-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Banyu
csendes tag
2007-es aurisban ilyen: [beltéri egység]
Azt hiszem már az E12 corollában is egy dobozban volt az elparologtató és a fűtőradiátor. Ha tippelnem kell, akkor utóbbi van felüly mert a hűtőegyeégnek kellene lent lenni a kondezvíz kivezetés miatt.
A pollenszűrő a venti előtt van, csak ahogy látni, ha telemegy mocsokkal, akkor a ventibe potyoghat.
Ha nincs szűrő, az egész rendszer telemehet porral, ami azért nem jó, mert a baktériumok, gombák a poron telepszenek meg és akkor lesz a klíma büdös. -
blg
senior tag
válasz zolee3000 #5750 üzenetére
Szia,
Nekem 2-es Priusom (abban még 1,5-ös volt a benzinmotor, és 110 LE a rendszerteljesítmény) volt, most meg új 1,6-os Aurisom van, ezért nem tudok pont olyan összehasonlítást adni, amit keresel. Újabb, 1,8-as motorral szerelt hibrideket még nem vezettem.
Priusból Aurisba átülve: Az 1,6-os Auris gyenge, nem megy, állandóan váltani kell, hogy menjen. Hiába van 22 LE-nyi különbség az Auris javára, és a Priust erősebbnek éreztem, bár valószínűleg inkább a Prius nagyobb nyomatéka volt az, amire emlékeztem és hiányzott.
De a különbség azért főleg városban érezhető (mind rugalmasság, mind fogyasztás tekintetében - természetesen mindkettő a Prius javára), ahogy növekszik a sebesség, csökken a különbség a két autó között. Egy előzést mindkettővel meg kell gondolni, mert egyik sem rakéta, a manuális váltó miatt az Aurisban persze még a megfelelő sebességfokozatra is ügyelni kell (megfogadtam, hogy 3000-es fordulatszám alatt nem kezdek előzni), a hibridben meg csak padlógáz...
Döntéskor ne csak a teljesítményt vedd figyelembe, hanem azt is, hogy az automata váltó sokkal-sokkal kényelmesebb, de szerintem biztonságosabb is. -
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #5750 üzenetére
Nekem már a legfrissebb rácfelvarrás utáni hibrid Aurisom van. Gyorsulása az ilyen neki. [link] De még számtalan videót találsz a neten róla. Érzésre bőven elég 130-ig. Felette már kicsit gyengus lesz, mert ott nem igazán segít a villany. Előzésekhez is jó, nem kell félni tőle mint régen a 68 lóerős swifteknél Nagyon jól ki van találva az E-CVT és partner ezekben a dolgokban.
Ha valami kérdésed van még róla nagyon szívesen válaszolok.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
Köszi a hasznos infókat. Igazad van, a lovak száma helyett inkább a nyomatékot érdemes nézni. (Az 1,2-es turbós is csak 116LE, de 185Nm vs. az 1,6MPI 160Nm-e.) Sajnos a hybrid esetében ilyen legnagyobb rendszer-nyomaték adatot nem találtam, csak a benzinmotorét adják meg, az meg ugye kevesebb (142Nm), de ebből nem lehet leszűrni, hogy húz az autó, ha besegít az e-motor. Mondjuk, most nézem, h az új Aurisban (Corolla hatch) már egy 122LE-sre "butított" 1,8-as fog kerülni (nyilván, hogy a 2,0 felé tereljen), vagyis elvileg csökkenni fog a telj. különbség közte és az 1,6 között, illetve talán közelebb fog állni az általad ismert 1,5 alapú hibridhez.
Amúgy az automatikus váltó nekem alap, az 1,6-ost is azzal rendelném, mert nagyon unom a városi sok kuplongolást.
Egyébként Neked mennyire élhető az 1,6 szívó? Mint írtam, városon belül annyira nem tartok tőle, inkább csak hosszabb utaknál. Pláne, hogy most már csak a szerdát tudnám ezzel a motorral venni, ami kicsit nehezebb mint a mostani Auris.Doki16: Köszi, ez tényleg nem olyan rossz. Sajnos nekem a vásárlás val.szeg át fog húzódni Q2-Q3-ra, de lehet, hogy még be tudok szerezni egy Auris a mostaniak ól, ezzel a hatással.
[ Szerkesztve ]
-
blg
senior tag
válasz zolee3000 #5754 üzenetére
1,6 szívó: amikor átültem a 2-es Priusból, nagyon szidtam, hogy milyen lassú, rugalmatlan, nem húz, hogy lehet ilyen gyenge, mennyit kell váltogatni stb. Azóta beleraktam 13e km-t, és közben megszoktam/beletörődtem (ebben biztos sokat segített az is, hogy egy fillérembe sem kerül az autó, mert céges).
De ha sokat mész városon belül, akkor én mindenképpen a hibridet javaslom. Ezzel az 1,6-al a városi fogyasztásom 8l és fölötte. Ez szerintem nagyon sok, ahhoz képest, hogy nem is megy. (előtte a Prius 5 alatt volt)
Városon kívül szerintem nem vészes, oda kell figyelni a fordulatszámra, bátran visszakapcsolni, és akkor azért megy. Amúgy sem vagyok egy száguldozós típus. -
zolee3000
tag
Én is kinőttem már a duhaj-korszakból, de azért mazsola sem szeretnék lenni az autó miatt. A fogyasztás valóban nem mellékes tényező, pláne hogy nekem minden költség saját zsebből megy, viszont pont emiatt a hybrid felára is szempont. Vonzó a hybrid, de hát majd meglátjuk, mennyit tudok majd végül kigazdálkodni.
-
psycroptic
őstag
válasz zolee3000 #5750 üzenetére
Szia!
Én nem vennék már ettől kevesebb nyomatékú autót, mint amit a Hybrid Auris tud. Nem lesz sosem verseny autó és nem mondom, hogy nem kell jól felmérni előzésnél a terepet, de sokkal lazábbak az előzéseim ezzel, mint a régi 2000-es évjáratú 1,6 VVTI motorrral szerelt Corollánál. A corolla jóval lomhább volt. A Következő kinézett autó a RAV4 Hybrid lesz abban még több erő lesz, de azért előtte kipróbálom....
PSNID: Tomy83PS
-
zolee3000
tag
válasz psycroptic #5758 üzenetére
Igen, én is attól tartok, hogy harmatos lesz már az 1,6-os MPI (pláne, ha még jobban leszabályozzák, az Euro6d-temp miatt Az is ellene szól, hogy bár napi szinten zömmel városban használom jelenleg az autót, az éves futásban jóval nagyobb részt tesz ki a helyközi ingázás. (Heti egyszer van egy 2*100 km-es Miskolc-Debrecen utam, meg ritkábban még pár hosszabb táv, a napi rutin viszont Miskolchoz köt, de a sok kis rövid táv éves szinten csak párezer km lehet.) Ezért is csak hosszabb idő alatt hozná be a vételi felárat a városi alacsonyabb fogyasztás miatt megspórolt benzinköltség. Inkább az áron fog múlni szerintem a választás, de a kapott infók alapján akkor mindenképp megpróbáltatások rámenős a hybrid hajtásra.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz diablo1984 #5760 üzenetére
Köszi a kiigazítás. Term. a technikára akartam utalni vele, szerintem ez átjött mindenkinek. Ha tudsz jobb, márkafüggetlen rövidítést a "szívócső/többpontos/hengerenkénti üzemanyagbefecskendezéses szívó benzinmotor" terminusra, kérlek oszd meg velem, de addig, ha nem baj nem írom ki ezt folyton, illetve nem csak annyit írok, hogy "szívómotor", mint ahogy az bevett szokás a szakmai körökben is. (Általában így hivatkoznak ui. minden, turbófeltöltő nélküli motorra, de szerintem ez sokkal kevésbé konkrét, jobban félreérthetó, hiszen a "szívó" motor lehet közvetlen és közvetett befecskendezéses is tudtommal.)
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
-
zolee3000
tag
Igen, az lenne technikailag ideális választás, mert a hybrid rendszer előnyei (alacsonyabb fenntartási költségek) mellett biztosan elég nyomatékos is lesz (lehet vele haladni). Csak egy gondom lesz szerintem vele: az ára.
@diablo1984 és rob210: A szelepvezérlést nem akartam belekeverni a leírásba, de amúgy igazatok van, Toyotás topikban inkább ezt kell írni, mint az MPI-t.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
Arról egyébként van információtok, h az 1,2 turbó motor (8NR-FTS) kapott-e részecskeszűrőt? Gondolom, h igen, de sehol sem találtam róla említést.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #5765 üzenetére
Kíváncsi leszek én is az árára. Újként nekem esélytelen, de örülnék neki ha 3-4 éves korára 4-5 millió körül alakulna az ára. De félek, hogy túl magas áron fog nyitni és nem is nagyon fog csökkeni. Valaki az én hibrid Aurisomért is pár éve kifizetett több mint 9 milliót.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
A tiéd akkor Executive felszereltségű? Vagy TS? Szívem szerint én is olyat vennék, mivel nem csak 3-4 évig tartanám meg. Szerintem a HB 7,5 körül fog nyitni, a fullos meg kicsivel 9 felett, és ez még csak a kisebbik hibrid hajtás. A 2literes árába inkább bele se gondolok.
Huh, elég lesz nekem egy Yaris HSD.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #5768 üzenetére
Igen, executive TS, jó pár dologgal kipipálva Most összeraktam magamnak a konfigurátorral és 9 374 400 Ft lett a vége a kocsimnak ha most venné valaki újként.
Yaris HSD-t nem ajánlom, az nagyon gáz minőség az Aurishoz képest.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
Ilyen árak mellett lehet hogy még az is képbe kerül. Bár az új lenne az elsődleges cél, h jó ideig ne kelljen rá sokat költeni, meg ugye a gyártói jótállás. Amúgy 8M-t szántam erre a célra, de majd csak nyáron lesz aktuális. (Az autó budget le van kötve értékpapírban addig. ) Esetleg vmi hitelkonstrukció...
-
lsc
nagyúr
Vettünk egy yarist /1-es, 99, 1000-es, ötajtós/ az asszonynak, nem volt rossz döntés, eddig ki sem akart szállni a t 25-ös 1.8-as avéból, most csak rájött hogy városban /főleg itt közlekedik/ csak jobb a kis autó. A kocsi tetszik, országúti tempónál is egész jó, négyen rövid távra egészen jól elférünk benne. Dinamika nem rossz, váltó érdekes, futómű fék rendben van. Ami most a nyűgöm, a külső kilincseknek akkora holtjátéka van hogy zörögnek, erre van valami megoldás?
Az élet kegyetlen .
-
Doki16
addikt
válasz Eladó445 #5775 üzenetére
Ezek nem normálisak. Bármelyik okostelefon köröket ver erre a touch go-ra és képesek ennyi pénzt elkérni érte.
Én ilyen legolcsóbb vackot használok az Aurisba. Tökéletesen megfelel.Jah most olvasom, hogy ilyet nem akarsz, hát akkor sok lehetőséged nincs. Mert vagy szélvédőre vagy szellőzőbe teszed Apukámnak ilyet vettem. Ő nagyon szereti.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
Van olyan is, ami műszerfal résbe, kormányra, CD lejátszóba megy, vagy műszerfal felső ívére lehet felcsippenteni...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Eladó445 #5779 üzenetére
Szia ilyet vettünk a páromnak a versoba és a műszerfal tetején is tökéletesen megtapad, ő se akarta a szélvédőt kitakarni. Egy honort tart perfect megoldás fillérekért.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Eladó445
tag
válasz molnarpeter #5780 üzenetére
és ez a CD-s megoldás mennyire megbízható? nem teszi tönkre az elektronikát?
https://bit.ly/2AJ3lz6
-
Eladó445
tag
köszi. most megrendeltem egy ilyen cd nyílásos dolgot...hátha..
https://bit.ly/2AJ3lz6
-
Doki16
addikt
válasz molnarpeter #5789 üzenetére
Azt hittem már letudták, de ezek szerint nagyban zajlik még mindig.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
dh66e
veterán
Arra lennék kíváncsi hogy a kintről behozott Toyoknál ilyenkor mi a helyzet,mert nem hiszem hogy elkezdik vadászni az autókat a kereskedések.
-
Vezu
csendes tag
Infóként: beszéltem az egyik budapesti szervizzel, ez a modell (Avensis - 2011 1.8 Benzin) nem érintett a légzsák visszahívásban.
Viszont lesz egy másik kampány, üzemanyagrendszer visszahívásra. Konkrétan még a kereskedő sem tudta megmondani mi a hiba, részletes tájékoztatót még ők sem kaptak.
2019 első negyedévében fog indulni a kampány, pár hónapon belül várhatóak a levelek, attól függően milyen mennyiségben tudják megoldani a csere alkatrészek beszerzését.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...