Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
válasz
Busterftw #46 üzenetére
Ja és egészen használható monitorokat adnak ki és olcson. Most van egy LG gaming monitor. 24" FHD, de már 165 Hz... és csak 53 ezer éppen. Egy hasonló monitorom van 3 éve vettem akkor úgy 76 ezer volt akkori áron és csak 144 Hz.... ha beszámolom a 3 év inflációt, meg forint leértékelést tényleg olcsó.....
-
villamos
őstag
Nem kizárt, hogy RDNA 2 -re is kiadják az AFMF -et:
“…if there is good reception of AFMF and gamers believe it to be worthwhile, we’ll take it to the next step and see if we can enable it on RDNA 2”
Scott Herkelman
[link] -
NoMix
tag
Ez is volt már a P4-es korszakban hogy egy Hacker feltörte a játékot és szerkesztő módban olyan elemeket talált a pálya azon részén ahová nem lehetett be jutni vagy a map alatt amik pluszban voltak csak ott. Én nekem is volt ilyen játékom és amikor be tettem egy egy plusz sablont plusz tapétával akkor igen csak drasztikusan meg csappant a Radeon 7000 PCI VGA teljesítő képessége.
-
NoMix
tag
Arról van szó hogy ami láthatatlan sablon az az nincs hozzá rendelve tapéta vagy van és át látszó akkor azt nem tölti be. Mért nem lehet ilyen egyszerűen ezt le írni.
szerk: többet vesz ki mint az eddigiek.
Nem össze esküvés csak promóció hogy most már megszedték magukat jönnek vissza a hawaii nyaralásból és ki veszik a teljesítmény szint növelőket és a pénz nyelő objektumokat, ki szedik a developerek $$$ mocskait. De ezt a játék developer menüében is ki lehet kapcsolni hogy ne szemetelje tele a VGA memóriáját és felesleges láthatatlan elemekhez rendereljék a több GPU használatot... -
Kansas
addikt
válasz
Busterftw #41 üzenetére
Nekem holt mindegy, milyen az üzleti modell, amíg kb. ugyanannyiért kapok egy PS játékot mint egy PC-st(nyilván nem 0-day, de az elmúlt 1-2 évben nem is nagyon volt olyan játék, amire bizsergett az ujjam megjelenéskor megvenni), egy olyan hardverre ami újonnan is olcsóbb volt és nem szorul cserére/bővítésre 5-7 éven belül(OK, egy 1TB-os SSD-t azért vettem bele
, de nem feltétlenül voltam "rászorulva", csak lusta vagyok netről töltögetni), mert minden elfogadhatóan fut rajta ami kijön rá az életciklusa alatt(és még mindig jönnek játékok PS4-re is, bár ott a kínálat AAA-vége erősen kompromisszumos akkor is ha a CP2077-et nem vesszük bele), nem kell néznem, hogy elfut-e rajta vagy vasat kell bővíteni hozzá...
#43L.Edit: Nem taktika. Csak helyzetfelmérés, ami alapján el tudom dönteni, mire akarom költeni a játékra szánható büdzsémet.
A taktika az, hogy szinte minden AAA játékot PS-re veszek meg(90%-ban leárazva, 40-50-75%-kal, min. 2-3 hónappal a megjelenés után), PC-re csak azt ami PS-re nem jön ki, nagyon mod-függő vagy nagyon megkívánja a billentyű+egér kezelést - ennek eredménye képpen a gyakkorlatban PC-n manapság már csak Truck Sim-ekkel meg WoWs-al játszok, esetleg időnként Cities:Skylines-al vagy Transport Feverrel. Minden más PS-en megy. -
Dilikutya
félisten
válasz
Busterftw #44 üzenetére
Ez egy jókora baromság. Eleve ez nem csak a 0day címekről szól, a játék az játék, akárhány fps-sel is. A 144Hz meg valóban nem drága már monitorban, viszont az azt meghajtani képes hardver már annál inkább. És többen vannak, akiknek nincs ilyen, mint akiknek van. Szóval a gamernek mondott monitoroknál lehet hogy alap a 144Hz, de a valóságban nem. Szándékosan nem olyat vettem én se, inkább IPS és 4K.
-
-
Dilikutya
félisten
válasz
Busterftw #41 üzenetére
Vásárlói szemmel mondta, úgy valóban könnyebben elnézi az ember, ha az egész gép kerül annyiba, mint emitt egy videókártya. Meg konzolon azért is meg kell az ilyet oldani, mert a hardver fix, és évekig az is marad, tehát idővel kell az okosság, hogy továbbra is jól fusson valami, hisz a szoftverek elvileg fejlődnek. A gyakorlatban én ezt kevésbé látom.
Azzal sincs baj, hogy az új hardverekben van DLSS, FSR, bár a régieknek nagyobb szüksége lenne rá, az viszont már gáz, hogy ez egy nagyon beharangozott induló feature. Ráadásul, talán az FSR-nél olvastam, hogy legalább 60fps ajánlott hozzá natívan. Kérdem én, oda minek minőségrontó felskálázás? -
Kansas
addikt
válasz
AxBattler #38 üzenetére
Csak a konzolok cakkompakk mindenestül kerülnek annyiba, mint csak egy RTX4060/16GB vagy RX7700XT... ott az ember nyel egyet és megvonja a vállát, hogy "budget gaming"...
Amellett ott felskálázás a tudatos látványterv része lehet, mert a hardver fix és a beállításokat nem nagyon engedik módosítani a játékokban(bár mostanság szaporodnak a presetek), tehát ugyan nem "AI" csinálja, cserébe viszont egész pontosra be lehet hangolni, ha szánsz rá embermunkaórát. Szóval ha nem is almát hasonlítunk körtével, de őszibarackot nektarinnal... nem teljesen ugyanaz a két dolog. -
Valahol jogos amit írsz, de az eljárást már elég régóta használják a konzolok (sokkal jobb minőségben/hatékonysággal), csak idő kérdése volt, hogy asztali PC-n is megvalósítsák.
Az valóban gond, ha ezzel akarnak munkát spórolni, illetve akkor az árazás is remélem hogy igazodni fog a teljesítményhez...
-
Kansas
addikt
Ó, végre, már régóta vártam erre!... ja, nem.
Az NVidia elérte, hogy tömegek(GPCMR tagjai is) tapsikoljanak ujjongva olyan technológiáknak, amikért az ezredforduló környékén még csalást kiáltott a nép és durva presztizsvesztést szenvedtek el a velük élő gyártók(ti. a képminőség feláldozása a teljesítményért).
Ezzel együtt eljött az optimalizálatlan, túlfújt hardverigényű játékok kora, hisz a fejlesztők úgy vannak vele, hogy akinek nincs csúcskártyája, az majd bekapcsol valami felskálázást meg framegen-t, ami alá a framegen selling feature-ként történő marketingjével(pl. 4060-as széria kapcsán) adja a lovat az NVidia, és az FSR3 eljöttével teljesen befekszik neki az AMD is... már csak az Intel hiányzik a sorból.
Szép új világ! Én valahogy nem tudok örülni neki kicsit sem... -
Hogy lenne könnyebb dolga ha ehhez ha általános erőforrást használ?
Az OFA egy célhardver, ez a feladata, független a GPU shaderes teljesítményétől és terheltségétől.
Az Amd megoldásának pont ez a hátránya , nem az előnye amit írsz... Az Előnye az, hogy univerzálisan alkalmazható.
A Mérleg két fele.
Én azt gondlom hogy az univerzális alkalmazás ebben az esetben nagyobb súllyal bír, de a végső ítélethez mindenképpen meg kell várni a végeredményt, a valós működés minőségét, mert valószínűleg egy célhardverrel nehezebb versenyezni ebben, de ha vállalható a kompromisszum akkor win-win.
Amúgy meg az RTX 4000 sorozaton kívül meg nincs választási lehetőség ebben, szóval... -
copass
veterán
fú nem értelek igazán...
dedikált gpu hw ami gyorsít valamit, erről beszélünk.
ha van egy külön egység direkt erre, akkor az nem vesz el gpu teljesítményt.
ha shaderrel oldod meg akkor gpu teljesítményből fog menni.
cpu és videó enkódert nem keverjük ide. teljesen más történet. -
adr0001
aktív tag
Úgy nem értelmetlen hogy 2 db 4k képkocka az technikailag ugyanaz, tökmindegy hogy egy game engine vagy egy hw video dekoder közül melyik állította elő. A mellékelt képen az OFA látható munka közben, ugyanolyan minôségben mint a játékok alatt. Bárki kipróbálhatja.
