Új hozzászólás Aktív témák

  • BusinessGuy

    őstag

    válasz maximilian4 #2056 üzenetére

    Ha már összeveti az ember illik openworld stuffokkal. Nagyon nem mindegy, nem véletlenül néz ki a Hellblade 2 ahogy kinéz...Full statikus csőjáték scriptekkel, mindent el is ver látványban, de könnyü neki igy...
    Openworld szinten több éves játékok is elverik minden létező tekintetben úgy hogy kisebb a gépkövetelményük. Egy Dying Light 2 vagy a CP77 konkrétan azért ezt a látványt hülyére alázza és nem futnak rosszabbul, SŐT... A vicces az hogy bár a Metro Exodus-ban kisebbek a pályák nyilván, de 5 éves játék több NPC-vel és fizikával rendelkező tárggyal a képen pláne RT-vel és egyéb nyalánkságokkal. Jobban néz ki, jobban fut..
    Ezzel a játékkal nagyon durva optimalizálási problémák vannak ha egy modern UE5-ös motor alatt ilyen látvánnyal és megoldásokkal ilyen gépigénye van. Van a játékban egy két előre scriptelt jelenet ahol például több karakter van a képen és égő tüz több fényforrás mind jól árnyékot vetve, ott konkrétan megdöglik a framerate a 4090-el is. Én még mindig azon vagyok leginkább fennakadva hogy nincs semmi elfogadható indok a játék cpu zabálására. Az ég egy adta világon semmi, de olyan szinten semmi hogy még 10-15 éves openworld stuffokban is cpu szinten erőforrásigényesebb megoldások voltak.... Itt meg van nagyjából 5-6 féle mozditható tárgy ami lövéssel lökdöshető, nekifutva röhejesen tologatható, robbanásra meg jószerivel semmit nem reagálnak. Illetve pár kaja ital fegyver tár gyógyszer szanaszét heverészve amik szintén reagálnak... És itt ki is merült minden létező fizika amit a játékban látsz. Nincs a képen irdatlan npc áradat (illetve moddal megoldható hogy jókora távolságba rakja le az "ai life" az NPC-ket a jelenlegi kb max 80 méter helyett, amitől szintén igencsak megdöglenek a vasak). Nincsen nagy mennyiségü realtime fényforrás sőt a legtöbb fényforrás közelében még csak árnyékot sem vetnek a karakterek/tereptárgyak. Nincs rombolhatóság. Nincs korszerü ragdoll fizika. Konkrétan szó szerint semmi sincs ami indokolja a cpu zabálást, az hogy a fegyverek ballisztikája lenne az ok miközben egyszerre általában jó ha 4-5 fegyvert kell számolni akkor sokat mondok, enyhén szólva is nevetséges lenne, pláne hogy nincs a játékban semmi égbekiáltó soha nem látott ballisztika sőt...
    Kár ezen lovagolni, majd ha lesz több UE5-ös openworld stuff kiderül hogy a készitők voltak fakezüek de nagyon vagy szimplán openworld-re az UE5 alkalmatlan ha ennyit tud...

    Én inkább annak örülök hogy élvezem a hibái ellenére és 40 óránál még nem unom. De ezt annak is köszönheti hogy nincs semmi olyan megjelenés ami miatt jelenleg félredobnám.

Új hozzászólás Aktív témák