-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz apple87 #9134 üzenetére
ez a faszi nagyon gáz, nekem múltkor még a címét sem volt hajlandó elárulni, csak annyi, hogy Zugló, kábé elküldött a picskuliba.
bár nekem ezüst 18-200-am volt, de most már tuti a feketét venném, mert A6000-en az még teljesen kezelhető méret, míg az ezüst az mindig olyan "húdeóriási" nagy volt. képminőségre pedig, aki lát különbséget köztük, annak túl sok szabadideje van -
.mf
veterán
válasz apple87 #14750 üzenetére
Hmm, tényleg egész jó a szokásos magyar bolti árazáshoz képest.
A fent említett 1200 EUR-os amazon.es-es kitről is kiderült, hogy hiába amazon, csak spanyol accounttal lehet megvenni, másoknak nem; az 1300 EUR-os olasz ajánlatot már hagyta volna kosárba tenni, ott viszont visszatérítés nem lett volna. A német cashback pedig nem vonatkozott a náluk 1500 EUR-os kitre, csak az 1500 EUR-os vázra
Mindegy, már úgyis lebeszéltem magam egy új A7m2-ről, várom az A7m3-at, hátha végre kap az is új BSI-s szenzort jobb AF-fel.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz apple87 #14749 üzenetére
De csak a fekete....Nem, az ezüst még olcsóbb. A szép sötétszürke meg 200k...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#31733248
törölt tag
válasz apple87 #14750 üzenetére
Látom, A6300-at vettél, bár ez az összefoglaló az A6000-ről szól elsősorban, érdemes elolvasni.
-
#31733248
törölt tag
válasz apple87 #14758 üzenetére
Az 50-es használható a legjobban, a 85-ös beltérben időnként kicsit szűk lehet (de jobban mossa a hátteret az 50-esnél), a 135-ös szinte csak kültéren használható és ebből az olcsó manuális típusokat szoktuk ajánlani, mint például a 25-30 ezer forintos Carl Zeiss Jena Sonnar MC electric 135mm f3.5.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz apple87 #14758 üzenetére
Akkor vegyél egy filmes 1,2 vagy 1,4-es 50-est adapterrel. Vagy egy Jupiter9-et, az 2/85mm.
Már ha elsőre nem akarsz sok pénzt kiadni.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
vihartigris
őstag
-
Rapid136
őstag
-
vihartigris
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz apple87 #14882 üzenetére
Kis szerencsével ITT vagy akár családon belül találsz régi filmes gépet, megfelelő adapter kell hozzá, ami az ebay-on 1000-3000 Ft.
A Zenitek alapobjektivje a Helios ugyan 2-es rekeszről indul, de jellegzetes háttérmosása van, 5-6000 Ft.
A Minolta MD 1,7/50-ese olcsó, 10000 alatt simán bele lehet futni akár vázzal együtt. A Flickr-en lehet tesztképeket keresgélni.
Mondjuk az élesség/szép mosás/ár háromszögében rendesen van választék, neked kell dönteni mi a fontos.
És ezzel együtt jár az hogy kézzel kell élességet állítani, de ha kevés a pénz akkor meg kell kötni a kompromisszumot, cserébe a kitobikhoz képest extra képminőséget kapsz.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
mikrofon
addikt
válasz apple87 #14894 üzenetére
FF-en ezeket használnám, ha kettőt kellene: 35/1.4 85/1.8
Jól jöhet mégaz 55/1.8 (ha lenne, de nekem nincs) kiváló képe és AF-je miatt és esetleg alá valami mondjuk 25/2. Csoporthoz, szűkös helyre... De ezek feltehetően ritkán kerülnének elő....
Nekem van 135/2.8 azért azt is beraknám... Nagyon szép portrékat lehet vele lőni...
De ugye ez már négy obi. Ez egy vázra már sok csere.... Ezért az első kettő már jó kiindulás lehet....
SD kártyát többet vigyél és gyakran cserélj és biztonságosan tároldJah és ne fogyassz alkoholt, ha te leszel a "hivatalos" fotós.
Illetve a kinti fotózásnál, fontos még a szigeteltség szerintem, mert gondolom rosszidő esetén nem marad el az esemény ....Egyébként vannak itt páran akik ezt hivatásosan tolják, az ö tanácsuk mérvadó....
[ Szerkesztve ]
-
-
grigo
őstag
válasz apple87 #14903 üzenetére
Szerintem ne tedd. Csoportképeknél össze tud jönni annyi ember hogy már beépülsz a falba és még mindig szűk. De templomban is lehet necces mert nem nem hátrálhatsz korlátlanul. Meg ha buli is lesz ott sem biztos hogy nagy a hely. Fel tudod érképezni előre a helyeket?
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
konyi79
addikt
válasz apple87 #14905 üzenetére
Egy vázzal neki se nagyon indulj esküvőnek. APS-C-re a 35-ös meg egy fényerős nagylátó, mondjuk majd a 16f14 ha lesz. De mellé még csak kellene egy igazi portré is, szóval...
Szóval legjobb ha nem válalod el, felteszed az 50f18-at, lősz vele ott képet ahol kiadja, és szívatod vele a hivatásos fotóst. -
konyi79
addikt
válasz apple87 #14913 üzenetére
Ha nincsenek nagy elvárások lődd végig a kitobival, esetleg szerezz arra az időre egy f4-es zoomot. Meg egy jó vakut, villogni a plafonra.
Pár beállított képet csinálni meg vagy a 35f18, vagy az 50f18. A 35 jobb látószögre mert belefér jobban a környezet, az 50-es meg jobb obi, szebben is mos.
Az a baj az esküvő hw igénye igen magas, ha mindenütt akarsz értékelhetőt, egyszerűen fixekkel nekiugorni cserélgetni nem lehet. Senki nem fog rád várni, ne is tedd vele tönkre hogy elvárod. A Sony APS-C rendszere nem is igen való erre, hiányoznak a min.2.8-as zoomok. Én a gyerek ballagásán is úgy tudtam kihozni, egyik vázon ott volt a 18-105, a másikon meg jórészt a 35. Pár portréra az 50. Pedig ott lett volna a 12f2 vagy a 10-18 nagylátózni, vagy feltehettem volna egy telét is. Nem volt rá alkalom, 2 vázzal se.
Elég korlátosak a lehetőségeid. Amit szeretnél, arra 2 A9 való a GM sorral.
A másik minden bántó szándék nélkül, ha nincs ötleted a rendelkezésedre lévő források ismeretében és itt kell kérdezned mivel old meg a feladatot, a kreatív oldalon magadban keresd a fejlesztendőt elsősorban. Mi a rendszert ismerjük. Nem a forrásaid, nem a helyszínt, nem azokat a helyzeteket, ami elé fogsz ott kerülni. Főleg egy esküvő képei nem attól lesznek jók, mert feltekered a 14-85 f1,2-t és az majd mindent megold. -
#31733248
törölt tag
válasz apple87 #14894 üzenetére
Ha az A6300-zal esküvözni akarnék egyet, három obit vinnék: a Sigma 17-70-et, a Sigma 30mm f1.4-et és a Sony 50-esét. A 30-as Sigma szerintem nagyon jól használható a legtöbb szituban, fényerős és nyitva is nagyon jó a képe. Ha többször mész hasonló fotózásra, egy másik vázat is érdemes venni. Ha be akarsz erre rendezkedni, akkor pedig a Sigma 18-35 és 50-100 f1.8 fényerővel, MC-11 adapterrel.
-
80hun
addikt
válasz apple87 #14913 üzenetére
Azért itt is érdeklődj hogy mit és hogy
-
.mf
veterán
válasz apple87 #14894 üzenetére
"Az lenne még a kérdésem, nem tudom ha valaki nagyon benne van a témában , esküvői fotózásra megyek,(1első) természetben fotozás, a házasságkötő teremben is, és utána vacsora buli. Melyik az a 2 obi ami biztosan kell egy ilyen fotózáshoz? Váz sony6300"
Tegnapelőtt erre elkezdtem írni a választ, erre a laptop bluescreenezett egyet...
Ahogy már mások is mondták, 70-200 f2.8, 24-70 f2.8, egy-egy kétkártyás FF vázon, plusz pár táv-vaku a lagziba és menyasszonytáncnál; de legyen egy profi fotós is, mert úgy tűnik a kérdésed alapján, hogy nincs meg még hozzá a kellő tapasztalat. Nem bántásból mondom, hanem saját érdeketekben, elkerülendő a csalódást és utána a rossz szájízű kiabálást.
Hobbista szinten lehet egy-egy pillanatot elkapni, de ha minden fontosabb mozzanatról kell fotó (ami az esküvő-fotózásnál elvárás), akkor nincs idő cserélgetni, és 1-2-x lépéssel előrébb-hátrébb menni. Sony APS-C E-re pedig nincsenek jó natív zoomok, nemhogy f2.8-asok. Ha van hivatásos fotós, akkor viheted nyugodtan a gépet és obikat csak úgy fotózgatni a násznép tagjaként (a fotóst lehetőleg ne zavard munkájában), tanulságos lesz; de mint főfotós el ne vállald.Mikrofon: azért gondold végig... Pl.
- Pap átköti stólával a kezeket: teljesalakos kistotál vagy szekond plán
- Gyűrű felhúzása: szekond plán
- Egymást fogó kezek gyűrűvel: premier plán
Teljesen szokásos jelenet- és képsor, de itt még zoomokkal is mozogni kell, hogy jó szögbe odaérj; fixszel, és közben obit cserélni... nemigazán.Bazsy: üdv a vakuzás világában, igen, ez egy külön világ, amibe egy kicsit bele kell tanulni. Pl. S azt is el kell döntened, hogy mit is akarsz csinálni a képpel, mit, milyen irányból, mennyire, milyen fénnyel (soft vagy hard light, összetartó vagy tág fénnyel) világítasz meg. Amit adtak mellé, az valszeg vakukupak-diffúzor. Fényterelők: lehet egy kartonlapra is A4-es fénymásolópapírt ragasztani és azt a felfelé elsülő vaku mögé tenni (enyhe, lágy szórt fény); vagy mini softbox (sima vakunál lágyabb de gyengébb, előzőnél erősebb és irányítottabb), amit Econ is linkelt (hú de meghúzták az árát, vagy 10x...), tescós kategóriában cipősdoboz + papírlapból is lehet barkácsolni, ha gyorsan és olcsón kell; ha ráér, Kínából párszáz Ft.
Bogyó: azt a 15-16-ot még szorozd be... Vagy veszel olcsón vackot, amit utána úgyis kidobsz/lecserélsz, vagy kicsit drágábban már használhatót. Szerintem Godox TT350s a TTL-esek közül a minimum (nekem is az van), ha bolti garisat akarsz, akkor Mikrosat 35k; ha nem, akkor ebayről 21k + fa; és hozzá egy X1Ts rádiós vezérlő, ami 15k / 10k. A TT350s kicsi, dönthető-forgatható, tud TTL-t, HSS-t és rádiósan vezérelhető/vezérel; GN 35 @ 105mm (24-105 + a wide panellal 14 mm), de egészen 1/64-ig (vagy 1/128-ig?) is lemegy. Vagy ha nem kell TTL, akkor a TT600 még olcsóbb, a fícsörök azonosak (HSS, rádiós master/slave), de GN 60 és 20-200 mm; cserébe ez már nagyobb.
Gondolom nem használtál még táv-vakut, pedig nagy királyság, ajánlom neked is a fenti linket, elég csak ennél a leckénél a képeket megnéznedFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz apple87 #14992 üzenetére
Olcsó húsnak híg a leve.
A stabilitás örök kérdés. Az ilyen olcsóknál a zár gyenge pont, illetve a többi csukló-mozgó rész is, meg lehet-e húzni, ha meglazul...
Amit a specik alapján mondani tudok: nem lehet kicsire összecsukni (60 cm összecsukva, nem túl utazás-barát), nem lehet nagyra nyitni (155 cm max - ha ez már középoszloppal és fejjel együtt, az hajolgatós), nem-szabvány gyorstalp... Úgy összességében középen van a senkiföldjén, félúton a gagyik és a jók között, de gagyinak drága, normálisakhoz képest gagyi. Kínaiaktól ennyiért jobbat is kapni; vagy használt. Van állványos topik is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz apple87 #15009 üzenetére
Gyakorlatilag csak egy fényerős fix-sor, már ha hajlandó vagy sűrűn cserélgetni őket.
A 18-105G és a méregdrága Zeiss 16-70 sem "igazán jó", bár a kitobinál jobbak. Szerintem.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#31733248
törölt tag
válasz apple87 #15009 üzenetére
Hol használod a leggyakrabban, vagy melyik a legfontosabb gyújtótávolság Számodra? A kitobi kb. 19mm-től egészen tisztességes teljesítményt nyújt. Ha rekeszelni tudod, a teljes képmezőn egészen éles és a CA ellen is jó a védelme. A 18-55 is ugyanolyan olcsó, de nincsenek olyan látványos gyengeségei, mint a 16-50-nek a nagylátós képszéleknél. Van itt vele néhány vázból kieső, korrigálatlan jpg, ekkor valamivel szélesebben lát 18mm-nél, becslésem szerint kb. 16-17mm között lehet valahol:
18mm - 18mm - 18mm - 19mm - 24mm - 24mm - 24mm - 26mm - 27mm - 28mm - 35mm - 42mm - 44mm - 55mm
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz apple87 #15016 üzenetére
A második kell neked, az első FF-re van, OSS nélkül.
Az az üveg olcsó is, s jó is. DE ha még olcsóbbat szeretnél, s nem zavar a manuál fókusz, akkor nézel egy vintage filmes obit, meg egy közgyűrűt, minőségben az sem lesz rosszabb. Jómagam a Takumar 55/2-vel tök jó portrékat lövök, s egy 10-es volt. -
.mf
veterán
válasz apple87 #14998 üzenetére
"És te milyen állványt ajánlanál?"
Passz, azt se tudom, mi a mostani felhozatal, amik nekem vannak, azokat már nem is kapni... Körbenéznék a népszerűbb modellek között és olvasnám a teszteket, review-kat. Marhára függ attól is, hogy mire, mikor, hogy használnád.
Meg a másik, egy állvánnyal úgyse fogod megúszni... Jelenleg 3+1 állványom van (a +1 valahol kallódik a világban, egy ismerősnél maradt, remélem még visszajut hozzám), mind más helyzetre és célra; de jól jönne még egy kicsit nagyobb utazóállvány a "kis-közepes utazó" és "magas-komoly állvány" közé, ami 35~42.5 összecsukva (hogy beférjen carry-on poggyászba) és 150~160 nyitva (ugyan még hajolgatós magasság főleg 192-vel, de a másik utazóm csak 133...), twist-lock (nem akad be mindenbe, nem lazul ki, mint a csatos).Econ: "Érdemes megnézni X Y videóját arról, mit használ profi fotósként. Ott van például a Canon EF 70-200mm f/4 L stabilizátor nélküli változat. Nem f2.8, elég neki az f4, ahogyan a 24-70-ből is."
Majd jövök mint Gipsz Jakab önjelölt profi fotós, és csinálok videót, hogy nekem meg AF se kell tájképezéshez, és nézd meg milyen fotókat lövök mégis. Mennyiben lesz ez mérvadó esküvőnél? Nemigazán...
Grigo: "Amúgy off: de ti milyen fotósokat követtek? (Bárhol)"
Perverz állat
Senkit nem követek kifejezetten; van néhány értelmesebb, akiknek ha valamilyen témában keresek valamit és szembejön a videójuk vagy cikkük, akkor inkább abba nézek bele, mint másoktól zsákbamacskát. Vicces, hogy Econ listájának fele pont nem ilyen. Lehet, hogy csak én fogtam ki tőlük rossz videóikat, de Lanier és Northrup akkora baromságokat (tárgyi tévedést, nem is kicsit) mondtak bennük, hogy csak néztem, hogy ezek az emberek elvileg sok éve fotósok, és van nézőközönségük. Fong is mostanában inkább csak marketing, saját cuccait tukmálja. Ramelli csupa PS.
Még Kait is inkább nézem, mint őket, mert bár a stílusa nekem sok, de ritkán mond (technikailag) hülyeséget, és a "Pro Tog, Cheap Cam challenge" sorozatuk szerintem zseniális volt.
Van a fenti listán is okés, de hiányolom róla az olyanokat, mint az Imaging Resource-os arcok, Hugh Brownstone, Gordon Laing, Philip Reeve és társasága - kevesebb bullshit, több technikai tudás.Apple87: "Mindenképp kell egy fix, portréra
meg egy nagylátó zoom, kültér beltér fotózás"Nyilván 50 f1.8 OSS és 10-18, ki mondana mást...........
Vihartigris: "Nagylátó zoomnak 16-35 f4"
........
Sírba visztek srácok... A 10-18 az APS-C E egyetlen épkézláb obija, pont erről feledkeztek meg?Visszatérve: ha nem ennyire extrém UWA kell, akkor a régi kitobin is elgondolkozhatsz, ahogy Econ is mondja, széles oldalon jobb, mint a 16-50. Esetleg LAEA1 v 3 és A-s 16-50 f2.8, 6300-on hibrid AF-fel már jó lehet...
80hun: szerintem nem is kérdés. Az 50 alig drágább, +1 2/3 FÉ, asszem AF-ben is kicsit gyorsabb, és stabija is van; hiába élesebb hajszálnyival a Sigma tesztben, állványon, egy valós helyzetben ezek többet jelentenek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...