-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
én még csak most vettem Toyotát, és holnap megyek érte, szóval 0 tapasztalatom van, eddig azért sem okoskodtam bele, de nekem is sántít ez az egész. Nehezen hiszem, hogy ha a csereperiódus lejárta előtt viszem olajcserére pl. 1 hónappal a kocsit, akkor a szervizbe vissza kell vinnem 1 hónap múlva, hogy reseteljék már le...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vbbb
őstag
A haver srác a szervizben egy 'fél komoly'-nak tűnő cumpúterrel akarta resetelni első körben, nem sikerült.
(#5054) Ragadozó
Akkor lehet az a gond, hogy ebbe nincs is ilyen.(#5055) lsc
Pontosan ezért cseréltettem benne olajat.Mindegy akkor ez van, elfogadom.
Találtam egy jó kis összefoglalót róla, ami alapján sem túl hatékony.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Én egy delphi ds150el nyomulok eddig bevállt minden kocsihoz. Illetve nem hazudok eddig 2 kocsihoz nem volt jó, az egyik egy volvo v40 99es évjárat. Meg egy mitsu space star 2002es , 1.9 dci vel ami ugye a renaulttól van.
Egyszóval eddig behozta az árát.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tibor72
tag
Az olajokhoz: attól még, hogy hangosabb olajcsere után a motor, még nem jelenti azt, hogy nem látja el a feladatát. A mennyiben az előírt viszkozitással, és teljesítményszinttel rendelkezik (és biztosra tudjuk, hogy nem sufniban adalékólt gagyi vagy szűrt olaj, gyárilag megegyező kiszereléssel, címkével, matricával stb. ) akkor megfelelő.
+1 : Mobil 1 xe 5W30
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz tibor72 #5071 üzenetére
Hát ezt mond a motornak ami a versoban van.
Ugy csattogtak a szelepek, hogy én azomnal leállítottam és mannolt soha többet.
Most benne van a mobil 1 meg a verylub és konkrétan szép selymes a járása.
Ugyan az a viszkozitás, és a kaufferes olajokkal nem volt soha probléma eddig.
A mobil 1 is onnan van.
Meg az elfeket is onnan veszem mindig.
Illetve egy csomó félét elég sok autóhoz, eggyikkel se volt még baj, de ez a mannol nem való bele, ez tuti.
Tudom milyen, ha egy autóban nincs megfelelő kenés.Renault power
-
vbbb
őstag
válasz Johnny_vT #5075 üzenetére
Én is begondolkodtam egy hasonló nagyon hangzatos terméken: http://www.tribotex.com/
Utána megnéztem ezt, ahol részletesen el van magyarázva miért nem működhet ahogy hirdetik:
[ Szerkesztve ]
-
tibor72
tag
válasz Johnny_vT #5075 üzenetére
Sok véleményt olvastam pro és kontra. Ami jelentős eltérés az olvasataim alapján az az, hogy nem valamilyen teflon vagy származéka, hanem - videó alapján, amit most lusta vagyok megkeresni, - valóban működő felület helyreállító hatása van, ami lehet, hogy valóban hosszútávú. A kontra az az, hogy a hengerfalának kialakítása és a kialakított mikrobarázdák az olaj megtapadását, illetve azáltal az olajfilm kialakulását segítik elő. Namármost ha ezeket a mikrobarázdákat is feltölti nanorészecskékkel, és miért ne, akkor az olaj hogy tapad meg illetve hogy alakul ki az olajfilm ami nemcsak a kenésért felel, de a hűtésért is. (ez nem saját okfejtésem, olvastam valahol) Amit én tennék még ehhez az az, hogy súrlódás hatására megy végbe az a folyamat ami a felület kopását helyreállítja(általában ezek így működnek), tehát ha jelentősen csökken a súrlódás, akkor a felület építő hatásmechanizmus leáll, így a folyamat véges, vagyis a hengerfal és a dugattyú nem marad kenés és hűtés nélkül, illetve nem lesz olyan súrlódó felület a motorban ami kenés nélkül maradna "túlzott felület építés miatt" mert ha csökken a súrlódás miatti hő leáll a folyamat. Részemről, ha 1000 km után, lesz jelentős az olajfogyasztásom, - nem rég lett maxra töltve szerelő által - akkor kap egy esélyt ....így 600k km után (becslés, óra szerint 410k de annál több lehet benne) talán nem lesz akkora gond.....
-
vbbb
őstag
válasz tibor72 #5077 üzenetére
Amit én szűrtem le az általam linkelt videóból, hogy a tubusba, fecskendőbe stb nincs annyi 'részecske' ami képes az egész motor belsejét bevonni, minden egyes micro barázdába belejutni és kitölteni. Na meg mivel a felület egyenetlen, néhol kellene, hogy belemenjen a pici résbe néhol meg ki van domborodva, szóval oda meg nem kell. De ezt ugye nem tudja, mert nem 'intelligens'. Szóval oda is jut belőle ahova nem kellene, hogy jusson. Valószínűleg ártani nem árt a motornak, szóval aki akar az úgyis ad a neki szimpatikus gyártó által forgalmazott termékének egy esélyt.
-
Geresics
addikt
Corolla Verso 2007 1.8 VVTI (1ZZ-FE) kocsit vettem, ma hozom el. A jövő héten amint tudom le akarom cserélni az olajat és a szűrőket benne.
Azt látom, hogy olajból a Mobil Super 3000 XE szintetikus 5W-30, és a Liqui Moly a javasolt. Utóbbira az Unix katalógus nekem a Top Tec 4200 5W-30 szintetikust dobta fel a gép. Ez az?Olajszűrőben, levegőszűrőben, és pollenszűrőben mi a jó választás? (Suzukimnál a JakoParts ment bele általában, mert állítólag jó. Nem tudom, nekem sosem volt gondom velük...)
Egyéb ötlet, tanács?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
TayRol
veterán
tudnátok segíteni, hogy a sofőrnél levő szőnyeg-rögzítőket hol tudok venni (2004-es Corolla)? vagy hogy hogyan keressek rá a neten?
-
rob210
nagyúr
-
tibor72
tag
Értem már, de nem annyira a videót, mint inkább amit írtál(angol, probléma). Az "intelligencia" irányított a 1. viszkozitás, 2.súrlódás, 3.nyomás által. Ahol az illesztések megfelelőek oda, nem "épít" viszont a felületet szerkezetileg módosíthatja, pl: keményebbé teheti. Új "szerkezetekbe" szerintem emiatt felesleges. Ahol a kenés során az említett 3 feltétel közül egy hiányzik, onnan elvándorol az anyag idővel, az olaj szállító eszköz most is mint mindig azt nem helyettesíti. De ez már az adott adalék(ok) mélylélektana, szerintem így kell(ene) működniük. Kárt biztos nem okozhatnak, az sokba kerülne a gyártónak, maximum nem használnak. 100k km-ig szerintem felesleges, ahol betartották a szerviz intervallumot és megfelelően használták, üzemeltették a motort.
(ha tévednék vagy hiányos, javítsatok ki )
-
AMD Power
titán
A RAV4-ből is kiciánozzák a dízelmotort
En jol el leszek dizel autok nelkul...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
nagyúr
válasz diablo1984 #5095 üzenetére
Linkeltem korábban igen az O.E.M olaja a Mannolnak amit ezekhez ajánl.
Renault power
-
diablo1984
veterán
Aha, én ezt toltam legutóbb a yarisba, hibátlanul működött a kis vvti-ben, kopni sem kopott belőle, igaz más olajat sem evett!
Én mindenbe ezt rakok, a skodában is ez van, az opelhez is már polcon van, nekem bevált! Lehet a versoban valami más ami miatt nem volt tökéletes, passz.... -
rob210
nagyúr
válasz diablo1984 #5099 üzenetére
Nem tudom, de most szép csendes, amikor ezzel beindítottam akkor meg megrémültem, hogy most meg mi van.
Konkrétan csattogtak a szelepek és olyan hangos volt, mint amikor beindítod a kocsit és az olajszűrőben még nincs olaj, amíg fel nem kapja.
De 4 perc után leállítottam és azt mondtam, na ezt nem!Valami miatt nem szerette, de nem írom le többszőr, akinek jó használja, nekem sajnos sértette a fülem.
Az meg túl jó az ilyesmihez.
Most megint szépen dorombol mint egy kismacskaRenault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel