Új hozzászólás Aktív témák

  • zolee3000

    tag

    válasz Dare2Live #5825 üzenetére

    Új autót szeretnék. (Esetleg hibridből vállalnék be egy keveset használt, leinformálható modellt.) Nekem az autó csupán egy használati tárgy, így az elsődleges szempont, hogy 8-10 (de min. 5-6) évig megbízhatóan működjön és minél olcsóbban fenntartható legyen. Nincs keret két autóra, ezért ennek az egynek kell minden feladatot ellátnia: a belvárosi araszolgatást és a hosszabb utakat is bírnia kell, ill. kell, hogy legyen benne potenciál az alkalmanként nagyobb tárgyak, vagy egy-két plusz fő szállítására is.
    Nyilván olyan nincs, ami mindenre egyformán jó (a 7-10M Ft-os ársávban), ezért kompromisszumokat kell kötni. A motor esetében pl. jó lenne, ha dinamikusan mozgatná a kasznit, keveset fogyasztana és olcsón karbantartható/javítható lenne - na, ezekből (legfeljebb) kettő teljesülhet egyszerre.

    Fentiek miatt a B szegmens kiesik, a kompakt méretű új autók motorkínálatából pedig már majdnem teljesen kihalt a külső keverékképzéses szívómotor. Ami kevés még van, az a mai viszonyok között már gyengének számít és még rendesen fogyaszt is, cserébe viszont ott a tartósság ígérete (legalábbis a turbófeltöltő, a nagynyomású szivattyú, a GPF, az EGR és a DMF biztos nem generál költséget, mert ugyebár nincs). Én hajlandó lennék meghozni ezt a kompromisszumot, ismerve az autóm használati körülményeit.
    A direkt befecskendezéses motorok másik (sokkal élhetőbb, és a konstrukciót tekintve időtállóbb) alternatívája a hibrid hajtás lenne, csak annak meg ugye ára van.

    Szóval, én is körbejártam már a témát, és a régi típusú szívómotorokból új autóknál már csak a következőket találtam: Kia Ceed/Hyundai i30 1,4 CVVT, Honda HR-V 1.5 i-VTEC, illetve az új Corolla kínálatában marad még meg az 1,6 Valvematic. Ezek közül én a Corollát választanám, illetve, ha a hibrid technológia képbe jön, akkor szintén csak a Toyota, amiben bízok.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák