Új hozzászólás Aktív témák
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
Zoli54213
#6511
üzenetére
Ismerjük a hivatkozott NFH cikket, azonban esetünkben nem beszélhetünk hónapokig húzódó javításról. A hivatkozott cikk többek között az alábbiakat is tartalmazza:
"A hatályos előírásokban nincs olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó."
"hogy mi minősül az adott helyzetben megfelelő határidőnek, számos tényező – így például a termék tulajdonságai, a hiba jellege, a hiba gyors orvosolásához fűződő fogyasztói érdek – befolyásolhatja.
... A kijavítás lehetséges idejét ugyanis nagyban befolyásolhatják olyan körülmények, amelyekre az eladónak nincs ráhatása.
...előfordulhat az is például, hogy a termék kijavításához olyan alkatrész beszerzésére van szükség, amelyet a gyártó csak késedelemmel tud leszállítani." De ezt mar elküldjük emailben is...
A termek garanciájának lejárta előtt egy-másfél hónappal előfordulhat ilyen ok szerintem. Hamarosan kiderül. -
siege5
aktív tag
válasz
Zoli54213
#6511
üzenetére
Nem bántásból, mert gondolom az iPon-nak is magafelé húz a keze, mint mindenki másnak, így pártatlan módon és úgy, hogy nekem is volt már gariztatásom mondom azt amit.
Először is rettentően türelmetlen vagy, látszik, hogy nem igazán vagy benne nagyon a dolgokban.
Ha (és most az alap esetet nézem) kicsit is benne vagy a számítástechnikában, tudod, hogy bizonyos alkatrészek tesztelése még akkor sem 1-2 napos dolog ha tudod hogy mi okozza a hibát.
Mint minden forgalmazó ők is azon állásponton vannak, hogy ki kell vizsgálni a fogyasztó által reklamált problémát (te hiába írod le nekik, hogy ez a gond nekik attól azt még az átverések elkerülése végett ki kell vizsgálni) és egy egy ilyen vizsgálat után egy-egy teszt is eltarthat napokig.
Vegyük azt, hogy egy mezei otthoni felhasználó is képes a saját gépével napokig pepecselni egy-egy terhelésprogival, pl egy stresszteszt futtatása is 10-20 órát jelent ajánlottan.
Na most ehhez vegyük hozzá, hogy a mai világban ahol nem a minőség, hanem a mennyiség számít rengeteg a garanciális probléma, képzeld el, hogy van náluk egyszerre bent (és most a hasamra ütök) 100 termék garira, ezek mellé nincs kirendelve 100 ember mindegyikhez 1-1.
Vagyis nem fogják senki kedvéért a nap 24 órájában azt az alkatrészt figyelni, hanem épp amikor sorra kerül.
Ezzel már önmagában rengeteg idő elmegy.
Pláne ha még javítani is megkísérlik, hiszen érdekük nem benyelni egy rossz alkatrészt.Na ezek után tételezzük fel kiderül, hogy ténylegesen hibás a termék a beszállító nem fog kapkodni a cserére, de az iPon sem akar minuszban kijönni belőle, ezért az egyeztetések alatt még húzódik kicsit az idő.
És ezzel már heteknél tartunk.Egy szó mint 100 a 15 nap igazán jó eredmény, ha sikerül ennyi idő alatt a garancia lebonyolítása.
Saját példa, nekem 1 hónapig tartott egy processzor cseréje. 15 nap után értelmesen nyugodtan érdeklődve írtam nekik, és ha nem is rögtön de amint tudtak válaszoltak. majd rá egy valamivel több mint 1 héttel ismét írtam, és akkorra már írták, hogy sem cserélni sem javítani nem tudják.
Szóval az 1 hónap mint nálam is látszik és sok más tapasztalat esetében inkább reális.
A 15 nap az már nagyon jó, tegye össze a kezét akinek sikerül ezen időn belül, de aki 1 hónapnál többet vár, na az ténylegesen érezheti magát lehúzva, és ahogy nézem te még bőven nem vagy benne az 1 hónapban.Ui: Mivel 15 nappal még nem sértenek meg semmilyen törvényt, ezért magam részéről csak annyira hívnám fel a figyelmed, hogy a hozzáállásod miatt én részemről már "csakazértis" visszatartanám az alkatrészt ameddig lehet.
Az az ember aki csoda mód felveszi a telefont, vagy válaszol a mailodra nem tehet semmiről, nem ők döntenek, így velük aztán tényleg felesleges ordibálni meg fenyegetőzni, maximum megunják és nem reagálnak (persze ezt is csak míg lehet), de ezzel mindenképpen te jársz rosszabbul.
Új hozzászólás Aktív témák

- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- sziku69: Szólánc.
- Direct One (műholdas és online TV)
- ASUS routerek
- Lexus, Toyota topik
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Pánik a memóriapiacon
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Zalman Z1 PLUS Cooler Master 700W
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3919, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRockB450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD STRIX RTX 2070 SUPER 8GB GameMax Aero Mini 700W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- új akku Ár/ÉRTÉK BAJNOK! Dell Latitude 5330 i3-1215U 6magos! - 16GB 256GB 13.3" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

