Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #10727 üzenetére

    Csak röviden, mert nem akarok offolni sokat.
    A fogyasztóvédelemnek a nevében is benne van, hogy a fogyasztókat védi. Nem a kereskedőket, nekik fel kell találniuk magukat, hiszen van ügyvédjük (kellene, hogy legyen), ismerik a jogszabályokat (kellene, hogy ismerjék), ugyanolyan cégek mint bármelyik másik. Az EU ráadásul egyre inkább védi a fogyasztókat, így a fogyvédelemnek nincs lehetősége a kereskedőnek kedvezni, nem is feladata, a kereskedők szervezzenek maguknak saját érdekképviseletet. A fogyasztóknak azért van állami, mert kiszolgáltatottabbak (a fogyasztóvédelmi elvek alapján), egy cégnek viszont nem jár állami érdekképviselet, azért az kicsit fura lenne, nem kivitelezhető dolog.

    A bejövő cuccok pedig, lévén EU-ban vagyunk, nem is ellenőrizhetők (lásd áruk szabad áramlása), és jogszabály alapján éppen a kereskedő felelőssége, hogy gondoskodjon magyar nyelvű tájékoztatóról...

    És igen, pontosan azt kellene tenni, hogy egy vagy több jogászt ráuszítani a témára, most már vannak hivatásos lobbisták itthon is, aztán hajrá. De kényelmesebb panaszkodni, hogy milyen rosszak a jogszabályok... Tudod az a rossz, hogy az élet szinte minden területén az van, hogy csak állnak az emberek, panaszkodnak, és várnak valamiféle csodára ahelyett, hogy maguk kezdenének tenni valamit.

Új hozzászólás Aktív témák