-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Téma: használtautó vásárlás. Még rengeteg típus van az asztalon, ezt a listát akarom szűkíteni, ezért érdekelne a véleményetek a 2. gen. Lexus IS 250-ről, szembeállítva a 2. vagy 3. gen Avensis szedánnal (a Corollák nem jönnek be).
A keret fix, 2006-2007 körüli, 150 ezret futott Lexus-t, vagy 2008-2011 körüli jól felszerelt Avensis-t (2.0 vagy 2.4 benzin) lehet belőle kapni, utóbbi természetesen kevesebb futással.
A használat aránya időben 80-20% város és autópálya (Németország), megtett távot tekintve pedig 50-50% körül. Két főnek, legalább 4 évre vásárolnánk (utána majd lesz gyerek, miegymás, akkor ráérünk kombit venni).A Lexus ugye V6 és RWD, alapból sportosra hangolt futóművel, ezért érdekel, hogy élményben mennyivel ad kevesebbet az Avensis?
Mindkettőről azt hallani, hogy a megbízhatóság szobra. Viszont ha baj van, akkor gondolom a Lexus feliratos ugyanolyan alkatrészt jóval drágábban kapja meg az ember. Tudtok erre példát? 150k futás még a német utakon is nyomot hagyhat a kocsiban, mire kéne figyelnem, ha kocsit nézek?
A 3. Avensis beltere minőségét tekintve milyen az IS-hez képest?
Összességében a fent vázolt helyzetben szerintetek melyik a jobb döntés (ésszerűséget és érzelmet is belevéve)?[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Safranek #4469 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok, ezért is fordulhatott elő, hogy ilyen korbel- és futás(?)beli különbséggel mégis egymás mellé állítottam a két modellt
Hogy őszinte legyen, szívemhez a Lexus áll közelebb és valójában csak észérveket keresek, amik mentén a mérleg egyensúlyba jönne, vagy akár a fiatalabb Avensis felé dőlne.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Fenntartási költségekről próbálok infókat gyűjteni. (Lehetnek akik már olvasták hasonló bejegyzéseimet más topikban, de nem spam-nak szánom őket. Egyszerűen különböző szemszögekből akarom körbejárni a témát, ami egyetlen topikban nehezen kivitelezhető.)
Szóval téma a kocsivásárlás, a kinézett modellek pedig sorban: Lexus IS250, Accord 7/8, Avensis 2/3, Mazda 6 GG, mindegyik szívó benzinesben.
A vásárlásra fordítható összeget a várható szervizköltségek is befolyásolják, ezért szeretném a legtöbbet megtudni a várható felmerülő javításokról. Mivel számszerűsíteni néha nehéz, ezért relatív értelemben nézzük a dolgot: ha például egy 2.4-es 7. gen Accordra 100 egységnyi pénzt kell költenem 5 év alatt, akkor mennyit kell költenem a fent említett másik modellekre?
Ezen kívül melyik motorváltozatot ajánlanátok a benzines Avensis-ekből, amivel azért már haladni is lehet?
Köszönöm a válaszokat!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz theuprising #4708 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ!
A Lexus-hoz és Mazdához élőben még nem volt szerencsém, de 7. gen 2.0 Accord-ban és 3-as Avensis-ben ültem már. Nekem is az az érzésem, hogy utóbbi elég lagymatag, nagyobb sebességnél bátortalan. Az 2.2 D-CAT volt, reméltem, hogy a nagy(obb) benzines változatok fickósabbak kicsit.
A "haladni is lehet" alatt azt értettem, hogy autópályán ne álljon meg a mutató 150-nél és legyen erőtartaléka e felett is. Évi legalább 2-3-szor át kell szelnem Németországot keresztben (meg vissza) és azt szeretném gyorsan, lehetőleg nyugalomban véghezvinni.
Egyébként részben rátapintottál a lényegre: bár mindegyik felsorolt modellbe szívesen beleülök, a háttérben próbálok önigazolást keresni a Lexus felárra
Szívó V6, hátul kapar, végtelen kényelem, ez a kombináció már nem sokáig lesz jelen az autóiparban sajnos. Az élmény-faktort annál jobban talán csak a BMW-k maxolják ki, de azoktól eltántorít a tényleg brutális szervizszámla. (Accordhoz viszonyítva 2-5-szörös kiadást becsült egy kolléga a másik topikban.)Akkor hát viszonyítási alapod nincs a fenntartási költségekről?
(A végén a mazdás poén nem várt volt, felröhögtem )
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Lexus IS250-essel (akinek van/volt már) mennyire necces egy-egy mélygarázsba való behajtás? Hétvégén itt voltak asszony pajtás szülei és a Mondeo-juk épphogy nem ért le a lejáró végén. Ehhez képest a Lexus orra sokkal alacsonyabban van, bár rövidebb is, de az ábra tanúsága szerint megszívnám vele.
Van tapasztalatotok ezzel kapcsolatban?Szerk.: Próbálok felhajtani egy tulajt Drezda közelében, hogy ki tudjam próbálni (ha engedi), de nem túl sok szaladgál mifelénk az utakon :/
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Kevés Lexus témájú bejegyzés van a topikban, ezt szeretném bővíteni saját élménnyel
Tegnapra sikerült szerveznem egy találkát egy helyi sráccal, aki Lexus IS 250-et hajt. Az volt a nagy kérdés, hogy a kocsi be tud-e jönni a mélygarázsba, ugyanis a lehajtó végén nagyon szűken 90°-ban jobbra kell fordulni, amitől elég durva meredekség jön össze a belső íven. Végül sikerült betennie problémamentesen. Korábban azért húztam le a listámról a kocsit, mert vektorgrafikák alapján túl alacsonynak mértem az orrát (a rövid túlnyúlás ellenére).
Szóval visszaállt a Lexus IS vs. Volvo S60 alapkérdés, aminek részben örülök, mert S60-ból azóta sincs épkézláb állapotú eladó példány a közelemben.
Jövő szombaton utazok Lipcsébe egy honfitársunkhoz, akinek kipróbálom majd a 2.5T-jét. Nagyon kíváncsian várom, főleg annak fényében, hogy az papíron hasonló teljesítményű, mint a Lexus. A lóerőkön kívül viszont szinte semmi közös nincs bennük
A tegnapi srácot megkértem, hogy vigyen el egy körre. A kocsi kívül-belül olyan gyönyörű volt, hogy majd megeredt a könnyem, a bőrök kicsit fényesre kopva, de makulátlan állapotban (150e km). A hátsó sorban éppen jól elfértem magam mögött, királyinak semmiképp se mondanám, de az ülés kényelme ezt részben feledtette. Menet közben (már elöl ülve) egész jó a futómű, jól közvetíti az út egyenetlenségeit, de nem ráz szét a kockakövön. Szerpentinezni, pályázni sajnos nem mentünk el, mert a próbakör sem volt előre egyeztetve, aztán már ment volna haza
A teljesítménytől viszont nem voltam elájulva. V6, 210 lóerő ide vagy oda, nem érződött, és főleg nem hallatszott. Lehúzott ablakkal városban csak magasabb fordulatszámon énekelte túl a motor a klímát, ami eléggé elkedvtelenített. Felhúzott ablakkal meg alig hallatszik több egy nagy szusszanásnál, de sajnos a városi forgalom miatt nem tudta kiautózni rendesen. Gyorsulásra egy jobbfajta 150 lóerős TDI is nagyobbat lép szerintem, valami hasonló konklúzióra jutott az autós újságírók java is
A srác a helyi Lexus márkakereskedésben dolgozik, szóval elég közvetlen infókkal tudott szolgálni. A megbízhatóságról és szervizigényről csak szuperlatívuszokban beszélt. A hátsó fékeket kell vásárlás előtt mindenképp ellenőrizni, mert ha beáll (a csillagok együttállása vagy nem tudom mi miatt lehet ez), akkor bizony összerohad és sérül, a csere pedig zsebbe nyúlós. Mint minden más Ő ősz óta hajtja, eddig csak benzint tett bele és előélete alapján a korábbi gazda telefonkönyve se lett szamárfüles a Lexus Szerviznél.
Fogyasztásra 9 litert mondott főleg városi használat mellett, ami napi 20-20 km, tehát van ideje bemelegedni a motornak. Egy ismerősének amerikai import IS 250-e van összkerékhajtással, az már 11 liter körül kér átlagosan, főként városban használva. Még így sem rossz Végsebessége óra szerint 230, de elfelejtettem rákérdezni, hogy mennyire élhető és stabil 150-180 feletti nagyobb tempónál (ugyebár Németországról beszélünk, ezt a bejegyzés elejéről lehagytam).
Ja, és az ülés szellőztetés állati király dolog!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #5032 üzenetére
Adalék, csak már későn akartam szerkeszteni
A srác nagy sajnálatát fejezte ki, hogy az IS 350-et nem hozta el a Lexus Európába és bátran javasolja mindenkinek a GS szériát. A nagy test (és egyébként hasonló súly!) ellenére szintén jól mozog az úton és a teljesítményben határ a csillagos ég, ha a csillagos ég 350 lóerő körül van.
A beszélgetésünk óta utánanéztem jobban a GS-eknek és rájöttem, hogy eddig valamiért tudatzavarban voltam. A GS-t BMW mércével az 5-ös és 7-es közé lőttem be (az LS-t pedig legalább a 7-es szintjére), valójában nem, az a 5er vetélytársa akarna lenni. Így már nem is tűnik olyan drabális túllövésnek a személyes felhasználási céljaimra
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
A GS nekem is mozgatja a fantáziám rendesen. Viszont olyan érzésem van vele kapcsolatban, hogy ez nem egy első és nem is egy második-harmadik autó, hanem egy "végautó", amit az ember már csak akkor akarna eladni, ha kirohad alóla, vagy elérhető az újabb változat. Egyszerűen túl tökéletes
Emiatt felállt már a sorrend a fejemben és bizony a Lexus GS előtt még muszáj lesz kiállatkodnom magam egy-két évig egy S80 V8-ban vagy S60 R-ben.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz AMD Power #5121 üzenetére
Kikerekedett szemekkel olvastam én is. Meg az előzőt. Meg az azelőtti cikket.
A kigyulladó BMW-ken jót mulattam (hála az égnek senki nem sérült meg!), az ugyanis egy eléggé csúcsra járatott, óriási literteljesítményű TD. Beeshetnek bakik, ha ugyanazt a konstrukciót nyolcévente felpumpálják 30 lóerővel, na.
De ezek a kis Toyota motorok?? Sorra dőlnek a bálványok az autóiparban, lásd: A legújabb autók is elhasaltak, még a legmodernebb dízelautók sem tiszták- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Engem főleg az zavar, hogy ki fog ennek utánajárni? Ki fogja ezt úgy megkutatni, hogy végső következtetéseket vonhat le belőle az egyszeri autóvásárló/tulajdonos?
Nyilvánvalóan a Toyota kell, hogy élére álljon a dolognak, úgyis már elég járatosak a visszahívásokban ( ). Kétlem, hogy így alakulna, ezzel pedig megnyílik az út a maszek kísérletezgetés felé.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz AMD Power #5163 üzenetére
"Szerelőjükkel évente csak egyszer, a kötelező átvizsgálások alkalmával találkoztak"
Olyan szomorú történet"A 45 év és összesen 975 270 megtett kilométer (mindegyik autójáról gondos feljegyzést vezet Herr Springer) alatt az említett korai, kipufogós incidens volt az egyetlen alkalom, hogy bármelyik Toyota modell cserbenhagyta őt"
Mindemellett az utolsó komment tanulságos. Ha elosztjuk az össz. kilométert az autók számával, akkor magyar viszonylatban még patika új állapotban voltak, mikor továbbadott rajtuk. Magyarán szervízszámlák helyett értékvesztést fizetett.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz AMD Power #5165 üzenetére
Most amúgy ez megihletett, hogy kiszámoljam egy _elvileg_ teljesen költségmentes szalonautó és egy viszonylag jobb állapotú, de azért néha szervizigényes használtkocsi közti költségkülönbözetet alacsony futással 4-5 év távlatában.
Ugyanis ha az ember meglépi az egyszeri nagy kiadást, majd utána újra és újra visszaforgatja új autóba az eladott kocsi árát, akkor kvázi a kezdeti befektetés 50-60%-a mindig megmarad, csak ugye befektetve egy autóba (ami helytelen kifejezés, ha ez nem munkaeszköz, de így jobban hangzik ).Most nyilván nem találtam fel a spanyol viaszt, de valahogy eddig mindig elment a kedvem az ilyesmi számolásoktól.
A Totalcar-os kiszámolón kívül van más javaslatotok, amivel ezt megtehetném?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz AMD Power #5167 üzenetére
Na ja, új kocsihoz komolyabb biztosítás is kell. Szerencsére mifelénk (Németo.) komoly árverseny van a biztosítók közt és olyan kacsalábon forgó szerződéseket is ki lehet fogni, hogy csak nézek.
Kollégám 13 éves Volvoját egy parkolóban meghúzták. Épp csak annyira, hogy a lökhárító sarkán egy fél tenyérnyi felületen látszik egy enyhe kis horzsolás. Részcasco-val is kapott 650 eurót (ez kb. maga az éves biztosítási díja akkoriban), merthogy a szerviz állítása szerint egyszerűbb újra cserélni, mint polírozni és fényezni. A pénzt eltette, a horzsolás még megvan
Szerk.: ezzel csak azt akartam mondani, hogy megfelelő biztosítással nincs miért idegeskedni, bár otthon nem tudom hogy megy az ilyen. A biztosítók nagy gecik azt zsigerből tudom, talán itt nyugaton kevésbé. (Mással nem tudom magyarázni, hogy a szomszéd utcában miért egy lakótelepi földszintes kisgarázsban és sokszor az előtt az út mentén tárolja valaki a 2017-es Nissan GT-R-jét )
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?