Rövidesen majd meglátjuk (tm), de egyben biztos vagyok, egy MAI GPU-nak egy MAI játékot futtatva könnyebb dolga van ha tényleges 120 fps render helyett 60-ból 120 fpst csinál frame gennel, ès a lényeg: OFA nélkül is.
-
Ez így értelmetlen összehasonlítás,már bocs.videó alapján.
Majd megnézzük a minőséget a való életben,még nem tudjuk.Valószínűleg gyengébb lesz,de cserébe általános.
Az shaderes megoldás minősége és sebessége az AMD szerint is skálázódik.
Tehát minél nagyobb képkockaszámnál minél kisebb GPU terheléssel érzi jól magát.
Ez a kisebb kártyáknak,mondjuk egy 6600 nak nem biztos,hogy ideális egy CP2077 futtatása közben, de ehhez is látni kellene,mennyire terheli a GPU-t a shaderes eljárás.
Ha 10%,akkor az azt jelenti ,hogy annyival kevesebb valós képkockát kapsz.Én azt gondolom nem lesz állandó minőségű megoldás,de cserébe ugye ott az általános kompatibilitás. -
adr0001
aktív tag
És ez így is lett megvalósítva ahogyan írod.
De, az Ampere és a Pascal áramköre is képes ellátni ezt a feladatot.
És ezt nem tudom lenyelni az nV-től.Itt egy frame time, 4K/23,976fps -> 60fps, frame gen. GPU használat 5-10% között, mert itt minden egyes frame fake. A 3060TI OFA-ja dolgozik rajta, ráadásul úgy hogy több melója is van mert video esetén tényleg csak 2 képkockát tud összehasonlítani az engine, más info nem áll rendelkezésre. Fun fact, másik render-path ugyan, de egy GCN 1-es Radeon alig rosszabb számokkal dolgozik.
Utolsó előtti sorban ott a renderer neve, ki lehet próbálni.
"Jó lett volan egy hibrid megoldás, ami képes ugy mond speciális hardver nélkül szoftveresen, shader alapon és hardveres is OFA egység segítségével."
Semmi hátrány nem keletkezik abból hogy ha shadereken fut. Abu leírta hogy miért. Az OFA a DLSS3 frame-gen Denuvo-ja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
De az AMD az FMF-re nem magas szintű kódot szállít. Ők lemennek a saját assembly-szerű szintjükre. Így is megoldható RDNA2-re, de előbb meg kell írni hozzá. Ezzel meg tudják kerülni a fordítót, így a kód egyszerűen szállítható a vISA-ra binárisan. Ezt az AMD nem engedi meg egy külső programnak, de maguknak megengedik, mert tudják, hogy a GPU-k mennyiben különböznek egymástól. Régen is csinálták ezt egy-egy driverfícsőrnél, hogy a legújabb hardverek kapták csak meg, de fél-egy év múlva megkapták a régebbiek is. Több ilyen szolgáltatást így vezettek be.
-
Szerintem Az OFA nem tensor magokon fut hanem egy külön média hardveres egység amineka számítási ereje eltér az Ampere-ben és az Ada-ban. Valószínűleg ezzel Nvidia egy jobb minőséget képes elérni, a hardver shader erejétől függetlenül, kihazsnálta aza dott hardvert, cserében nem általános megoldás. ( azaz egy 4050 is ugyan olyan minőségben és sebességben generál, mint egy 4090) de amiben nincs ilyen erős OFA egység az megszívja.
Jó lett volan egy hibrid megoldás, ami képes ugy mond speciális hardver nélkül szoftveresen, shader alapon és hardveres is OFA egység segítségével. -
villamos
őstag
válasz
huskydog17 #16 üzenetére
Köszönöm a pontosítást.
Itt az AMD is megérdemelne egy tockost, mert félreérthetően nyilatkoztak, de az idétlen memegyárosok is ugyanúgy. -
huskydog17
addikt
Na ezért lett volna jobb a cikket egyértelműbbre fogalmazni, nem te vagy az első, aki félreérti a dolgot. Egy előző hozzászólásomból idemásolom a választ:
"Nagyon fontos, hogy két féle FMF (Fluid Motion Frames) lesz az AMD-nek: lesz az FSR 3 féle FMF, ami jobb minőséget ad és ezt a játékba kell integrálni, továbbá ez működik minden RTX kártyán is, aztán lesz egy másik, ami driver alapú lesz.
A driver alapú FMF minden DX11 és DX12 játékkal működni fog, viszont ez RDNA3 exkluzív feature!
Az FSR 3 alapú FMF jobb minőséget ad és ott 60 fps natív sebességet ajánl az AMD (ez fog működni RTX kártyákon is). A driver alapú (RDNA3 exkluzív) FMF gyengébb minőséget ad és itt 70 FPS az ajánlott natív tempó."Nagyon röviden:
"A driver alapú interpoláció RDNA3 exkluzív lesz.
Az FSR3 alapú interpoláció fog működni minden RDNA és RTX kártyán, viszont ezt játékba kell integrálni (mozgásvektorok miatt). -
adr0001
aktív tag
A korábbi OFA-k IS tökéletesen megfelelnének a célnak, mint ahogyan a compute shader is ki tudja váltani az OFA-t. Pont. Csak az nV eldöntötte hogy szarik a fejünkre.
Értem amúgy, virágnyelven kb. azt mondod hogy ha a FG mondjuk VALÓBAN a Tensor magokon futna akár egy gyengébb AI modellel, akkor még minőségi kifogások sem lennének...
Max a középkategória kiesne 1080p felett.
Én azért leírom: a DLSSx bármilyen fajta exkluzivitása mondvacsinált.
Köszönjük AMD! -
villamos
őstag
Köszönöm a cikket.
De egy valami még nem világos nekem. Ugye ahhoz, hogy ezt az egészet használni tudjam, az FSR3 -at be kell tenni a fejlesztőknek az adott játékba. Egyelőre két ilyen játék jelenik meg vele, majd később mutattak 12 további további játékot, amelyikbe majd beleteszik. Ezután hangzott el valami olyasmi, hogy éppen ezért beteszik driverbe, tehát a játéknak nem is kell hivatalosan támogatnia, ahhoz hogy használni lehessen. A kérdés az, hogy ez utóbbi verzió viszont RDNA3 only, tehát csak az új 7000 -es hw val fog működni? -
huskydog17
addikt
"A Fluid Motion Frames technológiának lesz egy AMD Software-be épített verziója is. Ez eltér a FidelityFX Super Resolution 3-nál alkalmazottól, ugyanis nem rendelkezik bizonyos adatokkal a jó eredmény eléréséhez, viszont nem is igényel direkt alkalmazásoldali támogatást, tehát alapvetően csak úgy működni fog majd a HYPR-RX részeként."
Egy apró kiegészítés a félreértések elkerülése végett (már volt rá példa):
A fent nevezett driveres FMF kizárólag RDNA3 architektúrán fog működni. A "jó eredmény" eléréséhez az AMD szerint legalább 70 FPS natív sebességre van szükség. -
Juteszembe: ha egy játékot FSR2-re írtak, de időközben megjelent a 3, akkor a fejlesztő tudja "upgrade-elni" a programot, hogy képes legyen az új technológiával használni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az NV mindenképpen OFA-val akarja csinálni, de valójában nem szükséges hozzá. Úgy nyilván nehézkes, hogy van egy célhardver a GPU-ban, ami nem elég gyors. Ráadásul mindegyik kártyában ugyanaz az egység, tehát nem skálázódik a teljesítménye a számítási kapacitással. És az Ampere-ben az OFA tényleg nem tempós.
Az AMD ezt shaderből csinálja, vagyis skálázódik a teljesítmény is. Ez részben a Xilinx algoritmusa, ami át lett írva HLSL-re, amiből ugye tudnak fordítani különböző API-k által használt IR-ekre kódot. Ezért van ugye az, hogy az aszinkron compute számít, mert ez egy compute shader, ami le tud futni az éppen nem használt feldolgozókon, amíg a normál képkocka készül. Plusz ugye az RDNA3-ra a kód még dual-issue-hoz igazított is, ezt valószínűleg kézzel optimalizálják.
Tehát igazából az FSR3 képgenerálója a nem felhasznált shadereket próbálja befogni. Ezt ugyanúgy meg tudná tenni az NVIDIA is, hiszen nekik is kb. annyi fel hem használt ALU-juk van egy nem túl jól megírt játékban, mint az AMD-nek. Az OFA-hoz való ragaszkodás egy ponton túl hülyeség, mert egyszerűen gyorsabb maga a GPU, mint a beépített aprócska egység. És ugye az fontos, hogy a GPU maga skálázódik, tehát az erősebb GPU-kra erősebb képgenerálót is lehet alkalmazni, nem limitálja annak képességeit az OFA sebessége, ami a 4090-ben és a 4060-ban is ugyanolyan. 4060-on ez oké, de 4090-ben van egy rakás co-issue lehetőség, tehát ott már egy szoftveres megoldás jobb eredményt is tudna adni, mint az OFA. Az Ada OFA hardverét tekintve nagyjából a 4070 a váltópont, ebben a GPU-ban van több nyers számítási kapacitás, mint amennyi az OFA hardverrel elérhető, és erre jobb képgenerálót lehetne tervezni szoftveresen. A 4060 viszont rosszabb, abban nincs akkora nyers számítási kapacitás.
-
anulu
félisten
ok, kezükbe adja. majd ezen userek telesírják a netet, hogy mekkora hulladék. azt nem teszik hozzá, hogy olyan cuccon használták, ami kanyarban nem kéne, hogy támogassa, mert nem elég erős, de az nv a "kezükbe adta" a döntést.
persze, limitálja, hogy melyik kártyákon használható a DLSS3, de azokon legalább működik. -
sTERNI
senior tag
Mindenki ünnepelt, amikor áttértünk analóg tv adások sugárzásáról digitálisra, de a kép részletgazdagsága csak állóképnél garantált, bármilyen gyorsan változó, esetleg sötétebb jelenet esetén drasztikusan csökken a mínőség. Most ugyanezt eljátsszuk itt is, tömörítünk, skálázgatunk, aztán igyekszünk rámondani, hogy jó az.
-
Persze ,a minőség kérdéses lesz. Főleg ha a FSR, maga felskálázás minősége nem változik. DE a hozzáállás és lehetőségek adottak, míg az Nvidia azt mondja a z Ampere nem elég erős OF egységgel rendelkezik ezért nem túl jó a minősége az FG nek.
DE ezt a felhasználóra kellene bíznia szerintem vagy hoznia kellett volna szoftveres , félig lehetőséget, mint ahogy tette AMD.
Így most Amd adott lehetőséget a z Ampere és Turing kártyáknak amiért hála nekik.
Amúgy igen, Nvidia most az új SDK ban megint javított amúgy felskálázás minőségén, de ez el is várható . -
Eredetileg az volt belengetve, hogy lehet csak RX 7000-re lesz elérhető... ehhez képest nagyon kellemes a támogatás.
Használt RX 6600 - 6700XT vonalon nagyon jó budget buildeket lehet így majd összedobni.
-
hokuszla
senior tag
nem tanulnak azok semmibűl
GPU Shipments Continued To Decline In Q1 2023: NVIDIA at 84%, AMD at 12%, Intel at 4% Market Share -
Nagyon rendben van ez így.
Tanulhatna ebből Nvidia. Legalább a framegent lehetővé tehetné az Ampere szérián.
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Eredeti játékok OFF topik
- Renault, Dacia topik
- Fujifilm X
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az érkező Call of Duty is megnehezíti a csalást
- További aktív témák...
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Gigabyte AORUS Radeon RX 6800 XT MASTER 16G
- Asus TUF Gaming OC Rtx 4090 24GB gar 2027
- Gigabyte GTX 260 OC 896MB GDDR3 448 bit PCI-E videokártya -- augusztus 15.-ig jegelve!
- MSI Aero GeForce RTX 2060 6GB OC ITX videokártya
- Clevo 1060 6GB Mxm 3.1 laptop videó kártya ingyen házhoz szálitással
- Microsoft Surface Pro 7 tablet
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest