-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13062 üzenetére
Nem tudok ilyen jellemző típushibáról.
Az olajat, folyadékokat kell rendszeresen cserélni benne (a váltóban is). Ha ez nem marad el, nagy para nincs.
Ami az 1ZR motoroknál előfordulhat, az a vízpumpacsere és indító motor csere, de az is nagyon ritka. Erről a motortípusról írtam eleget itt a topicban, mert eléggé beleástam magam (nekem is ilyen lett, csak e210-esben).
Elektronika terén igazán komoly gond nem jellemző, előfordulhat a menet LED fények hibája (villog, gyenge, nem világít), de nagyon ritka és minden hasonló autót érint.
A karosszéria javításnál kell felkészülni arra, hogy a gyári szervíz csak cserél, nem javít. Szóval az drága lesz. A gyöngyház fehér színnél előfordulhat, hogy elkezd felhámlani.Megbízható és jó autó.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13066 üzenetére
Én a 4A-FE motoron nevelkedtem, az is csak úgy agyonüthető, ha nem cserélik benne az olajat...
Ettől függetlenül nem hiszem, hogy az 1ZR rossz választás lenne. Sőt, manapság kb. az utolsó mohikánok közé tartozik...
Ha ár/érték/megbízhatóság Szentháromságból indulunk, akkor a Corollánál jobbat aligha találsz. Mondjuk én lehet elcsábulnék a Lexus kényelem frontján...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nandow
aktív tag
válasz Qtya123 #13072 üzenetére
Én megfontolnám a helyedben az IS300h-t. Facebook csoportját követtem egy jó darabig, kb semmi hibáról nem írtak. Nálam sokáig esélyes volt, de nekem túl kicsi belül.
szerk: ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet hiba, de nekem az volt a benyomásom, hogy nagyon megbízható autó.
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz Qtya123 #13098 üzenetére
Én a helyedben megvenném az újat.
Volt a Toyotának is elcseszett motorja, de szívóbenzinesben elég ritkán fordult elő.
Amúgy is 3 év garancia van az autóra...
Tudom, 10-20 évre is lehet tervezni az autóval, ahhoz képest nem sok a 3 év, de simán megvenném az újat, mint ugyanannyiért használtat.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13098 üzenetére
Üdv a klubban.
Én két éve Avensis-okat kezdtem nézni, majd lett belőle egyre fiatalabb Corolla, végül egy CVT váltós E170 Corolla után jutottam oda, hogy kicsivel többért már vadonatúj, igaz manuális váltóst is elhozhatok...
Így lett nekem E210 szedán 1.6 (1ZR-FAE) manuális Comfort Tech felszereltségi szinttel két éve.
BTW, mióta itt van az asszony 1.8-as hibrid Corollája, egyre inkább hajlok arra a beismerésre, hogy marhaságot követtem el két éve, amikor manuális váltós autót vettem - igaz akkor még olyan helyen dolgoztam, hogy 20 perc alatt beértem, nagyrészt autópályán. Most meg sok városi ingázás van, és itt biza már kezd elegem lenni a kuplungolásból, váltásból. A hibrid ebből a szempontból nagyon jó választás. Tehát ha városban dugóban araszolás is van, akkor mindenképpen javaslom a hibrid opció megvizsgálását. Megbízhatóság terén nem lesz visszalépés...Persze onnan is meg lehet közelíteni egy keveset futott 1-2 éves E210 szedán hibrid annyiba kerül, mint egy új 1.5 manuális Comfort Tech...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gaborn1
tag
válasz Qtya123 #13101 üzenetére
Én biztos, hogy inkább az 1.6-os 4 hengerest venném hosszútávra.
Mikor mi rendeltük a Camryt, szóba jött ez a motor meg a Corolla, azt mondták, hogy ez a Lexus 2.0 motorjának "csonkolt" verziója, tehát fogták azt a motort és levettek egy hengert.
Egész konkrétan emiatt nem vettünk új Corollát, ha lett volna a régi 1.6 belőle, 90%, hogy azt veszünk.
-
gaborn1
tag
válasz Qtya123 #13104 üzenetére
Ugyan ilyen színű a miénk, csak comfort tech, nem comfort style tech. Ez a szín mocskos kényes, nyáron mikor rásüt a nap és látszik rendesen a színe (világosbarnás friss őröltkávé), akkor minden egyes mikrokarc látható rajt.
Azon kívül rendben van egyébként. Típushiba ami többeknél előjött, hogy az első ajtó ablakai zörögnek rossz úton, valami szerkezetet kell benne cserélni, ha zsírozzák nem elég. Ezt onnan tudom, hogy nekünk zsírozva lett és zörög még mindig. Majd ha járok legközelebb Toyotában megmondom h orvosolják.szerk: Ennél a kocsinál, ami napi használatban 100-120km-t megy, hogy jött össze 2,5 év alatt csak 31 ezer km?
szerk2: ami még eszembe jutott, 2020-ban jött vmi fejegység frissítés, h tudjon android autót, azt hiszem 40-50 ezret fizettünk mi érte tavaly, érdemes rákérdezni ezeknél (már ha fontos ez neked), hogy frissítve van-e.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13101 üzenetére
& Gaborn1: konkrétan semmi negatív információ nincs eddig az M15A és M20A motorokról (utóbbi ugye a 4 hengeres kivitel). Nagyjából minden Toyota személyautóba ezek kerülnek, kezdve a Yaris-októl a Corolla Crossokon át a Camry-kig, sőt az M20A megy a Lexusokba is vagy a 2.0 literes hibrid Toyotákba.
Hogy mennyire kiforrott technológia, azt majd megtudjuk, de a Toyota eddig is alapvetően korrekten kezelte a motorproblémákat, akár a ZR, akár az NR szériából, vagy a korábbiakról volt szó. Szóval ha esetleg ne adj isten valami ki is derülne az M15A vagy M20A szériás motorokról, egy gyári visszahívás keretében orvosolják azokat. Volt ilyenre példa a korai 1ZR motorokra is.
Itt a topicban írtam eleget a témáról, igen, én is a régi 4A motorszéria miatt szerettem a Toyotákba, mert az tényleg elpusztíthatatlan volt, ha cseréltek benne rendesen olajat. Ez többé-kevésbé azóta is igaz a Toyota benzinmotorokra (a diesel-eket kihagynám ebből). Ha volt is probléma, orvosolták.
Hozzáteszem, édesanyámnak az előző autója egy Ford B-Max volt az 1.0-ás háromhengeres motorral. Simán, probléma nélkül elment cirka 90 000 km-t 6 év alatt. A váltójával volt gond, de ez szvsz a gazdi hibája (szvsz 5 év után le kellett volna cserélni az olajat, de ez egy másik történet). Most egy Ford Pumával váltotta le, amiben ugyanilyen 1.0-ás motor van. Megy, mint a mérgezett egér, nincs vele gond... Ez csak annyiból tartozik ide, hogy egy relatíve fiatal autóról beszélünk Qtya123, és feltehetően nem fogod 200 000 km-ig hajtani, mert gondolom előbb fogod majd azt is lecserélni. Akkor miért aggódsz emiatt?
Hozzáteszem bő 2 évvel ezelőtt én is úgy voltam vele, hogy nekem megbízhatóbb a szívó 1.6, mint pl. a Ford turbós 1.5-öse (ezért esett ki anno a Focus). Csak azóta elengedtem ezt a témát. Igen, vannak extrém rossz motortípusok, de alapvetően erőltetett nézőpontok (csakis szívó 1.6-ost... amit sajnos a Totalcar vagy a SpeedZone is állandóan mantráz...) nem biztos, hogy megalapozottnak tekinthetőek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13117 üzenetére
"és nekem most tényleg azzal kell szórakoznom, hogy visszahívogatással szórakozok?"
Nekem az Android Auto miatt már kellett visszavinnem az autót, sőt, még fizetni is érte.
Ez benne van a pakliban. Abban reménykedhet az ember, hogy csak ritkán és akkor sem veszélyes dolog miatt hívják vissza...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Veron
őstag
válasz Qtya123 #13104 üzenetére
Enyem pont ilyen szinu ezzel a belsovel, csak TS.
ahogyan Gombinnyo is irta a zorgo ablakokra szamithatsz. Azt hiszem 2020 (?) utan mas fajta ablakemelo kerult bele es az mar nem zorog allitolag.
az uj vs hasznalt mindig nehez kerdes. En meglehetosen halkis vagyok az esztetikara. Ezzel egyutt ha elheto a hasznalt futastobblete (15-20k km), de garis es lenyegesen jobban felszerelt, lehet inkabb a hasznalt fele mennek. Corollabol en nem adnam comfort style tech ala.
carplayre/AAra mindegyik frissitheto SWesen nehany Szt. Istvan elleneben.
Mas: ha mar alufelnirol is szo volt. Nekem egy garnitura gumim van a gyari alufelnin. Mit lehet vele tenni, hogy minel inkabb ovjam foleg a teli latyakkal szemben?
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
-
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13141 üzenetére
A beltér nekem egál, sőt a régiben jobban tetszik, hogy nem nyúlik fel a műszerfal fölé a középső kijelző.
Esztétika szempontjából nekem sem tetszik, viszont kicsivel feljebb kell a tekinteted vinned, így kevésbé kell "elnézni" az úttól. Minimális, de épp elég, hogy az ember furcsán érezze magát, ha például a navigációnál el kell vennie a tekintetét az úttól. Kényelmesebb a magas kijelző. Ezért állt át nagyjából mindenki erre...Mivel ugyanaz a technika (a 12. generációt is az 1.6 motorral venném, ha az lenne a vége) nem akarok 7-800e Ft-al többet fizetni ugyanannyi idős és ugyanannyit futott 12. generációért a 11-el szemben.
Nem ugyan az a technika, legfeljebb a motor és erőátvitel azonos.
Az E210 mellett szól a gyári Android Auto / Apple Carplay támogatás például.Amin meglepődtem, hogy ma reggel beszéltem egy volt munkatársammal, aki egy 2017-es 1.8-as Avensist vett, nemrég adta el és vett helyette egy új Nissan Qashqai-t. Azt mondta, hogy neki kissé lomha volt az Avensis, pályán, vagy nyaraláskor 2 személy+csomagokkal taposni kellett és szerinte akkor a Corolla még inkább az.
Embere váltogatja, én 9 évig egy 75 lóerős Golfot hajtottam leginkább, nekem az is megfelelt közlekedésre. Hozzá téve, hogy annak a sebességváltója szvsz nagyon jól volt kiosztva.
Az érdi M7-es emelkedőn nem álltam neki a középső sávból kielőzni, ha a belsőben nagyon nagy sebességgel jött valaki, de ennyi.
Az E210 1.6 szedán kapcsán is írták egy-két éve itt, hogy hát a sok EU környezetvédelmi szabály miatt hülyére fojtották és nem lehet vele dinamikusan haladni.
Dunno, szerintem elég korrektül lehet vele haladni, amíg a KRESZ szabályokat betartva közlekedsz. Aki meg a közúton akar Fittipaldizni az meg úgy sem Toyota Corollát akar...BTW ilyen téren tényleg számít, hogy milyen a sebességváltó kiosztása...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13143 üzenetére
A motor és az erőátvitelt említettem, az tényleg azonos.
Elcsodálkoznék, ha a futómű azonos lenne, lévén az E170 Corolla a Toyota New MC Platform-ra építkezett (ami azonos a korabeli Avensis, RAV4, Prius, stb. alapokkal), míg az E210 Corolla már a TNGA-C platformra épül (és osztozik a CH-R, Prius, Corolla Cross és Lexus UX típusokkal rajta).
Nem zárom ki, hogy a futóműben lehetnek elemek, melyek megegyeznek, de hogy azonos lenne, azt azért erősen kétlem.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KubanitoS
veterán
válasz Qtya123 #13169 üzenetére
Ebben az a vicces, hogy a fentebbi kép szintén Suzuki pótkerékről van. Amikor 2018-ban vettem az első S Crosst, akkor “extraként” belealkudtam az árba és olyan elrendezésben kaptam, mint a fenti képen van. Azt hiszem 45 ezer volt mindenestül és a defektjavitó + a mini kompresszor is maradt mellé. Ezek szerint azóta ott sem lett jobb a helyzet.
Na de visszatérve az eredeti hőbörgésemre: árulnak jófogáson Toyotákból kiszedett defektjavító szettet (kompresszor + szmötyi) olyan 10 ezer körül. A szmötyi nekem nem kell, maga a kompresszor meg egy gagyibb valaminek tűnik, amitől még lehet jó, de nem ennyi pénzért. Végül egy kompakt méretű Xiaomi 70mai Air Compressor Lite nevű cuccot rendeltem. Videók alapján meggyőző cuccnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13180 üzenetére
Típustól függ. A HB és TS esetén csak helytakarékos pótkereket lehet rendelni, ez alapján oda nem fér be teljes értékű kerék. A Szedán esetén lehet teljes értékű 16"-os pótkereket is rendelni, szóval abba teljes méretű kereket is lehet rakni.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Qtya123 #13696 üzenetére
Én a Toyota weboldalán 7.44M-s kezdőárat látok az active-ra. Hol van 6M-ért? Ja megvan, kedvezmény van most.
Most látom csak, hogy a Hybrid Comfort Tech már 10M.
Egyébként igen, azért drágák a használtak, mert: gyorsan hozzá lehet jutni és kevés az eladó. De azért jársz utána, hogy mennyi idő most egy új autó beszerzése.I am having fun staying poor.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13696 üzenetére
Általában Active, vagy Active Trend+ felszereltséggel.
Az utóbbi csak az E170-es (előző) szériánál létezik, az E210 (mostani) szériában nincs Trend csomag.Active -> Comfort (Tech és/vagy Style csomag) -> Executive (VIP) csomagok voltak.
Bejött még a Business ezek mellé, ami kb. az Active és a Comfort között van, de például acél felnivel.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen