Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aerosmith

    őstag

    válasz suniland #4647 üzenetére

    Korábban már megírtam ezekről a tapasztalataimat, igaz pár hónappal ezelőtt. Lehet kéne csinálnom egy videót róla.

    - fejre valo felhelyezes es emberhez allitasa
    Riftet felveszed mint egy baseball sapkát, ráigazítod a füledre a hangszórókat és kész.
    Ipdt villámgyorsan tudod állítani egy csúszkával. Fejhez igazítás gyorsan megy a tépőzáras merev szalagokkal. Utána nem mozog sehova. Kábeleket nem kell igazgatni van saját kábelvezetője. Ha már tapasztalt vagy akár egy kézzel is fel tudod venni. És ha gyorsan meg akarsz a monitoron nézni valamit csak felhúzod a fejedről egy kézzel. Viszont tartani kell ha felhúztad, mert ha csak feltolod a homlokodra akkor a lencsék hajzsírosak lesznek. (kopaszok előnyben) - 5 -
    Vivenál fura hogy a szalagos része löttyedt, nincs tartása, hanem a fejedre feltéve lesz formája.
    Nehezebb is felvenni mert a tépőzáras gumis szalagok magukban lazák. A fejtetőn elvezetett kábelekkel is birkózni kell. Tépőzár kioldása fejtetőn nehezebb, mert ott mennek el a kábelek. Felvéve bizonytalanabbul ül a fejen, könnyebben lötyögősödik és mozdul el. Kábel viszont pont középen megy el hátul így valamivel kevésbé akadsz bele. (Riftnél baloldalon vezetik le a kábelt). Monitor megnézése nehézkesebb, itt poén a beépített kamera ami a képet az egyik kontroller mellett jeleníti meg. Viszont ha a játék nem támogatja akkor marad a homlokra feltolás - 3.5 -

    - a szemuveg sulya, mennyi ido utan kezd kenyelmetlen lenni (pl.: orrot mennyire nyomja)
    Nincs sasorrom így egyik sem ér hozzá, nem nyomja.
    Rift kiegyensúlyozott, könnyű, nincs kényelmetlen része. Ha a kétoldali tépőzárakat túl szorosra veszed akkor elzsibbadhat a tarkód, de ezt nehéz elszúrni mert rugós modulhoz csatlakozik a pánt. Oculus szivacsjel amúgy mindenkinek ott marad a fején 15perc használat után ha normál tartásra állítod a pántokat akkor is. Nekem inkább a zsírosodással van gondom mert az emberi bőrzsírt a gyári szivacs meg a pántok belseje gyorsan felveszi. Szóval javasolt a használat előtti arcmosás és utána letörlés. Most akarok majd VRcovert venni de elég drága. Párásodást nem tapasztaltam. - 5 -
    Vive erősen orr-nehéz, és a tarkórésze könnyebben elszorítja a fejet. A Rift tarkórésze merev és szivacsbetétes, sokkal kényelmesebb. A gyári arcrész anyaga valami fura műbőr (?) ami szintén könnyen zsírosodik viszont tisztítása egyszerűbb, nem olyan kényes szivacsanyag mint a Riftnek. Mivel orrnehéz ezért könnyebben elmozdul, állandóan állítgatni kell mert olyankor elhomályosul a kép is (kicsi sweetspot) ha meg szorosra veszed a pántokat akkor elzsibbad a fejbőröd. - 4 -
    Összegezve ha Riftezel akkor szivacslenyomatos lesz a fejed, ha Viveozol akkor meg olyan mintha most keltél volna fel.

    - az oculusban nagyon tetszik, hogy a fullhalgatot csak rahajtjuk a fulre es mar kesz is. Ez mennyire jol hasznalhato. HTCnel mennyire maceras egy kulonallo headset hasznalata a hangra
    Rift egyszerűbb. Vivenál felvenni a fülest (pláne ha rendes fejhallgató, nem fülbedugós) macerásabb. Ha fejhallgatóval használod akkor meg nem is tudod feltolni a homlokodra ha kinéznél alóla mert leesik a fejhallgatód. Fülbedugóssal egyszerűbb de a Rift akkor is könnyedebb.

    - a fej kovetesenek pontossaga, szenzorok gyarto szerinti jo beallitasa utan
    Nincs különbség. Hajszálpontos mindkettő. 5-5

    Kontrollerek
    Egyik sem nehéz, nem érzed meg a súlyukat.
    A wand hosszú és a végén lévő érzékelő körrel sokkal könnyebben tudsz leverni, beütni dolgokat.
    A touch picike, max boxkesztyű kiterjedésű ha azzal leversz valamit akkor a tenyereddel is leverted volna.
    Touchnál a gombok ergonomikusabbak jobban adják magukat, és a kapacitív tulajdonság miatt több funkcióra alkalmasabbak, több dolgot tudsz hozzárendelni.
    Kontrollerek szerintem ugyannyira pontosak viszont a Rift kamerái nehezebben követik, ott gyakrabban fordulhat elő hogy elveszti a követést, de nem zavaróan. 4-4

Új hozzászólás Aktív témák