Új hozzászólás Aktív témák
-
Zofren
aktív tag
kissé ittas fiatalamber bejött igy zárás előtt, hogy neki van egy szuper p3-as gépe, amibe kellene vga kari. mondom neki az új árakat és felhivtam rá a figyelmet, nem biztos, hogy megy a gépébe. használt vga karink jelenleg nincs. erre még mondja a magáét, szóba kerul a családja, már a fél életét elmesélte, mire kérdezi:
- és holnapra lesz használt vga? -
Badman 4ever
őstag
válasz
nyunyu #10798 üzenetére
Ez nagyon durva, épp most néztem a neten, hogy újra árulnak itt Szegeden ÚJ!!! 256MB-os Samsung SD-ket a BirdPC-nél 2190 Ft-ért. Az a 4K iszonyat irreális.
Amúgy nem vagyok boltos, de mindig olvaslak titeket, jók vagytok.Én lehet, hogy nem bírnám a sok vásárlót. Nem mindig vagyok felhasználóbarát.
-
nyunyu
félisten
válasz
Nordic #10796 üzenetére
vidéki vagyok és az itteni árak elég gázosak(pl 8-10k volt 1 giga DDR2, alig 4 hónapja, minden környékbeli boltban
Ismeros, anyam ezereves celeroncsat akartam 1 hete rammal boviteni (mar netezni sem eleg a 384MB
), bementem regi kedvenc videki boltomba, hogyert van a hasznalt 256MB-s SDRAM cimszoval, erre valami nonameet akartak ramsozni 4k-ert, mondom adok erte max kettot.
A nem, annyiert nem adjak, valodi relikvia, 4k-ert is talalnak ra madarat.Baszta a csoromet a dolog, kozben megtalaltam potfaterom laptopjaba szant Kingston meg Transcend 256MB-s SODIMM SDRAM modulokat (egyiket sem kajalta a valogatos Compaq
), masnap visszamentem a boltba, hogy csereljuk mar el valamelyiket szorert szort.. (noti SDRAM mindig 2x annyiba fajt, mint a sima, de egye fene...)
A nem, meg mit kepzelek, azt tuti nem birnak eladni, mig a simat felevente egyszer keresik.Jol felduhodtem, miutan hazajottem elmentem az egyik PHn hirdeto bontoba, vettem 2x256MB Kingston SDRAMot 2k-ert.
Gondolkoztam meg valami olcso alaplap+proci+DDR2 kombon is, erre a kisvaros 3 boltjaban szetnezve mindenhol Giga M61PME akarmi lap volt csak raktaron, erre adtak 11500/11800/12500-as arat. (Pesten 10600)
Minden mas rendelesre... -
Nordic
Közösségépítő
hát igazából a saját gépem is összevissza rendeltem meg(ahol olcsóbb volt), és így is horribilis lett a vége....meg nekem maradt az online rendelés, mert vidéki vagyok és az itteni árak elég gázosak(pl 8-10k volt 1 giga DDR2, alig 4 hónapja, minden környékbeli boltban
, és csodálkoznak h senkinek se kell ). max. haveréknak szoktam besegíteni ha gépet kell szerelni...
-
Nordic
Közösségépítő
udv!
hat kb 4 nap alatt végignyálaztam a 11k hozzászólást, könnyesre röhögve magam. le a kalappal skacok h ennyire kitartóak vagytok, én nem bírnám ki....
Igaz én nem vagyok eladó de nekem is van egy bizniszes sztorim, vagy kettő:1. v9olt régen egy PCI-E 6600gt-m. túl akartam adni rajta, hát körbeszóltam ismerősök között nem e kell vkinek. pár nap múlva lett is egy jelentkező le is zavartuk az üzletet. kb fél óra múlva csörög a telefon h nem jó a kari mivel nem megy bele a foglalatba. persze h regi AGP-s volt neki. persze visszavettem tőle(jó haver), de kicsit idegesített hisz külön felhívtam rá a figyelmét h ellenőrizze le milyen foglalata van(a hosszú vékony=PCI-E, rövidebb vastag és ált. nem fehér színű=AGP), persze állította h jó neki.
2. ismerősök megkértek segítsek nekik összerakni egy gépet, megmondták h kb mennyiért főleg gammára(kb 100k-t szántak rá, bár ennyiből nem lesz csúcs gép de p1-ről váltottak). összehebrákoltam nekik egyet árakkal, meg minden lóf...al, kb 100-105k lett a végösszeg. erre vettek egy 99000ft-os tesco gépet merhogy macerás lenne innen onnan beszerezni az alkatrészeket. persze aztán jöttek a panaszok h még a cod1-2 meg underground 1 is szaggat közepes beállításon...erre csak azt tudtam mondani h I.J.....
pár hete telefonáltak h fejleszteni kéne a gépen kb 100k-t szánnak rá megint(a vicces h egyedül a vga típusát tudom megmondani 7300GS asszem, a többi alkatrész még everestnek is passz, vagy én nem ismerem...)mondtam nekik h lehet róla szó ha adnak 100k-t és intézem, addig le se szarom, mer még a végén megint feleslegesen bújom nekik a netet 2 napig a legjobb árakért. persze válasz nem jött miután közöltem h valószínűleg csak a gépház(az meglepően szellőzőképes, nem valami alu-hulladék), monitor mel a bill+egér kombó marad, a többi csere lesz...
szal ennyi.
udv Nordic
ui: localhost: kegyetlen a stílusod(jófajta értelemben), nekem igazi sírvafetrengős...
-
nyunyu
félisten
Beneztem tegnap exmelohelyemre, egyik kolleganak elege lett a hulye ugyfelekkel jaro allando szopasbol, ugyhogy visszamegy kabelTV kotogetonek, azzal tobb ideje marad fusizni, igy tobb le jut haza.
Ugyhogy fonokom felrakott egy allashirdetest techsupportos posztra, amihez ugyan nem szukseges muszaki diploma, de azert nagyjabol legyen kepben a hardver/szoftver temaban, sarki CSbajnok Ver Istvan felrakom a haxolt XP-t kepessege ide azert keves.
Egy het alatt 304 oneletrajz jott, krupietol kezdve 55 eves kemiatanarnon keresztul a teszkopenztargepet mar latott, "ezt sem lehet bonyolultabb kezelni" muszaki tehetsegig mindenfele.
(Pincer resz kezelese tenyleg nem bonyolultabb, de a rendszer nem csak abbol all, hanem ki is kell epiteni, testreszabni, konfigolni, oktatni, hibajavitani...)Egyik jelolt tegnap hajnali 9-kor felhivta a hirdetesben megadott szamot, hogy mindenkeppen a fonokkel akar beszelni, frissen felkelt titkarnopotlo persze ezzel nem tudott mit kezdeni, elvegre 10-re szokott jarni melozni, ami ugye a ritualis reggeli kave elfogyasztasaval kezdodik, addig agyhalott zombi. (szerintem utana is, de errol kesobb)
Jelolt persze frankon eloadta magat, hogy mindenkeppen be szeretne szemelyesen mutatkozni, szemelyes talalkozot akar a fonokkel, jovo kedd 10-kor jon.
Nem gyengen nyomulna a csavo, persze allaskeresokent tudom, hogy ez kontraproduktiv is lehet, "veletlenul" eltuno oneletrajz, eleve szopatjak az interjun, hogy leepitsek az arcat, stb.
Kaaar, hogy a titkarnopotlo nem jegyezte meg a nevet, igy kollegak nem birtak elovenni az oneletrajzat egy kiados rohoges celjabol. (Beerkezett CV-k fele ilyen sirvarohogos kategoria)Titkarnopotlo ertekesito megtanulhatna vegre gepet szerelni, mivel kollegak allandoan aldjak a nevet, amikor a viszonteladoi visszahozzak a rossz gepeket csinaljuk meg jeligere, aztan a balfek csak arra kepes, hogy lepasszolja a melot, meg rossz alkatreszt rendel hozza Tajvanrol
-
ML320
senior tag
Csak a szokásos erre is
Gamer laptop 100ból, kisiskolások, akik AM3 lapkához quad procit akarnak, anyuci bejön, és elmondja 436x, hogy a fiát felvették az orvosi egyetemre, és egy naggggyyyyon jú leptep kell neki, alkudozók, hogy a neten ennyiért meg annyiért láttam, és így tovább...Szerviz:
Nem jó a webkamera! Az F7-es gombon ott virít egy cam... Esetleg az Fn gombbal használva?
Másik noti leesett. Kijelző betört. Ez ugye garos? Önuralomról való bizonyságtétel - nem röhögni képen a vevőt! Fizető. Oké, de akkor max 20-ig...
No meg persze árajánlatok ezerrel. Visszaszólni meg mindegyik b***ik, hogy jó, nem jó, csak pályázathoz kell, meg stb...szokásos...
-
liver
tag
Most vagy azért nagy a csend,mert sok a vevő és senkinek sincsen ideje irogatni,vagy azért mert egy vevő sincs és ezért story sincsen
-
stol
addikt
-
Zolás
addikt
Csak érdeklődnék az elgörbült procifoglalatos téma folytatódik valahogy?
-
-
Lenry
félisten
de nem úgy van, hogy kiírja, hogy megismerte, hogy van ennyi, de attól függetlenül ugyanúgy lejön belőle a VGA meg minden ilyesmi? szóval a júzer mégiscsak rosszul jár...
-
Lenry
félisten
válasz
sasa311 #10775 üzenetére
milyen original?
Microsofték összvissz 8 CD kulcsot osztottak szét úgy anblock a világnak és helló. (4 32 bites, 4 64 bites)
a 7100as pedig még az RC, ami igenis legálisan és ingyenesen használható még kb 1 évigstol: azért ha látod, hogy 4GB RAM-ja van a tisztelt júzernek, akkor tényleg illik a 64 bites OS
bár abban igazad van, hogy inkább örülne, hogy rendbe lett rakva a gépe -
sasa311
veterán
Teljesen hülye kérdés no1:
"Fizetett összeg 0HUF." --> Ezt meg hogy s miért?Teljesen hülye kérdés no2:
"rakok egy 7100-as Win7-et, beaktiválom és mindenki boldog." --> Win7 csak akkor "ingyenesen tesztelhető" ha van oridzsinál cédé kulcsa a júzernek. Ingyen miért rizikózol kalózsoftware-vel? -
stol
addikt
Mai eset...
Júzer bejön, fos a gép, nem megyen a hádéaudijó, meg fagyik, meg svchost kibassza a biztit meg minden.
OK.
Szervizre átvesz.
Kiderül, gagya a rendszer, ami ENG nyelvű SP2 hack edition expí. Csomó dll hibás, nem megy fel valóban a hang, meg hibázik agyba főbe. Bekérem az install cedét.
sfc /scannow, hátha fixálja magát a retek. Nem, de nem nem és nem.
XY dll nem olvasható, hibás, aszongya kapjam be.Nyomok neki memtest-et, hibát-lan. Nézem a Cd-t, fájl hibák....
Patent! Júzer felhív, egyeztet. Oké, mehet a format mentés után, de mindenképp ANGOL OS menjen fel.Ok, semmi gond, rakok egy 7100-as Win7-et, beaktiválom és mindenki boldog.
Win felmegy, avira, spybot, openoffice, vlc, kész, örül, pihenJúzer felhív, beszél, örül letesz. Júzer bejön átveszörül elmegy.
Fizetett összeg 0HUF.1óra múlva júzer telefon másik végén idézem:
"Miért nem 64 bites rendszert tettetek rá? Így hogy használom ki a 4GB memóriát?"Nem mondanék semmit, csak egy mondat jutott eszembe:
A nélkülözőnek sok minden hiányzik, a kapzsinak viszont minden!
-
Sunsetjoy
aktív tag
Komoly beállítások vannak, azért a slaggal mosott számíítógép üt.
De egy Amiga 500-ast berakni,amiben csak 512k chip meg 512k fast ram van?Mondjuk egy ilyen azért jobban ütött volna: [link]
Egy 800Mhz-es PowerPC Amiga 1gb rammal, radeon 9250-es vidkarival. Vagy ennél jobb PowerPC-t, vagy egy korábbi A1200-ast 8mb rammal, gyorsítókártyával, winchesterekkel és cdíróval.... -
ML320
senior tag
-
szumo
senior tag
válasz
dave93 #10756 üzenetére
Tegnap beszéltük haverommal, hogy elrontottuk, mert mosógépszerelőnek kellett volna menni, nem infósnak. Ha a mosógépszerelő azt mondja 10 perc után, hogy 20e lesz az ilyen olyan alkatrész cseréje, mindenki zokszó nélkül fizet. De ha én egy félig döglött vinyóról lekaparom a FONTOS adatok 97%-át, és rendberakom a gépet, és megkérem az árát, akkor már hallom előre a kuncsafttól, hogy ez miért ilyen drága, nem lehetne olcsóbban? S csak utána hallgatom ugyan ezt pár szó eltéréssel meg realtime-ban.
-
misirulez
senior tag
válasz
Hequila #10758 üzenetére
Valószínűleg egy kis nyomoronc cigó volt, akinek a szülei ingyenélők, és onnan tanulta, hogy munka nélkül, is csomó mindent meg lehet kapni, aztán szülőknek a másik 12 gyerek mellett már nem marad idejük erre a kiscigóra is figyelni, úgyhogy ezért kóborászkodhatott egyedül a boltban.
-
Kisgyerek bejött múltkor a boltba:
- Csókolom!
- Szia! Tudok neked segíteni?
- Nincs valami rossz alkatrészetek ingyen?
- Nincs sajnos, mind garanciális vagy már elvittük a szelektívbe.
- Nem cseréled el a monitorodat a fagyimra? ()
- Ne haragudj, de nem éppen szeretném!
- Kár! Nincs valami pendrive-od ingyen?
- Nincs, ingyen sajnos nincsen semmi!
- De nekem valami kicsi is elég!
- De mondom nincs, amit itt látsz az mind pénzbe kerül!
- Van egy nekem, töltesz rá zenét?
- Ez egy munka gép, nincs rajta semmi zene.
- És nem tudsz nekem tölteni?
- Ne haragudj, de dolgozom nem fogok töltögetni zenét!Itt hátat fordított és kiment a boltból, köszönés nélkül!
Másik alkalom ugyan ezzel a gyerekkel:
- Csókolom!
- Szia!
- Van valami rossz alkatrészetek?
- Nincs sajnos, nem nagyon tartogatjuk őket hely hiány miatt, múltkor már kérdezted!
- De kint áll a bolt előtt a barátom (valami benga kisebbségi volt az üveges ajtó előtt) és azt mondtam neki, hogy itt dolgozik az apukám és szokott adni!
- Hát miért mondasz ilyeneket, mikor nem igaz? Meg ilyen öregnek látszunk?
Semmi reakció egy ideig...
- Mindegy, helló!Kiváncsi lennék a szüleire!
Az se volt rossz, mikor visszahoztak egy monokróm lézer nyomit, hogy bekapja a papírt! Hát nem tintasugaras fótópapírt rakott bele?
Szarrá olvadt benne a cucc, mondtuk neki, hogy ez így nem garis sajnos. Közölte, hogy bíróságra megy... Nem értem, ha valaki elcsesz valamit és tudatlan miért tesz rá még egy lapáttal csinál magából hülyét?
De a legjobb kérdés miért rak fotópapírt egy monokróm nyomtatóba?
-
misirulez
senior tag
válasz
misirulez #10749 üzenetére
hogy on is legyek, mert elég régen nem írtam:
Szőke nő bejön:
"Honlapjukon láttam KAB márkájú tápkábelt. Abból kérnék egyet."
És ez pont nem rég volt, egy érdekes kérdés, amire nem tudtam válaszolni, majd ti megteszitek?
-Hogyan tudom a csatlakozót bővíteni 120gb-ra?
-Milyen csatlakozü?
-A winchesteren most csak egy van
-A csatlakozót szeretné bővíteni???
-Igen mert azt mondta a kollégám, hogy csak 120gb-os?
-Tehát akkor nagyobb winchestert szeretne?
-Nem, csak bővíteni.
-Nem elég a mostani?
-De elég mer 320gb-os.
-És csak 120gb-ot lát?
-Nem látja rendesen.
-Sajnálom, de nem értem a kérdést.
-Jó, akkor inkább hagyjuk.Tápot elviszi a vevő...fél óra múlva ring-ring...
-Igen tessék XY.
-Parancsoljon
-Nemrég vittem önöktől egy tápot, az lenne a kérdésem, hogy van az a nagyon vastag 12-es kábel (???) azt be tudtam dugni, de a másikat nem.
-Gondolom a 24 pinesre gondol, azt sikerült bedugni, ugye?
-Igen a 12-est. (-???-, előbb mondtam neki, hogy 24-est, és rávágja, hogy IGEN 12-est..)
-A legnagyobbat?
-Igen.
-És akkor melyiket nem tudta?
-A másikat.
-Melyik másikat?
-A négyeset.
-És miért nem tudja bedugni?
-Nem ér el odáig?
-A táp alul vagy felül van a számítógépben?
-Felül.
-Akkor, hogy-hogy nem ér el?
-Hát úgy hogy rövid?
-Rövid??? Legalább 15cm szokott lenni.
-Igen annyi, de nem ér el?
-Várjunk csak, hát a táptól akkor pár centire van a 4 pines ahova be kell dugni.
-Igen.
-Akkor mi a gond?
-Hát nem ér odáig.
-Sajnálom de így nem tudok segíteni, nem igazán értem...
-Jó akkor beviszem.
-Oké rendben az lesz a legegyszerűbb.Hozza be:
A 24 pines csati ami, ugye 20+4 pines....Na szóval a vitézünk a +4 pint akarta a processzor mellé dugni.
tanulság
1. Tényleg nem ért el odáig.
2. tényleg 15cm-es volt.
3. az ügyfélnek mindig hinni kell mert igazat mond.Amúgy kicsit lentebb olvastam a kérdést, hogy mi a különbség a laptop és notebook között.
Nálunk ez mindennapos, és mindig el mondom, hogy épp annyi, mint a kocsi és az autó között.Aztán most így hirtelen ennyi, pedig az elmúlt 1 hónapban sokszor akartam időt szakítani, hogy benézzek ide, de most úgy látszik az összes sztorit elfelejtettem.
-
misirulez
senior tag
Egyébként, az ügyfél azon pattog, hogy az alaplap nem a fizikai sérüléstől ment tönkre.
Ok, tételezzük fel nem amit ment tönkre.
És akkor mi van?Attól még ott áll valszeg a ti parilapotok alján is, hogy fizikai sérülés esetén NEM garanciális és kész.
Én nem foglalkoznék vele, szinte semmit amint elkezdene pattogni, gyorsan lezárnám a témát, hogy forduljon fogyasztóvédelemhez.
Úgysem fog az ember 20,000Ft-ért cserébe naphosszakat mászkálgatni, sorban állni, tárgyalásra eljárni, melóhelyről szabit kivenni, stb-stb.
-
Darkness
aktív tag
Üdv,
végigolvastam szépen a történést és a sok hozzászólást... s fel vetődött bennem egy kérdés: miért a konkrét hibát vizsgáljuk? inkább az egész esetet kellene megnézni. hogyan is lett ez a hiba. az illető kompletten vette a gépet vagy alkatrészenként s maga rakta össze. ha kompletten, akkor miért csak a MoBo-t hozta be? Ellenkező esetben, ha nem szakember, akkor miért nem kért segítséget az összerakásban?
Erre ninsen külön rendelkezés? -
-
iday
aktív tag
Miértnem tesztek egy kisérletet egy müködö procival + lappal, hogy a procin leragasztjátok azt az eggy lábat?
Müködik/Nem müködik. A vége. -
stol
addikt
válasz
Ariadne #10734 üzenetére
Az a probléma, hogy a vásárló visszaél a jogaival tudatosan.
Teljesen tökéletesen hülyének néz és ezt jogilag be is tudja bizonyítani és be tudja vasalni a sokszor jogtalan követelését.
Ez az gész törvényrendszer egy vicc.. Mgtámadni? Van rá pénzem szerinted? Inkább ülünk magunkban csendben mormogjuk a magunkét.
Demokrácia? Az csak papíron igaz, mert azonnal "lehalkítanak" ha valamire rátapintasz, bármi legyen az és felsőszintű emberek pizicióját veszélyeztetné. -
Ariadne
őstag
Tudjátok a nagyon szomorú dolog az, hogy amit írtam - és valóban jó szándékkal -, az menthetetlenül így van, akkor is, ha nem tetszik és nem jó. És amíg csak írunk, írtok róla, és nem próbáltok valahogy tevőleg változtatni, addig így is marad. A jog gyakorlatához egyébként van szerencsém nap mint nap, köszönöm, céges oldalról főleg, viszont fogyasztóként hálistennek elég rég kellett használnom azt, amit erről tudok. Erről ennyit, további jó írást mindenkinek...
-
liver
tag
Ariadne végső soron jót akar (csak a közlési forma fura) szerintem.De van egy olyan sejtésem,hogy nem dolgozott számítástechnikai kis vagy nagykereskedésben.
A jog egy nagyon jó dolog,de ami leírva nagyon jól hangzik,az gyakorlatban nem mindig működik.De a jog írott formáját szerintem innentől érdemes lenne egy másik topikban megvitatni(biztos van ilyen topik) és ebben a fórumban meg a gyakorlati tapasztalatokra koncentrálni.Szerintem -
stol
addikt
válasz
Ariadne #10728 üzenetére
Kérdzenék valamit... Boltos vagy?
Evvel keresed a kenyered? Szervizs vagy? Evvel keresed a kenyered?
Mert a mondataidból kiindulva erre nem udok következtetni.Hagyjuk már a "jog-jog-jog mindenáron" dumát....
Az a nagy tény, hogy a vásárló ezt gondolja: "elbasztam az alaplapot de leszarom, ti meg dögöljetek meg, mert úgyis leverem rajtatok, ha igazam van, ha nincs.."
Evvel a hozzáállással van a gond kérem. -
Hú, ennyi off!
-
stol
addikt
válasz
Ariadne #10726 üzenetére
Nem egy hónap is isten áldjon meg, hanem a 3év kihordású trméknél 2,5évnél pl.!
A vevő vett egy terméket, amin fizikai sérülést okozott.
A fizikai sérülés fajtája véget az "eredeti" meghibásodási ok pontosan NEM allapítható meg. Az, hogy a hiba nem állapítható meg és amiatt, hogy az ügyfél megpödörte az LGA lábat, nehogy má' én nyeljek nyeles algopirint! Javíttassa ki az általa okozott sérülést és aztán szóbaállunk az eredeti hibával. -
ML320
senior tag
válasz
Ariadne #10728 üzenetére
Ebben a megközelítésben viszont a fogyasztó védelme = minden áthárítva a kiskerre. Oldják meg. Csak valahogy - sorry, nem tudom szebben írni/fogalmazni - ti nem tudjátok felfogni, hogy már amit lehetett, megtettem. Szakmai fórumok, ombudsman, képviselők, ismerősök... Felvetések itt a fórumon... Másik fórumon... Sehogy se megy. Állni és várni, hogy a másik majd megteszi? Én nem tudok többet tenni már. És elkeserítő, mikor a hatóság meg szarik ránk. "Mi van a törvényben?" Tudom, mi van a törvényben.
Te mint fogyasztó, megteheted, hogy nem mész be abba az üzletbe, ahol nem a megfelelő szolgáltatást kapod. És én mit tegyek? Menjek másik gyártóhoz?
- Gigabyte alaplapot kérek.
- Nem adok, mert nem jó a garintézése.
- Köszönöm, viszlát.
Berakhatok még pár sort, a lényeg az, hogy más nagykert is hiába választok, a gyártó egy és ugyanaz. Kikerülhetetlen...
És egy saját érdekképviselettel mire mennénk? Főleg ha már legyen saját ügyvédünk is(ja, van ügyvédünk, de fogyasztós dologra még nem kellett
) Figyu, annyitól nem véd a törvény, hogy pl nem fizetés esetén mi van. Tudom, járjam végig a törvényes utat... És bukjam be a vevőkbe/fogyasztókba vetett bizalmat, ha már utalásos számlát adtam nekik...
A lényeg viszont, hogy megint szépen elbeszélünk egymás mellett, és a végén nem lesz semmi. Kényelmes így minden. Miért is tegyünk már valamit a kereskedők érdekében. Látványosabb a fogyasztót védeni
Én se offolok többet. Esetleg folytatható egy másik topikban
-
Ariadne
őstag
Csak röviden, mert nem akarok offolni sokat.
A fogyasztóvédelemnek a nevében is benne van, hogy a fogyasztókat védi. Nem a kereskedőket, nekik fel kell találniuk magukat, hiszen van ügyvédjük (kellene, hogy legyen), ismerik a jogszabályokat (kellene, hogy ismerjék), ugyanolyan cégek mint bármelyik másik. Az EU ráadásul egyre inkább védi a fogyasztókat, így a fogyvédelemnek nincs lehetősége a kereskedőnek kedvezni, nem is feladata, a kereskedők szervezzenek maguknak saját érdekképviseletet. A fogyasztóknak azért van állami, mert kiszolgáltatottabbak (a fogyasztóvédelmi elvek alapján), egy cégnek viszont nem jár állami érdekképviselet, azért az kicsit fura lenne, nem kivitelezhető dolog.A bejövő cuccok pedig, lévén EU-ban vagyunk, nem is ellenőrizhetők (lásd áruk szabad áramlása), és jogszabály alapján éppen a kereskedő felelőssége, hogy gondoskodjon magyar nyelvű tájékoztatóról...
És igen, pontosan azt kellene tenni, hogy egy vagy több jogászt ráuszítani a témára, most már vannak hivatásos lobbisták itthon is, aztán hajrá. De kényelmesebb panaszkodni, hogy milyen rosszak a jogszabályok... Tudod az a rossz, hogy az élet szinte minden területén az van, hogy csak állnak az emberek, panaszkodnak, és várnak valamiféle csodára ahelyett, hogy maguk kezdenének tenni valamit.
-
ML320
senior tag
válasz
Ariadne #10718 üzenetére
Egypár vitán már túl vagyunk...
A kiskereskedelem nudli, és sajnos még itt van a régi jó magyar mentalitás is - Dögöljön meg a szomszéd tehene!
Azonkívül kinél és hogyan lobbyzzunk? Menjek el a kedves megválasztott képviselő urunkhoz? Az még el se jön a fogadóórájára...
Bocsi, de itt a fogyasztóvédelmi hatóságnak kéne lépnie. Ahelyett, hogy a vevő minél kedvezőbb helyzetbe hozása lenne a cél, foglalkoznának a direkt országba bejövő cuccokkal. Hiányolja a fogyasztó a magyar nyelvű kézikönyvet? Ne lehessen forgalomba hozni. Gondok vannak az ügyintézéssel? Szankciót neki. És még folytatható. Az ő nevükben van az, hogy "fogyasztó" és hogy "védelem". Ha tönkreteszik a kiskereskedők munkáját, azzal nem védik a véglényeket. Volt már pár kérdés arra, hogy a bedőlt boltban milyen formában intézhető a gari... Köszönjük, neked, ó magyar bürorkrácia!!!
És még hátra van a fogyasztói mentalitás... Ahogy mi, a törvényi előírásokat betartani próbáló, az ügyfelet szem előtt tartó boltosok is a kontár, átvágó, svindliző, mutymogó bt-k miatt szívunk, úgy a szerencsétlenül járt fogyasztó szenvedni fog a jogszabályt kihasználó kis f***kalapok miatt. Mert a lehető legolcsóbb úgy cserélni az alkatrészt, hogy az eredeti árat visszakövetelik... Mert ugyebár a törvényi lehetőség...Ennyi. Béke veled...
-
Ariadne
őstag
Nincs avultatás autónál sem. Ha veszek egy autót, aztán kiderül egy hónap múlva, hogy valami olyan dolog van elromolva benne, ami az egyszerűség kedvéért tegyük fel tényleg bizonyíthatatlan, hogy az átadáskor megvolt benne vagy a tulaj okozta, és nem lehet javítani, nem tud ugyanolyan másikat adni a kereskedő, akkor bizony ott is a teljes vételár visszafizetése kötelező. Szóval nem tudom, milyen avultatásra gondolsz, de jótállásnál ilyen nincs, nem is volt sosem.
mod: És ami miatt nem is lesz sosem avultatás, az az alapja az egész szabályozásnak. Arra épül, hogy a vásárló vett egy terméket, amiben eleve benne volt a hiba, de ezt nem láthatta. Ezt a kereskedő okozta (gyártó hibájáért a kereskedő felel mindig, majd ő lejátssza a gyártóval), ezért a vásárlónak jár egy hibátlan termék (ugyanolyan) a hibás helyett, hiszen egy hibátlan termékre szerződtek. Ha nincs, akkor pedig a teljes vételár, mivel a kereskedő hibájából kapott hibás terméket a vásárló. A bizonyítási teher pedig azért van a kereskedőn, mert információs egyenlőtlenség van, a kereskedő a szakember, a vásárló elvileg mindig laikus. Ez belátható időn belül (EU szabályozást is ismerve) nem fog változni a kereskedő előnyére. Annyi várható, hogy ha végre lesz új Ptk., akkor onnantól lehet (de csak lehet) közvetlenül a gyártónál is ugrálnia a fogyasztónak, mert ugye eddig nem lehetett (kereskedővel szerződött ugyebár).
Bocs a hosszúságért.
liver: Jó szándékkal írtad, tudom, de sajnos kicsit összekeverted a dolgokat. Feljebb leírtam, mi a helyzet, nincs sok választási lehetőség, ha a fogyasztó begurult és nem hajlandó megegyezni mondjuk a vételár levásárlásában. Ami ilyenkor azért szerintem értelmes vásárlónál reális alternatíva, bár nem kötelezhető rá senki.
-
nyunyu
félisten
MEEI-hez vitte direktbe a lapot görbült lábbal....
Kezdenek aggodni.
Volt szerencsem 3 honapon at hetente hozzajuk jarni penztargep elominositessel kapcsolatban, mivel az utolso betuig bevasaltak rajtunk a muszaki reszre vonatkozo eloirasokat/jogszabalyokat, csak utana bolintottak ra, hogy atment a rendszer a rostan, lehet kilincselni engedelyert.
Aztan meg 3 honapig szorakoztattak utana a penztargep bizottsag jogaszai, akik hetrol hetre maskepp ertelmeztek az altaluk eloirtakat.
Bar az is lehet, hogy ujonc penztargep fejlesztokent nem tudtuk, kit kell kenni, hogy haladjon a gepezet, aztan azert szopattak a vevokijelzo 852-es karakterkeszletevel, meg a tobbi baromsaggal.
MEEI legalabb kiszamithato volt.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Ariadne #10718 üzenetére
Ezt nem jogszabályi szinten kell(ene) megoldani. Az eladónak jól felfogott érdekének kell lenni, hogy nem sz*rozik, hanem kicseréli, visszaveszi, stb. Azért mert öldöklő verseny van, és azt akarja, hogy a vásárló holnap is oda menjen, és ne a szomszéd sarokra.
Itt ez addig nem tud működni, amíg az a lakótelep hőse, aki öt éve vett egy cipőt, és azóta gariban cserélteti. És ebben a vásárló a hibás. Az IKEA nem is tudom, hogy bírja ezt itt megoldani, mert ott tényleg nem kérdeznek, hanem cserélnek. Mondjuk a bútor más tészta, azt nyilván nem cipeli vissza senki minden hülyeség miatt.
Szóval ez tipikusan olyan eset, amikor nem törvényi szabályozás kell, hanem a piacnak kell ezt szabályozni, de amíg ilyen f*szok a vevők, addig itt balkán van, nem nyugat.
-
liver
tag
Egy kicsit utánamentem Stol ügyének,mert engem is érdekelt,hogy mi lenne ebben a helyzetben a jogszerű és vásárlóbarát magatartás.
A vevőnek vissza kell adni az alaplapot azzal a címszóval,hogy a hiba amit ő fizikailag okozott lehetetlenné teszi az alkatrész szakszerű bevizsgálását.A hibát amit okozott javíttassa ki megfelelő szakképesítéssel rendelkező szervizben(hivatalos márkaszerviz)Ezt természetesen önköltséges alapon,mert a hibát ő okozta azzal,hogy nem megfelelően szerelte össze az alaplapot.
Ezen a ponton nem hivatkozhat arra,hogy márpedig neki működött a számítógépe így is,mert ő nem szakember,nem tudhatja,hogy esetleg ez a hiba kihatással volt e a későbbi működésre.Elképzelhető,hogy pont ezért ment tönkre.
Szóval miután megjavíttatta az elgörbült lábat és esetleg azután se működik az alaplap,na akkor baj van.Mert akkor Stol neked kell bizonyítani,hogy az elgörbült láb okozta a későbbi hibát.Ha ezt nem tudod bizonyítani akkor bizony ki kell cserélned az alaplapot vagy visszaadni az alaplap vásárláskori összegét.
Ezt nem magamtól találtam ki.Nekem is folyamatban van egy fogyasztóvédelmi ügyem(teljesen más eset)és ebből kifolyólag összejöttem pár emberkével akik eléggé jártasak a problémás esetekben és nekik is elmeséltem ezt a történetet.Egyébként ez az eset a számítástechnikában nem általános,de pl az autók garanciális ügyintézésénél sokkal gyakoribb.Pl nem megfelelő olajat használnak aztán elromlik a motor,nem márkaszervizben javíttatják az autót hanem valami kontárnál stb....
-
Ariadne
őstag
A gond az, hogy ez nem feltételes mód - köteles visszaadni a pénzt, ha nem tudja bizonyítani. Nem mondom ezzel azt, hogy ez így jó, mert valóban nem ad védelmet meg sok lehetőséget a kereskedőnek arra, hogy elhajthassa a sarki gémer Pistikéket, akik így fejlesztenek.
Össze kellene fogniuk a kiskereknek, és jogi eszközökkel normálisabb feltételeket kiharcolni a nagykereknél, no meg esetleg lobbizni jogszabálymódosítás miatt (bár sok vitán túl vagyok erről a témáról, de jó megoldást még senki nem talált sajnos). De csak a panasz van mindig, cselekedni senki sem akar.
Akkor viszont ebbe kell belenyugodni és abba, hogy ha perre viszi a vásárló, meg fogja nyerni, gyakorlatilag 100%-ig biztosan...
A végével mondjuk egyetértek, nyilván más a gyerek fekvése egy olyan országban, ahol egy normális gép megvásárlása nem többhavi fizetés.
-
Pötyi
őstag
válasz
Ariadne #10715 üzenetére
Az a gond azzal, amit mondasz, hogy a vevők úgy fejlesztenék a gépeiket, hogy a gari lejárta előtt nem sokkal elhajlítanának egy lábat, majd visszavinnék és azt mondanák, hogy "igaz, hogy görbült a láb, de ettől nálam otthon még eskü, hogy működött, tehát boltoskám, ha nem tudod bizonyítani, hogy pont a görbült láb a nem indulás konkrét oka, akkor köteles vagy visszacserélni!"
Ha meg a magyar kereskedőknek szó nélkül adniuk kellene egy másikat, mert nem tudnák bizonyítani - fejlett diagnosztikai műszerek hiányában - hogy az elgörbült foglalati láb miatt nem indul az alaplap, vagy más miatt, akkor a magyar kereskedők rövid időn belül csődbe mennének, mert mindenki visszavinne mindent, a sok szar meg ott ragadna a boltosok nyakán! A boltosok ennyi szart egyszerűen nem tudnának a nagykeren át visszajuttatni a gyártónak, horror oda-vissza forgalom lenne, a kínai, tajvani, vagy koreai gyártót meg nem igazán érdekelné, neki nem az az érdeke, hogy tonnaszám visszaküldött terméket tesztelgessen, hanem hogy újat adjon el! Emiatt a gyártó valószínűleg rövid időn belül bezárná a cserebere lehetőséget, oszt perelje be az újpesti Sufnituning PC Bolt, ha tudja! (Nem fogja tudni, ezért a hülye EU-s/magyar jogszabály teljesíthetetlensége miatt bezárna, vagy becsődölne...)
Ráadásul a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban nem lesz a filléres áron előállított elektronikai termékből az átlagbér mértékéhez képest drága tétel a kereskedelmi lánc végére, tekintettel az ottani bérszínvonalra!
-
localhost
Közösségépítő
A4-es számlanyomtatáshoz (leporelló) kerestek tegnap tűs (mátrix) nyomtatót, ami színesben is nyomtat.
És létezik ilyen! Ezt olvasom az EPSON.HU-n. itt
Epson LQ-300+II
....FŐBB JELLEMZŐK:
* Színes bővítőkészlet (opcionális) -
Ariadne
őstag
Nálunk szerencsésebb országokban nem kell kukába dobni, mert a kereskedő szó nélkül ad másikat helyette. Nem véletlen, hogy az EU is igyekszik most megint szorosabbra vonni a közös minimális szabályokat a jótállásra/szavatosságra, de ez a része már rég nem kérdés a dolognak. Bár ez nálunk nem fog változást jelenteni, mivel így is jóval kedvezőbb a fogyasztóra, mint akár az EU átlag, akár a nyugatabbi országok gyakorlata...
mod: Ez a fenti eset meg egyértelmű, ha a jogszabályokat nézzük - és semmi mást nem nézhetünk, ez kötelező ma. Ha jótállás alatt adta be a fogyasztó, és a kereskedő nem tudja _bizonyítani_ (vagyis ha a fogyasztó kételkedik, kermi útján vagy akár igazságügyi szakértővel), hogy a hiba oka az átadás után keletkezett, akkor köteles cserélni vagy a teljes vételárat visszaadni. Pont.
És tévedés ne essék, ez a szabály szándékosan van úgy megalkotva, hogy ha bizonyíthatatlan, a kereskedő terhe lesz az egész, és nem csak most lett ilyen, évtizedek óta változatlan.
-
ML320
senior tag
A gari fejtegetés mellé egy kis kikapcsolódás:
Az eladótérben le volt rakva pár dob patch kábel. Rá is van írva: 1000ft
Srác:
- Ez a teljes kábel most ezer forint?
- Nem, méterár...
- Húúúú!!! Ilyen spec kábel?
-De most már tudja, hogy egy láb hány méter
-
Flame_
tag
válasz
Hequila #10703 üzenetére
Nettó csúsztatás. A visszapillantó tükör letörése és a motorhiba között nem lehet egy triviális összefüggést felvázolni - és ezt széles néprétegek, mondjuk a potenciálisan Audit vásárlók 99.9%-a tudja. Attól, hogy meghúzod a festést, attól még a fedélzeti elektronika egy külön sztori, stb. Egy egyelőre ismeretlen okkal bíró hibajelenségről egy PC-ben, meg egy görbült processzorlábról (amiből egy, azaz egy darab van, tehát létszükséglet oda) ugyanez nem mondható el. Az emberek széles tömegei nem értik, nem tudják. Frusztráltak, mert erre alapozva már verték át (esetleg érezték átverve magukat). Sokszor a szakembernek sem egyértelmű.
Az egy feltételezés, hogy nem a láb a hiba oka, nem pedig tény, mint a visszapillantónál. Ez a példa azzal a prekoncepcióval készült, hogy a júzer becsületes, véletlenül sem csalna a garival és hogy a lábferdülés nem produkál hibajelenséget, valamint hogy jogos a felháborodása. Tudtommal ezen két (három) kijelentés közül egyik sem bizonyosodott be. Az elsőt még lehetne ártatlanság vélelme alapon nagyvonalúan kezelni (mondjuk jó kérdés akkor, hogy a biztosítók mit csinálnak és miért), de a másodikat? Ráadásul képzeljük már el, hogy aláírt papírja van a példában szereplő Audi kereskedőnek, hogy többször belőtt a júzer lőfegyverrel a motorháztető alá. Na, így kinek piszkálja az igazságérzetét?
Eleve nem téma, hogy a kérdéses fizikai sérülés-e az oka a rejtélyes hibának, és véleményem szerint ez nem akarja lenyelni a júzer - vagy csak nem érti. És itt nem arról van szó, hogy az egyik SATA foglalat szélén a műanyag megtört, csak hogy a rossz autós-tükrös példát visszavigyem PC frontra. Hanem alapvető, a kérdéses cucc működését befolyásoló dologról - ami nem mellesleg a hiba kiderítését is erősen megnehezíti. Persze, lenullázott fékekkel és csepegő fékolajjal behoznak egy kocsit, hogy 'Nem úgy húz a hegyi szerpentinen az Alpokban, mint régen.' Teszteld le, jó egészséget kívánok
-
Pötyi
őstag
válasz
Hequila #10706 üzenetére
ELKÉPZELHETŐ, hogy tényleg nem az elgörbült foglalati láb miatt nem indul az alaplap, de sajnos sem nekem, sem az itt jelen lévő kollégáknak nem áll a rendelkezésére olyan diagnosztikai műszerpark, mint ami legfeljebb a beültető-gépsor végén található! Nem tudjuk letesztelni a lap összes áramkörét, nem tudjuk a hiba helyét pontosan behatárolni, emiatt a további vita tök felesleges... A foglalat szemmel láthatóan elgörbült lábára történő hivatkozás csak egy jól védhető menekülési út! (Nem is beszélve arról, hogy nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban egy alaplap filléres holminak minősül és abszolút nincs szükség mindenféle gari-játékra, ha akármilyen oknál fogva tönkremegy. Kuka, oszt másnap venni egy másikat!)
-
Hequila
őstag
Elkerülte a figyelmeteket az a rész, hogy feltételezzük, hogy az ügyfél valóban így használta az alaplapot, nem csak azt mondja. Tehát a hibát nem KÖZVETLENÜL az ő balf@szsága okozta. Ez esetben elképzelhető (sőt, valószínűnek látom), hogy a hiba oka máshol keresendő (mert ugye egy alaplap 1000+1 féle módon tud meghibásodni).
-
Lenry
félisten
válasz
Hequila #10703 üzenetére
igazából a hasonlatod úgy állja meg a helyét, hogy visszaviszem az Audit totálkárosan, kettétört blokkal, hogy "nem ad gyújtást a gyertya, cseréljétek ki az autót"
lehet, hogy valóban nem ad szikrát a gyertya, de szerinted melyik autószerelőt érdekelné ez már abban a helyzetben? -
Hequila
őstag
Ha még mindig ezen csámcsogunk:
Ha igazat mond a kedves ügyfél, és valóban működött az alaplap görbült lábbal is, akkor én neki adnék igazat.
Tegyük fel, hogy stol vesz egy zsír új Audit. Az egyik parkolás alkalmával figyelmetlen, és letöri a visszapillantót. 1 hét múlva nem indul be a kocsi, motorhibás.
Visszaviszi (tolja) a szervizbe, ahol közlik vele, hogy a gari ugrott, mert lenyomta a tükröt.
Kinek mennyire piszkálná ez a szitu az igazságérzetét? -
HUN]Repa
aktív tag
Naponta van nekünk ilyen eset, hála istennek eddig mindig volt megoldás ,a te esetedbe ha az ügyfél ragaszkodik hozzá és ilyen "okos" mivelt vadparaszt, akkor menjen végig az ügy ,és nem fognak neki itélni semmit (átvételkor volt rajta fizikai sérülés) ! Ez garanciába nem kezelhető ,vagy ha vissza hoznak egy kettétört ramot ,akkor is szegény vásárlót simizzük meg hogy nem baj Jozsika itt egy másik erre jobban vigyázz ????
Én nem is pazarolnám rá az időt !
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vírusirtó topic
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 9 – Az impulzusvásárlás is lehet tudatos
- Nyaralás topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Küszöbön az androidos PC-k
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Pro max 512GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Xiaomi Redmi Note 14 pro+ 512GB,Újszerű,Adatkabel, 12 hónap garanciával
- iPad Air 5. Gen M1 2022 10.9" (Wi-Fi+Cellular 5G ) 256GB Space Gray , üzletből, garanciával
- Apple iPad air 4 64GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Honor 200 256GB,Újszerű,Dobozával, 12 hónap garanciával
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090 - 3 év garancia
- HP 200W töltők (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm, 928429-002
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3620
- Apple iPhone 13 Mini 128GB,Dobozával,12 hónap garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3551,100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest