Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz stol #10723 üzenetére

    Nincs avultatás autónál sem. Ha veszek egy autót, aztán kiderül egy hónap múlva, hogy valami olyan dolog van elromolva benne, ami az egyszerűség kedvéért tegyük fel tényleg bizonyíthatatlan, hogy az átadáskor megvolt benne vagy a tulaj okozta, és nem lehet javítani, nem tud ugyanolyan másikat adni a kereskedő, akkor bizony ott is a teljes vételár visszafizetése kötelező. Szóval nem tudom, milyen avultatásra gondolsz, de jótállásnál ilyen nincs, nem is volt sosem.

    mod: És ami miatt nem is lesz sosem avultatás, az az alapja az egész szabályozásnak. Arra épül, hogy a vásárló vett egy terméket, amiben eleve benne volt a hiba, de ezt nem láthatta. Ezt a kereskedő okozta (gyártó hibájáért a kereskedő felel mindig, majd ő lejátssza a gyártóval), ezért a vásárlónak jár egy hibátlan termék (ugyanolyan) a hibás helyett, hiszen egy hibátlan termékre szerződtek. Ha nincs, akkor pedig a teljes vételár, mivel a kereskedő hibájából kapott hibás terméket a vásárló. A bizonyítási teher pedig azért van a kereskedőn, mert információs egyenlőtlenség van, a kereskedő a szakember, a vásárló elvileg mindig laikus. Ez belátható időn belül (EU szabályozást is ismerve) nem fog változni a kereskedő előnyére. Annyi várható, hogy ha végre lesz új Ptk., akkor onnantól lehet (de csak lehet) közvetlenül a gyártónál is ugrálnia a fogyasztónak, mert ugye eddig nem lehetett (kereskedővel szerződött ugyebár).

    Bocs a hosszúságért. :B

    liver: Jó szándékkal írtad, tudom, de sajnos kicsit összekeverted a dolgokat. Feljebb leírtam, mi a helyzet, nincs sok választási lehetőség, ha a fogyasztó begurult és nem hajlandó megegyezni mondjuk a vételár levásárlásában. Ami ilyenkor azért szerintem értelmes vásárlónál reális alternatíva, bár nem kötelezhető rá senki.

Új hozzászólás Aktív témák