-
Fototrend
A topicot az autós szimulátorok világával - ezen belül legfőképp a SIMBIN Studios játékaival - kapcsolatos kötetlen információcsere és segítségnyújtás céljából gondoltam létrehozni. Jöhetnek a különböző (legálisan használható) kiegészítő modok linkjei, a különböző spontán funrace-ek, vagy komolyabb multis versenyek meghívói, játékbeli setupok, kormánybeállítási és egyéb tanácsok, azt hiszem sokan vagyunk akik tudnánk profitálni a tapasztalatokból. Anno a Race07 Series PH topic is hasonló céllal indult, ám az már kinőtte magát kizárólag a PH WTCC liga topicjává, így remélem ez egy nagy, kötetlen topikként megmaradhat. Az infókat a multis szerverekről, az ötleteket, tanácsokat és a hozzászólásokat is várjuk nagy szeretettel!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zahi
aktív tag
válasz
TannerHUN
#710
üzenetére
"Visszatérve a lényegre sokan "duplakuplung"-nak nevezik, ráadásul tévesen. Duplakuplungozni már nagyon rég nem kell, mivel olyan váltókat már nagyon nem gyártanak."
Egyetértek.."dupla kuplungos"
Ezek a váltól eredetileg Buszokra, teherautókra készültek, és aszinkron váltó volt a hivatalos megnevezése. (nem volt szinkron gyűrű a váltóban, tehát nem volt ami "összefékezze", szinkronba állítsa a forgó alkatrészeket, ezért kellett 2X kinyomni a kuplungot: 1X kiveszed sebességből, 1X beteszed..Visszafele is.)
Személy autókban a legelterjedtebb a Szinkronvátó természetesen, gondolom sejted, miért?
itt a fogak "csendesített", avagy csavart fogazással rendelkeznek. Ezeknek a gyártása körülményes, a sok alkatrész miatt 
És vannak a versenyváltók,(itt a fogaskerekek egyenes fogazással készülnek, a könnyebb, és gyorsabb gyártás miatt, elsődorban) amit sokféleképp neveznek az emberek: "Nyígós", "tolókerekes", "egyenes fogazású"és még sorolhatnám
Itt sincs szinkron gyűrű, van viszont egy elmés megoldás: az un. körmös kapcsoló, vagy toló kerék.(kinek, hogy tetszik
)Ennek a keréknek az oldalain ált 4 köröm, vagy csap van és a fogaskerekek oldalában ezeknek a helye!!!
Ennek köszönhetően nem kell a hajtott-hajtó tengelyt leválasztani váltáskor a motorról(nem kell kuplungolni
) A megfelelő ütemben-erővel be kell tolni, -csapni a helyére és kész a kapcsolat!!
(vissza 2, üveghang!!
)
Mindamellett, hogy nagyon gyorsan lehet vele váltani, másik előnye(fogaskerekek függvénye), hogy kicsit esik a furdulat, szinte mindig a megfelelő tartományban dolgozik a motor..Csak példának mondom: a Group B Lada(VFTS) a 80-as évek elején!! ilyen váltóval készült, és a versenyváltók java része mai napig ezen az elven müködik.!!!
Új hozzászólás Aktív témák

- Flint 2 OFF topik
- VR topik
- Ingyenes az Epic Store-ban a Hogwarts Legacy (PC)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- MasterDeeJay: Harc a DDR5 árak ellen
- Bizonytalan időre elhalasztották a Deus Ex Remasteredet
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Pánik a memóriapiacon
- További aktív témák...
- Felsőkategóriás AMD Gamer PC-Számítógép! Beszámítás! R7 9800X3D / 9070XT / 32GB DDR5 / 2TB SSD!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 10700 / 32GB DDR4 / RX 6700XT 12GB / 512 SSD + 1TB HDD
- bontott működő alkatrészek
- Synology DS216SE lemezek nélkül
- SONY (XR65A95L) 165CM 4K 120HZ SMART PRÉMIUM OLED TV ! AKCIÓ
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Lenovo Ideapad 3 : I3 10110U / 4GB / 256 GB SSD / Win 11
- Eladó Apple iPhone 14 Pro Max 128GB / 12 hó jótállás
- Dobozos! Xbox Series X 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Ezek a váltól eredetileg Buszokra, teherautókra készültek, és aszinkron váltó volt a hivatalos megnevezése. (nem volt szinkron gyűrű a váltóban, tehát nem volt ami "összefékezze", szinkronba állítsa a forgó alkatrészeket, ezért kellett 2X kinyomni a kuplungot: 1X kiveszed sebességből, 1X beteszed..Visszafele is.)

