Új hozzászólás Aktív témák

  • sasa311

    veterán

    válasz biker #12676 üzenetére

    Namost, először is jogot kéne olvasni, nem NFH-t.

    Másodszor szóról szóra ugyan azt írtam le, mint te is, hogy az automatikus visszaigazolás nem jó semmire, csak ha megkapod az emailt, hogy elfogadtuk - küldjük. Tekerj vissza, így írtam le kerek perec.

    Harmadszor pedig 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 7. § (2)
    Ha a vállalkozás a szerzıdésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
    szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
    E kötelezettség teljesítése a vállalkozást nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

    Ez annyit jelent, hogy nem hivatkozhat semmire - illetve kibújhat alóla szerződésszegés címen. (szerződést szegni ugye mindig lehet, ez nem is kérdés) Ha a szerződésbe nem volt kötbér (és miért lenne, mivel csak formális az egész), így visszaadja az esetlegesen befizetett vételárat és slusszpassz. Ha nem volt befizetve vételár akkor még azt sem. De ettől még szerződésszegés marad jogilag.

    A felhozott példában nem tudjuk, hogy létrejött-e egyáltalán a szerződés - szerintem nem, mert max. egy visszaigazolást kapott a user - de ha létrejött akkor ez van. Ha nem jött létre akkor meg semmi sincs.
    Ez a szabályozás a távollévők között érvényes csak.

Új hozzászólás Aktív témák