Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    Sziasztok!

    Kevés Lexus témájú bejegyzés van a topikban, ezt szeretném bővíteni saját élménnyel :)

    Tegnapra sikerült szerveznem egy találkát egy helyi sráccal, aki Lexus IS 250-et hajt. Az volt a nagy kérdés, hogy a kocsi be tud-e jönni a mélygarázsba, ugyanis a lehajtó végén nagyon szűken 90°-ban jobbra kell fordulni, amitől elég durva meredekség jön össze a belső íven. Végül sikerült betennie problémamentesen. Korábban azért húztam le a listámról a kocsit, mert vektorgrafikák alapján túl alacsonynak mértem az orrát (a rövid túlnyúlás ellenére).

    Szóval visszaállt a Lexus IS vs. Volvo S60 alapkérdés, aminek részben örülök, mert S60-ból azóta sincs épkézláb állapotú eladó példány a közelemben.

    Jövő szombaton utazok Lipcsébe egy honfitársunkhoz, akinek kipróbálom majd a 2.5T-jét. Nagyon kíváncsian várom, főleg annak fényében, hogy az papíron hasonló teljesítményű, mint a Lexus. A lóerőkön kívül viszont szinte semmi közös nincs bennük :DD

    A tegnapi srácot megkértem, hogy vigyen el egy körre. A kocsi kívül-belül olyan gyönyörű volt, hogy majd megeredt a könnyem, a bőrök kicsit fényesre kopva, de makulátlan állapotban (150e km). A hátsó sorban éppen jól elfértem magam mögött, királyinak semmiképp se mondanám, de az ülés kényelme ezt részben feledtette. Menet közben (már elöl ülve) egész jó a futómű, jól közvetíti az út egyenetlenségeit, de nem ráz szét a kockakövön. Szerpentinezni, pályázni sajnos nem mentünk el, mert a próbakör sem volt előre egyeztetve, aztán már ment volna haza :D

    A teljesítménytől viszont nem voltam elájulva. V6, 210 lóerő ide vagy oda, nem érződött, és főleg nem hallatszott. Lehúzott ablakkal városban csak magasabb fordulatszámon énekelte túl a motor a klímát, ami eléggé elkedvtelenített. Felhúzott ablakkal meg alig hallatszik több egy nagy szusszanásnál, de sajnos a városi forgalom miatt nem tudta kiautózni rendesen. Gyorsulásra egy jobbfajta 150 lóerős TDI is nagyobbat lép szerintem, valami hasonló konklúzióra jutott az autós újságírók java is :)

    A srác a helyi Lexus márkakereskedésben dolgozik, szóval elég közvetlen infókkal tudott szolgálni. A megbízhatóságról és szervizigényről csak szuperlatívuszokban beszélt. A hátsó fékeket kell vásárlás előtt mindenképp ellenőrizni, mert ha beáll (a csillagok együttállása vagy nem tudom mi miatt lehet ez), akkor bizony összerohad és sérül, a csere pedig zsebbe nyúlós. Mint minden más :D Ő ősz óta hajtja, eddig csak benzint tett bele és előélete alapján a korábbi gazda telefonkönyve se lett szamárfüles a Lexus Szerviznél.

    Fogyasztásra 9 litert mondott főleg városi használat mellett, ami napi 20-20 km, tehát van ideje bemelegedni a motornak. Egy ismerősének amerikai import IS 250-e van összkerékhajtással, az már 11 liter körül kér átlagosan, főként városban használva. Még így sem rossz :D Végsebessége óra szerint 230, de elfelejtettem rákérdezni, hogy mennyire élhető és stabil 150-180 feletti nagyobb tempónál (ugyebár Németországról beszélünk, ezt a bejegyzés elejéről lehagytam).

    Ja, és az ülés szellőztetés állati király dolog! :DD

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

Új hozzászólás Aktív témák