hangzik: "mivel termeled az energiát, amivel előállítod a hidrogént?".
Kopi31415: nem kell hallgatni róla. "Próbáld meg az egészet kontextusában értelmezni, hogy mire válaszul írtam."
-
Integra
titán
ejjj, én meg azt látom, hogy elképzelésed sincsen, hogy ahhoz, hogy a benzinkutakon töltőállomás létesüljön, mennyi millió apró dolog kell és hogy függenek ezek össze..
no offense, csak ez egy egyszerű tény.
ez nem úgy működik, hogy te gondolsz egyet, mert szerinted az jó és frankó, és 2 éven belül az úgy is lesz.. -
#06658560
törölt tag
A tartályból jeentös veszteséggel lehet kinyerni, mert "kipárolog" belöle. Az elektromos áramnál pedig semmit nem lehet jelenleg jobban nagy távolságra szállítani.
Quasi_modo: köhöm, azért egy telefon hazsnálati módja és egy gépjármü használati módja között jelentös eltérések vannak. Pl. autóval nem eget rengetö mutatvány, hogy egész nap hazsnálnád, s mennél vele sokat-egy kirándulás, egy távolabbi rokonlátogatás, üzleti elintéznivalók, stb. mind ott lehetnek, hogy akár megfutod a napi ötszáz km-et is. Ami a jelenleg elérhetö jármüvek hatótávján jócskán túl van.
-
P100
senior tag
Te minek kötözködsz ennyit?
..meg kényelmes foteleket, hogy legyen hol végigülni a 3-4 órás töltési időt.
Akár azt is lehet, de inkább arra gondoltam, hogy az ember elviszi az autóját a benzinkútra feltöltetni, hogy ne otthon kelljen megoldania. De nem is fog mindig 3-4 óráig tartani a feltöltés, azért is van szükség az akkumulátorok fejlesztésére, hogy csökkenjen ez az időtartam.Arra gondoltál már, hogy mi van, ha nem süt a nap vagy nem fúj a szél? Hogy lesz a változó mennyiségű napsütésből és szélből stabilan 230 voltos váltóáram a konnektorban? Erről a témáról sokat lehetne beszélni, de ehhez az lenne a minimum, hogy gondolkozz már legalább fél percet, mielőtt ideírsz valami hasonlót.
Arra gondoltál már, hogy a topic címben szereplő akkumulátornak épp az lenne a célja, hogy sok energiát legyen képes tárolni? A felesleges energiát folyamatosan el kell raktározni és akkor felhasználni, amikor szükség van rá. Egyébként borult időben mindig fúj a szél, ha nap kevesebb is van. Egyébként nem csak a tűző napban, 40 fokos melegben lehet kinyerni a napenergiát. Este meg eleve kevesebb energiát használ egy város, amikor már tényleg nincs nap. És azt is írtam, hogy az energia 90%-t. Egyelőre nem is olyan fejlettek a napelemek/szélerőművek/akkumulátorok, hogy lehetséges legyen a várost teljes mértékben ellátni ilyen energiával (bár mintha olvastam volna olyat, hogy Amerikában egy kisebb települést teljes mértékben hasonló energiaforrásokból táplálnak).Éppen ezért nem a földgázt, atomerőművet kéne fejleszteni, hanem az olyan eszközöket, melyeket egy város határában is fel lehet állítani, vagy akár a lakóházak tetején. Egy atomerőművet kicsivel körülményesebb üzemeltetni.
-
cucka
addikt
válasz
#06658560 #83 üzenetére
Tartállyal szerintem megoldható. Mivel a hidrogén helyben is előállítható, ezért nem kell sok ezer kilométeres távolságokban gondolkozni, mint mondjuk a kőolajnál.
(Amúgy igen, nehézkesebb a szállítás és tárolás, mint a kőolajnál, de az elektromos áram tárolási és szállítási lehetőségeihez viszonyítva kivitelezhetőnek tűnik) -
cucka
addikt
Ejjj, én nem azt látom. Akkor lenne intenzív, ha a benzinkutakon létesítenének akkumulátor töltőállomásokat
..meg kényelmes foteleket, hogy legyen hol végigülni a 3-4 órás töltési időt.Ja és napelemeket és szélerőműveket minden város határába! Legyenek önellátóak a települések
Arra gondoltál már, hogy mi van, ha nem süt a nap vagy nem fúj a szél? Hogy lesz a változó mennyiségű napsütésből és szélből stabilan 230 voltos váltóáram a konnektorban? Erről a témáról sokat lehetne beszélni, de ehhez az lenne a minimum, hogy gondolkozz már legalább fél percet, mielőtt ideírsz valami hasonlót. -
P100
senior tag
Ejjj, én nem azt látom. Akkor lenne intenzív, ha a benzinkutakon létesítenének akkumulátor töltőállomásokat és államilag támogatnák az háztartásokban használható napelemek megvételét (mármint drasztikusan levinnék az árát).
Ja és napelemeket és szélerőműveket minden város határába! Legyenek önellátóak a települések
Rövid távon sok pénzt felemészt, hosszabb távon százszor gazdaságosabb lenne, ha minden város magának termelné meg az energiájának 90%-t. Még később pedig minden hazatartás is magának termelhetné a felhasznált energiájának 100%-t.
-
#06658560
törölt tag
igen, kínaiakkal állnak össze, ahogy a japánok is másokkal, akik az akkumulátortechnológiában, villanymotortechnológiában jártasak. Ugyanolyan beszállítók lesznek ezek, mint a Magna, A Valeo, A Bosch, stb. Attól, hogy nem ök fejlesztik az akkukat, elketromos autót futtatnak. Amúgy nem from hungary, hanem from autóipar mondom. Amúgy a kínaiak mellett ott vannak az amerikaiak is, elég osk cég, plusz ezer más hely. nemrég dolgoztam is egy akkukkal is foglalkozó cégnek, amelyik egyik fö profilja az autópari beszállítás mindenféle területeken.
-
P100
senior tag
válasz
#95561216 #68 üzenetére
Pedig 20-30 év múlva már nem lesz elegendő kőolaj, ez tény. 50 év múlva meg már még kevesebb, 70-80 év múlva pedig vélhetően be fogják tiltani a kőolajat használó autókat.
Az atomenergia sem megoldás, a nap- és szélenergiát kihasználó technológiákat kell fejleszteni ezerrel. Ha ez nem is biztosít elegendő energiát, de ki kéne használni, ha már van nap és szél.
-
cucka
addikt
válasz
#06658560 #74 üzenetére
A szállítása közel sem annyira körülményes, mint az elektromos áram szállítása. Előállításához nyilván nagyon sok elektromos áram kell, de talán ez az egyetlen része a történetnek, amit jelenleg is elég jól meg tudunk oldani. (Pl. atomerőművel, de a fúziós erőművek is fejlesztési fázisban vannak, tehát legalább látjuk a megoldást, még ha a megvalósítás problémás is).
Természetesen egyik alternatív megoldás sem közelíti meg a kőolajszármazékok energiasűrűségét és egyszerű kezelhetőségét, erről kár ábrándozni szerintem.
-
cucka
addikt
válasz
#95561216 #67 üzenetére
Azt elfelejtetted hozzátenni, hogy 2 személyes, 3 óra feltölteni és annyiba kerül, mint egy komoly Porsche. Az akksik élettartama 160 ezer km, cseréjük annyiba kerül, mint egy jobbfajta családi autó. Csak velem van a baj, hogy nem látom azt, hogy hogyan oldaná meg ez a jövőben jelentkező áru- és emberszállítási problémákat?
Ha az akkumulátoros elektromos autó technológiája ennyit fejlődött 110 év alatt, akkor kérdés, hogy mikor jut el olyan szintre, hogy hajókat, vonatokat, teherautókat, mezőgazdasági gépeket hajtsunk ilyen módon. Továbbá kérdés, hogy a repülőgépekbe mit fogunk tölteni..
Szerintem a nyerő irányvonal a jövőben sokkal inkább a hidrogénhajtás lesz, bár az olaj elfogyása ettől függetlenül is nagy csapás lesz az emberiségre.
A peak oil már lehet megvolt 2008-ban, a válság bezavar a képbe.
A peak oil egy kitalált elmélet. Fogalmunk sincs, hogy bekövetkezett-e vagy be fog-e következni, továbbá fogalmunk sincs arról, hogy ha igen, akkor mikor.
(A közgazdaság tudománya sajnos alkalmatlan bármilyen, evidenciánál bonyolultabb előrejelzésre, ez ilyen) -
#06658560
törölt tag
Azért mert a németek valamit nem marketingelnek, mint a japánok még létezik náluk is. Szép csendben dolgoznak rajta, aztán ha olyan állapotú, amit szerintük piacra lehet dobni adott brand termékeként, megteszik. Konkrétan nincs nekik semmi lemaradásuk tapasztalatban.
flimo: na ja, töltési idöröl meg hallgassunk, ugye?
-
pete_21
addikt
Kicsit tényleg gyanús...
Egyébként még pár éve olyat is olvastam, hogy valami (talán) német kutatócsoport kifejlesztett olyan akksit, ami az emberi test hőjéből újratölti, szóval pl. egy mp3 lejátszó teljesen jól működne, mert azt úgyis gyakran fogdossa az ember.
Azóta se hallottam róla semmit. Ha valakinek van infoja, írjon.
Szerintem ezzel a megoldással is hasonló lesz, eltűnik. Bár az is lehet, hogy ezek csak kamuk... -
#95561216
törölt tag
A peak oil már lehet megvolt 2008-ban, a válság bezavar a képbe. Sajnos nem ilyen egyszerű, amit leírtál, mert egyelőre a kőolaj kiválthatatlan. Nem csak a közlekedésben, az energiatermelésben is. Igazából a globális felmelegedés kedves kis babazsúrnak tűnik amellett, hogy az olaj fogytán összeomlik a gazdaság, és háborúk törnek ki. Minden esetre ha ez megtörténik első dolgom lesz levadászni az összes kiba' greenpeacest, akik bölcsész-ruhatáros diplomával tiltakoztak az atomenergia ellen.
-
cucka
addikt
a nagyhatalmak érdekeikkel szemben állna, ha nagyon hatékony akkumulátorokat fejlesztenének ki elektromos autókba, mivel mindenki olyat venne az alacsony üzemeltetési költség és a környezettudatosság miatt.
Hogyne. Ha létezne olyan technológia, amivel ki lehet váltani a kőolaj függőségünket, akkor annak a piacra dobása lenne az évezred biznisze, tehát egyértelműen bármelyik nagyhatalom érdekében állna a fejlesztés. A probléma, hogy egyelőre nem látja senki, hogy mégis melyik az a technológia, amelyik erre alkalmas lenne.
Ez már most látszik. Már 200km/h-val repesztő elektromos sportkocsi is van.
Szerintem ez minden, csak nem fejlődés. Amúgy azt vágod, hogy a 100km/h-s sebességet először egy elektromos autóval sikerült átlépni, 110 évvel ezelőtt? Velem van a hiba, vagy tényleg nem nevezhető szédületesnek a fejlődés ezen a téren?Csak fogyhatna már gyorsabban az a szar kőolaj... egész más világ lenne.
Persze, például háborúk lennének a megmaradt kőolajért, az ipari termelés akadozna, a piacok összeomlanának, a mezőgazdaság szintén összeomlana, tehát pár milliárd embernek nem lenne mit ennie, ilyesmi. Tényleg egész más világ lenne.Hol látni a sci-fikben kőolajszármazékkal működő rakétát?
Sehol. Igazából a valóságban sem nagyon látni, viszont az üzemanyag előállításához rengeteg kőolajra van szükség. Sőt, tulajdonképpen minden körülöttünk lévő tárgy előállításánál használnak kőolajszármazékokat, közvetve vagy közvetlenül. Kicsit összetettebb kérdés, mint az, hogy vajon mivel fognak működni az autóink 50 év múlva. -
daninet
veterán
Nem olvastam végig a hozzászólásokat, lehet már volt, de egy valamit nem értek. Mivel fűtik fel 700fokra? ahhoz is energia kell, tehát nem szállítható. Ha pl tüzet rakok alá, hogy működjön, azt a hőt miért nem energia termelésre fordítom? Ez olyan, hogy van egy autóm, ami ahhoz, hogy menjen egy másik autóval be kell lökni.. Kb semmi értelme. Nekem van egy mobilom ami töltődik áram nélkül, csak egy indukciós tekercsre kell rátenni. Nemtom érti-e valaki hova akarok kilyukadni
-
Integra
titán
azért távol vannak még a frankó dolgoktól, akkumulátor fejlesztésben pláne.
japán és kína nagyon megy. a németek telibeszarták az egészet, mert ők dízelesek, most meg szépen megy a fejvakargatás. hibrideket is fikázták, most meg elkezdik gyártani. csak 12 év lemaradásuk van tapasztalatban, de semmi gond. -
lorenzen
aktív tag
Addig nem fognak elterjedni a nagy kapacitású aksik, amíg nem fogy el a kőolaj (szóval még 50 évet várni kell), mivel a nagyhatalmak érdekeikkel szemben állna, ha nagyon hatékony akkumulátorokat fejlesztenének ki elektromos autókba, mivel mindenki olyat venne az alacsony üzemeltetési költség és a környezettudatosság miatt.
Nemrég jelentette be a Mercedes és BMW, az új elektromos autóik érkezését. Most elkezdtek lobbizni, hogy a várhatóan jövőre megjelenő első modellek vásárlói, adókedvezményeket kapjanak. (Gondolom ezek a járművek, egy töltéssel, 100 kilométernél többet tudnak menni. )
-
P100
senior tag
Addig nem fognak elterjedni a nagy kapacitású aksik, amíg nem fogy el a kőolaj (szóval még 50 évet várni kell), mivel a nagyhatalmak érdekeikkel szemben állna, ha nagyon hatékony akkumulátorokat fejlesztenének ki elektromos autókba, mivel mindenki olyat venne az alacsony üzemeltetési költség és a környezettudatosság miatt.
Viszont ez a jövő... 50 év múlva már olyan drága lesz a benzin, hogy mindenki elektromos autót fog venni. Ez már most látszik. Már 200km/h-val repesztő elektromos sportkocsi is van.
Szerk.: de látom ezt már más is írta, pedig nem olvastam vissza, de akkor ezek szerint egyre gondolunk
Csak fogyhatna már gyorsabban az a szar kőolaj... egész más világ lenne. A kőolaj gátolja a járművek fejlődését. 200 év múlva az ipari forradalom-tól 2060-ig terjedő időszakot a technológia középkorának fogják nevezni. Hol látni a sci-fikben kőolajszármazékkal működő rakétát? -
rudi
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #28 üzenetére
Jaja! Mert mi a rákból lenne meg olajsejkéknél az n+1-edik kocsi/villa/jacht/sziget ha már mindenki tüzelőanyagcellával rohangálna. Lesz majd hidrogéncella meg ilyen-olyan extra akku csak először fogyjon el a kőolaj meg a lítium
-
hankpoke
tag
Lehet hogy fajlagosan nagyobb ellenállású a magnézium és az antimon, de gondolj bele abba, hogy a fenéklemez és a tetőelektróda több 100cm2 felületű tiszta fémes kontakt, akkor valahogy át tud csordogálni a pár 100A
Akkura 1A/cm2 fajlagos értéket írtak, így 10×10cm hasáb formájú cellából ki lehet csalni 100A-t folyamatos üzemben. Kémiai reakció nem az elektródáknál történik, ennél az akkunál csak középen van reakció a két fém között. Elektródák csak villamos kontaktus szerepét töltik be, kémiai reakcióban nem vesznek részt.
Azért ennyire fürge az akku(bazi nagy áramokkal terhelhető), mert folyékony fém az elektrolit. Mivel jó magas az üzemi hőfok, nagyon gyorsan tudnak az ionok mozogni az akkuban. -
.bableWes
őstag
az elektromos autokba szerintem jo lenne, telefonba már annyira nem, de bát kitudja mit hoz a jövö?
-
asci
tag
> tapasztaltunk már olyat, hogy ebből a közegből kamu érkezett
> (elég csak a roppant nyilvánvaló Negroponte-kudarcra utalni az OLPC kapcsán),Az, hogy az ötlete nyomán legyártottak pár százmillió netbook-ot, nem számít gondolom
-
WildBoarTeam
senior tag
-
hankpoke
tag
Feltalálók szép méretes perlitből készült dobozba akarják becsomagolni, ami hőálló és jó hőszigetelő. Rajzból amit láttam kb 50-100cm szigetelés megy a jószágra...
-
Quan-Chi
őstag
jó az telefonba is csak mellékelni kell hozzá egy teflon kesztyűt
-
hankpoke
tag
Kicsit utána néztem ennek az akkunak, és azt kell mondjam, hogy a 20× kapacitás nem a Wh/kg kell érteni. Iszonyat kicsi a belső ellenállása az akkunak, kb 0,008Ohm, ezért inkább a 20× érték a kisütési áramra értendő. Fajlagos energia tárolás LFP körül van, nem ez fogja megoldani a mobilizálható akkuk problémáját...
Olvastam a patentot az akkuról, nem kamu a cucc, valóban megépíthető, de inkább az ipari több MWh tárolni képes ipari akkunak használható, nem mobil/autómeghajtásra. Olcsóbb és egyszerűbb kén-nátrium akkuknál, ennek a versenytársa, nem a Li alapú akkunak. -
Nem lenne ez hülyeség, ha pl. egy autóban elférő cuccot lehetne belőle csinálni.
De pl. vonatokba, kisebb hajókba sem rossz. Targoncába.Telefonba pl. nem igazán lehetne...
-
Integra
titán
mondjuk ha megoldják a balesetbiztos szigetelést...
nem mindegy hogy benzintankon, gáztankon, vagy akkun ülsz crashnél? mindegyiknek ki kell bírnia -
dezz
nagyúr
Azért a lítium sem túl egészséges grammos mennyiségben, és még gyúlékony is.
-
hemaka
nagyúr
kakinak egy pofon ez már megint, a mérgező és a gyúlékony kotyvalékokkal
-
julius666
addikt
egy olyan akkutípuson dolgoznak, mely a jelenlegi legjobb eszközhöz, a lítiumion akkukhoz képest harmadannyiba kerül, ugyanakkor áramleadása hússzorosa ennek – számolt be a Népszabadság tudósítója
Abból az újságból kb. egyedül az ára az igaz
Ja, még az sem, mert május elsején ingyen osztogatták a városligetben -
dezz
nagyúr
"hátránya viszont, hogy az egyik komponens rendkívül gyúlékony, a másik pedig, hogy mérgező."
Ez így úgy hangzik, mintha mindkét állítás az egyik összetevőre vonatkozna, mégpedig a magnéziumra, csak ugyebár az nem mérgező, ellentétben az antimonnal. (Felesleges a második "hogy".)
-
#16939776
törölt tag
válasz
WildBoarTeam #36 üzenetére
a 700C° nem a reakció közben keletkezik, hanem a reakció létrejöttéhez kell mint katalizátor.
ezt kell biztosítani hogy működjön.valószínű rendesen körbe kell hőszigetelni, hogy ne hűljön ki.
-
WildBoarTeam
senior tag
Hát lehet, hogy egy "pizzás doboznyi" telep ellátna egy családi házat, de mi adná le a 700°C-os üzemi hőt? Lehet az nem lenne ilyen egyszerű és még költséges is lenne.
Másrészről: Marketing, azaz hiába töredéke az előállítási költsége a Li-ion akkuhoz képest, attól még nem lesz olcsóbb...mindig így van, meg kell téríteni a belefektetett pénzt.
-
-
#16939776
törölt tag
a hatásfokot jó lenne tudni, meg azt is hogy mekkora mennyiségű energia kell az akkumulátor 700C°-ra való felfűtéséhez szobahőmérsékletről.
-
Rive
veterán
Volt valami kén-nátrium akku is, azzal talán még előrébb is tartanak.
Ui.: és azt sikerült hetven fokra leszoritani háromszázról
-
#06658560
törölt tag
Nem háttérben álló erökröl van szó, hanem pusztán a terület potenciálisan korlátozott fejlödési lehetöségeiröl. kicsit régebbi mutatvány az elektromosság tárolása, mint a belsöégésü motor, s a köolajfogyasztás, mégsem tudott értelmes szintre fejlödni. Egy labornak pedig öszesen 11misi nem kevés pénz.
-
Misi1979
őstag
Jé, feltalálták a szünetmentes-elektromos tűzhely kombót. Én már régóta vágyom rá
-
=Mentor=
őstag
700 °C? Sebaj... Majd szériatartozék lesz a mobilokhoz egy nagy passzív hűtő amivel be is lehet fűteni a lakást:
-
Devid_81
félisten
Nagyon karaj de ez inkább vegyi fegyver mintsem akku
-
lejtő
csendes tag
"Az amerikai kormány kiemelt fontossággal kezeli a Donald Sadoway vezette csoport munkáját, és hétmillió dollárral támogatja a kutatást. Egy francia vállalat négymillió dollárt adott azért, hogy a csapat házi körülmények között is használható változatot dolgozzon ki."
Szánalmas. Dobálóznak viszonylag kis pénzekkel ahelyett, hogy belepumpálnának néhány 10 vagy 100 milliárdot a fejlesztésekbe és megválthatnák végre az egész világot. Miért érzem úgy, mintha a háttérben néhány igen befolyásos "erő" önérdekből nem szeretné, hogy így történjen?
-
Killer01
őstag
Szóval ha elposszan egy ilyen a közelemben akkor járok jól ha brikett leszek, vagy ha zöld fejjel fetrengek?
-
#95561216
törölt tag
A 700 fokra felfűtés meg a 700 fok megtartása nagyon nem ugyan az, főleg mert nem ismerjük, hogy milyen hőszigetelés mellett önfenntartó. A szó szoros értelmében veszteség, gyakorlatilag meg nem, mert ha nem tartaná az üzemi hőmérsékletet, akkor külső fűtést kellene alkalmazni. Szóval ezt nem érzem problémának, inkább ideálisnak.
-
Flame_
tag
"A fejlesztő 4–6 évre becsüli az élettartamát." - Jajj, hagyjuk már a mesebeszédet! Töltés/kisütés ciklusból hányat bír, csókolom?
Lenry: ez lett volna a másik megjegyzésem nekem is
-
Napfénysüti
nagyúr
Most már nagyon ideje lenne hogy tényleg történjen az akksik terén komoly fejlesztés ne csak az ígérgetés menjen.
-
Ebben az akkuban tulajdonképpen mi az, ami annyira jó? Megnéztem, a legkisebb ISO standard szerinti konténer 33 m3, egy akkora LiIon akku kb 10 MWh, és szerintem 10 meg a "several" az úgy kb egy nagyságrend, arról meg nem nagyon tudok, hogy bármilyen felhasználást komolyan akadályozna a LiIon által leadható max áram (ami amúgy is elég nagy a többi akkuhoz viszonyítva). Meg az se hangzik túl jól, hogy "once heated up to its operating temperature, the battery generates enough heat on its own to keep the liquids molten", mert a LiIon elég jó hatákonysággal adja le az energiát (pl. véletlenül sincs annyi veszteség, hogy 700 fokra fűtse fel magát) - töltéskor meg gyakorlatilag egyáltalán nincs veszteség.
-
Gyula84
veterán
700fok az nem semmi azzal már lehet sütni nem ám a fermivel
-
Lenry
félisten
az egyik komponens rendkívül gyúlékony, a másik pedig, hogy mérgező.
de aranyos
-
tikodi
tag
Minden évben van egy ilyen bejelentés, hogy feltalálták a 10x-20x jobb akksit ami olcsóbb, de még mindig a litiumon vagyunk. Ettől se kell többet várni a közeljövőben.
-
lapa
veterán
1. minden gépjármű motorjában előfordul 700 fok, annyira tehát nem ritkaság. az, hogy kell hozzá egy másik akksi az izzításhoz míg beindul, meg valami komoly vákuumos szigetelés nem nagy ügy.
2. még jó, hogy az ólomakksikat meg a li-ion akksikat nem vették még észre, mert azokat is betiltanák.
3. szerintem 1000x jobb is van. az MIT-n csupa hülye dolgozik egyébként is. múltkor néztem dokumentumfilmet, a galambok mozgására próbálnak meg egyenleteket írogatni meg ilyenek.
-
h-yle
addikt
-Te Gyuri neked milyen hűtő van az aksidon?
-Most szereltem rá 3 régi Lehel hűtő kompresszorát. Egyész jól működik a dolog, már csak 358 fokos. -
.mf
veterán
"Hiába szerepel itt a nagy név a világ egyik vezető technológiai fejlesztője hitelesítőként (MIT), tapasztaltunk már olyat, hogy ebből a közegből kamu érkezett (elég csak a roppant nyilvánvaló Negroponte-kudarcra utalni az OLPC kapcsán)"
Kudarc != kamu. Kudarc az, hogy van mögötte próbálkozás, de nem sikerül. Kamunál nincs mögötte erőfeszítés.
D.Orion @12: sztem ez inkább ipari felhasználásra készül. Most még. Aztán lehet, hogy pár év múlva már lesz akár szobahőmérsékleten, nem mérgező anyagból is (ld. szupravezetők sem csak 0K-en vannak)
-
D.Orion
veterán
Ez egyszerűen hülyeség...
1. 700°C -os üzemi hője van, magyarul soha sem lesz akkora, mint egy autó aksi, nemhogy AA méretű...
2. Mérgező és gyúlékony!?! Ma már higanyos elemeket sem lehet kapni/gyártani, de majd ezt engedik gyártani...
3. Technológiailag már van ennél 100x jobb fejlesztés, csak valamiért nem terjed... Valszeg valaki elzárta magának pár évre...
-
Picturemaker
őstag
Tényleg jó lenne valami normális akksi. De azért a 700 fok!!!
Ez inkább valami minireaktor egyelőre. -
#95561216
törölt tag
Na ennek nem a laptopoknál, telefonoknál lenne forradalmi jelentősége, hanem az energiatermelésben, ott meg a 700 fok sem feltétlen hátrány.
-
Angel1981
veterán
Ha lesz is ebből valami, még jóval odébb van!
Forradalmi termékeket nem szeretnek bevezetni - mert akkor több köztes lépcső kimarad, ami profitkiesést eredményez.... -
Csakénvagyok
őstag
The MIT team calculates that a battery the size of a shipping container could deliver a megawatt of electricity - enough to power 10,000 100-watt light bulbs - for several hours.
Egy kamionnal szállítható konténerméretű akkumulátor 1 megawattórányi elektromos energiát képvisel, vagyis ezer 100 wattos izzót képes több órán át keresztül üzemeltetni.
Mivel van a bajom? Nekem csak nem jönn le mit tudd ez az elem. Egyszerre nagyobb árramot képes leadni (20x mint a Li akuk), ergo gyorsabban le is merül vagy képes a Li akuk árramleadását produkálni ugyanannyi ideig (ergo több watott képes eltárolni)
-
And
veterán
"Egy kamionnal szállítható konténerméretű akkumulátor 1 megawattórányi elektromos energiát képvisel, vagyis tízezer 100 wattos izzót képes több órán át keresztül üzemeltetni."
Hát igen, ha egy akkumulátor tízezer darab 100W-os izzót több órán át képes üzemeltetni, akkor az energiatároló képessége nem 1, hanem pontosan annyi MWh, ahány órán keresztül képes erre.
"Az eddigi mérések alapján az új rendszer áramleadása egy lítiumion akkuénak hússzorosa, ugyanakkor harmadannyiba kerül."
Ez az áramleadás meg pontosan mit is takar? Fajlagos (azonos tömegre vagy térfogatra vetített) energiatároló képességet, vagy terhelhetőséget? -
eXodus
őstag
Az akksi fejlesztés híre lassan olyan lesz mint a barátokközt.
Minden évben van legalább egy nagy áttörés. Régen volt hír az olcsó, könnyű, nagy kapacitású, de rövid élettartalmú akksi fejlesztéséről. Volt már vékony hajlítható is. Valamilyen forradalmi, olcsó akkumulátorról kifejlesztéséről minden hónapban hallani.Mai epizód címe: Bartha Zsolt(litiumion akku) egy időre eltűnik a színről! (De visszatér!)
-
oO7
őstag
Azért ez még eléggé experimental jellegű... 700 fok az üzemi hőmérséklet... az egyik komponens gyúlékony, amúgymeg mérgező...
Amúgymeg már régebben is olvastam egy olyan megoldásról ami ugyanúgy működik mint a mostani akksik csak azok a kis "szőröcskék" amiken csücsülnek az elektronok sokkal vékonyabban, így azt mondták, hogy majd kb 10x -ese lesz a kapacitása a mostaniakhoz képest... És azt is mondták, hogy 2010 -ben már elvileg lesznek eszközök amik ilyen akksival jelennek meg...
-
#06658560
törölt tag
Pali, Pali, látom a számolás még mindig nem erösséged.
S milyen Li akkuról beszélsz? Mert azoknak is van pár típusa.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Microsoft Excel topic
- Kuponkunyeráló
- Yettel topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Az Arctic (ismét) belép a házak piacára
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Új és újszerű 15"-16" Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest