Aktív témák
-
Zoli55
csendes tag
Megint csak köszönöm az infót!
Az utolsó aggodalmam is elmúlt amikor írtad hogy polaritás védelem is van benne.Amit néztem: Enowko Ni-MH 9V/600 mAh
Egy dolgot tudnék még felhasználni ami kéznél van: YTR4A-BS 12V/2.3Ah gondozásmentes akkumulátor.
Szerinted ez elég áramot adna? vagy minimum 12V/3Ah-s kéne neki hogy meglegyen az átlag <0,3A amennyiben C/10re adják meg az Ah-t az adott akkumulátorra? -
And
veterán
Értem, de a fejtegetés az alternatívaként felhozott 9V / 600mAh-s akkura vonatkozott, nem az autóra. Valóban sok autóban csak a gyújtás alatt kap tápot a szivargyújtó aljzat, egyébként - külön töltés nélkül - egy ilyen router simán lezabálna egy 36-40 Ah körüli akkut mindössze néhány nap alatt.
-
And
veterán
A WRT54GL v1.1 nyákján négy darab stabilizátor látható:
1.) AP1509-33 (3,3V-os kimenet),
2.) AP1509-50 (5V-os kimenet),
3.) AP1605 (beállítható kimenetű, jelen esetben 1,8V-ot ad),
4.) RT9167A-25 (2,5V-os kimenet).
Az első három típus kapcsolóüzemű (step-down) DC-konverter, a negyedik hagyományos lineár LDO. A 3-as és 4-es típusok maximális bemeneti feszültsége 7V lehet, így azokat az előző stabilizátorok kimenetéről táplálják (konkrétan az egyik bemenetén 3,3V, a másikon 5V mérhető). A külső dugasztáp által adott nyers tápfeszültséggel csak az első két stabilizátor van meghajtva. E két AP1509-xx típus legnagyobb bemeneti feszültsége az adatlap szerint működéskor 22V lehet (az abszolút maximum 24V), tehát a máshol közölt limit helytálló. A chip-ek szaturációs feszültsége alapján a minimális 7V-os bemenő szint is nagyjából helyes érték (itt az 5V-os kimenetű a meghatározó, mivel annak a bemenetére kell a nagyobb minimál-értékű táp). A fordított polaritás ellen a bemenettel soros Schottky-dióda véd, azon még kb. 0,3V esik.
Ezért a 9V / 600mAh-s akku elvileg jó lehet hozzá, bár az üzemidő valószínűleg teljes induló töltöttségnél is kevesebb lesz 2 óránál. Egyrészt az akkuk névleges kapacitása C/10 értékű kisütőáramra vonatkozik, ami ennél az akkunál 60mA lenne, másrészt pedig a kapcsolóüzemű konverzió okán előfordulhat, hogy alacsonyabb tápfeszültség mellett a router több áramot vesz fel, mint 12..14V-os bemenet esetén. Amúgy ha 9V-os, akkor az valami NiMH v. NiCd akku? -
Zoli55
csendes tag
Szia!
Köszönöm az infót, először akartam is szerezni egyet de ha ez a router alapból védi magát akkor megspórolok egy ilyen stabilizátor adaptert. Több helyen írták hogy kb 7-22V között a router károsodás nélkül normálisan üzemel. Már napok óta ezt az infót ellenőrzöm, nem igazán értek az elektromossághoz és nem akarom tönkretenni ezt a jó kis cuccot.
Autóban azért van rá szükség hogy egy kis statisztikát készíthessek menet közben. Félre ne értsd, van saját netem, nem kell a másé.
Készítettem egy primitív kezelő programot laptopról "irányítja" a routert, már nagyon tesztelném csak eddig nem tudtam megoldani a router táplálását -
Zoli55
csendes tag
Szia!
Köszönöm az infót!
Így már be merem kötni az autóban. Jó hogy mondtad a maximum feszültséget szivargyújtóra, nekem valaki bemesélte hogy ez akár sokszorosa is lehet időnként. Megkértem valkit mérjen rá a gyári hálózati adapterre, terhelés nélkül 15V. Ha jól értem alapból nem stabilizált feszültséget kap. Még ma kipróbálom.Szerinted alternatív megoldásként szóba jöhet 1 darab 9V/600mAh akkumulátor kb. 2 órai használatra?
Üdv: Zoli
-
And
veterán
A stabilizálatlan szivartgyújtós táplálás valóban nem a legszerencsésebb, bár a WRT54GL amúgy is tartalmaz belső szűrőt és stabilizátort a tápágban. Baja szinte biztosan nem lesz tőle, esetleg az önindítózásnál jelentkező feszültségesés okozhat furcsaságokat (pl. router újraindulást), ha az akku már nincs jó állapotban.
#2: A router ugyanakkora feszültségű tápról nem fog nagyobb áramot felvenni csak azért, mert az autós adapterben 2A-es a biztosíték. Tény, hogy egyébként kisebb határértékű kellene, mivel a GL tapasztalat szerint < 0,3A-t vesz fel (kétféle hozzáadott táppal lehet találkozni GL-nél: van 0,5 és 1A terhelhetőségű is, és egyikben sincs hozzáférhető biztosíték). E tápegységek nyugalmi feszültsége is jóval nagyobb lehet 15V-nál, de még üzem közben, terhelve is majd' 14V mérhető rajtuk. Egy 12V-os rendszerű autóban meg ugye nagyjából 14,4V a plafon.
"Lehet venni 2-3e forintért szivargyújtós adaptereket melyek szimmetrizálják is a feszültséget."
Szimmetrizálni egész mást szokás, talán stabilizálásra gondoltál. Mellesleg egy szivargyújtóról stabil 12V-ot előállítani nem olyan egyszerű, mivel a rendszer feszültsége 12V felett, de ugyanúgy alatta is lehet.
De miért is nem fért el ez a kérdés a router saját topikjában? -
Mac_
csendes tag
Szia!
Úgy tudom, hogy kárt tehet benne a nagyobb áramerősség egyrészt, másrészt pedig az autóban eléggé ingadozik a feszültség érték is. Autója válogatja,h mennyi ez az eltérés, de közvetlenül szerintem ne kösd rá. Lehet venni 2-3e forintért szivargyújtós adaptereket melyek szimmetrizálják is a feszültséget. Én azzal próbálnám meg. Remélem tudtam segíteni! Üdv.:Mac_ -
Zoli55
csendes tag
Sziasztok!
Linksys Wrt54gl routert szeretnék használni autóban.
Ennek a bemenete 12V/1A.Szereztem egy adapter kábelt szivargyújtóhoz, 2A biztosító van benne, de még nem próbáltam ki.
Kárt tehetek így a routerben?
Elég védelem a biztosító, vagy kockáztatom az eszközt?Zoli
Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO IdePad Gaming 3 Gamer notebook - R5 5600H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050Ti 4GBWIN11
- OLCSÓBB!!! HP üzleti laptopok Elitebook, Probook, Zbook 8-13. gen gar.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu - Apple iPhone 12 Pro Max Prémium Graphite stílus, óriási kijelző és profi kamera 100%
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest