Új hozzászólás Aktív témák
-
Prof
addikt
Termeszetesen magara szoftver developmetn fazisokra irtam amibe nemcsak a jatek ertendo, elukon a Microsoft termekeivel
Szerintem vilagelsok a nekik fizeto Win8 teszterek sokmillios taboraval, melyet laptop vasarlasom ota akaratlanul is en is nepesitek. (5 sec bootido a Metro UI-ra) -
kovsol
titán
-
Nem csak a játékfejlesztésben megy így.
Nálunk is ez megy, mert az amcsi tulaj jön a grafikonjaival, és megmagyarázza, hogy miért is jobb félkészen kiadni a szoftvert, mint rendesen megcsinálni. Aztán, meg ha valamelyik pénzesebb ügyfél panaszkodik, hogy miért sz*r ez meg az, akkor egy-egy ember rituális kirúgásával megmutatják az ügyfélnek, hogy a benszülött rabszolgák miatt van minden hiba, de ők urai a helyzetnek. -
Prof
addikt
-
dezz
nagyúr
Ez így nem béta, hanem alfa. A béta az, amiben már csak apróbb bugok vannak.
-
csongi
veterán
AMD 6100+HD5850+8GB ram. 1920*1080P
Minden beállításba szaggat. Szűrőkkel picit jobba a helyzet ott néha eléri a 30FPS-t, azt is akkor ha nem történik semmi. Legújabb driver fent. Egy grafikus állítás és vissza ugrik kis méretbe az ablak. Olyan mint ha Mozilla ablakba futna a játék. Ezek a BETA szervezerek egyenlőre kriminálisak és csak bugból áll. Felsorolni sem lehetne, eddig a legbugosabb béta amivel eddig játszottam. Hogy lesz ebből premierre használható multi? Hát nem tudom, de keményen melózni kell, hogy legyen eredmény. Nagyon látványos, de szvsz ennyi efekt nem kell bele. Felesleges fény efektek, Nappal nem látszik a fegyver torkolat tűz fénye, nem látszik a szikra a tárgyakat ért találatkor, nem lesz vakító fénye egy kézigránátnak stb stb. A fizikát próbálják valóságossá tenni miközben túl van tolva. És a méretarányok sem az igaziak, de tény, hogy sokat javult az elmúlt részekhez képest. Ha rendben lesz a játék, és a végleges verzióba még több mindent lehet állítani,és grafikai téren kikapcsolni, akkor ez képes lesz a nagy COD tábor játékosainak nagy számát elszippantani. -
ST05
őstag
na így néz ki haswell IGP : 1366x768 low -
75% ra leskálázva, hoztam a 30-35 fps-ből 40-50fpst : fraps vidi !!
hát nem csodálom hogy az intel rinyált az ilyen skálázási lehetőségek iránt -
M@trixfan
addikt
Nekem az tetszik a legjobban , hogy mennyire jól néznek ki már ezek a low res videók! Ott van az érdekesség, hogy a felbontás retro, de iylen fény-árnyék hatások és geometriák régen elérhetetlenek voltak valós időben.
-
dezz
nagyúr
Most már csak értelmezni kellene... Amikor fogsz egy nagyobb felbontású képet és leméretezed, akkor is ezt csinálod: a célpixelek színe a "mögötte lévő" (illetve esetleg a környező pixelekbe is "belekóstólva") forráspixelek színeinek (algoritmustól függően súlyozott) átlaga lesz.
(Mondjuk az "összemossa a képet" helyett szerencsésebb lett volna az "összeátlagolja ezeket az eredményeket", vagy ilyesmi.)
Az optikai szűrő hatását lehet algoritmikusan szimulálni, azonban ettől eltérő AA algoritmusok is vannak.
-
KTTech
veterán
Pedig az SSAA leírásában ez szerepel... idézem: " Ez a technika minden egyes pixelt többször számol ki, de az eredeti pixelpozícióhoz képest mindig egy kicsit eltolva, majd összemossa a képet. A megoldás amolyan "mindent erőből" elvet alkalmaz, így teljesítményigénye óriási, de képminősége is félelmetesen jó"
Mellesleg, bár optikai szűrőről van szó, érdemes keverni a számítógépes algoritmusokkal, mivel már évek óta középformátumú hátfalaknál az optikai szűrőt algoritmusok helyettesítik (Phase One hátfal + Capture One például). De mindre igaz, hogy a feldolgozás hibáit próbálja elrejteni, inkább kevesebb, mint több sikerrel.
-
apevia
aktív tag
Sziasztok .
A Beta nekem is akad és lassú néha ! Fel raktam a beta drivert amit elvileg az nvidia direkt a bf4hez csinál , egy kicsit segített ! De szerintem a teljes játéknál már nem lesz gond ! I7-2600, 16gb corsair 1600mhz ram , gtx 680Ftw + 4gb ! És 30-40fps néha fel ugrik 90re.
-
dejaris
addikt
Az az egy-ket ember eppenseggel alfatesztelo is volt, van osszehasonlitasi alapjuk. Aki meg szerencsetlenkedik ugy, hogy tobbszor is le lett irva par tipp, de am olvasni minek csak nyivakolni, az megerdemli. Egyebkent, meg mivel magyarazod, hogy egyik szerveren 30 a masikon 50 fpsem van. Ugyan az a palya szinte ugyanannyi jatekossal?
Es a legfontosabb, amit meg mindik fenttartok: nem kell am birka modjara latatlanban elorendelni. -
bali93
tag
Mindenesetre tényleg durva ez a skálázhatóság, több játékfejlesztő tanulhatna tőlük.
-
dezz
nagyúr
A szokványos PC-s SSAA-ban nincs "pixeltologatás" és külön blur. (Utóbbi [pontosabban egy célpixelnyi területnél nagyobb területről való mintavétel] csak CGI film material készítésekor van, hogy mozgás közben se látszódjon semmi az aliasingből.)
(#119) KTTech: Ez valami optikai szűrő? Azt nem kellene keverni a számítógépes algoritmusokkal.
(#153) Komplikato: Erre a részére én már nem emlékszem, de 3 bit az eleve 8 szín (háttér+7)...
-
Cassi
őstag
"Újabb prociteszt"
Tessék megnézni a grafikonon: 4 -> 8 szálra váltás 47,8-ról 49,1-re változtatja a framerate-et, sőt még ez sem igaz, mert ez a minimális növekedés is valószínűleg az i7 nagyobb cache-mérete miatt keletkezik. És még van arcuk 6 magos CPU-t ajánlgatni...
Mint a legtöbb "izomból" dolgozó programnál, itt is a memóriaelérés a fő limitáló tényező, és ezért a nagy cache-ekkel felszerelt i7 processzorok teljesítenek a legjobban. Szinte tökmindegy, hány szállal.
-
TaylorXIII
őstag
válasz
jacint78 #173 üzenetére
Nem fogom fel mert szerintem nem hazudott. Nem volt egy nagy hardver pro a srác aki streamelt de annyit általában mindenki tud a gépéről, hogy hán magos benne a proci és akkor utána mondta, hogy 8500 és akkor összeraktam, hogy E8500. Na mind1. Mellesleg az előbb linkelt gépigény a béta gépigénye és láthatod, hogy ott van, hogy 2 magos proci elég hozzá
Majd kiderül. Én mindenképp megpróbálom.
forrás:http://www.battlefield.com/battlefield-4/faq/beta(#172) Abu85? Köszönöm szépen a válaszokat
-
jacint78
addikt
válasz
TaylorXIII #166 üzenetére
Fogd már fel, hogy a BÉTA, csak a BÉTA nem megy 2maggal, és mindenki azt mond amit akar, ha valaki azt mondja, hogy ő márpedig 2 maggal játszik, az hazudik, ennyi.....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TaylorXIII #170 üzenetére
A teljes játék fog futni kétmagos procin és 32 bites rendszeren is. A béta ami régi kódot használ. Majdnem két hónaposat. Nincsenek benne a végleges optimalizációk.
-
ETOM
addikt
válasz
TaylorXIII #150 üzenetére
Ide is jöhet egy hsz-be elfér majd. Fut vagy nem fut ennyi. Na meg hogyan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TaylorXIII #168 üzenetére
Ha a 146-os hsz-re gondoltál, akkor 256 MB memóriával nagyon döcögni fog, ha el is indul. Persze ahogy a hír is írja az 1024x768-at még csökkentheted belsőleg, úgy futni fog.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TaylorXIII #166 üzenetére
De ez a végleges gépigénye, és nem egy augusztusi kódra épülő bétáé.
-
TaylorXIII
őstag
válasz
jacint78 #163 üzenetére
Szerintem meg támogatja és röhej, hogy azután is azt mondod, hogy előbb linkeltem videót ahol streamelnek 2 magossal!
Minimum system requirements for the Beta
OS
The BF4 Beta requires a 64-bit version of Windows Vista, Windows 7, or Windows 8 (the full version of Battlefield 4 will also support 32-bit operating systems.)
PROCESSOR
AMD ATHLON X2 2.8 GHZ
INTEL CORE 2 DUO 2.4 GHZ
MEMORY
4 GB
GRAPHICS CARD
AMD RADEON HD 3870
NVIDIA GEFORCE 8800 GT
GRAPHICS MEMORY
512 MB
HARD DRIVE
1,6 GB (approx.) -
Dr.Rambo
csendes tag
MI VAN, AKKOR ELMENNEK ODA AZOK A ................ AHOVA GONDOLOM ŐKET.
-
Dr.Rambo
csendes tag
Skálázható a fenéket
.
Intel Core 2 Duo E8400 8 gb ram Gigayte HD 6870 OC Win7 Ultimate 64bit 1680x1050-es felbontás és csak a töltésig jut aztán szaggat a hang és beakad utánna teljesen a játék holott a feladatkezelő azt írja, hogy fut a játék. -
Valdez
őstag
Újabb prociteszt: [link]
Érdekes a 3 modulos fx-ek teljesítménye....
-
Feruendios
tag
Ez visszafelé hasznosabb feature pl. 1080p-ben rendereli majd egy 720p-s monitora kiküldeni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #154 üzenetére
Tekintve, hogy a konzolokban nyolc mag van, így világos, hogy a fejlesztőknek muszáj legalább 8 szálra szétosztani a feladatokat. Ebből a PC most nagyon profitál, hiszen már rég elhagytuk a kétmagos érát, így ideje, hogy a szoftverfejlesztők is lépést tartsanak ezzel az iránnyal.
Ez egyébként nem jelenti, hogy kötelező a nyolcmagos proci, de ha megvan, akkor használni fogja a motor. Viszont a négymagos abszolút minimum lett így.
-
jacint78
addikt
válasz
Komplikato #154 üzenetére
Csak az AMD ámokfutása miatt van, akik nem képesek erős processzormagot gyártani, csak szaporítják a sok sz@rt. Egyébként, meg nem feltétlenül kell komolyan venni az ilyen ajánlásokat.
-
Prof
addikt
válasz
TaylorXIII #152 üzenetére
Hehe nekem pont olyan volt a regi gepem 4ghz-re huzott E8500, 5770-el es a BF3 szepen ment ha nem is maxon 1920x1200-ban.
-
Komplikato
veterán
válasz
mugencivic #129 üzenetére
"Ennél így a Quake 1 is sokkal szebb és az enyhén gyengébb hardveren elfutott jól."
Anno kipróbáltam valamelyik Need for Speed demót egy Radeon HD4250-en és rondább volt, mint sok évvel azelőtti, az IGP-nél sokkal gyengébb Voodoo1 kártyán egy másik autóverseny 96-ban. Akkor azért úgy elgondolkodtam mit is jelent az "optimalizálás" mostanában.
-
Komplikato
veterán
"A Commodore plusz 4-em 320x240-ben 128 színnel"
Az biztos nem volt, mivel cines módban 160 (duplaszéles) x 240 pixel volt és kemény 3 és fél(!) bites színmélység okán a karakter helyenkénti 4 színből 2 az egész képernyőre volt érvényes, másik kettő meg karakter helyenként változhatott csak. Egyébként volt "doom enfine" C+4 és C64 gépekre demo berkekben, na azok általában 160x60-ban vagy 80x30-as KOCKÁKKAL futott.
-
TaylorXIII
őstag
válasz
jacint78 #151 üzenetére
AKkor core 2 duo E8500 processzoron miért megy?
Csávó itt szokott streamelni:http://www.twitch.tv/wizzyy_
gép: core 2 duo E8500(kicsit húzott),8gb ram, HD 5770, windows 7 64 bit. talán 13.9 amd driver bár ezt nem tudta megmondani.
játék: FHD, low
stream: 30fps(ez általában nincs meg de 24-25), 3500 kbit/s, 720P.
videó:http://www.twitch.tv/wizzyy_/b/466465925 -
jacint78
addikt
válasz
TaylorXIII #146 üzenetére
Nincs 2 mag támogatás a bétában, szóval kár is leötltened.
-
ETOM
addikt
válasz
TaylorXIII #148 üzenetére
15-20FPS van.. hátha így valaki tud játszani akkor respect
Nem fog elindulni 256mb vramal felejtős. De azért írd meg mire jutsz kíváncsi vagyok. -
ETOM
addikt
válasz
TaylorXIII #146 üzenetére
Az én gépemen a beta játszhatatlan.
"Holnap kipróbálom a bétát csak nehogy ne induljon 256mb vram miatt"
Pedig nem fog szerintem meg a két magos proci is gond.
-
TaylorXIII
őstag
Na és az AMD HD 3000 és 4000 szériának menyi esélye van egy minimum grafikához erős 2 magos processzorral és pl egy HD 3850 256MBtal?
BF3 elvileg futott ezen a karin élvezhetően
Felbontás 1024x768
Holnap kipróbálom a bétát csak nehogy ne induljon 256mb vram miatt
Mortal Kombat Komplete Editiont is át kellett verni, hogy elinduljon
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #144 üzenetére
A nem GCN az VLIW, tehát azoknak az általános render úgy sem jó. Nekik speciális optimalizálás lesz. Az általános render optimalizálása SIMT architektúrákra van írva. Elég sok a különbség a kettő között, tehát be kell kapcsolni a VLIW optimalizálást, hogy jó legyen a játék. Ugyanez volt a Battlefield 3-nál is. Repi-t is ezzel nyaggatják, de már milliószor leírta, hogy nem teljesítménymérésre tartanak bétát. Azt ők is meg tudják csinálni.
De egyébként csodát ne várj a régi architektúráktól. Azokat nem arra tervezték, hogy compute motorokat futtassanak. -
kigyi_23
addikt
Uhh 17 Fps 5850-en
Akkor az én 5830-am valami csoda lehet, mert nem tűnt 15 körülinek az FPS és Ultra-ra állítottam
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon elégedettek azzal a munkával, amit a DICE végzett. Azt sosem várták el, hogy ne optimalizáljanak GeForce-ra. Ezt gondolom Repi jól átgondolta. Szerintem speciel nincs értelme a DX rendert GCN-re szabni, amikor a decemberi frissítéssel automatikusan átkapcsol a motor Mantle-re. A 2014-ben érkező Frostbite 3-as játékok meg eleve Mantle-lel érkeznek. A GCN Radeont vásárló felhasználók úgy sem a DX rendert használják majd.
-
sb
veterán
Akkor olvass utána kicsit jobban.
Pontosan ugyanaz az elv. És ha a mintavételi pattern egyezik akkor az egész ugyanaz.Hogy hány mintát is milyen elrendezésben veszel az már a szűrés kérdése.
Ha 800000x60000-ben renderelsz és a végén egy 800x600-as képet akarsz készíteni belőle akkor hogyan számolsz át egy rakás pixelt egy pixellé? Átlagolod? Aligha...
Oda is kell minimum egy súlyozás, hogy normális eredményt kapj. De inkább az AA-nál is használt mintavételi "alapminták". Nem véletlenül találták ki őket... -
smkb
őstag
válasz
TechArtist #133 üzenetére
Nem hiszem. Nézz rá a linkelt teszt eredményekre. Mókás...
-
mugencivic
tag
Ez mind szép, de a végeredmény mégiscsak elég hányadék. Ennél így a Quake 1 is sokkal szebb és az enyhén gyengébb hardveren elfutott jól. Tudom, demagógia, de akkor is.
-
embe
nagyúr
Ja a tények makacs dolgok: A legtöbb embernek szarul fút a játék. Hivatalos forrás nincs, 1-2 ember írta, hogy csak a szerver tesztek folynak.
Ebből azt a következtetést levonni hogy a játék jól skálázható... és legfőképpen ezt mint tényt elfogadni nehéz. Próbáld azoknak ezt elmagyarázni akiknek erős gépük van, és hülyeségeket produkál a játék. -
sb
veterán
Szerintem nem ment át amit ketten is írtunk neked:
Az AA ugyanúgy nagyobb képen és mintavételen alapul. Nem egy sima blur.1. Konkrétan a fullscreen SSAA _pontosan_ugyanaz_ mint a nagyobb méretben renderelés és leskálázás. Merthogy az SSAA épp ezt csinálja: nagyobb méretben renderel és leskáláz. A skálázási algoritmus lehet eltérő, de akár ugyanolyan is és akkor tök ugyanaz az eredmény.
2. Az MSAA már trükkösebb. Leegyszerűsítve: az a poligonokat "rendereli" nagyobb méretben, amit lekicsinyít a végén, így lesz minden poligon él elsimítva. A textúrákon belüli minták éleihez viszont nem nyúl, az eredeti "felbontásban", élsimítás nélkül jelenik meg.
Szóval ez így ebben a formában hülyeség amit írsz, hogy felejtsük el az AA-t mert az szar. Épp annyit tud, mint a nagyobb méretben renderelés és épp annyi a hátránya is (SSAA)... vagy kevesebbet tud ugyan, de hátránya is kevesebb: lehet értelmes sebességgel futtatni (MSAA).
szerk: Akik a skálázódást kis eredménynek tartják azok még vélhetően nem írtak programot hello world-ön kívül. Azt megoldani, hogy csúcsgépen 6 maggal, jó vga-val jó graffal fusson és negyedakkora gépen 640x480 "Q3 minőségben" - ahogy írták - szintén fusson eléggé nem triviális. Gyakorlatilag alig látni rá példát az utóbbi 10 év játéktermésében.
Persze kérdés, hogy mennyi igaz belőle, de a fenti állítás ettől függetlenül igaz.
-
nonsen5e
veterán
Soha nem értem, hogy miért nem lehet a felbontási hülyéskedés helyett a speciális effekteket kikapcsolni?
Manapság egyre több olyan játékkal találkozom, ahol árnyék van és kész, napsütéscsíkokkal meg egy csomó effektel ugyan ez a helyzet, nekem spéci azok kevésbé kellenének ha már gyenge a gpu-m (hd 4000) mint ez a nevetségesen alacsony felbontás. -
DjDanee87
addikt
-
Atom_Anti
senior tag
Ez tetszik, AMD-s játék jobban fut NVidián
. Megérte AMD nek erre 5-8 millió dollárt elköltenie
(#110) smkb
+1 -
Prof
addikt
Jatekfuggo, valahol mar eleg a mostani csucskategoria 4k Hexus game teszt nativan.
-
Prof
addikt
Ez nagyon tetszik
, kulonosen egy ilyen cimnel ahol azt hinne az ember csak a grafikaval akarjak eladni, emellett pedig a sok Intel IGP-s laptoptulaj is jatszhat vele ha akar.
Ezzel szepen kibovitik a potencialis jatekosok szamat.Vayg csak erzik hogy korabban lesz sokaknak 4K-s TV-je, mint hogy a BF4-et nyugdijazzak es ki kellett talalni valamit, hogy ne nyafogjanak a jatekosok, hogy lassu.
Proci miatt szerintem tovabbra sem kell aggodnia aki nem multizik, mert anno hiaba jott ugy, hogy a 8 magos bulldozert kihasznalja a BF3, sima C2D-vel is hasitott a single player.
-
KTTech
veterán
Véleményem szerint elég lenne a kívánt felbontáshoz tartozó pixelszámot 4x-ezni (1920x1080-as felbontáshoz 3480x2160-as felbontású képet generálni). Persze erre a mai 1 GPU-s kártyák még "kissé" soványak... így egyelőre marad valamelyik AA használata, annak minden hátrányával együtt...
-
KTTech
veterán
Nem, a szenzor előtt levő AA szűrőre, ami a hotmirror (IR szűrő) mellett megtalálható rajtuk. Jelenleg csak igen kevés dSLR-ből hiányzik csak (Nikon D800E, Nikon D7100 és Sigma Foveon chippel szereltek, illetve középformátumú digitális gépek közül pár féle). Feladata a kép elmosása, hogy az alacsony mintavételi frekvencia (kis pixelszám, ráadásul Bayer mintázatban) ne okozzon képhibákat (pl. moaré).
-
joysefke
veterán
A bétaverziót a PC Games Hardware kipróbálta egy Intel Core i7-4770K jelzésű termék HD Graphics 4600-as IGP-jén, és mindent minimumra állítva, illetve kikapcsolva; 256x192 pixeles felbontásban játszható szintet sikerült elérni
ez gondolom irónia akart lenni
A 750-es Duronom az Unreal Tournamentet software renderelve 640x480-ban tudta futtatni, lehet hogy ilyen intel féle igp-ket jobb lenne letiltani és softwarből nyomni a grafikát... Textúrák nélkül valszeg elbírná..
-
lb
csendes tag
skálázható?! LOL! 6970 es videokareszon alig tudok normalis fpst elokaparni 720p-ben... 20-50fps korul urgal.. A msi afterburner es a catalyst szerint alig hasznalja ki a 60-70% a kartyanak azt is ritkan... Processzor 70-80% korul van... Feltettem egy uj windows 8 at csak ezert, semmi nem valtozott.
Minden ea gamme egy fos, a BETA alpha allapotban van, nincsenek texturak stb, a jatek jatszhatosaga a full bugos bf3 hoz kepest legalabb 50% -al csokkent...Kar hogy sok ember nem meri ezeket bevallani.
Kovetkezo jatek, a GHOST lesz. A videorol azonnal latszik hogy ezerrel igenyesebben van osszerakva.
-
dejaris
addikt
Meg jo, hogy az altalad linkelt forumba bele sem olvastal. Ez egy regi build, es igazabol a szerverek betaja ez. Raadasul a panaszkodok nagyja windows 7-tel probalkozik, ami hat hogy is mondjam, kisse elavult
Egyebkent egyaltalan nem kotelezo elorendeleskent megvenni a gyereknek. Meg lehet am varni par tesztet is, vagy ilyenrol csak most hallasz?
-
smkb
őstag
Szerintem meg inkább szégyen, ha a HD4600-on 256*192-ben tudja ezt ez a motor. Lehet szidni az intel igp-t, de azért na, van ami el fut azon is normálisan... ez inkább a motorra nézve gáz.
-
dezz
nagyúr
válasz
osztraksajt #101 üzenetére
"All TED registers that are available can be read and written. TED may realize the blinking cursor and the characters in the reverse-video mode. It may display 256 characters in the text mode. It may use graphics split by raster interrupt and show pictures at 320x248 resolution. [*] This with interlaced mode gives possibility to show 320x496 images." [link]
* Ennyi látszott teljesen a képernyőn.
A raster pointer is írható volt, és annak függvényében olvasta a memóriából a grafikát... Így el lehetett vele hitetni, hogy a border az valójában aktív képterület. A vertikális blanking is összefüggött vele, így lehetett növelni vagy csökkenteni a megjelenített sorok számát és a képfrissítést. Persze ezt már nem sok tévé szerette (a Junoszty-t elég tág határok között lehetett hozzáállítani
).
-
embe
nagyúr
Lehet ajnározni a Bf4 "zseniális skálázódását" ha a tapasztalat az, hogy egy rakás sz@r. Legalábbis eddig.
-
WZP
aktív tag
Hihetetlen hogy ilyet kell mondanom, de úgytűnik a DICE jó irányba halad és irányt mutat a többi versenyzőnek. Ha már látszólag ilyen szépen megtanultak programozni foghatnák magukat és játszhatóvá tehetnék a BF2142-t amit félkész béta állapotban hagytak ott több mint 6 éve.
-
MZperX75
addikt
válasz
osztraksajt #101 üzenetére
1987-ben 12évesen le**artam ,azt hogy mennyi az annyi a TV 320x240 sort tudott,ez volt ráírva,hogy pontosan mennyi ?Az irónia akart lenni a nagy I7 IGP-re 2013-ban kérem 256x192 röhej...bár ha tévedtem 1-2 adatban a plus4-el akkor boccs..
De én akkor is nyomtam a Major blink-el
De ezért nehogy összevesszetek egy 2Mhz-es 8 bites gép felbontásán,bár ha kell még megvan a Plus 4-em valahol...
-
dezz
nagyúr
válasz
osztraksajt #101 üzenetére
Nem interlacingről beszélek. A teljes vertikális overscan területet be lehetett teríteni grafikával (288 sor). Sőt, még ennél többet is lehetett, de akkor már csökkent a frissítési freki és nem volt szabályos PAL.
-
osztraksajt
őstag
Maradjunk annyiban hogy 320x200-as üzemmód mellett nem lehetett Max interlace-elve, de azt ne vegyük ide mert nem akkor másik üzemmód ovescanjére rajzoltál és gyorsan váltogattad a képet, kevés szemrontóbb dolog volt a számítástechnika történetében.
De lehet te tudsz olyat amit én nem, bár csodálkoznék. Azért csak lassan 20 éve hogy aktívan foglalkoztam vele.
-
Honzi
senior tag
Hát lesz még mit dolgozni azon a skálázhatóságon szaros 1280x1024 felbontáson minden low/off és a minden max amit csak be lehet állítani között van 3 fps.
Pontosabban 12-32fps (lowon 15-35) miközben a Q9550-et konkrétan megeszi közben a HD 7790 meg nem tudom mit csinál biztos sziesztázik vagy valami.
Lehet nekem is le kéne húznom 160x160-ra a felbontást aztán meg is van C64 szint. -
TechArtist
aktív tag
Nem olyan rossz az, ha jól értelmezem, akkor a minimum értékekre lesz jelentősebb hatással, tehát a minimum érték lesz 30-35%-kal több pl. 30 fps helyett ~ 40 fps lesz az alja, és az átlag közeli értékek meg 5-10%-kal lesznek többek, (pl. ahol 50-nel menne Mantle nélkül, ott 55-tel Mantle-el) míg a max fps nem igazán változik.
Persze lehet, hogy nem jól gondolom.
Meridus11: Ez egy több hónapos build, nem sokkal újabb, mint amivel az E3-on játszottak, távol van a véglegestől.
-
Garyka
tag
Az a kocka helikopter állati jól néz ki! C64-wn volt egy game ahol a helikoptert kellet irányítani 2d-ben. :-)
A 260.000Ft-os i7-el sikerült ilyen gyönyörű felbontásban futtatni? -
KTTech
veterán
-
Meridius11
aktív tag
Befosok, "zseniálisan skálázható".... nálam speciel szinte ugyanúgy fut lowon, mint highon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TechArtist #90 üzenetére
Nagyon jelenetfüggő. A legkomplexebb jelenetekben 30-35%-nál is többet számít. Az átlag komplexitás mellett 5-10%. A végső gyorsulás attól függ, hogy mennyire sok volt a mérésben a komplex jelenet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondom nem a proci a baj hanem, hogy ki vannak kapcsolva az optimalizálások a renderből. A proci az jól van hajtva, nem CPU limit van. A DX leképző kódja régi. Teljesen általánosítva van. Ilyenkor a rendszer nagyon rosszul működik, hiába dolgozik a processzor. Ez GPU limit, de nem a klasszikus értelemben, hanem szoftverből. Ez abból látszik, hogy a Kepler meg a GCN az nagyjából jól működik, mert azokra van írva az általános render, illetve inkább a Keplerre, mert a GCN úgyis kap egy Mantle-t.
-
PC-rev-RM
tag
A Dead Space 3-at egy HD2000-esen játszottam ki 640x480-ban egy 22"-es monitoron. Ez ahhoz képest játékélmény. How low can u go?
Amikor meg le mertem írni, hogy Intelre is optimalizálnak, --pont azért, ami a cikkben is le van írva-- még hülyének is néztek.
-
aAron_
őstag
hát ezzel nagyon megleptél most, phenom II 955 @3.7 ghz közel 100%-on megy folyamatosan, brutális cpu limitet okozva. átlag 37 fpsnél többet nem tudok sehogy sem kipréselni a játékból.
ezek szerint semmi jóra nem számíthatok? ismerősöm sem akinek egy i5 2500 van 6950-el együtt? ő is hiába veszi low-ra, gpu kihasználtság gyenge, kevés fps
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
ETOM
addikt
válasz
blendingtech #78 üzenetére
Erre én nem fogadnék bár kinek mi a játszható...
-
dezz
nagyúr
Az AA lényege ugyanúgy több mintából átlagolni az egyes pixelek színét. Az SSAA is nagyobb képről méretez le, az MSAA is, csak trükkökkel, stb. Szóval, az AA nem csak egy blur, mint talán gondolod.
(#77) osztraksajt: "az ovescan részre nem lehetett rajzoló parancsot kiadni"
De, lehetett, pontosabban oda lehetett mappolni bitmap területet. Én is írtam annó ilyen rutint.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VGA a probléma. Nincs bekapcsolva minden optimalizáció a leképzőben. A proci már nem fog változni, mert az már kész kód, esetleg kap egy kis optimalizálást az Intel is, mert teljesen az AMD-re írták a motort, de amellett, hogy kell neki egy négymagos proci igazából kétmagossal sem olyan rossz a sebesség. Ennél jobb kihasználtságot csak a Mantle render ad majd decemberben, mert az nem csak egy szálon nyomatja a parancsokat, hanem nyolcon.
-
blendingtech
csendes tag
Tehát kijelenthetjük, hogy a Battlefield 4 minden 2007 után megjelent videokártyával menni fog élvezhető FPS-sel, csak legyen meg a kellő processzor alá.
-
osztraksajt
őstag
Nagyon halkan jegyzem meg hogy a C plus4 320x200-at tudott 121 színnel, mert az ovescan részre nem lehetett rajzoló parancsot kiadni ezért csak 200 sor volt a felbontás, és a 128 színből 8 szín a szürke ugyanazon árnyalatát jelentette, ezért az csak egynek számít, így jön ki a 121 szín.
Azért igen korrekt grafikákat lehet APU-n is látni (A6-5400K-m van), én sem értem hogy mért kell ettől a grafikától széthullani hogy mennyire skálázódik.
-
sb
veterán
Már nem azért, de kb. ugyanaz az elv. Az AA algoritmusok is a többszörös mintavételen alapulnak.
Egy nagyobb felbontásban renderelt képnél ugyanezt csinálod a leskálázásnál: több képpontból "átlagolsz" egyet.Persze algoritmusfüggő, de a fullscreen SSAA pl. egész konkrétan ugyanezt csinálja: kvázi nagyobb felbontásban renderelsz és utána leskálázod. Ezért esik töredékére a teljesítmény.
Az MSAA kicsit más, de ott sem a natív képinfóból mos szét egy életlenebb képet. Mindig nagyobb a felbontás/képinfó az AA mintavétel előtt. Ill. szinte mindig. Az MLAA-nál pl. nincs többletinfó. Ott a natív képre megy a szűrés, kvázi "elmosás".
-
aAron_
őstag
hmm tehát ha full hd-ra állítom a felbontást, a skálázódást pedig 25%-ra akkor az olyan mintha 960x540-ben játszanék eredetileg? nem gondoltam volna, hogy az ennyire ocsmány lesz
pedig ilyenkor ugye egy pixel lesz pont 4x akkorára nagyítva, tehát valamilyen szinten ez is "natív" felbontás, csak a ppi romlik jelentősen
(#72) Yany amit leírtál az nagyon tipikus, kit érdekel, ha egy titan SLI-n 20 fps van maxon, ha kicsit lejjebb véve a grafikát is a legszebb játék még. legalább akár még több év múlva új gennel is még tud újat mutatni.
-
Yany
addikt
"A grafikai oldal sem szégyenkezhet, hiszen az extrém minőségű beállítások rengeteg effektet tesznek lehetővé, de ezeket széles skálán lehet paraméterezni, illetve lekapcsolni."
Úgyis jönnek majd a trollok, miután megjelent a játék, hogy "de optimalizálatlan f*s az egész, hiszen max. részletességgel akad a csúcskártyám". Ilyenkor nem jut az egyszeri játékos eszébe, hogy egy több évig aktuális játékban egyáltalán nem baj, ha van tartalék a következő generációk számára is. Crysisnál is ezt harsogták sokan, hogy de lassú maxon. Igen, de 2 év múlva is tudod növelni az élményt (már akinek a grafika részletessége jelenti azt) egy új kártya beszerelésével.
A lényeg: senkinek nem lesz muszáj maxon tolni.
-
Loha
veterán
Ugyan ezt a beépített felbontásskálázást a Planetside 2 már egy éve tudja, ha a bétáját nem számolom.
SZVSZ a BF4 béta még nagyon messze van az optimalizálttól. -
MZperX75
addikt
256x192
vicc 640x480 is
Minimum 1366x768 vagy tényleg a legminimálsz 1024x768,1024x600 még egy APU-val is.
Na kíváncsi leszek egy A8-3870K-val mit alakít egy low-on,de kétlem hogy játszható kategória lesz 1024x600-ban.
256x192? A Commodore plusz 4-em 320x240-ben 128 színnel
1987-ben.
-
bali93
tag
"256x192 pixeles felbontásban játszható szintet sikerült elérni" ja, mazochisták meg pixelharcosok előnyben...
-
KTTech
veterán
HA nem 1920x1200-as Eizo-m lenne, akkor én is azt játszanám el AA helyett (és bírná a kártya), hogy magas felbontáson kiszámoltatom a képet, majd leskáláznám a monitor natív felbontásásra (pl. a régi Eizom 1680x1050-es volt, a GTX770 OC videokártyám mellett ez igen jó megoldás lett volna). Ha jó a leskálázó algoritmus (márpedig azt könnyű jóra megírni a felskálázás SOKKAL nehezebb és erőforrás-igényesebb), akkor a képminőség javul.
-
Franklin
addikt
Nagyon tetszik a videó, 2000-es évek eleje jut eszembe, mikor 640x480-ban toltuk a CS-t 17"-os monitoron :-)
Ami azért is volt jobb, mert nagyobb pixelen lógott ki az ellenfél a fedezék mögül és hamarabb észre lehetett venni :-) Meg az egérkezelés is sokkal jobb volt (legalábbis nekem), könnyebb volt pozicionálni.
-
FLATRONW
őstag
Engem egy dolog érdekel.
Van valamilyen teljesítménybeli különbség a natív 1920x1200 felbontás és az 1920x1200 számolt de 1680x1050-re leskálázott jelenet között? -
kriszpontaz
veterán
Hát ez tiszta Duke Nukem vagy Wolfenstein 3D
D zsír!!! Már a C64-et sem kell elővenni
.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem számít, mert az nagyon speciális optimalizálást kap, mindenféle direkten leoptimalizált extrával. A bétában az még a HD 6670 GDDR5 szintet is lehozza. Az APU-k ilyen szempontból egy külön ligát képviselnek. A mostani béta kód elég régi az általános leképző szempontjából. Nyilván nem arra kíváncsi a DICE, hogy min hogyan fut, hanem arra, hogy milyen a játékegyensúly. A sebességet ők is ki tudják mérni és be tudják kapcsolni a letiltott optimalizálásokat.
De egyébként az AMD a top APU esetében minden cégtől a Low Full HD-t várja el. Addig kell optimalizálni, amíg azt el nem éri. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Repi már mondta, hogy fel kell rakni a legújabb drivereket, amiket már kiadott az AMD és az NV. Anélkül nagyon rossz lesz a sebesség. A teljesítményben meg úgy érdemes gondolkodni, hogy a játék High részletesség mellett képes stabil 40-50-60 fps-re egy HD 7870/7950-et és egy GTX 660/660 Ti/760-on. Minden ami ennél gyengébb azt mediumra kell rakni, de egy GTX 650-en akár pár dolgot lowra is érdemes kapcsolni.
-
ledgeri
nagyúr
HEHEHE.. az arma 2-ben már volt ilyen húde máshol átskálázzuk, nem veszik észre...
-
Valdez
őstag
Hát a fentebb linkelt teszt szerint legalább egy hd7850 vagy gtx580 kell az aa nélküli maximális minőség futtatásához:
gtx570 és gtx480 határeset, hd 6970-en már nem túl jó, én meg meg se szólalok a 6870-el, ami régen még a gtx560ti-vel volt párban, de az itt, egy amd-s játékban csúnyán alázza
-
jacint78
addikt
Érdekes, hogy a cikkben leírtakkal homlokegyenesen szembe megy a bétát kipróbálók véleménye.. Elég csak benézni a BF4 topikba.
-
KTTech
veterán
Nem, de jobb képminőséget ad, mivel nem mossa el a képet, ami az AA algoritmus lényege... A fotózásnál régen használjuk ezt a megoldást pl. a zaj csökkentésére, a képélesség növelése mellett. Igazából ez lenne szerintem a jó út, nem pedig az AA algoritmusokkal való játék...
-
moha21
veterán
Egészen "zseniális", hogy 640x480-be q3 szinten játszható valami 2013-ban...
-
LLKobe
veterán
Pont tegnap próbáltam ki először a 2010-es MOH multit, ami ugye szintén frostbite-tal megy, csak egy régebbi verzióval. Csak pilláztam hogy a 4 magyos 4,1Ghz-en tekerő procit hogy megizzasztotta, mind a 4 mag 95% körül tekert. Aztán átkapcsoltam 6 magra, és most szépen eloszlik, minden mag 60-70%-os terheltséggel megy, és "smooth"-abb is lett a játék. Általában én se nyelem be a marketing bullshit-et, de ezt most elhiszem
-
Manbal
senior tag
válasz
bitblueduck #30 üzenetére
Aki multizni akar egy rosszabb géppel mint a minimum konfig, így talán van esélye.
-
bitblueduck
senior tag
jo ez a skalazhatosag, de er annyit az egesz, hogy kb quake 1-hez hasonlo kepminoseget kapjunk?
-
Cassi
őstag
Kötve hiszem én ezt a 6 CPU-ra skálázhatóságot, erről utólag mindig az derült ki, hogy csak bizonyos esetekben meg elméletileg, egy normál konfigurációnál soha nem sikerült elérni. A játékok döntő többsége nulla közeli növekedést mutat a 2. mag után. Bizonyítékot rá vagy ez is csak egy újabb példa a szokásos PR-blablára.
-
Mindenre csodálatosan gondoltak, csak azt nem bírták megoldani, hogy egy jó VGA-n arányosan jól fusson...
-
Angel1981
veterán
válasz
osztraksajt #1 üzenetére
Még az se! Ment is a dislike ezerrel!
-
milan18
aktív tag
Legyen már nyílt béta....
-
fordfairlane
veterán
Nagyon profi.
Nem semmi, mennyire szélsőséges körülményekhez képes alkalmazkodni az engine.
-
Dagidög
senior tag
Az benne a buli, hogy az interfész mehet magas felbontáson, míg a renderelést a végtelenségig viheted le. Ha a natívnál kisebb felobntással az alapvetően beépített driveres/monitoros felskálázást használod, akkor a HUD homályosabb lesz.
(#13) tlac: Ez a fajta megoldás gyakorlatilag olyan, mint a supersampling, ahol szintén magasabb felbontáson renderelsz, majd valamilyen algoritmussal leskáláz a rendszer.
-
Valdez
őstag
Nem hiszem, viszont valószínűleg élesebb lesz a kép mint egy AA-s megoldásnál (valamint kevésbé recések lesznek az élek mint natívban AA nélkül), hiszen itt nem mossa el az éleket, hanem csak nagyobb felbontásban számolja a képet és kvázi "összenyomja" natív felbontásra.
Már ha jól értelmezem a dolgot. -
#06658560
törölt tag
Az ilyen címadásokkal nem kéne megvárni a tényleges teszteket és nem marketingdumát benyelni? Ha pedig olyan zseniális a skálázódás, lehetne tesztelni mondjuk az én asztali gépemen? 1600*1200 felbontás, öt éves VGA, 1GiB DDR1 RAM, tíz éves CPU. Ha már olyan zseniálisan skálázódik.
-
TaylorXIII
őstag
De ez most tényleg jó? A legtöbb ember egy natív felbontást nem tud elviselni a monitorján mert élsimítás kell neki vagy pl FHD monitoron a 720p már ott is azt mondják, hogy az milyen szörnyű, pedig láttam ilyen monitoron 720P-t és egyáltalán nem volt szörnyű.... De ugye ha ezeknek ez az akkor ez azoknak mi?. Ez meg már tényleg irtó rosszul néz ki. Ez most komolyan jó?
-
ETOM
addikt
Kipróbáltam én is ez üt
-
mghltm
addikt
valljuk be, hogy intel igp-n bf4-et futtatni felbontastol es kepminosegtol fuggetlenul eleg nagy perverzio...
mas: a jo skalazhatosagnak alapnak kellene lennie es nem kell tole hasra esni, anno a source motor is tudta a half life 2-nel, csak hogy egy joval korabbi peldat emlitsek
-
tlac
nagyúr
A komolyabb rendszerrel rendelkező játékosoknak pedig külön öröm, hogy a natív felbontásnál nagyobb kép is számoltatható.
Nyilván a belsőleg nagyobb felbontás jobb képminőséget jelent, és közel olyan hatása van, mint az élsimításnak.és ennek kisebb lenne a hardverigénye, mint egy élsimításnak?
-
SVLaller
senior tag
a Wolfeintein 3D valami 320x240 felbontásban futott, ehhez képest is vicces 256x192
-
Zirowe
nagyúr
Mikor lesz mobilra portolva?
-
BlackSoft
addikt
6 magot kihasznál? lol
Minden esetre a beta nagyon szépen futott végtelen fps-el, mindent maxra állítva. Ez nem mást jelent, mint hogy tényleg nagyon jól optimalizálták a játékot.
-
blade zte
őstag
Gondolkoztam éppen, milyen lenne psp-n egy bf 4
.
-
sh4d0w
félisten
"...egy Intel Core i7-4770K jelzésű termék HD Graphics 4600-as IGP-jén, és mindent minimumra állítva, illetve kikapcsolva; 256x192 pixeles felbontásban játszható szintet sikerült elérni..."
<troll>
Ennyire kellett lebutítani, hogy intel IGP-n fusson?
A mobilom kijelzőjének nagyobb a felbontása...
</troll>
-
buzus
aktív tag
válasz
osztraksajt #1 üzenetére
Nekem meg a Half-Life Deathmatch Pentium2-n, 400x300-ban. Az igazi pixelharcosok csak így nyomulnak
-
satz18
őstag
Ha jól értem a dolgot, akkor ez azt jelenti, hogy így én is úgy fogok tudni játszani 720p be az FHD kijelzőmön mintha natív felbontás lenne? Ez nagyon örvendetes lenne, mert így is van néhány játék , ahol már karcsú a VGA az FHD ra. Gondolom később ez a szám csak nőni fog.
-
ldave
félisten
Mindenen fut, kivéve a Wii U-t
-
osztraksajt
őstag
Esküszöm PS2 feelingem lett a videó láttán.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kuponkunyeráló
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- E-roller topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows Insider Program
- iOS alkalmazások
- iPhone topik
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2985
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! 1000W Sesonic FOCUS GX-1000 Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest